Desi este o generatie un pic mai veche motorul de 1,8 tdci (de aceea beneficiaza si de un discount mai mare), cred ca este pe departe cea mai buna alegere, avand in vedere numarul de km. pe care il faci anual.
Eu am ales benzina si sunt foarte multumit, insa, mai mult de 15.000 km/an nu cred ca voi face vreodata.
Hai sa facem un mic calcul.
Luam pretul de referinta al benzinei din 27 Iulie 2009 - 3,72 RON, respectiv motorina 3,61 RON.
La o medie de 35.000 km/an, avem consumurile medii declarate (desi stim ca ambele motorizari vor consuma mai mult in realitate), 7,1 benzina, respectiv 5,3 diesel.
Benzina 1,6i 100cp - la 35.000 km => 2.485l*3,72 RON => 9.244 RON / an
Diesel 1,8 115cp - 35.000 km => 1855l*3,61 RON => 6.696 RON / an
Diferenta 2548 RON/an.
In momentul achizitiei, dieselul este cu 1330 EUR mai scump, ceea ce inseamna (la un curs de 4,2 RON/EUR) un plus de 5.586 RON.
Astfel in 2 ani si un pic iti vei recupera suma investita initial.
Datele sunt variabile si se pot schimba de la o zi la alta, insa avand in vedere datele initiale, ia in calcul o perioada de amortizare a investitiei pentru 1,8 diesel de cel mult 2 ani.
Ar mai fi si varianta Ti-VCT benzina, motor mai puternic si teoretic mai economic (6,6 consum mediu declarat), insa calculele vor arata tot utilitatea motorului diesel (pentru nr. mare de km facuti anual), asta daca nu vrei sa o vinzi in mai putin de 2-3 ani.
Bafta !
P.S : sper ca nu am gresit calculele