Care e mai buna? Comparatii intre diverse modele/marci de autoturisme.
10 Iul 2010, 22:26
Pentru ca veni de ceva vreme vara si inerent a aparut problema temperaturii ridicate in habitaclu , am fost curios sa aflu cum este mai eficient prin prisma economiei de combustibil sa conduc : cu geamul ridicat si AC pornit sau cu geamul deschis si AC oprit...Ca urmare , am cercetat problema si afland ceva lucruri interesante si pe care nu le stiam (unele) , am zis ca nu ar strica sa le imparatasec cu cei ce au aceeassi dilema

..
Deci , conform mai multor surse , este eficient din pct. de vedere al consumului de combustibil sa conduci cu geamurile deschise atunci cand te deplasezi cu o viteza de pana in 65 km/h ( in localitate in mod special); peste 65 km/h economia rezultata prin nefolosirea AC se pierde prin influenta negativa pe care o are asupra consumului modificarea coeficientului aerodinamic > concluzia : e mai eficient sa conduci cu geamul deschis/AC off pana in 65 km/h (oras) , e mai eficient sa conduci cu geamul inchis /AC on la viteze de peste 65km/h ( in afara orasului de ex.)....
PLus legat de acelasi aspect , cateva tips & tricks :
Daca masina a stat mult timp in soare/sa incalzit puternic este indicat a circula o scurta perioada cu geamul deschis pentru a scoate aerul cald din masina
Folositi la pornirea aerului conditionat ventilatorul pe trepte superioare ptr a racori cat mai repede interiorul , reveniti la setarile de confort ulterior
De asemenea se recomanda folosirea optiunii de recirculare
Acestea fiind spuse , sper ca cele de mai sus sa fie de folos celor interesati de acest subiect

... Sunt practic numai concluzii trase in urma lecturarii mai multor articole . Se spune , ca o idee asa:
-consumul de combustibil la folosirea AC in conditii de oras creste cu 10%
-a conduce cu geamul desschis pe autostrada la viteze de peste 65 km/h , creste consumul cu 10% ; a conduce cu viteze de peste 90 km/h creste consumul cu 20%
Numai bine si sa avem parte de o vare fierbinte si fara inundatii........
10 Iul 2010, 22:36
Teoretic concluziile sint corecte, practic e mai complicat ptr ca in Bucuresti daca temperatura sare de 30 grd si ai avut masina parcata in soare nu prea mai ai cum sa mergi doar cu geamurile deschise; aerisesti citeva secunde in mersul masinii si apoi AC pe full si recirculare, altfel ai toate noxele si praful la peste 40 grd in masina, nu prea-ti mai pasa ca se consuma mai mult combustibil...
10 Iul 2010, 22:46
Ideea e c-am asta: DACA DORESTI sa faci o economie de combustibil cat de mica , incearca sa folosesti cat mai rar AC , recomandabil chiar de loc la deplasarile in oras si nu cumva sa-ti treaca prin cap sa mergi cu geamul deschis in afara gandind ca faci economie de combustibil prin nefolosirea AC

....Bineinteles ca sunt situatii si situatii , am vrut numai sa constientizez aceste lucruri la cei ce erau in ceata sub acest aspect

...
10 Iul 2010, 23:07
Nu uita praful si mizeria pe care le poti "acumula", cel putin in Bucuresti.
Eu merg doar cu geamul inchis (daca a fost extrem de cal las masina putin cu usile deschise), iar AC functioneaza deseori si iarna...
10 Iul 2010, 23:16
Da' stii Mihai ca AC/compresorul nu merge iarna... (stiu, e subiectul altui topic dar cred ca asa e la toata lumea, chiar daca se zice ca pe dezaburire maxima merge si compresorul...)
11 Iul 2010, 00:50
Iarna ca anotimp, ma refeream... Stiu ca sub 4 grade nu functioneaza si compresorul, dar chiar asa cum functioneaza este necesar la eliminarea umiditatii.
11 Iul 2010, 09:54
Asa da! E perioada aia timpita (la limita iernii) cind ploua si afara e foarte rece, aproximativ 5-7 grd; atunci merg si eu pe incalzire la o temperatura normala (aprox 21 grd) dar si cu compresorul pornit ptr a scoate umiditatea din aer si e perfect asa!
11 Iul 2010, 16:55
Referitor la tema acestui topic... exista pe internet un episod din cadrul serialului "MythBusters" sau "TopGear" nu mai stiu exact care..., de pe canalul Discovery, in care este demonstrat stiintific si real faptul ca daca circuli cu geamurile deschise nu economisesti deloc combustibil... consumul este acelasi cu cel realizat daca mergi cu A/C-ul pornit.
Cei care se uita pe Discovery Channel sigur au vazut episodul in cauza si pot confirma, sau daca nu, se poate cauta si downloada, sau pune link-ul aici... eu nu am mai avut rabdare sa caut...
Deci, eu, decat sa transpir si sa imi alunece mainile pe volan, sa aud tot zgomotul de afara, sa inspir toate noxele din trafic si sa umplu masina de praf, prefer sa consum 1,5L la 100km si sa merg confortabil la +21 grade Celsius, cand afara sunt +38 de grade Celsius... consumul este acelasi cu cel realizat daca mergi cu geamurile deschise.
Iarna, indiferent de temperatura de afara... pot sa fie -5 sau -25 de grade Celsius daca pornesti ventilatorul si selectezi ultima pozitie pe dezaburire parbriz compresorul de A/C va cupla automat deci A/C-ul va functiona. Daca unii se intreba de ce au consumul de combustibil iarna uneori mai mare... si merg cu ventilatia pe pozitia ultima de dezburire parbriz... acesta este raspunsul pentru cresterea consumului... iar cei care sustin sus si tare ca, compresorul de A/C nu porneste cand afara este o temperatura mai mica de 5 grade Celsius ii invit sa ridice capota masinii si sa porneasca ventilatia pe pozitia pentru dezaburire parbriz si sa urmareasca compresorul de A/C... vor vedea ca acesta se invarte si functioneaza... Daca nu cred... pot pune mana... Asa nu am crezut nici eu si era gata sa raman fara un deget...
11 Iul 2010, 17:11
Am vazut si eu asta pe Discovery, era la Mithbusters! Si eu sint 100% ptr aer conditionat, nu suport curentul de la geamurile deschise mai ales ca la geamurile din spate cind sint coborite la maxim apare o vibratie ciudata si infundata a aerului la peste 50 km/h si nu mai auzi nimic inauntru, aproape ca se infunda urechile!
M-ai facut curios cu pozitia dezaburire maxima si compresor AC, daca-mi aduc aminte o sa incerc peste 5-6 luni, tot ce stiu e ca am incercat cu clima pe auto si ac-on la 4 grd si mai jos si nu pleca compresorul; oricum ma intreb cu ce ne ajuta daca pleaca compresorul pe pozitia defrost max cind afara sint -15grd C ca doar caldura suplimentara nu face!
11 Iul 2010, 22:45
Eu prefer geamurile deschise, mai ales in zonele deluroase/montane

. Consumul, la stilul meu de mers (70 localitati / 120 in afara lor), consumul e la fel fie ca merg cu geamurile deschise fie ca pornesc AC.
11 Iul 2010, 23:06
Am vazut si eu episodul la care se face referire...si ia ghiciti , confirma concluziile studiului meu

... in toate aspectele

....
Au facut un test la 90km/h ce a aratat ca este mai eficient sa conduci cu AC pornit ( conform indicatiilor unui tester ) si un alt test ( prin metoda cine parcurge o distanta mai mare cu o cantitate prestabilita de combustibil) la 72km/h care a aratat ca este mai eficient sa conduci cu geamul deschis(plus de asta , conditiile in care ssa efectuat testul nu a tinut cont de situatiile traficului in oras , ca stationarea la semafoare de exemplu avand AC pornit)...
Restul ...e cancan

..........
Ptr. conformitate :
http://www.youtube.com/watch?v=Wa9NMoz_T_c
12 Iul 2010, 08:22
$1 scrie:$2-ai facut curios cu pozitia dezaburire maxima si compresor AC, daca-mi aduc aminte o sa incerc peste 5-6 luni, tot ce stiu e ca am incercat cu clima pe auto si ac-on la 4 grd si mai jos si nu pleca compresorul;
La Mondeo, ca sa fortezi cuplarea compresorului si sub 4 gr C, trebuie sa apesi pe butonul portocaliu de la clima, cel lung cu MAX si simbolul pentru parbriz.
$1 scrie:$2ricum ma intreb cu ce ne ajuta daca pleaca compresorul pe pozitia defrost max cind afara sint -15grd C ca doar caldura suplimentara nu face!
Extrage umiditatea din aer.
12 Iul 2010, 09:11
Evident Daniel, scapam de umiditate cind ninge la minus citeva grade dar cind e un ger ca asta iarna din ala uscat cu -12grdC la 8 seara nu prea mai conteaza umiditatea, ai nevoie de caldura si atit!
Pe de alta parte stau si ma gindesc daca nu e cam nepotrivit sa folosim functia asta asa, adica inginerii au prevazut ca sub 4 grd compresorul sa fie blocat si totusi el poate fi fortat sa porneasca si la -15grd cind freonul si uleiul sint in "ICE AGE"?! Nu riscam sa stricam ceva pe acolo, sa apara niste uzuri si solicitari in sistemul de AC care se vor simti in functionarea ulterioara pe timpul verii?
12 Iul 2010, 17:05
Cand bagi aer foarte uscat si presiune mare gheata dupa parbriz se transforma direct in gaz, adica umidifica aerul pentru ca nu veti vedea aburii.
12 Iul 2010, 22:48
Totusi nu e stratul gros de gheata pe dinauntru ca sa spunem ca prin sublimare se umidifica asa rau interiorul! Oricum in momentul in care incepe sa bage caldura se duce si umezeala...
12 Iul 2010, 23:41
MI se pare ca deviem de la subiect

.....
13 Iul 2010, 08:58
Scuze!
Eu cunosc totusi niste oameni care sint sensibili/alergici la aerul conditionat si nu pot merge cu el pornit decit rareori cind e foarte cald si oricum orientat in jos, la picioare si pe ventilatie minima, altfel au probleme cu respiratia - ptr astia treaba e clara - geamurile deschise... Pe o vreme cit de cit normala (primavara, toamna) cred ca se poate merge linistit doar in oras cu geamurile deschise si nu se va observa la consum; vara si in afara orasului eu cred ca e aproape obligatoriu AC-ul sau macar ventilatia fara compresor...
13 Iul 2010, 09:55
Drumuri scurte in oras, deci viteza mica nu afecteaza consumul si daca nu e foarte cald afara e mai ok cu geamurile deschise.
In general evit sa pornesc AC-ul la drumuri ce nu depasesc15-20 de min.
14 Iul 2010, 17:15
citez
" Probabil foarte mulţi dintre voi aţi mers cu geamul deschis pentru a nu mai porni aerul condiţionat, în vederea economiei de carburant, evident. Dar oare aşa e?
Este evident încă de la început că răspunsul la întrebare depinde de mai multe variabile. În primul rând, în cazul aerului condiţionat contează motorul, tipul de compresor, modul de funcţionare al sistemului şi cel mai important, diferenţa de temperatură între exterior şi interior. Atunci când mergi cu geamurile deschise, contează cât de mult sunt acestea deschise, aerodinamica maşinii şi cel mai important, viteza cu care mergi.
Nemţii de la Dektra Test Center au luat două modele Volkwagen Golf 2.0 TDI de 110 CP şi au mers cu ambele pe autostradă 800 de kilometri. Unul dintre acestea a mers cu aerul condiţionat setat pe 16 grade, iar celălalt cu geamurile deschise. Rezultatul? Folosirea aerului condiţionat a redus consumul cu 1,9% comparativ cu maşina care a parcurs cei 800 de km cu toate cele 4 geamuri deschise.
Oare în oraş se schimbă ceva? "
14 Iul 2010, 17:18
Dupa parerea mea in oras se schimba situatia si consumul (la AC vs geam dechis) poate creste si cu 2l la 100km, mai ales daca ti cont ca foarte rar se intampla sa deschizi mai mult de 1 geam. Cu toate acestea, chiar nu merita sa renunti la AC, mai ales in zilele toride din vara. Grija mare la cum reglati temperatura pt ca o trecere prea brusca de la clad la rece sau invers va pot cauza dureri de spate, maini si picioare inimaginabile, iar utilizarea in exces a AC-ului duce la afectiuni grave ale sistemelor nervos si vegetativ, iar in cel mai bun caz puteti experimenta sindromul de "raceala continua" pe intreg sezonul estival.
16 Iul 2010, 23:37
Testele alea cu golfurile pe autostrada nu au nicio relevanta in cazurile noastre.
Eu personal la drum lung nici nu concep sa merg cu geamurile deschise, deci pica din prima solutia asta.
In oras insa treaba e discutabila. de obicei merg cu geamurile deschise, dar sunt situatii cand degeaba mergi cu geamurile deschise. De exemplu saptamanile trecute cand in Bucuresti a fost racoare a fost ok, dar de zilele trecute de cand e canicula degeaba mergi cu geamurile deschise

.
Ca si consum, evident ca in oras iesi mai bine cu geamurile deschise fatza de ac.
17 Iul 2010, 07:24
Da, are dreptate Darius, aerul conditionat folosit in exces poate cauza boli foarte grave ale sistemului nervos si vegetativ, boli precum scleroza laterala amiotrofica, boala huntington, boala kreutzfeld-jacobs (boala vacii nebune), dementa Alzheimer, schizofrenie si tulburare afectiva bipolara. De asemenea s-au mai intalnit si cazuri de tetrapareza spastica si flasca, tetraplegii si blenoragie.
HAHAHA.
Ca sa punem putin lucrurile la punct si sa nu speriem lumea aiurea, cel mai frecvent folosirea in exces a aerului conditionat da la un procent MIC de populatie (care are un teren genetic sau imunologic mai sensibil) in marea majoritate a cazurilor afectiuni ale tractului respirator (viroze, rinite <chiar alergice> iar in cazuri extreme pneumonii sau alte infectii ale tractului respirator mediu sau inferior). Intr-un procent FOARTE MIC din cazurile mai sensibile pot aparea pareze de nerv facial sau trigemen (care intr-adevar fac parte din afectarea sistemului nervos, dar nicidecum NU sunt boli grave), pareze TEMPORARE care dispar in cateva saptamani sau luni.
Sanatate maxima !
17 Iul 2010, 07:46
Pe Discovery au facut un test in care spuneau ca pana pe la 70/80km/h sunt mai ECONOMICE geamurile deschise decat AC-ul iar peste e mai economic cu AC pornit. Pe mine ma dor urechile daca merg cu geamurile deschise si nu prea imi pasa de consum, asa ca vara am AC pornit cand am peste 23-24 de grade si e soare afara.
17 Iul 2010, 22:50
Eu nici nu-mi pun problema sa deschid geamurile ca sa fac economie la AC, desi ma cam omoara consumul coroborat cu pretul litrului. Oricum diferenta nu e mare, max 1 litru din ce am observat... la 12-13 litri nu mai conteaza asa mult.
19 Iul 2010, 17:21
apropo de cei care sunt sensibili la ac, o varianta este climatronicul (clima automata). nici nu o simti. sau cel putin asta e valabil in cazul meu...
19 Iul 2010, 18:34
daca stii sa reglezi iesirile la ala manual, e cam la fel ca la climatronic, cel putin ce am simtit eu. de fapt daca vrei neaparat, si ala simti.
19 Iul 2010, 20:25
Sunt nedormit de 53 oresi putin beat, dar totusi, prin ce difera AC de climatronic ? (ca si tehnica folosita)
De ce NU ar fi cei sensibili la AC la fel de sensibili la climatronic ?
19 Iul 2010, 21:36
$1 scrie:$2...... Oricum diferenta nu e mare, max 1 litru din ce am observat... la 12-13 litri nu mai conteaza asa mult.
si eu care credeam ca imi consuma mie mult masina

daca asta e consumul tau m-am linistit.
on topic: eu combin trapa deschisa cu ac si cateodata si geamul deschis, dar cel mai mult folosesc ac si il opresc din cand in cand.
19 Iul 2010, 21:45
$1 scrie:$2unt nedormit de 53 oresi putin beat, dar totusi, prin ce difera AC de climatronic ? (ca si tehnica folosita)
De ce NU ar fi cei sensibili la AC la fel de sensibili la climatronic ?

Practic... e ca si cum ai incerca sa faci dus cu furtunul de la pompieri (varianta AC) vs folosind un dus clasic (varianta climatronic).
La AC normal nu poti da decat maxim pe doua directii aerul, pe cand la climatronic poate da peste tot. In acest ultim caz, nu mai simti curentul pentru ca este foarte slab.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.