Re: Focus 1 vs Golf 4 vs Astra
Prin 2003 tatal meu se hotarase sa-si ia o masina care sa inlocuiasca batrana Dacie, prima masina a lui a fost un Ford Fiesta 1.6D din 90, masina de care s-a atasat intr-un mare fel.Dar n-a apucat s-o tina prea mult, prin 96 a dat-o din cauza unei legi vamale care dezavantaja masinile aduse de afara si a fost nevoit sa o vanda (era adusa din Elvetia).Datorita pasiunii pentru Ford, fiind prima masina a lui si stiind prea bine ca prima iubire nu se uita, a vrut sa-si ia un Ford Focus, varianta Sedan sau Break de prin 2001-2002.Dar la sfatul unui prieten inginer auto, care acum e la fabrica Opel din Russelsheim in DE, si-a luat Astra G 2.0 DTI Sport Caravan.De ce?
Dieselurile de 1.8TDCI erau cam pacatoase la injectoare (avand in vedere ca era un motor inovator), iar motorina din tara noastra era inca primitiva avand in vedere vremurile, iar interiorul (desi gusturile nu se discuta) nu prea a fost acceptat de nimeni din familie, parea prea SF si disproportionat.Pe cand Astra respectiva era o masina cu un motor fiabil cu distributie pe lant, avea un interior ergonomic si placut pentru vremea respectiva si ca design era un pic peste Focus din punctul meu de vedere, in schimb ca tinuta de drum, un prieten mi-a demonstrat ca Focusul e mult mai distractiv de condus si mai tineresc (prima din clasa ei cu suspensie independenta spate).Dar, Fordul, cel putin atunci, era mai scump la intretinere decat Opelul si acum tind sa cred ca situatia a ramas neschimbata.
Sa nu uitam ca Focusul a fost cel mai apreciat model dintotdeauna in clasa compacta.
Sa nu va mirati ca n-am zis nimic de Golf 4, intentionat nu am spus fiindca nu mi-a placut niciodata, cel putin la noi in tara mi se pare o masina banala, fara personalitate, iar ca fiabilitate nu e cu nimic mai presus decat un Focus sau un Astra.
Intre Focus 1 si Astra G, o aleg pe cea din urma, un model care a facut istorie si a continuat sa fie construita chiar si dupa aparitia Astrei H, la Gliwice, Polonia.O masina fiabila, usor de intretinut si care putea de asemenea sa aibe dotari care sa satisfaca si cel mai pretentios client.De asemenea, sasiul a fost facut in colaborare cu cei de la Lotus, asa ca era destul de manevrabila si ea, nu la fel ca Focusul, dar pentru o masina cu punte semi-independenta spate, eu zic ca nu se facea de ras in fata Focusului, sau mai bine zis in spatele lui.
Intre Focus 2 si Astra H, situatia se schimba, castiga detasat Fordul, cel putin varianta de echipare pe care o detin depaseste lejer orice echipare de pe Astra H, calitatea interiorului este mult mai buna, spatiul este mai mare, bordul este mult mai ergonomic, iar ca design, nu stiu ce sa zic, totul tine de gusturi, si Astra este o masina foarte frumoasa.
Dieselurile de 1.8TDCI erau cam pacatoase la injectoare (avand in vedere ca era un motor inovator), iar motorina din tara noastra era inca primitiva avand in vedere vremurile, iar interiorul (desi gusturile nu se discuta) nu prea a fost acceptat de nimeni din familie, parea prea SF si disproportionat.Pe cand Astra respectiva era o masina cu un motor fiabil cu distributie pe lant, avea un interior ergonomic si placut pentru vremea respectiva si ca design era un pic peste Focus din punctul meu de vedere, in schimb ca tinuta de drum, un prieten mi-a demonstrat ca Focusul e mult mai distractiv de condus si mai tineresc (prima din clasa ei cu suspensie independenta spate).Dar, Fordul, cel putin atunci, era mai scump la intretinere decat Opelul si acum tind sa cred ca situatia a ramas neschimbata.
Sa nu uitam ca Focusul a fost cel mai apreciat model dintotdeauna in clasa compacta.
Sa nu va mirati ca n-am zis nimic de Golf 4, intentionat nu am spus fiindca nu mi-a placut niciodata, cel putin la noi in tara mi se pare o masina banala, fara personalitate, iar ca fiabilitate nu e cu nimic mai presus decat un Focus sau un Astra.
Intre Focus 1 si Astra G, o aleg pe cea din urma, un model care a facut istorie si a continuat sa fie construita chiar si dupa aparitia Astrei H, la Gliwice, Polonia.O masina fiabila, usor de intretinut si care putea de asemenea sa aibe dotari care sa satisfaca si cel mai pretentios client.De asemenea, sasiul a fost facut in colaborare cu cei de la Lotus, asa ca era destul de manevrabila si ea, nu la fel ca Focusul, dar pentru o masina cu punte semi-independenta spate, eu zic ca nu se facea de ras in fata Focusului, sau mai bine zis in spatele lui.
Intre Focus 2 si Astra H, situatia se schimba, castiga detasat Fordul, cel putin varianta de echipare pe care o detin depaseste lejer orice echipare de pe Astra H, calitatea interiorului este mult mai buna, spatiul este mai mare, bordul este mult mai ergonomic, iar ca design, nu stiu ce sa zic, totul tine de gusturi, si Astra este o masina foarte frumoasa.
- Y-GreK
- Ford Freak
- Mesaje: 131
- Membru din: 20 Sep 2012, 22:21
- Maşina: Ford