Care e mai buna? Comparatii intre diverse modele/marci de autoturisme.
02 Mai 2010, 22:21
Daca analizezi puterea dezvoltata de motoarele pe benzina, ele dezvolta per cilindree mai mult decit cele pe motorina. Insa pentru corectitudine, trebuie comparate motoare din aceasi categorie, si anume aspirate sau cu turbina.
Citeva exemple:
- cu motoare aspirate benzina:
Opel Astra 1.6i 16V (model 1998 - 2004) - 103 CP
Toyota Hilux 2.7i 16V 4x4 (model 2002 - 2004) - 147 CP
Opel Vectra 2.2i 16V (model 2002 - 2005) - 147 CP
Alfa Romeo 155 2.0i 16V (model 1992 - 1998) - 150 CP
- cu motoare aspirate motorina:
Nissan Navara 3.2D 4x4 (model 2001 - 2004) - 103 CP
Toyota Hilux 2.8D 4x4 (model 2002 - 2004) - 94 CP
- cu motoare turbo benzina:
Ford Sierra RS Cosworth 4x4 (2.0i 16V turbo / model 1990 - 1993) - 220 CP
Renault Laguna 2.0T GT (model 2008 - 2010) - 205 CP
Mitsubishi Lancer Evo VIII (2.0i 16V turbo / 2003 - 2005) - 280 CP
Mitsubishi Lancer Evo IX (2.0i 16V turbo / 2005 - 2007) - 291 CP
- cu motoare turbo motorina:
Ford Mondeo 2.2TDCI (model 2004 - 2006) - 155CP
Peugeot 607 2.7HDI (model 2005 - 2010) - 204 CP
Nissan Navara 2.5TD 4x4 (model 2002 - 2004) - 133 CP
Nissan Navara 2.5TD 4x4 (model 2005 - 2010) - 171 CP
Renault Laguna 2.0DCi (model 2008 - 2010) - 180 CP
etc.
Legat de cuplu, se inverseaza ordinea, cele pe motorina dezvoltind mai mult decit cele pe benzina. Din pdv al performantei la turatie mica conteaza cuplul, iar la turatie mare conteaza puterea.
05 Mai 2010, 13:48
Tine cont ca nu se pot compara cuplurile, deoarece acestea sunt la arborele cotit. La roti cuplul ajunge amplificat.
Cutiile motoarelor pe benzina sunt intotdeauna mai scurte.
Pentru a face comparatii corecte trebuie trasate curbele de acceleratie versus viteza in fiecare treapta.
05 Mai 2010, 19:57
Da, ai dreptate, conteaza si raporturile din cutia de viteze. Eu am facut o mica analiza doar legat de motoare. Dar normal ca motorul e gindit sa lucreze cu o anumita cutie de viteze. La performanta mai conteaza si greutatea masinii. Se practica instalarea aceluiasi motor pe mai multe masini, chiar daca pentru unele este prea slab comparativ cu greutatea.
06 Mai 2010, 15:32
$1 scrie:$2..
Din comparatiile tale rezulta ca benzina rulz
Ultima oară modificat de
alexandrusavu pe 06 Mai 2010, 15:34, modificat 1 dată în total.
Motiv: nu era necesar citatul.
06 Mai 2010, 15:47
Din comparatiile mele rezulta altceva, adica invers...
Hai sa ne uitam pe strada, uzual motoarele pe motorina sunt turbo, motoarele turbo pe benzina sunt foarte rare (uita-te doar la modelele care apar in lista...

).
06 Mai 2010, 17:09
Eu ma refeream strict la aspecte tehnice, nu si la cele comerciale, costuri, consum, etc. ... Legat de numarul de masini de pe strada de diferite categorii, e alta discutie, unde intra: pret achizitie, pret intretinere, taxe, etc... pe linga considerente tehnice.
06 Mai 2010, 19:44
$1 scrie:$2otoarele turbo pe benzina sunt foarte rare
Sunt totusi destul de multe VAG TSI / TFSI (1.2 - 105 CP, 1.4 - 122/ 140 / 160 / 170 CP, 1.8 - 160 CP, 2.0 - 210 CP), Fiat T-Jet (1.4 - 120 / 150 CP), Peugeot THP (1.6 - 150 / 175 CP). Motoarele turbo pe benzina nu mai sunt o raritate de cel putin 3 ani.
06 Mai 2010, 20:02
parerea mea:pentru linite-turbo-benzina
pentru drumuri linistite si lungi - diesel
sau, inainte de casatorie-turbo-benzina, dupa aia, diesel ... prietenii stiu de ce
06 Mai 2010, 21:05
Din p.d.v. al economiei de combustibil eficienta motoarelor turbo Diesel e de necontestat. Dar daca vrei performanta, turbo benzina sint superioare. E suficient sa te uiti ce sint puse pe masinile de raliu.
ovibc: drumuri linistite poti avea daca mergi relaxat pe autostrada. La noi, cu pe o banda pe sens: groapa - frina, depasire camion - power, caruta - frina, depasire tractor - power, sat -frina, ai scapat de sat - power, vaci pe drum - frina, s.a.m.d.
06 Mai 2010, 21:19
$1 scrie:$2in p.d.v. al economiei de combustibil superioritatea motoarelor turbo Diesel e de necontestat. Dar daca vrei performanta, turbo benzina sint superioare. E suficient sa te uiti ce sint puse pe masinile de raliu.
Cel putin acu ceva ani Heinz Golner concura in CNR cu un golf turbo diesel, ca sa nu mai vorbim de ce a facut audi in campionatul de turisme. Clasificarea benzina=performanta, diesel=consum mic cred ca este depasita, consider ca in ambele tabere cu compromisuri se poate ajunge la rezultate specifice taberei opuse.

.Desi sunt un fan "benzon" ma lasat placut impresionat motorul de 3l D de la bmw. Nu e cel mai economic dar ca si comportament e de exceptie. Trebuie sa urmaresti emisiunea cand baietii "pardon copii" de la TopGear pun pe circuit un 330d la care sau facut modificari minime.
06 Mai 2010, 21:36
E adevarat ca in ultimii ani performantele motoarelor TD au crescut. Dar inca nu au ajuns la nivel de egalitate cu cele turbo benzina legat de puterea dezvoltata per cilindree. Plus ca lucreaza cu presiuni de combustibil si de aer mai mari decit cele pe benzina pentru a obtine acelasi nivel de performanta.
Legat de modificari, uite ce au scos englezii dintr-un motor de 2 litri pe benzina, e adevarat cu tuning substantial.
viewtopic.php?f=42&t=49690 Si asta cu o masina de 20 de ani.
07 Mai 2010, 07:33
Asta e o abordare home made dar de motorul asta ce zici? 1500cm3 si 1300cp.
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M12
07 Mai 2010, 07:47
De observat ca tot mai multi constructori aleg optimizarea motoarelor pe benzina prin reducerea capacitatii cilindrice si supraalimentare (familia de motare TSI, EcoBoost, CGI). Daca acum cativa ani se mai gaseau motoare aspirate motorina acum sunt din ce in ce mai rare. Probabil ca motarele pe benzina vor urama aceeasi evolutie. Sa na uitam ca acum 10 ai ideea de diesel si sportivitate, rafinament erau incompatibile.
Interesante sunt si dezvoltarile celor de la Fiat cu tehnologia MultiAir.
07 Mai 2010, 09:25
werty8: Da, dar e tot pe benzina
tudoralex: Prin folosirea unei turbine ii cresti eficienta, dar si complexitatea.
La un motor turbo daca e incalzit nu e bine sa-l opresti imediat, ci sa astepti putin la ralantiu pentru ca caldura acumulata in turbina sa se transfere in circuitul de racire. Si niciodata sa nu-l opresti in ture, ci doar la ralantiu, fiindca turbina fiind turata, daca ai oprit motorul in turatie, nu va mai primi ungere, ea invartindu-se cu viteza mai mare decit la ralantiu.
Pe linga eficienta, poate un alt motiv il constituie taxarea, care se face dupa cilindree si nu dupa puterea motorului.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.