Care e mai buna? Comparatii intre diverse modele/marci de autoturisme.
12 Mai 2010, 19:14
Salut! Vara asta intentionez sa imi achizitionez o masina, noua, nu vreau sh. Dupa o ampla prospectare a pietei, au ramas in finala Ford focus 1.6 110 diesel si Honda Civic. Inclin mai mult spre ford, are un pret mai accesibil. As dori sa stiu cam ce parere aveti de motorul acesta. Am auzit ca e relativ nou, ba ca e acelasi folosit si pe hdi-urile de la pgt sau citroen, desi suna cam bizar, trage bine, consumul e aproximativ in limitele date de dealer? Cam cat ar ajunge o revizie? Va multumesc si astept raspunsuri
12 Mai 2010, 19:22
super buna masinutza , recomand

are 109 cai
12 Mai 2010, 20:10
in plus vei cumpara masina in apogeul crizei din tara asta ... asa ca poate mai obtii si ceva reduceri ca sigur vor fi disperati
12 Mai 2010, 20:20
honda civic e o alegere mai buna (nu stiu care e diferenta de pret), motoare antiglont, interior SF, mai multe dotari etc,... am fost cu un civic sedan cu cea mai slaba motorizare 1.8 vtec 140 cai si am prins aproape 160 in treapa a 3a(cutia are 6 trepte)......daca nu e mare diferenta de pret as alege civic sedan, hachbacku parka e un toy car
12 Mai 2010, 20:52
la focus, diesel, 110 cai, pretul bate, cu tot cu cele 3 tichete RABLA cam in 13 500 de euro..mai un discount..13 200..
Civic cel mai ieftin de pe benzina e acum 17600 de euro..deci cam 15000 cu rabla..si eu as prefera diesel..care, cu tot cu taxa de poluare, sare de 19500..asadar e greu la civic..motor de 2.2->taxe si impozite mari..de aia intreb..parerea voastra, e cea mai buna varianta focus 1.6 110 cai daca ar fi sa achizitionez o masina pana in maxim 14000 de euro?
12 Mai 2010, 21:01
La Honda Civic eu as critica vizibilitatea in spate (aripa aceea pe mijlocul lunetei incurca tot) si bordul cu vitezometrul acela digital cu cifre saltarete, la care niciodata nu stii cam ce viteza ai pentru ca se tot schimba cifrele si nu-ti dai seama dintr-o privire daca esti in legalitate sau nu. Altii au criticat suspensiile, motorul si cutia de viteze. Despre suspensii s-a spus ca sunt cam dure si ca nu se ridica la nivelul lui Focus / Golf (reviewuri facute de TopGear si MSN Cars, se gasesc pe YouTube). Despre cutie s-a criticat faptul ca agata la treapta I, iar motorul este considerat cam zgomotos la viteze mari si lipsit de vlaga la turatii mici. Ai ajuns cu a 3-a la 160 Km/h, ceea ce inseamna ca la 80 Km/h nu are foarte multa putere.
Modularitatea interiorului la Civic este impresionanta, au facut niste lucruri foarte interesante cu scaunele din spate. Are portbagaj de 400 L, printre cele mai mari din clasa, fata de 385 L la Focus.
Motorul 1.6 TDCi de pe Focus este dezvoltat in colaborare cu PSA Peugeot-Citroen, dar francezii il comercializeaza sub denumirea HDi.
12 Mai 2010, 21:11
e destul de mare diferenta, daca vrei neaparat diesel atunci chiar nu se renteaza civicu, mari taxele la motorul de 2.2 care pp ca e si euro 4, deci cam 3000 taxa.....la 160 turometrul era pana in capat pe 8000, motorul avea putere si la 40 in a4a;
12 Mai 2010, 22:59
Legat de intretinere si revizii, costurile sunt in general mai mari la diesel.
Apar costuri suplimentare pentru inlocuire periodica filtru de motorina, completare aditiv combustibil pentru regenerare filtru de particule DPF, inlocuire DPF la intervale de aproximativ 120000 km.
Inca nu am aflat daca la noile motorizari Euro 5 au folosit filtre de particule CDPF cu costuri mai mici de intretinere deoarece nu mai este necesar aditiv combustibil pentru regenerare filtru.
Reviziile la diesel sunt la intervale de 15000 km.
Mult noroc in alegerea masinii !
15 Mai 2010, 22:44
Darius, din cate mi-au zis cei de la Honda, taxa pentru modelul diesel de civic, euro IV, este in jur de 1800 de euro. Cam mult, si asta il cam scoate din carti. Modelul benzina, varianta full, bate cam in 17800, q un eventual discount, minim 17000.
Dar focus-ul mi se pare o masina buna, are un aspect placut, din cate vad, ziceti ca motorul de 110 trage bine. Se incadreaza cat de cat si in cosum? Din pacate, ca dotari interioare mi se pare cam multisor sub civic, ca la ce ofera ei, fara geamuri electrice spate, fara airbag cortina, e cam slabuta masina din punctul asta de vedere. Daca e sa o configurezi de la 0, ajunge cam 15-16 mii, poate chiar 17.
Imi place focusul, e si mai ieftin, dar voi, posesori ce ati alege? Un civic benzinar, cam full options, sau un focus diesel, mai slabut ca dotari, dar cu vreo 4000 de euro mai ieftin? Nu iau masina pentru 4 5 ani, ci pentru o perioada de timp mai lunga.
16 Mai 2010, 00:01
eu m-am plimbat cu o honda civic, motor 1.8 benzina 140cp, si mi-a placut foarte mult cum tragea masina (aproape la fel de bine ca bmw-ul meu de 150cp). interiorul e "aparte", dar exteriorul e fain, adica are multa personalitate.
ca motor mai este si 2.2 diesel, care e brutal si plin de tupeu (l-am vazut in actiune pe o honda accord, performante apropiate de bmw 320d). deci la motorizare, daca vrei ceva comparabil, iti recomand focus 2.0 tdci sau 2.0 benzina 145cp. 1.6tdci si 1.8 tdci sunt clar sub 2.2 diesel.
la suspensie, eu stiu ca civic are punte semirigida in spate, deci avantaj focus.
alegerea e a ta, ori iti iei un focus 1.6tdci mai ieftin, ori 2.0tdci, ori o japoneza nervoasa. nu uita ca mai ai multe alte variante in clasa compacta, intre care eternul golf 6 (e cam barcuta, dar mie mi-a placut mult cand l-am condus, desi e mai soft decat focusul meu).
ti-as recomanda sa arunci un ochi si la dealerii bmw de masini sh, gasesti seria 1 120d - 163cp, e super motorul - in banii astia, cu garantie inclusiv in romania si istoric complet (in germania evident).
16 Mai 2010, 00:13
Nenea Fordescu, pai daca omul abia are bani pentru modelul asta ce sa mai astepte. Noul model sigur o sa fie mult mai scump la inceput.
Legat de masini, daca ai bani Civicul diesel e mai bun cam din toate punctele de vedere. Si oricum nu poti sa compari 2.2 cu 1.6. Acum, depinde si de cum vrei sa mergi cu masina mai sportiv sau normal. Si depinde si daca vrei sedan sau hb. Sedan la Civic nu gasesti decat benzinar de 1.8 si 140 de cai.
Eu am si Civic benzinar si masina din semnatura. Pot sa-ti spun ca Honda pleaca putin mai bine de pe loc, dar la depasiri scurte si pante Focusul e mai bun cu mult. Turbo si cuplul mare fac diferenta. Asta a fost si motivul pentru care am pastrat Focusul chiar daca Civicul e din 2008 si e mult mai frumos la interior si exterior. Asa ca Civicul a ajuns la tatal meu care are 62 de ani si nici acum nu-i place bordul ca cica e ca de OZN. Probleme nu am avut cu niciuna, bine cu Civicul nu s-au facut decat 18000 km si majoritatea extraurban.
Deci parerea mea, daca ai bani ia Civic diesel, daca nu Focus.
Eu si acum regret ca Civicul nu a avut motoare diesel pe sedan, iar hb-ul nu-l suport.
Bafta, si sa ne anunti si pe noi ce ai luat.
16 Mai 2010, 22:12
Multumesc pentru raspunsuri. Acum, sincer, decat sa iau un focus 2.0 diesel mai bine trag, rup, si iau civic-u diesel. Din punctul meu de vedere e mult mai aspectus, are si mai multe dotari, si preturile nu cred ca difera semnificativ (1000-2000 de euro maxim, am intrebat la dealer).
O sa mai trag o fuga saptamana asta la dealeru honda, sa vad cam ce oferta imi fac ei pentru modelul pe benzina, sa negociez un eventual discount. Ramane de vazut ce voi putea capata. Prima optiune totusi ar ramane focus 1.6 diesel, 109 cai. E mai ieftin, si diferenta de vreo 4000 de euro se simte. Cu un mic efort, este posibil sa il iau cash. Dilema continua sa planeze, ca tentatie e mare sa optez pentru civic, dar cand ma gandesc la cheltuielile viitoare, iar ma intorc la focus.
O sa va tin la curent, sper sa nu fac spam aici
17 Mai 2010, 21:52
Nu trebuie sa te sperie cheltuielile viitoare care sunt aproape egale ci diferenta de 4000 sau cat zici ca este. Pe criza asta sunt ceva bani.
18 Mai 2010, 06:10
Deci:
1. Câti km faci pe an? Se justifica un diesel? Daca vrei benzinar si vrei ford te bagi la un 2.0. Sau cere-le sa importe pt. tine un 1.8 benzinar.
2. Desi tu nu o sa mai ai treaba cu DPF (care e belea la modelele ca al meu) totusi 1.6 TDCi este mai scump la intretinere. Cred ca taxa de inmatriculare pt. un 1.8 TDCi te duce la 1000EUR, mai cauta, poate poti sa obtii o reducere suplimentara de 600EUR la un 1.8 TDCi.
Bafta
18 Mai 2010, 10:33
Ideea e alta in legatura cu nr de KM pe an. Eu am facut o socoteala mica si la 12000 KM pe an, 90% in oras, dupa cei 4 ani de garantie (banuiesc ca asta e motivul pt care vrei masina noua, ca sa beneficiezi de garantie) iesi mai ieftin la total suma cheltuita (cost masina + revizii + combustibil) la diesel de 1.6, cu vreo 1300 ron. La 20000 KM/an iesi cu vreo 6500 ron. Daca faci drumuri extraurban diferenta e mai mica.
18 Mai 2010, 14:10
Masina o iau preponderent pentru folosire in Bucuresti. Drumuri lungi (cam 1000 de km) voi face lunar, ca ma mai duc acasa. Din ce am inteles eu, in oras diferenta nu e foarte mare la consum intre benzina si motorina (apropiate ca cilindree, iar conditiile date sa fie alea de bucuresti, mai mult bara la bara)..asadar diferenta s-ar vedea la drumuri lungi, si cred ca voi face cel putin 10k numai extraurban, pe an. In situatia data, aleg focus-u diesel in detrimentul civic-ului benzina, nu? las la o parte faptu ca are mai putine optiuni, dar e si cu 4000 de euro mai ieftina si are si cheltuieli mai reduse, right?
18 Mai 2010, 17:57
@Bigdetox - eu vb de accordul de 2.2 140cp, modelul mai vechi, (cu asta m-am plimbat) nu ultimul model. ti-l face clar bmw-ul. cu cel nou nu am mers, dar nu cred sa fuga mai bine ca 320d e46, daca are tot 150cp.
bmw e46 320d sedan - 0-100: 8.9s
bmw e46 320d diesel 0-100: 9,2 (sau 9,1 nu mai stiu exact).
honda accord 2.2 140cp sedan 0-100: 9.4.
astea sunt cifre, eu iti spun ca senzatia in honda a fost ca e mai lenta (am mers pana spre 170-180, nu doar pana la 100), nu cu mult, dar sesizabil mai lenta decat bmw-ul.
@paulica: bmw scoate 150cp din motor de 1995 diesel din 2001 (cand a aparut e46 facelift), deci de vreo 9 ani.
18 Mai 2010, 18:50
datele oficiale date pt demaraje sunt cam relative......o singura data am facut si eu o liniuta cu focusul meu de 1.8 impotriva la un bmw 318 CI (119cai) si ceva mai usor, la care e dat demaraj 0-100 km/h 10,4......la focus 10,8 si cu toate astea BMW-ul a stat aproape doar in treptele 1 si 2, din a 3a numai in oglinda il mai vedeam....
18 Mai 2010, 22:58
depinde in ce stare era bmw-ul si de cine il conducea. 0.4s inseamna cam o jumatate de masina la liniute.
oricum motorul ala de pe 318ci e cam lesinat, are cuplul muuult mai mic decat forduletz-ul.
off topic: am facut si eu zdrente un taximetrist cu un c-class break care voia sa imi ia fata...era mirat cum de a ajuns ford-ul in fata lui asa de repede (eu abia plecam de la semafor si el a venit lansat din spate).
de la bmw 320d berlina, al unui prieten, mi-am luat-o urat la liniutze, ma tineam de el dar nici o sansa sa il depasesc.
19 Mai 2010, 08:02
Pai de, daca ai vrut E46 Touring........

Am vazut si eu, la BMW performantele difera sesizabil intre berlina si touring. Chiar si datele oficiale. Si pe deoparte au dreptate. Cine vrea breal inseamna ca are familie si are nevoie de break. Nu se da in stamba (ca mine eventual

).
23 Mai 2010, 10:08
Am reusit sa fac drive test-u cu Civic 1.8 i-vtec, benzina. Incredibila senzatia. Motorul trage foarte bine, pana la 3500-4000 de ture foarte silentios, dupa care se dezlantuie "bestia". Cu treapta a IV-a la 160, fara probleme. Totusi, parca mi s-a parut o idee mai stabil focus-ul in curbe, poate ca e mai lat putin, iar curbele nu au fost la fel de intortocheate. Una peste alta, frumoasa senzatia in civic. Cred ca saptamana viitoare voi face un drive test si cu focusul diesel, in urma caruia voi lua o hotarare. In acest moment, inclin spre Civic cam 80 %, dar astept totusi sa incerc si focusu diesel.
24 Mai 2010, 15:01
Aaaaaa, scuze.
Mersi de corectie @vicster. Eu stiam ca de 6 ani oricum pe "tastatura a iesit" d-aiurea.
29 Mai 2010, 11:01
Din cei care au masina asta, focus diesel 110 cai, se plange careva de ambreiaj, de faptul ca agata atunci cand schimba treptele? Consumul se apropie de cel din carte? Ati intampinat pana acum vreo problema mai serioasa cu ea?
29 Mai 2010, 18:51
Despre acest model uite aici:
viewtopic.php?f=54&t=3395Eu unul n-am avut probleme, doar centralizata a facut niste "fitze" asta iarna.
Iar de agatat, eu am vazut ca schimbi mai greu dar asta la 6 dim dupa o noapte de -21 grd.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.