Care e mai buna? Comparatii intre diverse modele/marci de autoturisme.
12 Feb 2009, 21:47
$1 scrie:$2axy iti arat un link cu un S65 AMG de 600 cp si 200.000 euro care a ramas in drum la un motor cu mai putin de 10.000km
Am vazut si eu o faza din asta la televizor cand eram prin Germania, la un post de-al lor, si testa unul un SLR sau CLK nou nout, si vroia sa vroia sa prinda el la ei pe autostrata 290 parca, nu mai stiu exact, si a incercat ala odata dar i-a iesit unul in fata apoi la a doua incercare i-a pocnit motorul

i-a sunat pe aia de la depanare si n-au avut ce sa-i mai faca asa ca i-au adus alta masina dar a fost prea tarziu caci se facuse ora cand iesea lumea de la servici si nu mai putea atinge viteza dorita.
13 Feb 2009, 08:31
Salut,
Eu am FF2 1.6 TDCi din iunie 2007 luat nou.
Si la momentul cand studiam piata sa-mi iau masina eram pornit pe o compacta si variantele erau clare: Focus, Golf, Astra si altele care au cazut repede din lista.
Am avut ocazia sa merg destul de mult inainte de acest moment cu Golf 5 1.6 benzina si pot sa spun ca intr-adevar am ramas placut impresionat de finisaje si de confort. Nu pot sa compar si motorizarile pentru ca eu am vrut diesel clar.
In cele din urma in urma unui drive-test cu FF2 am ales Focusul pentru urmatoarele considerente:
- raport calitate/pret
- motorizare foarte buna si economica
- design atragator ptr. mine
- dotari rezonabile
- cea mai buna din clasa sa la Euro'n cap
- spatioasa.
18 Feb 2009, 23:39
Vara asta pe pod la Baneasa am vazut si io o tanti cu un S500 se chinuia cu un nene pe sub capota... mai avea si numere rosi
25 Feb 2009, 12:29
Edit , chiar iti dau dreptate in ceea ce spui.
Nu mi se pare corec ca in acest topic sa se vorbeasca totusi de VW Golf de parca ar fi o caruta, totusi este o masina ce si-a dovedit fiabilitatea si merita macar respect, chiar daca noua nu ne place cum arata si preferam de 100 de ori masina pe care o posedam si anume, FORD.
Vorba lui edit, de ce o costa mai mult VW Golf, ca e o masina proasta ? Eu unul chiar nu cred asta, insa daca as mai alege si de 10 ori, tot focus mi-as lua. Asa ca, e vorba de gust si de ce vrei de la o masina, dar hai sa nu aruncam cu noroi intr-o masina ce si-a dovedit calitatea de-a lungul timpului.
07 Mar 2009, 00:21
$1 scrie:$2dit , chiar iti dau dreptate in ceea ce spui.
Nu mi se pare corec ca in acest topic sa se vorbeasca totusi de VW Golf de parca ar fi o caruta, totusi este o masina ce si-a dovedit fiabilitatea si merita macar respect, chiar daca noua nu ne place cum arata si preferam de 100 de ori masina pe care o posedam si anume, FORD.
Vorba lui edit, de ce o costa mai mult VW Golf, ca e o masina proasta ? Eu unul chiar nu cred asta, insa daca as mai alege si de 10 ori, tot focus mi-as lua. Asa ca, e vorba de gust si de ce vrei de la o masina, dar hai sa nu aruncam cu noroi intr-o masina ce si-a dovedit calitatea de-a lungul timpului.
Pretul il platesti pentru nume si pentru faptul ca productia la VW e mult mai costisitoare.Nu contest ca VW face masini bune dar...e exagerat ce pretentii au.
Mi se pare normal ca VW sa aiba un avantaj,chiar daca e mai scump.Noi,cei din Europa nu am crescut cu Ford,am crescut cu emisiunile germane care ne bagau in cap literele V&W si in special cuvantul Golf.Lumea e convinsa ca Golf e "za best" fiindca e masina germana.Sunt curios ce s-ar fi intamplat,daca Golf-ul ar fi fost "Made in France",produs sub sigla Renault de ex.
09 Mar 2009, 10:09
Pai atunci ar fi fost...Renault, nu?
10 Mar 2009, 08:34
Stiu ca nu vorbesc de Golf, dar ieri m-am plimbat cu o Octavia Facelift "dotata" cu motor 1.8 TSI (160CP) si DSG. O sta Focusul bine in curbe, dar la capitolul motoare (cel putin benzinare) si transmisii e cam in epoca de piatra fata de VAG.
10 Mar 2009, 12:19
am mers si eu cu octavia 1.8tsi+dsg. e dracu' in persoana masina aia.
10 Mar 2009, 20:09
$1 scrie:$2tiu ca nu vorbesc de Golf, dar ieri m-am plimbat cu o Octavia Facelift "dotata" cu motor 1.8 TSI (160CP) si DSG. O sta Focusul bine in curbe, dar la capitolul motoare (cel putin benzinare) si transmisii e cam in epoca de piatra fata de VAG.
Cu siguranta varianta de care spui este si mai ieftina decat FF2 1.4/80CP, nu?
10 Mar 2009, 20:13
Problema e ca pe Focus (exceptand ST) nu poti sa pui motor mai puternic de 145 de cai ... si ala legat la o cutie tot cu 5 trepte...
10 Mar 2009, 20:25
Nu mi se pare o problema... In segmentul de care discutam nu sunt masini cu veleitati sportive.
Prin urmare nu vad motivul pentru care ar prevedea de ex. motoare de 300 CP pe Focus sau VW.
11 Mar 2009, 20:03
$1 scrie:$2roblema e ca pe Focus (exceptand ST) nu poti sa pui motor mai puternic de 145 de cai ... si ala legat la o cutie tot cu 5 trepte...
parca 2.0 tdci avea 6 rapoarte ...
11 Mar 2009, 20:07
Si pentru cine nu vrea tractoras

?
19 Apr 2010, 08:58
am si eu acum peste 1000 km cu un golf 5 1.6mpi astfel incat sa-mi fac o parere pertinenta.
golful 5 este asa cum m-am asteptat: silentios, atent lucrat la interior, cu spatiu mai mare la picioare pt toti cei 5 pasagerii in comparatie cu focus, cu greieri mai putini, materiale bune la interior chiar daca masina este in echiparea de baza, computerul de bord afiseaza mai multe detalii in acelasi timp, scaune mai profilate, cotiera, spatiu de depozitare mai mult la interior, senzor pt centura si reglare pe inaltime si pt scaunul dreapta, priza in portbagaj pt o lada frigorifica. maruntisuri intr-adevar, insa sunt lucruri care scot in evidenta mai multa atentie din partea lui vw.
tinuta de drum este f buna insa clar sub a focusului, suspensiile sunt mai putin galagioase si absorb mai bine denivelarile (sunt reglate mai putin sport si este posibil ca si anvelopele 195/65 sa contribuie).
mergand cu golf 5 clar ma sint mai putin safe ca intr-un focus 2 in sensul ca prima imi pare mai de jucarie, mai putin voluminoasa, lucrata parca pt a avea cat mai putine kilograme, mai fragila in caz de accident.
anvelopele cu care a venit masina cand era noua sunt de tot rasul : good year hydragrip si fac un zgomot infernal, mult mai mare ca la o anvelopa de iarna.
porbagajul este mai mic ca la focus insa si golful are 14 cm in minus. daca ar fi avut aceeasi lungime ca a focusului clar ar fi avut spatiu berechet si in portbagaj comparativ cu focusul.
un lucru m-a surprins f placut: motorul ala antic si cutia se inteleg f bine in sensul ca neexistand lagul de la turbo, motorul trage fara sa tremure caroseria absolut din orice pozitie. daca franezi si te prinde a 5-a la 60 km/h, ai 1700 de ture iar daca ti-e lene, nu mai retorgradezi si apesi acceleratia. masina pleaca usurel fara sa ai nici un disconfort. la 70 km/h intr-a 5-a ai deja 2000ture. faptul ca masina trage fara sa tremure si de la sub 30 km/h intr-a 3-a(de ex) te determina sa sa schimbi treptele de viteza repede pt a economisi carburant si astfel condusul poate deveni obositor pt ca stai des cu mana pe schimbator si piciorul pe ambreiaj.
poate asa se comporta masinile fara turbo. nu stiu, pt ca nu am mai condus. 7.7% am avut la dus mergand in general cu 140-150 si 8.0% am avut la intors insa cu destul vant si mergand in general cu 130-140.
in general golful 5 mi-a facut o impresie buna insa tot imi pare "mai masina " focus 2 comparativ cu golful 5.
19 Apr 2010, 09:29
Daca imi permiti niste observatii :
- la antifonare nu neg desi eu cu benzinar am mers cu G5 diesel (mult mai putin ca tine si doar ca pasager), tu cu diesel ai mers cu G5 benzinar

-scaune mai profilate - nu prea am observat diferenta, dar intr-adevar nici n-am facut-o pe serpentine.
-senzor pt centura - are si focusul, poate al tau e defect sau au facut economii odata cu scaderile de pret

-cotiera, priza in portbagaj - daca compari la modul general, eu zic ca sunt detalii nerelevante din multiple motive. (gen cotiera poti pune si la focus etc)
- ca performante si chiar consum cica mpi-ul e sub echivalentul de la focus dar asta parca am mai scris.
19 Apr 2010, 09:35
pai comparam la modul general si am si spus ca-s detalii nerelevante. totusi, eu cotiera cand am comandat masina nu puteam sa-mi pun, nefiind disponibila ca optional pe trend collection.
spuneam de senzorul de centura pt scaunul dreapta.
19 Apr 2010, 09:37
n-am fost atent la exprimarea cu senzorul. ciudat ca n-ai putut pune cotiera din fabrica.
19 Apr 2010, 10:20
La capitolul motoare chiar mi se par in dezavantaj cei de la Ford. La benzinare e clar ca mai mult de 145 hp nu poti avea pe focus . Si in ceea ce priveste cutiile la fel. ( 1.8 tsi cu dsg e chiar de apreciat dupa parerea mea ca si feeling si performante).
Iar la diesel e cam la fel. In sensul ca nu prea are Ford echivalent pt 2.0 tdi de 170 de cai . Chiar m-a surprins cat de bine trage versiunea cu 170 de cai.
O alta diferenta cred ca este la materiale si la prelucrare. Poate ca noul Focus o sa fie un upgrade din acest punct de vedere (sper).
In ceea ce priveste cutiile am mai spus-o,mi se par de toata jena cutiile de Ford. La toate Ford-urile pe care le-am avut zici ca sunt facute cu dalta de un neanderthal. Prea din topor . Aici ma refer strict la manevrabilitate .
Acum evident ca existand o diferenta de pret e si normal ca unele aspecte sa aiba de suferit.
19 Apr 2010, 10:53
nu stiu cu ce cutii compari tu, dar eu n-as prea fi de acord cu tine, cel putin la focus.
cat despre motoare exista o statistica pe sectiunea focus. de acolo se vede ca cele mai populare motoare sunt cele mai de baza. bine, nu zic ca n-au pierdut cativa clienti din cauza asta. (ca n-au avut deja 1.4/1.6/1.8T sau poate un 2.0tdci mai puternic)
19 Apr 2010, 11:03
Ford va prezenta pe 2 martie, in cadrul Salonului Auto de la Geneva, versiunile de productie ale C-Max si Grand C-Max, insa piesele de rezistenta vor fi noile motoare turbo pe benzina EcoBoost si cutiile de viteza robotizate PowerShift.
Asa cum spuneau reprezentantii Ford Romania saptamana trecuta, la stand va fi prezent, in premiera europeana, noul Ford Focus, model ce va fi disponibil in Romania la inceputul lui 2011.
Revenind la motorizari, propulsoarele EcoBoost ale Ford urmeaza politica de downsizing implementata de toti constructorii auto de calibru mondial. Aceata presupune reducerea capacitatilor cilindrice ale motoarelor, concomitend cu crestrea puterii si reducerea consumului si a emisiilor.
Astfel, Ford va avea prentru inceput in oferta un motor de 1,6 litri pe benzina, turbo (EcoBoost), a carui putere nu a fost specificata, precum si un motor de 2 litri pe benzina, turbo (EcoBoost), care dezvolta 203 CP, disponibil pe Mondeo, a anuntat importatorul Ford, compania Romcar.
Noile transmisii PowerShift de la Ford au sase trepte si un sistem cu dublu ambreiaj, similar cu cel intalnit la Volkswagen si ale sale cutii de viteze DSG.
Ford anunta de asemenea ca la Geneva vor debuta versiuni imbunatatite ale Kuga, Mondeo, S-Max si Galaxy.
Noutati despre Mondeo
Astfel, varful de gama al Ford, Mondeo, primeste motorul 2 litri pe benzina EcoBoost SCTi, de 203 CP, precum si motoare diesel aduse la standaredele Euro 5. Transmisia PowerShift va fi standard pentru motorul pe benzina de 2 litri EcoBoost.
Propulsorul diesel de 2 litri Duratorq TDCI va avea trei versiuni de putere: 115 CP, 140 CP si 163 CP. Pentru ultimele doua variante de putere, cutia de viteze PowerShift va putea fi comandata optional.
Noi motorizari pentru Kuga
Pentru Kuga, imbunatatirile se refera la ridicarea puterii motorului diesel de la 136 CP la 140 CP si la introducerea unei noi versiuni si mai puternice – 163 CP.
Noua versiune de motorizare (2 litri, 163 CP) imbunatateste performantele modelului Kuga, marind viteza maxima de la 180 la 195 km/h si scazand timpul de accelerare 0-100 km/h de la 10,7 la 9,6 secunde. De asemenea, propulsorul corespunde normelor Euro 5.
Noile C-Max si Grand C-Max
Noua gama compusa din modelele Ford C-MAX (5 locuri) si Grand C-MAX (7 locuri), prezentate in septembrie 2009 la Salonul Auto de la Frankfurt ca prototipuri, urmeaza sa intre in comercializare la nivel european pe decursul anului curent.
Interiorul modelului C-MAX va fi dezvaluit in premiera la Geneva.
Noul Ford C-MAX va prezenta si viitoarea generatie a sistemului interfata utilizator – vehicul (sistemul HMI) Ford. Elemente cheie ale acestei tehnologii le reprezinta comutatoarele cu cinci pozitii, dispuse pe volan, care activeaza si controleaza cele doua afisaje ale vehiculului: cel dispus in partea de instrumente si cel secund, montat intr-o pozitie superioara a consolei centrale.
Acest nou sistem de control, despre care Ford Spune ca este simplu si intuitiv, da posibilitatea soferului sa opereze principalele functii ale vehiculului fara a indeparta mainile de pe volan si cu un minim de distragere a atentiei de la activitatea de sofat.
Am constatat ca FORD nu a excelat niciodata la cai putere, au mers pe varianta SAFE si fiabil si mai nou pe scaderea emisiilor. Mai nou vor scoate si alte motorizari (vezi citat de mai sus) cu ceva mai multi cai, iar la diesel-uri au mai umblat la putere.
Am mai citit de un benzinar de 1.6 si 120 cai, care va fi iarasi disponibil curand.
19 Apr 2010, 11:07
Cum e asta -> "cutiile robotizate"

MAxim am spus
19 Apr 2010, 11:19
1.6 120 e deja disponibil pe fiesta. 1.6 125 pe mondeo.
sau sa fie un turbo care sa contracareze 1.4T de baza ale concurentei ?
19 Apr 2010, 11:22
A mers cineva cu 1.6-le pe mondeo? Are idee cum s emisca?
19 Apr 2010, 11:36
chestia asta cu manevrabilitatea am observat-o si eu la golf. acum ce inteleg eu prin manevrabilitate?!
pai daca sunt pe o banda la semafor, se pleaca si vreau sa trec pe o alta mi se pare ca ma misc greu cu focusul si cel mai mult pun asta pe seama lagului de la turbo. la golf, bag in viteza si am tasnit; la focus, trebuie sa-i potrivesc ambreiajul samd. e o chestie marunta, nu zic ca deranjeaza, insa parca golful e mai potrivit pt traficul urban si il mai ajuta si dimensiunile mai reduse.
19 Apr 2010, 11:44
tu de fapt aici faci diferenta intre cele doua exemplare, nu intre focus si golf in general, nu ?
19 Apr 2010, 12:01
povestesc din experienta mea.
eu nici nu am condus masina pe benzina in cei peste 250.000km si mi se pare destul de diferit de diesel.
acum nu stiu daca usoara stangacie(in comparatie cu golful) pe care o gasesc in a manevra focusul in oras este pt ca are motor diesel. eu doar fac supozitii. poate ca are are golful ambreiajul mai altfel, cutia un pic mai precisa(cam adevarata treaba cu cutia), nu mai e nici lagul de turbo, dimensiunile mai mici si toate astea duc la un plus de manevrabilitate pt golf in oras.
daca ar fi sa fac o masina ideala la clasa compacta as lua de la focus comportamentul rutier extraurban, de la golf grija(dpmdv) la detalii cu care este construita masina si de la civic as lua spatiul interior si din portbagaj, cat si modularitatea interiorului(pt cine stie cum te poti juca cu bancheta spate).
btw de civic am auzit ca e destul de prost antifonata. nu am condus niciodata aceasta masina.
19 Apr 2010, 13:15
daca vrei putem sa le comparam pe viu, avand motorizari echivalente.
19 Apr 2010, 13:26
Mai este o diferenta care se simte la manevre "din scurt": dieselul e mai greu in partea din fata. La Focus 5 usi, de exemplu, 1.6 benzina este cu 100 Kg mai usor decat 1.6 TDCi.
Faceti o proba cu un carucior de cumparaturi la un supermarket: impingeti repede inainte caruciorul gol si din mers incercati sa-l bruscati la stanga. Puneti apoi un bax de apa minerala in partea din fata si repetati experimentul.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.