Re: SFATURI CU PRIVIRE LA CE MASINA SA-MI ALEG 4X4
30 Noi 2010, 21:10
Eu sunt de parere ca in familia suv-urilor premium e Landcruiser si restul...cel mai fiabil, cel mai capabil in regim off-road, foarte confortabil, intr-un cuvant le are pe toate.La compacte p aceeasi pozitie sta Foresterul, masina pt cunoscatori si ceva mai user friendly ar fi RAV-ul si CRV-ul.
MaÅŸina: Ford Sierra RS Cosworth 4x4, 1990, N5D/YBJ, 220CP
Re: SFATURI CU PRIVIRE LA CE MASINA SA-MI ALEG 4X4
28 Dec 2010, 20:53
$1 scrie:$2u am inteles niciodata de ce se recomanda suv-uri sport cu tractiune integrala (X5, ML, Touareg) dar care nu se descurca deloc la fel cu accesul cu adevarat potent in off road precum masinile care au tot fost incercate acolo si proiectate pentru asemenea ascensiuni precum Land Rover, Subaru sau Nissan, hai si Toyota, dar doar anumite modele?
daca omu vrea tractiune integrala dar sa o alerge preponderent pe sosele sa ia ce isi doreste, daca vrea masina de off road capabila Land Rover Freelander sau Discovery, Toyota (nu Rav 4) , Subaru, Nissan in ordinea asta. succes
Asa e. SUV-urile (fara diferentiale blocabile, reductor) sint o frectie. Diferenta intre BMW X6 si Land Rover
Re: SFATURI CU PRIVIRE LA CE MASINA SA-MI ALEG 4X4
30 Dec 2010, 09:05
asta ar putea fi mai sugestiv. Eu am urmatoarea impresie despre astia de la top gear, ca de altfel despre majoritatea jurnalistilor: daca vrea sa iti demonstreze ca o masina e slaba, va gasi n defecte. Nu imi dau seama ce fel de cauciucuri avea x6 ala de la top gear, dar, e greu de crezut ca se invart TOATE rotile, si nu poate urca un mic deal acoperit cu zapada....
Re: SFATURI CU PRIVIRE LA CE MASINA SA-MI ALEG 4X4
30 Dec 2010, 09:29
$1 scrie:$2 Asa e. SUV-urile (fara diferentiale blocabile, reductor) sint o frectie. Diferenta intre BMW X6 si Land Rover
Aia mi se pare cea mai mare porcarie scoasa de TopGear - mai fac ei din astea, dar subtile. Ei, asta e cat se poate de pe fata. Treaba sistemului 4x4 e sa invarta toata rotile - si se invart. Acum daca ei intra cu slickuri pe iarba umeda si zapada, ce se asteapta? Si de ce abordat asa de usor panta (daca te uiti, s-a oprit fix in varf un pic, pe cand Land Roverul are o viteza mai mare) - tocmai ca sa produca ce se vede, si culmea e ca am mari dubii ca le-a iesit din prima (adica s-au antrenat pentru aceasta scena).
Nu o sa fie niciodata la fel de capabile ca cele cu full- sau part-time 4WD, dar pe unde au mers ei in film, cu anvelope corespunzatoare si o tehnica corecta, nu ar fi avut absolut nicio problema nici cu Dusterul. Nici cu Loganul!
Re: SFATURI CU PRIVIRE LA CE MASINA SA-MI ALEG 4X4
30 Dec 2010, 09:49
Corectati-ma daca gresesc dar X6 argintiu are cauciucuri de vara (nu se incarca deloc cu zăpada) pe cand cel rosu are cauciucuri de iarna (se vade profilul cauciucului cu multe lamele). Fara cauciucuri poti sa ai si mama diferențialelor blocante ca rotile tot in gol se vor învîrti.
Re: SFATURI CU PRIVIRE LA CE MASINA SA-MI ALEG 4X4
30 Dec 2010, 11:45
aia de la top gear considera ca numai englezii fac masini,restul sunt carute.mai sunt si la noi "ziaristi" auto care incercau sa ne convinga sa luam dacia logan,iar ei conduc masini straine.
Nu a zis nimeni ca nu-s mai bune cele cu diferentiale blocabile. Dar nu mai sunt foarte multi care ofera asa ceva, nici macar Land Rover.
In al doilea film, ce intampla la 1:30 este o exploatare a neajunsurilor si s-ar fi putut evita destul de simplu printr-o abordare din alt unghi. Important e sa gasesti abordarea care iti permite sa ai aproximativ aceeasi incarcare pe ambele roti ale unei punti.
MaÅŸina: Ford Sierra RS Cosworth 4x4, 1990, N5D/YBJ, 220CP
Re: SFATURI CU PRIVIRE LA CE MASINA SA-MI ALEG 4X4
30 Dec 2010, 17:33
Da, cit de bun e un sistem 4x4 depinde foarte mult de diferentiale. Cum spuneai, in ultimul timp se prefera solutii mai ieftine fata de cele mai scumpe si mai performante.
Ce am mai gasit ca si comparatii la modele mai noi
Re: SFATURI CU PRIVIRE LA CE MASINA SA-MI ALEG 4X4
03 Ian 2011, 21:30
Astea sigur s-au mai discutat in alt topic, primul film cica e reclama la subaru si aparent highlanderul nu era setat ok.
La al doilea filmulet, aderenta e scazuta deci eforturi mici pe sistemul 4x4 (e nevoide putina putere la rotile din spate, fiind limitate de aderenta scazuta), aderenta identica stanga-dreapta, deci diferential deschis all-the-way, cel mai relevant/important aspect in conditiile alea fiind anvelopele.
MaÅŸina: Ford Sierra RS Cosworth 4x4, 1990, N5D/YBJ, 220CP
Re: SFATURI CU PRIVIRE LA CE MASINA SA-MI ALEG 4X4
05 Ian 2011, 00:12
Referitor la filmul nr 2 (cu Audi Allroad), toate masinile din test au cauciucuri de iarna (uita-te de exemplu la 0:40 sau 3:35), se vede clar dupa profil. Dar ... unele reusesc sa urce dealul pina sus, altele nu. In conditii dificile nu e suficient sa ai cauciucuri bune ...
Re: SFATURI CU PRIVIRE LA CE MASINA SA-MI ALEG 4X4
06 Ian 2011, 20:53
Concluzia e clara, cel putin ptr mine: cel mai bine optimizat sistem de tractiune integrala este cel dezvoltat de subaru: http://www.220.ro/auto/Subaru-Trage-Un- ... A1y5sVS7t/ Punct. Daca poti trece peste aspectul care nu este tocmai in "pas cu moda" si vrei un 4X4 pe care sa il exploatezi in cele mai grele conditii, atunci Subaru este o alegere foarte buna
Ps: nici un Land Rover Freelander nu ar trebui sa iasa din discutie. M-a lasat placut impresionat de ce poate unul de 1.8 benzina din anul 2000 cu cauciucuri calumea
Re: SFATURI CU PRIVIRE LA CE MASINA SA-MI ALEG 4X4
06 Ian 2011, 21:56
Eu pana acum am auzit numai de bine despre Duster. Chiar as fi curios sa conduc unul sa vad ce poate... La 16 500 euro parca varianta diesel de 110 cp ,cea mai echipata(Laureat) eu zic ca merita daca ai nevoie de genul asta de masina... E logic ca nu se compara la aspect cu masini precum Freelander, Quasqai, Tiguan, Rav 4, etc, insa acestea sunt mult mai scumpe, costa poate chiar dublu la aceleasi dotari
MaÅŸina: Ford Sierra RS Cosworth 4x4, 1990, N5D/YBJ, 220CP
Re: SFATURI CU PRIVIRE LA CE MASINA SA-MI ALEG 4X4
06 Ian 2011, 22:19
In brosura de vinzare la Dacia Duster 4x4 scrie ca in modul 4x4 cu diferentialul central blocat poti sa mergi pina la 80 km/h, daca depasesti viteza trece in modul Auto (automatic AWD (se cupleaza transmisia catre puntea spate doar cind patineaza rotile din fata)). Cind cumperi masina, in cartea de utilizare scrie ca e doar pina la 60 km/h. Am avut ocazia sa conduc un Duster 1.5DCi 4x4 de 110CP. Pentru o masina de categoria ei, acceleratia mi s-a parut in limitele bunului simt; la fel si stabilitatea pe drum. Legat de tractiune, in modul Auto, puntea spate nu cupleaza suficient de repede; este un timp de reactie. Nu am apucat sa o testez si in conditii de off-road. Data viitoare cind mai primesc una sper sa-mi fac timp. E bine ca are si optiunea 4x4 cu diferentialul central blocat, dar inca nu am gasit date referitor la ce diferentiale are pe fata si pe spate. O alta remarca: masina pe care am condus-o era din decembrie 2010, cu 2000km, practic masina noua, dar avea probleme cu indicatorul de combustibil; la 10 km dupa ce fac plinul, imi arata rezervorul de jumatate. Mai merg, iar arata plin, din nou jumate, ... masina noua; no comment.
Re: SFATURI CU PRIVIRE LA CE MASINA SA-MI ALEG 4X4
06 Ian 2011, 22:27
Acelasi sistem e si pe Qashqai si X-Trail. Eu nu am mers cu QQ-ul peste 50km/h pe LOCK, se deblocheaza automat la 60 am impresia. Nicio masina de genul asta nu are diferentiale blocabile fata/spate. Iar LOCK nu blocheaza diferentialul central (nu are), ci cuplajul viscos controlat electronic.
MaÅŸina: Ford Sierra RS Cosworth 4x4, 1990, N5D/YBJ, 220CP
Re: SFATURI CU PRIVIRE LA CE MASINA SA-MI ALEG 4X4
06 Ian 2011, 23:20
La Nissan Navara scrie sa nu treci de 80 km/h in 4H (4x4 fara reductor); am trecut putin, nu foarte mult, dar nu s-a intimplat nimic. In schimb la Toyota Hilux nu e nici o restrictie de viteza maxima in 4H. Ma refer la generatiile Navara 2001 - 2004, Hilux 2002 - 2005
Re: SFATURI CU PRIVIRE LA CE MASINA SA-MI ALEG 4X4
06 Ian 2011, 23:27
Ambele sunt part-time 4x4? Adica la ambele e blocat diferentialul central in 4H ?
Oricum, la cele 2 pick-up-uri, sistemul e diferit fata de softroadere gen QQ, XTrail sau Duster, unde un cuplaj viscos sau alt cuplaj light-duty intra in uz cand detecteaza o patinare intre cele 2 punti.
MaÅŸina: Ford Sierra RS Cosworth 4x4, 1990, N5D/YBJ, 220CP
Re: SFATURI CU PRIVIRE LA CE MASINA SA-MI ALEG 4X4
07 Ian 2011, 00:15
Da, ambele sint part time 4x4, avind optiunile : tractiune spate (2H), 4x4 fara reductor (4H), 4x4 cu reductor (4L) si bineinteles neutru (N) intre 4H si 4L, ca sa nu faci trecerea din greseala fiindca este o limita de viteza la comutare. La fel e si la Ford Ranger, Toyota Land Cruiser, Nissan Patrol, etc. In 4x4 e blocat diff-ul central. Se simte diferenta, cind iau un viraj la maxim; in 4x4 virajul e mai larg. Si ca viteze maxime la comutare, de exemplu la Hilux: 2H <--> 4H pina la 80 km/h 4H <--> 4L pina la 8 km/h Pentru siguranta, am preferat sa trec in 4L cu masina oprita.
MaÅŸina: Ford Sierra RS Cosworth 4x4, 1990, N5D/YBJ, 220CP
Re: SFATURI CU PRIVIRE LA CE MASINA SA-MI ALEG 4X4
07 Ian 2011, 01:00
Tipuri de cuplare a rotilor din fata la planetare:
- manual: trebuie sa cobori din masina pentru a cupla rotile - auto: roata tebuie sa faca o rotatie pentru a se cupla - cuplate permanent (cu ADD (cuplarea / decuplarea se face intre planetara si diferential))
Re: SFATURI CU PRIVIRE LA CE MASINA SA-MI ALEG 4X4
07 Ian 2011, 09:05
Atunci limita aia poate fi si un "factory precaution", in cazul unei curbe sau ceva, sa nu distrugi diferentialul. CU diferentialul blocat e oricum instabila in curbe, la viteza de peste 80.