Versus

Anvelope iarna.

Care e mai buna? Comparatii intre diverse modele/marci de autoturisme.

Re: Anvelope iarna.

Mesajde sheffieldmac » 08 Oct 2009, 21:53

Vreau sa imi cumpar luna care vine anvelope de iarna si m-am cam lamurit, in sensul ca o sa ma indrept catre Dunlop Winter 3d. Acum voi ce ziceti, ce marime sa le iau: 205/55/r16 sau 195/65/r15. In functie de asta o sa imi cumpar si jantele de tabla.
De ex. adac spune asa:
"For the majority of cars are allowed two or more alternative tire sizes. Some of these are available with the M + S marking affixed
by the vehicle manufacturer intended as winter tires. These tires are generally suitable for the use of snow chains.
Should be listed in the vehicle documents no M + S tires for winter tires buyers raises the question of whether narrow
or wide tires are better suited for the winter.
Winter road conditions can present themselves very differently. Therefore, no universally valid answer can be given to this question.
For frequently schneematschbedeckte and wet roads, it is advisable to choose the narrower tires dimensions.
Wide tires can have benefits on packed snow at very low temperatures.
Ultimately, the ADAC recommends slush covered and wet roads, the smaller more suitable tires. In many cases,
may even on the narrow snow tires are mounted."

O alta diferenta ar fi banii. Pe http://www.anvelopejantepromotii.ro 205/55/r16 costa 350 ron iar 195/65/r15 costa doar 223 ron. Pai la 4 anvelope inseamna din start o diferenta de 500 Ron.
Ford Focus 2008 Ti-VCT Avalon
Avatar utilizator
sheffieldmac
Ford Freak
 
Mesaje: 206
Membru din: 12 Oct 2007, 17:45
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus 2008, 1.6 Ti-VCT, Trend

Re: Anvelope iarna.

Mesajde adispan » 08 Oct 2009, 22:00

o parere larg impartasita pe acest forum e sa folosesti gume mai inguste pt iarna - deci 195
adispan
 
Mesaje: 10608
Membru din: 06 Iul 2006, 20:35
Localitate: Bucuresti
Maşina: FF2 2006 hatch 1.4i 80 CP
VIN: WF03XXGCD36M19528

Re: Anvelope iarna.

Mesajde addrian » 08 Oct 2009, 22:51

in plus, consumul nu o sa creasca asa mult :D si cand dai in gropi (rasar destule dupa ce dau cu nisip+sare) nu risti sa indoi janta
2005 Форд Фокус хетчбэк 1.6 Дизель 16-клапанный Рядный 4
Avatar utilizator
addrian
1nsane Member
 
Mesaje: 1198
Membru din: 07 Apr 2006, 12:42
Localitate: Iasi

Re: Anvelope iarna.

Mesajde edit » 09 Oct 2009, 06:55

daca nu te deranjeaza partea estetica(faptul ca sunt mai subtiri) mergi pe 195 , sunt si mai recomandate si mai ieftine.
AM AVUT Ford Focus 2 trend collection
Avatar utilizator
edit
1nsane Member
 
Mesaje: 1763
Membru din: 22 Mai 2007, 07:37
Localitate: Bucuresti
Maşina: BMW 520xD G30

Re: Anvelope iarna.

Mesajde link2 » 09 Oct 2009, 13:05

Desi intre 205 si 195 nu e diferenta mare de latime, teoretic vorbind, (cu exeptia pretului), nu vad de ce ar fi mai recomadate alea mai inguste iarna. Desi merg destul de des la munte si la ski eu votez pt alea mai late pt. ca iarna merg mai bine de 90% pe carosabil uscat sau ud, sau pe autostrada mai scap talpa in ea si prefer un plus la aderenta si controlul directiei. Pe un drum de munte cu zapada tasata le prefer tot pe astea mai late decat cele inguste care "taie zapada" si se infunda mult mai repede.
Avatar utilizator
link2
1nsane Member
 
Mesaje: 1463
Membru din: 07 Ian 2008, 14:36
Localitate: Cluj
Maşina: focus2 hb sport, 1.6 tdci

Re: Anvelope iarna.

Mesajde sheffieldmac » 09 Oct 2009, 17:48

Bine ai si tu dreptate link2, dar merita plusul de aderenta diferenta mare de bani ? 500RON asta fara diferenta la jante.
Ford Focus 2008 Ti-VCT Avalon
Avatar utilizator
sheffieldmac
Ford Freak
 
Mesaje: 206
Membru din: 12 Oct 2007, 17:45
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus 2008, 1.6 Ti-VCT, Trend

Re: Anvelope iarna.

Mesajde addrian » 09 Oct 2009, 18:20

chiar crezi ca o sa simti ca ai gumele putin mai inguste la un mers linistit spre tare? mai ales ca iarna nu e anotimp de reising. sunt multi care au gume de 195 (pe ff2) si, poate ciudat pentru unii, pot sa mearga in siguranta cu ele. sa nu mai zic ca aderenta nu e influentata de latimea pneului.
2005 Форд Фокус хетчбэк 1.6 Дизель 16-клапанный Рядный 4
Avatar utilizator
addrian
1nsane Member
 
Mesaje: 1198
Membru din: 07 Apr 2006, 12:42
Localitate: Iasi

Re: Anvelope iarna.

Mesajde link2 » 09 Oct 2009, 19:54

@sheffieldmac asta ziceam si eu ca singurul argument e pretul iar la unele diferenta de pet e mult mai mica
@addrian is foarte bune alea de 195, eu am facut multi km si cu gume de 155 :) in deplina siguranta dar parerea mea e ca alea mai late ma avantajaza mai mult chiar si iarna. Cum adica latimea pneului nu influenteaza aderenta, pai teoretic e o suprafata de contact mai mare, amprenta sau cum se numeste, iar asta aduce si alte avantaje, distante de franare etc...
Avatar utilizator
link2
1nsane Member
 
Mesaje: 1463
Membru din: 07 Ian 2008, 14:36
Localitate: Cluj
Maşina: focus2 hb sport, 1.6 tdci

Re: Anvelope iarna.

Mesajde edit » 09 Oct 2009, 22:28

total gresit.
cu cat latimea e mai mica, cu atat aderenta anvelopei de iarna e mai mare pe suprafetele alunecoase de genul zapezii.
nu se recomanda din prostie ca anvelopele de iarna sa fie subtiri. v-ati uitat la masinile de raliu vreodata sa vedeti ce roti subtiri au ?!

principiul este urmatorul si este f simplu: masina are 1400kg iar asta inseamna ca in medie, pe fiecare roata apasa 350kg. la o roata de 195, sa spunem ca ea are pe asfelt o amprenta de 35 cm patrati iar asta inseamna ca pe fiecare cm patrat apasa 10 kg. la o anvelopa lata de 255 care are o amprenta pe asfalt de, sa spunem, 50cm patrati, pe fiecare cm patrat de pe asfalt apasa 7 kg. pe gheata este mai bine sa ai greutate mai mare intr-un punct decat greutate disipata pt ca forta de frecare va fi mai mare in punctul respectiv si astfel posibilitatea de a pune masina in miscare creste.
AM AVUT Ford Focus 2 trend collection
Avatar utilizator
edit
1nsane Member
 
Mesaje: 1763
Membru din: 22 Mai 2007, 07:37
Localitate: Bucuresti
Maşina: BMW 520xD G30

Re: Anvelope iarna.

Mesajde link2 » 10 Oct 2009, 08:08

Da edit, dar masinile de raliu folosesc o gama mult mai dedicata de pneuri si schimba in functie de starea carosabilului. Sa presupunem prin absurd ca au dreptul la singur tip de anvelope/iarna si merge 90% pe asfalt uscat si 10% pe alunecos sunt curios de care ar pune.
Avatar utilizator
link2
1nsane Member
 
Mesaje: 1463
Membru din: 07 Ian 2008, 14:36
Localitate: Cluj
Maşina: focus2 hb sport, 1.6 tdci

Re: Anvelope iarna.

Mesajde addrian » 10 Oct 2009, 09:48

forta de frecare nu are treaba cu suprafata.
pirelli sotto zero ar pune :D
2005 Форд Фокус хетчбэк 1.6 Дизель 16-клапанный Рядный 4
Avatar utilizator
addrian
1nsane Member
 
Mesaje: 1198
Membru din: 07 Apr 2006, 12:42
Localitate: Iasi

Re: Anvelope iarna.

Mesajde link2 » 10 Oct 2009, 09:56

pe 205? nu? :D
Avatar utilizator
link2
1nsane Member
 
Mesaje: 1463
Membru din: 07 Ian 2008, 14:36
Localitate: Cluj
Maşina: focus2 hb sport, 1.6 tdci

Re: Anvelope iarna.

Mesajde addrian » 10 Oct 2009, 10:21

nu stiu latimea, dar sigur sunt pe 15'. si chiar sottozero e folosit iarna.
2005 Форд Фокус хетчбэк 1.6 Дизель 16-клапанный Рядный 4
Avatar utilizator
addrian
1nsane Member
 
Mesaje: 1198
Membru din: 07 Apr 2006, 12:42
Localitate: Iasi

Re: Anvelope iarna.

Mesajde tatyflorin » 29 Dec 2009, 00:43

$1 scrie:$2otal gresit.
cu cat latimea e mai mica, cu atat aderenta anvelopei de iarna e mai mare pe suprafetele alunecoase de genul zapezii.
nu se recomanda din prostie ca anvelopele de iarna sa fie subtiri. v-ati uitat la masinile de raliu vreodata sa vedeti ce roti subtiri au ?!

principiul este urmatorul si este f simplu: masina are 1400kg iar asta inseamna ca in medie, pe fiecare roata apasa 350kg. la o roata de 195, sa spunem ca ea are pe asfelt o amprenta de 35 cm patrati iar asta inseamna ca pe fiecare cm patrat apasa 10 kg. la o anvelopa lata de 255 care are o amprenta pe asfalt de, sa spunem, 50cm patrati, pe fiecare cm patrat de pe asfalt apasa 7 kg. pe gheata este mai bine sa ai greutate mai mare intr-un punct decat greutate disipata pt ca forta de frecare va fi mai mare in punctul respectiv si astfel posibilitatea de a pune masina in miscare creste.



Super calcule. Da si nu...Pentru gheata sau asfalt cu polei conteaza latimea. Calculul de mai sus se refera doar la zapada. Mai rar sa mergi DOAR pe zapada. Cu cauciucuri mai late ai mai multe sanse sa gasesti un petec de asfalt de care sa te agati in caz de drum alunecos. Cu cauciucuri mai inguste maresti presiunea pe suprafata deci ai 4 patine in toata regula. Presiunea = forta pe suprafata. Eu recomand tuturor un cauciuc lat si inalt, eu am pastrat 195/60/15 dar am cautat un cauciuc cu sens de rotatie care sa indeparteze zapada topita sau mocirla de pe drum. Pentru cunoscatori, nu si pentru snobi, recomand cu caldura BF-GOODRICH G-FORCE WINTER GO. Sens de rotatie, lamele fractionate asimetric, indeparteaza zapada, nu se incarca cu zapada deoarece nu are crampoane, are suprafata mare de contact pentru polei si gheata, este EXCEPTIONALA din toate punctele de vedere. Le-am cumparat dupa indelungi cautari teoretice si se pare ca le-am nimerit. Le am a doua iarna si pe cele de pe spate nu le-am schimbat nici peste vara - am avut ceva probleme personale. Am pus in balanta costul, unde sunt fabricate (Anglia), uzura pe uscat, zgomotul interior la rulare. Am fost pe 24 la Izvorul Muntelui la poalele Ceahlaului, iar pe 25 prin Cheile Bicazului si Lacul Rosu. M-am intors in Bucuresti ieri, cand a nins si a fost cod galben. Pana la Adjud a nins. Coloane de masini care circulau cu 30km pe ora. Am depasit tot, inclusiv plugurile, am mers lejer cu 80 km pe ora si nu am fortat nimic, eram cu sotia in dreapta... Viteza maxima: peste 160 km pe ora, dupa Focsani cand nu mai era zapada, doar ploua... Eu sunt sincer uimit, mai ales ca pe primul loc in cautarile mele se aflau Good Year UG 7, care aveau insa preturi astronomice si la 4 cauciucuri chiar conta - eu am platit pentru 4 cauciucuri BF Goodrich cca 900 ron cu tot cu montaj si echilibrare. Va spun din experienta, sunt probate a doua iarna si nu am pic de uzura pe ele. Am sa le vand probabil peste inca 2 ani si imi voi recupera o mare parte din bani. La alea de vara mai caut, pana acum nu am fost incantat de cele pe care le am...
Focus Futura Turnier TDcI 2002, 85 kW
tatyflorin
Gold Member
 
Mesaje: 562
Membru din: 03 Dec 2008, 00:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: ford focus futura 2002 tdCI

Re: Anvelope iarna.

Mesajde bruno » 24 Ian 2010, 11:55

Salutare tuturor,v-as ruga sa-mi da-ti citeva sfaturi in legatura cu gumele achizitionate pentru sezonul de iarna WINTER CARVING EDGE(PIRELLI),principalul motiv care m-a facut sa le cumpar a fost chinul de iarna trecuta cu all season,pe zapada,gheata si umed reactioneaza excelent,inconvenientul intervine pe drum uscat,au o anumita elasticitate in momentul cind schimb directia sau frinez mai violent(gen barca pe valuri),si a doua intrebare de unde as gasi cuiele care pot fi montate pe cauciucurile aferente,si ce stiti din expierenta despre presiunea optima din anvelope pe timp de iarna(cartulia am citit-o).o zi buna
Ford focus sedan 1,8/2007/115 caluti
Sint inofensiv dar gindul meu e criminal...
bruno
Member
 
Mesaje: 273
Membru din: 31 Iul 2007, 12:18
Localitate: Constanta

Re: Anvelope iarna.

Mesajde kentopia » 24 Ian 2010, 22:53

$1 scrie:$2Super calcule. Da si nu...Pentru gheata sau asfalt cu polei conteaza latimea. Calculul de mai sus se refera doar la zapada. Mai rar sa mergi DOAR pe zapada. Cu cauciucuri mai late ai mai multe sanse sa gasesti un petec de asfalt de care sa te agati in caz de drum alunecos. Cu cauciucuri mai inguste maresti presiunea pe suprafata deci ai 4 patine in toata regula. Presiunea = forta pe suprafata. Eu recomand tuturor un cauciuc lat si inalt


Da' esti destept nu gluma, cu cine ai studiat istoria? Fara suparare, bati campii rau, da' rau de tot. Si ce-i mai rau e ca introduci lumea in oroare. edit a povestit foarte corect cu ce se mananca anvelopele de iarna.
Focus MK2 Facelift 1.6 - 109cp / WF0SXXGCDS8B13715
Răzvan Pântescu
Avatar utilizator
kentopia
Member
 
Mesaje: 434
Membru din: 07 Mai 2008, 13:56
Localitate: Iasi
Maşina: FF2 Facelift Titanum 109cp
VIN: WF0SXXGCDS8B13715

Re: Anvelope iarna.

Mesajde titico » 25 Ian 2010, 01:15

salutare,am avut si eu michelin 3 sezoane de iarna si au fost ok mai ales si pe gheata 185/60/15,iar acum pe zapada batatorita in panta nu prea mare nu am putut urca,acum 1 luna am cumparat 4 cauciucuri noi UNIROYAL de iarna 195/65/15 si pot sa zic ca mananca gheata si zapada,stabilitatea e mult mai buna fata de michelin,acum nu stiu poate ca si dimensiunile ajuta cat de cat un pic.
De ce proiectoare?ca sa vad mai bine
Avatar utilizator
titico
Ford Freak
 
Mesaje: 183
Membru din: 22 Feb 2009, 19:28
Localitate: Brasov,Romania
Maşina: Ford s-max 2l,140hp automat,2o11
VIN: wf0nxxgbbnxj05779

Re: Anvelope iarna.

Mesajde tatyflorin » 25 Ian 2010, 23:37

$1 scrie:$2
$1 scrie:$2Super calcule. Da si nu...Pentru gheata sau asfalt cu polei conteaza latimea. Calculul de mai sus se refera doar la zapada. Mai rar sa mergi DOAR pe zapada. Cu cauciucuri mai late ai mai multe sanse sa gasesti un petec de asfalt de care sa te agati in caz de drum alunecos. Cu cauciucuri mai inguste maresti presiunea pe suprafata deci ai 4 patine in toata regula. Presiunea = forta pe suprafata. Eu recomand tuturor un cauciuc lat si inalt


Da' esti destept nu gluma, cu cine ai studiat istoria? Fara suparare, bati campii rau, da' rau de tot. Si ce-i mai rau e ca introduci lumea in oroare. edit a povestit foarte corect cu ce se mananca anvelopele de iarna.


"Istoricule", daca arunci cu noroi nu devii mai destept. Lumineaza-ne cu IQ-ul si altfel decat sa-i faci pe altii destepti. Sau toata puterea ta sta intr-o piatra si-ntr-un lac?...

PS: "Sfat": Poate ne "explici" pe ce principiu aluneca patinele si schiurile pe gheata si zapada. Multumim anticipat.
PPS: Nu uita nici de fizica de-a 7-a: p=F/S...
Focus Futura Turnier TDcI 2002, 85 kW
tatyflorin
Gold Member
 
Mesaje: 562
Membru din: 03 Dec 2008, 00:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: ford focus futura 2002 tdCI

Re: Anvelope iarna.

Mesajde Mihai L » 26 Ian 2010, 00:08

@tatyflorin:
1) cata vreme forta de frecare nu tine cont de suprafata ce are la baza recomandarea ta cu cauciucuri late?
2) speranta ca gasesti petice de asfalt printre muntii de zapada este desarta (gheata este PE asfalt, deci cauciucul se va intani cu asfaltul DOAR DACA este suficient spatiu; altfel abia daca il atinge.

Cu cauciucurile mai inguste ai ghicit, maresti presiunea. Dar presiunea ce crezi ca va face? De fapt nu stii, ca ai explicat deja mai sus... =))
Presiunea creata va usura crearea unei cai prin zapada...
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Re: Anvelope iarna.

Mesajde adyamg » 26 Ian 2010, 08:44

Cred ca e edificator de ce o masina de raliu foloseste asemenea gume pe zapada. Eu stiu ca pe zapada si gheata e mai bun un cauciuc ingust!
Fişiere ataşate
Subaru_World_Rally290x320.jpg
adyamg
1nsane Member
 
Mesaje: 8305
Membru din: 01 Apr 2008, 23:25
Maşina: Ford Focus 1.6 Zetec

Re: Anvelope iarna.

Mesajde DanielArdelian2 » 26 Ian 2010, 09:45

$1 scrie:$2) cata vreme forta de frecare nu tine cont de suprafata ce are la baza recomandarea ta cu cauciucuri late?


Eheee, de-ar fi asa simplu. Este adevarat ca forta de frecare nu depinde de aria suprafetei de contact dintre cele doua corpuri:

Ff = u * N

Ff = forta de frecare
u = coeficient de frecare
N = forta de apasare perpendiculara pe suprafete

DAR: Coeficientul de frecare, u, depinde de presiunea de apasare dintre suprafete, in general direct proportional.

No, asa-i ca la asta nu v-ati asteptat? :D
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: Anvelope iarna.

Mesajde edit » 26 Ian 2010, 11:20

iar dupa ce s-au luat in calcul si formulele invatate la fizica, se concluzioneaza ca anvelopa de iarna trebuie sa fie cat mai ingusta.
AM AVUT Ford Focus 2 trend collection
Avatar utilizator
edit
1nsane Member
 
Mesaje: 1763
Membru din: 22 Mai 2007, 07:37
Localitate: Bucuresti
Maşina: BMW 520xD G30

Re: Anvelope iarna.

Mesajde Mihai L » 26 Ian 2010, 12:04

$1 scrie:$2..
No, asa-i ca la asta nu v-ati asteptat? :D

Din partea ta, evident ca nu... :D
Eu stiu ca acest coeficient de frecare este o constanta (legata de perechea de materiale in discutie, si poate prezenta mici variatii - de gen u=0.4-0.6 pentru material a/material b); este clar ca forta de frecare este direct proportionala cu forta de apasare.
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Re: Anvelope iarna.

Mesajde cor_leone » 26 Ian 2010, 14:38

Intrebare:
Doua automobile , o dacie cu cauciucuri de latime 155 si un BMW X5 cu cauciucuri de 315 ,
trebuie sa urce o rampa cu inclinatie de 20 grade , suprafata are gheata iar masinile
au aceleasi marca de cauciucuri de iarna.
Care masina ajunge prima ? ( se face abstractie de faptul ca bmw-ul are controlul tractiunii , sau alte dotari legate de tractiune sau ESP ... etc)
Focus II, an 2008, 1,6 benzina ti-vct , 115 cp. VIN : WF0PXXGCDP8C50075
Tot inainte , ca inainte era mai "bine" ...!
Avatar utilizator
cor_leone
Member
 
Mesaje: 317
Membru din: 09 Sep 2008, 06:15
Localitate: Focsani
Maşina: FORD FOCUS Trend 1,6 Ti-VCT 115 CP , mai 2008, hatchback
VIN: preferspritdevara

Re: Anvelope iarna.

Mesajde Mihai L » 26 Ian 2010, 15:32

Ca sa comparam corect, sa presupunem ca pe o a doua Dacie poti pune aceleasi cauciucuri ca pe X5 si le punem pe ambele in conditii de drum drept si inzapezit. :D
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Re: Anvelope iarna.

Mesajde tatyflorin » 27 Ian 2010, 00:53

$1 scrie:$2tatyflorin:
1) cata vreme forta de frecare nu tine cont de suprafata ce are la baza recomandarea ta cu cauciucuri late?
2) speranta ca gasesti petice de asfalt printre muntii de zapada este desarta (gheata este PE asfalt, deci cauciucul se va intani cu asfaltul DOAR DACA este suficient spatiu; altfel abia daca il atinge.

Cu cauciucurile mai inguste ai ghicit, maresti presiunea. Dar presiunea ce crezi ca va face? De fapt nu stii, ca ai explicat deja mai sus... =))
Presiunea creata va usura crearea unei cai prin zapada...



E o problema atat de complexa ... dar sa o privim pe bucati.

In primul rand: putin stiu de ce patinele aluneca pe gheata. Aici, Mihai, este ceea ce am intrebat despre presiune. Presiunea mare pe suprafata mica creeaza o pelicula de apa sub patina, pelicula care favorizeaza alunecarea. Deci daca am avea patine mai groase, am patina mai greu. Presiunea mai mica, PE GHEATA, repet, defavorizeaza alunecarea.

PE GHEATA: Un cauciuc mai subtire creeaza o presiune mai mare deci implicit sanse sa aluneci mai usor pe GHEATA. Un cauciuc mai lat iti ofera mai multa suprafata de contact si in plus, sanse mai mari sa te agati de suprafetele rugoase ale suprafetei inghetate. Daca pe zapada ideal e "sa musti" din suprafata ei, pentru aderenta, pe gheata e imposibil fara cuie. Repet, cu cauciucuri mai inguste, risti sa ai patine pe masina. PE GHEATA. Sa nu pomenim de frecare, e cam dificil sa calculam frecarea pe o suprafata rugoasa inegal, cu pelicula de apa, la "x" grade cu minus, etc. Ca reper ideal ar trebui 2 cauciucuri de dimensiuni diferite pe aceeasi masina. Din experienta mea in privinta derapajelor, stiu ca orice mm suplimentar de rulare iti poate salva viata.
Cati dintre noi nu am alunecat iarna, pe gheata? Va aduceti aminte ca mersul "leganat" v-a scos din impas? Daca ati fi fortat, ati fi rupt aderenta si v-ar fi fugit piciorul. Aderenta insa e foarte buna daca aveti talpa cat mai lata si aveti cu ce sa "va agatati" de suprafata inghetata.
De aceea eu recomand cauciucuri cat mai late si cu suprafata cat mai mare de contact, gen UG 7. Pentru disiparea presiunii pe suprafata cat mai mare si cresterea limitei de pierdere a aderentei.

PE ZAPADA: Aici se pune problema de maxima aderenta prin presiune cat mai mare, crampoane asimetrice si cat mai departate. Deci un cauciuc mai ingust si inalt. Ingust, pentru a apasa cat mai puternic pe zapada, cam cum ar sprinta un om incaltat cu patine fata de unul incaltat cu schiuri.
De aceea, recomandarea mea este: cauciucuri inguste, inalte si cu crampoane asimetric distantate.

De aceea schiurile sunt de zapada si patinele de gheata. Daca vreti sa fiti schior sau patinator, incaltati-va masinile cu cauciucuri late pe zapada si cauciucuri inguste pe gheata. Mihai... =)) =)) =))

SI acum studiul de caz pentru mine:
Circul in Bucuresti, unde 90% iarna, drumurile sunt curatate. La munte ma duc, dar nu ma dau in stamba, merg pe sosea si nu pe munti. Deci 90-95% pe soseaua inghetata, umeda, cu mazga sau zapada cu polei. In plus, imi trebuie cauciucuri mai inalte pentru a-mi proteja jantele de aliaj, care devin casante la temperaturi negative. Deci gheata si polei, gropi, mazga si zapada semitopita. Asa ca alegerea mea este 100%: cauciucuri late, cu suprafata cat mai mare de contact, inalte cat se poate si cu sens de rotatie (unele cauciucuri au si acel M+S = noroi si zapada).

Ideal ar fi ca fiecare sa-si aleaga "cauciucurile de iarna" pentru unde si cat circula, nu pentru... zapada. Sincer, iarna asta m-am chinuit putintel cu cauciucurile mele BF-GOODRICH 195/60R15 G-FORCE WINTER GO intre blocuri, pe zapada. Dar in rest, la cod galben in decembrie m-am intors din Piatra Neamt iar acum sambata si duminica, acelasi cod galben, am plecat/venit de la Constanta. Si nu vreau sa supar pe nimeni, sunt sigur insa ca unii se vor intepa, dar va spun cu mana pe inima ca aceasta logica prezentata mai sus, a functionat perfect. Si nu am mers incet, si am si turnier... in 3 ore am fost la Constanta.

Studiati ce patineaza mai bine: patinele pe gheata (cauciucuri inguste) si schiurile pe zapada (cauciucuri late).

PS: Scuze daca v-am plictisit. Nu mai raspund "intepatilor". Accept oricand un dialog, documentat si logic. Chiar daca gresesc, sunt utilizator al acestui forum deoarece sunt multi oameni de valoare si incerc sa fiu si eu unul. Daca experienta mea va ajuta, ma bucur, daca nu... sa fiti iubiti!
Focus Futura Turnier TDcI 2002, 85 kW
tatyflorin
Gold Member
 
Mesaje: 562
Membru din: 03 Dec 2008, 00:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: ford focus futura 2002 tdCI

Re: Anvelope iarna.

Mesajde addrian » 27 Ian 2010, 14:44

3 ore de la piatra la constanta? =)) =)) =)) =)) =)) adica o viteza medie de peste 140 km/h? cand s-a construit autostrada in moldova? sau ai mers cu bugatti turnier? si vrei sa te ia lumea in serios...
2005 Форд Фокус хетчбэк 1.6 Дизель 16-клапанный Рядный 4
Avatar utilizator
addrian
1nsane Member
 
Mesaje: 1198
Membru din: 07 Apr 2006, 12:42
Localitate: Iasi

Re: Anvelope iarna.

Mesajde tatyflorin » 27 Ian 2010, 15:06

$1 scrie:$2Dar in rest, la cod galben in decembrie m-am intors din Piatra Neamt iar acum sambata si duminica, acelasi cod galben, am plecat/venit de la Constanta. Si nu am mers incet, si am si turnier... in 3 ore am fost la Constanta.

Uneori atentia te poate costa viata. Locatia mea e scrisa in stanga. ..am plecat/venit = de acasa, unde stau/locuiesc. Vezi poate am mai uitat ceva, vreo virgula sau punct. Sunt sigur ca asta imi anuleaza ce am sustinut anterior, inclusiv legile fizicii.

Bafta!
Focus Futura Turnier TDcI 2002, 85 kW
tatyflorin
Gold Member
 
Mesaje: 562
Membru din: 03 Dec 2008, 00:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: ford focus futura 2002 tdCI

Re: Anvelope iarna.

Mesajde addrian » 27 Ian 2010, 15:40

se pare ca nu am fost atent. asta e :|
luand exemplele tale, mergi cu schiurile pe gheata si incearca sa virezi sau sa te opresti. pe urma incearca sa faci cu patinele acelasi lucru. cu care mergi mai bine?
apoi la patine si schiuri e frecare prin alunecare si nu frecare prin rostogolire(cum e intre roata si drum). si mai sunt facute din materiale dure care sa alunece cat mai usor si nu din cauciuc.
2005 Форд Фокус хетчбэк 1.6 Дизель 16-клапанный Рядный 4
Avatar utilizator
addrian
1nsane Member
 
Mesaje: 1198
Membru din: 07 Apr 2006, 12:42
Localitate: Iasi

Re: Anvelope iarna.

Mesajde Mihai L » 27 Ian 2010, 17:05

@tatyflorin:
- din comparatia patina/ski, eu am inteles ca trebuie sa-ti iei cauciucuri de 20-30 de ori mai late ca ale mele ca sa fii safe =))
- eu merg iarna in Bucuresti pe asfalt uscat/asfalt umed/zapada/zapada intarita sau zapada intarita/gheata in diverse combinatii cu zapada topita sau cu diverse substante/nisip. De ce sa-mi iau cauciucuri late cand pot numara pe degetele de la o mana situatiile EXCLUSIV cu gheata/polei din ultimii cativa ani?
Presiunea din rotile de 195 nu cred ca topesc zapada mai mult ca cele de 205 ca sa-ti faci probleme existentiale.
Ar trebui sa iei in considerare o alta problema: rotile inguste confera inaltime mai mare, cele late sunt mai joase (se si folosesc pe jante diferite pentru a nu influenta indicatorul de kilometraj).
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Versus

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 6 vizitatori

Cine este conectat

În total sunt 6 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 6 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 2573 pe 30 Sep 2024, 17:07

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 6 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login