Versus

4WD vs RWD

Care e mai buna? Comparatii intre diverse modele/marci de autoturisme.

Re: 4WD vs RWD

Mesajde marius_tsr » 20 Iul 2010, 19:27

$1 scrie:$2aide totusi sa vorbim de situatii constante, nu unele care apar de doua ori in viata :D


Luminat fiind de revelatia lui toxicristi, care mi-a explicat ca in Romania ninge o data la zece ani :-O , un filmulet mi-a adus din nou negura indoielii; ma uitam la imagini si ma gandeam .... sa fie in Scandinavia :-? ....nu, parca nu e Scandinavia...... sa fie in Canada, ....nici Canada nu pare a fi..... sa fie oare in Romania :-/

Avatar utilizator
marius_tsr
1nsane Member
 
Mesaje: 1132
Membru din: 11 Feb 2009, 09:44
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Sierra RS Cosworth 4x4, 1990, N5D/YBJ, 220CP

Re: 4WD vs RWD

Mesajde KomandantuR » 20 Iul 2010, 20:31

io zic sa n-o dam in lambada...
"Beware the lollipop of mediocrity; lick it once and you'll suck forever." -Brian Wilson
Avatar utilizator
KomandantuR
 
Mesaje: 3727
Membru din: 14 Mai 2007, 14:24
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus 2007, 1.6i 100 CP, Trend Collection
VIN: WF05XXGCD57L20779

Re: 4WD vs RWD

Mesajde zvony » 21 Iul 2010, 09:52

Gata, am inteles!
AWD este cel mai bun, trebuie montat si pe avioane si elicoptere, dar mai ales la barci. Evident asta pentru ca Romania se afla 366 de zile / an sub niste nameti care ar face calota glaciara sa para bruma.
Cristi a spus foarte bine ca nu exista o masina care sa indeplineasca toate conditiile, sa fie buna in orice situatie. Nici link-ul cu Citroen-urile de rallyraid nu este edificator: ca sportivitate, sunt niste masini ce se plafoneaza la 200-220, ca si confort cred ca nu mai e cazul sa mentionez, iar ca masina de vacanta inca ma mai gandesc unde as putea pune un copil si ceva bagaje.
Da, cand vin nametii (iar daca suntem speriati de ei inseamna ca nu reusim sa trecem cu amintirile de ultima iarna) este de preferat un AWD, dar eu nu merg tot anul cu pelerina de ploaie pe mine pe motiv ca poate o sa ploua. Cred ca toti care avem o masina, avem si un TV sau, chiar mai bine, un calculator conectat la internet si astfel putem sa aflam, din timp, cand urmeaza ninsori abundente.
If in doubt... flat out! (Colin McRae)
'10 Ford Kuga '05 Ford Focus '01 Ford Focus
'06 Ford Focus ST
'89 Ford Escort RSturbo
'93 Ford Explorer Eddie Bauer (link)
'16 Ford Edge Sport
Avatar utilizator
zvony
 
Mesaje: 3917
Membru din: 18 Oct 2006, 19:07
Localitate: Pitesti
Maşina: Ford Focus Mk2 ST
VIN: WF05XXGCD56B06673

Re: 4WD vs RWD

Mesajde toxicristi » 21 Iul 2010, 11:35

Il vad pe marius_tsr la iarna, masurand aderenta pe traseul fiecarei roti, ca sa ne explice de ce e mai bine diferentialul ATB fata de viscocuplaj :D

In conditiilea alea, diferenta dintre un diferential autoblocant si unul normal este ca iti patineaza ambele roti in loc sa iti patineze doar una...
Imagine "Aici, pe forum, eşti ceea ce scrii!"
Avatar utilizator
toxicristi
 
Mesaje: 7689
Membru din: 02 Ian 2007, 23:53
Localitate: Bucuresti / Brasov
Maşina: Focus 2002 1.8TDDi 90CP Bouvagon

Re: 4WD vs RWD

Mesajde marius_tsr » 21 Iul 2010, 12:04

toxicristi

Masina mea patineaza mai putin iarna decit un FWD. Daca inca ai dubii, iti propun un trial la iarna cind mai vine o zapada, sa vadem care merge mai bine. Ce zici? Ca vad ca inca ai nelamuriri.
Avatar utilizator
marius_tsr
1nsane Member
 
Mesaje: 1132
Membru din: 11 Feb 2009, 09:44
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Sierra RS Cosworth 4x4, 1990, N5D/YBJ, 220CP

Re: 4WD vs RWD

Mesajde marius_tsr » 21 Iul 2010, 12:12

$1 scrie:$2ata, am inteles!
AWD este cel mai bun, trebuie montat si pe avioane si elicoptere, dar mai ales la barci. Evident asta pentru ca Romania se afla 366 de zile / an sub niste nameti care ar face calota glaciara sa para bruma.


Si ma gindesc la prostii astia din industria auto care se agita sa produca si variante 4x4. Evident e doar pentru soferii slabi, speriati de nameti. :-"
Acum niste ani eram cu un Renault Clio de firma la Vatra Dornei, era martie, si inca destula zapada. Era o strada in panta pe care cu cauciucuri de iarna nu am reusit sa urc. In timp ce o Dacia Double Cabin 4x4 urca fara probleme.
Ultima oară modificat de marius_tsr pe 21 Iul 2010, 12:15, modificat 1 dată în total.
Avatar utilizator
marius_tsr
1nsane Member
 
Mesaje: 1132
Membru din: 11 Feb 2009, 09:44
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Sierra RS Cosworth 4x4, 1990, N5D/YBJ, 220CP

Re: 4WD vs RWD

Mesajde toxicristi » 21 Iul 2010, 12:15

Tu vroiai sa compari pe zapada un RWD+diferential mai bun cu un FWD. Eu ti-am spus cand face diferentialul ala diferenta, adica practic niciodata (pe zapada). Plus ca ar fi irelevant, mersul pe zapada nu este testul suprem al acestor masini. Trebuie doar sa mearga ambele pe zapada, nu sa exceleze la acest capitol - ceea ce, cu anvelope corespunzatoare, cred ca fac ambele. O face mai bine FWD, dar RWD face mai bine altele....
Imagine "Aici, pe forum, eşti ceea ce scrii!"
Avatar utilizator
toxicristi
 
Mesaje: 7689
Membru din: 02 Ian 2007, 23:53
Localitate: Bucuresti / Brasov
Maşina: Focus 2002 1.8TDDi 90CP Bouvagon

Re: 4WD vs RWD

Mesajde edit » 21 Iul 2010, 13:08

tot ce ati vazut voi in filmuletul ala e cauzat nu de zapada, ca zapada este peste tot in lume. e cauzat de imbecilii de romani care nu-si pun anvelope adecvate sezonului.
l-am vazut inclusiv pe flamandul ala cu a6 care avea anvelope de vara pe masina cu profil de ploaie.
toti aia aratati blocati in trafic aveau anvelope de vara. nu am avut nici o problema in bucuresti cu nici una din masinile pe care le-am avut pana acum pt ca au fost echipate cu anvelope de iarna. chiar si un renault megane ce avea anvelop all seazon jumatate uzate, facea fata.
din cauza unor astfel de indivizi inconstienti se formeaza cozi enorme si tu stai si pierzi vremea.
pana acum, am avut nevoie reala de tractiune integrala de putine ori, de doua ori fiind nevoit sa-mi montez lanturile. nu ar fi o problema, insa tractiunea integrala nu este doar pt iarna, este pt o tinuta sportiva de drum, pt siguranta atat in conditii bune, pt eliminarea subvirarii sau dupa caz supravirarii tractiunii pe o singura punte samd. nu ar trebui luate in calcul doar avantajele pe timp de iarna.
cine are bani de masina cu tractiune integrala si-si permite si costurile cu combustibilul si intretinere, atunci sa-si ia. de asemenea, trebuie luat in calcul si un motor suficient de puternic pt ca o tractiune integrala aduce pierderi de putere prin transmisie cat si 100 kg greutate sulimentara.
daca voi mai cumpara vreodata masina , voi face tot posibilul sa fie cu tractiune integrala. tractiunea integrala mi se pare cel mai eficient/de pret optional la o masina chiar daca il folosesti extrem de rar.
AM AVUT Ford Focus 2 trend collection
Avatar utilizator
edit
1nsane Member
 
Mesaje: 1763
Membru din: 22 Mai 2007, 07:37
Localitate: Bucuresti
Maşina: BMW 520xD G30

Re: 4WD vs RWD

Mesajde zvony » 21 Iul 2010, 23:33

$1 scrie:$2a gindesc la prostii astia din industria auto care se agita sa produca si variante 4x4.

Da, aceeasi prosti care fac intai un FWD si apoi si AWD. Oare cate FWD se vand si cate AWD? Sau sa fie oare ca toti cei care isi cumpara FWD nu au trait nici o iarna pana la data achizitiei masinii?

$1 scrie:$2cum niste ani eram cu un Renault Clio de firma la Vatra Dornei, era martie, si inca destula zapada. Era o strada in panta pe care cu cauciucuri de iarna nu am reusit sa urc. In timp ce o Dacia Double Cabin 4x4 urca fara probleme.

Acum vreo doi ani si ceva, februarie, Voineasa, drum acoperit cu zapada. Mai multe masini nu au reusit sa urce. Cu FWD si cauciucuri de iarna am ajuns pana la Lacul Vidra. Adica fix atat de sus cat se putea ajunge. Pana la urma mai tine si de sofer, nu numai de masina.
If in doubt... flat out! (Colin McRae)
'10 Ford Kuga '05 Ford Focus '01 Ford Focus
'06 Ford Focus ST
'89 Ford Escort RSturbo
'93 Ford Explorer Eddie Bauer (link)
'16 Ford Edge Sport
Avatar utilizator
zvony
 
Mesaje: 3917
Membru din: 18 Oct 2006, 19:07
Localitate: Pitesti
Maşina: Ford Focus Mk2 ST
VIN: WF05XXGCD56B06673

Re: 4WD vs RWD

Mesajde marius_tsr » 22 Iul 2010, 10:14

Poate nu toti isi permit AWD.

Deci dupa tine FWD merge la fel de bine in orice conditi ca un AWD, datorita expertizei soferului.
Citat din zvony, pe acest topic, pagina 3:
"Daca totusi imi permit o a doua masina, clar ea va fi AWD (ceva de la Cosworth sau Mitsu)"
Pai de ce ti-ar trebui?
Avatar utilizator
marius_tsr
1nsane Member
 
Mesaje: 1132
Membru din: 11 Feb 2009, 09:44
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Sierra RS Cosworth 4x4, 1990, N5D/YBJ, 220CP

Re: 4WD vs RWD

Mesajde 4focus » 22 Iul 2010, 22:26

eu le doresc celor care spun ca ei se descurca iarna in ROMANICA ,cu cauciucuri de iarna,numai drumuri curate ca la noi si atunci cand nu mai reusesc sa inainteze si raman inzapeziti sa aibe curajul sa posteze aici si sa le scada gradul de "soferi" la "conducatori auto" :D
marius sti vorba aia:"multi viteji sunt dupa razboi" ,bun..bun ultimul post al tau
oo si mai era unu pe aici care spunea ca trebuie sa avem toti cauciucuri de iarna ca de aia ramanem inzapeziti,ca vin cocalarii cu cauciucuri de vara si aia sunt de vina ca se blocheaza drumurile,nu autoritatile care trec cu plugul ridicat in sictir sau raman inzapeziti LANGA cei care au cauciucuri de IARNA;si cand te gandesti cati sunt din astia in tara la noi 8-} 8-} si ne minunam ca de ce am ajuns in halul asta.
numa bine
ford focusfinesse1,8 TDDi 90calutzi:)+WEBASTO pt cunoscatori:)
"Pentru ca raul sa triumfe este destul ca oamenii buni sa nu faca nimic"
Cea mai mare ispita in viata este...sa te multumesti cu putin by THOMAS MERTON

Cum recunosti un om de exceptie...cand toti imbecilii se unesc impotriva lui vorba unui coleg de forum
Avatar utilizator
4focus
1nsane Member
 
Mesaje: 1511
Membru din: 20 Feb 2007, 09:22
Localitate: Cand REGENSBURG,cand SIBIU si Cisnadie:)

Re: 4WD vs RWD

Mesajde edit » 23 Iul 2010, 14:05

acum scuze, daca un individ e prost si pleaca la drum cand sunt viscole si troiene de 1 metru, apoi ala merita sa moara degerat in camp ca nu-mi pasa si nu ma intristeaza.
eu spuneam de situatiile in care ninge, este zapada, sunt probleme samd, nu de cazuri extreme pe unde nici plugul nu poate merge.

daca stii ce faci, esti echipat si nu ai imbecili cu anvelope de vara care sa te tina in loc, mergi fara probleme cu fwd pe vreme de iarna.
nu incerc sa neg avantajele unui awd, nici vorba, insa daca nu ti-l permiti, te descurci si un fwd daca nu faci gesturi kamicaze.
AM AVUT Ford Focus 2 trend collection
Avatar utilizator
edit
1nsane Member
 
Mesaje: 1763
Membru din: 22 Mai 2007, 07:37
Localitate: Bucuresti
Maşina: BMW 520xD G30

Re: 4WD vs RWD

Mesajde toxicristi » 23 Iul 2010, 14:35

Hai nu deviati, e un versus aici, nu cine e de vina ca ninge asa de mult in Romania...

Dar, da, in oras, 4WD devine inutil daca in fata ta sunt 3 cu anvelope de vara :D
Imagine "Aici, pe forum, eşti ceea ce scrii!"
Avatar utilizator
toxicristi
 
Mesaje: 7689
Membru din: 02 Ian 2007, 23:53
Localitate: Bucuresti / Brasov
Maşina: Focus 2002 1.8TDDi 90CP Bouvagon

Re: 4WD vs RWD

Mesajde marius_tsr » 23 Iul 2010, 19:39

$1 scrie:$2ar, da, in oras, 4WD devine inutil daca in fata ta sunt 3 cu anvelope de vara


Daca esti pe o strada cu o banda pe sens si e blocat, asta e. Dar au mai fost situatii cind am profitat din plin de 4x4: strada cu 4 benzi, si din cauza ninsorii abundente se circula doar pe cele doua dinspre mijlocul soselei, iar pe cele dinspre exterior nu se baga nimeni fiindca era zapada acumulata. Am luat-o prin dreapta si am trecut pe linga toti.
Avatar utilizator
marius_tsr
1nsane Member
 
Mesaje: 1132
Membru din: 11 Feb 2009, 09:44
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Sierra RS Cosworth 4x4, 1990, N5D/YBJ, 220CP

Re: 4WD vs RWD

Mesajde marius_tsr » 23 Iul 2010, 19:53

continuare:

Cum toti se duc pe marile bulevarde fiindca acolo circulindu-se mai mult se curata mai repede zapada, plus ca daca trec cu plugurile alea sint prioritatea, acolo se aglomereaza traficul. Daca o iau pe stradute, e mai liber.
Avatar utilizator
marius_tsr
1nsane Member
 
Mesaje: 1132
Membru din: 11 Feb 2009, 09:44
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Sierra RS Cosworth 4x4, 1990, N5D/YBJ, 220CP

Re: 4WD vs RWD

Mesajde zvony » 24 Iul 2010, 02:14

$1 scrie:$2itat din zvony, pe acest topic, pagina 3:
"Daca totusi imi permit o a doua masina, clar ea va fi AWD (ceva de la Cosworth sau Mitsu)"
Pai de ce ti-ar trebui?


Pentru ca nu degeaba mi-am luat licenta de la FRAS si nu degeaba am dat niste bani pe o scoala anume. Hai ca nu era chiar asa greu daca citeai tot ce am scris eu.
If in doubt... flat out! (Colin McRae)
'10 Ford Kuga '05 Ford Focus '01 Ford Focus
'06 Ford Focus ST
'89 Ford Escort RSturbo
'93 Ford Explorer Eddie Bauer (link)
'16 Ford Edge Sport
Avatar utilizator
zvony
 
Mesaje: 3917
Membru din: 18 Oct 2006, 19:07
Localitate: Pitesti
Maşina: Ford Focus Mk2 ST
VIN: WF05XXGCD56B06673

Re: 4WD vs RWD

Mesajde muzica9 » 24 Iul 2010, 12:50

$1 scrie:$2u vei simti niciodata torqsteer asa cum se intampla cu .... sau AWD/4WD/4x4.


asta-i tare =)) torque steering pe awd. poate daca ai cuplu limitat la 20% pe spate . =))
Avatar utilizator
muzica9
1nsane Member
 
Mesaje: 3817
Membru din: 11 Dec 2006, 10:18
Localitate: Bucuresti
Maşina: FULL FARA PIELE

Re: 4WD vs RWD

Mesajde marius_tsr » 24 Iul 2010, 20:15

$1 scrie:$2
$1 scrie:$2itat din zvony, pe acest topic, pagina 3:
"Daca totusi imi permit o a doua masina, clar ea va fi AWD (ceva de la Cosworth sau Mitsu)"
Pai de ce ti-ar trebui?


Pentru ca nu degeaba mi-am luat licenta de la FRAS si nu degeaba am dat niste bani pe o scoala anume. Hai ca nu era chiar asa greu daca citeai tot ce am scris eu.


Dupa ce ne-ai explicat ca in viata cotidiana te-ai descurcat cu FWD peste tot, si legat de partea sportiva RWD ar fi cele mai bune, ma rog, pina incepe ploaia,

$1 scrie:$2 ai putea sa lasi 4x4 pentru Inaltimile Golan si sa o optezi pentru ceva cu propulsie (adica "tractiune" spate, desi eu nu pot intelege cu "trage" spatele; in mintea mea el mai mult impinge, dar asta e alta durere). Asa a facut si baiatul asta Lucien Hora, iar rezultatul se va vedea la finalul sezonului. Pana acum, din 4 "coaste" a castigat 3. La prima (singura ce nu a castigat-o) pe prima urcare s-a invartit cu masina, iar pana la a doua urcare a inceput ploaia.
Daca vrei sa te dai pe circuit, adica sa te invarti pe aceleasi viraje pana cand le visezi, optezi pentru ceva RWD.
Daca totusi imi permit o a doua masina, clar ea va fi AWD (ceva de la Cosworth sau Mitsu),


in concluzie tot 4x4 ti-ai lua.
Avatar utilizator
marius_tsr
1nsane Member
 
Mesaje: 1132
Membru din: 11 Feb 2009, 09:44
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Sierra RS Cosworth 4x4, 1990, N5D/YBJ, 220CP

Re: 4WD vs RWD

Mesajde zvony » 25 Iul 2010, 00:25

$1 scrie:$2aca vrei sa partici la un raliu, in cadru organizat, cu dictare, cu recunoasteri si toate cele, optezi pentru un model 4x4 deoarece performantele sunt superioare gratie suprafetelor de rulare precum si a specificului raliului (nu cunosti traseul; ti-l "povesteste" cineva, dar nu il stii din memorie).
Daca vreau o masina cu care sa merg zi de zi, fara cronometru langa mine, pe care poate o mai ia si sotia, cu care nu vreau sa car un plus de 100kg mereu dupa mine doar in ideea ca e luna august si poate ninge si nu am cauciucuri de iarna, daca nu vreau sa ma leg la cap fara sa ma doara, daca nu vreau sa am 230-250cp si pe o autostrada sa vad ca-i am degeaba ca trece un 180-200cp pe langa mine, daca nu vreau sa alimentez la fiecare 100km cu 1-2-3 litri mai mult pentru ca, asa cum spuneam, e august si poate ninge, daca nu vreau sa schimb anvelopele mai des decat filtrul de polen atunci optez pentru o masina FWD.


Atunci cand citezi din mine, incearca intai sa citesti tot postul. Da, mi-as cumpara AWD ca masina de competitie sau masina de recunoasteri, dar nu ca masina de zi cu zi. Si sub nici o forma nu mi-as cumpara AWD sportiv (cum este si Sierra ta) pentru ca ninge iarna. Decat sa imi cumpar o masina pentru 10 zile/an, prefer sa inchiriez una in perioada respectiva.

Mda... am recitit acum postul tau si mi-am dat seama ca nu ai inteles nimic din ce am zis acolo. Incerc sa iti explic mai clar: RWD detin suprematia pe circuit sau in conditii asemanatoare. Dar sa-mi cumpar un RWD in Romania (nu avem circuit si nici nu sunt interesat de VTM) ar fi la fel de absurd cu a-mi cumpara Evo 7 pentru ca imi e teama sa nu raman inzapezit.
PS: Am trait si momentul in care Golf 3 1.6 75cp (evident FWD) mergea prin zapada, iar un Evo 8 era blocat in acelasi loc.
If in doubt... flat out! (Colin McRae)
'10 Ford Kuga '05 Ford Focus '01 Ford Focus
'06 Ford Focus ST
'89 Ford Escort RSturbo
'93 Ford Explorer Eddie Bauer (link)
'16 Ford Edge Sport
Avatar utilizator
zvony
 
Mesaje: 3917
Membru din: 18 Oct 2006, 19:07
Localitate: Pitesti
Maşina: Ford Focus Mk2 ST
VIN: WF05XXGCD56B06673

Re: 4WD vs RWD

Mesajde marius_tsr » 25 Iul 2010, 13:35

Cei mai multi kilometri i-am facut cu masini FWD, vara - iarna. Masina asta mi-am luat-o fiindca imi place, si fiindca imi permit. Daca am inteles bine nu ti-ai permite sa folosesti un 4x4 ca masina de zi cu zi. Daca ai avea bani de o a doua masina, sigur ar fi 4x4, dar pe care ai folosi-o doar ocazional.

Tu in prima postare ai spus ca te descurci cu FWD peste tot, ca 4x4 sint utile doar in WRC, dar totusi ti-ai lua asa ceva daca ti-ai permite. Apoi in postarile urmatoare ai criticat vehement 4x4 in toate modurile posibile, ca sa afirmi din nou ca ti-ai lua o masina cu tractiune integrala. Sau am inteles eu gresit?
Avatar utilizator
marius_tsr
1nsane Member
 
Mesaje: 1132
Membru din: 11 Feb 2009, 09:44
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Sierra RS Cosworth 4x4, 1990, N5D/YBJ, 220CP

Re: 4WD vs RWD

Mesajde marius_tsr » 25 Iul 2010, 13:40

Fara nici o referire directa la vre-un user anume:

Nu e nici o rusine sa nu ai 4x4, mai ales un model sportiv, pe care sa-l folosesti ca masina cotidiana. Nu stiu citi si-ar permite o masina de toata ziua care are consum 10 in mers relaxat in afara, 15 la mers in forta si in jur de 20 in oras. Sa nu mai vorbim de pretul pieselor, care la unele e de 2, 3 sau chiar 4 ori mai mare fata de un model de serie mare. Fiecare priveste problema din punctul lui de vedere. Din moment ce situatia financiara imi permite sa-mi fac mofturile, de ce sa nu profit? Insa sint citiva care din orgoliu sint membrii in clubul "Vulpea si strugurii", si care nu ar putea sa admita ca au o masina inferioara la anumite capitole, incercind sa maximizeze capabilitatile FWD si sa minimizeze cele 4x4. Evident ca nu exista masina perfecta care sa fie buna la toate. Dar au fost si useri cu pareri obiective, care au spus ca desi in general s-au descurcat cu FWD inclusiv iarna, doar ocazional simtind nevoia de 4x4, fiind nevoiti sa recurga la lanturi, ar prefera sa aiba o masina cu tractiune integrala daca si-ar permite, mentionind printre alte avantaje si stabilitate mai buna in curbe. Altii au spus ca prefera varianta economica, deoarece cazurile cind ar avea nevoie de tractiune integrala sint putine. De acord si cu punctul lor de vedere.
Astea fiind spuse, sa vedem cine va incepe sa arunce cu struguri.
Avatar utilizator
marius_tsr
1nsane Member
 
Mesaje: 1132
Membru din: 11 Feb 2009, 09:44
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Sierra RS Cosworth 4x4, 1990, N5D/YBJ, 220CP

Re: 4WD vs RWD

Mesajde zvony » 25 Iul 2010, 17:40

In aceasta elogiere a AWD ai uitat sa reiei argumentul iernilor interminabile din Romania.
Incercand sa iti raspund, iti spun asa: in conditiile in care aleg o masina FWD si pe locul doi vine o masina AWD, cred ca e clar care sunt parerile mele.
Am spus inca de la inceput ca mi-as lua, ca a doua masina, un AWD. AWD nu e necesar numai in WRC, ci si in CNR. Iar pentru CNR, daca mi-ar permite bugetul alocat acestei pasiuni, as opta pentru o masina AWD. Daca nu de concurs, macar pentru recunoasteri, mai ales pentru macadam.
In schimb, spun iarasi ca nu as alege un AWD ca masina de zi cu zi, iar argumentele le vezi mai sus. Nu am simtit nevoie de AWD nici iarna, nici vara atunci cand m-am plimbat. Atunci cand am facut recunoasteri pentru un raliu sau rally-sprind mi-am dorit un AWD.
Daca citesti cu atentie, o sa gasesti un pasaj dintr-un mesaj de-al meu in care spun ca am avut de ales intre Focus si Evo 7 (apropo, Evo 7 este 4x4 si are ~280cp), dar am optat pentru Focus tocmai pentru ca imi alegeam o masina de zi cu zi. Dar poate nu am inteles eu bine ce inseamna 4x4 pentru ca, asa cum spuneam, nu am foarte mare experienta cu aceste modele: nu am mers decat cu Evo 7, 8, 9 (de strada si de raliu) si cu Subaru N15.
Mofturile tale nu iti interzice nimeni sa ti le faci pentru ca, in final, pentru asta muncim cu totii, dar de la a-ti face un moft pana la a aduce elogii nemarginite unui anumit tip de tractiune este cale lunga. IIar argumentul cu iernile din Romania mi se pare ultimul dintr-o lista a argumentelor pentru o masina sport AWD.
Sper ca, intr-o zi, sa poti fi obiectiv.

PS: Mai citeste ce am scris pentru ca acele critici vehemente nu prea exista pe aici. Am spus de ce prefer FWD, am spus ca argumentul iernilor nimicitoare din Romania nu mi se pare valabil si nu am negat niciodata ca in WRC / CNR AWD nu are superioritate.
PPS: Apropo de preferinte, un amic de-al meu care nu se preicepe prea bine la masini (este pilot in CNR) are atat un Evo 9, cat si un Golf GTI. In afara de deplasarile la etapele din campionat, nu iese cu Evo 9, ci numai cu GTI-ul.
If in doubt... flat out! (Colin McRae)
'10 Ford Kuga '05 Ford Focus '01 Ford Focus
'06 Ford Focus ST
'89 Ford Escort RSturbo
'93 Ford Explorer Eddie Bauer (link)
'16 Ford Edge Sport
Avatar utilizator
zvony
 
Mesaje: 3917
Membru din: 18 Oct 2006, 19:07
Localitate: Pitesti
Maşina: Ford Focus Mk2 ST
VIN: WF05XXGCD56B06673

Re: 4WD vs RWD

Mesajde marius_tsr » 26 Iul 2010, 14:50

Poate ca uneori m-am ambalat si eu, dar ai avut si tu faza cu avioanele si barcile de exemplu.
OK, o sa incerc sa fiu mai obiectiv. Au masinile 4x4 avantaje? Probabil ca au, din moment ce se produc (tractiune, stabilitate), si se ofera optiunea asta nu numai la modele sportive, dar si la Skoda Octavia, Volkswagen Passat, Volkswagen Bora, FIAT Panda, etc. Au si dezavantaje? Normal, din moment ce nu exista vre-un sistem perfect (costuri, pierdere de putere in transmisie). Este necesara o masina 4x4 in Romania pentru uz cotidian? In general nu. Este totusi utila? Din cand in cand. Merita sa folosesti o masina 4x4 pentru uz cotidian in Romania? Unii ar inclina spre partea economica, fiindca asemenea situatii nu sint prea dese, altii prefera sa aiba totusi, chiar daca ar fi nevoie cu adevarat de citeva ori pe an.
Este moftangiu cine se plimba cu un AWD sportiv ca masina cotidiana? Este; fiecare om cu pasiunile si piticii lui.
Avatar utilizator
marius_tsr
1nsane Member
 
Mesaje: 1132
Membru din: 11 Feb 2009, 09:44
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Sierra RS Cosworth 4x4, 1990, N5D/YBJ, 220CP

Re: 4WD vs RWD

Mesajde zvony » 26 Iul 2010, 17:33

Tocmai cand imi era teama ca nu ai inteles ce vreau sa spun, ai spus exact ceea ce gandesc si eu. Iarasi am ajuns la un acord. Sa vedem cat ne tine. :D
If in doubt... flat out! (Colin McRae)
'10 Ford Kuga '05 Ford Focus '01 Ford Focus
'06 Ford Focus ST
'89 Ford Escort RSturbo
'93 Ford Explorer Eddie Bauer (link)
'16 Ford Edge Sport
Avatar utilizator
zvony
 
Mesaje: 3917
Membru din: 18 Oct 2006, 19:07
Localitate: Pitesti
Maşina: Ford Focus Mk2 ST
VIN: WF05XXGCD56B06673

Re: 4WD vs RWD

Mesajde marius_tsr » 26 Iul 2010, 20:01

OK, acum ca ne-am racorit, sa incercam un schimb de opinii / pareri.

Daca ar fi sa alegi un compromis intre performanta si capabilitati off-road,
ce masina ai prefera? Eu am dat ca exemplu cele din categoria Citroen ZX Rally Raid, Peugeot 405 T16 Rally Raid, Porsche 959 Rally Raid, etc. dar ai zis ca nu sint suficient de rapide si ca au spatiul interior prea mic. Dar Audi A6 Allroad? Au inclusiv motoare de 4.2 V8, iar garda la sol e variabila pina la 208 mm la generatia C5, si in plus au reductor.
Avatar utilizator
marius_tsr
1nsane Member
 
Mesaje: 1132
Membru din: 11 Feb 2009, 09:44
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Sierra RS Cosworth 4x4, 1990, N5D/YBJ, 220CP

Re: 4WD vs RWD

Mesajde zvony » 26 Iul 2010, 21:58

Am un Allroad din 2007 in familie. Un 3.0 TDI, al fratelui meu, si pot sa spun ca este o masina extraordinara. Extraordinara, dar inca nu pentru mine. Daca m-ar interesa ceva de genul asta, probabil ca Allroad ar fi alegerea. Cele de Rally Raid sunt masini foarte performante, dar sunt masini de competitie, iar pe mine nu ma intereseaza o masina de competitie daca nu particip la o competitie cu ea.
Daca as alege ceva strict pentru off-road fara limita de buget as opta pentru un G. Daca este cu limita de buget, atunci optez pentru un Vitara.
Cand am ales Focusul aveam multe variante de masini (inclusiv cabrio, SUV, berline mari sau mai stiu eu ce), insa am simtit ca asta mi se potriveste si asta este masina de care am nevoie acum. Sper ca anul sau peste doi ani sa am si un Evo, asa cum am spus, pentru recunoasteri, iar pentru competitie clar un FWD, pentru inceput. Dar deja ma gandesc mult prea departe.
If in doubt... flat out! (Colin McRae)
'10 Ford Kuga '05 Ford Focus '01 Ford Focus
'06 Ford Focus ST
'89 Ford Escort RSturbo
'93 Ford Explorer Eddie Bauer (link)
'16 Ford Edge Sport
Avatar utilizator
zvony
 
Mesaje: 3917
Membru din: 18 Oct 2006, 19:07
Localitate: Pitesti
Maşina: Ford Focus Mk2 ST
VIN: WF05XXGCD56B06673

Re: 4WD vs RWD

Mesajde marius_tsr » 27 Iul 2010, 08:41

Si mie imi plac masini off-road, si am cautat fara success o Toyota Hilux pe benzina de 2700 sau de 3400, generatia 2002 - 2005, fiindca in Europa s-au adus doar Diesel. Am avut ca masina de servici de 2700 pe continentul negru. Mi-as lua pe linga Ford si un Hilux double cabin fiindca e una dintre masinile cele mai fiabile si mai rezistente. Simpla si robusta, fara fitze. Ai 5 locuri plus o anumita capacitate de transport in spate.
Fiindca nu-mi place design-ul la modelul actual, am intrebat la Toyota daca as putea sa fac o comanda speciala, sa-mi asambleze una din piese, din moment ce se produc piese de schimb si pentru varianta anterioara. Nu se poate, ca se asambleaza pe linie, etc... Nu inteleg ce ar fi asa de complicat sa adune piesele intr-un colt si sa o asambleze manual, ca doar nu e portavion.
Avatar utilizator
marius_tsr
1nsane Member
 
Mesaje: 1132
Membru din: 11 Feb 2009, 09:44
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Sierra RS Cosworth 4x4, 1990, N5D/YBJ, 220CP

Re: 4WD vs RWD

Mesajde DanielArdelian2 » 31 Iul 2010, 10:18

Doar 2 secunde... :-/
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: 4WD vs RWD

Mesajde marius_tsr » 31 Iul 2010, 14:58

Oare sa conteze si ce profil au anvelopele? Nu e totuna sa ai slick-uri fata de anvelope cu profil bun si pe ploaie.

In caz ca e cineva care nu stie engleza, traduc pasajul subliniat de mai jos: Lancia Delta S4 are acceleratia 0 - 100 km/h in 2.3 sec pe macadam.
Fişiere ataşate
Lancia_Delta_S4_acceleration.JPG
Avatar utilizator
marius_tsr
1nsane Member
 
Mesaje: 1132
Membru din: 11 Feb 2009, 09:44
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Sierra RS Cosworth 4x4, 1990, N5D/YBJ, 220CP

Re: 4WD vs RWD

Mesajde toxicristi » 03 Aug 2010, 09:29

$1 scrie:$2u e totuna sa ai slick-uri fata de anvelope cu profil bun si pe ploaie.

Avand in vedere postul cu care ai deschis topicul, nu eram convins ca stii asta.
Imagine "Aici, pe forum, eşti ceea ce scrii!"
Avatar utilizator
toxicristi
 
Mesaje: 7689
Membru din: 02 Ian 2007, 23:53
Localitate: Bucuresti / Brasov
Maşina: Focus 2002 1.8TDDi 90CP Bouvagon

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Versus

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 7 vizitatori

Cine este conectat

În total sunt 7 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 7 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 2573 pe 30 Sep 2024, 17:07

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 7 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login