Versus

Ford Focus 1.6 tdci sau 1.6 16v

Care e mai buna? Comparatii intre diverse modele/marci de autoturisme.

Ford Focus 1.6 tdci sau 1.6 16v

Mesajde kalim7s » 07 Ian 2015, 20:49

Incep prin a va informa ca in trecut am mai detinut un focus mk2.5 de 1.6 tdci 90 cp. Am renuntat atunci la el pentru o oferta primita de la un prieten (oferta de nerefuzat),

Situatia sta astfel:
Buget 4500-5000 max (cu tot cu taxa platita + cheltuieli)
Modelul vreau MK2.5
Problemele care le aveam eu atunci la ford din ce mai tin minte au fost urmatoarele :
-Se aburea al naibi de tare indiferent pe ce dadeam (AC)
-Geamurile laterale nu se stergeau de cheder
-Lacul vopselei destul de subtire si se zgaria foarte usor
-Iarna crestea apa foarte greu si odata ajunsa la 90 de grade scadea daca stateam pe loc iar afara era foarte frig!
geamurile electrice nu se saltau daca nu aveai contact pus

Acuma vreau si eu sa stiu daca a facut cineva la vreun diesel rezolvarea problemelor de mai sus cu exceptia celor de vopsea si lac, pentru ca eu am detinut tot un diesel si m-am cam saturat iarna sa tremur in ea cand stau pe loc circuland foarte mult in bucuresti.

As avea de ales intre 1.6 benzina si 1.6 tdci 109 cp la care sa ii pun GPL voi ce ati face? Cred ca per total cu GPL benzina iese un pic mai economic.
kalim7s
Incepator
 
Mesaje: 61
Membru din: 11 Mar 2010, 17:31

Re: Ford Focus 1.6 tdci sau 1.6 16v

Mesajde bogdanbb » 08 Ian 2015, 16:02

viewtopic.php?f=149&t=26911 - ai detalii aici

1. filtru polen
2. -----
3. intradevar lacul / vopseaua este cam subtire
4.termostat
5. probabil functie de dotare
ford focus 3 - 1.6 tdci - WF0MXXGCBMBU50905
vw polo - 1.4 tdi


Daca o pasarica ti-a soptit ceva.....atunci inseamna ca ai innebunit pentru ca pasarelele nu vorbesc.
Avatar utilizator
bogdanbb
Gold Member
 
Mesaje: 855
Membru din: 06 Noi 2007, 17:26
Localitate: ploiesti
Maşina: focus 3 - 1.6 tdci -115CP

Re: Ford Focus 1.6 tdci sau 1.6 16v

Mesajde darkmic » 08 Ian 2015, 17:17

Nici la facelift geamurile laterale nu se vor sterge de cheder.
Pentru o incalzire mai rapida, la modelele diesel se poate instala un incalzitor auxiliar ( PTC HEATER) pentru masinile ce nu au venit cu aceasta optiune (daca exista precablarea iar GEM-ul "stie" de aceasta optiune - se poate verifica inainte de a cumpara PTC Heater-ul)
Acest PTC heater este o rezistenta de cam 1KW ce ajuta la incalzirea rapida in interior (nu motor).Cam la un minut dupa pornire incepe sa bage aer cald.
Interiorul se abureste rapid de obicei cind etermostatul blocat pe deschis sau filtrul de polen imbacsit sau se recircula aerul din interior. ( e recomandat sa folosesti aerul conditionat si iarna pentru ca ajuta cat de cat la dezumidificarea aerului ce trece prin sistemul de ventilatie)
E normal sa se incalzeasca greu iarna diesel-ul deoarece lucreaza la temperaturi mai mici fata de benzinar.
La nici un Focus geamurile nu mai functioneaza dupa ce ai luat contactul.
Iarna pe gaz la drumuri scurte la fel, nu e rebtabila deoarece pana se incalzeste suficient motorul, masina merge pe benzina asa ca ai sanse sa ajungi la destinatie fara sa treci pe gaz. Consumul la diesel este asemanator cu cel al unui benzinar cu GPL in conditiile in care motorul este cald.
Reviziile si intretinerea in general la diesel este mai scumpa decat la un benzinar aspirat. La diesel consumul este un avantaj, la fel si cuplul motorului care este semnificativ mai mare decat la benzinar chiar daca au aceeasi putere.
Ia in calcul si faptul ca inclusiv la instalatia de gaz tre' sa faci revizie. Instalatia de gaz ocupa loc in portbagaj. Fa un calcul si vezi in cat timp se amortizeaza investitia in GPL comparativ cu diferenta pe care ai da-o pe un dieselache. Daca la consum in conditii ideale GPL-ul ar sta la fel ca diesel-ul( sa zicem un 12% pe gaz - 6% motorina ), vezi diferenta din revizii la cat timp se amortizeaza.
LPG Diesel
12%-36 ron+un strop benzina 6% - 36 ron
revizie 250Benzina+100GPL max 450 ron
===============================================
Deci in conditii ideale ai o economie de 100 ron intre revizii.
Bateria la diesel e mai scumpa cam cu 100 ron
bujiile la diesel sunt mai scumpe cam cu 150 ron fata de benzina dar nu se schimba asa de des + nu ai fise/bobina ce ar necesita inlocuire.
In rest, daca pica ceva la diesel si tine de motor, intr-adevar pretul este semnificativ mai mare insa asta nu ai cum sa iei in calcul ca nu stii cind/daca/ce pica.
O instalatie GPL decenta + trecere in carte la RAR ar fi vreo 2500 ron. In cat timp iti amortizezi investitia?
Prezidentul comitetului permanent, comitetului electoral, comitetului scolar, comitetului agricol si al altor comitete si comitii

Diagnoza IDS , reparatii si piese auto , asigurari RCA si CASCO .

Custom Automotive - un alt fel de service

http://forum.clubford.ro/viewtopic.php?f=33&t=102042
Avatar utilizator
darkmic
 
Mesaje: 2171
Membru din: 20 Iun 2005, 22:18
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Mondeo MK4 Hatch
VIN: WF0EXXGBBE8Yxxxxx

Re: Ford Focus 1.6 tdci sau 1.6 16v

Mesajde octa » 28 Ian 2015, 22:15

la preturile actuale ale carburantilor, amortizarea unei instalatii noi gpl se face in cca. 17k km parcursi. e posibil ca pretul initial intre un focus cu motor diesel sa fie mai mare fata de unul cu motor otto, astfel incat, macar o parte buna din pretul instalatiei gpl sa fie acoperit pt. echivalare (daca nu tot).
vezi discutii despre gpl aici: viewtopic.php?f=53&t=5878 .
la inceputul topicului atitudinile sunt foarte diferite fata de ceea ce urmeaza.
daca revizia sistemului gpl o faci personal, nu ajungi la 50 lei.

parerea mea e sigur subiectiva, dar totusi o spun: otto cu gpl bate un diesel similar (clasa, putere) la capitolul costuri de utilizare.

mai ar fi ceva de spus: fiind obisnuit cu o masina cu motor diesel, e foarte probabil ca atunci cand te sui la volanul unei masini cu motor cu benzina, sa fii usor dezamagit de reprizele in acceleratie. asta fiindca vei avea tendinta sa nu turezi motorul, sa conduci asa cum ai facut-o pana acum, cu motor diesel. daca treci de preconceptia ca daca turezi un otto inseamna ca nu ai mila si vei conduce masina corect, vei avea satisfactiile asteptate.
ford focus turnier ghia 1,6 16v zetec se 2001 GPL
ford focus turnier ghia exclusive 1,8 16v zetec 2002
awo simson 425s super custom - 'lucille' - 1961
yamaha virago xv535 custom low rider - 1993

Imagine >>> REGULAMENT FORUM
Avatar utilizator
octa
1nsane Member
 
Mesaje: 4153
Membru din: 01 Mai 2007, 09:24
Localitate: Arad
Maşina: Ford Focus Turnier 1,6l zetec 100 cp, Ghia 2001; 1,8l zetec 115 cp, Ghia Exclusive 2002

Re: Ford Focus 1.6 tdci sau 1.6 16v

Mesajde marius3k » 28 Ian 2015, 22:31

La cate probleme cu ungerea turbinei, DPF, bujii incandescente, etc. am vazut recent cu 1.6 tdci (lucrez de 5 ani in domeniul pieselor auto), recomand cu caldura benzinar+GPL, preferabil de 1.8 sau 2.0. Diferenta la consum e nesemnificativa iar puterea e binevenita.
De vanzare: Ceasuri ST170, Navigatie Pioneer Avic F910bt, strut bar Focus mk1

Flota: Mondeo MK4 2.2TdCi, Focus C-Max 2.0TdCi, Volkswagen T4 Multivan
Avatar utilizator
marius3k
1nsane Member
 
Mesaje: 2767
Membru din: 21 Iun 2007, 21:54
Maşina: Mondeo 2.2tdci Titanium X Sport C-MAX2.0tdci Trend X Sport

Re: Ford Focus 1.6 tdci sau 1.6 16v

Mesajde motanelul » 18 Feb 2015, 14:59

Salut am un FF2 1.6 tdci 109 cp si o alta masina cu GPL .
Sfatul meu ...FF cu GPL este o combinatie imbatabila .
Minusuri pentru masina cu GPL nu prea mai sunt , spatiu in portbagaj se rezolva prin montarea in locul rotii de rezerva , iar pana se face cu kitul de pana , consumu; pe gpl este aproape la fel cu cel pe benzina fiindca instalatia de GPL dispune de injectie multipunct.

Deci 1.6 16v GPL e o combinatie foarte buna ,dieselul are prea multe piese scumpe care se pot strica din utilizare gresita/carburant prost /mecanici nepriceputi , pe cand la Otto in afara de 2 filtre (36-50ron amandoua) nu prea ai ce schimba .
Avatar utilizator
motanelul
Member
 
Mesaje: 362
Membru din: 18 Noi 2014, 11:45
Localitate: Bucuresti/ Paris
Maşina: Golf 1.4tsi dsg 7 Avant ,Chrysler Pt Cruiser Touring Edition

Re: Ford Focus 1.6 tdci sau 1.6 16v

Mesajde valistoica » 25 Feb 2015, 13:54

Scuze pentru offtopic, dar...
Eu zic sa va mai ganditi putin inainte sa puneti butelia de GPL in locul rotii de rezerva. Am avut neplacerea sa fiu "pocnit" de o doamna cu un Clio direct in dos (eu stand pe loc), iar din impact, neavand viteza destul de mare, mi-a sarit roata de rezerva din oala ei si totodata a si infundat locul destul de mult, asa ca ganditi-va de doua ori inainte.
Focus owner...
Avatar utilizator
valistoica
Gold Member
 
Mesaje: 554
Membru din: 09 Feb 2009, 11:20
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus 1.5 TDCI 120 CP

Re: Ford Focus 1.6 tdci sau 1.6 16v

Mesajde motanelul » 25 Feb 2015, 16:57

Salut , si cu asta ai vrut sa spui ca e mai periculoasa masina cu GPL? Nu e cu ton de cearta sau sa te iau "la misto" dar nu inteleg care a fost remarca. Butelia de GPL nu se pune pur si simplu in locul rotii tale, se prinde in niste suruburi destul de tepene si chiar daca impactul ajunge la ea , butelia este foarte rezistenta .
baga un ochi aici
http://en.trend.az/business/economy/1166982.html
sau aici:
http://gazeo.com/automotive/technology/ ... 8,s,2.html

Daca esti lovit mai puternic nu acelasi lucru se poate intampla si cu rezervorul de benzina?

Nu toata lumea trebuie sa isi puna GPL , nu este obligatoriu , iar conceptia ca este foarte periculos nu mi se pare bazata pe fapte reale.
Avatar utilizator
motanelul
Member
 
Mesaje: 362
Membru din: 18 Noi 2014, 11:45
Localitate: Bucuresti/ Paris
Maşina: Golf 1.4tsi dsg 7 Avant ,Chrysler Pt Cruiser Touring Edition

Re: Ford Focus 1.6 tdci sau 1.6 16v

Mesajde valistoica » 25 Feb 2015, 20:03

Am vrut sa spun ca nu mi-as pune butelia in locul rotii de rezerva. Sunt patit cu accidentul si la cum a aratat spatele masinii mele cu siguranta nu as fi vrut sa am butelia acolo indiferent de cat de rezistenta e. Cat despre rezervor cam greu sa ajungi la el.

Hai sa nu stricam topicul omului.
Focus owner...
Avatar utilizator
valistoica
Gold Member
 
Mesaje: 554
Membru din: 09 Feb 2009, 11:20
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus 1.5 TDCI 120 CP

Re: Ford Focus 1.6 tdci sau 1.6 16v

Mesajde xxl_cm » 29 Mar 2015, 17:22

butelia de GPL e mai rezistenta decat partea din spate a masinii, iar forma de "gogoasa" a buteliei preia foarte bine impactul.
Proprietar de GARGARITA
Avatar utilizator
xxl_cm
1nsane Member
 
Mesaje: 1994
Membru din: 02 Iul 2008, 18:06
Localitate: Bucuresti
VIN: WF0DXXGAJD6T81498


Înapoi la Versus

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori

Cine este conectat

În total sunt 2 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 2 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 1197 pe 04 Aug 2014, 15:23

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login