C_R_G scrie:facusem o analiza detaliata mondeo vs mazda6 dar mi s-a sters, e drept nu in sectiunea de versus:
- mondeo are un tren de rulare net superior, stie sa absoarba intr-un mod destept denivelarile, pe cand mazda topaie un pic; -
asta nu inseamna "net superior". O suspensie mai rigida inseamna o stabilitate mai buna in viraje. Mondeo e si mai greu, cu o suspensie o idee mai moale nu are cum sa iasa "net superior". - 6-ele are zvac mai bun, cel putin pe diesel, unde am testat ambele variante; -
cu siguranta are zvac mai bun, chiar mult mai bun. "For example, in fourth the Mazda gets from 50-70mph in a snappy 5.4sec. The Ford, meanwhile, takes a more lethargic 7.1sec. The Mazda’s extra torque and broader spread of power also means you don’t have to change gears as often" - nu am condus cu automata, dar toata lumea lauda noua cutie at6 de pe mazda 6. Cred ca la acest capitol stau bine amandoua (pwrshift/6F35 vs AT6); -
pot confirma acest lucru, cutia AT este superba. Totusi, cea de la Mazda este una clasica pe cand la Ford e cu dublu ambreaj. Problemele pot apare mai repede la cea din urma iar reparatia poate fi mult mai costsitoare. - la consum.... ei bine aici nu exista comparatie. Cel putin pe benzina, dar cred ca si pe diesel, mazda 6 a facut revolutie. Rate de compresie unice in lume, control excelent al detonatiilor la benzina prin forma modificata a capului pistoanelor, evacuarea 4-2-1 etc. Inginerii japonezi sunt geniali; -
confirm si acest lucru. Media de consum pe ultimii 10k e 7.9. 70% oras cu drumuri scurte la cele mai aglomerate ore din Bucuresti. Daca mergi strict regulamentar consumul de 6 sau chiar sub e ceva absolut normal la masina asta. E personal scot 7.2 - 7.6 pe Bucuresti -Iasi parcurs in 4h si 30 min (pe Vaslui, 390Km). - zgomot tren de rulare si vant: mazda 6 pica lamentabil. Pe testate si incercate. Pentru mine a ajuns sa conteze mult acest aspect. Pana la urma strategia gramului are si aspecte nedorite cum ar fi antifonarea; -
zgomotul la rulare e in principal vina cauciucurilor care echipeaza masina. am observat asta dupa ce am pus prima oara rotile de iarna. Zgomotul la vant apare incepand cu 140km/h dar nici pe departe asa cum il prezinti. - scaune mai ergonomice pe ford; -
posibil dar nici cele din Mazda nu sunt rele, nu pot spune ca ma doare spatele dupa ce am condus cateva ore. Cu siguranta puteau fi mai bune. - pret: chiar daca cele de lista sunt similare, cand tragi linia dupa discount ajungi la diferente de 3-4keur in avantajul ford. Aproape ca treci in alta clasa... -
cu siguranta reducerile sunt mai mari la Ford dar e o chestie de marketing. M-am uitat atat la Mazda cat si la Ford pe site si observ ca un ecoboost de 160CP cutie AT echipare Titanium e 28300 fata de 28090 cat e o Mazda 2.0i G165 AT Revolution. Dotarile la Mazda sunt peste ce ofera Titanium la Ford, pentru a atinge acelasi grad de dotari va trebui sa iei tot felul de pachete aditionale care chiar daca le-ai primi gratis tot nu iese diferenta de 3-4k euro. - piesele: mult mai scumpe si cu timpi de asteptare mai mari la mazda; -
preturile sunt cel putin la fel pe OEM iar orice reper/piesa poate ajunge in maxim 7 zile - piese sh si aftermarket: mult mai multe variante pentru ford;
posibil dar nu am fost niciodata adeptul pieselor sh si AM. - la interior a facut si mazda un salt mare cu faceliftul. Aici cred ca este egalitate. -
Aici tine de gustul ficaruia, ca si designul exterior de altfel. Una peste alta, din mondeo coboara toata lumea odihnit, iar din mazda coboara un sofer fericit, dar ceilalti pasageri nu prea... Concluzia o trage fiecare. -
intotdeauna am o urma de regret cand ajung la destinatie cat despre ceilalti pasageri feedback-ul a fost tot timpul pozitiv.