Versus

Anvelope iarna.

Care e mai buna? Comparatii intre diverse modele/marci de autoturisme.

Re: Anvelope iarna.

Mesajde tatyflorin » 27 Ian 2010, 22:31

Mihai, si eu pot sa fac asa: =)) =)) =)) . Dar la ce foloseste???
Tu poti sa intelegi ce vrei, e o tara libera... Iti propun si o pereche de senile si tot asa.

Nu ai fost atent, am batut moneda pe principiu, deoarece incepusera toti cu fizica, ca frecarea nu depinde de suprafata, etc. :-O :-O :-O. Sunt convins ca tu ai inteles ce am spus si acum e doar inertia, sau forta centrifuga.. :)) Eu pentru oameni destepti postez, nu pentru "istoriografi". Cu astia, "hodinitii" nu am nicio sansa! Si mai sunt convins ca inainte de a face ceva e bine sa cercetezi din mai multe surse. De fapt din aceste forumuri inveti multe. Pot fi si multe tampenii, daca membrii forumului admit asta...

Apropo de latime si inaltime, am sugerat cauciucuri late si inalte pentru gheata si jante de aliaj. Chiar daca tu mergi doar pe polei mai rar... pentru acele momente trebuie sa fii pregatit. Aici e vorba de situatiile extreme si de ce trebuie cauciucuri inguste sau late in functie de unde rulezi iarna. Daca as merge pe zapada, mi-as lua inguste si inalte.... asta e, dar gropile la noi sunt un element important in ecuatie.

E vorba de o analiza simpla fara sa ne pierdem in multiple explicatii. SI ea nu imi apartine, si eu am primit explicatii din alte parti, am filtrat-o si o expun mai departe. De aceea mi se pare foarte elocventa si de bun simt analogia patine pe gheata si schiuri pe zapada.

@addrian: e vorba de principiu. Daca stam sa despicam firul in 14... Ia fii atent: cauciuc, metal, rugozitate, densitate, momentul cuplului, forta centripeta si centrifuga, greutatea tangentiala, inertia, principiul suprapunerii fortelor, acceleratia tangentiala, ciocnirea plastica, unghiul de fuga, incarcarea pe axe, vant lateral, amortizoare noi sau vechi si nu stiu cate si mai cate, .... degeaba mai dezbatem subiectul.

Cred ca intrebarea era despre cauciucuri de iarna si care ar fi mai bune, si, ca principiu, inguste versus late pentru gheata sau zapada. Normal ca micile diferente nu sunt sesizabile dar uneori pot face diferenta. Si de cele mai multe ori nici nu stii. Deci... patine, sau schiuri???
Focus Futura Turnier TDcI 2002, 85 kW
tatyflorin
Gold Member
 
Mesaje: 562
Membru din: 03 Dec 2008, 00:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: ford focus futura 2002 tdCI

Re: Anvelope iarna.

Mesajde Mihai L » 27 Ian 2010, 23:28

@tatyflorin: Pana la urma pune-ti ce anvelope vrei, vad ca ignori argumentele noastre si exemplele date, inclusiv cele din zona auto sport.

Macar nu-i zapaci pe cei care nu stiu...
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Re: Anvelope iarna.

Mesajde sanderoalex » 27 Ian 2010, 23:39

eu cred ca incercam sa descoperim iar focul....sau roata.toate competitiile auto desfasurate iarna,pe zapada sau gheata,ne demonstreaza ca se folosesc cauciucuri inguste.si producatorii recomanda tot alea inguste.acum hai sa ne incordam muschii care mai de care.eu am intrebat un VTM-ist, fost(si probabil viitor) campion national al romaniei ,lucien hora pe numele lui,si mi-a spus clar:inguste.ceva legat de limita de rupere a aderentei etc.....n-are rost sa detaliem..
"În dictatură, cineva te foloseşte cum vrea. În democraţie, ai dreptul să-l alegi pe cel care o să te f... aşa cum vrea el."
Imagine
Avatar utilizator
sanderoalex
Gold Member
 
Mesaje: 582
Membru din: 29 Iun 2009, 17:53
Maşina: FORD FOCUS 2 facelift 1.6i 100hp 5DR

Re: Anvelope iarna.

Mesajde sanderoalex » 27 Ian 2010, 23:59

uite si aici un fost campion mondial de f1.ce" senile" are saracu......
Fişiere ataşate
dacia-duster.jpg
"În dictatură, cineva te foloseşte cum vrea. În democraţie, ai dreptul să-l alegi pe cel care o să te f... aşa cum vrea el."
Imagine
Avatar utilizator
sanderoalex
Gold Member
 
Mesaje: 582
Membru din: 29 Iun 2009, 17:53
Maşina: FORD FOCUS 2 facelift 1.6i 100hp 5DR

Re: Anvelope iarna.

Mesajde fdinu8 » 28 Ian 2010, 14:36

In cartea de identitate a masinii, la mine scrie doar la cele inguste ca pot fi si pentru zapada si noroi, nu si la celelalte. Are vre-o importanta ca doar la cele 195/65/15 scrie asta si nu si la celelalte? Nenea politistul, daca ma prinde in trafic cu 205/55 /16 pentru zapada si noroi o sa se oftice? Voi ce spuneti?
O blonda isi cumpara un Porche ultimul tip, rosu... misto ce mai. Pe drum i se strica masina si ca orice sofer deschide capota si vede ca nu mai are motor (astea au motorul in spate). Speriata, nu stie ce sa faca, dar cand colo opreste alt Porsche rosu, alta blonda. Intreaba:
-Ce ai patit?
-Nu stiu, cred ca mi-am pierdut motorul pe drum....
-Nu-ti fa griji ca am eu unul de rezerva in portbagaj.
Avatar utilizator
fdinu8
Incepator
 
Mesaje: 38
Membru din: 12 Mar 2009, 17:33
Maşina: ford focus,trend, 1,6mpi,100cp, 2008

Re: Anvelope iarna.

Mesajde tatyflorin » 28 Ian 2010, 15:32

Se pare ca zapaceala e generala, nu numai aici, cat si pe alte forumuri de gen.
O sa incerc sa fiu scurt, scuze daca nu pot.

Legea I a frecarii- Forta de frecare nu depinde de marimea suprafetei aflate in contact.
Legea a II-a a frecarii - Forta de frecare este direct proportionala cu forta de apasare normala si depinde de natura suprafetelor aflate in contact printr-o constanta de material numita coeficientul de frecare.

Adica: Forta de frecare = coeficientul de frecare * greutatea
Deci nici urma de suprafata in aceasta ecuatie. Marimea suprafetei de contact intre pneu si sol NU influenteaza forta de franare. Forta de frecare pe unitatea de arie e dependenta de presiunea exercitata la suprafata de contact, si presiunea e mai mare la suprafata mai mica, si mai mica la suprafata mai mare (la aceeasi forta normala), si se obtine aceeasi forta de frecare, indiferent de arie.

La pneuri exista doua lucruri care fac ca forta de frecare sa nu fie la fel ca in cazul "ideal". O chestie e ca au striuri, si la o suprafata mai mare au sanse mai mari sa se "agate" de ceva, tinand cont ca de obicei suprafata de rulare nu e una ideala, cu aceleasi caracteristici peste tot. O roata care da peste o bucata de gheata/polei de latimea ei unde mai adera?

Si ajungem la presiune, asa cum am spus acum cateva posturi mai sus. Sa vedem ce e cu presiunea pe gheata.... de exemplu forta de frecare pe gheata. Acolo depinde de suprafata, pentru ca cu cat suprafata e mai mica, presiunea e mai mare. Si stim cu totii ca apa ingheata la temperaturi cu atat mai coborate cu cat presiunea e mai mare... In cazul patinelor de exemplu, presiunea e atat de mare incat se aluneca nu pe gheata, ci pe o pelicula de apa, gheata topindu-se sub lama patinei...

Cand vorbim de anvelope de iarna, conteaza si coeficientul de frecare determinat de compozitia materialului anvelopei (silica gel).

CONCLUZII:
1. Cauciucul de 175, 185, 195, 205, etc, oferea ACEEASI Forta de Frecare pe acelasi autoturism.
2. Presiunea mai mare (roti mai inguste) creeaza o pelicula de apa care favorizeaza alunecarea.
3. Latimea unui cauciuc iti da mai multe sanse "sa te agati" de suprafata de rulare.
4. Conteaza tipul de cauciuc, cele din curse sunt extrem de moi.

Final: Conteaza sa intelegem principiul. Unde rulam iarna, e o problema individuala. Fiecare are mintea si buzunarul propriu si va decide daca "va taia zapada" sau va fi pregatit pentru polei si gheata. Si da, diferentele, chiar daca in practica, intre un 195 versus 205 sunt mici, ele exista.

Daca am gresit cu ceva, astept cu interes ...corectiile. O zi buna!
Focus Futura Turnier TDcI 2002, 85 kW
tatyflorin
Gold Member
 
Mesaje: 562
Membru din: 03 Dec 2008, 00:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: ford focus futura 2002 tdCI

Re: Anvelope iarna.

Mesajde clubkia » 04 Feb 2010, 21:48

eh stim cu totii ca esti mai destept decat toti inginerii auto de la echipele rally la un loc. trimite-le un mail cu chestiile scrise de tine mai sus si spune-le cat de prosti sunt ca monteaza iarna (gheata/zapada)la curse cauciucuri inguste.

"O roata care da peste o bucata de gheata/polei de latimea ei unde mai adera?"

daca doua masini identice ca putere si greutate ajung intr-o zona de gheata, una are gume de iarna de 215 latime, alta de 185, cea de 215 isi imprastie greutatea si forta de tractiune a rotilor pe o latime mai mare, iar cea de 185 pe o latime mai mica. cu cat forta de tractiune este concentrata intr-un punct mai mic cu atat mai bine. pe gheata intotdeauna un patinator se va descurca mai bine decat un schior. pentru ca isi poate concentra forta de tractiune intr-un punct, in timp ce un schior si-o disipa si nu poate sa accelereze. nu inteleg ce nu intelegi. la fel cum o lupa concentreaza lumina intr-un punct, daca ar disipa-o n-ar mai incalzi nimic, etc etc, cate exemple mai vrei?


"Si ajungem la presiune, asa cum am spus acum cateva posturi mai sus. Sa vedem ce e cu presiunea pe gheata.... de exemplu forta de frecare pe gheata. Acolo depinde de suprafata, pentru ca cu cat suprafata e mai mica, presiunea e mai mare. Si stim cu totii ca apa ingheata la temperaturi cu atat mai coborate cu cat presiunea e mai mare... In cazul patinelor de exemplu, presiunea e atat de mare incat se aluneca nu pe gheata, ci pe o pelicula de apa, gheata topindu-se sub lama patinei..."

m-am kkt pe mine de ras. auzi, pe bune, ai toata tigla pe casa?


ia raspunde la asta: suprafata inghetata, doi oameni, aceeasi greutate, aceeasi forta, viteza 25km/h. unul are schiuri, altul are patine. care opreste mai repede? ;)
i rest my case.
Avatar utilizator
clubkia
Ford Freak
 
Mesaje: 120
Membru din: 03 Mar 2009, 01:19
Maşina: Kia Proceed 1.6 126cp

Re: Anvelope iarna.

Mesajde tatyflorin » 04 Feb 2010, 22:36

:)) :)) :)) nu ma fa pe mine raspunzator de cultura ta generala sau cei 7 ani de acasa...

pe gheata, un schior se opreste mai repede decat un patinator. Asta daca nu cumva masina ta nu are picioruse si si le pune de-a curmezisul... =)) =)) =)). Iar despre pelicula de apa.... zic si io, asa, ca-s mai prostovan... =)) =)) =)). Dar inainte, permite-mi sa iti zic din clasa a 8-a:

Concursul de fizică creativă ŞTEFAN PROCOPIU Etapa judeţeană, Iaşi 4-5 aprilie 2009
.. Secţiunea Lucrări scrise / Probă pentru clasa a VIII-a ... 8. Evaluare. Ce explicaţii ar putea avea faptul că la alunecarea pe gheaţă apare sub patine o peliculă de apă care micşorează frecarea?....
http://www.concursul-procopiu.ro/files/ ... ZCRLcxGgWA

Dupa asta, avansam:

Cum funcţionează patinele?
"Când suntem pe patinoar şi purtăm în picioare o pereche de patine se dezvoltă o presiune destul de mare la contactul dintre lamele patinelor şi suprafaţa gheţii. Greutatea patinatorului se concentrează pe o suprafaţă foarte mică. Dacă patinatorul ar purta pantofi obişnuiţi, greutatea sa s-ar distribui pe o suprafaţă mult mai mare, cea a tălpii încălţărilor. Presiunea mare duce la coborârea temperaturii de topire a gheţii, ceea ce face ca o minusculă cantitate de gheaţă de sub patine să se topească (un rol îl joacă aici şi căldura generată de forţele de frecare apărute). Când patinatorul este în mişcare, patinele nu zgârie gheaţa solidă, ci mai degrabă alunecă pe apa creată de presiunea ridicată. După trecerea patinelor, apa îngheaţă la loc sub influenţa temperaturilor din jur."
Link:http://www.scientia.ro/stiinta-la-minut/54-scintilatii-stiintifice-fizica/161-presiunea-si-activitatile-cotidiene.html Tot pentru copii...

Acu, ceva o idee mai savantL http://mike2.3x.ro/chimie.htm

"Gheata de 00 are densitatea 0,91 g/cm3. La inghetarea apei are deci loc o scadere brusca a densitatii, respectiv a cresterii volumului, cu aproape 10 %. Anomalia densitatii apei explica unele proprietati mecanice unice ale apei, diferite de ale tuturor celorlalte substante. Punctul de solidificare al apei (00 la 760 torr) scade cand se mareste presiunea. Conform principiului lui Le Chatelier, marirea presiunii deplaseaza echilibrul gheata – apa, inspre forma cu volum mai mic (si densitate mai mare) deci spre apa. Asa se explica alunecarea patinei si a saniei pe gheata. La un lichid normal (compus din molecule unite prin forte van der Waals) forma cea mai compacta este cea cristalina. Marirea presiunii stabilizeaza, in acest caz forma cristalizata, ridica deci punctul de topire. Pe un asemenea solid nu s-ar putea patina."

Daca m-am dus prea departe, scuze :( . Oricum, te mai pot ajuta daca mai ai ceva intrebari.

Cu placere.
Focus Futura Turnier TDcI 2002, 85 kW
tatyflorin
Gold Member
 
Mesaje: 562
Membru din: 03 Dec 2008, 00:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: ford focus futura 2002 tdCI

Re: Anvelope iarna.

Mesajde Mihai L » 04 Feb 2010, 23:14

Remarc (a cata oara?) inconsecvente in rationamentul tau...
1) Eu stiu ca pe gheata NU se schiaza, tocmai pentru ca se pierde controlul. Si daca insisti sa ne povestesti ca schiorul se opreste mai repede pe gheata decat un patinator, imi pun aceeasi intrebare cu tiglele... =)) =)) =))
2) Poate ne explici de ce creste eficienta evacuarii zapezii din profilele unui cauciuc de iarna mai lat. Eu unul ma dau batut si continui sa cred ca un cauciuc ma ingust reuseste (prin presiunea mai mare exercitata) sa evacueze zapada din profil si astfel sa nu ramana incarcat...
3) Cu exemplul patinei te-ai dus prea departe. Dar daca vrei sa insisti, vezi ca la o presiune si mai mare a apei se poate taia inclusiv otelul, sunt scule care fac asta... :D
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Re: Anvelope iarna.

Mesajde tatyflorin » 04 Feb 2010, 23:16

Mihai, macar eu am tigle... Multumesc ca (a cata oara) incerci sa ma faci tampit. Vezi ca sunt peste 3400 de vizualizari al acestui topic. Inainte de a posta e mai bine sa te si informezi, nu sa te bazezi doar pe cunostinte si prieteni. Inafara de explicatia cu tiglele... mai ai si alte argumente? Vorbeam cumva de forta de frecare? Masina are articulatiile unui schior/patinator? Cred ca ai cel putin o problema de comunicare. Incearca sa fii mai amabil si sa cauti argumente logice si explicatii stiintifice. Poate initiam si un dialog...

Vorbeam de gheata. Ai fuga de idei?

Pe zapada e indicat un cauciuc ingust.... Mi se pare mie, sau atentia lasa la unii de dorit???
Focus Futura Turnier TDcI 2002, 85 kW
tatyflorin
Gold Member
 
Mesaje: 562
Membru din: 03 Dec 2008, 00:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: ford focus futura 2002 tdCI

Re: Anvelope iarna.

Mesajde link2 » 04 Feb 2010, 23:42

tatyflorin,635864 scrie: Conteaza sa intelegem principiul. Unde rulam iarna, e o problema individuala. Fiecare are mintea si buzunarul propriu si va decide daca "va taia zapada" sau va fi pregatit pentru polei si gheata. Si da, diferentele, chiar daca in practica, intre un 195 versus 205 sunt mici, ele exista.
Ai dreptate, ce putin la mine mai bine de 95% din km parcursi in anotimpul rece sunt pe asfalt uscat sau umed iar pe zapada diferenta e data de profilul si compozitia gumei. In competitii au cauciucuri dedicate de noroi, ploaie, zapada batuta...etc, e normal. Noi schimbam o data la un sezon deci pt mine setarea cea mai avantajoasa ar fi tot cea de asfalt. Marele avantaj al celor mai inguste ramane totusi pretul.
Avatar utilizator
link2
1nsane Member
 
Mesaje: 1463
Membru din: 07 Ian 2008, 14:36
Localitate: Cluj
Maşina: focus2 hb sport, 1.6 tdci

Re: Anvelope iarna.

Mesajde clubkia » 04 Feb 2010, 23:54

"pe gheata, un schior se opreste mai repede decat un patinator"
ia incearca. folosind aceeasi manevra, aceeasi forta de apasare, etc. atat un schior cat si un patinator folosesc aceeasi manevra de oprire, numai ca pe gheata, cea a patinatorului e MULT mai eficienta.
te invit sa testezi inainte sa continui sa te faci de ras aici.
nu e vorba de articulatii, ci de principiu. pe gheata, o suprafata ingusta ajuta mai bine la franare si accelerare. puii mei, chiar nu-mi vine sa cred ca poti sa contrazici asta.
Avatar utilizator
clubkia
Ford Freak
 
Mesaje: 120
Membru din: 03 Mar 2009, 01:19
Maşina: Kia Proceed 1.6 126cp

Re: Anvelope iarna.

Mesajde tatyflorin » 04 Feb 2010, 23:54

Cam da, asta e esenta realitatii: "diferenta e data de profilul si compozitia gumei". Si pretul... Lat versus ingust are avantaje specifice, in functie de cum si unde le folosesti (cauciucurile). Oricum, toate cauciucurile fie late, fie inguste, sunt un compromis intre toate avantajele si dezavantajele... principiale. Adica ai vrea sa ai un cauciuc moale iarna si mai tare vara, sa nu faca zgomot la rulare dar sa agate bine pe gheata, sa fie slick pentru consum mic dar cu crampoane pentru aderenta.... Si daca se poata, sa nu se mai toceasca.... Si sa coste si putin! :D :D :D

De aceea ar trebui sa DISCUTAM si nu sa ne facem... case, pentru a despica problemele pe baza principiilor. Asa am avea cu totii de castigat. Chiar daca ceilalti te corecteaza si iti dai seama ca gresesti, tot inveti ceva :D

Dar unii pur si simplu nu se pot opri... La naiba! =)) =)) =))
Focus Futura Turnier TDcI 2002, 85 kW
tatyflorin
Gold Member
 
Mesaje: 562
Membru din: 03 Dec 2008, 00:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: ford focus futura 2002 tdCI

Re: Anvelope iarna.

Mesajde Mihai L » 05 Feb 2010, 00:06

tatyflorin,641823 scrie:Chiar daca ceilalti te corecteaza si iti dai seama ca gresesti, tot inveti ceva :D

Aici ti-a scapat o vorba mare, dar nu-ti dai seama... :D
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Re: Anvelope iarna.

Mesajde sanderoalex » 05 Feb 2010, 00:19

:-t eu zic ca ne apuca ...vara pana lamurim problema!luati fratilor orice cauciuc de iarna,ca oricum e mai bun,fie ca e uscat,polei,gheata sau zapada,decat unul de vara sau all-season.diferenta de 10 mm la un cauciuc la latime e nesemnificativa.
"În dictatură, cineva te foloseşte cum vrea. În democraţie, ai dreptul să-l alegi pe cel care o să te f... aşa cum vrea el."
Imagine
Avatar utilizator
sanderoalex
Gold Member
 
Mesaje: 582
Membru din: 29 Iun 2009, 17:53
Maşina: FORD FOCUS 2 facelift 1.6i 100hp 5DR

Re: Anvelope iarna.

Mesajde tatyflorin » 05 Feb 2010, 00:37

Mihai L,641829 scrie:
tatyflorin,641823 scrie:Chiar daca ceilalti te corecteaza si iti dai seama ca gresesti, tot inveti ceva :D

Aici ti-a scapat o vorba mare, dar nu-ti dai seama... :D


Da stiu, sunt un dobitoc, nu am tiglele pe casa si nu imi dau seama. De ce naiba ma mai bagi in seama?

A, sa nu uit! Ceva explicatii fizice sau cautari pe net cel putin.... Doar acuze la IQ-ul meu ai? Doar atat poti? Chiar toate articolele de pe linkurile alea de mai sus sunt facute de dobitoci? Cu totii suntem dobitoci si nu ne dam seama? Doar ca tu ai vazut la TV-eu ca la curse aia au cauciucuri inguste?

Esti mare, dom'le! Cauta-l si pe ala cu puii...

Hai ca m-am enervat!
Focus Futura Turnier TDcI 2002, 85 kW
tatyflorin
Gold Member
 
Mesaje: 562
Membru din: 03 Dec 2008, 00:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: ford focus futura 2002 tdCI

Re: Anvelope iarna.

Mesajde tatyflorin » 05 Feb 2010, 02:35

A, uite, si astia de la Michelin: niste dobitoci, dom'le!

"Datorita tehnologiei Durable Contact Patch, anvelopa Agilis Alpin are o suprafata de contact mai mare cu 27% fata de amprenta altor anvelope. De asemenea, numarul lamelelor a fost crescut cu 16%. Ambele caracteristici asigura o aderenta mai buna in conditii de iarna. Si pentru ca aderenta este mai mare, Agilis Alpin scurteaza cu aproape doi metri distanta de franare pe carosabil umed si acoperit cu gheata si imbunatateste tractiunea cu 25% . In acest fel se asigura stabilitatea anvelopei, indiferent de fortele la care este supusa: forte longitudinale in momentul franarii sau accelerarii si forte laterale la viraje, precizia la viraje fiind si ea imbunatatita. Anvelopa Agilis Alpin este disponibila in 14 dimensiuni cu diametrul de 15 si 16 inchi si latimea benzii de rulare de la 185 la 235 mm."
Adica doar din astea. "inguste" =)) =)) =)) http://www.voom.ro/stiri/o-noua-anvelopa-michelin.htm

Si cica aia de la Dunlop au facut o anvelopa de iarna in forma de V!!! Niste dobitoci!
"Pentru a conferi rezistenta la acvaplanare si o mai buna tractiune pe carosabil alunecos sau acoperit cu zapada, majoritatea constructorilor de anvelope utilizeaza acum compusi speciali pe baza de siliciu", spune Nicolae Boroghina, Sales Manager Dunlop Tires pentru Romania. In egala masura cu structura sa, si design-ul benzii de rulare joaca un rol important in obtinerea acelor calitati specifice anvelopelor de iarna. "Pentru o aderenta optima pe carosabil umed, pe mizga sau zapada Dunlop a dezvoltat un profil directional, in forma de V al benzii de rulare", spune Nicolae Boroghina. Datorita procentului mare de siliciu si noului proces de realizare a amestecului din compozitia anvelopei, Dunlop a reusit sa optimizeze aderenta pe suprafete umede precum si pe zapada sau gheata odata cu anvelopa de iarna SP Winter Sport M3. Aceasta anvelopa are o rezistenta foarte buna la acvaplanare dar si o tractiune mai buna si o stabilitate directionala sporita pe zapada datorita designului directional in forma de V."

Mai sunt si altii: "Anvelopele de iarna, cu profil special, ofera o siguranta mai mare la rularea pe mazga si zapada, pe suprafete de rulare uscate sau umede, datorita suprafetei de contact mai late, numarului mare de lamele, precum si structurii imbunatatite a benzii de rulare alcatuita din blocuri lamelare. Stabilitatea este mai mare si se realizeaza o mai buna repartizare a presiunii datorita sectiunilor transversale mici, iar franarea se realizeaza in conditii de siguranta mai mari, distanta de franare fiind mult redusa. De asemenea, anvelopele cu banda lata asigura o mai buna stabilitate si posibilitatea atingerii unor viteze mai mari in conditii de siguranta. Ramane la aprecierea dumneavoastra sa alegeti modelul potrivit in functie de traseele parcurse si tipul de sofat dorit." Cica Autodigest... http://www.autodigest.ro/utile/sfaturi- ... -merge-asa
Niste idioti!

Si am mai gasit o poza edificatoare, trebuie neaparat sa intrati aici si sa vedeti cat de idioti, in loc sa puna roti inguste....
http://formula1.automarket.ro/stiri/art ... heata.html

Ce atata fizica? Ca daca erau aia asa de destepti, traiau si acum! Newton a murit, Einstein la fel, si nici eu nu ma simt prea bine!
Succesuri! ;)
Focus Futura Turnier TDcI 2002, 85 kW
tatyflorin
Gold Member
 
Mesaje: 562
Membru din: 03 Dec 2008, 00:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: ford focus futura 2002 tdCI

Re: Anvelope iarna.

Mesajde Mihai L » 05 Feb 2010, 08:13

Le tot cauti, dar iar iti mai scapa cate ceva, de obicei esentialul
tatyflorin,641891 scrie:"Datorita tehnologiei Durable Contact Patch, anvelopa Agilis Alpin are o suprafata de contact mai mare cu 27% fata de amprenta altor anvelope.
Crezi oare ca ei compara cauciucuri diferite ca dimensiuni??? =))
Este vorba de o suprafata desfasurata aici... :D


Anvelopa Agilis Alpin este disponibila in 14 dimensiuni cu diametrul de 15 si 16 inchi si latimea benzii de rulare de la 185 la 235 mm."
Adica doar din astea. "inguste" =)) =)) =)) http://www.voom.ro/stiri/o-noua-anvelopa-michelin.htm
Poate nu ai remarcat diametrul... Oare de ce nu fac anvelope R17 sau R18???

De asemenea, anvelopele cu banda lata asigura o mai buna stabilitate si posibilitatea atingerii unor viteze mai mari in conditii de siguranta.
Aici da, dar crezi oare ca atingi viteze mari in Bucuresti pe zapada, astfel incat sa ai nevoie de cauciucuri late??? Probabil vorbeste de autostrazile de dincolo, dar nu prea e cazul la noi.
Si am mai gasit o poza edificatoare, trebuie neaparat sa intrati aici si sa vedeti cat de idioti, in loc sa puna roti inguste....
Te-au uitat doar la poze... Vezi ca este si un text, au montat cateva SUTE de ventuze pe acele cauciucuri (probabil cauciucurile tale late au la fel, nu? =)) )
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Re: Anvelope iarna.

Mesajde clubkia » 05 Feb 2010, 08:25

ai spus-o singur : "dar cu crampoane pentru aderenta" deci ce inseamna asta? ce sunt crampoanele? te las sa judeci singur, daca poti. ... dar am senzatia ca nu faci decat sa cercetezi aiurea pe google si sa citeste articolele printre randuri... exact articolele care le-ai pus, iti demonstreaza eroarea, dar sincer e 8 dimineata si numai de chestii d;astea n-am chef. mai gandeste-te la ce sunt crampoanele , poate te luminezi si tu in sfarsit....
ma duc sa beau o cafea.
numai bine
Avatar utilizator
clubkia
Ford Freak
 
Mesaje: 120
Membru din: 03 Mar 2009, 01:19
Maşina: Kia Proceed 1.6 126cp

Re: Anvelope iarna.

Mesajde clubkia » 05 Feb 2010, 10:28

si ca tot vorbeai de producatori, ia intreaba-i tu pe ei, cand se ofera (cei care ofera) kitul de iarna, jantele si gumele, oare au aceleasi dimensiuni ca cele de vara, sau sunt intotdeauna mai MICI? tata, cand si-a cumparat golful 5, a comandat kitul de iarna, si a venit cu jante de aliaj de 15, cu ciuce 195.65.15, spre deosebire de cele de vara care erau de 16 .205.55.16.
ia cativa producatori la rand si intreaba-i de ce echipeaza masinile iarna cu ciuce mai mici decat cele de vara.
Avatar utilizator
clubkia
Ford Freak
 
Mesaje: 120
Membru din: 03 Mar 2009, 01:19
Maşina: Kia Proceed 1.6 126cp

Re: Anvelope iarna.

Mesajde tatyflorin » 05 Feb 2010, 14:29

Vorbim vorbe si ne spargem capete aiurea. Eu, asa tampit cum nu-mi dau seama de tiglele de pe casa, incerc sa va demonstrez teoretic (fizica, bat-o vina) ceva ce voi nu o sa intelegeti niciodata (fizica e teorie, la naiba!). Si asta pentru ca argumentele "solide", coroborate cu lipsa mea de judecata o sa bage in sant o gramada de utilizatori ai acestui forum. Pentru Mihai: =)) =)) =)) Vad ca iti place...

Ati omis la analiza sintactico-gramaticalo-logica un aspect (cele de fizica le ingrop, nu are rost): "Datorita tehnologiei Durable Contact Patch, anvelopa Agilis Alpin are o suprafata de contact mai mare cu 27% fata de amprenta altor anvelope. De asemenea, numarul lamelelor a fost crescut cu 16%." Logic, deci o suprafata mai mare de contact e mai buna, ce e atat de neclar? Eu inteleg ca astfel un cauciuc mai lat e mai bun decat unul mai subtire (acelasi profil)... Dar... 235 pe 15 inch e subtire =)) =)) =)) Sa nu uit sa imi iau si eu asa de iarna de astea subtireanu =)) =)) =)) Si apropo, de ce s-au chinuit inginerii aia sa puna n-spe mii de ventuze/crampoane, cand ar fi rezolvat cu niste cauciucuri subtiri??? Niste idioti, dom'le.. Ce pacat ca nu au acces la acest topic...Si, Mihaaaaaai... e discutia plecata pe GHEATA. Uita de zapada te rog. De 2 pagini incoace ne contrazicem pe gheta/polei/mazga iarna, la temperaturi scazute. Tu pe unde hoinaresti??? Pe zapada SUNT DE ACORD CU TINE.

A, sa nu uit, o sa fac o enumerare a catorva argumente solide "pro" cauciucuri subtiri"
- asa vin din fabrica sau de la dealer masinile cu cauciucurile de iarna ;
- asa au masinile care se dau pe zapada, la curse, de la TV-eu :-"
- manevra de oprire a patinatorului pe gheata e identica si la fel (sic!) cu a unei masini (adicatelea masina pune, tatica, caucioacele pe cant si oblic si la frana, si cand pleaca de pe loc =D> =D> =D> )
- pe gheata NU se schiaza, tocmai pentru ca se pierde controlul.
- la o presiune si mai mare a apei se poate taia inclusiv otelul, sunt scule care fac asta...
- la fel cum o lupa concentreaza lumina intr-un punct, daca ar disipa-o n-ar mai incalzi nimic,
...

Pacat de ceilalti forumisti care se uita ca la circ la postarile astea... Pana o sa treceti de exprimari gen tigle, kkt, sau poate o sa intelegeti principiul, vorbim vorbe. Va invit sa va luati 155/80/15 (oare se fac?) pentru iarna.

PS: Inainte de a-mi raspunde, faceti-(ne,va) un pustiu de bine si pe http://www.google.ro (stiu ca google e pentru dobitoci, scuze) si dati urmatoarele cautari: frecarea prin histerezis, distributia presiunii in pata de contact, presiune de forfecare, coeficientul de frecare de aderenta versus coeficientul de frecare la alunecare, coeficient de patinare laterala, diagramele Sakai, adeziunea anvelopelor, frecare la alunecare versus rostogolire.

A, iar fizica??? Scuzati.
Focus Futura Turnier TDcI 2002, 85 kW
tatyflorin
Gold Member
 
Mesaje: 562
Membru din: 03 Dec 2008, 00:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: ford focus futura 2002 tdCI

Re: Anvelope iarna.

Mesajde adyamg » 05 Feb 2010, 14:41

Asflat - gume late
Zapata - gume inguste
Gheata - gume cu crampoane
adyamg
1nsane Member
 
Mesaje: 8305
Membru din: 01 Apr 2008, 23:25
Maşina: Ford Focus 1.6 Zetec

Re: Anvelope iarna.

Mesajde link2 » 05 Feb 2010, 14:57

Chiar asa, puneti procentele in km la fiecare faceti media si alegeti. Nu pot sa cred ca o luati de la capat din nou pt 1 cm :D
Avatar utilizator
link2
1nsane Member
 
Mesaje: 1463
Membru din: 07 Ian 2008, 14:36
Localitate: Cluj
Maşina: focus2 hb sport, 1.6 tdci

Re: Anvelope iarna.

Mesajde tatyflorin » 05 Feb 2010, 15:32

Dap, sper ca nu si se va pastra un limbaj decent

Adyamg: Conform unui alt mit, cauciucurile de vara trebuie sa fie cat mai late. Problema unui cauciuc lat apare la eliminarea unei cantitati foarte mari de apa, si aici sunt mai bune cauciucurile mai inguste :D De aceea au aparut acele cauciucuri in forma de "V". Dar daca tragi linie si calculezi toate avantajele fata de dezavantaje, dap, cauciucul lat este alegerea. Mergi mai incet prin balti si curbe cu multa apa si asta e...
Zapada da, necesita gume inguste. De fapt eu vad cam asa treaba (la extreme):

Vara: Drum uscat, stabilitate, consum mic - cauciucuri late
Vara: Drum cu balti, curbe - Cauciucuri inguste
Tragem linia: de cate ori mergi prin balti si zone inundate, mai ales cu viteza???
Concluzia: cauciucuri late.

Iarna: Zapada - cauciucuri inguste
Iarna: Drum alunecos cu pojghita de gheata si sau polei - cauciucuri late.
Tragem linia: De cate ori mergi prin zapada prin trafic, mai ales cu viteza???
Concluzia: cauciucuri late
Dar e..un unghi de vedere ingust. La cauciuc conteaza mult mai mult decat latimea ce am spus mai sus: histereza, presiunea, deformarea... etc. Ca si cum ne alegem masina dupa culoare, nu dupa costul de intretinere, siguranta si dotari. O sa mai dureze ceva pana cand ne vom alege cauciucurile dupa histerezis maxim in functie de temperatura ambianta. Sau o sa verificam presiunea pneurilor la rece si la cald...

Pentru fiecare in parte situatia poate sta diferit in functie de multi factori. Este pur si simplu punctul meu de vedere si sper sa nu-mi (mai) ia nimeni capul pentru asta. La urma urmei, e un forum, nu al XIII-lea congres. Aici ai voie si e indicat sa dezbati, nu sa aprobi.
Focus Futura Turnier TDcI 2002, 85 kW
tatyflorin
Gold Member
 
Mesaje: 562
Membru din: 03 Dec 2008, 00:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: ford focus futura 2002 tdCI

Re: Anvelope iarna.

Mesajde Mihai L » 05 Feb 2010, 15:56

Chiar ma gandeam ca ar fi mai buna separarea asta...
Dar... nu cred ca avem in Bucuresti drumuri late si multa vreme cu gheata astfel incat sa justifice utilizarea unui cauciuc lat.

Apropo, un amanunt care ti-a scapat la acele cauciucuri "extra", cu un plus de 27% suprafata de contact... Acea suprafata se face pe zapada (chiar daca noi discutam despre gheata, nu?)!!! Pe gheata are aceeasi suprafata ca celelalte cauciucuri! :D
Si tare mi-e ca nu-ti poti monta pe masina un cauciuc de 235/R15... :))

Parerea mea, pe scurt:
- turism + zapada/zloata - cauciuc ingust
- turism + gheata+drum drept+viteza - cauciuc lat
- masina de teren+zapada afanata (conditii de off-road) - cauciuc lat
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Re: Anvelope iarna.

Mesajde tatyflorin » 05 Feb 2010, 16:14

Atat vreme cat nu intra in discutie gheata si poleiul, sunt 100% de acord cu tine. Dar mie imi e frica intotdeauna de necunoscut... adica de ceea ce nu pot vedea/sti. Zapada o vad si imi coordonez miscarile in consecinta. Poleiul si gheata din pacate le vezi (daca apuci) prea tarziu. Daca as fi inconstient sau cel putin cu 20 de ani mai tanar, probabil as accelera pe zapada, frana de mana, tot tacamul. Dar asa prefer sa imi iau cauciucurile care ma pot salva de situatii neprevazute. Daca vrei, e discutie ESP fara de non ESP. Daca esti bolovan, ESP-ul nu te face pisica... El te ajuta insa in situatiile neprevazute (nu cand tragi ca bizonul de volan). Asa si cu aceste cauciucuri mai late. Prefer sa merg mai greu pe zloata/mocirla (oricum, am profil V si ajuta) pe care o vad si .. asta e, decat sa pierd aderenta pe polei/gheata cand nu ma astept (nu ca ar fi o metoda infailibila un cauciuc lat). In plus, caut pe net teste referitor la conditiile de drum care ma intereseaza. Adica iarna, manevrabilitatea pe gheata, polei, asfalt umed. Asta inseamna un cauciuc foarte moale (Nokian cred ca nr.1 la aderenta). Pe de alta parte vad ca un Nokian - am cautat acum 2 ani, are cam acelasi procent de manevrabilitate dar tine doar 15.000 km (dau un exemplu). Si atunci latura materiala ma indeamna sa aleg un cauciuc asemanator dar care are uzura mai putin pronuntata (minim 20.000 km). Dupa care trec la nivelul de zgomot.. si asa mai departe.

Si, o mica precizare: Datorita tehnologiei Durable Contact Patch, anvelopa Agilis Alpin are o suprafata de contact mai mare cu 27% fata de amprenta altor anvelope. De asemnea, numarul lamelelor a fost crescut cu 16%. Ambele caracteristici asigura o aderenta mai buna in conditii de iarna. Si pentru ca aderenta este mai mare, Agilis Alpin scurteaza cu aproape doi metri distanta de franare pe carosabil umed si acoperit cu gheata si imbunatateste tractiunea cu 25% . In acest fel se asigura stabilitatea anvelopei, indiferent de fortele la care este supusa: forte longitudinale in momentul franarii sau accelerarii si forte laterale la viraje, precizia la viraje fiind si ea imbunatatita.
Focus Futura Turnier TDcI 2002, 85 kW
tatyflorin
Gold Member
 
Mesaje: 562
Membru din: 03 Dec 2008, 00:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: ford focus futura 2002 tdCI

Re: Anvelope iarna.

Mesajde sanderoalex » 05 Feb 2010, 17:43

cred ca topicul asta trebuie mutat la versus!
tatyflorin vs mihai l. :D

cred da 1 cm diferenta la cauciuc a nascut prea multe polemici!bine ar fi ca macar cauciucuri de iarna sa-si puna lumea.dar am vazut multi viteji cu slick-uri de vara pe drumuri.asa ca sa nu ne mire numarul de accidente!
"În dictatură, cineva te foloseşte cum vrea. În democraţie, ai dreptul să-l alegi pe cel care o să te f... aşa cum vrea el."
Imagine
Avatar utilizator
sanderoalex
Gold Member
 
Mesaje: 582
Membru din: 29 Iun 2009, 17:53
Maşina: FORD FOCUS 2 facelift 1.6i 100hp 5DR

Re: Anvelope iarna.

Mesajde adyamg » 05 Feb 2010, 19:30

Tatyflorin eu am zis

Asflat - gume late, adica asfalt nu conteaza ca are balti sau curbe si apropo ZICI ACOLO MAI SUS CA LA BALTI SI CURBE PUI CAUCIUCURI INGUSTE?
adyamg
1nsane Member
 
Mesaje: 8305
Membru din: 01 Apr 2008, 23:25
Maşina: Ford Focus 1.6 Zetec

Re: Anvelope iarna.

Mesajde Mihai L » 05 Feb 2010, 22:46

Cred ca de la histerezis i se trage... =))
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Re: Anvelope iarna.

Mesajde tatyflorin » 06 Feb 2010, 10:39

adyamg,642465 scrie:Tatyflorin eu am zis

Asflat - gume late, adica asfalt nu conteaza ca are balti sau curbe si apropo ZICI ACOLO MAI SUS CA LA BALTI SI CURBE PUI CAUCIUCURI INGUSTE?


Dap, asa zic, e un alt mit cu cauciucurile late pe timp de ploaie cand este apa pe sosea... De aceea au aparut cele in V, pentru a folosi avantajele unui pneu lat pe timp uscat si a unui pneu ingust pe carosabil acoperit cu apa (defavorizeaza si intra mai tarziu in acvaplanare).
Deci nu pe sosea umeda... Nu vreau sa facem un versus pe cauciucuri de vara, fenomenul de acvaplanare este fenomenul de plutire aparenta a pneului pe o pelicula de apa. Pneul lat sau uzat intra mai repede in acvaplanare.
Focus Futura Turnier TDcI 2002, 85 kW
tatyflorin
Gold Member
 
Mesaje: 562
Membru din: 03 Dec 2008, 00:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: ford focus futura 2002 tdCI

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Versus

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 20 vizitatori

Cine este conectat

În total sunt 20 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 20 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 1283 pe 23 Apr 2024, 16:22

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 20 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login