Versus

Poll-ul sinceritatii !!! doar pt focus 2

Care e mai buna? Comparatii intre diverse modele/marci de autoturisme.

As fi cumparat altceva si nu Ford Focus 2 daca:

Ford Focus ar fi fost cu 2000 euro mai scump(avand aceleasi dotari) fata de cat am platit eu.
35
29%
In momentul achizitiei Fordului Focus as fi avut 2000 de Euro in plus disponibili pt a cumpara masina; dar avand si acesti bani as fi luat altceva
41
34%
Chiar daca Ford focus ar fi fost mai scump cu 2000 Euro , as fi platit acesti bani fara sa ma gandesc, pt ca aceasta masina m-a convins
43
36%
 
Voturi totale : 119

Re: Poll-ul sinceritatii !!! doar pt focus 2

Mesajde edit » 08 Feb 2009, 02:46

motorul tragea brutal in treptele inferioare si nu numai insa masina nu era capabila sa treaca de 190km/h. o singura data a ajuns cu greutate si suferinta la 200km/h.

zgomotul pe care il facea motorul la pornirea dimineata la temperaturi scazute este f mare. de asemenea si zgomotul interior este destul de pronuntat la viteze maricele iar acest motor era pus pe un volvo S40.
este scuzabila lipsa de rafinament a motorului tinand cont ca acesta este pe piata in forma asta inca din 2004 sau 2003 fara sa i se fi adus nici un upgrade.
AM AVUT Ford Focus 2 trend collection
Avatar utilizator
edit
1nsane Member
 
Mesaje: 1763
Membru din: 22 Mai 2007, 07:37
Localitate: Bucuresti
Maşina: BMW 520xD G30

Re: Poll-ul sinceritatii !!! doar pt focus 2

Mesajde Maxy » 08 Feb 2009, 03:16

Edit, eu ti-am spus, este posibil ca la S40 ori din cauza cx-ului ori din cauza etajarii cutiei sau din alte motive masina sa nu treaca de 190. Eu trec chiar lejer de 200 de km/h si se opreste undeva la 220-225. De asmenea mai este un user tot cu focus, tot cu acelasi motorul care si el sustine exact acelasi lucru.
I Felt The Difference
Avatar utilizator
Maxy
Gold Member
 
Mesaje: 610
Membru din: 23 Iun 2006, 14:22
Localitate: Capitala
Maşina: ex Ford Focus Titanium fl 2.0 TDCi 2008

Re: Poll-ul sinceritatii !!! doar pt focus 2

Mesajde laurentiu7 » 08 Feb 2009, 03:51

205 declarati de producator , pentru S40
http://www.km77.com/eli/motor/fichacomp ... p?id=21594
Trebuia sa ajungi la 210-215 maxim pe ceas .Daca nu ai atins tu viteza maxima pot fi mai multe cauze cauze , cel mai probabil starea masinii si calitatea carburantului. Cu atat mai mult cu cat este mai putin demultiplicata fata de a tr 5/6 de la Focus.http://www.km77.com/00/ford/focus/t04.asp
Uite ca altii au reusit :D
http://www.youtube.com/watch?v=WmuVoue0 ... re=related

Aici scrie ca motorul a echipat FF2 in 2005 .

Daca te plangi de zgomot la diesel rece , spune-mi unul care nu e zgomotos la rece? Iar de zgomotul motorului in general nu as zice ca e mare . In afara de 2.0 TDI CR care are un an de la aparitie , toate TDI suna ca veritabile tractoare....
Eu pornesc motorul cald in fiecare dimineata , deci nu pot sa confirm cat de zgomotos este la rece.

OFF 1
In afara de Golf 5 cu motorul de 170CP/350 nM , nu cred ca mai era un alt diesel de 2.0L ( din acceasi clasa cu Focus ) la nivelul anului 2005 care sa scoata 340 nM .


Petarda asta e pusa pe Volvo , Ford , Mazda , PSA , chiar toti sa se fi inselat cu motorul asta . :-O
1. MK2 Focus 2.0 TDCI 136 HP Ghia, Hydronic Heater. FF2_Black_Panther
2. MK3.5 Focus 1.5 Ecoboost 150 HP Titanium, 6F35 Auto Gearbox.
.........................................
Stergatoare Ford Focus 3
viewtopic.php?f=213&t=130794
laurentiu7
Gold Member
 
Mesaje: 969
Membru din: 15 Dec 2007, 22:57
Localitate: Bucuresti

Re: Poll-ul sinceritatii !!! doar pt focus 2

Mesajde edit » 08 Feb 2009, 12:32

ce te agiti? eu nu vorbeam de tdi aici si nu intleleg de ce il amesteci in ecuatie.

din ce stiu eu , motorul acesta 2.0d a fost pus prima data pe peugeot 407 in 2004, motorul gasindu-se in aceeasi stare si in 2009.
mi s-a parut cel mai zgomotos motor diesel (din toate cate le-am avut)la pornirea de dimineata la rece.

nu e vorba ca s-a inselat cineva cu acest motor. poate unii dintre acesti producatori nici nu-l considera cine stie ce insa pt toti este mult mai ieftin sa-l aiba decat sa produca ei insisi fiecare cate un motor.

btw: se pare ca mazda deja au renuntat la el. pe mazda 6 va fi inlocuit cu un 2.2 diesel cu trei trepte de putere:120(parca), 163 si 185cp.
la fel si pe mazda 3 noua generatie.
AM AVUT Ford Focus 2 trend collection
Avatar utilizator
edit
1nsane Member
 
Mesaje: 1763
Membru din: 22 Mai 2007, 07:37
Localitate: Bucuresti
Maşina: BMW 520xD G30

Re: Poll-ul sinceritatii !!! doar pt focus 2

Mesajde Alma » 08 Feb 2009, 21:24

edit,376934 scrie:mi s-a parut cel mai zgomotos motor diesel (din toate cate le-am avut)la pornirea de dimineata la rece.

Se vede ca n-ai avut ocazia sa conduci un VW Caddy cu 1,9 Tdi ;)
Carputer/CarPC - 8" TFT Touchscreen, Celeron 1,2Ghz, 1024MB DDR II, 2,5" HDD 40GB SATA, M2-ATX 6-24V DC/DC 160 W
________________________
We are what we do. If we want to change what we are, we must begin by changing what we do.
Avatar utilizator
Alma
1nsane Member
 
Mesaje: 3875
Membru din: 31 Ian 2008, 01:00
Localitate: Bucuresti
Maşina: FocuS II, 2005 - 1,6 TDCi 80Kw

Re: Poll-ul sinceritatii !!! doar pt focus 2

Mesajde edit » 08 Feb 2009, 23:14

si 1.9tdi 105 cp de pe octavia 2 mi s-a parut f zgomotos la pornire insa niciodata nu am avut ocazia sa-l pornesc la minus 5/10 grade.

1.9 de pe caddy este primitiv rau. cred ca este sdi cu 68cp.

revenind la motorul 2.0tdci de 136 cp este clar ca acesta a fost candva cineva insa s-au mai asternut anii si peste el si cred ca i-ar mai trebui aduse upgrade-uri.
AM AVUT Ford Focus 2 trend collection
Avatar utilizator
edit
1nsane Member
 
Mesaje: 1763
Membru din: 22 Mai 2007, 07:37
Localitate: Bucuresti
Maşina: BMW 520xD G30

Re: Poll-ul sinceritatii !!! doar pt focus 2

Mesajde coldone » 08 Feb 2009, 23:44

Cu anii aia asternuti, e cel putin la acelasi nivel cu noul commonrail de la vw. Compara acceleratia, reprizele, consumul etc
Cat despre zgomot, fii serios. Nu stiu ce masini ai condus tu, ai enumerat mai demult cateva: megane dci, a4 tdi, astra cdti, tucson crdi. De megane si tucson chiar nu stiu, asa ca nu ma pronunt, dar am dubii serioase ca sunt motoare prea stralucite, mai ales cel de la hyunday.
Dar cdti ul de pe astra si mai ales tdi ul de pe a4...sunt adevarate tractorase pe langa el. Dealtfel e si cel mai silentios din gama Ford
Avatar utilizator
coldone
Gold Member
 
Mesaje: 657
Membru din: 22 Oct 2007, 15:10
Localitate: Bucuresti
Maşina: Seat Leon FR 2007 2.0tdi 170cp

Re: Poll-ul sinceritatii !!! doar pt focus 2

Mesajde edit » 09 Feb 2009, 00:23

iarasi ajungem unde nu vreau.

coldone, e normal sa aiba aceleasi reprize, demaraje, consum ca doar au aceeasi putere .

daca vorbim de vechiul tdi 2.0 PD de pe A4 intr-adevar ala era zgomotos.
daca vorbim de acesta commonrail cu raport de compresie 16.5:1 ar fi o insulta sa-l aseze cineva langa tdci-ul de 2.0


s-au urcat oameni in masina mea, oameni care detin benzinare rafinate si nu isi dadeau seama ca am tdi si nu motor pe benzina. zgomotul la accelerarile pe loc(cu masina scoasa din viteza) este aidoma benzinarului. cineva imi spunea ca constientizeaza ca este la volanul unui diesel doar 15 metri la plecarea de pe loc pana ii da treapta a 2-a. de la 20 km/h deja alte zgomote externe il acopera pe cel al motorului si asta se mentine pana la viteza maxima.

deci, spre deosebire de toti de aici care isi dau cu presupusul, am avut 2.0d (tdci)136 cp pt 33.000 km si 2.0tdi commonrail pt 38.000 si stiu unde este locul fiecarui motor.
nu exista nimic in comun din punct de vedere al rafinamentului intre cele doua.

sa ne uitam la concurenta lui 2.0tdci : honda, toyota, vw, renault, opel, toti au adus upgrade-uri in ultimii ani la motoarele lor diesel in 4 cilindri, doar grupul PSA nu a facut nimic. face it: 2.0tdci este unul dintre cele mai primitive existente acum pe piata. au trecut 5 ani de candera in top si de atunci psa nu a mai facut nimic.

masinile diesel ce spuneam ca le-am condus mai sus sunt doar alea ce le-am condus zeci de mii de km. la test drive am condus si altele: 2.2 d-4d, 2.2 i-cdti samd
Ultima oară modificat de edit pe 09 Feb 2009, 00:34, modificat de 3 ori în total.
AM AVUT Ford Focus 2 trend collection
Avatar utilizator
edit
1nsane Member
 
Mesaje: 1763
Membru din: 22 Mai 2007, 07:37
Localitate: Bucuresti
Maşina: BMW 520xD G30

Re: Poll-ul sinceritatii !!! doar pt focus 2

Mesajde Cornel001 » 09 Feb 2009, 00:27

audi probabil este mai bine antifonat, ar fi cazul sa se vada pe undeva pretul ala premium. asta nu e vina motorului. in al doilea rand mi-a facut cineva o tura cu un ff2 hatch 2.0 tdci, si , dintre toate dieselurile cu care am mers sofer sau pasager, asta si cu un 206 1.4 hdi mi s-au parut a fi ca si cum erau pe benzina.
Imagine
Mandru cetatean al republicii bananiere romania.
Silvio Berlusconi: Nu am nimic impotriva homosexualilor. Cu cat sunt mai multi in jurul meu, cu atat e concurenta mai mica.
Avatar utilizator
Cornel001
Membru Belit
 
Mesaje: 6779
Membru din: 16 Aug 2005, 16:40
Localitate: Bucuresti
Maşina: Focus2 sedan 1.6 100 28.12.2005
VIN: dealadecotnarisec

Re: Poll-ul sinceritatii !!! doar pt focus 2

Mesajde edit » 09 Feb 2009, 00:28

mergi si condu o honda accord sau un avensis. vei vedea diferentele fata de 2.0 tdci.

si zgomotul exterior la tdi commonrail este insesizabil.
pe timp de zi (intr-o zoan medie de aglomerata) la o diferenta de 2 sau 3 metri de masina cu masina parcata si motorul pornit, oamenii nu sesizau daca e diesel sau benzina.
Ultima oară modificat de edit pe 09 Feb 2009, 00:33, modificat de 2 ori în total.
AM AVUT Ford Focus 2 trend collection
Avatar utilizator
edit
1nsane Member
 
Mesaje: 1763
Membru din: 22 Mai 2007, 07:37
Localitate: Bucuresti
Maşina: BMW 520xD G30

Re: Poll-ul sinceritatii !!! doar pt focus 2

Mesajde Cornel001 » 09 Feb 2009, 00:30

mi le dai tu ?
Imagine
Mandru cetatean al republicii bananiere romania.
Silvio Berlusconi: Nu am nimic impotriva homosexualilor. Cu cat sunt mai multi in jurul meu, cu atat e concurenta mai mica.
Avatar utilizator
Cornel001
Membru Belit
 
Mesaje: 6779
Membru din: 16 Aug 2005, 16:40
Localitate: Bucuresti
Maşina: Focus2 sedan 1.6 100 28.12.2005
VIN: dealadecotnarisec

Re: Poll-ul sinceritatii !!! doar pt focus 2

Mesajde edit » 09 Feb 2009, 00:36

Cornel001,377383 scrie:mi le dai tu ?

cornele, la un test drive are acces toata lumea inclusiv eu sau tu.
te poti duce si la mercedes si ceri un S320cdi de 100.000 euro si -l vei conduce sigur.
AM AVUT Ford Focus 2 trend collection
Avatar utilizator
edit
1nsane Member
 
Mesaje: 1763
Membru din: 22 Mai 2007, 07:37
Localitate: Bucuresti
Maşina: BMW 520xD G30

Re: Poll-ul sinceritatii !!! doar pt focus 2

Mesajde coldone » 09 Feb 2009, 01:06

Tocmai, nu sunt aceleasi. Reprizele de la kuga de ex sunt mai bune decat cele ale Tuguanului. Care are si 4cp in plus.

Am facut drive test cu Honda CRV, ca erau chiar langa dealerul Ford. Stiam ca dieselul lor a fost premiat in mai multe randuri si ma asteptam sa fie mare diferenta intre acesta si cel de pe Kuga. Dar nu m a impresionat cu nimic, chiar mi s a parut destul de lenes. Poate si din cauza cutiei prost etajate. Ca silentiozitate, nicio diferenta.

Comparatia de o faci tu intre focus si audi e total deplasata. Cum spunea si cornel, audi e muuult mai bine antifonat, in timp ce focusul nu prea. Dar ia ridica tu capotele, si porneste le pe amandoua. Da ti cu parerea apoi.
Avatar utilizator
coldone
Gold Member
 
Mesaje: 657
Membru din: 22 Oct 2007, 15:10
Localitate: Bucuresti
Maşina: Seat Leon FR 2007 2.0tdi 170cp

Re: Poll-ul sinceritatii !!! doar pt focus 2

Mesajde Maxy » 09 Feb 2009, 01:54

edit,377376 scrie:iarasi ajungem unde nu vreau.

coldone, e normal sa aiba aceleasi reprize, demaraje, consum ca doar au aceeasi putere .

daca vorbim de vechiul tdi 2.0 PD de pe A4 intr-adevar ala era zgomotos.
daca vorbim de acesta commonrail cu raport de compresie 16.5:1 ar fi o insulta sa-l aseze cineva langa tdci-ul de 2.0


s-au urcat oameni in masina mea, oameni care detin benzinare rafinate si nu isi dadeau seama ca am tdi si nu motor pe benzina. zgomotul la accelerarile pe loc(cu masina scoasa din viteza) este aidoma benzinarului. cineva imi spunea ca constientizeaza ca este la volanul unui diesel doar 15 metri la plecarea de pe loc pana ii da treapta a 2-a. de la 20 km/h deja alte zgomote externe il acopera pe cel al motorului si asta se mentine pana la viteza maxima.

deci, spre deosebire de toti de aici care isi dau cu presupusul, am avut 2.0d (tdci)136 cp pt 33.000 km si 2.0tdi commonrail pt 38.000 si stiu unde este locul fiecarui motor.
nu exista nimic in comun din punct de vedere al rafinamentului intre cele doua.

sa ne uitam la concurenta lui 2.0tdci : honda, toyota, vw, renault, opel, toti au adus upgrade-uri in ultimii ani la motoarele lor diesel in 4 cilindri, doar grupul PSA nu a facut nimic. face it: 2.0tdci este unul dintre cele mai primitive existente acum pe piata. au trecut 5 ani de candera in top si de atunci psa nu a mai facut nimic.

masinile diesel ce spuneam ca le-am condus mai sus sunt doar alea ce le-am condus zeci de mii de km. la test drive am condus si altele: 2.2 d-4d, 2.2 i-cdti samd



Care honda cu minuntatul 2.2 icdti care ii dau cam 4 masini pana la 200 de km/h. Am prieteni cu mjtd, TDI si CDTI. Cel cu tdi conduce un Passat CC 2.0 Tdi de 170 de cp si a recunoscut ca e mai silentios si mai rafinat tdci-ul meu, nici lui nu ii venea sa creada. Hai sa nu dezinformam. Nu sunt subiectiv si nu sunt genul masina mea rulz insa 2.0 tdci chiar este un motor care inca mai are de spus destule.
Cat despre noul tdi CR... e doar cr si atat pacat ca e extrem de lent, cred ca il alergam si cu Fiatul :D
I Felt The Difference
Avatar utilizator
Maxy
Gold Member
 
Mesaje: 610
Membru din: 23 Iun 2006, 14:22
Localitate: Capitala
Maşina: ex Ford Focus Titanium fl 2.0 TDCi 2008

Re: Poll-ul sinceritatii !!! doar pt focus 2

Mesajde laurentiu7 » 09 Feb 2009, 21:49

edit,377376 scrie:sa ne uitam la concurenta lui 2.0tdci : honda, toyota, vw, renault, opel, toti au adus upgrade-uri in ultimii ani la motoarele lor diesel in 4 cilindri, doar grupul PSA nu a facut nimic.


*Cu honda de acord , unul din cele mai reusite de pe piata ( chiar mai bun ca TDI-CR pe care-l lauzi ). Sa nu uitam ca e primul diesel din istoria honda .Deci unul si bun , jos palaria pt ei .

*Toyo are aceleasi motoare D4D 1.4&2.0 .Noul Avensis are un motor de 2.0 si 126CP/300NM , deci un pic peste VW Caddy :-S

*VW a trecut la CR pt ca nu mai putea sa dezvolte PD-ul . Hai sa ne amintim ceva: in 2000 cand toate dieselele treceau la CR , VW declara ca tehnologia lor e mai performanta si tinea coada sus cu TDI-PD. Un motor destul de performant , dar zgomotos si cu norma de poluare greu de "upgradat" . Pt ei trecerea la CR a fost singura sansa de a continua sa mai produca diesel. Au facut trecerea la CR cu sabia deasupra capului dupa ce au umplut lumea de tractoare.

* Opel : motoarele de 1.9 (120&150) sunt aceleasi din 2004 si sunt a 2-a generatie de CR . ( 2.0 TDCI e a 3-a generatie de CR ). Numai 1.3 / 90 CP este intr-adevar reusit (silentios) dar e cam lesinat - parerea mea , 1.6/90 de la PSA trage mult mai bine. Asa cum s-a mai spus : motorizarile la Opel sunt mai zgomotoase ca TDCI .
(numai 1.7CDTI e ceva mai linistit)

* Reno sa-si rezolve problemele cu pilitura mai intai (la 1.5 ma refer). Degeaba are Meganne facelift un motor de 2.0dci/150 pt ca nu se importa in Ro. Tot ce se poate lua de aici este 1.9 dCi cu 130CV/300 nM , e adevarat un mic upgrade fata de 1.9 dCi 120 CV din 2005.

Asa batran cum zici tu ca e , motorasul asta e inca peste concurenta .

Nu pot sa inchei fara sa amintesc de primul diesel-boxer facut de Subaru , o bijuterie de motor , dar se adreseaza unei alte clase .

L.E.1
Am mers cu toate cele mai sus amintite , in ordinea crecatoare ( de la silentios la tractor TDI ar fi cam asa ) :
1.Honda 2.2 cdti
2.Reno 1.5 dci
3. TDCI =D4D=TDI-CR=Reno 1.9 DCI
4. Opel 1.9 cdti
5.TDI-PD

L.E.2
Nu ma agit de loc, ador discutiile in contradictoriu , cu argumente. Sper ca toti avem de invatat de aici,in fond asta e rostul forumului. Daca vrei , ma opresc. :)
Ultima oară modificat de laurentiu7 pe 09 Feb 2009, 21:58, modificat 1 dată în total.
1. MK2 Focus 2.0 TDCI 136 HP Ghia, Hydronic Heater. FF2_Black_Panther
2. MK3.5 Focus 1.5 Ecoboost 150 HP Titanium, 6F35 Auto Gearbox.
.........................................
Stergatoare Ford Focus 3
viewtopic.php?f=213&t=130794
laurentiu7
Gold Member
 
Mesaje: 969
Membru din: 15 Dec 2007, 22:57
Localitate: Bucuresti

Re: Poll-ul sinceritatii !!! doar pt focus 2

Mesajde Alma » 09 Feb 2009, 21:58

edit,377352 scrie:1.9 de pe caddy este primitiv rau. cred ca este sdi cu 68cp.

Zici tu ca-s primitive, or fi nu zic nu... dar eu n-am mai vazut in afara de un astfel de motor sdi de 1,9 de pe o Fabia la 130.000 Km sa scoata un consum Bucuresti - Campina 3,7. ;)

Maine daca va intereseaza o sa va inregistrez un 2,5 de pe un Audi A4 si un 2,0 de pe un Bmw 320. ;)

Si la zgomot sa stiti Toyota are niste motoare silentioase iar ca power sincer m-au impresionat multijet-urile de la Fiat chiar daca am condus doar unul de 1,1 :D
Carputer/CarPC - 8" TFT Touchscreen, Celeron 1,2Ghz, 1024MB DDR II, 2,5" HDD 40GB SATA, M2-ATX 6-24V DC/DC 160 W
________________________
We are what we do. If we want to change what we are, we must begin by changing what we do.
Avatar utilizator
Alma
1nsane Member
 
Mesaje: 3875
Membru din: 31 Ian 2008, 01:00
Localitate: Bucuresti
Maşina: FocuS II, 2005 - 1,6 TDCi 80Kw

Re: Poll-ul sinceritatii !!! doar pt focus 2

Mesajde laurentiu7 » 09 Feb 2009, 22:37

edit,377376 scrie: au trecut 5 ani de candera in top si de atunci psa nu a mai facut nimic.

Mondeo MK4 are upgrade la toate dieselarele . 1.8=125 / 2.0=140 /2.2=175 CP .
Chiar nimic nu au facut ?

Legat de mult laudatul 2.0 TDI-CR de la VAG : de ce scoate uriasa putere de 110 CP :-O un motor de 2.0 de ultima generatie ? Are aceleasi performate cu 1.6 TDCI de la PSA .
http://www.km77.com/eli/motor/fichacomp ... p?id=23076

Off : Ma asteptam sa vad in oferta VW si ALH-ul de 1.9/90CP cu sigla TDI modificata :))
1. MK2 Focus 2.0 TDCI 136 HP Ghia, Hydronic Heater. FF2_Black_Panther
2. MK3.5 Focus 1.5 Ecoboost 150 HP Titanium, 6F35 Auto Gearbox.
.........................................
Stergatoare Ford Focus 3
viewtopic.php?f=213&t=130794
laurentiu7
Gold Member
 
Mesaje: 969
Membru din: 15 Dec 2007, 22:57
Localitate: Bucuresti

Re: Poll-ul sinceritatii !!! doar pt focus 2

Mesajde DanielArdelian2 » 09 Feb 2009, 23:00

laurentiu7,378100 scrie:Off : Ma asteptam sa vad in oferta VW si ALH-ul de 1.9/90CP cu sigla TDI modificata :))


Pai stii cum e, daca Ford foloseste acelasi motor o perioada mai lunga, este depasit, huooo, vechitura, nu se compara cu Audi.
Daca VW foloseste acelasi motor, e din cauza ca e super-reusit si merita! =D>
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: Poll-ul sinceritatii !!! doar pt focus 2

Mesajde edit » 10 Feb 2009, 02:53

@laurentiu 7 se vede ca fie nu te pricepi din anumite puncte de vedere, fie esti ignorant si oricum ai lua-o tot nu e bine.

VW au adus upgrade-uri multe in anii scursi de cand exista 1.9tdi cu 90cp semn ca oamenii nu au batut pasul pe loc.
acest motor a trecut prin diverse stadii.
2.0tdci /hdi sta asa de 5 ani de zile. este o diferenta. incercati sa vedeti nu doar ce va convine. eu nu vorbesc de motorul de 1.8 si de 2.2. eu spun de motorul de 2.0 136 cp care sta in aceeasi forma de 5 ani. trebuiau sa-i faca ceva pt a-l aduce la standardele acutale: sa-i micsoreze raportul de compresie(pt silentiozitate sporita) sa-i creasca presiunea de injectie(pt eficienta arderii ) samd. erau lucruri simple ce puteau fi facute insa le-au lasat de izbeliste.



tu probabil ai auzit de pozitionare in piata si de acoperire a cererii cu oferta insa nu te-ai gandit sa vezi si ce inseamna asta in practica.

pai tu crezi ca vw nu pot face un motor mai puternic decat acel 2.0tdi de 110cp?
te inseli. este vorba de faptul ca celor de la vw le trebuiau si un motor entry level care sa fie mai ieftin. nu puteau sa vina pe oferta de golf 6 cu un motor diesel de 140 cp. trebuia si ceva pt cei ce nu-i intereseaza multi cp si solutia a fost simpla : au "detunat" motorul de 140 cp cu costuri minime si l-au adus la 110 cp cu un pret mai accesibil pt cumparatori. in oferta va aparea imediat(daca nu este deja) si varianta de 170cp.
stai linistit: vw au pe teava un 2.0tdi biturbo de 224cp si 450NM ce va fi pe piata in aprox un an. de asta ce spui?

tehnologia tdi-PD a avut avantajele ei:
motorul mergea cu orice fel de motorina fiind mai putin pretentios decat unul CR.
de asemenea cuplul si accelerarea este mai brutal la Pd fata de CR.
Vag a trecut la CR in 2004 adica nu f tarziu. trecera a fost treptata pt toata gama lor de motorizari iar ultimul la rand a fost motorul diesel in 4 cilindri ce a fost inlocuit incepand cu sf lui 2007.

toyota a inceput initial cu 1.4 de 90 cp care asa a ramas si cu 2.0 de 116cp.
acum 2.0are 126cp si a mai aparut in oferta si 2.2 de 150cp si de 177cp iar asta de acum 4 ani.
AM AVUT Ford Focus 2 trend collection
Avatar utilizator
edit
1nsane Member
 
Mesaje: 1763
Membru din: 22 Mai 2007, 07:37
Localitate: Bucuresti
Maşina: BMW 520xD G30

Re: Poll-ul sinceritatii !!! doar pt focus 2

Mesajde Maxy » 10 Feb 2009, 05:00

Exista o vorba din popor, if it works why change it? TDCi-urile de la Ford sunt printre cele mai rafinate si silentioase motoare diesel de pe piata fapt cunoscut de o intreaga presa auto. Atata timp cat VW nu e in stare sa produca un motor care chiar sa aiba 140 de cp si nu sa fie batut la rusinica de un multijet facut de italieni de 115 cp nu mai are rost sa vorbim.
I Felt The Difference
Avatar utilizator
Maxy
Gold Member
 
Mesaje: 610
Membru din: 23 Iun 2006, 14:22
Localitate: Capitala
Maşina: ex Ford Focus Titanium fl 2.0 TDCi 2008

Re: Poll-ul sinceritatii !!! doar pt focus 2

Mesajde edit » 10 Feb 2009, 10:48

gata , ma dau batut.
AM AVUT Ford Focus 2 trend collection
Avatar utilizator
edit
1nsane Member
 
Mesaje: 1763
Membru din: 22 Mai 2007, 07:37
Localitate: Bucuresti
Maşina: BMW 520xD G30

Re: Poll-ul sinceritatii !!! doar pt focus 2

Mesajde addrian » 10 Feb 2009, 11:04

ce rost are sa comparati motoarele? normal ca tdi cu cr e mai bun(zgomot, consum) pentru ce e de generatia 3, pe cand tdci/hdi sunt de generatia 2. ar cam trebui sa treaca si psa la alta generatie de cr pt ca au ramas in urma.
2005 Форд Фокус хетчбэк 1.6 Дизель 16-клапанный Рядный 4
Avatar utilizator
addrian
1nsane Member
 
Mesaje: 1198
Membru din: 07 Apr 2006, 12:42
Localitate: Iasi

Re: Poll-ul sinceritatii !!! doar pt focus 2

Mesajde laurentiu7 » 10 Feb 2009, 22:12

*Ai afirmat ca "toti au adus upgrade-uri [....] doar grupul PSA nu a facut nimic." - ti-am exeplificat 3 motorizari upgradate - acum nu te intereseaza decat de 2.0/136 .

*Ai mentionat concurenta lui 2.0tdci : honda, toyota, vw, renault, opel,. Honda oricum nu intra in discutie pt ca e 2.2 .La toyo,reno si opel ti-am spus de ce nu sunt peste 2.0tdci : D4D e la fel de zgomotos dar e mult mai lesinat , dci e bunicel dar mai are de lucru la fiabilitate , opel e mai zgomotos . Daca tu nu vrei sa intelegi , asta e altceva .

*Singurul concurent ar fi VW . Daca ne raportam la clasa compacta ( adica Focus vs Golf ) gasim o "foarte mare" varietate de 2 dieselare pt G6 (adica 110 si 140CP) 8-} si 4 dieselare pt FF2 . Aici imi povestesti de "pozitionare in piata si de acoperire a cererii cu oferta" . Si cine e mai bine pozitionat ma rog , cel cu 2 motorizari ?

* Alta eroare : " Vag a trecut la CR in 2004 adica nu f tarziu " .Ba da , foarte tarziu , pentru ca in 2009 inca se mai vinde Golf5Variant si Jetta cu anticul TDI-PD 1.9/105 ( ca sa-ti improspatez memoria este motorul aparut in 2000 pe Golf4 de 1.9/101 cod AXR la care s-au facut "multe upgrade-uri" in 9 ani si l-au adus la +5CP ). Deci in 5 ani nu au reusit sa schimbe gama de motorizari diesel nici macar pt gama Golf ! Si tripleta Touran/Tiguan / Sharan are in Ro motorizari tot PD 1.9/105 & 115 .
Cine e mai reticent la schimbari ? Sigur ca da ,Ford , pt ca din 2000 a trecut la CR si nu vrea sa le mai schimbe odata .

*Legat de mult laudatul TDI-CR :

1. Cand faci afirmatii de genul " la o diferenta de 2- 3 m [...] oamenii nu sesizau daca e diesel sau benzina ". sau " s-au urcat in masina mea, oameni care detin benzinare rafinate si nu isi dadeau seama ca am tdi si nu motor pe benzina " este evidenta subiectivitatea .Un diesel nu se va compara niciodata cu un benzinar la zgomot si vibratii . Daca tie-ti par la fel , atunci ai o problema .

2. Am mers cu Passat TDI-CR , este intr-adevar un progres fata de tractoarele PD , dar sa spui ca "ar fi o insulta sa-l aseze cineva langa tdci-ul de 2.0 " e alta exagerare evidenta. Insulta ar fi sa punem langa TDI-CR un motor ca cel de pe Polo in 3 cilindri , un exemplu de " rafinament " cu emblema TDI :-S in anul de gratie 2009 .



L.E. La TDCI 2.0/136 presiune de injectie este 1800 bari , la TDI-CR 2.0/140 este 1850 bari .
1. MK2 Focus 2.0 TDCI 136 HP Ghia, Hydronic Heater. FF2_Black_Panther
2. MK3.5 Focus 1.5 Ecoboost 150 HP Titanium, 6F35 Auto Gearbox.
.........................................
Stergatoare Ford Focus 3
viewtopic.php?f=213&t=130794
laurentiu7
Gold Member
 
Mesaje: 969
Membru din: 15 Dec 2007, 22:57
Localitate: Bucuresti

Re: Poll-ul sinceritatii !!! doar pt focus 2

Mesajde edit » 11 Feb 2009, 02:15

ti-am zis ca ma dau batut.

cateva completari am:
la sfarsitul lui 2007 vag a trecut la a intorduce commonrail si pe motoarele mici diesel iar asta nu se poate face batand din palme. tinand cont ca sunt zeci de masini in grupul vag nu poti face trecerea intr-o luna la toate modelele, trecerea asta facandu-se in general cu ocazia aparitiei unui model nou sau a unui facelift adica in decursul anilor.
Golf se mai vinde in 2009 fara commonrail pt ca exista stocuri vechi de un an de golf 5 la fel ca si stocurile ford.
apoi, golful 6 este abia lansat. in maxim juma de an vor mai fi minim 3 motorizari (diesel+benzina in oferta). ford focus(spre deosebire de golf 5 sau 6) are cateva motoare si alea mici. ce ma fac daca vreau motor mare la focus si nu am bani chiar de ST? am de unde alege? nu.
in ceea ce priveste vibratiile si zgomotul unui CR comparativ cu benzina iti dau dreptate. Un TDI CR nu se poate compara cu un motor pe benzina de la ford pt ca este...mult mai silentios.

totusi, daca ne incapatanam sa sustinem ca ford este la "general" o marca superioara VW asta chiar e ambitie prosteasca.
intra intr-un showroom vw si vezi din cate modele de masini ai de ales in combinatie cu cate motorizari si dotari si apoi intra intr-un showroom ford.

ce ma fac daca vreau sa imi cumpar un ford focus cu motor de 1.4 si il vreu in echiparea ghia? se poate? nu.
la VW toate motorizarile sunt disponibile in toate liniile de echipare.
ce ma fac daca vreau un focus trend de 1.4 si vreau jante de 18 inch in comanda mea catre fabrica? se poate? nu. la VW poti cumpara masina chiar asa cum o doresti tu . pot cumpara un focus trend cu motor de 2.0tdci? nu. asta este motivul pt care VW costa mai mult ca un ford. ca sa poti face toate astea sunt niste costuri cu furnizori, cu integrare a diverselor optionale in toate liniile de echipare, cu logistica, cu audituri la fabricile furnizorilor samd. ca sa ai in oferta 3 tipuri de volan la alegerea clientulu, 5 tipuri de jante pe alese, cateva tipuri de piele si tapiserii din stofa, numeroase tipuri de sisteme audio si numeroase alte cacaturi iar pt fiecare rahat posibilitatea de a alege din minim 3 alternative, iti generezi niste costuri pt a integra toate astea si pt a avea o armata de oameni si companii furnizoare de componente. de asta vw este mai scump ca un ford.
AM AVUT Ford Focus 2 trend collection
Avatar utilizator
edit
1nsane Member
 
Mesaje: 1763
Membru din: 22 Mai 2007, 07:37
Localitate: Bucuresti
Maşina: BMW 520xD G30

Re: Poll-ul sinceritatii !!! doar pt focus 2

Mesajde coldone » 11 Feb 2009, 02:40

edit,378926 scrie:totusi, daca ne incapatanam sa sustinem ca ford este la "general" o marca superioara VW asta chiar e ambitie prosteasca.

Cine are o ambitie prosteasca? Cine a facut un topic fara sens, doar pt a critica Focusul, ca vezi doamne, toti vor Golf, dar saracii de ei, n au bani? Cine venereaza VW si loveste din toate partile in Ford?
Si asta pe un forum dedicat acestei marci!
Chiar nu inteleg care e problema ta! Nu ti place Ford? Foarte bine! Dar nu te lua de toata lumea care nu e de acord cu tine, mai ales ca sunt destul de multi.
Pentru mine Vw e sub Ford. Punct! Nu mi trebuie sa caut pe net review uri, sa vad ce tehnologii au la motoare, sa vad ca au 7 jante si 5 tipuri de volan. Pur si simplu ma uit la ea, ma urc la volan, o conduc si vad ca mi place mai mult!

PS: Ai zis ca te dai batut, poate te tii si de cuvant ;)
All the best!
Avatar utilizator
coldone
Gold Member
 
Mesaje: 657
Membru din: 22 Oct 2007, 15:10
Localitate: Bucuresti
Maşina: Seat Leon FR 2007 2.0tdi 170cp

Re: Poll-ul sinceritatii !!! doar pt focus 2

Mesajde forbidden27 » 18 Feb 2009, 01:03

N-am vrut sa ma amestec in discutia asta, dar e aici o chestie spusa de edit pe care eu nu o inteleg. Ce ma fac eu ca si cumparator care vreau un Golf cu aceleasi dotari si performante ca ale unui Focus Trend de1.8 si vad ca trebuie sa platesc mai mult pt Golf. Ma incalzeste cu ceva ca PUTEAM sa-i pun trei feluri de volane sau cinci feluri de jante? Sau ca modelul ala PUTEA fi echipat cu motor de 500CP? De ce sa platesc eu mai mult pt faptul ca ei PUTEAU sa puna si altceva mai performant sau aratos pe o masina?

ce ma fac daca vreau motor mare la focus si nu am bani chiar de ST? am de unde alege? nu.

Acelasi lucru te intreb si eu: ce ma fac daca vreau pe golf motor diesel mai mic de 2.0? Am de unde alege? nu. Si scuza-ma, la ora actuala as fi tentat mult mai mult de un motor cu cilindree mai mica si putere suficienta, deja discrepantele referitoare la taxe si impozite intre motoarele de sub 2L si cele de la 2L in sus sunt foarte mari.

Iti spun sincer, cand mi-am luat masina am studiat foarte mult piata si ofertele care erau la ora aceea, era normal, plateam o groaza de bani munciti cu greu si voiam, ca tot omul, ce era mai bun pe piata in banii aia. Sunt deja o persoana care trece spre varsta a doua si nu ma mai intereseaza cai putere fara numar, liniute si alte rahaturi de-astea. O varianta la banii care ii aveam era si Passatul. Ce m-a dezamagit in primul rand a fost lipsa motoarelor diesel sub 2 litri. Am configurat un Passat Trendline 2.0 de 110 CP (deja un punct in plus pt Mondeo a fost 1.8 cu 125CP). Ca dotari, am incercat sa fie pe ambele cam aceleasi chestii, imi stabilisem cam ce am nevoie. Surpriza a fost sa vad ca Passatul a iesit cu 1000 euro mai scump si cu mai putine dotari, pe Mondeo pusesem parbriz incalzit si senzori presiune pneuri, la Passat nu existau in oferta.
Deci, de ce sa fi platit 1000 euro in plus la achizitie si inca ceva bani anual pt impozite, casco, RCA pt o masina inferioara?
Despre fiabilitate, nu pot sa spun nimic, se strica in ambele masura, depinde si de norocul omului, restul, design, calitate materiale, etc sunt motive inchipuite de altii. Multi am vazut ca folosesc o expresie celebra pe forumuri, aia are plasticuri de mai buna calitate, mor de ras cand citesc asta, e tot plastic, WTF...
In rest, ca VW ofera si motoare mai puternice, ai dreptate, dar daca e sa te uiti pe strazi marea majoritate sunt din clasa inferioara, caii putere se platesc scump, putini sunt cei care si-i permit si nu in mod justificat. Sunt asa necesari la limitele legale de viteza 70-130 Km/h, astea in putine locuri din tara?
-Ford Kuga 2.0Tdci 180 CP; Titanium, Ruby Red, 2016
-Ford Mondeo MK4 1.8Tdci 125cp Trend, 2008
-Ford Focus MK2 1.6 Tdci 90cp, 2007
-(Ex) Ford Sierra 2.0 1985 aka Logan Killer
-Thunder Tiger MTA-4
-Losi XXL2
Avatar utilizator
forbidden27
1nsane Member
 
Mesaje: 1434
Membru din: 09 Dec 2007, 11:51
Localitate: Slobozia
Maşina: Mondeo MK4, 1.8TDCI, 125 Cp, Trend
VIN: WF0DXXGBBD8G04304

Re: Poll-ul sinceritatii !!! doar pt focus 2

Mesajde Cornel001 » 18 Feb 2009, 02:13

motoarele de 2.0 L de fapt intra in categoria sub 2 L, pt ca au cilindree de marimea 19xx. (de ex 1996). Deci nu cred ca e asa mare diferenta de taxe intre 1.8 si 2.0, mai ales daca ne raportam la cat dai pe masina + celelalte cheltuieli aferente.
Pe de alta parte , asa e, nu-ti trebuie motor puternic ca sa sa mergi cu o viteza sustinuta constant (exceptand ca un motor de cilindree mai mare va trebui mai putin turat, adica mai silentios daca nu insel). Iti trebuie pt altceva... te las sa ghicesti singur ce.
Imagine
Mandru cetatean al republicii bananiere romania.
Silvio Berlusconi: Nu am nimic impotriva homosexualilor. Cu cat sunt mai multi in jurul meu, cu atat e concurenta mai mica.
Avatar utilizator
Cornel001
Membru Belit
 
Mesaje: 6779
Membru din: 16 Aug 2005, 16:40
Localitate: Bucuresti
Maşina: Focus2 sedan 1.6 100 28.12.2005
VIN: dealadecotnarisec

Re: Poll-ul sinceritatii !!! doar pt focus 2

Mesajde edit » 18 Feb 2009, 16:32

forbidden27,384703 scrie:
. O varianta la banii care ii aveam era si Passatul. Ce m-a dezamagit in primul rand a fost lipsa motoarelor diesel sub 2 litri. Am configurat un Passat Trendline 2.0 de 110 CP (deja un punct in plus pt Mondeo a fost 1.8 cu 125CP). Ca dotari, am incercat sa fie pe ambele cam aceleasi chestii, imi stabilisem cam ce am nevoie. Surpriza a fost sa vad ca Passatul a iesit cu 1000 euro mai scump si cu mai putine dotari, pe Mondeo pusesem parbriz incalzit si senzori presiune pneuri, la Passat nu existau in oferta.
Deci, de ce sa fi platit 1000 euro in plus la achizitie si inca ceva bani anual pt impozite, casco, RCA pt o masina inferioara?


depinde ce intelegi tu prin masina inferioara. vad ca intelegi masina cu dotari mai putine si CP mai putini. sigur, tinand cont de aceste aspecte in comparatia passat si mondeo, passat este o masina inferioara si in plus de asta este si mai scumpa.
si tu ti-ai luat o masina "inferioara". de banii tai puteai lua un renault laguna cu dotari mai multe si motor mai puternic. samd
probabil stii ca nimic pe lumea asta nu este la voia intamplarii si fiecare lucru are un loc stabilit in piata si o categorie de pret in functie de anumiti factori. asta este valabil si la alimente, electronice, masini, jucatori de fotbal, prostituate, apartamente, excursii, haine samd
AM AVUT Ford Focus 2 trend collection
Avatar utilizator
edit
1nsane Member
 
Mesaje: 1763
Membru din: 22 Mai 2007, 07:37
Localitate: Bucuresti
Maşina: BMW 520xD G30

Re: Poll-ul sinceritatii !!! doar pt focus 2

Mesajde mondeo.ro » 19 Feb 2009, 01:39

edit,385111 scrie:depinde ce intelegi tu ...

@edit,tu ce intelegi prin masina inferioara?Nu de alta,dar imi dai impresia ca nu prea cunosti criterile dupa care se stabileste daca o masina este superioara sau inferioara.
forbidden27 are dreptate.Nu mai tot cauta motive sa scoti VW in fata.Tie ti se pare ca acel Passat 2.0 110cp este o masina superioara fata de Mondeo 1.8 125cp?,si te rog sa nu ma iei acum cu fiabilitatea vag-urilor,ca sunt convins ca tu mai crezi in acest mit.
Nici alimentele nu-si merita banii si nici apartamentele.Pretul este sustinut de oameni ca tine care considera ca merita atat.Daca lumea si-ar mai deschide ochii inainte sa cumpare ceva,sunt convins ca si alimentele si apartamentele dar si vag-urile s-ar mai ieftini un pic.
Undeva mai sus ai afirmat ca TDI CR este mai silentios decat un Ford benzinar.Cred ca glumesti,nu? 8-} :))
Benzinarele Ford sunt foarte silentioase in comparatie cu concurenta.TDI CR e poate LA FEL DE SILENTIOS ca TDCI,dar in niciun caz mai silentios.Cu afirmatia aia cu TDI CR mai silentios decat Ford benzina,ai dato-n bara rau de tot.Aici se poate observa cat de bine te pricepi.
Ah,si inca ceva,VW este mai scump ca Ford fiindca au fabrici in care lucreaza salariati mai bine platiti si stau prost la capitolul logistica si,implicit,costul de productie.Mai exista si motivul ca neamtu' e foarte mandru de marfa lui si nu poate sa conceapa ca altul a reusit aceeasi performanta dar cu bani mai putini.Mai pe scurt:nu vor sa ieftineasca masinile lor.Daca ar face-o,ar recunoaste ca nu merita atatia bani marfa lor,si-ar distruge ei insisi mitul de masina superioara si ca lumea ar putea interpreta acest gest ca semn de slabiciune.

PS:Daca exista greseli gramaticale deranjante in text,va rog sa ma scuzati,sunt neamt si se mai intampla sa gresesc,chiar si in germana. ;) :)

E tarziu edit.Daca am uitat sa comentez vre-o afirmatie de-a ta,promit s-o fac maine.Hai,destul pe azi. :-t
Va salut. ;)
Mondeo MK3 2.0TDCI 116cp HB
16.10.2016 = 366.780km! Turbo original, pompa inalta original. Injectia schimbata la 305.000km(!) si revopsita partial in 2014. In medie 500e/an filtre, ulei,piese si manopera(3 revizii/an). Arata si merge aproape ca in 2008 cand am luat-o.
Consum minim, calculat la pompa=5.8l/100km(urban, extraurban, autostrada) Viteza 80-140km/h pe nationale si 140-210km/h pe autostrada.
Consum mixt in prezent=6.9-7.3l/100km
Consum record:202km cu 8l =>4l/100km!!
Avatar utilizator
mondeo.ro
Gold Member
 
Mesaje: 533
Membru din: 15 Noi 2008, 15:54
Localitate: Timisoara(de fapt aproape de)
Maşina: Mazda 6 Sport GT CD140, 2008 / Ford Mondeo 2.0TDCi 116hp Ghia 2004/Ford Ka 1.3i 2006
VIN: wfblabnustiusorry

Re: Poll-ul sinceritatii !!! doar pt focus 2

Mesajde edit » 19 Feb 2009, 03:22

mondeo.ro,385464 scrie:Undeva mai sus ai afirmat ca TDI CR este mai silentios decat un Ford benzinar.Cred ca glumesti,nu? 8-} :))
Benzinarele Ford sunt foarte silentioase in comparatie cu concurenta.TDI CR e poate LA FEL DE SILENTIOS ca TDCI,dar in niciun caz mai silentios.Cu afirmatia aia cu TDI CR mai silentios decat Ford benzina,ai dato-n bara rau de tot.Aici se poate observa cat de bine te pricepi.
Va salut. ;)


tu ai mers intr-un focus benzinar ? cineva aici pe forum cu un focus benzinar spunea ca daca este cu o persoana straina in masina, ii este rusine sa treaca de 110km/h din cauza zgomotului din interiorul masinii. altcineva cu focus benzinar spunea ca la 160 km/h tine nivelul volumului radioului la 20(doua zeci) pt a acoperi din zgomotul motorului.
eu am focus diesel si nu am nici un fel de probleme cu zgomotul interior. indiferent ca merg cu 110, 160 sau cu 190 zgomotul interior este mic/decent, iar in masina cineva poate trage un pui de somn bun fara probleme.
e drept ca, stand pe loc, un focus benzinar este mai silentios ca un focus diesel si mai silentios fata de un tdi CR.
in mers, situatia se schimba. focus diesel este mai silentios ca focus benzinar si cu siguranta focus benzinar este mai galagios ca un TDI CR. bineinteles ca ne intereseaza cat de silentios este un motor in timpul mersului si nu atunci cand masina sta pe loc.

apropo, nu cred in nici un caz in fiabilitatea lui VAG si nu cred nici in fiabilitatea lui Ford. Din punctul meu de vedere ambele sunt la fel de bune sau la fel de proaste. Nu exista masini fara probleme, asta e sigur, iar exemple de masini scumpe care au lasat posesorii cu fundul in drum am dat atat eu cat si alti useri pe ultimile doua pagini din topicul focus vs golf. ce sa mai vorbim de un amarat de vw sau ford?!

putem dezbate subiecte in contradictoriu dar vreau sa ne oprim inainte de limita decentei, inainte de a ne face prosti, bolnavi psihic samd. argumentam frumos si dam inainte.
AM AVUT Ford Focus 2 trend collection
Avatar utilizator
edit
1nsane Member
 
Mesaje: 1763
Membru din: 22 Mai 2007, 07:37
Localitate: Bucuresti
Maşina: BMW 520xD G30

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Versus

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 15 vizitatori

Cine este conectat

În total sunt 15 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 15 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 1283 pe 23 Apr 2024, 16:22

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 15 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login