E off-topic, dar deocamdata voi raspunde aici.
Intre Focus I 1.8 TDDI si Focus II 1.6 TDCI sunt diferente destul de mari, ele fiind dezvoltate pe platforme diferite. De aici vin multe avantaje dar si dezavantaje:
Avantaje Focus 2:
- platforma comuna cu Volvo S40 si Mazda 3, mai lata cu 10cm decat Focus 1, mai mult spatiu si stabilitate mai buna
- echipare mai buna (poti gasi Focus II cu navigatie OEM cu touchscreen, senzor ploaie, senzor lumina, senzor ploaie, tempomat, reglare sensibilitate directie din computerul de bord: sport, comfort)
- insonorizare mult mai buna in habitaclu (dar nu suficienta). Merita comparate chederele de la usi Focus 1 vs Focus 2.
- motoare common rail mult mai silentioase
- scaune standard mai comode
- trepte mai lungi, potrivite condusului pe autostrada: Focus 1.8 TDDI: 150Km/h -> 3500 Rot/min, Focus 2 1.6 TDCI: 150km/h -> 3000 Rot/min
- turbina cu geometrie variabila: mai putin turbo lag. De la 1700 Rot/min poti sa accelerezi mai vioi.
Dezavantaje Focus 2:
- greutatea mai mare si directia electrohidraulica reduc putin din placerea de a conduce ce o ofera Focus 1. Focus 1 cu suspensia standard, desi avea un ruliu mai mare in curbe, iti dadea un sentiment de siguranta prin raspunsul foarte bun. La focus 2, ruliul in viraje e mult mai redus dar directia chiar setata pe sport e mai "rupta" fata de ce se intampla pe sosea. Pe Comfort e ca si cum ai conduce un VW
- suspensie mai sensibila: in 80.000km la Focus I nu a trebuit sa schimb nici o componenta la suspensie, desi am fost des pe drumuri rele ("zburat" peste pod nefinializat
, janta + anvelope distruse in gropi). La Focus 2 am schimbat deja amortizoare fata, planetarele au deja o uzura.
- motor common rail mult mai pretentios la combustibil fata de TDDI
- intretinere scumpa pentru DPF unde e cazul (schimbat filtru + aditiv)
- treptele mai lungi: desi ai 19 CP in plus, nu prea se simte la viteze normale
- cursa ambreiajului prea lunga, schimbator mai putin precis
Alte diferente, greu de catalogat in avantaje/dezavantaje:
- 1.8 TDDI avea un turbo-kick la 2000Rot/Min, il vreau inapoi
- 1.6 TDCI are o acceleratie mult mai liniara, e mult mai confortabil dar si mai plictisitor
- interior total diferit. Focus 2 e mai sobru, Focus 1 e mai creativ desi putin demodat
- 1.8 TDDI suna mai frumos: la turatii mici are o nota ce seamana cu jucaria aia de lemn ce e folosita pe stadioane (
http://www.tofalvi.ro/uploaded/images/favak2.gif). La accelerari puternice are o nota mai grava de motor mare. Cand treci insa de 3500 e doar zgomot.
- 1.6 TDCI e foarte silentios pentru un diesel, la viteze mai mari auzi doar zgomot de anvelope. La turatii mai mari nu e neplacut, dar nu are nici o nota deosebita.