Versus

Motor 1.8 TDCI (115 CP) Vs. 1.6 TDCI (109 CP)

Care e mai buna? Comparatii intre diverse modele/marci de autoturisme.

Re: Motor 1.8 TDCI (115 CP) Vs. 1.6 TDCI (109 CP)

Mesajde deejay_xb » 30 Oct 2009, 11:25

Argumentul tine foarte bine!
Motorul de 1.8 diesel de pe ford are o vechime de peste 10 ani (poate peste 15 ani!) a fost folosit si pe escort, i-au fost aduse diverse imbunatatiri si uite ca Ford il monteaza si azi pe masini!
Singurul avantaj al motorului de 1.6 PSA e ca are 16valve..Daca Ford ar modifica motorul de 1.8 si ar pune 16V pe el ar iesi un motor trasnet!!!
Imagine
Imagine
Avatar utilizator
deejay_xb
1nsane Member
 
Mesaje: 2463
Membru din: 18 Apr 2007, 12:07
Localitate: Bucuresti
Maşina: Porsche Cayenne Turbo twin-turbocharged 4.8L V8 500+ hp

Re: Motor 1.8 TDCI (115 CP) Vs. 1.6 TDCI (109 CP)

Mesajde Catalin M » 30 Oct 2009, 11:34

Daca cei de la Ford erau renumiti in motoare diesel atunci ar fi dat ei la altii nu ar fi luat ei de la francezi. ;)
Ford Focus Turnier 1.6 16V 100 CP 2003 Moondust Silver
Catalin M
Member
 
Mesaje: 336
Membru din: 13 Apr 2008, 15:25
Localitate: Galati
Maşina: Ford Focus Turnier 1.6 16v 100 CP 2003
VIN: WF0NXXGCDN3K10215

Re: Motor 1.8 TDCI (115 CP) Vs. 1.6 TDCI (109 CP)

Mesajde deejay_xb » 30 Oct 2009, 11:56

asta cu luatu si datu tine de bani... ford a preferat sa se bage in combinatie cu psa ca sa fara un motor mai ieftin (atunci cand nu mai platesti departamentul de RD costurile de fabricatie scad)
Imagine
Imagine
Avatar utilizator
deejay_xb
1nsane Member
 
Mesaje: 2463
Membru din: 18 Apr 2007, 12:07
Localitate: Bucuresti
Maşina: Porsche Cayenne Turbo twin-turbocharged 4.8L V8 500+ hp

Re: Motor 1.8 TDCI (115 CP) Vs. 1.6 TDCI (109 CP)

Mesajde verga_Cip » 30 Oct 2009, 22:11

Aici sunt de acord, motorul este in combinatie si cu Citroen, parca. Motoarele se gasesc pe cel putin 2 marci si nici una nu poate sa isi asume creditul pentru el. HDIul se spune ca e cel mai putin poluant. Intrebarea e de ce cei de la Ford nu se lauda la fel? Pentru ca eu presupun ca exista mici diferente de "nuanta" daca vreti, intre ele. Parca am ridicat capota la un HDI de 1.4 si nu-mi aduc aminte sa fi fost identic cu motorul ui Alen, spre exemplu ...

Motorul de 1.6 mai are o buba: are cheltuieli de intretinere mai mari cauzate de distributie, care e curea all-the-way. Apoi, un motor de 1.8 il pui la punct mai usor ca unul de 1.6. Tineti minte ca astea sunt din perspectiva unuia care vrea sa iti ia 1.6, dar SH!! NU nou! Iar la SH terbuie sa iei in considerare toate aspectele...
Avatar utilizator
verga_Cip
1nsane Member
 
Mesaje: 12705
Membru din: 17 Apr 2006, 11:04
Localitate: Bacau
Maşina: Ford Focus Mk2 2.0 TDCi 100 kw 2005

Re: Motor 1.8 TDCI (115 CP) Vs. 1.6 TDCI (109 CP)

Mesajde adyamg » 31 Oct 2009, 13:40

Desi nici mie nu prea imi place 1.6TDCI .. nu imi place cum suna, as zice ca PSA ... Peugeot are un renume mai bun decat Ford in producerea de dieseluri. In gama focusului 2 este cam aiurea pozitionat 1.8 TDCI la doar 5CP de 1.6TDCI. Daca ar pune si pe Focus varanta de 125 si ar umbla putin la consum ar fii o treaba mult mai buna pentru 1.8TDCI.
Legat de intretinerea la 1.6TDCI .. eu zic ca diferenta de costuri, luand in considerare si intervalul de schimb a distributiei, e prea mica ca sa poata fii considerata un minus. Acum poate eu nu cunosc toate aspectele ca nu prea m-am interesat in privinta aia ... din ce vad eu distributia are o rola in plus(adica 100 ron) si sa zicem manopera cu 100 ron mai mult.
adyamg
1nsane Member
 
Mesaje: 8305
Membru din: 01 Apr 2008, 23:25
Maşina: Ford Focus 1.6 Zetec

Re: Motor 1.8 TDCI (115 CP) Vs. 1.6 TDCI (109 CP)

Mesajde paulica » 31 Oct 2009, 15:38

Deci, motoarele nu sunt facute de PSA sau FORD, ci de Ford-PSA. Conceptia este comuna, iar executia separata. PSA le face la Tremery, iar Ford la Dagenham. Si chiar daca sunt identice, totusi au diferente.
Turbina, Ford foloseste Garret, PSA Mitsubishi parca. Se pare ca Mitsubishi sunt mai bune.
Injectia, PSA are Delphi, Ford are Bosch. Nu e mare brânza nici Bosch, dar Delphi nici atât.
Mai sunt diferente, pompa de apa, am vazut Citroen cu ea fisurata din fabrica.
Avatar utilizator
paulica
1nsane Member
 
Mesaje: 1375
Membru din: 07 Dec 2007, 06:55

Re: Motor 1.8 TDCI (115 CP) Vs. 1.6 TDCI (109 CP)

Mesajde adyamg » 31 Oct 2009, 18:17

Nu stiu daca are vreo importanta dar:

1.6 "Tiger"
The DLD-416 (or DV6) is a 1.6 L (1560 cc/95 cu in) 90hp or 110hp version also used by Ford, Mazda, Volvo, Mini, Peugeot and Citroën. This particular engine was designed by Peugeot[citation needed] engineers on behalf of PSA and Ford. Due to high demand, it is currently (2008) being produced in both France[citation needed] and England.

1.8 "Lynx"
The Duratorq DLD-418 is a 1.8 L (1753 cc) intercooled common rail diesel engine. It is completely unrelated to the 1.4/1.6 units, and is a development of Ford's 1.8 8v Endura-D engine that saw service through the 1980s and 1990s. However, Ford considers it part of the DLD family, as evidenced by the official "DLD" name.


Nu cunosc termenii intelegerilor dintre Ford si PSA insa "autorul moral" este Peugeot
adyamg
1nsane Member
 
Mesaje: 8305
Membru din: 01 Apr 2008, 23:25
Maşina: Ford Focus 1.6 Zetec

Re: Motor 1.8 TDCI (115 CP) Vs. 1.6 TDCI (109 CP)

Mesajde verga_Cip » 01 Noi 2009, 18:57

Da Adi, dar mai e si aia cu on behalf of ... care e un fel de "o chestie la comun" :D Dar pana la urma nu trebuie sa luam meritul Peugeot la dezvoltarea motorului ...

Cat priveste turbinele, nu am incredere in Mitsubishi, asta pentru ca fac masini foarte bune, insa nu diesel. NU sariti, este opinia mea! La vremea la care Ford facea diesel-uri, Mitsu facea motoare bune pe benzina :) Iarasi, opinia mea! Despre Bosch...no comment :d
Mai degraba am incredere in injectia Siemens de pe 1.8 Tdci ...

Apoi, referitor la distributie ... un milion acolo, inca unul dincolo, inca unul nu mai stiu pe unde si ajung la costul distributiei la VW :D
Avatar utilizator
verga_Cip
1nsane Member
 
Mesaje: 12705
Membru din: 17 Apr 2006, 11:04
Localitate: Bacau
Maşina: Ford Focus Mk2 2.0 TDCi 100 kw 2005

Re: Motor 1.8 TDCI (115 CP) Vs. 1.6 TDCI (109 CP)

Mesajde DanielArdelian2 » 01 Noi 2009, 20:58

Dupa cunostintele mele, Siemens nu face si "hardware" pentru injectie common-rail.
Solutiile Siemens-Bosch au PCM de la Siemens si injectoare de la Bosch.
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: Motor 1.8 TDCI (115 CP) Vs. 1.6 TDCI (109 CP)

Mesajde steauaboy » 06 Noi 2009, 02:16

PSA are o colaborare si cu BMW, furnizeaza motoare pe benzina catre bmw.

http://www.evenimentul.ro/articol/peuge ... motor.html

personal , iti recomand 1.6 TDCI , am acest motor si sunt foarte multumit. taxe mici,consum bun, acceleratie buna ( inclusiv 5 in masina si bagaje) costuri mici - medii de intretinere. este un motor bun ptr Romania.
HD-85-BIN
Speed Up you life!
Avatar utilizator
steauaboy
Member
 
Mesaje: 365
Membru din: 24 Mai 2008, 21:47
Localitate: Bucuresti/Deva
Maşina: Kuga 3 1.5 Blue

Re: Motor 1.8 TDCI (115 CP) Vs. 1.6 TDCI (109 CP)

Mesajde raduit » 12 Noi 2009, 17:01

La 1.6 zgomotul e mai redus decat 1.8 , dar e mai costisitor la intretinere .

- 1.8 TDCI e motor clasic FORD testat si imbunatatit in timp de aici rezulta fiabilitatea lui care , zic eu , este cam garantata , si fiind un motor mai simplu , cu un singur ax cu came , 8v , ..... rezulta intretinere mai ieftina

-1.6 TDCI motor modern , zgomot redus , mai liniar la putere decat 1.8 , poluare mai redusa dar intretinere mai scumpa iar ca fiabilitate eu zic ca e in urma celui de 1.8 , dar pe cei care i-am auzit ca au 1.6 mi-au zis ca nu au avut prea mari probleme

Eu am 1.8 TDCI pana acum sunt f multumit de motor
Incearca sa fii un om de valoare si nu neaparat un om de succes.
Avatar utilizator
raduit
Ford Freak
 
Mesaje: 133
Membru din: 07 Apr 2008, 10:12
Localitate: Bacau
Maşina: Ford Focus /2008/1800 cmc TDCI/116cp/Black panther/hatchback

Re: Motor 1.8 TDCI (115 CP) Vs. 1.6 TDCI (109 CP)

Mesajde DanielArdelian2 » 12 Noi 2009, 17:19

raduit,583572 scrie:La 1.6 zgomotul e mai redus decat 1.8 , dar e mai costisitor la intretinere .

De unde si pana unde un motor este mai costisitor daca este mai silentios?

raduit,583572 scrie:fiind un motor mai simplu , cu un singur ax cu came , 8v , ..... rezulta intretinere mai ieftina

@-)

Faptul ca are un singur ax cu came nu inseamna nici ca este mai simplu si nici ca este mai ieftin la intretinere. Cam de cate ori estimezi tu ca va trebui sa inlocuiesti axa / axele cu came in 100.000 Km de exploatare normala?
Ambele sunt motoare diesel cu supra-alimentare cu turbina si intercooler, cu injectie common-rail, cu curea la distributie si cu valva EGR pentru reducerea poluarii.

raduit,583572 scrie:1.6 TDCI motor modern , zgomot redus , mai liniar la putere decat 1.8 , poluare mai redusa dar intretinere mai scumpa


Ai repetat de trei ori chestia cu costurile de intretinere dar nu ai adus nici macar un argument. Spune niste preturi, baga niste cifre daca vrei sa fii luat in serios.
- cat costa filtrul de motorina la fiecare?
- cat costa filtrul de aer la fiecare?
- cat costa filtrul de ulei la fiecare motor?
- cat ulei intra in fiecare motor?
- cat costa un injector la fiecare motor?
- cat costa o turbina la fiecare motor?
- cat costa o pompa de inalta presiune la fiecare motor?
- cat costa un schimb de distributie la fiecare motor?
- la care motor trebuie schimbata mai des distributia?
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: Motor 1.8 TDCI (115 CP) Vs. 1.6 TDCI (109 CP)

Mesajde Nic_Bv » 12 Noi 2009, 18:04

Motorul de 1.8 e OK, insa nu poti sustine ca este peste motorul de 1.6.

Gandeste-te un pic: motorul de 1.8 e derivat din 1.8 8v Endura-D, mai mult din ambitia de a pastra flacara Enduro nestinsa. Nu zic ca este un experiment nereusit. Insa...

Motorul 1.6 TDCi de 110 CP a fost dezvoltat in colaborare cu PSA (lider mondial in domeniul motoarelor diesel) si echipeaza masini ale marcilor: Ford, Volvo, PSA, BMW si Mazda. Ai taxe mai mici + consum mai mic in favoarea 1.6 TDCi.
Ford C-Max Ghia 2008, 1.6 TDCi 110 CP.
Blog personal: Îmblânzitorul de fantasme

"Cred cu fermitate că există o singură formă de educație, autoeducația" - Isaac Asimov
Avatar utilizator
Nic_Bv
1nsane Member
 
Mesaje: 1675
Membru din: 11 Sep 2007, 22:53
Localitate: Braşov
VIN: WF0EXXGCDE8Y55186

Re: Motor 1.8 TDCI (115 CP) Vs. 1.6 TDCI (109 CP)

Mesajde addrian » 13 Noi 2009, 00:34

la 1.6 :)
DanielArdelian2,583582 scrie:- cat costa filtrul de motorina la fiecare? 110 mann
- cat costa filtrul de aer la fiecare? 30 original
- cat costa filtrul de ulei la fiecare motor? 30 original
- cat ulei intra in fiecare motor? ~3.5.....~100 Formula F
- cat costa un injector la fiecare motor?
- cat costa o turbina la fiecare motor?
- cat costa o pompa de inalta presiune la fiecare motor?
- cat costa un schimb de distributie la fiecare motor? ~600 (curea conti, role ina, pompa febi) sau ~780 (conti, skf, febi) fara manopera
- la care motor trebuie schimbata mai des distributia?240k sau 200k vs 200k la 1.8....deci la fel

preturile sunt de acum cateva luni, fiind posibil ca intre timp sa se fi schimbat.
injector, turbina, pompa injectie nu stiu cat costa dar nu cred ca intra la intretinere ci la reparatii.
acum un posesor de 1.8D sa scrie preturi.
2005 Форд Фокус хетчбэк 1.6 Дизель 16-клапанный Рядный 4
Avatar utilizator
addrian
1nsane Member
 
Mesaje: 1198
Membru din: 07 Apr 2006, 12:42
Localitate: Iasi

Re: Motor 1.8 TDCI (115 CP) Vs. 1.6 TDCI (109 CP)

Mesajde sinja » 17 Noi 2009, 11:51

Am urmarit si eu threadul vostru referitor la comparatia intre motoarele 1.6 si 1.8. Sincer mi-am pus si eu aceeasi problema cand mi-am cumparat FF2-ul. Si eu m-am intrebat cum este posibil ca un motor de 1.6 sa scoata 109Cp si unu de 1.8 doar 115. M-am interesat un pic prin service-uri si reprezentate si iata ce am gasit.
Acelasi Motor de 1.8 este folosit si pe Ford Modeo unde ghici ce... are 135CP. Pe un site de chip tuning am gasit de asemenea posibilitatea de a creste puterea motorului pana la 143-145 CP.
Concluzia este simpla. Spre deosebire de motorul de 109CP care este deja dopat pentru acele performante, motorul de 1.8 de pe FF2 obtine aceleasi performante in mod implicit ca sa zic asa...
Probabil a fost o decizie de management...ori alte ratiuni economice. Nu e exclus ca in viitorul apropiat sa apara versiuni "imbunatatite".
O alta "greseala" care o vad des facuta este comparatia la masini pentru acceleratia de la 0-100km/h la care intr-adevar este cvasi identica intre 1.6-1.8. Domne' da nu toata lumea da liniute. Mult mai utila consider de exemplu acceleratia pe o repriza 80-140km/h care se petrece foarte des in conditiile unei depasiri. Acolo va asigur ca se opresc asemanarile intre 1.6 si 1.8.
Personal nu sunt un vitezoman dar realizarea unei depasiri mai rapide este o chestie de siguranta. Inainte conduceam o masina mult mai lenesa la care toate depasirile se faceau cu pedala la podea (in caz ca putea fi facute). Repetand experienta cu pedala la podea pe un 1.8 (caci pentru el am optat) rezultatele au fost "traumatizante " :D. Capul lipit in tetiera, acul instant la 4k ture, depasire in <4s.
Totusi am o mica nelamurire care sper sa nu fie prea mult off topic. Asa ca va rog sa o comentati pentru cei care mai aveti FF cu alte motorizari.
Nu sunt prea multumit de etajarea treptelor de viteza 1-2, in sensul ca pentru a trece din 1 in 2 ori ambalez mai bine treapta 1 pentru ca in 2 sa se comporte decent, ori plec normal in 1 iar in 2 prezinta 1-2 secunde de "lag" pana intra in ture (timpul bate spre 2s cand e motorul rece si spre 1 cand e cald). Repet, nu dau liniute dar mi se pare anormal ca un motor de 1.8 sa aiba un asa comportament. Este lagul asta o chestie "diesel"? Anterior am condus benzinare care se comporta un pic altfel
sinja
Incepator
 
Mesaje: 3
Membru din: 31 Mai 2009, 09:26
Maşina: Ford Focus 1.8TDCi 115CP

Re: Motor 1.8 TDCI (115 CP) Vs. 1.6 TDCI (109 CP)

Mesajde tomkaten » 28 Noi 2009, 00:22

Sigur, lagul ala iti arata cum mergeau dieselurile inainte de introducerea turbinei :)

E normal, dieselul fara turbina e foarte puturos. Fluxul ala de putere il simti brusc fiindca intra turbina la 1800 rpm.

Benzinare ai condus probabil doar aspirate, care sint mult mai liniare.

Revenind la topic, si eu ma declar multumit de motor. Accelereaza foarte rapid, iar in depasiri e excelent. Reprizele sint foarte bune, pentru ca si cutia e etajata corect. In cazul meu, e si un dezavantaj, fiindca ma indeamna sa merg cam tare... Mai tare decit as vrea eu.

Oricum, daca vreti sa vedeti cum se etajeaza aiurea o cutie, uitati-va la reprizele Insigniei Combi cu 2L CDTI din master testul AMS :))
Political language is designed to make lies sound truthful and murder respectable.
George Orwell
Avatar utilizator
tomkaten
Incepator
 
Mesaje: 42
Membru din: 15 Aug 2009, 12:33
Localitate: Bucureşti
Maşina: Ford Focus II Sedan, 2008, 1,8 TDCi

Re: Motor 1.8 TDCI (115 CP) Vs. 1.6 TDCI (109 CP)

Mesajde paulica » 28 Noi 2009, 14:51

Addriane cu filtru de motorina n-o nemerisi. Pretul pt 1.6 TDCi la dealeri variaza intre 260-300 RON. Exceptie la Pitesti unde e pe la 210 RON.
Avatar utilizator
paulica
1nsane Member
 
Mesaje: 1375
Membru din: 07 Dec 2007, 06:55

Re: Motor 1.8 TDCI (115 CP) Vs. 1.6 TDCI (109 CP)

Mesajde bezart » 16 Dec 2009, 15:27

Pentru sinja.

Faptul ca trebuie sa turezi mai mult in treapta 1 se datoreaza golului de etaje. Am sa explic pe scurt ce insemna.

La cutiile de viteze pentru masinile comerciale etajarea cutiei de viteze se face in progresie geometrica pe urmatorul considerent. Se tureaza pana la turatia de putere maxima si cand se schimba treapta turatia trebuie sa cada la cea de cuplu maxim. Intre turatia de cuplu maxim si putere maxima, motorul este in zona de stabilitate. Ce insemana? Datorita faptului ca cuplul motor scade, daca rezistenta la inaintare scade masina nu va accelera singura prea mult pentru ca la cresterea turatiei cuplul scade. La cresterea rezistentelor la inaintare viteza scade, dar nu mult. Cu alte cuvinte e ceva gen semitempomat.

La etajarea cutiei de viteze se tine cont si de pierderea de viteza aferenta procesului de schimbare a treptei. De aceea rapoartele preliminare se corecteaza, treptele se apropie intre ele pe masura ce sunt mai mari.

Gol de etajare inseamna ca la turararea motorului la turatia de putere maxima la schimbarea treptei motorul pica sub turatia de cuplu maxim. Golul de etajare se accepta numai intre treptele 1 si 2. Proiectantii sunt nevoiti sa faca acest copromis pentru ca latfel ar mai trebuie sa mai adauge o treapta.

Sigur ca tu nu schimbi la turatia de putere maxima, dar datorita golului de etajare turatia cade prea jos, intr-o zona unde puterea posibila a motorului este prea scazuta pentru un demaraj decent.
Avatar utilizator
bezart
1nsane Member
 
Mesaje: 1183
Membru din: 12 Sep 2008, 14:08
Maşina: Focus Mk2 1.6 Ti-VCT 2006, Opel Corsa 1.2 2012, Daewoo Matiz 2004

Re: Motor 1.8 TDCI (115 CP) Vs. 1.6 TDCI (109 CP)

Mesajde valistoica » 18 Dec 2009, 15:55

Stai putin ca pe asta nu am inteles-o. Cum adica in momentul in care schimbi treapta de la turatia de putere maxima sa cazi pe turatia de cuplu maxim? Adica la un 1.6 TDCI 109 cp daca schimb la 4000 rpm (turatia de putere maxima) trebuie apoi sa pic pe undeva pe la 1750 rpm (turatia de cuplu maxim)? Mira-m-as.
Sau poate din treapta 1 in treapta 3 sau 4 :P
Fa-ma sa inteleg ca poate imi scapa ceva
Focus owner...
Avatar utilizator
valistoica
Gold Member
 
Mesaje: 559
Membru din: 09 Feb 2009, 11:20
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus 1.5 TDCI 120 CP

Re: Motor 1.8 TDCI (115 CP) Vs. 1.6 TDCI (109 CP)

Mesajde bezart » 18 Dec 2009, 16:02

Adica, daca esti in treapta a treia si turezi la turatia de putere maxima, cand schimbi in patru pentru a nu fi gol de etajare turatia trebuie sa fie cel putin egala daca nu mai mare decat cea de cuplu maxim. Turatia poate fi si mai mare. in pricipiu cu cat treptele sunt mai mare cu atat sunt mai apropiate, adica daca schimbi la turatia de putere maxima, motorul cade la o turatie din ce in ce mai mare. (ii spune etajarea cu pastrarea aceluiasi interval de turatii.)

De exemplu la masinile de curse etajarea cutiilor nu se face in progresie geometrica ci aritmetica, pe pricipilul pastrarii aceluiasi interval de viteze. Etajarea respectiva avantajeaza demarajul, dar e jale la consum
Avatar utilizator
bezart
1nsane Member
 
Mesaje: 1183
Membru din: 12 Sep 2008, 14:08
Maşina: Focus Mk2 1.6 Ti-VCT 2006, Opel Corsa 1.2 2012, Daewoo Matiz 2004

Re: Motor 1.8 TDCI (115 CP) Vs. 1.6 TDCI (109 CP)

Mesajde valistoica » 18 Dec 2009, 16:12

Mai, in realitate nu prea se aplica ce spui tu sau poate ca asa ar trebui sa se intample dar nu se intampla. In exemplul pe care l-ai dat cu siguranta nu vei pica niciodata pe turatia de cuplu maxim daca schimbi din treapta a treia in treapta a patra. Nu am stat niciodata sa vad diferenta de turatii in momentul schimbarii treptelor, dar daca ai turatia de putere maxima undeva pe la 4000 rpm si schimbi treapta vei pica undeva pe la 3500 rpm cred, turatie unde cuplul nu mai e asa de mare.

Poate trebuie un split la acest topic.

LE: poate la benzinare se aplica dar la diesel nu prea cred
Focus owner...
Avatar utilizator
valistoica
Gold Member
 
Mesaje: 559
Membru din: 09 Feb 2009, 11:20
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus 1.5 TDCI 120 CP

Re: Motor 1.8 TDCI (115 CP) Vs. 1.6 TDCI (109 CP)

Mesajde bezart » 18 Dec 2009, 16:19

Uite, iti dau doua grafice. Sunt pentru masina din semnatura si pentru 2.0 TDCi. De la viteza corespunzatoare treptei la turatia de putere maxima te duci pe orizontala pana la drepta corespunzatoare treptei superioare apoi cobori pe verticala si vezi turatia.

La mine e gol de etajare intre 1 si 2, adica la schimbarea din 1 in 2 la 6000 rpm turatia este sub 4000 rpm. Se observa ca cu cat treptele sunt mai sus, cu atat creste turatia la care pica. Daca vrei iti fac graficele luni si pentru masina ta.

Uite si curbele cuplu si putere vs turatie pentru 1.6 si 1.8 tdci cu tot cu posibilitatile de tunare.
Fişiere ataşate
focus-1.8_TDCi-115CP.pdf
(39.61 KiB) Descărcat de 1072 ori
focus-1.6_TDCi_110CP.pdf
(32.56 KiB) Descărcat de 887 ori
FOCUS_viteze.xls
(49.5 KiB) Descărcat de 668 ori
Avatar utilizator
bezart
1nsane Member
 
Mesaje: 1183
Membru din: 12 Sep 2008, 14:08
Maşina: Focus Mk2 1.6 Ti-VCT 2006, Opel Corsa 1.2 2012, Daewoo Matiz 2004

Re: Motor 1.8 TDCI (115 CP) Vs. 1.6 TDCI (109 CP)

Mesajde valistoica » 18 Dec 2009, 16:35

Pai creste creste dar cand scade pana unde scade? Sub nici o forma pana unde zici tu. Cred ca la fiecare schimbare de treapta vei pica pe o turatie unde cuplul devine din ce in ce mai mic. Sa asteptam si parerile altora care cunosc mai bine acceste aspecte
Interesanta discutia dupa parerea mea si cred ca mai bine s-ar face split
Focus owner...
Avatar utilizator
valistoica
Gold Member
 
Mesaje: 559
Membru din: 09 Feb 2009, 11:20
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus 1.5 TDCI 120 CP

Re: Motor 1.8 TDCI (115 CP) Vs. 1.6 TDCI (109 CP)

Mesajde bezart » 18 Dec 2009, 16:46

Cunosc foarte bine aspectele. Faptul ca pica unde cuplul devine mai mic nu e nici o problema. Curbele cuplu si putere sunt legate intre ele P=viteza unghiulara a arborelui cotit x cuplu.

La cutia cu variatie continua a raportului de transmitere la kickdown motorul sta la turatia de putere maxima si cresterea de viteza se realizeaza prin micsorarea continua a raporului de transmitere. Curba de cuplu arata doar eficienta energetica a motorului, daca vrei demaraj e nevoie de putere.

Altfel spus la o viteza data (de ex 80 km/h ) demarajul va fi maxim in trepta in care motorul este cel mai apropiat de turatia de putere maxima.

Daca te referi la acceleratia in fiecare trepata cu pedala la fund, asta e alta discutie, depinde de rezerva de putere la fiecare valoare a vitezei. Acum nu mai stau, daca ai nelamuriri scrie si iti mai dau niste grafice.
Avatar utilizator
bezart
1nsane Member
 
Mesaje: 1183
Membru din: 12 Sep 2008, 14:08
Maşina: Focus Mk2 1.6 Ti-VCT 2006, Opel Corsa 1.2 2012, Daewoo Matiz 2004

Re: Motor 1.8 TDCI (115 CP) Vs. 1.6 TDCI (109 CP)

Mesajde valistoica » 18 Dec 2009, 16:50

bezart,606272 scrie:La cutiile de viteze pentru masinile comerciale etajarea cutiei de viteze se face in progresie geometrica pe urmatorul considerent. Se tureaza pana la turatia de putere maxima si cand se schimba treapta turatia trebuie sa cada la cea de cuplu maxim.


Eu la asta m-am referit
Focus owner...
Avatar utilizator
valistoica
Gold Member
 
Mesaje: 559
Membru din: 09 Feb 2009, 11:20
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus 1.5 TDCI 120 CP

Re: Motor 1.8 TDCI (115 CP) Vs. 1.6 TDCI (109 CP)

Mesajde DanielArdelian2 » 18 Dec 2009, 21:07

bezart,607867 scrie:Curba de cuplu arata doar eficienta energetica a motorului, daca vrei demaraj e nevoie de putere.

^:)^ ^:)^ ^:)^
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: Motor 1.8 TDCI (115 CP) Vs. 1.6 TDCI (109 CP)

Mesajde Nic_Bv » 18 Dec 2009, 21:48

@sinja: Daca studiezi detaliat tabelele cu chip tuning, vei vedea ca motorul TDCi 1.6 109 CP e departe de a fi super-optimizat. Poate dragutul de el, prin remapare, sa scoata lejer 135 CP...

Nu te astepta sa functioneze regula de trei simpla la capacitate cilindrica si putere. Sunt tehnologii diferite, eficiente energetice diferite (mersi bezart pentru terminologie :D ) .
Ford C-Max Ghia 2008, 1.6 TDCi 110 CP.
Blog personal: Îmblânzitorul de fantasme

"Cred cu fermitate că există o singură formă de educație, autoeducația" - Isaac Asimov
Avatar utilizator
Nic_Bv
1nsane Member
 
Mesaje: 1675
Membru din: 11 Sep 2007, 22:53
Localitate: Braşov
VIN: WF0EXXGCDE8Y55186

Re: Motor 1.8 TDCI (115 CP) Vs. 1.6 TDCI (109 CP)

Mesajde verga_Cip » 20 Dec 2009, 11:20

valistoica,607847 scrie: Nu am stat niciodata sa vad diferenta de turatii in momentul schimbarii treptelor, dar daca ai turatia de putere maxima undeva pe la 4000 rpm si schimbi treapta vei pica undeva pe la 3500 rpm cred, turatie unde cuplul nu mai e asa de mare.




NU prea crezi bine. La diesel pierderea de turatie in sarcina la schimbarea treptelor este cam de 800-900 rpm.
Ca sa cazi pe la 1600-1700 rpm trebuie sa schimbi treapta la cel putin 2500 rpm.
Avatar utilizator
verga_Cip
1nsane Member
 
Mesaje: 12705
Membru din: 17 Apr 2006, 11:04
Localitate: Bacau
Maşina: Ford Focus Mk2 2.0 TDCi 100 kw 2005

Re: Motor 1.8 TDCI (115 CP) Vs. 1.6 TDCI (109 CP)

Mesajde valistoica » 21 Dec 2009, 08:33

Intr-adevar, ai adreptate. Am observat si eu zilele astea diferenta de turatii.
Focus owner...
Avatar utilizator
valistoica
Gold Member
 
Mesaje: 559
Membru din: 09 Feb 2009, 11:20
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus 1.5 TDCI 120 CP

Re: Motor 1.8 TDCI (115 CP) Vs. 1.6 TDCI (109 CP)

Mesajde 4focus » 25 Dec 2009, 18:55

bezart,607867 scrie:Altfel spus la o viteza data (de ex 80 km/h ) demarajul va fi maxim in trepta in care motorul este cel mai apropiat de turatia de putere maxima.


de acord cu tine,dar cu ce ma ajuta intr-o depasire?
ex tau:la 80km/h treapta a-3-a aprox 4000 ture(turatia de putere maxima),intru intr-o depasire pe la jumatatea depasirii ajung pe rosu,schimb a-4-a pierd timp si viteza,dureaza cu cel putin 2 sec mai mult depasirea decat ar fi in treapta a-4-a la prox2500 rpm la intrarea in depasire si am plaja de turatii mai mare si nu mai sunt nevoit sa schimb si sa pierd timp,aici intra si siguranta
cand am facut scoala de soferi acum multi ani am avut un meserias de profesor si imi spunea ca niciodata sa nu schimb intr-o depasire
numa bine!
ford focusfinesse1,8 TDDi 90calutzi:)+WEBASTO pt cunoscatori:)
"Pentru ca raul sa triumfe este destul ca oamenii buni sa nu faca nimic"
Cea mai mare ispita in viata este...sa te multumesti cu putin by THOMAS MERTON

Cum recunosti un om de exceptie...cand toti imbecilii se unesc impotriva lui vorba unui coleg de forum
Avatar utilizator
4focus
1nsane Member
 
Mesaje: 1511
Membru din: 20 Feb 2007, 09:22
Localitate: Cand REGENSBURG,cand SIBIU si Cisnadie:)

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Versus

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 5 vizitatori

Cine este conectat

În total sunt 5 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 5 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 1197 pe 04 Aug 2014, 15:23

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 5 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login