Versus

Calitate vest vs est

Care e mai buna? Comparatii intre diverse modele/marci de autoturisme.

Calitate vest vs est

Mesajde bezart » 15 Dec 2009, 13:02

In acest an am achizitionat un Focus 1.6 Ti_VCT. Datorita zvonurilor privind calitatea diferita a loturilor pentru vest si est am ales sa cumpar un buy-back de la o reprezentanta Ford din Germania. Masina avea 2 ani si 32.000 km. Kilometrajul era 100 % real, fiind reprezentanta. Daca as fi fost neamt as fi primit si 2 ani garantie din partea dealerului.
Acum am 50.000 km si merge brici.

Ce parere aveti de diferentele de calitate? Exista cu adevarat? Am vazut ca aceeasi masina, aceeasi echipare (ma refer la autoturism nou) are in Germania 3000-4000 euro in plus la pret?
Avatar utilizator
bezart
1nsane Member
 
Mesaje: 1183
Membru din: 12 Sep 2008, 14:08
Maşina: Focus Mk2 1.6 Ti-VCT 2006, Opel Corsa 1.2 2012, Daewoo Matiz 2004

Re: Calitate vest vs est

Mesajde stefanitaene » 15 Dec 2009, 13:09

Eu cred ca e o diferenta de calitate cel putin la finisaje la acelasi nivel de echipare. Dar pana la urma drumurile noastre isi vor spune cuvantul si toate vor ajunge sa fie la fel....fie ca sunt din vest fie ca sunt din est.
Eu am luat masina tot din Germania acum 2 ani si inca se comporta destul de bine zic eu.
Avatar utilizator
stefanitaene
Member
 
Mesaje: 409
Membru din: 16 Sep 2008, 20:07
Localitate: Ploiesti
Maşina: Ford Focus, 2006, 1,6 tdci,100+ cai, trend, pachet sport/ PH-24-DES
VIN: WF05XXWPD56T21502

Re: Calitate vest vs est

Mesajde dragomir » 15 Dec 2009, 13:38

Eu cred ca.............nu exista nici o diferenta, sunt pur si simplu povesti, nu ii vad pe aia la fabrica facand ceva de genu asta este pt Romania, o facem mai proasta, asta este pentru Germania o facem mai buna...........doar povesti..
VALENTINO ROSSI........................................THE DOCTOR OF MOTOGP
Avatar utilizator
dragomir
HAOS Crew
 
Mesaje: 1024
Membru din: 31 Mar 2008, 19:59
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford focus 2 facelift 2008 trend+optionale 1.6 100 cp

Re: Calitate vest vs est

Mesajde bezart » 15 Dec 2009, 13:47

Depinde de furnizori. Pentru Rromanicanland sunt aia de mana a-doua , a-treia si alti looseri (chiar daca asamblarea se face in aceeasi fabrica). Odata a venit un neamt, posesor de C-MAX si s-a dat cu una identica pentru tara asta si a spus ca arata la fel, dar nu este aceeasi masina.
Avatar utilizator
bezart
1nsane Member
 
Mesaje: 1183
Membru din: 12 Sep 2008, 14:08
Maşina: Focus Mk2 1.6 Ti-VCT 2006, Opel Corsa 1.2 2012, Daewoo Matiz 2004

Re: Calitate vest vs est

Mesajde alexandrusavu » 15 Dec 2009, 13:49

Hai că deja ești comic, încetează te rog.
Imagine
<photo-blog actualizat bianual>
Cars :
Ford Focus Trend CL '07 Hatch 1.6 TDCi ~115cp, 275Nm [90cp, 215Nm stock]
Avatar utilizator
alexandrusavu
 
Mesaje: 4747
Membru din: 23 Aug 2007, 02:11
Localitate: Bucuresti
Maşina: Focus Trend CL '07 Hatch 1.6 TDCi 90CP
VIN: WF05XXWPD57U35570

Re: Calitate vest vs est

Mesajde dragomir » 15 Dec 2009, 13:51

Pai normal ca nu este aceeasi masina, doar are alt VIN.....si incaodata.......POVESTI :)
VALENTINO ROSSI........................................THE DOCTOR OF MOTOGP
Avatar utilizator
dragomir
HAOS Crew
 
Mesaje: 1024
Membru din: 31 Mar 2008, 19:59
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford focus 2 facelift 2008 trend+optionale 1.6 100 cp

Re: Calitate vest vs est

Mesajde link2 » 15 Dec 2009, 14:09

Cred ca s-a mai discutat, in functie de piata de desfacere pot exista mici diferente (componente in plus sau in minus) pt. aceiasi versiune de echipare. Mai cred ca orice afirmatie de genul asta ar fi bine sa fie argumentata.
Ultima oară modificat de link2 pe 15 Dec 2009, 14:19, modificat 1 dată în total.
Sent from my desktop
Avatar utilizator
link2
1nsane Member
 
Mesaje: 1443
Membru din: 07 Ian 2008, 14:36
Localitate: Cluj
Maşina: focus2 hb sport, 1.6 tdci

Re: Calitate vest vs est

Mesajde dragomir » 15 Dec 2009, 14:12

Daca te referi la precablare, sau ceva de genu, sunt de acord, dar la materiale superioare, sau motoare mai bune.....hai sa fim seriosi....
VALENTINO ROSSI........................................THE DOCTOR OF MOTOGP
Avatar utilizator
dragomir
HAOS Crew
 
Mesaje: 1024
Membru din: 31 Mar 2008, 19:59
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford focus 2 facelift 2008 trend+optionale 1.6 100 cp

Re: Calitate vest vs est

Mesajde kentopia » 15 Dec 2009, 14:19

Masina achizitionata de-afara, 3 ani facuti in Spania/40mii km, 2 ani in RO/30mii km, n-am greieri, antifonare de nota 10. Concluzia o trageti singuri.
Focus MK2 Facelift 1.6 - 109cp / WF0SXXGCDS8B13715
Răzvan Pântescu
Avatar utilizator
kentopia
Member
 
Mesaje: 434
Membru din: 07 Mai 2008, 13:56
Localitate: Iasi
Maşina: FF2 Facelift Titanum 109cp
VIN: WF0SXXGCDS8B13715

Re: Calitate vest vs est

Mesajde link2 » 15 Dec 2009, 14:29

@dragomir, In materiale superioare nu prea cred, dar in functie de legislatia si normele dintr-o anumita tara pot exista diferente inclusiv la motorizare. Exemplu in 2005 focusul 1.6 tdci de 109 se vindea in Ro sau franta si fara dpf cu euro 3 in timp ce in germania se vindea doar euro 4 cu dpf. Daca nu ma insel la fel e si cu esp-ul.
Ultima oară modificat de link2 pe 15 Dec 2009, 14:32, modificat de 2 ori în total.
Sent from my desktop
Avatar utilizator
link2
1nsane Member
 
Mesaje: 1443
Membru din: 07 Ian 2008, 14:36
Localitate: Cluj
Maşina: focus2 hb sport, 1.6 tdci

Re: Calitate vest vs est

Mesajde tudoralex » 15 Dec 2009, 14:32

Folclorul asata..... E mai scump sa ai doua linii de productie una cu babuini care asambleaza cu piese turcesti Forduri pentru Romania si alta cu ingineri care fac Forduri pentru Germania. Este o singura linie de productie pentru toata lumea. Economiile se fac in general la echipare. Ca o masina cu acelasi rulaj din Germania nu arata si nu merge ca una din Romania este alta poveste.
Explicatiile sunt :-infrastructura
-obiceiurile din cele 2 tari - la noi un sofer obisnuit face cam 15 mii pe an in general drumuri scurte acasa - job de cativa km In Germania un sofer obisnuit face cam 40 de mii. cu drumuri mai lungi. - de aici diferentele de uzura interioara
-praful la noi din belsug - trebuie sa iti speli masina la 2 - 3 zile la ei la 2- 3 sptamani
- intretinere mai proasta
- combustibili mai prosti - de aici diferenta de Euro la motoarele pentru diferite piete
Avatar utilizator
tudoralex
Gold Member
 
Mesaje: 518
Membru din: 22 Sep 2008, 19:11
Localitate: Bucuresti
Maşina: ford focus 2005 1.6i 100cp trend
VIN: wf05xxgcd55j34969

Re: Calitate vest vs est

Mesajde bezart » 15 Dec 2009, 14:38

Nu este nevoie de linii de asamblare separate, diferenta o constituie piesele cu care este alimentata banda de productie.
Nu am avut intentia de a provoca un razboi intre cei cu masini cumparate de aici si cei cu masini de afara. Am vrut doar alte pareri.
Avatar utilizator
bezart
1nsane Member
 
Mesaje: 1183
Membru din: 12 Sep 2008, 14:08
Maşina: Focus Mk2 1.6 Ti-VCT 2006, Opel Corsa 1.2 2012, Daewoo Matiz 2004

Re: Calitate vest vs est

Mesajde Mihai L » 15 Dec 2009, 22:34

bezart,605370 scrie:Nu este nevoie de linii de asamblare separate, diferenta o constituie piesele cu care este alimentata banda de productie.

1) ai idee cate repere intra intr-o masina?
2) ai idee ce inseamna sa tii doua stocuri de piese si subansamble de calitate diferita? Ce logistica se ascunde in spatele acestei "ieftiniri"?
=))
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10793
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Re: Calitate vest vs est

Mesajde tudoralex » 16 Dec 2009, 08:36

Nu este nici un razboi. Discutam si noi ca oamenii. Alimentarea cu piese este considerata ca parte integranta a liniei de productie.
Avatar utilizator
tudoralex
Gold Member
 
Mesaje: 518
Membru din: 22 Sep 2008, 19:11
Localitate: Bucuresti
Maşina: ford focus 2005 1.6i 100cp trend
VIN: wf05xxgcd55j34969

Re: Calitate vest vs est

Mesajde adyamg » 16 Dec 2009, 09:04

Ce ne mai plac noua conspiratiile astea ...
Diferentele ce pot sa apara e ca pentru masinile ce sunt facute pt vest in unele cazuri 2 niveluri de echipare identice pot avea mici diferente in fct de tara unde vor mege masinile, dar asta inseamna ca si intre masinile facute de exp pt Germania si Suiedia pot sa apara mici diferente.
Concluzia pe care o trag ... e ca daca vrei cu adevarat poti sa crezi ca daca cumperi Ford din Germania ... e un fel de Mercedes de Romania.
adyamg
1nsane Member
 
Mesaje: 8305
Membru din: 01 Apr 2008, 23:25
Maşina: Ford Focus 1.6 Zetec

Re: Calitate vest vs est

Mesajde DanielArdelian2 » 16 Dec 2009, 10:29

Am mai scris parca chestia asta...un Mondeo Mk3, cu acelasi motor ca al meu, din acelasi an cu al meu, cu aproximativ aceleasi dotari (are ESP in plus dar nu e Ghia si nici Titanium), adus din Jermania, are urmatoarele chestii in plus, vizibile imediat cu ochiul liber:

- material de antifonare pe interiorul capotei motorului
- material de antifonare pe exteriorul firewall-ului (peretele despartitor dintre compartimentul motorului si habitaclu); la cea produsa pentru Romania, e tabla chioara
- capace peste suruburile din capul telescoapelor
- capac de plastic peste motor cu sigla Ford Duratec HE

Deci, probabil ca nu difera liniile de asamblare, probabil ca nu difera nici calitatea pieselor, dar cu siguranta difera lista de piese.
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: Calitate vest vs est

Mesajde Avitar » 16 Dec 2009, 10:49

Da, e posibil sa existe diferente intre diferitele modele de Ford facute pentru Romania si pentru alte tari. Si asta pentru ca la noi merge ''si asa'', da-i incolo pe romani se multumesc cu ce le dam.
@offtopic, cam rautacioase unele raspunsuri si vin de la cei care administreaza/modereaza forumul.
https://www.olx.ro/oferta/vand-faruri-xenon-ford-focus-2-facelift-ID7xriU.html
Avatar utilizator
Avitar
HAOS Crew
 
Mesaje: 474
Membru din: 29 Iun 2008, 23:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus 2008, 1.6 Ti-VCT, 115 cp, Trend Sport Pack

Re: Calitate vest vs est

Mesajde adyamg » 16 Dec 2009, 10:57

E usor irelevant ce spui .. masinile nu sunt identice, este foarte posibil ca ESP-ul ala sa fii venit la pachet cum vine deobicei o astfelde dotare. Apoi un Mondeo fara antifonarea de pe firewall mie sincer mi se pare putin ciudat ... o masina de categoria lui Mondeo nu mi-o imaginez sa ii lipseasca asa ceva, este un element esential in antifonarea zgomotelor venite de la motor. Cat esti de sigur ca acel material nu l-a pierdut in vreo internventie in service?
Eu spre exp am vazut focusuri ce au material fonoabsorbant lipit in capul amortizoarelor si al meu nu are, desi e facut in Germania si pentru Germania.
adyamg
1nsane Member
 
Mesaje: 8305
Membru din: 01 Apr 2008, 23:25
Maşina: Ford Focus 1.6 Zetec

Re: Calitate vest vs est

Mesajde DanielArdelian2 » 16 Dec 2009, 11:52

adyamg,606039 scrie:E usor irelevant ce spui .. masinile nu sunt identice, este foarte posibil ca ESP-ul ala sa fii venit la pachet cum vine deobicei o astfelde dotare.

Scuze daca nu m-am exprimat destul de clar, nu am vrut sa bag si ESP-ul in aceeasi oala cu genul de diferente care le discutam aici. Am vrut doar sa va asigur ca m-am uitat in detaliu la nivelul de echipare al masinilor si asta era singura diferenta de echipare cu "optionale". In rest, erau identice: aceleasi motorizari, 4 geamuri electrice, inchidere centralizata si telecomanda, manere usi in culoarea caroseriei, oglinzi electrice incalzite, parbriz incalzit, clima automata, cd-player 6000, capacele cromate pe butoanele de la gaurile de directionare a aerului, samd...Singura chestie pe care o avea nemtoaica in plus era ESP.

adyamg,606039 scrie:Apoi un Mondeo fara antifonarea de pe firewall mie sincer mi se pare putin ciudat ... o masina de categoria lui Mondeo nu mi-o imaginez sa ii lipseasca asa ceva, este un element esential in antifonarea zgomotelor venite de la motor. Cat esti de sigur ca acel material nu l-a pierdut in vreo internventie in service?

Sunt 100 % sigur ca nu s-a pierdut prin service nici una din componentele enumerate de mine pentru ca am verificat pe mai multe masini, dintre care doua sunt in familie. In plus, ca sa dai jos materialul acela ai doua variante: ori il tai in multe bucati ori demontezi urmatoarele: 2 x furtune de apa calda catre calorifer cu rezultat golirea instalatiei de racire, 4 x conducte de frana cu rezultat golirea instalatiei de franare, 2 x conductele de agent refrigerant pentru clima cu rezultat pierderea agentului refrigerant, coloana de directie, conectorul de la PCM. Toate astea trec prin gauri prevazute in materialul de antifonare.
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: Calitate vest vs est

Mesajde tudoralex » 16 Dec 2009, 12:08

Intrebare: Mondeo-urile comercializate la noi in echiparile superioare au sau nu elementele mentionate de tine (ma refer la materialele de antifoanare) ? :-/ Daca au inseamna ca este o diferenta de echipare daca nu le au atunci astia ne discrimineaza................... X(
Avatar utilizator
tudoralex
Gold Member
 
Mesaje: 518
Membru din: 22 Sep 2008, 19:11
Localitate: Bucuresti
Maşina: ford focus 2005 1.6i 100cp trend
VIN: wf05xxgcd55j34969

Re: Calitate vest vs est

Mesajde verga_Cip » 16 Dec 2009, 14:35

asulica,606027 scrie:@offtopic, cam rautacioase unele raspunsuri si vin de la cei care administreaza/modereaza forumul.



Si care ar fi alea? Adica faptul ca se abereaza (pentru ca altfel nu pot sa spun) pe faptul ca sta neamtul de la Ford sa vada din ce tara vine comanda si apoi se apuca sa toarne diluant in vopsea sau sa dea telefon la fabrica de plastice si sa le ceara rebuturile (exemple utopice, desigur) .. astea nu ti se par sarcasme?

Ce spune in schimb Daniel este perfect adevarat! Lista difera. In Germania Ghia avea 6 airbaguri de exemplu la Focus, in Ro doar 4 :D Si de aici o reducere. Am mai vazut apoi pe o lista de optionale lac pentru vopsea ... sunt sigur ca in GE lacul nu e optional, e standard. Etc, etc, etc....
Avatar utilizator
verga_Cip
1nsane Member
 
Mesaje: 12705
Membru din: 17 Apr 2006, 11:04
Localitate: Bacau
Maşina: Ford Focus Mk2 2.0 TDCi 100 kw 2005

Re: Calitate vest vs est

Mesajde bezart » 16 Dec 2009, 14:39

Si cine esti tu sa stabilesti daca sunt sau nu aberatii?
Avatar utilizator
bezart
1nsane Member
 
Mesaje: 1183
Membru din: 12 Sep 2008, 14:08
Maşina: Focus Mk2 1.6 Ti-VCT 2006, Opel Corsa 1.2 2012, Daewoo Matiz 2004

Re: Calitate vest vs est

Mesajde verga_Cip » 16 Dec 2009, 14:41

OK, hai sa nu ne certam si sa judecam logic. In afara de faptul ca in Romania, mai toate masinile incep sa trancane si sa li se strice motoarele datorita combustibililor si consumabilelor, ulei, etc ...pe ce te bazezi tu ca FORD ar face masini mai bune pentru Germania si mai putin bune pentru Romania?
Avatar utilizator
verga_Cip
1nsane Member
 
Mesaje: 12705
Membru din: 17 Apr 2006, 11:04
Localitate: Bacau
Maşina: Ford Focus Mk2 2.0 TDCi 100 kw 2005

Re: Calitate vest vs est

Mesajde bezart » 16 Dec 2009, 15:13

Ok, nu ne certam.
Ideea asta mi-a intrat in cap de la unele exemple sau fapte. Desigur, nici un producator nu va recunoaste acest lucru oficial.
1. La celebrele Mondeo Mk3 2.0 TDCi au picat injectoarele in prostie. Foarte rar sa fi depasit vreounul 100.000 km. Oficial vina o poarta motorina de la noi. Stiu exemple de posesori cu masini cumparate de noi din Germania care cu motorina noastra au ajuns la 200.000 km. La injectoare e foarte simplu. Injectorul are un cod care tine cont de tolerantele de fabricatie, asadar despre anumite piese se stie de la inceput ca sunt aproape de limita de acceptabilitate.

2. Am discutat cu diversi mecanici din reteaua Ford. Acestia au constatat ca diversele probleme uzuale apar la masinile aduse de afara la kilometraje sensibil mai ridicate.

3. Nu inteleg de ce cei care au comentat pe forum cred ca problema logisticii este foarte dificila. E foarte usor, fabrica se aprovizioneaza cu piese de la diversi furnizori. Acelasi reper poate fi fabricat de mai multi producator la calitati diferite.

4. Aceasta practica exista si la alti producatori auto: Skoda este un bun exemplu. La octavia diesel in maxim 30 k km apare zgomot la distributie cu kitul original. Explicatia in service: este foarte mult praf in Romania si se depune pe role. Nu se rupe nici o curea, ei cunosc acest lucru si continua cu obiceiul. S-au adus de afara gramezi de Golfuri cu acelasi motor si nici vorba de zgomot. Eu nu pot baga mana in foc ca si Fordul face minuni de astea, dar totusi pentru ei este un calcul cinic, o afacere.

5. DOVADA SUPREMA: Aceeasi masina este in Germania cu 3000-4000 euro mai scumpa, ma refer la pret in showroom. De unde provine diferenta, in conditiile in care mai costa si transportul in Romanicanland??? Din adaos comercial mai mic??? Concurenta pe piata Germana este acerba, in general rata profitului acolo este de 8-10 %, nu ca la noi unde inainte de criza si cel mai prost manager obtinea 50%. Putem vorbi si de piese de schimb: la mosul Tiriac un injector este 430 euro, iar in Germania 200 euro.
Avatar utilizator
bezart
1nsane Member
 
Mesaje: 1183
Membru din: 12 Sep 2008, 14:08
Maşina: Focus Mk2 1.6 Ti-VCT 2006, Opel Corsa 1.2 2012, Daewoo Matiz 2004

Re: Calitate vest vs est

Mesajde verga_Cip » 16 Dec 2009, 15:50

Deci..initial la Ford reviziile se faceau la 20 mii de km. Faptul ca acele filtre se schimbau asa de tarziu si motorina era cum era, poate fi o explicatie. Eu insa te intreb: masina e pe o linie de fabricatie, totul este pus automat. Masina se misca de la o linie la alta: pe una pun pistoanele, pe una pun inectoarele, pe una pun alternatoarele, etc. De unde stie acel mecanic aflat pe linia de fabricatie (procesele automatizate sunt urmarite de persoane - oameni) ca acea masina este pentru Romania sau nu!? Adica mi s-ar parea ciudat sa vina ala de la vanzari sa spuna: Alo..masina asta pleaca in RO. Vedeti cum faceti .. sau invers, in Germania. Si apoi, producatorul, dupa ce monteaza totul face o inspectie cu o masina automatizata care softeaza masina cu cel mai optim soft. Altfel spus nu exista un singur soft ci comporta mici modificari. Exista la un moment dat un numar care defineste revizia softului. Cum poti pune acea masina sa faca sa mearga altfdel decat in parametri garantati? Si apoi, Delphi, de exemplu, face injectoare. Nu poate face un lot prost si il da la FORD si spune: vedeti ca astea sunt mai proaste, dati-le alora ... nu au cum. Ar trebui sa le ambaleze diferit, sa scrie rebut pe ele ..etc.

2. Ford recomanda schimbarea injectoarelor la 1000 mi de mile sau km, nu mai stiu. Deci e cerinta Delphi. Deci ei au acoperire :D

3. vezi mai sus.

4. Nu comentez VW, mi se pare o prostie sa spui ca se pune praf pe role, decat daca nu sunt acoperite :D (explicatia lor te face sa razi)

5. Am spus si mai devreme: anumite lucruri NU sunt puse pe masina ci in lista de optionale, asa cum cere importatorul. Importatorul poate cere ca vopseaua sa nu fie lacuita, sa nu aibe scut la motor, sa nu aibe capace de FORD la roti ci unele de producator sau fara, ca pune el in tara, etc etc etc. Si de aici diferenta de bani.

PS: Nu sustin ca am eu dreptate, insa procesul de rezervare a unui VIN este automatizat, electronic. Sasiul este deja facut, doar incep sa puna pe el ce au de pus. Seria este data la fabricarea sasiului, nu la terminarea masinii, ca s-o poata evalua.

Cat priveste piesele de schimb, aici recunosc ca se fac prostii.

Eu asa vad lucrurile ... intr-o lume a informatiei.
Avatar utilizator
verga_Cip
1nsane Member
 
Mesaje: 12705
Membru din: 17 Apr 2006, 11:04
Localitate: Bacau
Maşina: Ford Focus Mk2 2.0 TDCi 100 kw 2005

Re: Calitate vest vs est

Mesajde bezart » 16 Dec 2009, 16:14

1. In privinta preturilor verificarea se face foarte usor daca intri pe http://www.ford.de. Poti face o configurare si sa o compari cu ce e la noi. NU ma refer la preturile de promotie datorita crizei economice cand unii pot sa vanda si in pierdere ca sa deblocheze banii.

2. Cand importatorul comanda un stoc, nu se stie in ce tara vor ajunge masinile??? Normal ca masinile trec de teste, dar durata de viata este altceva. Dau un exemplu din alt domeniu, IT: acum niste ani Intel facea procesoare Pentium de 150 si de 166 MHz. Am intrebat pe cineva de meserie ce e cu diferenta asta asa mica, nu mi se parea normal. raspunsul: toate procesoarele erau de fabricate ca fiind de 166, dar cele care nu treceau de teste erau trecute pe 150.

3. Exact datorita automatizarii se stie cu precizie ce piese ajung pe o masina.

4. In privinta celebrelor injectoare Delphi: cele fabricate cu tolerantele aproape de limita trec testele, dar nu vor avea nici durata de viata.

Una peste alta, NU sustin ca am dreptate absoluta, toate dovezile sunt circumstantiale si pot fi subiective.
Astept si alte pareri.
Avatar utilizator
bezart
1nsane Member
 
Mesaje: 1183
Membru din: 12 Sep 2008, 14:08
Maşina: Focus Mk2 1.6 Ti-VCT 2006, Opel Corsa 1.2 2012, Daewoo Matiz 2004

Re: Calitate vest vs est

Mesajde zaboss » 16 Dec 2009, 16:57

1. Diferenţele de preţ între ţări au drept cauză:
- taxele şi impozitele locale;
- costurile de distribuţie şi logistică;
- costurile de marketing;

2. Acele procesoare de care vorbeşti, au ajuns numai în România?

3. Tocmai din cauza automatizării este ineficient să pui repere diferite. "Roboţii" care fac asamblarea sunt alimentaţi cu un stoc de repere. Este dificil de gestionat item-uri diferite la acelaşi reper. De aceea, când apar probleme, se recheamă loturi întregi, care ajung în diferite ţări.

Problema este că pentru orice firmă costurile necesare gestionării unui stoc dual sunt mai mari decât economia făcută, cu toată informatizarea şi automatizarea. Inclusiv pentru producătorul reperelor este imposibil să ţină înregistrări cu privire la reperele care trec la limită şi cele care trec cu brio testele (lăsând la o parte faptul că sunt prea puţine reperele care se testează altfel decât prin eşantion). În general, controlul se face pe linia de fabricaţie prin ţinerea sub control a proceselor de producţie.

Diferenţa este cea spusă de Claudiu - liste de componente diferite, date de cerinţele legale şi/sau de reglementare, preferinţele utilizatorilor, marketing. Ţinând cont că pieţele emergente sunt sensibile la preţ, normal că lista de repere este mai scurtă, dotările pe echipare mai reduse ş.a.m.d.
Ex Ford Fiesta Mk5, 2002, Endura 1,3, AC, ABS, 4AB, WF0AXXGAJA2L07559. Ex Kia Cee'd, 1,4 GSL Best. Acum Renault Laguna II 1,9 dci, Confort Dynamique.
______
Manuale, proceduri, instrucţiuni, fişe de post
Avatar utilizator
zaboss
Gold Member
 
Mesaje: 931
Membru din: 14 Apr 2006, 00:21
Localitate: http eror 404: zaboss not found
Maşina: Kia Cee'd, 1,4, GSL Best
VIN: rosusecrecesimult

Re: Calitate vest vs est

Mesajde adyamg » 16 Dec 2009, 17:04

bezart,606303 scrie:2. Cand importatorul comanda un stoc, nu se stie in ce tara vor ajunge masinile??? Normal ca masinile trec de teste, dar durata de viata este altceva. Dau un exemplu din alt domeniu, IT: acum niste ani Intel facea procesoare Pentium de 150 si de 166 MHz. Am intrebat pe cineva de meserie ce e cu diferenta asta asa mica, nu mi se parea normal. raspunsul: toate procesoarele erau de fabricate ca fiind de 166, dar cele care nu treceau de teste erau trecute pe 150.

Nu are legatura cu o tara sau o piata de desfacere asta ... si acum Intel si AMD fac de exp Phenom X4(quadcore) .. si X3(triplecore) .. iar X3 este defapt un X4 la care un core nu a supravietuit in procesul de fabricatie si prin urmare el este dezactivat, astfel AMD in loc sa aiba o pierdere completa recupereaza vanzand acel procesor la un pret mai mic.

bezart,606303 scrie:3. Exact datorita automatizarii se stie cu precizie ce piese ajung pe o masina.

Cum ziceau colegii de mai sus ... logistic e mult mai complicat sa faci masini asa si in final mult mai scump.


bezart,606303 scrie:4. In privinta celebrelor injectoare Delphi: cele fabricate cu tolerantele aproape de limita trec testele, dar nu vor avea nici durata de viata.

Injectoarele Delphi au facut probleme in orce tara au existat .. motiv pentru care exista si un TSB ce se adreseaza acestei probleme
Ultima oară modificat de adyamg pe 16 Dec 2009, 17:10, modificat 1 dată în total.
adyamg
1nsane Member
 
Mesaje: 8305
Membru din: 01 Apr 2008, 23:25
Maşina: Ford Focus 1.6 Zetec

Re: Calitate vest vs est

Mesajde bezart » 16 Dec 2009, 17:06

Referitor la procesoare nu stiu daca au ajuns numai in Romania. Era un exemplu care demonstra ca un produs care nu indeplineste 100 % performantele cerute poate sa nu fie rebutat.
Dupa cum am mai spus, nu bag mana in foc ca Ford face matrapazlacuri cu loturile pentru tarile mai de lumea a treia, dar eu nu m-am riscat sa cumpar o masina produsa pentru Romania. Este parerea mea.
Avatar utilizator
bezart
1nsane Member
 
Mesaje: 1183
Membru din: 12 Sep 2008, 14:08
Maşina: Focus Mk2 1.6 Ti-VCT 2006, Opel Corsa 1.2 2012, Daewoo Matiz 2004

Re: Calitate vest vs est

Mesajde adyamg » 16 Dec 2009, 17:20

@bezart .. chiar am vrut sa spun ca sunt convins ca tu ai cumparat masina de dincolo insa poti fii sigur ca nu e mai masina ca un Focus al celor ce l-au cumparat din RO.
Diferentele pot fii de ordinul celor mentionate mai sus
- la aceeasi echipare e posibil ca masina ta sa aiba un airbag sau 2 in plus, un TCS, chestii de dotari. Adica Ghia de Germania nu este egal cu Ghia de Romania.
- mai pot aparea diferente legate de specificul climatic al tarilor pentru care se fac masinile ... spre exp sunt sanse mari ca o masina facuta pt Suedia sa aiba vreun sistem de incalzire suplimentar ... sistem care pe vreo masina pentru Romania sau Italia sau Spania nu o sa il gasesti.

Insa overall sunt convins ca masinile vor accelera la fel, vor frana la fel, vor consuma la fel si daca conditiile de exploatare ar fii la fel ... ar rezista in timp la fel!

Si acum mi-am adus aminte de ceva legat de exemplul lui @Danielardelian ... pe discovery la how is made aratau cum se face un Z4 si la un momentdat au mentionat ca pentru izolarea compartim motor de habitaclu exista pasla(sau ce o fii) de 4 tipuri in functie de ce doreste clientul nu in functie de tara unde va fii comercializat.
adyamg
1nsane Member
 
Mesaje: 8305
Membru din: 01 Apr 2008, 23:25
Maşina: Ford Focus 1.6 Zetec

Următorul

Înapoi la Versus

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 3 vizitatori

Cine este conectat

În total sunt 3 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 3 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 1197 pe 04 Aug 2014, 15:23

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 3 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login