Versus

Calitate vest vs est

Care e mai buna? Comparatii intre diverse modele/marci de autoturisme.

Re: Calitate vest vs est

Mesajde adrianFF05 » 26 Apr 2011, 12:26

La camioane DAF, exista parc anume produse pentru piata de est, la preturi "accesibile" si pentru noi, si facute cu piese pe masura pretului.
Iar cu piese programate sa cedeze, nu cred ca e gluma pentru ca Toyota a pus un premiu mare pentru cine construieste o masina care sa cedeze dupa iesirea din garantie (dupa 6 ani), sau primii 2 ani dupa iesirea din garantie. Cred ca toti producatorii isi pun problema asta. Si nici nu cred ca ar fi o problema prea greu de realizat, dau exemplu la o piesa, o pompa de apa, sa nu-i mai puna rulmenti ci bucsi din teflon, capsulata fara posibilitate de reparare, care dupa o perioada limitata se uzeaza si o arunci. Asta e in functie de politica de manegement al fiecarui contructor, unde trebuie sa pastreze un echilibru pret fiabilitate, astfel ies din schema.
...Sa fii iubit...!
Avatar utilizator
adrianFF05
Ford Freak
 
Mesaje: 143
Membru din: 10 Ian 2011, 09:06
Localitate: Turda
Maşina: Focus hb; 2006; 1,6 Zetec-S PFI; 100 cp; sport
VIN: WF05XXGCD56Yxxxxx

Re: Calitate vest vs est

Mesajde adyamg » 26 Apr 2011, 12:38

:-??
adyamg
1nsane Member
 
Mesaje: 8305
Membru din: 01 Apr 2008, 23:25
Maşina: Ford Focus 1.6 Zetec

Re: Calitate vest vs est

Mesajde tudoralex » 26 Apr 2011, 16:23

Chiar tare asta cu piese progrmate sa se strice. Ii si vad pe inginerii de la Ford dupa ce au proiectat o piesa o testeaza, constatata ca este prea rezistenta si o reproiecteaza sa tina mai putin.
Avatar utilizator
tudoralex
Gold Member
 
Mesaje: 518
Membru din: 22 Sep 2008, 19:11
Localitate: Bucuresti
Maşina: ford focus 2005 1.6i 100cp trend
VIN: wf05xxgcd55j34969

Re: Calitate vest vs est

Mesajde bezart » 19 Mai 2011, 11:56

Mare scandal la Craiova, cica masinile nu sunt de calitate, iata raspunsul angajatilor:

Exprimarea domnului preşedinte Jan Gijsen este cel puţin nefericită, din punctul meu de vedere. Nu apar probleme de calitate din cauza muncitorilor. Dacă apar anumite probleme, atunci ele sunt în proporţie de 100% din cauza anumitor neconformităţi ale pieselor pe care le primim. Noi am produs automobile cu mult timp înainte de a veni Ford la Craiova, iar calitatea maşinilor produse de noi sub licenţă coreeană a fost comparabilă cu orice astfel de produs din Europa şi din lume. La fel este şi acum", a precizat unul dintre liderii sindicali de la uzina Ford, Ovidiu Cioroianu.


ADICA PRIMESC PIESE DE CACAT
Avatar utilizator
bezart
1nsane Member
 
Mesaje: 1183
Membru din: 12 Sep 2008, 14:08
Maşina: Focus Mk2 1.6 Ti-VCT 2006, Opel Corsa 1.2 2012, Daewoo Matiz 2004

Re: Calitate vest vs est

Mesajde razvanclinciu » 19 Mai 2011, 14:15

Chestia asta cu in Germania totul e mai bun decat in Romania ma distreaza teribil. Coca Cola e mai buna, apa plata e mai buna, rosul e mai rosu.
Fara doar si poate o masina cu 100.000 din Germania are uzura mai mica decat una din Romania. Dar motivul nu e ca a fost constuita cu piese mai bune. Masina aia a mers pe niste drumuri bune, a fost alimentata cu combustibil de calitate, a fost intretinuta corespunzator si probabil a fost condusa decent. In Romania 80% din soferi schimba la 2,000 de ture, merg 2 Km pana la munca, si motorul nu apuca sa se incalzeasca, merg printr-un praf mai ceva ca in Sahara, prin niste gropi cat China. Dupa care ne miram ca masina e praf la 100,000 Km.
E mai scump pentru un producator de masa cum este Ford sa faca o masina mai prosta pentru Romania. E adevarat ca sunt anumite repere, gen capac motor care in Germania sunt pe masini, iar in Romania nu. Insa motorul, cutia, amortizoare, etc sunt identice. Sa nu uitam ca masinile sunt mai scumpe in Germania.
razvanclinciu
Member
 
Mesaje: 262
Membru din: 26 Apr 2011, 21:32
Maşina: Ford Focus Trend Collection 1.6 TDCi 90 CP 5 dr
VIN: WF05XXWPD57U34849

Re: Calitate vest vs est

Mesajde Nic_Bv » 19 Mai 2011, 17:24

Razvane, te contrazici singur. In aceiasi fraza spui ca e mai scump pentru Ford sa faca o masina mai proasta pentru Romania, apoi recunosti ca masina este identificata pe banda de montaj ca fiind destinata pentru Romania. Prin urmare mai putine capace, o antifonare mai subtire, un control al calitatii mai sumar, etc.

Da, motorul este identic, cutia de viteze este identica. La fel si ovalul albastru de pe grilajul radiatorului. Pentru unii masina se rezuma la atat, pentru altii nu.
Ford C-Max Ghia 2008, 1.6 TDCi 110 CP.
Blog personal: Îmblânzitorul de fantasme

"Cred cu fermitate că există o singură formă de educație, autoeducația" - Isaac Asimov
Avatar utilizator
Nic_Bv
1nsane Member
 
Mesaje: 1671
Membru din: 11 Sep 2007, 22:53
Localitate: Braşov
VIN: WF0EXXGCDE8Y55186

Re: Calitate vest vs est

Mesajde Mihai L » 19 Mai 2011, 23:12

Evident ca este identificata. Insa se pare ca e greu de inteles ca daca nu se pune un capac este pentru ca asa se poate vinde in RO cu un pret mai mic, sau daca nu se pune ESP este pentru ca la noi nu este obligatoriu.

Alt exemplu: sa zicem ca in tara Iolandia Ford ar trebui sa fie foarte bine antifonata si echipata cu sistem de sonorizare performant pentru a se putea vinde/concura cu oferta de acolo. Merita sa produca aceeasi masina si pentru Germania? Evident ca nu, acolo se cer alte dotari, iar acestea ar scumpi nejustificat produsul pentru acea piata. Prin urmare, nu se face un produs mai prost pentru Germania, ci un produs vandabil in aceasta tara.

Nu poti face o echipa de CTC care sa fie orbi la masinile pentru RO si BG si adevarati cerberi pentru Germania.

Hai sa te luam si pe tine de exemplu: e adevarat lucrezi mai prost pentru firme din tara si mai bine pentru cei de afara? :D
Eu as zice ca nu-ti permiti.
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10793
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Re: Calitate vest vs est

Mesajde Nic_Bv » 20 Mai 2011, 07:54

Mihai: nu fac diferenta intre cei din tara si ce de-afara, fac diferenta intre cei ce platesc bine si cei care platesc prost.
Cei care sunt stransi la punga, executabilul, sursele, ura si la gara.
Cine plateste onorabil primeste un kit de instalare, o documentatie, o asistenta post-sales, test cases, si asa mai departe.

Asa procedeaza oricine gandeste orientat pe profit. Actele de caritate nu-si au locul acolo unde exista concurenta si la orice pas gresit vine altul in locul tau.

Asa si cu Ford, inca de cand taica Henry Ford a spus in urma cu mai bine de o suta de ani in urma:
"I will build a car for the great multitude. It will be large enough for the family, but small enough for the individual to run and care for. It will be constructed of the best materials, by the best men to be hired, after the simplest designs that modern engineering can devise. But it will be so low in price that no man making a good salary will be unable to own one – and enjoy with his family the blessing of hours of pleasure in God's great open spaces."

Asta e politica firmei. La naiba, nu e Bentley, nici macar BMW. Nu are rost sa ne amagim.
Ford C-Max Ghia 2008, 1.6 TDCi 110 CP.
Blog personal: Îmblânzitorul de fantasme

"Cred cu fermitate că există o singură formă de educație, autoeducația" - Isaac Asimov
Avatar utilizator
Nic_Bv
1nsane Member
 
Mesaje: 1671
Membru din: 11 Sep 2007, 22:53
Localitate: Braşov
VIN: WF0EXXGCDE8Y55186

Re: Calitate vest vs est

Mesajde razvanclinciu » 20 Mai 2011, 09:05

Nic_Bv,913652 scrie:Razvane, te contrazici singur. In aceiasi fraza spui ca e mai scump pentru Ford sa faca o masina mai proasta pentru Romania, apoi recunosti ca masina este identificata pe banda de montaj ca fiind destinata pentru Romania. Prin urmare mai putine capace, o antifonare mai subtire, un control al calitatii mai sumar, etc.

Da, motorul este identic, cutia de viteze este identica. La fel si ovalul albastru de pe grilajul radiatorului. Pentru unii masina se rezuma la atat, pentru altii nu.



Nu ma contrazic deloc. Este adevarat ca in Germania, ESP-ul e standard pe toate modelele, in Romania nu, in Suedia AC nu e standard, in Romania da. Asta nu inseamna ca producatorul face masini diferite pentru vest si est, inseamna ca oferta este adaptata la cerere. Dotarile standard le stabileste importatorul. Daca importatorul doreste ESP in standard pentru Fiesta, nu e o problema pentru fabrica. Insa aceasta opriune nu se cere in Romania. De ce sa ai o optiune in standard care nu se cere? Capacul ala de motor il poti cumpara si in Romania daca vrei neaparat. Si au venit loturi care aveau acel capac. Apoi pretul difera de la piata la piata pentru ca ei se raporteaza la puterea de cumparare si la concurenta.
razvanclinciu
Member
 
Mesaje: 262
Membru din: 26 Apr 2011, 21:32
Maşina: Ford Focus Trend Collection 1.6 TDCi 90 CP 5 dr
VIN: WF05XXWPD57U34849

Re: Calitate vest vs est

Mesajde Mihai L » 20 Mai 2011, 17:45

Nic_Bv,913887 scrie:Mihai: nu fac diferenta intre cei din tara si ce de-afara, fac diferenta intre cei ce platesc bine si cei care platesc prost.
Cei care sunt stransi la punga, executabilul, sursele, ura si la gara.
Cine plateste onorabil primeste un kit de instalare, o documentatie, o asistenta post-sales, test cases, si asa mai departe.
...

Nu te face ca nu intelegi... :D
Era vorba daca celor care platesc putin le spui ca le dai la fel ca celorlalti, dar le prepari un mic rasol.

Cata vreme primesc ceea ce au platit nu se poate spune ca sunt pacaliti, asa cum presupun unii ca se face productia vest vs est.
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10793
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Re: Calitate vest vs est

Mesajde Nic_Bv » 20 Mai 2011, 19:06

Mihai, daca tu presupui chiar si o secunda ca ceea ce fac eu poate fi extrapolat catre Ford sau viceversa, ma faci sa ma simt mult mai important decat sunt. :D

Din punctul meu de vedere ce a fost de spus pe aceasta tema s-a spus demult, acum nu facem altceva decat sa reincalzim o zeama care are in continuare gust diferit de la un consumator la altul.
Ford C-Max Ghia 2008, 1.6 TDCi 110 CP.
Blog personal: Îmblânzitorul de fantasme

"Cred cu fermitate că există o singură formă de educație, autoeducația" - Isaac Asimov
Avatar utilizator
Nic_Bv
1nsane Member
 
Mesaje: 1671
Membru din: 11 Sep 2007, 22:53
Localitate: Braşov
VIN: WF0EXXGCDE8Y55186

Re: Calitate vest vs est

Mesajde mutica » 20 Oct 2014, 16:01

Bineinteles ca va fi mereu o diferenta de calitate a produselor trimise catre tari mai slab dezvoltate si asta din cauza legislatiilor tarilor. Cel mai usor se pot vedea diferente cumparad detergenti, cosmetice, parfumuri provenite din tari puternic dezvoltate si tara noastra de exemplu. Se va observa o diferenta majora a calitatii.

Va tot bateti in piept ca producatorii auto, nu fac si nu au cum sa faca discriminari in calitatea produsului trimis catre o anumita tara. Va inselati! Fiecare producator primeste loturi de piese de la terti producatori, piese, care uneori pot veni in loturi problema, cu anumite defecte, defecte care sa reduca viata produsului. Producatorul nu va arunca acele piese ci le va baga in masini catre tari mai slab dezvoltate, de ce, ptr ca legislatiile sunt permisive, nimeni nu le face nimic. Aici discutam de masini cu preturi normale si nu de masini de lux. Cum scazi pretul masinii? Simplu, folosesti piese de mai slaba calitate. Asa atunci cand vrei sa cumperi un senzor, poti sa gasesti un senzor la 15 lei, sau acelasi senzor, dar alt producator cu 200 lei.
In general producatorii auto, incearca sa reduca costurile pe cat pot ei de mult, nu monteaza pasla pe capota, nu monteaza scut de plastic, diverse capace, antifonari, etc, care cumulate pretul lor de achizie este derizoriu, dar acel pret derizoriu inmultit cu nr. de masini, va rezulta un nr. f frumusel.
Legat de piesele care au un anumit timp de viata. Cel mai bun exemplu este dat de electrocasnice. Daca inainte un frigider de ex. tinea 30-40 de ani fara sa se strice, acum iti pica in 5 ani. La fel si cu masinile. Masinile de pe la inceputul anilor 2000 sunt mult mai robust construite (ma refer la calitate, nu la impact), decat cele construite acum, este cat se poate de simplu. Cum faci o piesa sa pice? Simplu, o subdimensionezi! Fabricile auto, nu fac adevaratii bani din masinile propriu-zise, ci din piesele de schimb, vandute ulterior.
Avatar utilizator
mutica
Gold Member
 
Mesaje: 735
Membru din: 22 Iun 2014, 22:44
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus 2| 1.6 16V Benzina 100Cp |Sedan
VIN: WF04XXWPD47T59743

Re: Calitate vest vs est

Mesajde Alex 1000RR » 21 Oct 2014, 16:56

Diferenta intre masinile care se vand in Est si ce le care se vand in Vest, este ca si diferenta intre piesele Aftermarket si piesele OEM .... ADICA NICI UNA :) !!!!
Alex 1000RR
Incepator
 
Mesaje: 73
Membru din: 08 Iul 2011, 11:51
Maşina: Ford Focus 2

Re: Calitate vest vs est

Mesajde forbidden27 » 09 Noi 2014, 11:07

mutica scrie:.

Va tot bateti in piept ca producatorii auto, nu fac si nu au cum sa faca discriminari in calitatea produsului trimis catre o anumita tara. Va inselati! Fiecare producator primeste loturi de piese de la terti producatori, piese, care uneori pot veni in loturi problema, cu anumite defecte, defecte care sa reduca viata produsului.
Poti sa ne spui si noua pe ce baza faci afirmatia asta? Cine ma obliga pe mine ca si client sa iti accept rebuturile furnizate de tine?
Producatorul nu va arunca acele piese ci le va baga in masini catre tari mai slab dezvoltate, de ce, ptr ca legislatiile sunt permisive, nimeni nu le face nimic.
De ce sa pun piesele alea pe un produs care poarta sigla marcii mele, sa imi asum eu probleme de garantie la produsul meu din cauza pieselor tale defecte, sa imi pierd credibilitatea pe o piata suprasaturata si sa nu ti le trimit tie inapoi sa te speli cu ele pe cap si sa imi platesti despagubiri pentru intarzierea productiei, sa risti sa iti reziliez contractul? Scuza-ma, dar vad ca habar nu ai ce inseamna management sau controlul calitatii si cum lucreaza aceste mecanisme.
-Ford Kuga 2.0Tdci 180 CP; Titanium, Ruby Red, 2016
-Ford Mondeo MK4 1.8Tdci 125cp Trend, 2008
-Ford Focus MK2 1.6 Tdci 90cp, 2007
-(Ex) Ford Sierra 2.0 1985 aka Logan Killer
-Thunder Tiger MTA-4
-Losi XXL2
Avatar utilizator
forbidden27
1nsane Member
 
Mesaje: 1434
Membru din: 09 Dec 2007, 11:51
Localitate: Slobozia
Maşina: Mondeo MK4, 1.8TDCI, 125 Cp, Trend
VIN: WF0DXXGBBD8G04304

Re: Calitate vest vs est

Mesajde mutica » 13 Noi 2014, 14:53

forbidden27 scrie:
mutica scrie:.

Va tot bateti in piept ca producatorii auto, nu fac si nu au cum sa faca discriminari in calitatea produsului trimis catre o anumita tara. Va inselati! Fiecare producator primeste loturi de piese de la terti producatori, piese, care uneori pot veni in loturi problema, cu anumite defecte, defecte care sa reduca viata produsului.
Poti sa ne spui si noua pe ce baza faci afirmatia asta? Cine ma obliga pe mine ca si client sa iti accept rebuturile furnizate de tine?
Producatorul nu va arunca acele piese ci le va baga in masini catre tari mai slab dezvoltate, de ce, ptr ca legislatiile sunt permisive, nimeni nu le face nimic.
De ce sa pun piesele alea pe un produs care poarta sigla marcii mele, sa imi asum eu probleme de garantie la produsul meu din cauza pieselor tale defecte, sa imi pierd credibilitatea pe o piata suprasaturata si sa nu ti le trimit tie inapoi sa te speli cu ele pe cap si sa imi platesti despagubiri pentru intarzierea productiei, sa risti sa iti reziliez contractul? Scuza-ma, dar vad ca habar nu ai ce inseamna management sau controlul calitatii si cum lucreaza aceste mecanisme.



Daca pui problema strict din punct de vedere teoretic ai dreptate! Daca e sa ne luam dupa realitate, scuza-ma dar vad ca habar nu ai pe ce lume traiesti. NU te simtii obligat sa-mi raspunzi, aici e un topic in care lumea isi da cu parerea (buna/proasta) si cam atat. Nu suntem la DNA ca sa ne justificam declaratiile.
Avatar utilizator
mutica
Gold Member
 
Mesaje: 735
Membru din: 22 Iun 2014, 22:44
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus 2| 1.6 16V Benzina 100Cp |Sedan
VIN: WF04XXWPD47T59743

Re: Calitate vest vs est

Mesajde forbidden27 » 16 Noi 2014, 20:34

Mai @ mutica, daca intervii intr-o discutie doar sa iti dai cu parerea, e alegerea ta. Dar ca sa ridici discutia la un nivel la care sa clarifici o problema care este in discutie, trebuie sa aduci si argumente cand faci o afirmatie.
Hai sa revenim cu picioarele pe pamant. Ce facem frate, comparam o masina cu un parfum, o punga de detergent sau o sticla de Coca Cola???
O masina este un ansamblu alcatuit din zeci de mii de componente. Cred ca stii ca Ford, spre exemplu, nu produce piesele componente. Are contracte ferme cu anumiti producatori care produc piesele sub licenta Ford (FoMoCo sau Motorcraft), la standardele si specificatiile cerute de Ford. Ford asambleaza zilnic mii de masini. Asta inseamna milioane de componente folosite zilnic. Cine naiba crezi tu ca sta sa le sorteze? Fabricile unde se asambleaza masinile sunt complet automatizate. Inclusiv transportul de la storage la linia de fabricatie se face automatizat, robotizat.
Hai sa luam exemplul unui injector. E o piesa, te uiti la el, o bucata de fier mica, cu un pret mare. Daca tu ai fi la linia de asamblare, de unde stii tu ca injectorul ala are vre-un defect? Asta se vede doar cand termini masina de asamblat, la controlul calitatii. E injectorul bun, in parametrii, trece, nu e bun, se schimba si cel defect se trimite la producator pentru inlocuire ca nu e fraier Ford sa plateasca un injector stricat. Mai mult, producatorul testeaza injectorul ala inainte sa-l trimita la Ford, sansele ca Ford sa primeasca o piesa defecta este foarte mica.
Iti mai spun inca o data, garantia pe produsul final, adica pe Focusul tau, este data de Ford. Si nu isi permite sa puna o piesa pe care el suspecteaza ca poate ceda in perioada de garantie pt ca tu o sa reclaim defectul la Ford, nu la cel care produce piesa. Si gandeste-te numai ce costuri implica schimbarea unei piese in garantie. Diagnoza in sevice, manopera, pretul piesei noi, transportul piesei noi, returul piesei defecte catre Ford, returul piesei defecte catre producator, etc...
Un producator de masini are contracte ferme cu producatorii de piese sai sa nu crezi ca eventualele problem de garantie se rezolva pe cheltuiala Ford. Toate aceste cheltuieli amintite mai sus, pana la urma, tot pe carca producatorului piesei cade.
Chiar daca mi-ai spus sa nu o fac, iti raspund si iti spun ca lucrez in sistem, am o pozitie de manager si stiu exact cum functioneaza nebunia asta.
-Ford Kuga 2.0Tdci 180 CP; Titanium, Ruby Red, 2016
-Ford Mondeo MK4 1.8Tdci 125cp Trend, 2008
-Ford Focus MK2 1.6 Tdci 90cp, 2007
-(Ex) Ford Sierra 2.0 1985 aka Logan Killer
-Thunder Tiger MTA-4
-Losi XXL2
Avatar utilizator
forbidden27
1nsane Member
 
Mesaje: 1434
Membru din: 09 Dec 2007, 11:51
Localitate: Slobozia
Maşina: Mondeo MK4, 1.8TDCI, 125 Cp, Trend
VIN: WF0DXXGBBD8G04304

Anterior

Înapoi la Versus

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 3 vizitatori

Cine este conectat

În total sunt 3 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 3 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 1197 pe 04 Aug 2014, 15:23

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 3 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login