Versus

Calitate vest vs est

Care e mai buna? Comparatii intre diverse modele/marci de autoturisme.

Re: Calitate vest vs est

Mesajde Avitar » 16 Dec 2009, 17:35

@cip nu ma refeream la tine ci la colegul alexandrusavu. In fine, am terminat cu offtopicu :D
https://www.olx.ro/oferta/vand-faruri-xenon-ford-focus-2-facelift-ID7xriU.html
Avatar utilizator
Avitar
HAOS Crew
 
Mesaje: 474
Membru din: 29 Iun 2008, 23:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus 2008, 1.6 Ti-VCT, 115 cp, Trend Sport Pack

Re: Calitate vest vs est

Mesajde bezart » 16 Dec 2009, 21:06

Fiecare are parerea lui. Mie personal nu cred ca o sa imi poata scoate cineva din cap treaba asta. Ar fi fost interesant daca ar fi postat posesori de masini din ambele categorii si ar fi expus problemele avute. Doar asa era posibil sa se formeze o idee cat de cat obiectiva. Altfel ne contrazicem in van unii pe altii.
Avatar utilizator
bezart
1nsane Member
 
Mesaje: 1183
Membru din: 12 Sep 2008, 14:08
Maşina: Focus Mk2 1.6 Ti-VCT 2006, Opel Corsa 1.2 2012, Daewoo Matiz 2004

Re: Calitate vest vs est

Mesajde zaboss » 16 Dec 2009, 21:52

De fapt, tu nu vrei să auzi altă opinie, ci vrei să-ţi fie confirmată opinia pe care deja o ai.
Ultima oară modificat de KomandantuR pe 17 Dec 2009, 09:37, modificat 1 dată în total.
Motiv: Va rog nu mai citati mesajul imediat anterior. Va mulumesc.
Light travel faster than sound, that's why some people seem brighter until you hear them speak.
Avatar utilizator
zaboss
Gold Member
 
Mesaje: 964
Membru din: 14 Apr 2006, 00:21
Localitate: http eror 404: zaboss not found
Maşina: Waiting
VIN: rosusecrecesimult

Re: Calitate vest vs est

Mesajde Darth-Claudiu » 16 Dec 2009, 22:25

Hai ma Zaboss, nu mai minti lumea aici, stii si tu bine ca Ford are cate 2 fabrici in Germania, Spania, Belgia unde fac 3 tipuri de Focus, Fiesta, Mondeo, etc. Un tip de Ford pentru Vest, cu piese mai bune, mana de lucru mai experimentata si roboti de ultima generatie si un tip de Ford pentru Est, cu piese mai slabe, mana de lucru novice si roboti casati =)) .
La Craiova, stii si tu bine ca sunt 3 sectii, una pentru Vest, una pentru noi si bulgari si una pentru ucrainieni si basarabeni =)) .

PS: Serios vorbind, sunt suparat pe tine, ca azi (16.12) nu ai bagat marfa proaspata la galantar ;) . O fi treaba importanta dar si galantaru' e important, ce dracu, ne lasi fara distractia zilnica taman acum cand CC a dat verdictul final?
FF1, 1.8 Zetec Ghia, Mazda 2 TE.
Regret nothing. Fear less.
Socialismul e carja capitalismului.
Buy Romanian! Save your job!
Avatar utilizator
Darth-Claudiu
1nsane Member
 
Mesaje: 1019
Membru din: 23 Iun 2007, 06:31
Localitate: Bucuresti
Maşina: FF1, 2002, berlina, ghia, argintie, Zetec 1.8l, 115CP

Re: Calitate vest vs est

Mesajde Mihai L » 16 Dec 2009, 22:41

zaboss,606601 scrie:De fapt, tu nu vrei să auzi altă opinie, ci vrei să-ţi fie confirmată opinia pe care deja o ai.

Q.E.D. =D> =D> =D>

Alte argumente contra:
- presupunand ca faci un stoc dual de piese, vei avea timpi morti pentru realimentari
- probabilitate mare ca sa bagi si piese bune (sau viceversa!!!) unde nu trebuie doar ca sa termini masinile de pe linie.
Ca argument de pret... in momentul in care din piese scoti 1-200 EUR/zi dar faci doua masini mai putin pentru ca trebuie schimbate componentele si ai bani blocati in stocuri inutile de piese, ce crezi ca va alege un producator?
Nu trebuie uitata nici partea de service; in momentul in care vei avea probleme la o masina va trebui sa te uiti serios din ce componente a fost facuta si cate mai pot fi in aceasta stare. Este mult mai simplu de remediat o problema cand stii ca sunt facute standard.

In final, ca sa nu te simti prost, pot sa recunosc ca ai putina dreptate, DAR doar in cazurile gen Renault, care are o fabrica in Turcia de Clio pe care le distribuie doar in tarile din est, si o alta fabrica in Franta pentru localnici sau vest...
O fabrica intreaga poti sa o alimentezi cu subansamble si componente de ce calitate vrei.
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Re: Calitate vest vs est

Mesajde 1741010 » 16 Dec 2009, 23:41

Treaba asta o fac si cei de la Mercedes. Intr-o anumita zi pe saptamana se produce pt Europa de Est si Asia Centrala , iar restul saptamanii pt Vest.Asa ca nu-i mare smecherie sa scoti cate un lot de masini la o anumita calitate si cost.
Anul trecut am vrut sa iau un Polo cu rabla la schimb; aveau pe stoc peste 30 bucati chele(fara ABS, inchidere centralizata,cu 2 airbagu-ri...), masini pe care nu au cum sa le vanda in Vest.
Ford Mondeo Trend Tournier, an 2004,1998cmc,85kw/116cp, ABS ,ESP
WV Golf V, 1.9 TDI,2006
Vand palinca de prune : [url]http://forum.clubford.ro/viewtopic.php?f=111&t=69948[/url]
Avatar utilizator
1741010
Member
 
Mesaje: 330
Membru din: 18 Feb 2008, 18:39
Localitate: oradea
Maşina: Ford Mondeo Trend Tournier, an 2004,1998cmc,85kw/116cp, ABS ,ESP ,climatronic,pachet electric
VIN: WF0WXXGBBW4C81017

Re: Calitate vest vs est

Mesajde Mihai L » 17 Dec 2009, 00:34

Asa, din intamplare :D , se poate sa difere dotarile si asta sa fie motivul pentru care produc pentru tari diferite?
Ai date clare ca folosesc componente/subansamble de calitate inferioara?

Exemplul cu Polo este irelevant, cel mai probabil toti dealerii comanda un tip de produs in avans (cel pe care cei de la marketing il estimeaza cu cele mai multe sanse de reusita).
Si eu de exemplu am luat o masina de pe stoc, nu am crezut ca merita sa astept 3 luni pentru o configuratie in care as fi inclus si ESP, de exemplu. Configuratia Trend CL m-a satisfacut.

L.E. Sa nu uitam ce inseamna stoc de piese diferite pentru 20-40.000 repere... Si logistica necesara! (depozite/manipulare) :D
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Re: Calitate vest vs est

Mesajde toxicristi » 17 Dec 2009, 01:47

Unchiul meu aduce masini usor tamponate de mai bine de 10 ani si mi-a spus ca nu are niciun dubiu ca exista diferente intre cele comercializate in est si din vest, ba chiar intre cele comercializate in Franta/Italia/Spania si cele comercializate in Germania. Si Loganurile pentru Germania se pare ca au anumite elemente in plus fata de cele pentru alte piete sau piata interna. In principiu se vorbeste de chestii de confort/detalii, cam ce zicea Daniel, antifonare, diverse capace, poate chiar si tratamente de protectie a vopselei (asta avand in vedere cum arata masina mea dupa prima iarna - cum este posibil ca un Symbol facut in Turcia sa aibe o vopsea mai rezistenta ca un Ford Focus?), mici protectii, etc.

E posibil ca la introducerea unei noi game de motorizari, cu un pas in fata la poluare(euro 5 vs euro 3), primii care sa beneficieaza de aceste modele sa fie cei din vest, stocul de motoare cu norma euro mai mica de poluare sa raman pentru a se epuiza in est. Auzeam intr-un timp ca VW comercializa euro3 in est in timp ce vindea euro5 in vest. Stiu ca si la Ford se poate intampla ca, pentru un anumit model cu un anumit motor, produs intr-un anumit an, sa existe versiuni de la euro3 la euro5, dar nu stiu cum se coreleaza cu tara de destinatie.

La dotari este clar ca vorbim de diferente, dar alea sunt cat se poate de transparente. Un accent mai mare cade pe ce nu este cuprins in lista de dotari.
Imagine "Aici, pe forum, eşti ceea ce scrii!"
Avatar utilizator
toxicristi
 
Mesaje: 7689
Membru din: 02 Ian 2007, 23:53
Localitate: Bucuresti / Brasov
Maşina: Focus 2002 1.8TDDi 90CP Bouvagon

Re: Calitate vest vs est

Mesajde DanielArdelian2 » 17 Dec 2009, 10:02

Doua Mondeo Mk3 benzinare, produse in 2004, pentru Romania, sunt Euro 3.
Toate Mondeo Mk3 benzinare produse pentru Germania, incepand cu 2001, pe care le-am vazut eu, au fost Euro 4.
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: Calitate vest vs est

Mesajde verga_Cip » 17 Dec 2009, 10:37

Si asta ce inseamna? Ca le-au dat catalizatoare SH?! NU, spune ca motoarele au fost unele din stocuri vechi, cum spunea Cristi. Oricum norma euro nu e data de catalizator, ci de codul motorului!

PS: In asemenea manevre cred, si chiar asa e! Nu e nimic de ascuns in asta!
Avatar utilizator
verga_Cip
1nsane Member
 
Mesaje: 12705
Membru din: 17 Apr 2006, 11:04
Localitate: Bacau
Maşina: Ford Focus Mk2 2.0 TDCi 100 kw 2005

Re: Calitate vest vs est

Mesajde mondeo.ro » 17 Dec 2009, 13:05

Diferente mari nu pot fi.
Mondica MK3 al meu e adus din franta si are si el aceleasi probleme pe care le au cele pentru Romania.
Diferentele apar la dotarile standard si la optionale.
Am okazia sa conduc ocazional un alt MK3 luat din Timisoara de la reprezentanta si nu pot sa spun ca exista diferente.E la fel de bine lucrata.
Mondeo MK3 2.0TDCI 116cp HB
16.10.2016 = 366.780km! Turbo original, pompa inalta original. Injectia schimbata la 305.000km(!) si revopsita partial in 2014. In medie 500e/an filtre, ulei,piese si manopera(3 revizii/an). Arata si merge aproape ca in 2008 cand am luat-o.
Consum minim, calculat la pompa=5.8l/100km(urban, extraurban, autostrada) Viteza 80-140km/h pe nationale si 140-210km/h pe autostrada.
Consum mixt in prezent=6.9-7.3l/100km
Consum record:202km cu 8l =>4l/100km!!
Avatar utilizator
mondeo.ro
Gold Member
 
Mesaje: 533
Membru din: 15 Noi 2008, 15:54
Localitate: Timisoara(de fapt aproape de)
Maşina: Mazda 6 Sport GT CD140, 2008 / Ford Mondeo 2.0TDCi 116hp Ghia 2004/Ford Ka 1.3i 2006
VIN: wfblabnustiusorry

Re: Calitate vest vs est

Mesajde tudoralex » 17 Dec 2009, 13:11

Au euro mai mic pentru ca avem benzina/motorina mai proasta. Este o manarie din partea renault ca vinde noul megane cu pachet de drumuri grele in standard la noi sau doar au constatat ca este necesar?
Avatar utilizator
tudoralex
Gold Member
 
Mesaje: 518
Membru din: 22 Sep 2008, 19:11
Localitate: Bucuresti
Maşina: ford focus 2005 1.6i 100cp trend
VIN: wf05xxgcd55j34969

Re: Calitate vest vs est

Mesajde mondeo.ro » 17 Dec 2009, 13:24

Eu cred ca este necesar ca altfel garantia oferita de Renault ar fi mai mica.
Mondeo MK3 2.0TDCI 116cp HB
16.10.2016 = 366.780km! Turbo original, pompa inalta original. Injectia schimbata la 305.000km(!) si revopsita partial in 2014. In medie 500e/an filtre, ulei,piese si manopera(3 revizii/an). Arata si merge aproape ca in 2008 cand am luat-o.
Consum minim, calculat la pompa=5.8l/100km(urban, extraurban, autostrada) Viteza 80-140km/h pe nationale si 140-210km/h pe autostrada.
Consum mixt in prezent=6.9-7.3l/100km
Consum record:202km cu 8l =>4l/100km!!
Avatar utilizator
mondeo.ro
Gold Member
 
Mesaje: 533
Membru din: 15 Noi 2008, 15:54
Localitate: Timisoara(de fapt aproape de)
Maşina: Mazda 6 Sport GT CD140, 2008 / Ford Mondeo 2.0TDCi 116hp Ghia 2004/Ford Ka 1.3i 2006
VIN: wfblabnustiusorry

Re: Calitate vest vs est

Mesajde adyamg » 17 Dec 2009, 14:46

Hai sa facem o analogie ..sa zicem ca masinile astea sunt un brad de craciun.
Cei comercializati pentru vest sunt mai incarcati cu gloabe si au beteala mai frumoasa, cei facuti pentru est sunt mai golasi, cu mai putine gloabe si beteala mai basic ... dar esenta este aceeasi ... daca dai gloabele si beteala jos de pe cei 2 brazi ... vei avea 2 brazi identici.
Parerea mea :)

Legat de Renaul ... ar trebui acum sa se planga nemtii ca Renaulturile facute pentru Romania au pachetul de drumuri grele standard?
adyamg
1nsane Member
 
Mesaje: 8305
Membru din: 01 Apr 2008, 23:25
Maşina: Ford Focus 1.6 Zetec

Re: Calitate vest vs est

Mesajde bezart » 17 Dec 2009, 15:16

DOVADA SUPREAMA: cartea Rotile - Arthur Hailey =)) =)) =)) ACUM E SAH MAT =)) =)) =))
Avatar utilizator
bezart
1nsane Member
 
Mesaje: 1183
Membru din: 12 Sep 2008, 14:08
Maşina: Focus Mk2 1.6 Ti-VCT 2006, Opel Corsa 1.2 2012, Daewoo Matiz 2004

Re: Calitate vest vs est

Mesajde tudoralex » 17 Dec 2009, 16:50

Sa stii ca nemtii plang in barba ca nu au pachet de drumuri grele la renaul si isi cumpara logane de ciuda :D
Avatar utilizator
tudoralex
Gold Member
 
Mesaje: 518
Membru din: 22 Sep 2008, 19:11
Localitate: Bucuresti
Maşina: ford focus 2005 1.6i 100cp trend
VIN: wf05xxgcd55j34969

Re: Calitate vest vs est

Mesajde Mihai L » 17 Dec 2009, 23:25

bezart,607094 scrie:DOVADA SUPREAMA: cartea Rotile - Arthur Hailey =)) =)) =)) ACUM E SAH MAT =)) =)) =))

O "contra" dovada: cartea Fantasia... =))
Poate ar fi bine sa facem distinctie intre romane si viata de zi cu zi. :D
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Re: Calitate vest vs est

Mesajde Darth-Claudiu » 18 Dec 2009, 10:35

@Bezart
Zi-mi si mie capitolul/pagina din Rotile, unde scrie ca se fac masini mai "bune" si masini mai "proaste" functie de piata de desfacere? Am cartea, am citit-o (acum vreo 10 ani, ce-i drept) dar vreau si eu sa ma conving ca acolo scrie asa ceva...Lasand la o parte ca genul acela de carte nu are prea mult a face cu managementul si marketingul din ziua de azi.
FF1, 1.8 Zetec Ghia, Mazda 2 TE.
Regret nothing. Fear less.
Socialismul e carja capitalismului.
Buy Romanian! Save your job!
Avatar utilizator
Darth-Claudiu
1nsane Member
 
Mesaje: 1019
Membru din: 23 Iun 2007, 06:31
Localitate: Bucuresti
Maşina: FF1, 2002, berlina, ghia, argintie, Zetec 1.8l, 115CP

Re: Calitate vest vs est

Mesajde bezart » 18 Dec 2009, 10:55

Capitalismul este acelasi, secolul conteaza mai putin. Am citit cartea de mult, nu mai stiu pagina. Vezi ca pe wikipedia ai sa gasesti referinte la carte si faptul ca desi nu se mentioneaza in carte ca e vorba de Ford, se pare totusi ca asa e. Ideea este ca produsul de masini este o afacere care se supune regulilor capitalismului salbatic. TOTI PRODUCATORII PRACTICA ACEST SPORT.

Ratiunile sunt foarte simple: ce procent de masini vandute in est au dupa 4-5 ani 200.000 km??? Dar in Germania??? Te asigur ca cel putin la diesel in Germania se fac minim 30.000 km/an cu varfuri de 60.000 km/an si ma refer la autoturisme, nu la utilitare.
Asadar kilometrajul mai redus din est face posibila montarea de componente mai slabe calitativ (nu sunt rebuturi, daca asta era banuiala). Faptul ca un procent mic de masini ajunge la kilometraje ridicate si trebuie reparate pe garantie diverse chestii nu deranjeaza prea mult pentru ca economia e mult mai mare decat paguba.

Oferte de genul 4 ani garantie fara limita de kilometri ascund in spate calcule probabilistice CINICE.
Vezi de ex. oferta de la Kia de 7 ani garatie, daca te uiti mai bine vezi ca sunt de fapt limitari, iar componentele fara limitare nu pica practic niciodata (poate nici 1% nu e rata de cazaturi).

CONCLUZIE: am impresia ca lumea a inteles gresit, nu se monteaza pentru pietele mai de mana a doua rebuturi ci componente mai slabe calitativ.
Avatar utilizator
bezart
1nsane Member
 
Mesaje: 1183
Membru din: 12 Sep 2008, 14:08
Maşina: Focus Mk2 1.6 Ti-VCT 2006, Opel Corsa 1.2 2012, Daewoo Matiz 2004

Re: Calitate vest vs est

Mesajde verga_Cip » 18 Dec 2009, 11:18

Recunosc ca am exagerat cand am zis SH, intentia era de a maximiza efectul. NU Seconda hand, ci doar slab calitative :) Corect.

Cat priveste KIA, trebuie lamurite niste probleme:
1. Masina aia are un an si ceva. Ceed. Ea a avut prima data 7 ani garantie! Pai intr-un an si un pic, cate vrei sa pice?!
2. NU inseamna neparat ca daca are rebuturi e proasta sau e buna. Orice masina are rebuturi. Cu cativa ani buni in urma (10 daca nu si mai bine), se facuse un studiu in Germania care este marca cu cele mai putine rebuturi: SKODA Octavia, ~4 %. Deci....
3. Cand comparam Kia (noua) cu Ford (tot forumul, cele mai multe sunt SH, si probleme la SH sunt. Corect) trebuie comparate masini de aceeasi generatie, iar comparatia nu prea e ok! Si DA, e cum spui tu, in spate sunt niste ratiuni de marketing si nu numai. Oricum, garantia e frectie la picior de lemn, pentru ca daca montezi un casetofon la reprezentanta PANASONIC, pierzi garantia la Kia :)) E de rasul curcilor :). (la fel si la Ford)
Piesele originale care se folosesc direct pe masina au alta calitate decat cele pe care le cumparam din comert! Aici sunt de acord. Pentru ca MotorCraft da niste parametri si diversi producatori le fac sub sigla lor. Ei afla de exemplu ca rulmentii SKF includ si inelul de ABS si costa mai putin decat rulmentul MotorCraft, care vine si fara inel :)). Uite de exemplu un mod de a ieftini o masina :D
Avatar utilizator
verga_Cip
1nsane Member
 
Mesaje: 12705
Membru din: 17 Apr 2006, 11:04
Localitate: Bacau
Maşina: Ford Focus Mk2 2.0 TDCi 100 kw 2005

Re: Calitate vest vs est

Mesajde bezart » 18 Dec 2009, 11:29

In sfarsit se intelege unde bat.

exemplu: alternatoarele pot fi facute de doi producatori. Statistic la producatorul x media timpului de buna functionare este 90 k km si 99.99 % din populatia de alternatoare se incadreaza in intervalul 80k km - 100 k km. la producatorul y media timpului de buna functionare este 130 k km si 99.99 % din populatie se incadreaza in intervalul 110 k km - 150 k km.
Evident ca preturile vor fi diferite si acest lucru se va reflecta in pretul de nou. Asta nu inseamna ca pana la cedare alternatoarele producatorului x nu isi vor face treaba, dar vor ceda mai repede decat cele produse de y.
Avatar utilizator
bezart
1nsane Member
 
Mesaje: 1183
Membru din: 12 Sep 2008, 14:08
Maşina: Focus Mk2 1.6 Ti-VCT 2006, Opel Corsa 1.2 2012, Daewoo Matiz 2004

Re: Calitate vest vs est

Mesajde Darth-Claudiu » 18 Dec 2009, 11:44

Unu la mana, ai facut referire la o carte si ma iei cu wikipedia. Am cerut pagina si ma iei cu chestii generale. Nu-i frumos. Eu diseara voi fi cu cartea in mana si as putea verifica.

Doi la mana. Sportul la care faci tu referire, este practicat de toti producatorii, la toate masinile, fara discriminare. Putem vorbi pe tema asta, colegul bibanu47 iti poate da detalii ca este in masura. Putem vorbi si despre cauzele care au condus la aparitia acestui sport (diversificarea excesiva a modelelor auto, productia reperelor in loturi mult mai mici, reducerea costurilor, maximizarea profitului, etc).
Asa stau lucrurile in ziua de azi: nu se mai fac masinile atat de fiabile pentru ca trebuie sa se scoata bani din orice, nu se mai fac piese usor de reperat/carpit pentru ca trebuie sa fie inlocuite (evident pe bani). Costurile producatorilor auto au crescut si ele. Ori intelegem treaba ori ne luam bicicleta si bilete de tren. La fel de adevarat este ca modelele noi care apar in ziua de azi sunt (in general) mai ieftine decat modelele precedente, decat modelele care au fost inlocuite de catre noile modele.

Trei la mana. Nu se compara garajele din Vest cu reprezentantele din Est.
Nu se compara infrastructura din Vest cu cea din Est.
Nu se compara puterea de cumparare din Vest cu cea din Est.
Neamtului daca-i pica un injector de diesel, plateste 15% din salariul lui pe o luna si nu tipa pe forumuri. Romanului daca-i pica un injector plateste min. 2 salarii medii pe economie si se pune pe tipat pe forumuri!
La fel si cu turbina, si cu volanta si cu amortizoarele si ce mai vrei tu. Romanul nu-si ia anvelope de iarna dar isi da cu parerea ca masinile noastre sunt mai proaste. Romanul urca la 3 brazi, o data pe luna, la gratar, baga masina prin unspemii de gropi ca sa-si duca manelele mai aproape de foc, face off-road cu ea si apoi se plange de greierasi, amortizoare, una-alta.
Romanul scoate cheia din contact inainte sa se opreasca masina, el baga motorina "din surse paralele", schimba uleiul la min. 30.000 km (si pune semisintetic de la Real, cel mai ieftin posibil dar il recomanda ca e bun, un Castrol adevarat e pentru aia fitzosi), schimba lichidele odata cu pompele aferente, tine ambreiajul apasat 30% din timpul de functionare a masinii pentru ca si-l petrece la semafoare sau intre acestea, in marile orase (unde se afla grosul parcului auto si mai ales grosul forumistilor care-si dau cu parerea), sare borduri zi de zi cum baga postasul plicuri in cutii, cand pleaca de la un semafor o duce-n 4000 de ture (diesel) pentru ca mai apoi sa puna frana in 200 m si exemplele pot continua.
Gropi ia cate nimereste, cu viteza, ca deh, el e neam cu Schumacher si sub 4.000 de ture nu are masina, franeaza ca Loeb ca deh, masina lui e de WRC, virajele le ia ca Button ca el se uita la F1.
Proiectoarele, daca are, e cool sa le tina aprinse ziua-noaptea, nu conteaza! Maneta de semnalizare a schimbarii directiei, in Romania, nu are moarte, pentru ca nimeni nu o foloseste!
Cand e sa schimbe cate un consumabil, ceva, toti cauta cele mai ieftine repere, ca merge domne'.
Stimate coleg, nu ti se pare ca noi avem in primul rand o problema si abia dupa asta ar trebui sa ne luam de producatori? Nu le tin partea dar sa drea dracu' ca nu inteleg cum la mine rezista masinile si la altii, nu...Si tot in Romania fac zeci de mii de km pe an (mai precis in jurul a 50.000), tot in service-uri romanesti imi duc masina, tot salariu romanesc am si eu.
FF1, 1.8 Zetec Ghia, Mazda 2 TE.
Regret nothing. Fear less.
Socialismul e carja capitalismului.
Buy Romanian! Save your job!
Avatar utilizator
Darth-Claudiu
1nsane Member
 
Mesaje: 1019
Membru din: 23 Iun 2007, 06:31
Localitate: Bucuresti
Maşina: FF1, 2002, berlina, ghia, argintie, Zetec 1.8l, 115CP

Re: Calitate vest vs est

Mesajde bezart » 18 Dec 2009, 11:56

In privinta modului in care unii utilizeza masina nu am ce comenta. Eu personal merg pe drumurile cele mai bune posibil, chiar daca acesta poate insemna sa mai si ocolesc. In privinta gropilor te cam contrazic, pe marile artere din orasele patriei nu mai exista gropi, la fel si pe drumurile nationale. Sa stii ca si in vest in orase drumurile mai sunt carpite (carpite dar fara gropi). Exista afara si autostrazi care nu sunt mai bune decat la noi.
Daca se folosesc consumabile de calitate in adevar masina tine. Eu mai am o masina pe langa Focus, o marca ieftina fara pretentii, dar am ajuns la 80 k km si am schimbat numai niste becuri.
Ideea topicului era de a face comparatii realiste. Pentru aceasta trebuie comparate problemele de fiabilitate pentru masini produse pentru est si pentru vest (dar aduse la noi sau la kilometraje mici). Doar asa ne puteam lamuri.
Pot sa iti zic ca afara reprezentantele nu mai primes la buy-back masini trecute de 100 k km. Oare de ce?
Avatar utilizator
bezart
1nsane Member
 
Mesaje: 1183
Membru din: 12 Sep 2008, 14:08
Maşina: Focus Mk2 1.6 Ti-VCT 2006, Opel Corsa 1.2 2012, Daewoo Matiz 2004

Re: Calitate vest vs est

Mesajde Darth-Claudiu » 18 Dec 2009, 12:12

bezart,607703 scrie:Pot sa iti zic ca afara reprezentantele nu mai primes la buy-back masini trecute de 100 k km. Oare de ce?

Pentru ca-si bat romanii joc de ele, d-aia. Nici eu nu le-as mai primi...Crede-ma pe cuvant ca lucrez intr-o firma cu un parc auto > 200 masini si cand vad zilnic cum le hingheresc romanii, vad realitatea. Astia-s oamenii, nici mai buni, nici mai rai.

Sa inteleg ca esti multumit de starea infrastructurii din Romania? Aici intri pe un teren unde trebuie sa ai zeci de mii de km prin toata tara ca sa poti sa sustii o dezbatere...
Corect, au si ei petice sau unele plombe dar nu se compara cu ce e la noi. E proverbiala faza ca in Germania cand cumperi masina SH gasesti cu greu un drum prost pe unde sa o bagi ca sa asculti daca bate ceva la masina...
FF1, 1.8 Zetec Ghia, Mazda 2 TE.
Regret nothing. Fear less.
Socialismul e carja capitalismului.
Buy Romanian! Save your job!
Avatar utilizator
Darth-Claudiu
1nsane Member
 
Mesaje: 1019
Membru din: 23 Iun 2007, 06:31
Localitate: Bucuresti
Maşina: FF1, 2002, berlina, ghia, argintie, Zetec 1.8l, 115CP

Re: Calitate vest vs est

Mesajde bezart » 18 Dec 2009, 12:26

Pentru ca-si bat romanii joc de ele, d-aia.


Adica cum??? Eu vorbeam de reprezentantele de afara, nu de Rromanicanland.

Nu sunt multumit de infrastructura ca nu sunt suficiente autostrazi, dar nici nu se poate spune ca drumurile nationale sunt chiar asa proaste (vezi E85). E foarte convenabil pentru dealeri sa dea vina pe drumuri ca sa nu schimbe pe garantie amortizoare, casete directie sau injectoare la diesel ca e motorina proasta.

Daca iti vine un proprietar cu un amortizor scurs si toate jantele sunt OK, nici o indoitura cum ii justifici ca e vina lui? Ce sa vorbim de injectoare picate la 40.000 km.

uite iti dau un exemplu de la grup Renault. La primele Loganuri si Clio 1.5 dci pompa de inalta facea cavitatie (greseala de proiectare). datorita piliturii se duceau si injectoarele. Distractia costa destul de mult. Proprietarilor li se spunea ca motorina e proasta. Anunumiti dealeri dacia au inlocuit pompa, injectoare, filtru si au curatat rezervorul pe cheltuiala lor si Dacia nu vroia sa deconteze. La un anumit moment dat vreo 200 de patroni vroiau sa faca miting in fata sediului de pe Floreasca. Am cautat pe internet si am aflat ca in Franta sunt zeci de procese pe rol cu acelasi subiect. Alora ce le spuneau, tot ca motorina e proasta?
Eu sunt de acord ca sunt si clienti de rea credinta, care vin dimineata la service si spun ce au visat noaptea dar nu putem generaliza.
Am trecut intr-o zi pe la dealerul de unde am cumparat cealalta masina (Daewoo) si a ramas surprins ca nu am nici o indoitura la jante.
Avatar utilizator
bezart
1nsane Member
 
Mesaje: 1183
Membru din: 12 Sep 2008, 14:08
Maşina: Focus Mk2 1.6 Ti-VCT 2006, Opel Corsa 1.2 2012, Daewoo Matiz 2004

Re: Calitate vest vs est

Mesajde Darth-Claudiu » 18 Dec 2009, 21:20

Bezart, daca s-a intamplat la Renault cu Loganurile si s-a intamplat si in Franta, e problema lor. E o chestiune de calitate. Ca noi nu avem o legislatie puternica de partea consumatorului, e problema noastra.
Si repet, masinile au probleme si afara, ne place noua sa credem ca iarba de pe dealul vecin e mai verde, numai ca aia si le rezolva mai repede, mai bine, cu nervi mai putini si cu o cheltuiala semnificativ mai redusa (raportata la venitul individului). In conditii civilizate, nu te doare chiar asa tare ca ti-a picat nu stiu ce senzor...In Romania, pierzi timpul prin vreo 2-3 service-uri, schimbi 2-3 piese aiurea, tipi pe forum, la OPC, la seful de service, la patron, etc si intr-un final vine din concediu singurul individ mai instruit si-ti face masina sa mearga.

By the way: daca un service de reprezentanta are 14 indivizi pe partea de reparatii (adica aia care-ti repara masina, nu ma refer la cei de la vanzari, administrativ, etc), cati dintre astia crezi tu ca au absolvit o scoala de meserii / AR-ul si respectiv cati crezi ca au fost de fapt instruiti la locul de munca?
Eu nu pot sa spun (desigur, nu exclud sa existe si exceptii) dar crede-ma ca daca lumea ar stii realitatea, nu ar mai lasa in veci masinile intr-un service de reprezentanta din Romania...

Ca romanii isi bat joc de masini, cred ca sunt mai multi care-mi dau dreptate.
Ca infrastructura nu e cea mai fericita, de asemenea (sa nu crezi ca romanii se deplaseaza doar pe drumurile europene si de asemenea sa nu crezi ca toate judetele au drumurile ok; trebuie sa fi trecut in ultimul an prin cel putin 75% din judetele tarii ca sa ai o idee de ansamblu).

Deci, in atare conditii: masini SH multe, infrastructura modesta, birjari la volan, service-uri de rahat (multe dintre ele), codasi la venitul mediu pe cap de locuitor in UE, smecherie la tot pasul si atitudine pro-combinativa, ce crezi tu ca poata sa iasa bun din aceasta combinatie? Cat crezi tu ca poate sa reziste in medie o masina? De ce asteptam toti sa fie masinile niste bunuri indestructibile?

LE: Tu crezi ca strainii nu s-au prins inca, cum sta treaba pe la noi? Pai pana acum ca s-au cam prins si ei. Crezi ca au vreo mare tragere de inima sa ne sprijine? Crezi ca reprezentam vreo piata fantastica pentru ei (Mercedes de abia si-a facut recent la Oradea primul depozit de piese). Eu cred ca nu, si pe undeva, bine fac, pentru ca oricum nu o scot la cap cu romanu (el vrea cel mai bun produs la cel mai mic pret =)) si eventual sa mai si fure putin =)) ). Nu se poate chiar asa ;) .
FF1, 1.8 Zetec Ghia, Mazda 2 TE.
Regret nothing. Fear less.
Socialismul e carja capitalismului.
Buy Romanian! Save your job!
Avatar utilizator
Darth-Claudiu
1nsane Member
 
Mesaje: 1019
Membru din: 23 Iun 2007, 06:31
Localitate: Bucuresti
Maşina: FF1, 2002, berlina, ghia, argintie, Zetec 1.8l, 115CP

Re: Calitate vest vs est

Mesajde toxicristi » 19 Dec 2009, 21:33

Ca sa nu deviem, la echipari identice, care e diferenta de pret? (va rog nu comparati baza, ca baza difera de la tara la tara). Aici vorbim de diferenta reala dintre doau masini de suma X nu de conditiile est vs vest. Si nici macar de fiabilitate, e normal sa tina mai mult in vest, ci de strict ce se pune pe masina de banii aia.
Imagine "Aici, pe forum, eşti ceea ce scrii!"
Avatar utilizator
toxicristi
 
Mesaje: 7689
Membru din: 02 Ian 2007, 23:53
Localitate: Bucuresti / Brasov
Maşina: Focus 2002 1.8TDDi 90CP Bouvagon

Re: Calitate vest vs est

Mesajde sanderoalex » 20 Dec 2009, 18:15

inainte de am cumpara masina,am intrat de curiozitate pe ford.de am configurat un focus,paralele cu cel de pe ford.ro.surpriza: a fost o diferenta cam maricica (17290 euro in RO si 21080 in DE-echipare ghia!!!!).din 2000 lucrez in DE 2-3 luni pe an si am urmarit piata auto de pe acolo,ma refer la masinile noi.am observat si la alte marci(vw,skoda...),la acelasi nivel de echipare diferenta mare de pret intre RO si DE.nu cred ca diferentele asa mari sunt numai de pret,ci si de calitate.nu-i vorba de motor,ca sunt facute la fel,ci de detalii(un exemplu ar fi insonorizarea,cam lipsa pe cele facute ptr.romania).in vest au sistem computerizat de control al stocurilor etc.oare la ce foloseste microcatul?ala iti spune clar,cand bagi VIN-ul,ptr ce piata e produsa masina,seria reperelor asambalta pe masina ta,data de fabricatie.si diferenta de calitate la componente difera in functie de fabrica unde s-a facut reperul respectiv.focusul meu,hatch,e facut in spania,la valencia.oare are aceeasi calitate cu cel facut in DE?cred ca se tine mult cont de piata de desfacere,ptr. a satisface cerintele locale.ca fapt divers,un unchi a luat prin anii 80 o dacie ptr.export,dupa ce a dat spaga generoasa.surpriza a fost ca era facuta ptr. tarile sud-americane,asa ca iarna era cam complicat cu incalzirea.
"În dictatură, cineva te foloseşte cum vrea. În democraţie, ai dreptul să-l alegi pe cel care o să te f... aşa cum vrea el."
Imagine
Avatar utilizator
sanderoalex
Gold Member
 
Mesaje: 582
Membru din: 29 Iun 2009, 17:53
Maşina: FORD FOCUS 2 facelift 1.6i 100hp 5DR

Re: Calitate vest vs est

Mesajde Darth-Claudiu » 20 Dec 2009, 18:36

Pai nici preturile nu prea cred ca se pot compara intre ele pentru ca ele mai contin si taxe diferite.
Japonezii stii ca practica sportul echiparii masinilor pe nivele. Nu e ca la Ford ca, mai pui aia, mai pui ailalta, astepti si-ti vine intr-un final masina asa cum ti-ai dorit (sa zicem Trend + niste optionale in afara echiparii standard). La japonezi, vrei o anumita dotare, iti iei echiparea care contine acea dotare, altfel nu merge.
Bun. Pornind de la aceasta practica a japonezilor, o Mazda 1.3 echiparea TE este identica in toata Europa (la nivel de optionale).
Dar la noi, Mazda 2 din semnatura a costat 12.500 euro iar in Austria era 15.500 euro (acum e mai scumpa cu vreo 250 euro) :-O . Aia de 15.500 euro din Austria nu avea nimic in plus fata de asta.
In Germania, aceiasi Mazda 1.3 TE, costa cu putin mai ieftin decat in Austria dar tot mult fata de Romania...
LE: Am dar exemplul asta pentru ca m-a privit direct, pentru ca l-am studiat iar diferenta de pret intre cele doua tari, la o masina comparabila este una semnificativa, nu e de ici de colo 3.000 euro in plus.
FF1, 1.8 Zetec Ghia, Mazda 2 TE.
Regret nothing. Fear less.
Socialismul e carja capitalismului.
Buy Romanian! Save your job!
Avatar utilizator
Darth-Claudiu
1nsane Member
 
Mesaje: 1019
Membru din: 23 Iun 2007, 06:31
Localitate: Bucuresti
Maşina: FF1, 2002, berlina, ghia, argintie, Zetec 1.8l, 115CP

Re: Calitate vest vs est

Mesajde Mihai L » 20 Dec 2009, 23:01

sanderoalex,608988 scrie:...focusul meu,hatch,e facut in spania,la valencia.oare are aceeasi calitate cu cel facut in DE?...

Daca nu ma insel, hatchback-ul se produce doar in Spania, evident ca nu ai termen de comparatie... :D
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Versus

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 7 vizitatori

Cine este conectat

În total sunt 7 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 7 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 1283 pe 23 Apr 2024, 16:22

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 7 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login