Suna bine, dar totusi nu este asa si am sa-ti explic de ce. Alegerea softului care se programeaza in GEM-uri se face in functie de particularitatile legislative si comerciale ale tarii destinatie, nu in functie de cat de testat este softul.
Nu se spune ca "hei, varianta asta de soft este mai bine testata deci o trimitem in Romania ca ne sunt simpatici" ci se spune "in Romania nu sunt necesare Daytime Running Lights, deci lor le trimitem o varianta fara DRL activat, le streseaza bateria mai putin, le uzeaza becurile mai putin si poate le iese si un consum mai mic".
adyamg scrie:Acele unitati sunt testate si supratestate .... lucru care dovedeste ca cele pentru Romania sunt mai bine facute. mai bine testate, mai atent lucrate
Da' de unde...Am studiat si am lucrat in domeniul automotive embedded software, asa ca imi permit sa mai adaug o idee: pentru un modul cum este GEM-ul pe o anumita generatie de masini, se foloseste exact acelasi soft, testat la exact acelasi nivel pentru toate pietele. Nu se proiecteaza de la zero un soft pentru Romania si cu totul alt soft pentru Germania ci exista din start pe lista cerintelor de proiectare ce functionalitati trebuie sa poata fi activate / dezactivate "din soft" (la unele dintre functii se ofera si posibilitatea de a le activa / dezactiva din IDS daca se considera ca merita efortul). In general, cu cat sunt mai multe configuratii posibile, cu atat este mai dificil de anticipat si de testat interactiunea dintre diverse module din soft care implementeaza diverse functii.
Asa ca indraznesc sa afirm ca este posibil ca modulele configurate pentru Romania sa nu manifeste acel defect tocmai din cauza ca au dezactivata vreo facilitate care interactioneaza in mod negativ si neprevazut cu o alta facilitate. Pot sa-ti spun cu certitudine ca nu sta nimeni sa testeze mai atent softul pentru Romania dar nici softul pentru Germania.
Ilustrez asta prin urmatorul exemplu: sa zicem ca intr-o situatie dubioasa poate sa apara o interactiune mai ciudata intre sistemul de alarma OEM si logica de comanda a luminilor de zi (DRL). Intrucat GEM-urile pentru Romania au venit si cu DRL si cu alarma OEM dezactivate, normal ca la noi nu se aplica. Ghinionul nemtilor, cel care a scris scenariile de testare nu a reusit sa prevada acea situatie dubioasa.
adyamg scrie:dar daca ar exista o baza de date in care piesele de mana a 2 a ar ii puse in masini pentru tari de mana a 2 a nu s-ar fii ajuns ca acele GEM-uri sa vina tocmai la noi.
Softul este diferit fundamental de capacul pe motor prin faptul ca odata facut nu te costa nimic sa-l reproduci in oricate exemplare si cu costuri minime le poti si particulariza in functie de anumite cerinte.
Capacul de pe motor iti adauga insa la costul de productie pentru fiecare masina, asa ca in anumite cazuri se renunta la el.
Deci ar fi absurd sa existe o varianta de soft "mai putin testata" si una "mai mult testata", pentru ca oricum cheltuielile cu testarea mai riguroasa se pot reutiliza foarte simplu iar GEM-urile nu stau gata clasificate ca bune / rele ci softul din ele se particularizeaza in functie de diverse cerinte legale si comerciale ale pietei pentru care se produce masina. Exact acelasi GEM ca modul fizic poate sa devina un GEM pentru Germania sau un GEM pentru Romania, chestiune care se determina pe linia de productie prin configurarea softului de pe el.
Este ca si Windows XP in limba franceza si Windows XP in limba romana. Ambele se pot instala in fabrica celor de la Dell pe acelasi hardware. Intrucat francezilor le plac antivirusii, lor le pune unul instalat "din fabrica". Spre ghinionul lor, antivirusul are un bug si interactioneaza cam ciudat cu Internet Explorer si in zilele de marti cu luna plina iti sterge iconul de pe desktop.
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]