Versus

Calitate vest vs est

Care e mai buna? Comparatii intre diverse modele/marci de autoturisme.

Re: Calitate vest vs est

Mesajde Nic_Bv » 18 Apr 2011, 15:19

@b85xix: statistica vorbeste. Masinile aduse din vest prezinta mult mai putine probleme de fiabilitate decat cele "dedicate" Europei de Est. Daca nu ne crezi pe noi, intreaba un mecanic de service.

Pentru diversitate, studiaza te rog si cazul in care ai probleme cu caseta in garantie, dar ti se refuza reparatia.
Ford C-Max Ghia 2008, 1.6 TDCi 110 CP.
Blog personal: Îmblânzitorul de fantasme

"Cred cu fermitate că există o singură formă de educație, autoeducația" - Isaac Asimov
Avatar utilizator
Nic_Bv
1nsane Member
 
Mesaje: 1675
Membru din: 11 Sep 2007, 22:53
Localitate: Braşov
VIN: WF0EXXGCDE8Y55186

Re: Calitate vest vs est

Mesajde tudoralex » 18 Apr 2011, 15:46

In Germania am stat o luna si am mers vreo 3000 km. Nu m-am urcat pe nici o bordura, nu cred ca am bracat totatl rotile pe loc mai mult de 2 ori.

In week-endul asta: urcare de 2 ori pe bordura, parcare laterala facuta din 100 de miscari (locul foarte stramt)+mai multe manevre si cand am iesit. Toate in vreo 35 de km.

Intrebare de 1000000 de puncte: cand s-a uzat mai mult masina mea (in special pe la caseta de directie, ambreiaj etc.)
Avatar utilizator
tudoralex
Gold Member
 
Mesaje: 518
Membru din: 22 Sep 2008, 19:11
Localitate: Bucuresti
Maşina: ford focus 2005 1.6i 100cp trend
VIN: wf05xxgcd55j34969

Re: Calitate vest vs est

Mesajde bezart » 18 Apr 2011, 15:56

De ce la Matiz la 150 k km, caseta de directie tot este buna ???? Intrebare de 1.000.000 puncte !!!!! Bracat de 10 ori pe zi, catarat pe borduri videniste la greu. Ambreiajul tine in traficul de Bucuresti peste 100 k km.

Raspuns: Nu este Ford (Fix Or Repair Daily) pentru Rromania... :))
Avatar utilizator
bezart
1nsane Member
 
Mesaje: 1183
Membru din: 12 Sep 2008, 14:08
Maşina: Focus Mk2 1.6 Ti-VCT 2006, Opel Corsa 1.2 2012, Daewoo Matiz 2004

Re: Calitate vest vs est

Mesajde b85xix » 18 Apr 2011, 16:09

eu n-am zis ca nu o fi alta calitate dar vad ca am intrebat ceva si nu mi s-a rapsuns.. daca iau masina din Germania si se strica caseta de directie aici ce inseamna asta? Si sa zicem ca nu am facut nu stiu cati km.
Sa mai precizam totusi si ca masinile contemporane sunt mizerii calitativ in comparatie cu cele ale anilor 90
Cand am incetat de a mai fi copii, am si murit!
Avatar utilizator
b85xix
Gold Member
 
Mesaje: 781
Membru din: 03 Aug 2006, 20:53
Localitate: bucuresti
Maşina: Mondeo mk 4 2.0 tdci titanium+extras 140si 3 cai frumosi

Re: Calitate vest vs est

Mesajde Mihai L » 18 Apr 2011, 18:50

bezart,897590 scrie:De ce la Matiz la 150 k km, caseta de directie tot este buna ???? Intrebare de 1.000.000 puncte !!!!! Bracat de 10 ori pe zi, catarat pe borduri videniste la greu. Ambreiajul tine in traficul de Bucuresti peste 100 k km.

Raspuns: Nu este Ford (Fix Or Repair Daily) pentru Rromania... :))


De ce la 3 Matiz-uri din 4 le-a cazut caseta de directie la 40km, respectiv 100-150km??? (retine te rog ca vorbim aici de km!!!)??? =))
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Re: Calitate vest vs est

Mesajde adyamg » 18 Apr 2011, 19:41

Ati intrat vreodata pe forumul ford din Germania, sa vedeti ce probleme de vest europeni au si aia?
Nu inteleg de ce pica casete la 40.000km care sunt sch pe bani producatorului si cand producatorul este capabil sa faca calcule cu piese cum sunt cele enuntate de bezart mai sus.
Piesele care nu se schimba pe garantie sunt refuzate de Ford, deci in Germania probabil si nu la noi in Romania. Sunt convins ca si in Germania sunt cazuri in care nu se scimba caseta.
adyamg
1nsane Member
 
Mesaje: 8305
Membru din: 01 Apr 2008, 23:25
Maşina: Ford Focus 1.6 Zetec

Re: Calitate vest vs est

Mesajde tudoralex » 19 Apr 2011, 10:17

bezart,897590 scrie:De ce la Matiz la 150 k km, caseta de directie tot este buna ???? Intrebare de 1.000.000 puncte !!!!! Bracat de 10 ori pe zi, catarat pe borduri videniste la greu. Ambreiajul tine in traficul de Bucuresti peste 100 k km.

Raspuns: Nu este Ford (Fix Or Repair Daily) pentru Rromania... :))


Ce rost are sa comparam mere cu pere. Eu am dat un exemplu concret cu aceeasi masina, acelasi sofer. Excludem stiluri de condus diferite piese mai fiabile, mai putin fiabile solutii contructive diferite etc. Doar conditii de exploatare si atat care sunt mai dificile la noi sau la ei ?
Avatar utilizator
tudoralex
Gold Member
 
Mesaje: 518
Membru din: 22 Sep 2008, 19:11
Localitate: Bucuresti
Maşina: ford focus 2005 1.6i 100cp trend
VIN: wf05xxgcd55j34969

Re: Calitate vest vs est

Mesajde Korff » 19 Apr 2011, 11:04

Si eu am avut indoieli la inceput cu privire la calitatea masinilor destinate pt Est...pana la urma am ajuns sa cred ca nu este chiar asa.
Problema se pune deci asupra calitatii unui vehicul. Eu stiu ca un constructor are acelasi standard de calitate pt fiecare vehicul construit. Acesta trebuie respectat pt model indiferent de tara de destinatie a unei masini. Standardul respectiv este de asemeni in conformitate cu diferite regulamente si directive europene impuse constructorilor, asta daca vorbim de Europa pt ca asta ne intereseaza. Ca sa vorbim mai la obiect, daca luam modelul Focus...acesta este construit in diferite tari...pentru Ro stiu k majoritatea modelelor comercializate sunt fabricate in Germania si Spania iar uzinele din aceste tari lucreaza cu furnizori cat mai apropiati de uzine pentru ca, asta conteaza enorm in costurile lor si rapiditatea aprovizionarii stocurilor de piese pt a produce masinile pe linia de montaj intr o cadenta avantajoasa. Furnizorii pt aceste uzine anterior mentionate duc piesele facute conform unui alt standard de calitate specific piesei iar pe acestea niciodata nu va scrie..piesa pt Ro sau Rus sau mai stiu eu ce tara estica. Asadar calitatea este aceeasi pt Europa. Diferentele de pret pt acelasi model dar in tari diferite..de ex DE si RO sunt stabilite de departamentele de Marketing din acele tari si se tine evident cont de puterea financiara a populatiei majoritare. Micile diferente tin deci de specificatiile departamentelor de marketing din acele tari...ei fac anumite cerinte catre uzine, cerinte ce tin cont de informatiile dobandite pe baza sondajelor facute in randul populatiei si a evidentelor din economia tarii.
Iar sa spunem ca o masina in De se defecteaza sau incepe sa scartaie de la 90 de mii de km pe cand in Ro de pe la 30 de mii... :) ..aici nu mai tine de constructorul Ford...ci de faptul ca acelasi model..dar rulat in De merge pe drum intins fara nici o groapa...nu treb sa mearga pe piatra cubica f mult, nu depaseste pe linia de tramvai unde sunt tot felul de denivelari in vecinatatea caii ferate etc...pe cand la noi...are parte de toate astea din plin..iar suspensia nu prea elastica zgaltaie materialele si suruburile pana incep sa apara greieri etc. Praful de la noi la fel...intra peste tot si "oboseste" piesele, filtrele etc.
Sigur ca Focus se face si prin China si Singapore dk nu ma insel...dar nu va comercializa niciodata in Ro modele din China pt ca nu au de ce sa le aduca tocmai de acolo...iar modelele de acolo sunt in conformitate cu cerintele si criteriile de calitate stabilite pt regiunile in care urmeaza a fi comercializate.
Eu asa stiu...deci nu cred ca sunt diferente intre modelele destinate V fata de cele pt E.
Atentie la gropi!!!
Avatar utilizator
Korff
Incepator
 
Mesaje: 71
Membru din: 06 Mai 2009, 13:27
Maşina: Ford Focus, 1.4 16v, 80 HP
VIN: WFOPXXWPD12345678

Re: Calitate vest vs est

Mesajde Nic_Bv » 19 Apr 2011, 11:48

@Korff: nu conteaza distanta fata de furnizori, ci costul final al reperului. Manopera Est+transport < cost piesa produsa in Germania.

Vorbesc din experienta, am clienti care sunt furnizori pentru firme importante din Vest. Foarte multe componente, chiar si pentru VW, Mercedes, etc. sunt produse in Europa de Est sau tari asiatice.

Exista un etalon de calitate la furnizor, dar exista si QA la receptia in fabrica lor. Acolo se face sortarea, iar daca defectul nu este major, este directionat catre un anumit lot de masini. Este foarte importanta pentru ei trasabilitatea, fiecare componenta se stie din ce lot face parte precum si ce destinatie ia.

Totul se reduce la bani. Criteriile, normele si alte bla-bla-uri sunt facute tot de cei care impart cascavalul, cu o poleiala de prostit multimea dar cu substanta in interesul lor.
Ford C-Max Ghia 2008, 1.6 TDCi 110 CP.
Blog personal: Îmblânzitorul de fantasme

"Cred cu fermitate că există o singură formă de educație, autoeducația" - Isaac Asimov
Avatar utilizator
Nic_Bv
1nsane Member
 
Mesaje: 1675
Membru din: 11 Sep 2007, 22:53
Localitate: Braşov
VIN: WF0EXXGCDE8Y55186

Re: Calitate vest vs est

Mesajde R Z F » 19 Apr 2011, 11:55

haideti mai baieti sa nu o mai lungim... stim foarte bine ca ceea ce se produce pentru europa de est e mai slab calitativ, la nivel de materiale, decat ceea ce se produce pentru Germania si alte tari vestice in care cetateanului i se respecta drepturile

o fi adevarat si ca avem drumuri de 2 lei si praf si in fund, dar tot nu ar fi trebuit sa schimb eu 3 casete in 60 de mii de km... si multe altele...

si injectoarele sunt praf si fac ca naiba ptr ca motorina e un jeg in tara asta... si lista poate continua...
Asta-i tot, ne vedem pe strazi / Te las sa iti combini mashina cu ce crezi
avem doua roti la sol, mereu e una dintre ele / avem un motor si-o viata intreaga fara portiere
avem demnitate, ingenunchiem doar in viraj / avem urlete-n pistoane, in loc de basi in portbagaj
R Z F
Gold Member
 
Mesaje: 906
Membru din: 02 Feb 2010, 00:48
Localitate: Sector 3
Maşina: Ghia X RS-look
VIN: wf05xxgcd57s01178

Re: Calitate vest vs est

Mesajde Korff » 19 Apr 2011, 12:12

Nic_Bv,898069 scrie:@Korff: nu conteaza distanta fata de furnizori, ci costul final al reperului. Manopera Est+transport < cost piesa produsa in Germania.

Vorbesc din experienta, am clienti care sunt furnizori pentru firme importante din Vest. Foarte multe componente, chiar si pentru VW, Mercedes, etc. sunt produse in Europa de Est sau tari asiatice.

sunt de acord cu formula ta matematica de mai sus...care nu ma contrazice. "Distanta" este termenul care face diferenta si in cazul in care face inegalitatea aia defavorabila imi da dreptate si mie. Deci e ok pana acum.

Exista un etalon de calitate la furnizor, dar exista si QA la receptia in fabrica lor. Acolo se face sortarea, iar daca defectul nu este major, este directionat catre un anumit lot de masini. Este foarte importanta pentru ei trasabilitatea, fiecare componenta se stie din ce lot face parte precum si ce destinatie ia.

total de acord...stiu despre asta..dar tocmai asta ziceam si eu...micile defectele sunt tolerate si se afla intr un anumit interval de tolerante acceptat de uzina. Asta nu schimba cu nimic conceptul de produs de calitate. Daca acele mici defecte mentionate de tine duc intr un anume timp la defectare in functionare...Ford risca sa fie nevoit sa suporte inlocuirea piesei prin garantia produsului..si tocmai de aia nu cred ca si permita sa si bata joc de clienti, mai ales ca va avea de peirdut la imagine si implicit clienti, ceea ce nu e de dorit pt nimeni..si nu cred ca are probleme la capitolul imagine si calitate produs.

Totul se reduce la bani. Criteriile, normele si alte bla-bla-uri sunt facute tot de cei care impart cascavalul, cu o poleiala de prostit multimea dar cu substanta in interesul lor.


asta e valabil peste tot in lume in orice domeniu. Sigur ca totul se reduce la bani...toate sunt in anumite limite..nu pot exagera nici ei cu cascavalul la fel cum nici clientul nu poate exagera cu pretentia de calitate impecabila.

Nu cred ca ne am contrazis f mult in conceptii chiar daca tu consideri ca intre E si V sunt diferente de calitate(asa am inteles din postarile anterioare) iiar eu nu chiar :) .
Atentie la gropi!!!
Avatar utilizator
Korff
Incepator
 
Mesaje: 71
Membru din: 06 Mai 2009, 13:27
Maşina: Ford Focus, 1.4 16v, 80 HP
VIN: WFOPXXWPD12345678

Re: Calitate vest vs est

Mesajde bezart » 19 Apr 2011, 12:41

Fratele meu, cum sa iti mai explic ??? Daca la un injector exista un camp de toleranta si am doua injectoare unul giugiuc si altul aproape de limita, LA INCEPUT AMNDOUA functioneaza ok, dar dupa 100 k km, ala giugiuc inca mai e in interval si duce pana la 200 k km si celalalt e PRAF !!!!

Exact asta iti explica Nic_BV !!! Ce Dumnezeu, nu avem creiere !!!

De ce pun producatorii (nu este doar cazul lui Ford) astfel de piese pe masini ??? Pai trebuie sa le dea undeva si STATISTIC nu toate pica in garantie, destule pica dupa. Iar daca ii schimba cuiva ceva pe garantie, piesa noua e tot din lotul CACACIOS, ca sa vina clientul ulterior sa DECARTEZE.

Stii probabil de celebra problema cu mizeria aia de injectie delphi pe Mondeo MK3. Problema a fost rezolvata prin 2004 OFICIAL, adica pentru pietele BUNE, iar in tarile de NEGRI si in 2006 mai se vindeau Mondeo cu mizeria aia. Nu la toate, ca sa nu se prinda prostimea ci din cand in cand, ca sa zica E MOTORINA PROASTA !!!

Da asa , cumparati fratilor, stati capra la astia ca o sa va beleasca de bani !!!!
Avatar utilizator
bezart
1nsane Member
 
Mesaje: 1183
Membru din: 12 Sep 2008, 14:08
Maşina: Focus Mk2 1.6 Ti-VCT 2006, Opel Corsa 1.2 2012, Daewoo Matiz 2004

Re: Calitate vest vs est

Mesajde Nic_Bv » 19 Apr 2011, 12:57

Nu pot exagera cu cascavalul? Am o veste proasta pentru tine: cand exista cascaval la mijloc, totul e posibil. Inclusiv sa te otraveasca, sa te jupoaie de bani pe tine si pe urmasii tai, etc. Stiu ca suna a teoria conspiratiei, dar este purul adevar.
Cand o sa-mi arati o corporatie care zice "gata, am facut destul profit, ne oprim aici" sa mi-o arati si mie.

Asa cum am mai aratat mai sus, inlocuirile pe garantie sunt in multe cazuri o fata morgana. In tari cu legislatie precara si drumuri proaste, se gasesc de multe ori argumente pentru a refuza reparatia in garantie.

Test de naivitate:
De ce se stie VIN-ul masinii (implicit piata de desfacere) chiar din momentul zero al productiei?
a) Pentru satisfactia clientului si pentru transparenta procesului de productie.
b) Pentru trasabilitatea produsului, monitorizarea si eficientizarea costurilor de fabricatie.
Ford C-Max Ghia 2008, 1.6 TDCi 110 CP.
Blog personal: Îmblânzitorul de fantasme

"Cred cu fermitate că există o singură formă de educație, autoeducația" - Isaac Asimov
Avatar utilizator
Nic_Bv
1nsane Member
 
Mesaje: 1675
Membru din: 11 Sep 2007, 22:53
Localitate: Braşov
VIN: WF0EXXGCDE8Y55186

Re: Calitate vest vs est

Mesajde bezart » 19 Apr 2011, 13:07

Alta chestie, multi au cumparat Focusele din DE la 80-100 k km si ABIA DUPA ce au facut inca pe atat in RO au inceput sa aiba probleme mai serioase, injectoare, turbina, volanta, etc (nu ma refer la furtune sparte). In schimb astea din RO, la nici 50 k km, valeu pompa, injectoare, caseta, ambreiaj, etc. E limpede ca lumina zilei...Numai cine nu vrea nu VEDE...
Avatar utilizator
bezart
1nsane Member
 
Mesaje: 1183
Membru din: 12 Sep 2008, 14:08
Maşina: Focus Mk2 1.6 Ti-VCT 2006, Opel Corsa 1.2 2012, Daewoo Matiz 2004

Re: Calitate vest vs est

Mesajde Korff » 19 Apr 2011, 13:23

bezart,898117 scrie:Alta chestie, multi au cumparat Focusele din DE la 80-100 k km si ABIA DUPA ce au facut inca pe atat in RO au inceput sa aiba probleme mai serioase, injectoare, turbina, volanta, etc (nu ma refer la furtune sparte). In schimb astea din RO, la nici 50 k km, valeu pompa, injectoare, caseta, ambreiaj, etc. E limpede ca lumina zilei...Numai cine nu vrea nu VEDE...


de unde ti ai luat masina? :)
Atentie la gropi!!!
Avatar utilizator
Korff
Incepator
 
Mesaje: 71
Membru din: 06 Mai 2009, 13:27
Maşina: Ford Focus, 1.4 16v, 80 HP
VIN: WFOPXXWPD12345678

Re: Calitate vest vs est

Mesajde adyamg » 19 Apr 2011, 13:31

Ia una bucata piese in mana. O sa vezi scris pe ea niste coduri, care sunt la fel si in Romania si in Germania.
Deci ... cum diferentiaza astia piesele cacacioase de alea necacacioase?
adyamg
1nsane Member
 
Mesaje: 8305
Membru din: 01 Apr 2008, 23:25
Maşina: Ford Focus 1.6 Zetec

Re: Calitate vest vs est

Mesajde R Z F » 19 Apr 2011, 13:33

eu am dat comanda in romanica, am asteptat 4 luni, a venit, pulsa pedala de ambreiaj de ziceai k zboara, mi-au inlocuit volanta la 60 000 km ...

prima caseta de directie a picat la 12500 km si a fost inlocuita la 23 000 km... a doua la 40 de mii si a treia la 60 000... ce parere aveti? acum am 96 de mii si caseta e varza de pe la 70... dar nu mi-o mai schimba, ca am depasit plafonul de garantie...

pe cine sa iau de cap?
Asta-i tot, ne vedem pe strazi / Te las sa iti combini mashina cu ce crezi
avem doua roti la sol, mereu e una dintre ele / avem un motor si-o viata intreaga fara portiere
avem demnitate, ingenunchiem doar in viraj / avem urlete-n pistoane, in loc de basi in portbagaj
R Z F
Gold Member
 
Mesaje: 906
Membru din: 02 Feb 2010, 00:48
Localitate: Sector 3
Maşina: Ghia X RS-look
VIN: wf05xxgcd57s01178

Re: Calitate vest vs est

Mesajde Korff » 19 Apr 2011, 13:39

Nic_Bv,898112 scrie:Nu pot exagera cu cascavalul? Am o veste proasta pentru tine: cand exista cascaval la mijloc, totul e posibil. Inclusiv sa te otraveasca, sa te jupoaie de bani pe tine si pe urmasii tai, etc. Stiu ca suna a teoria conspiratiei, dar este purul adevar.
Cand o sa-mi arati o corporatie care zice "gata, am facut destul profit, ne oprim aici" sa mi-o arati si mie.

Asa cum am mai aratat mai sus, inlocuirile pe garantie sunt in multe cazuri o fata morgana. In tari cu legislatie precara si drumuri proaste, se gasesc de multe ori argumente pentru a refuza reparatia in garantie.

Test de naivitate:
De ce se stie VIN-ul masinii (implicit piata de desfacere) chiar din momentul zero al productiei?
a) Pentru satisfactia clientului si pentru transparenta procesului de productie.
b) Pentru trasabilitatea produsului, monitorizarea si eficientizarea costurilor de fabricatie.



cu respect ... nu te supara...dar modul de productie la un autovehicul....nu este ca cel de la cafea. Sincer sper sa nu te superi...nu asta intentionez...dar nu e normal sa vb acum de o conspiratie impotriva a tot ceea ce tine de romani..nu e frumos sa incepem iar cu atitudini de genul asta. Nu cred ca, constructorii de automobile au lipsa de respect fata de cei din Est.
Calitatea e aceeasi indiferent de tara EU...am vb cu un distins domn de la KBA...si imi spunea de Mercedes...in randul nemtilor a scazut foarte mult prestigiul marcii tocmai pt ca odata cu schimbarea presedintelui Mercedes, asta a propus schimbarea majoritatii furnizorilor care dadeau produse proaste...evident pt toate pietele...si asa nemtii incepuse sa nu mai aibe incredere deoarece aveau pb cu masini noi. In schimb Locul 1 fusese luat de Audi...Am intrebat de Ford si mi a spus ca totul este ok la ei...au avut continuitate. Mentionez ca interactiona prin prisma meseriei cu toti constructorii.
Atentie la gropi!!!
Avatar utilizator
Korff
Incepator
 
Mesaje: 71
Membru din: 06 Mai 2009, 13:27
Maşina: Ford Focus, 1.4 16v, 80 HP
VIN: WFOPXXWPD12345678

Re: Calitate vest vs est

Mesajde tudoralex » 19 Apr 2011, 13:46

Nu te-ai gandit ca poate e de la tine si nu de la casetele de directie produse de Ford?Nu este normal sa schimbi caseta de directie din 20 k in 20 k. A mea este tot model romanesc si n-a picat inca in 50 k km caseta- poate am avut eu noroc nu stiu ce sa zic......
Avatar utilizator
tudoralex
Gold Member
 
Mesaje: 518
Membru din: 22 Sep 2008, 19:11
Localitate: Bucuresti
Maşina: ford focus 2005 1.6i 100cp trend
VIN: wf05xxgcd55j34969

Re: Calitate vest vs est

Mesajde adyamg » 19 Apr 2011, 14:01

R Z F,898130 scrie:eu am dat comanda in romanica, am asteptat 4 luni, a venit, pulsa pedala de ambreiaj de ziceai k zboara, mi-au inlocuit volanta la 60 000 km ...

prima caseta de directie a picat la 12500 km si a fost inlocuita la 23 000 km... a doua la 40 de mii si a treia la 60 000... ce parere aveti? acum am 96 de mii si caseta e varza de pe la 70... dar nu mi-o mai schimba, ca am depasit plafonul de garantie...

pe cine sa iau de cap?

Cere o oferta de pret in Germania sa vezi daca primesti o alta acseta .. alt cod, model.

Stiu ca am mai pus astfel de linkuri.
http://www.ford-forum.de/showthread.php?t=35281 turbine picate in draci la TDCI. Poate au prins aia de pe forumu ala neamt vreun lot destinat Romaniei.

http://www.ford-forum.de/showthread.php?t=21516 problemele cu apa la bujii

http://www.ford-forum.de/showthread.php?t=82855


Efectiv sunt aceleasi probleme care se vad si pe forumul asta ... si masinile alea respira aer neamt.
Problemele sunt aceleasi, aceleasi defecte ale gamei si aici si acolo.

Si eu zic ca la RZF e o alta problema de zapaceste asa casetele.
adyamg
1nsane Member
 
Mesaje: 8305
Membru din: 01 Apr 2008, 23:25
Maşina: Ford Focus 1.6 Zetec

Re: Calitate vest vs est

Mesajde Korff » 19 Apr 2011, 14:22

bezart,898117 scrie:Alta chestie, multi au cumparat Focusele din DE la 80-100 k km si ABIA DUPA ce au facut inca pe atat in RO au inceput sa aiba probleme mai serioase, injectoare, turbina, volanta, etc (nu ma refer la furtune sparte). In schimb astea din RO, la nici 50 k km, valeu pompa, injectoare, caseta, ambreiaj, etc. E limpede ca lumina zilei...Numai cine nu vrea nu VEDE...



chiar tu ai spus in pagina anterioara ca aceste informatii cum ca la noi pica dupa 50 mii iar celelalte dupa 200 mii, le ai de pe forum...eu nu vb din auzite...sau citite...tot ce spun, spun din ce stiu, pt ca ma intersectez cu acest domeniu. Nu vorbesc de ce am auzit de la un prieten sau am citit pe un forum nu stiu ce...recomand sa se citeasca un ISO sau o directiva ECE sau regulament ONU cu privire la ceea ce inseamna constructia de masini...atunci poate se va intelege ca nu e ca la la fabrica de te miri ce...se insista sau mai bine zis se impune calitate si siguranta, tocmai pt client...de aia ABS sunt acu obligatorii in EU si mai nou ESP (dk nu ma insel din 2012). Motorizarile Euro 5, pt a micsora nivelul emisiilor...intr-adevar...daca nu ar fi monitorizati de diferite autoritati si nu s ar emite regulamente in acest sens sigur ca, constructorii si ar face de cap si s ar gandi la cascaval...dar din pacate pt ei exista autoritati serioase de nivel mondial si european care nu le permite.
Cu respect.
Atentie la gropi!!!
Avatar utilizator
Korff
Incepator
 
Mesaje: 71
Membru din: 06 Mai 2009, 13:27
Maşina: Ford Focus, 1.4 16v, 80 HP
VIN: WFOPXXWPD12345678

Re: Calitate vest vs est

Mesajde Nic_Bv » 19 Apr 2011, 17:20

Korff,898132 scrie:cu respect ... nu te supara...dar modul de productie la un autovehicul....nu este ca cel de la cafea.


Absolut corect, nu ma supar pentru ca nu am de ce. Evident ca difera ca proces tehnologic. Insa finalitatea este aceiasi, vorbim de companii care vor sa obtina profit. Mult cascaval. Metodele si aromele difera, scopul este acelasi. :D

Am vorbit de cafea, o experienta mai veche, irelevanta tehnologic. Relevant este faptul ca in prezent am doi clienti carora le-am dezvoltat aplicatii software de urmarire a productiei, componente industriale pentru Olanda si Italia, cel din Italia chiar in industria automotive.

adyamg scrie:Ia una bucata piese in mana. O sa vezi scris pe ea niste coduri, care sunt la fel si in Romania si in Germania. Deci ... cum diferentiaza astia piesele cacacioase de alea necacacioase?


Exista o fisa tehnologica in cadrul fluxului de productie, pe care sunt asignate piese conform normativelor interne. Independent de acest numar de identificare, care desi este asemanator poate ascunde mari diferente.

Ca o comparatie, sa presupunem ca Ionel si Georgel, prieteni din copilarie au CNP-ul aproape identic, doar o cifra difera. Asta nu inseamna ca acum suntet vecini de bloc, sau ca au amandoi neveste blonde. ;)
Ford C-Max Ghia 2008, 1.6 TDCi 110 CP.
Blog personal: Îmblânzitorul de fantasme

"Cred cu fermitate că există o singură formă de educație, autoeducația" - Isaac Asimov
Avatar utilizator
Nic_Bv
1nsane Member
 
Mesaje: 1675
Membru din: 11 Sep 2007, 22:53
Localitate: Braşov
VIN: WF0EXXGCDE8Y55186

Re: Calitate vest vs est

Mesajde toxicristi » 19 Apr 2011, 21:43

adyamg,898144 scrie:Efectiv sunt aceleasi probleme care se vad si pe forumul asta ... si masinile alea respira aer neamt.
Problemele sunt aceleasi, aceleasi defecte ale gamei si aici si acolo.

Si eu zic ca la RZF e o alta problema de zapaceste asa casetele.

Ca-n bancu' ala cu biberoanele si prezervativele...doar nu vrei sa le faca pe toate perfecte? In Germania serviceurile nu trebuie sa traiasca si ele?
Imagine "Aici, pe forum, eşti ceea ce scrii!"
Avatar utilizator
toxicristi
 
Mesaje: 7689
Membru din: 02 Ian 2007, 23:53
Localitate: Bucuresti / Brasov
Maşina: Focus 2002 1.8TDDi 90CP Bouvagon

Re: Calitate vest vs est

Mesajde Mihai L » 19 Apr 2011, 21:52

Of of of...
Nic_Bv,898069 scrie:@Korff: nu conteaza distanta fata de furnizori, ci costul final al reperului. Manopera Est+transport < cost piesa produsa in Germania.

Daca la aceste costuri adaugi si controlul suplimentar si pe urma conditiile de pastrare separata a subansamblelor... Stii? Au un sost destul de ridicat si numai trasabilitate nu confera... =))
Nic_Bv,898069 scrie:Vorbesc din experienta, am clienti care sunt furnizori pentru firme importante din Vest. Foarte multe componente, chiar si pentru VW, Mercedes, etc. sunt produse in Europa de Est sau tari asiatice.

Sa inteleg ca tocmai aceasta experienta te-a lamurit??? Adica nu ti-au spus si ca le cer piese proaste pentru RO??? =))
Nic_Bv,898069 scrie:Exista un etalon de calitate la furnizor, dar exista si QA la receptia in fabrica lor. Acolo se face sortarea, iar daca defectul nu este major, este directionat catre un anumit lot de masini. Este foarte importanta pentru ei trasabilitatea, fiecare componenta se stie din ce lot face parte precum si ce destinatie ia.

Parca il si vad pe Hans ca se duce la magazie si cere piesa cu codul x, dupa care ii face cu ochiul magazionerului sa stie ca e pentru RO... =))
Nic_Bv,898069 scrie:Totul se reduce la bani. Criteriile, normele si alte bla-bla-uri sunt facute tot de cei care impart cascavalul, cu o poleiala de prostit multimea dar cu substanta in interesul lor.

Aici ai dreptate. Dar ce se face neamtul daca receptioneaza 1000 de cutii de viteza pentru Focus si sunt 600 "calitate RO", taman cand el voia sa produca 900 pentru Germania??? Dar nicio problema, neamtul mai poate astepta si 1-3 luni o masina promisa peste doua saptamani... =))

P.S. Poate ne explici si noua povestea cu trasabilitatea in fabrica a doua subansamble calitativ diferite dar cu acelasi cod de bare??? Unui calculator e mai greu sa-i povestesti chestia cu prietenii de bloc cu CNP-ul putin diferit... =))
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Re: Calitate vest vs est

Mesajde adyamg » 19 Apr 2011, 21:53

toxicristi, normal ca nu sunt toate perfecte in Germania cum nu sunt nici aici(doar la Forduri ma refer).
Nic_BV singura chestie e ca cele din cazul asta au acelasi "CNP". Cunosc caz concret, unde se produc cutii de viteza pentru Mercedes ... nu exista mai multe normative, doar unul, ce nu iese nu trece si nu prinde camionu de Germania. Deci nu se fac mai multe variante ale aceleasi piese.
adyamg
1nsane Member
 
Mesaje: 8305
Membru din: 01 Apr 2008, 23:25
Maşina: Ford Focus 1.6 Zetec

Re: Calitate vest vs est

Mesajde Nic_Bv » 19 Apr 2011, 23:39

Mihai, cred ca ai avut o seara mai grea si ai citit printre randuri mesajul meu. Incearca maine din nou, poate ti se va parea mai putin hilar si mult mai logic. Pentru inceput, incearca sa intelegi ca este imposibil sa existe doua subansamble cu acelasi cod de bare. Poate codul de reper, dar codul individual este SIGUR diferit. Intreaba-l pe zaboss, din cate stiu el este specialist pe certificari.

@adyamg: ce nu iese nu prinde camionul, corect. Dar ce prinde camionul, mai este verificat inca o data la destinatie sau nu?

Dar stiti ceva? Am obosit sa-mi bat gura. E OK, cumparati in continuare ce vreti si cum vreti. Sunt banii vostri, decizia va apartine.
Ford C-Max Ghia 2008, 1.6 TDCi 110 CP.
Blog personal: Îmblânzitorul de fantasme

"Cred cu fermitate că există o singură formă de educație, autoeducația" - Isaac Asimov
Avatar utilizator
Nic_Bv
1nsane Member
 
Mesaje: 1675
Membru din: 11 Sep 2007, 22:53
Localitate: Braşov
VIN: WF0EXXGCDE8Y55186

Re: Calitate vest vs est

Mesajde Mihai L » 20 Apr 2011, 06:21

Oare cine a avut seara mai grea dintre noi doi???
Eu socotesc ca am pus destui smileys cat sa-si dea seama toata lumea de ton... =))

Si daca acele probleme de logistica nu erau de ajuns... Cum se face ca pe piesa defecta de la mine sau de la neamt scrie acelasi cod??? Sper ca nu crezi ca pun autocolante cu alte coduri pe care le dezlipesc la iesirea din fabrica. :D
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Re: Calitate vest vs est

Mesajde Nic_Bv » 20 Apr 2011, 08:49

Dragul meu zambaret, problemele de logistica nu exista, ti-am spus ca ai citit aiurea mesajul meu. Ori pricepi greu, ori ai chef de caterinca, in ambele cazuri te rog sa vorbesti cu zaboss ca sa-ti explice un pic cum functioneaza trasabilitatea intr-o firma certificata ISO.
Ford C-Max Ghia 2008, 1.6 TDCi 110 CP.
Blog personal: Îmblânzitorul de fantasme

"Cred cu fermitate că există o singură formă de educație, autoeducația" - Isaac Asimov
Avatar utilizator
Nic_Bv
1nsane Member
 
Mesaje: 1675
Membru din: 11 Sep 2007, 22:53
Localitate: Braşov
VIN: WF0EXXGCDE8Y55186

Re: Calitate vest vs est

Mesajde Korff » 20 Apr 2011, 08:51

domnilor sa nu ne certam...mi a mai zis si mie cineva in una din paginile anterioare ca nu am creier...dar poate se enervase :D ... dar na...poate s o linisti...nu e niciunul dintre noi vinovat ca avem opinii diferite.

As mai vrea sa adaug un lucru...stiti ca de multe ori se zice ca e tara lui Dorel si ca facem lucruri ca sa fie facute dupa care adaugam autohtonul..."lasa ba ca merge asa". Multe firme din V au investit la noi in anii trecuti si prin investitia lor au si impus o calitate a produselor comparabila cu cea din tarile lor...adica Dorel..a avut de ales...ori face cum zice patronul din V (adica sa vina la timp si sa munceasca nu sa caste gura)..si salariul merge...ori este Pa...deci nu cred ca piesele facute in Ro pt tari straine sunt de calitate proasta....ca pot fi si cateva exemple/cazuri izolate in care s au defectat diverse lucruri, nu zic ca nu ar fi...dar in mare parte totul este de o calitate buna, la standarde cerute de UE sau alte regiuni.

Pe de alta parte sa ne gandim un pic...ca tot vorbeam de Ford...oare ei isi permit sa piarda o piata precum Romania unde romanii indiferent ca au bani sau nu...cumpara masini, numai ca sa zica, ca are? Cu alte cuvinte o piata excelenta....daca ar trimite masini proaste calitativ fata de cele din V, romanii si ar da seama si nu ar mai lua Ford, ar lua VW, sau orice altceva....iar sa spunem ca toti constructorii trimit masini slabe calitativ deja ar suna a un complot mondial etc...si nu cred ca e cazul sa fim paranoia. In concluzie cred ca atat masinile destinate pt E cat si cele pt V sunt exact cu aceleasi probleme. Evident ale lor cad mai greu din motivele bine cunoscute...infrastructura de la ei are ca si consecinta o longevitate mai mare a masinilor lor...pe cand la noi....drumurile, latimea lor, ambuteiajele, semafoarele multe si nesincronizate, gropile, gurile de canal de pe mijlocul strazii, praful si multe altele pe care le stiti deja...fac ca ale noastre sa cada mai repede(chiar si aici ar exista un amendament...depinde si de fiecare, de cum isi intretine masina si de cum o conduce).
App...daca o masina de Germania are 5 stele EuroNcap...una pt Romania are 3 pt ca vizeaza Estul? :)
Atentie la gropi!!!
Avatar utilizator
Korff
Incepator
 
Mesaje: 71
Membru din: 06 Mai 2009, 13:27
Maşina: Ford Focus, 1.4 16v, 80 HP
VIN: WFOPXXWPD12345678

Re: Calitate vest vs est

Mesajde adyamg » 20 Apr 2011, 09:30

Nic_Bv,898482 scrie:
@adyamg: ce nu iese nu prinde camionul, corect. Dar ce prinde camionul, mai este verificat inca o data la destinatie sau nu?



Ce relevanta are daca piesele au acelasi normativ? daca sunt 5 microni in Romania, tot 5 vor fi si in Germania! Ce are 4 sau 6 microni nu prinde cutia de viteze.

Adaugire
... daca te uti putin peste TSB-urile din ETIS o sa observi ca anumite defecte apar la anumite loturi de produse. Deci este foarte adevarat ca un anumit lot de casete cu probleme poate sa ajunga numai in Romania sau numai in Germania, insa tipul asta de distribuire a unei defectiune se intampla mult mai rar fata de cele de tipul care afecteaza spre exemplu seriile de sasiu pana la codul "1R" de exemplu(asta o retin pentru ca masina mea face parte dintr-o astfel de serie). Masini a caror cod motor incepe cu !R au ajuns si in Germania(cum e a mea) si in Romania.
Toate aceste lucruri arata ca cei de la Ford nu pot sa controleze transabilitatea la nivelul de care discutati voi si mai important nu pot sa anticipeze sau sa programeze ca la masinile pt Est sa pice cate "o piesa importanta" si atat.
adyamg
1nsane Member
 
Mesaje: 8305
Membru din: 01 Apr 2008, 23:25
Maşina: Ford Focus 1.6 Zetec

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Versus

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 19 vizitatori

Cine este conectat

În total sunt 19 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 19 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 1283 pe 23 Apr 2024, 16:22

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 19 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login