Of of of...
Nic_Bv,898069 scrie:@Korff: nu conteaza distanta fata de furnizori, ci costul final al reperului. Manopera Est+transport < cost piesa produsa in Germania.
Daca la aceste costuri adaugi si controlul suplimentar si pe urma conditiile de pastrare separata a subansamblelor... Stii? Au un sost destul de ridicat si numai trasabilitate nu confera...
Nic_Bv,898069 scrie:Vorbesc din experienta, am clienti care sunt furnizori pentru firme importante din Vest. Foarte multe componente, chiar si pentru VW, Mercedes, etc. sunt produse in Europa de Est sau tari asiatice.
Sa inteleg ca tocmai aceasta experienta te-a lamurit??? Adica nu ti-au spus si ca le cer piese proaste pentru RO???
Nic_Bv,898069 scrie:Exista un etalon de calitate la furnizor, dar exista si QA la receptia in fabrica lor. Acolo se face sortarea, iar daca defectul nu este major, este directionat catre un anumit lot de masini. Este foarte importanta pentru ei trasabilitatea, fiecare componenta se stie din ce lot face parte precum si ce destinatie ia.
Parca il si vad pe Hans ca se duce la magazie si cere piesa cu codul x, dupa care ii face cu ochiul magazionerului sa stie ca e pentru RO...
Nic_Bv,898069 scrie:Totul se reduce la bani. Criteriile, normele si alte bla-bla-uri sunt facute tot de cei care impart cascavalul, cu o poleiala de prostit multimea dar cu substanta in interesul lor.
Aici ai dreptate. Dar ce se face neamtul daca receptioneaza 1000 de cutii de viteza pentru Focus si sunt 600 "calitate RO", taman cand el voia sa produca 900 pentru Germania??? Dar nicio problema, neamtul mai poate astepta si 1-3 luni o masina promisa peste doua saptamani...
P.S. Poate ne explici si noua povestea cu trasabilitatea in fabrica a doua subansamble calitativ diferite dar cu acelasi cod de bare??? Unui calculator e mai greu sa-i povestesti chestia cu prietenii de bloc cu CNP-ul putin diferit...