Versus

Calitate vest vs est

Care e mai buna? Comparatii intre diverse modele/marci de autoturisme.

Re: Calitate vest vs est

Mesajde adyamg » 20 Apr 2011, 09:41

Adaugirea 2
Teoria lui bezart spune ca se monteaza cate o piesa valoroasa care sa pice undeva la inceputul vietii masini ca ... cumparatorul sa uite pana va schimba masina. Conform teoriei, pentru Romania, acea piesa va veni tot cu bube in cap si daca de exemplu a picat odata caseta, va mai pica odata si inca odata si inca odata ... etc. Intreb si eu, cand mai are timp cumparatorul sa uite ca acea caseta de Ford este varza?
Caz concret, dar irelevant .. RZF!
adyamg
1nsane Member
 
Mesaje: 8305
Membru din: 01 Apr 2008, 23:25
Maşina: Ford Focus 1.6 Zetec

Re: Calitate vest vs est

Mesajde R Z F » 20 Apr 2011, 10:10

multumesc pentru categorisire...

ma bucur ca sunt irelevant, dar haideti sa va mai spun cateva lucruri relevante

cum ziceam, am schimbat 3 casete si o volanta

in afara de asta, am schimbat 2 kit-uri de auxiliar la 12-13 mii km ptr k scartaiau in sarcina k naiba

la 10 000 km mi s-au lasat usile fata din balamale

mi-au picat 2 senzori de parcare intr-o saptamana

am schimbat de 2 ori bieletele antiruliu spate in primii 50 000 km, apoi nu le'am mai schimbat deloc... alea de fatza nu au nimic nici acum dupa 96 de mii

am schimbat rulment fata cu tot cu fuzeta... si al doilea se pregateste sa pice... culmea e k am schimbat stanga, cand dreapta suporta mai multe gropi si stress

am schimbat planetarele in garantie... dreapta la 50 000 si stanga la 80 000

imi urla o chestie la electromotor... aia de invarte... nu mi-o schimba decat cand o sa pice de tot.. nu conteaza zgomotul

casete de directie nu mai primesc, ptr ca "am depasit plafonul de garantie".... exista asa ceva?

mi s-a cojit lacul de pe bara fatza la 30 000 km, l-au refacut in garantie si de atunci nu au mai fost probleme...

ce parere aveti? asta e o masina facuta la comanda, cu echipare GHIA, pe care am pus TOT? ei stiau unde merge masina, ca doar comanda venea din romanica... era "custom made"... calitate, fratilor...
Asta-i tot, ne vedem pe strazi / Te las sa iti combini mashina cu ce crezi
avem doua roti la sol, mereu e una dintre ele / avem un motor si-o viata intreaga fara portiere
avem demnitate, ingenunchiem doar in viraj / avem urlete-n pistoane, in loc de basi in portbagaj
R Z F
Gold Member
 
Mesaje: 906
Membru din: 02 Feb 2010, 00:48
Localitate: Sector 3
Maşina: Ghia X RS-look
VIN: wf05xxgcd57s01178

Re: Calitate vest vs est

Mesajde adyamg » 20 Apr 2011, 10:19

RZF, mai citeste odata ... CAZUL TAU este irelevent raportat la numarul de caseta care nu au probleme, sau chiar la numarul celor ce au probleme, dar se rezolva dupa O schimbare a casetei.

Si acum ceva ce poti chiar sa o iei personal, dar cat esti de sigur ca modul de exploatare(al tau) nu are nimic aface cu toate defectele ce ti-au aparut?
Daca cei de la Ford voiau sa iti dea o teapa evident nu iti picau atatea piese pe perioada garantiei incat mai cumparai o masina de banii aia!
adyamg
1nsane Member
 
Mesaje: 8305
Membru din: 01 Apr 2008, 23:25
Maşina: Ford Focus 1.6 Zetec

Re: Calitate vest vs est

Mesajde R Z F » 20 Apr 2011, 10:33

nu are treaba modul de exploatare, iti spun sigur... masina asta are niste parametri de exploatare, scrisi in cartea tehnica:

are 320 N/m intre 2000 si 4000 RPM... deci pot sa schimb fiecare treapta in 4000 fara probleme: cutia si ambreiajul trebuie sa reziste, pentru ca producatorul a garantat asta prin fisa tehnica a produsului... nu mi.am luat guma de mestecat si m-am plans ca nu mai are gust dupa 5 ore de mestecat...

deasmenea, in talon scrie ca pot pune anvelope 225/40 R18, pentru ca nu afecteaza performantele masinii... deci nu ar trebui sa ii fie afectate planetarele, ambreiajul, cutia, caseta, etc. ptr ca jantele sunt mai mari, mai grele si mai aderente...

si exemplele de genul asta pot continua...

iar daca nu ma crezi cu privire la ceea ce iti spun, pot sa iti ofer cartea masinii... sa vezi ce scrie in ea
Asta-i tot, ne vedem pe strazi / Te las sa iti combini mashina cu ce crezi
avem doua roti la sol, mereu e una dintre ele / avem un motor si-o viata intreaga fara portiere
avem demnitate, ingenunchiem doar in viraj / avem urlete-n pistoane, in loc de basi in portbagaj
R Z F
Gold Member
 
Mesaje: 906
Membru din: 02 Feb 2010, 00:48
Localitate: Sector 3
Maşina: Ghia X RS-look
VIN: wf05xxgcd57s01178

Re: Calitate vest vs est

Mesajde Korff » 20 Apr 2011, 12:59

ca idee...cati km ai la bord in cei 4 ani?...ce anume ai transportat cu masina?..urban?interjudetean?...ai condus tu sau ai avut sofer angajat?

in orice caz...cei din uzina...nu ti au tratat masina ca p una facuta la comanda....au montat in linia de asamblare in rand cu celelalte care probabil nu erau la comanda...iti dai seama cati oameni ar trebui coordonati sa puna piese de o calitate asa proasta..special numai p o masina? caci nu am mai vazut si altii sa spuna de atatea minusuri pt o masina. Sigur...poate ai avut un mare ghinion pt ca masina ai luat o noua...ma mai gandesc ca probabil un lot intreg a fost echipat in maniera asta si ca nu ai fi singurul in situatia ta.
Atentie la gropi!!!
Avatar utilizator
Korff
Incepator
 
Mesaje: 71
Membru din: 06 Mai 2009, 13:27
Maşina: Ford Focus, 1.4 16v, 80 HP
VIN: WFOPXXWPD12345678

Re: Calitate vest vs est

Mesajde R Z F » 20 Apr 2011, 13:36

APROAPE 4 ani, 96 de mii acum, condusa numai si numai de mine, in oras si extraurban

nu am fost la curse cu ea, nu am dat de capul podului sau ceva... am condus-o in parametrii inscrisi in cartea masinii... am apasat ambreiiajul cand am pornit si oprit masina, am lasat-o sa se incalzeasca, am pus motorina numai din peco si din aia buna, nu cea mai ieftina de la no-name-uri... etc...
Asta-i tot, ne vedem pe strazi / Te las sa iti combini mashina cu ce crezi
avem doua roti la sol, mereu e una dintre ele / avem un motor si-o viata intreaga fara portiere
avem demnitate, ingenunchiem doar in viraj / avem urlete-n pistoane, in loc de basi in portbagaj
R Z F
Gold Member
 
Mesaje: 906
Membru din: 02 Feb 2010, 00:48
Localitate: Sector 3
Maşina: Ghia X RS-look
VIN: wf05xxgcd57s01178

Re: Calitate vest vs est

Mesajde Korff » 20 Apr 2011, 14:02

pacat...nu am zis ca nu te as crede....am zis mai sus ca este posibil ca un lot sau mai multe sa fie in aceeasi maniera fabricate, din diverse motive.
Atentie la gropi!!!
Avatar utilizator
Korff
Incepator
 
Mesaje: 71
Membru din: 06 Mai 2009, 13:27
Maşina: Ford Focus, 1.4 16v, 80 HP
VIN: WFOPXXWPD12345678

Re: Calitate vest vs est

Mesajde Mihai L » 20 Apr 2011, 21:02

Nic_Bv,898594 scrie:Dragul meu zambaret, problemele de logistica nu exista, ti-am spus ca ai citit aiurea mesajul meu. Ori pricepi greu, ori ai chef de caterinca, in ambele cazuri te rog sa vorbesti cu zaboss ca sa-ti explice un pic cum functioneaza trasabilitatea intr-o firma certificata ISO.

Si atunci cum definesti faptul ca in loc de un depozit de 100.000 repere unice (ca PN vorbesc) vor avea nevoie de doua depozite a cate 100.000 repere???? Doar ca sa castige 50 EUR/masina montand piese proaste si sa piarda clientii pe partea de calitate? Cati bani investesc intr-un stoc dublu???
Cum poti defini trasabilitatea in ipoteza ta in momentul in care in Microcat nu se gasesc PN diferite pentru RO sau DE? Ramane ipoteza in care nemtii racaie un autocolant inainte de montaj...? :))
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10793
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Re: Calitate vest vs est

Mesajde zaboss » 20 Apr 2011, 21:51

Deci, here we go again...
În orice fabrică, un produs are 2 stări: conform sau neconform. Dacă e conform, lucrurile sunt clare (sper). Dacă este neconform sunt două posibilităţi: poate fi refăcut sau se rebutează. Dacă este refăcut atunci are starea de conform. Nu stă nimeni să ţină evidenţa ID-urilor refăcute şi nimeni nu-şi asumă responsabilitatea livrării unui produs fals conform.

Pentru un producător este un coşmar logistic să ţină evidenţa unor categorii diferite de repere, mai ales la produse complexe cum sunt automobilele care au mii de repere. În loc să caute în depozit repere diferite este mai simplu să trimită pe flux aceleaşi repere.

Cheia creşterii profitului este automatizarea şi simplificarea proceselor nu economiile făcute la câteva livrări într-o ţară cu vânzări nesemnificative şi foarte sensibilă la preţ. România nu este o piaţă care să conteze cu adevărat pentru un producător auto în condiţiile în care vând 2-3000 de maşini pe an, asta pentru cei din Top 10. Comparat cu o medie de câteva milioane cât produce unul din cei mari e... mărunţiş. Mult mai mult i-ar costa logistica dublă decât eventualele profituri. Cu câteva excepţii, marii producători nu sunt aici pentru profit ci pentru imagine, pentru prezenţă pe piaţă.

Asta e o rămăşiţă a gândirii "refuzat la export" care era luxul suprem pe vremea comunismului, dar care nu există la ei, pur şi simplu sunt o altă cultură cu o altă mentalitate... Numai ideea asta este suficientă pentru a-ţi face o idee ce bine ne era pe vremea aceea. Dar asta e deja un alt topic...
Ex Ford Fiesta Mk5, 2002, Endura 1,3, AC, ABS, 4AB, WF0AXXGAJA2L07559. Ex Kia Cee'd, 1,4 GSL Best. Acum Renault Laguna II 1,9 dci, Confort Dynamique.
______
Manuale, proceduri, instrucţiuni, fişe de post
Avatar utilizator
zaboss
Gold Member
 
Mesaje: 931
Membru din: 14 Apr 2006, 00:21
Localitate: http eror 404: zaboss not found
Maşina: Kia Cee'd, 1,4, GSL Best
VIN: rosusecrecesimult

Re: Calitate vest vs est

Mesajde Nic_Bv » 20 Apr 2011, 23:08

@Mihai: exagerezi, in dorinta exagerata de a avea dreptate muti discutia in ridicol. Nu e vorba de depozite separate, etc.
Dupa cum bine stii, VIN-ul masinii este stiut din start. Ti se pare complicat ca pentru VIN destinat Europei de Est, costul cu QA-ul sa fie redus la 50%? Stratul de vopsea redus cu 0.001 microni (valoare aiurea, intelegi substratul, sper sa nu incepi sa-mi tii teoria micronului).

@zaboss: "Cheia creşterii profitului este automatizarea"... hai ca esti simpatic! Pai pe praful asta, ai tu idee ce presupune ca si investitii automatizarea? Chiar ieri vorbeam cu o delegatie din Germania, de la o firma multinationala care cauta pe piata romaneasca furnizori mai ieftini... NU ROBOTI IN JAPONIA! :D

Am discutat cu ei inclusiv despre afacerea Nokia, pe care o considerau o problema locala. De ce oare? Cascavalul... aia din Bochum, da-i in mizda pasii, sa fie sanatosi... important e ca firma la care lucrez si de unde-mi iau salariul sa-si minimizeze costurile de productie! ;)

Si asta GRATIS prin gasirea unor furnizori mai ieftini, nu prin povesti de Star Trek cu roboti si lasere... =))

Na ca iarasi m-a luat valul, m-am jurat sa nu mai pierd timpul pe topicul asta dar am recidivat... 8-}
Ford C-Max Ghia 2008, 1.6 TDCi 110 CP.
Blog personal: Îmblânzitorul de fantasme

"Cred cu fermitate că există o singură formă de educație, autoeducația" - Isaac Asimov
Avatar utilizator
Nic_Bv
1nsane Member
 
Mesaje: 1671
Membru din: 11 Sep 2007, 22:53
Localitate: Braşov
VIN: WF0EXXGCDE8Y55186

Re: Calitate vest vs est

Mesajde Mihai L » 21 Apr 2011, 06:42

Bineinteles ca nu era vorba de depozite separate, era doar o figura de stil. Cantitatea impresionanta de piese suplimentare ramane insa, ca si celelalte probleme ridicate.
Hai sa enumeram problemele care sunt contra:
- stocuri ineficient de mari (tre' sa aiba si piese "proaste", si piese bune). Apropo, daca zici ca asta s-ar face doar prin triere si se trezesc nemtii doar cu un lot 500 piese bune in momentul in care asambleaza lotul de RO, e adevarat ca tot esafodajul a fost in van??? Daca cer din start piese de calitate proasta iar apar probleme...
- oameni/utilaje mai multe pentru manevre (logistica, depozitare, etc). Tot in zona asta intra si produsele finite, in speta masinile.
- programe/reglaje diferite pentru automatizare??? (Hans, da-i te rog un sut la robotul ala ca vine lotul de RO si trebuie sa iasa prost =)) )
- mentalitatea (cred ca e cam greu sa-i spui unui muncitor ca azi TREBUIE sa dea rasol pentru ca sunt masini pentru RO)
- de retinut costurile mai mari cu garantia. De ce sa platesti manopera in service si transportul pieselor cand e mai ieftin pe linia de productie??? Si este si clientul multumit.
Nu ar trebui lasata deoparte partea de testare/proiectare, care va trebui facuta si pentru produsele "proaste". Sa zicem ca produci 20.000 de masini cu o piesa intentionat "proasta", care dupa 1-2 ani cade in functionare. Si pe langa operatiunile clasice de service, problema este ca vor trebui rechemate TOATE pentru ca afecteaza siguranta. Ne imaginam costurile si afectarea imaginii producatorului?
Minimizarea costurilor NU se face prin scaderea calitatii sub standarde. NEVER! Mai ales in ziua de azi, cand competita este asa de dura. Ia gandeste-te putin ce costuri acopera achizitia unei masini pe cativa ani:
- costuri de productie (vinzi mai multe, produci mai ieftin). Ai de amortizat proiecte, linii de fabricatie, etc.
- piese de schimb necesare pe durata de functionare
- dezvolta o retea de service-uri auto (care conteaza si la vanzarea unei viitoare masini)
In mod normal, la un 4-6 ani de utilizare se presupune ca deja esti clientul lor si nu mai cumperi de la alti producatori.

VIN-ul se stie din start pentru ca masinile se fac pe loturi. Productia se programeaza in functie de comenzi pentru minimizarea costurilor, nu te gandi ca au stocuri nesfarsite de piese. Iar dupa ce au iesit de pe linie, pleaca trenul/tirul cu ele catre destinatie. Altfel revenim la problema depozitarii.

Ziceai de furnizori mai ieftini... Da, este important si se gasesc, dar numai mentinand calitatea ceruta de tine. Cand esti clientul lor cel mai important fii sigur ca se vor da peste cap sa faca acel produs in standarde si la costuri cat mai mici.

Ziceai si de Nokia ceva... Ia zi-mi ca fac modificari in proiect ca sa foloseasca pe linia de fabricatie SMD-uri proaste... =)) Nici vorba, economia se face la costurile cu forta de munca: salariul de aici este mai mic decat salariul din Germania.

Ca sa revenim si la vechile produse pentru export... Acolo se cerea calitate! Deci nici vorba de admis produse care nu se incadreaza. :D
La noi era greu de obtinut calitatea pentru ca nu exista trasabilitate. Se executa un produs, iar daca in final se gasea o problema nu putea fi analizata cauza in detaliu pentru a se preveni pe viitor aparitia acelui defect. Iar costurile erau foarte mult crescute din aceste cauze.
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10793
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Re: Calitate vest vs est

Mesajde adyamg » 21 Apr 2011, 07:39

Nic_Bv ... cum sustine teoria conform careia, calitatea la vest difera de ce de la est faptul ca o companie, sau mai multe, cauta sa reduca costurile, infiintand printre altele si o fabrica in Romania, sa zicem?
Atata vreme cat se va folosi aceeasi materie prima, aceleasi norme and so on ... adica 1 mm este 1 mm si aici si acolo, 1 kg la fel ...
O piesa facuta in Romania(cum sunt nenumarate pentru industria auto) ajunge atat pentru un produs final destinat pietei din Germania cat si pe un produs care va ajunge la Dorel. Defapt, Germania a devenit un brand, care nu mai produce prea multe .... ambaleaza, asambleaza, eticheteaza o multime de piese facute in vest.
Argumentele tale chiar nu sustin teoria asta cu est ... vest, Romanica .. Germanica.
adyamg
1nsane Member
 
Mesaje: 8305
Membru din: 01 Apr 2008, 23:25
Maşina: Ford Focus 1.6 Zetec

Re: Calitate vest vs est

Mesajde vctoras » 21 Apr 2011, 07:50

Cred ca diferenta de calitate apare doar dupa ce autoturismul este executat , la selectia finala. la mai multe autoturisme cu aceleasi dotari, cel cu probleme de calitate este trimis in est.
Ford Focus 1.8TDDI 90Cp,2000
vctoras
Gold Member
 
Mesaje: 537
Membru din: 02 Iun 2006, 12:54
Localitate: Motru
VIN: WF0NXXGCDNYL74053

Re: Calitate vest vs est

Mesajde R Z F » 21 Apr 2011, 08:22

mai baieti...

vai chiar ne luati de prosti

pai aia primesc la executare un lot de 1000 de masini care vor ajunge in romania... le baga in lucru... si pun pe ele piesele pe care stiu ca le au dintr-un lot mai slab calitativ, ca sa scape de ele, daca tot le-au cumparat... e chiar atat de simplu!

si asta o dau ca exemplu, cifrele fiind, desigur, mult mai mari...
Asta-i tot, ne vedem pe strazi / Te las sa iti combini mashina cu ce crezi
avem doua roti la sol, mereu e una dintre ele / avem un motor si-o viata intreaga fara portiere
avem demnitate, ingenunchiem doar in viraj / avem urlete-n pistoane, in loc de basi in portbagaj
R Z F
Gold Member
 
Mesaje: 906
Membru din: 02 Feb 2010, 00:48
Localitate: Sector 3
Maşina: Ghia X RS-look
VIN: wf05xxgcd57s01178

Re: Calitate vest vs est

Mesajde vctoras » 21 Apr 2011, 08:31

Componentele nu stau pe stoc.Stocurile sunt aproape inexistente. Este posibil sa comande componente de la o alta firma , mai slabe calitativ si mai ieftine ,in momentul cand lanseaza comanda pentru est. Cert este ca exista diferente in ceea ce priveste calitatea .
Ford Focus 1.8TDDI 90Cp,2000
vctoras
Gold Member
 
Mesaje: 537
Membru din: 02 Iun 2006, 12:54
Localitate: Motru
VIN: WF0NXXGCDNYL74053

Re: Calitate vest vs est

Mesajde adyamg » 21 Apr 2011, 08:49

Cert este ca nu ...
Voi aveti impresia ca vine Fritz la schimbul I si zice: ... opriti banda, azi bagam numai masini pentru Romania in productie! Aduceti piesele fabricate in est .. pentru est.
sau ...
opriti banda si aduceti cate o piesa scumpa din loturile pentru est ca azi facem masini pentru Romania, dar mare grija sa fie numai cate o piesa scumpa cu bube'n cap ca daca nu ne-o furam ca numai cumpara romanu' a 2 a oara Ford.
adyamg
1nsane Member
 
Mesaje: 8305
Membru din: 01 Apr 2008, 23:25
Maşina: Ford Focus 1.6 Zetec

Re: Calitate vest vs est

Mesajde bezart » 21 Apr 2011, 09:02

E foarte simplu, doua saptamani fac masini pentru pietele de prima mana, o saptamana pentru pietele de mana a doua si o saptamana pentru pietele de negri. Reperele se fac de catre furnizori dupa cerintele de calitate si automat cu preturi diferite. Toata lumea stie chestia asta... Vezi exemplul lui RFZ, pana in 50 k km doua randuri de bielete picate, apoi pauza... de ce ? a schimbat stilul de condus, traseul, nuuu...raspunsul e evident... EU am vazut alternatoarele care veneu pentru inlocuiri in garantie ca nu erau noi ci 'reconditionate' in Polonia.

E simplu, totul e maglavaisul. Vindem mai ieftin pe piata asta cu 3-4 k iepuroi de masina, dar trebuie sa scoatem parleala cumva... Ce e asa greu de inteles ???
Avatar utilizator
bezart
1nsane Member
 
Mesaje: 1183
Membru din: 12 Sep 2008, 14:08
Maşina: Focus Mk2 1.6 Ti-VCT 2006, Opel Corsa 1.2 2012, Daewoo Matiz 2004

Re: Calitate vest vs est

Mesajde zaboss » 21 Apr 2011, 09:05

Nic_Bv,899021 scrie:@zaboss: "Cheia creşterii profitului este automatizarea"... hai ca esti simpatic! Pai pe praful asta, ai tu idee ce presupune ca si investitii automatizarea? Chiar ieri vorbeam cu o delegatie din Germania, de la o firma multinationala care cauta pe piata romaneasca furnizori mai ieftini... NU ROBOTI IN JAPONIA! :D

Citatul corect era "automatizarea şi simplificarea proceselor". Ceea ce nu înseamnă roboţi ;) Ci că, de exemplu, un soft de oproducţie "sparge" produsul de pe comandă în reperele componente şi Hans se duce la magazie şi le ia cu motostivuitorul. Este mult mai simplu ca el să ia 100 de itemuri dintr-un reper pentru cele 100 de maşini pe bandă, decât 95 dintre-un fel şi 5 "pentru România". Este mult mai simplu să le pună "la bandă" la rând pe toate, decât să stea să vadă care e maşina pentru România să caute în cele 100 una din cele 5 piese pentru România să o pună ş.a.m.d. Asta e valabil şi pentru fabrici robotizate şi pentru cele dorelizate.
Ex Ford Fiesta Mk5, 2002, Endura 1,3, AC, ABS, 4AB, WF0AXXGAJA2L07559. Ex Kia Cee'd, 1,4 GSL Best. Acum Renault Laguna II 1,9 dci, Confort Dynamique.
______
Manuale, proceduri, instrucţiuni, fişe de post
Avatar utilizator
zaboss
Gold Member
 
Mesaje: 931
Membru din: 14 Apr 2006, 00:21
Localitate: http eror 404: zaboss not found
Maşina: Kia Cee'd, 1,4, GSL Best
VIN: rosusecrecesimult

Re: Calitate vest vs est

Mesajde adyamg » 21 Apr 2011, 09:07

Recnditionare se face si aici si in Germania in special la piesele unde se cere piesa veche la schimb(cel mai frecvent, caseta directie, alternator, pompe de injectie, etrieri). Reconditionarea este prezenta pe absolut toate pietele, asta nu e nicidecum un argument.
Masinile, pe linia de productie nu se fac pe tari, daca mergi acolo o sa vezi ca iasa amestecate masini pentru toate pietele.
adyamg
1nsane Member
 
Mesaje: 8305
Membru din: 01 Apr 2008, 23:25
Maşina: Ford Focus 1.6 Zetec

Re: Calitate vest vs est

Mesajde forbidden27 » 21 Apr 2011, 09:09

vctoras,899075 scrie:Cred ca diferenta de calitate apare doar dupa ce autoturismul este executat , la selectia finala. la mai multe autoturisme cu aceleasi dotari, cel cu probleme de calitate este trimis in est.

Se vede ca nu ai cumparat o masina noua si nu stii procedura.
Dai comanda pt masina, se prelucreaza comanda, ti se da VIN-ul masinii, dupa care intra in procesul de asamblare. Deci, masina se stie unde pleaca dinainte de a fi fabricata, nu se face nici o selectie finala.
R Z F,899096 scrie:pai aia primesc la executare un lot de 1000 de masini care vor ajunge in romania... le baga in lucru... si pun pe ele piesele pe care stiu ca le au dintr-un lot mai slab calitativ, ca sa scape de ele, daca tot le-au cumparat... e chiar atat de simplu!

Si explica-ne acum, de unde stie si cum afla cei de la asanblare care volanta, injectoare, bujii si toate rahaturile de pe o masina care sunt bune si care sunt proaste? Ai idee cati oameni si cat timp le-ar lua sa ia fiecare componenta la mana si sa vada (daca au cum sa vada) care e buna si care nu?
S-a mai spus aici si o mai spun si eu inca o data. Toate componentele de pe o masina sunt produse de alte firme care au niste contracte ferme cu clientul. Aceste produse se fac conform unor standarde de calitate care vrei nu vrei, trebuiesc respectate. De obicei, la firmele astea care produc subansambluri controlul calitatii se face chiar de catre un reprezentant al clientului. Consider ca eu ca un producator de renume, jucand pe o piata suprasaturata in care concurenta iti sufla in ceafa puternic rau de tot, nu o sa accept niciodata piese de o calitate neconforma standardelor. Gandeste-te ca si clientul din Romania primeste aceeasi garantie la masina ca si clientul din Germania, eu ca si client am dreptul de a cere remedierea unor defecte pe garantie. Daca Ford imi pune pe masina o caseta de directie de calitatea a doua, cum credeti voi, se strica, eu ca si client cer schimbarea ei pe garantie. Ce crezi tu ca fa mai departe cei de la Ford cu caseta aia? O da la gunoi sau o trimit inapoi la cel care a fabricat-o?
-Ford Kuga 2.0Tdci 180 CP; Titanium, Ruby Red, 2016
-Ford Mondeo MK4 1.8Tdci 125cp Trend, 2008
-Ford Focus MK2 1.6 Tdci 90cp, 2007
-(Ex) Ford Sierra 2.0 1985 aka Logan Killer
-Thunder Tiger MTA-4
-Losi XXL2
Avatar utilizator
forbidden27
1nsane Member
 
Mesaje: 1434
Membru din: 09 Dec 2007, 11:51
Localitate: Slobozia
Maşina: Mondeo MK4, 1.8TDCI, 125 Cp, Trend
VIN: WF0DXXGBBD8G04304

Re: Calitate vest vs est

Mesajde R Z F » 21 Apr 2011, 09:18

si daca totul merge ceas, cum de vecinul meu are mondeo 3 din 2004 cu 300.000 km si volanta, caseta directie si bielete originale, a facut cu ea peste 100.000 in romania si piesele alea sunt beton... merge pe aceleasi drumuri ca mine si mult mai agitat...

iar eu... schimb toata ziua la piese...
Asta-i tot, ne vedem pe strazi / Te las sa iti combini mashina cu ce crezi
avem doua roti la sol, mereu e una dintre ele / avem un motor si-o viata intreaga fara portiere
avem demnitate, ingenunchiem doar in viraj / avem urlete-n pistoane, in loc de basi in portbagaj
R Z F
Gold Member
 
Mesaje: 906
Membru din: 02 Feb 2010, 00:48
Localitate: Sector 3
Maşina: Ghia X RS-look
VIN: wf05xxgcd57s01178

Re: Calitate vest vs est

Mesajde adyamg » 21 Apr 2011, 09:34

La un numar total de probabil cateva milioane de Focusuri mk2, cazul tau este din pacate doar statistica nefericita.
viewtopic.php?p=387139#p387139 omu are masina cumparata din Germania si cel mai probabil este facuta pentru Germania.
Am vazut oameni plangandu-se in felul asta de Audi A8. Efectiv un mic numar de masini din fiecare serie a unui automobil are probleme interminabile. Se intampla asta si in Romania si in Germania si in Mexic ...
se cheama ghinion.
adyamg
1nsane Member
 
Mesaje: 8305
Membru din: 01 Apr 2008, 23:25
Maşina: Ford Focus 1.6 Zetec

Re: Calitate vest vs est

Mesajde Korff » 21 Apr 2011, 09:47

vctoras,899075 scrie:Cred ca diferenta de calitate apare doar dupa ce autoturismul este executat , la selectia finala. la mai multe autoturisme cu aceleasi dotari, cel cu probleme de calitate este trimis in est.


nu exista selectie finala...masinile sunt facute dupa reperul lor VIN...si acesta se stie din start unde va ajunge, tara de destinatie.
Atentie la gropi!!!
Avatar utilizator
Korff
Incepator
 
Mesaje: 71
Membru din: 06 Mai 2009, 13:27
Maşina: Ford Focus, 1.4 16v, 80 HP
VIN: WFOPXXWPD12345678

Re: Calitate vest vs est

Mesajde Korff » 21 Apr 2011, 09:52

R Z F,899096 scrie:mai baieti...

vai chiar ne luati de prosti

pai aia primesc la executare un lot de 1000 de masini care vor ajunge in romania... le baga in lucru... si pun pe ele piesele pe care stiu ca le au dintr-un lot mai slab calitativ, ca sa scape de ele, daca tot le-au cumparat... e chiar atat de simplu!

si asta o dau ca exemplu, cifrele fiind, desigur, mult mai mari...



fratele meu...se fac audituri la furnizori...crezi ca un constructor da banii pe ceva prost si apoi zice"am luat teapa...hai sa scapam de ele...baga le pt RO"...nu e chiar asa. Procesul de constructie a unei masini este foarte complex si nu consta numai in activitati de industrie...voi vorbiti numai de asta....tot ce se face pe linia de asamblare are parte de audituri..atat la furnizori cat si in uzine etc...teste de calitate prin sondaj a unor vehicule ca sa se asigure ca in banda exista aceeasi calitate cu vehiculul prezentat la autoritate pt omologare...sunt si reguli ce tin de legislatie...nu numai reguli ce tin de costuri si de bucuria constructorului si teapa clientului.
Atentie la gropi!!!
Avatar utilizator
Korff
Incepator
 
Mesaje: 71
Membru din: 06 Mai 2009, 13:27
Maşina: Ford Focus, 1.4 16v, 80 HP
VIN: WFOPXXWPD12345678

Re: Calitate vest vs est

Mesajde bezart » 21 Apr 2011, 10:30

Dupa cum spune si RFZ, diferenta este evidenta !!! Sunt loturi mai bune si mai slabe calitativ, constructorul le pune dupa piata. Chestia cu garantia e vrajeala. Ei se bazeaza pe numarul de km sensibil mai mici facuti in RO. Mai schimba la cativa, dar tot cu repere cacacioase si aia se intorc DUPA garantie...

Sa va dau un exemplu de cinism din partea lui Daewoo. Eu mai am un Matiz din 2004. In 2003 Daewoo a schimbat furnizorul coorean pentru bucsele cap amortizor fata cu SC. Canciocul SRL. Imediat bucsele se tasau si rotile pe fata aveau joc in plan vertical de circa 1 cm. In 2004 a revenit la furnizorul initial. Dar ce ceredeti ca s-a intamplat cu bucsele cacacioase de pe stoc ??? Le-au aruncat, nuuuuu....

Eu am schimbat dupa garantie si SURPRIZA, pe stanga era bucsa coreeana, roata nu avea aproape de loc joc si pe dreapta unde jocul era imens era bucsa cacacioasa. Evident ca a fost montata pe dreapta intentionat, ca de pe dreapta sunt mai multe gropi, justificare in service ca sa nu se schimbe pe garantie...

Concluziile sunt evidente...

Asa face toti ca ata e economia... X nu mai cumpara Ford si trece pe Skoda ca e mai buna... Ala de a avut skoda cumpara Ford ca sa scape... etc, etc..

Producatorii francezi au venit printre primii cu ideile astea... si i-au obligat pe toti sa faca la fel... altfel Renault vinde si Ford, Skoda, VW se uita cu degetelul in gurita... Oamenii nu sunt asa destepti, se uita la pretul initial, degeaba vanzatorul ii explica ca desi produsul meu este mai scump, costurile de mentenenta vor fi mai scazute.... Lumea nu gandeste....

Cand le-am spus unor amici cat am dat pe Focusul meu SH de la reprezentanta din DE (avea numai 30 k km) au spus ca sunt nebun. Am replicat ca nebuni sunteti voi, eu torn cel putin 100 k km schimband doar consumabile. Prefer un pret initial mai mare si fara probleme in exploatare, decat un pret mic si bani cheltuiti ulterior, nervi si timp pierdut + nu plec in concediu pana in Suedia ca nu am apucat sa schimb turbina, injectoarele, daca ma las ???
Ultima oară modificat de bezart pe 21 Apr 2011, 10:38, modificat 1 dată în total.
Avatar utilizator
bezart
1nsane Member
 
Mesaje: 1183
Membru din: 12 Sep 2008, 14:08
Maşina: Focus Mk2 1.6 Ti-VCT 2006, Opel Corsa 1.2 2012, Daewoo Matiz 2004

Re: Calitate vest vs est

Mesajde adyamg » 21 Apr 2011, 10:38

Pai asa a patiti si Ford cu pompele de motorina de pe prima generatie de TDCI de pe Focus. Pmpele au avut un defect de fabricatie, dar dupa cum bine se vede pe forum, mare majoritatea a masinilor cu probleme la pompa sunt aduse din Germania, Ford nua facut o selectie sa trimita acele pompe numai pe piata romaneasca sau este europeana. Exemplele de tipul atsa pot continua.
Ceea ce spui tu legat de Daewo nu dovedeste nicidecum ca ar exista diferente intre est si vest, ci ca exista loturi de piese cu probleme, dar loturile astea afecteaza toate pietele.
Te intreb si eu ... de ce Daewo a schimbat furnizorul pentur bucsile alea si nu i-a pastrat pe amandoi? Unul pentru vest, altul pentru est? .. E destul de simplu, cei de la Daewo au gasit un furnizor care in prima faza probabil le facea piesele respective mai iefitn, dar in timp s-a dovedit ca erau de proasta calitate si au revenit la furnizorul oficial. Legat de bucsile ramase, era normal sa fie montate pentru ca pana ce noul furnizor a putut sa isi porneasca fluxul de productie a durat probabil ceva timp si nu putea fi oprita productia.

@bezart mie imi este tot mai clar ca parerea ta este strans legata de justificarea cumpararii masinii din Germania, la ...un pret probabil mai mare. Asta nu inseamna nicidecum ca ai facut o afacere mai buna decta cei ce le cumpara din tara.
adyamg
1nsane Member
 
Mesaje: 8305
Membru din: 01 Apr 2008, 23:25
Maşina: Ford Focus 1.6 Zetec

Re: Calitate vest vs est

Mesajde bezart » 21 Apr 2011, 10:43

@ adyamg, cunosc bine problema de la Mondeo Mk3 cu celebra injectie Delphi care a dat chix si pe 1.5 dci al lui Renault. In adevar, buleala a fost pe toate pietele, dar dupa ce s-a rezolvat, ce crezi ca au facut cu pompele ramase... Eu am intalnit cateva Mondeo facute in 2006 si chiar 2007 pentru RO cu pompele vechi si cacaciaose........ Nu s-au pus pe toate masinile, ci asa aleator, ca sa zica aia in service, E MOTORINA PROASTA !!! Adica rablele de Audi, BMW, Mercedes suporta motorina noastra 300 k km, dar Mondeo nu...

Ei, cum e ?
Avatar utilizator
bezart
1nsane Member
 
Mesaje: 1183
Membru din: 12 Sep 2008, 14:08
Maşina: Focus Mk2 1.6 Ti-VCT 2006, Opel Corsa 1.2 2012, Daewoo Matiz 2004

Re: Calitate vest vs est

Mesajde tudoralex » 21 Apr 2011, 11:11

Nu ca n-ar fi motorina mai proasta pe la noi.....(am vazut motorina de iarna care nu mergea la -15grade dar asta este alta poveste).

Ford a vandut 76 de Focusuri in martie in Romania. Dupa parerea vostra cam ce economie sa fi facut cu pisele de calitatea a 7-a? Nici nu cred ca au fost suficiente masini sa fie un lot intreg sa nu mai zic ca piata nostra nu coteaza in comparatie cu alte piete.
Avatar utilizator
tudoralex
Gold Member
 
Mesaje: 518
Membru din: 22 Sep 2008, 19:11
Localitate: Bucuresti
Maşina: ford focus 2005 1.6i 100cp trend
VIN: wf05xxgcd55j34969

Re: Calitate vest vs est

Mesajde b85xix » 21 Apr 2011, 11:14

E o conspiratie mondiala si tot ce e prost e trimis in RRomania. Sau mai e o explicatie.. Basescu e de vina :))

Sincer fiecare crede ce vrea , asa eram si eu convins ca masinile luate din Germania sunt mai bune decat cele destinate pietei Ro , pana am avut probleme cu una cumparata din Germania. :D
exemplul cu mondeo mk3 cu 300k km fara probleme e pur noroc. Masinile in ultimii 3 4 ani nu mai sunt cum erau cele de la inceputul anilor 2000 ca si fiabilitate. Sunt toate terci .
Cu alte cuvinte calitatea cred ca e aceeasi totul se rezuma la noroc. Ah si ar mai fi un lucru nesemnificativ - poluarea, drumurile, conditiile de trafic din Romanica .
Cand am incetat de a mai fi copii, am si murit!
Avatar utilizator
b85xix
Gold Member
 
Mesaje: 781
Membru din: 03 Aug 2006, 20:53
Localitate: bucuresti
Maşina: Mondeo mk 4 2.0 tdci titanium+extras 140si 3 cai frumosi

Re: Calitate vest vs est

Mesajde Korff » 21 Apr 2011, 11:32

tudoralex,899210 scrie:Nu ca n-ar fi motorina mai proasta pe la noi.....(am vazut motorina de iarna care nu mergea la -15grade dar asta este alta poveste).

Ford a vandut 76 de Focusuri in martie in Romania. Dupa parerea vostra cam ce economie sa fi facut cu pisele de calitatea a 7-a? Nici nu cred ca au fost suficiente masini sa fie un lot intreg sa nu mai zic ca piata nostra nu coteaza in comparatie cu alte piete.



76 focusuri x 10.000 euro = 760.000 euro in luna martie doar pt modelul focus.
Ce e nesemnificativ in asta?

Sa ti mai zic ceva...audi vinde acum in medie 10-12 masini pe luna si asta nu e un succes pt ei ci din contra. Ais a spui ca din cele 12 masini strange cat Ford din 70...corect..dar nu cred ca Ford se declara nemultumit ca Audi.

Pe de alta parte...Ford se vinde bn in Germania? Nu--pt ca acolo au Bmw,Audi, Mercedes, VW...deci nu se poate zice ca Germania e o piata buna....Franta?--Nu...francezii insista cu ale lor Renault in special si Peugeot....Spania? Nu---Seat,VW,Skoda merg ceva mai bine din cate stiu eu....Bulgaria? Nu prea mergea Ford...Hyunday si Kia,VW,Skoda parca mergeau bine la ei. Rusia? caz particular...tara extremelor....masini de lux..VS lada si logan...
Cocluzie...de ce oare nu ar fi tarile estice deci si Romania o piata buna pt Ford si altele...atata timp cat in ultimii ani Vesticii au luat in calcul foarte serios Sandero si berlina de la Logan?

Sa fim seriosi...sa constientizam ca Estul abia acum 10 ani s a invatat sa cumpere masini straine satui de masinile vechi autohtone si depasite...lada trabant dacia si restu`...asa ca acum investesc f mult in masini...mari cat mai mari daca se poate...pe cand cei de afara....prefera masinile cat mai mici...cu consum cat mai redus.

Iar noi..suntem 2 categorii..cei care si au luat masini noi si au sau nu (inca) probleme cu masinile si cei care au mers pe principiul..."neamtul e neamt domne`"...si au mers sa ia un SH..care la fel...sunt masini care in functie de diversi factori au cazut sau inca nu...dar chiar dk ar cadea...nici nu ar recunoaste ca s a pacalit sau mai bn zis ca a avut ghinion.

@bezart..sunt convins ca daca luai aceeasi masina din Ro dar noua...este f posibil sa nu fi avut inca pb cu ea...daca insa masinile din De ar fi toate excelente...cred ca toti astia prosti care ne am luat din RO am fi mers si ne am fi luat si noi din DE...si nu vad de ce ne am fi luat un SH cu 30 k...(oare de ce la nr asta mic d km era inapoi la Ford la vanzare...ce l o fi facut pe proprietar sa l schimbe in max2 ani?)...si nu ne am fi luat una noua direct..cu cateva mii de euro in plus? Plateam noi 2 ani in plus la banci..dar nu mai schimbam piese angro.
Atentie la gropi!!!
Avatar utilizator
Korff
Incepator
 
Mesaje: 71
Membru din: 06 Mai 2009, 13:27
Maşina: Ford Focus, 1.4 16v, 80 HP
VIN: WFOPXXWPD12345678

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Versus

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori

Cine este conectat

În total sunt 2 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 2 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 1197 pe 04 Aug 2014, 15:23

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login