de Mircea L » 27 Oct 2010, 14:15
Din ce am simtit pe pielea mea:
FWD - aici vorbesc de un Oltcit si de un Scirocco mk1 1.6 - prima masina nu ramane inzapezita, totusi daca este o problenma prea mare, se trage frana de mana cca 2 dinti(e pe rotile fata) si diferentialul da puterea catre ambele roti, nu numai catre cea fara aderenta. Rotile inguste o ajuta sa nu subvireze prea rau. Dezavantaj - sistemul totul pe fata o facea greu de oprit in conditii de aderenta scazuta. Pe VW - roti late, greu cu iesitul din parcari, torque steer la greu, subvirari periculoase, foarte prietenoasa in linie dreapta si totusi subvirarea se putea corecta cu frana de mana (blocare roti spate), derapajul fiind usor de controlat.
RWD - Ford Sierra 2.0i/2.8i - pacatoasa, pacatoasa si cu diferential LSD si cu autoblocant aftermarket. urcare pante cu grad mare, posibila numai cu turatie mica a motorului, practic la cuplu, nu mai sus de 3500, altfel patineaza, foarte usor aluneca la vale in timp ce ai a2a cuplata sau chiar a3a. Indiferent de cauciucuri, in mers masina e usor de simtit si de controlat. Greu de oprit, uneori trebuie grija mare si cu frana de motor, rotile spate pot primi un mic blocaj-soc si incepe deraparea. Daca intrii in zapada mare - nu mai iesi. Spatele e foarte usor si in situatia asta, devine un minus.
4WD - Ford Sierra 2.9 XR4x4 si BMW E30 2.5 iX - ambele ies de oriunde, pot fi oprite sau incetinite numai in frana de motor, sunt grele, si ambreiajul e chinuit rau, consum de neam prost. Sierra subvireaza rau si urmeaza o brusca supravirare (prima oara merge drept cu rotile bracate, apoi fundul iese violent in afara virajului). BMW-ul ajutat de diff central cu alunecare limitata are comportament neutru si daca tragi de el supravirator controlabil destul de usor.
Ford Mondeo MKII 1.8 16v