Switch to full style
Care e mai buna? Comparatii intre diverse modele/marci de autoturisme.
Răspunde

Re: Aer conditionat vs geamuri deschise

19 Iul 2010, 21:47

Da, da, cum sa nu.
Sunt curios cum da climatronicul aerul peste tot fata de AC manual. Sau poate ma lamuresc mai bine dupa ce imi explici cum e aia cu 2 directii.

Re: Aer conditionat vs geamuri deschise

19 Iul 2010, 21:55

La AC ai niste comutatoare mecanice; la climatronic toate sunt controlate electronic (ai pozitie de Auto, pe langa cele relatic clasice prezente la AC). Inclusiv temperatura, ceea ce nu e de neglijat (vara de exemplu dai AC la maxim si il cam uiti acolo, pe cand climatronicul modifica temperatura in functie de temperatura mediului ambient)

Re: Aer conditionat vs geamuri deschise

19 Iul 2010, 21:59

Asta o stiu si eu, numa ca ce explici tu aici nu prea se pupa cu ce afirmai mai inainte , decat in cazul in care nu stii sa folosesti comenzile AC si/sau ai probleme de memorie. Astfel spus, in anumite cazuri, nu adevaruri general valabile. Din punctul meu de vedere, zilele astea (in care a fost canicula) am mers cu amble masini si am obtinut cam acelasi confort, inclusiv dpdv butonare.

Re: Aer conditionat vs geamuri deschise

19 Iul 2010, 22:06

Era o figura de stil, Cornele... :D
Si da-mi voie sa ma indoiesc ca ai obtinut aceleasi rezultate cu AC; in primul rand nu stii ce temperatura aveai in masina. Sunt de acord ca poti lucra putin la distribuirea fluxului de aer astfel incat sa te deranjeze mai putin, dar e departe. Am vazut asta la Golful V al nevestei. Per ansamblu prefer totusi Focusul meu cu AC :D

Re: Aer conditionat vs geamuri deschise

19 Iul 2010, 22:11

Cornel001,753154 scrie:am obtinut cam acelasi confort, inclusiv dpdv butonare.


Ei bine, cu asta nu sunt de acord.
Am avut A/C manual pe Fiesta si am A/C automat (climatronic) pe Mondeo.

La cel de pe Fiesta, ca sa fac o modificare la temperatura, ventilatie sau directionarea aerului, nu trebuia sa-mi iau ochii de la drum. Simteam pozitia "robinetului" si fara sa ma uit la el si stiam deja cat si cum trebuie rotit ca sa obtin un anumit efect. Roteam de robinet si aveam imediat un feedback al manevrei efectuate. Ca sa ajung de la temperatura maxima la minima imi trebuia 1 secunda.

La Mondeo sunt butoane de (+) si (-), atat pentru temperatura cat si pentru ventilatie si un afisaj LCD. Ca sa vezi la cat e setata temperatura si sa faci orice modificare, trebuie sa-ti iei ochii de la drum si sa te uiti la afisaj, altfel nu-ti dai seama daca ai apasat de destule ori. De asemenea, ca sa treci de la temperatura minima la maxima, trebuie sa apesi de vreo 40 de ori pe un buton si sa fii cu ochii pe display care creste din 0.5 in 0.5 grade. Si in mod normal, cand te urci in masina, vara, se raceste mai repede daca pui temperatura pe minim (LO). Dar pe LO dupa o vreme face prea frig, asa ca trebuie sa revii la 22 gr. C, iar pentru asta apesi de vreo 16 ori pe butonul de (+), iar in acest timp stai cu ochii pe display.

La Focus macar este o rotita pentru setat temperatura, dar rotita este un encoder incremental, deci nu conteaza pozitia si nu ai nici un fel de feedback din pozitia rotitei referitor la valoarea curenta setata. De asemenea, pentru ventilatie sau directionarea aerului, iarasi ai niste butoane care nu-ti ofera feedback, trebuie sa te uiti sa vezi daca s-a aprins beculetul sau nu.

Asadar, climatronicul merge, dar la drumuri lungi. Cand ai de facut drumuri scurte la temperaturi extreme (mici sau mari), e mai comod de folosit cel manual, interfata cu sistemul este mai simpla si cu feedback imediat din pozitia robinetilor, fara sa trebuiasca sa mai iei ochii de la drum (dupa un timp de acomodare).

Re: Aer conditionat vs geamuri deschise

20 Iul 2010, 10:45

climatronicul il setezi odata si gata
pui de exemplu 22 grade pe automat si... poti sa lasi asa pana la sfarsitul vietii (masinii)
s-a terminat cu feedbak pe buton, poztie fara sa iti iei ochii de la sosea
un avantaj in plus este ca nu se aburesc geamurile

Re: Aer conditionat vs geamuri deschise

20 Iul 2010, 11:58

Toate ca toate, dar nu poti merge, in Bucuresti cu geamul deschis...mori de caldura.

Re: Aer conditionat vs geamuri deschise

20 Iul 2010, 12:14

avantajul la climatronic din punctul meu de vedere e ca dupa o perioada de timp (5 min sa zic) se opreste, si apoi baga aer FIX cat trebuie sa mentina temperatura constanta.
E drept nici nu mi-am batut prea mult capul sa ma joc in butoanele de la ac-ul simplu, dar la mai toate masinile la care am mers am intalnit senzatia ca ba mi se face prea frig dupa un interval ba prea cald.
Sau mai sunt situatii cand treapta 1 e prea incet, treapta 2 prea tare.

Re: Aer conditionat vs geamuri deschise

20 Iul 2010, 12:52

De aceea mai exista o mica chestie numita dial cald-rece :)

Re: Aer conditionat vs geamuri deschise

20 Iul 2010, 13:15

Mihai L,753157 scrie:Era o figura de stil, Cornele... :D
Si da-mi voie sa ma indoiesc ca ai obtinut aceleasi rezultate cu AC; in primul rand nu stii ce temperatura aveai in masina. Sunt de acord ca poti lucra putin la distribuirea fluxului de aer astfel incat sa te deranjeze mai putin, dar e departe. Am vazut asta la Golful V al nevestei. Per ansamblu prefer totusi Focusul meu cu AC :D

Ai voie sa te indoiesti, dar iti pot face demonstratie.


DanielArdelian2,753162 scrie:
Cornel001,753154 scrie:am obtinut cam acelasi confort, inclusiv dpdv butonare.


Ei bine, cu asta nu sunt de acord.
Am avut A/C manual pe Fiesta si am A/C automat (climatronic) pe Mondeo.

.....

Pot diferi unele solutii constructive la interfata, de la masina la masina, insa in rest e dreptul tau sa nu fii de acord cu realitatea.


aeon07,753358 scrie:climatronicul il setezi odata si gata
pui de exemplu 22 grade pe automat si... poti sa lasi asa pana la sfarsitul vietii (masinii)
s-a terminat cu feedbak pe buton, poztie fara sa iti iei ochii de la sosea
un avantaj in plus este ca nu se aburesc geamurile

Poate al tau e mai smecher, dar cel pe care l-am testat nu era chiar asa, deci tot mai trebuia uneori manevrat. In al doilea rand, nu poate schimba temperatura instant, si de aici iar mai pot apare necesitati suplimentare de manevrare. Iar atunci cand o faci, iei ochii de la sosea ca sa vezi afisajul, pe cand la manual deja cam stii pozitia in care sa rotesti, fara sa te uiti, depinzand desigur si de solutia constructiva pt resp. model, dar la focus e in general ok.

Am impresia ca am cam deviat nitel de la titlu.

Re: Aer conditionat vs geamuri deschise

20 Iul 2010, 13:25

Absolut. Revenind, consum cu AC > consum cu CTR. :)

Re: Aer conditionat vs geamuri deschise

23 Iul 2010, 21:29

Eu zic ca daca am avut bani sa ne luam forduri cu A/C sau climatronic nu prea ar trebui sa ne mai punem problema sa facem economie de combustibil. Altfel ramaneam cu vechile dacii la care le mai puneam si GPL ca sa consume mai putin.

Re: Aer conditionat vs geamuri deschise

24 Iul 2010, 16:51

Da, dar aici depinde si daca ti-ai luat unul nou sau putin rulat la peste 10.000 epuroi sau unul diesel cu 200k la bord cu 6000 epuroi. In al doilea caz poate nu mai are bani si de AC.

Re: Aer conditionat vs geamuri deschise

24 Iul 2010, 18:53

;) la confort nu facem nici o economie!

Re: Aer conditionat vs geamuri deschise

25 Aug 2010, 10:17

Eu merg tot timpul cu ac pornit, chiar si cand il mai dau pe cald. Daca as vrea sa fac economie mai bine as merge cu ratb decat cu masina. Iar 1l % cat consuma a/c il scot doar din stilul de condus.

Re: Aer conditionat vs geamuri deschise

25 Aug 2010, 10:33

Cu geamul dechis mai risti sa faci vreo otita sau conjunctivita, asa ca mai adaugati si medicamentele. Ca sa nu mai vorbim de praful si gazele pe care le bagi in plamani. Economie, nu?
Cu Ac pornit risti sa faci ceva alergii sau infectii respiratorii, dar vei mirosi mai bine sub brat. Depinde de fiecare ce alege, nu?

Re: Aer conditionat vs geamuri deschise

25 Aug 2010, 10:57

la diesel Ac-ul aproape nu se simte la consum, in schimb la matiz si loganul benzinar opresc AC-ul cand intru intr-o depasire mai scurta :)

Re: Aer conditionat vs geamuri deschise

25 Aug 2010, 11:53

Cu geamul deschis te bronzezi ca taximetristii.
Răspunde