de zvony » 12 Iul 2010, 13:25
Dar poate vrea sa fca liniuta in poligon, nu ar fi primul.
Bancheta poti sa o lasi la locul ei, dar roata de rezerva "uita-o" acasa. Daca ai timp si indemanare, inainte (dar fix inainte) sa ajungi la locul faptei, scoate filtrul de aer. Ajuta. Nu mult, dar ajuta. Dar imediat dupa demonstratia de muschi, pui filtrul la loc.
Pentru a nu patina la plecare, poti sa exersezi niste plecari inainte. Poti chiar, daca ai timp si loc, sa exersezi si niste plecari cu frana de mana. Si ele ajuta mult. Atentie mare insa: sa nu faci mai mult de 3 astfel de plecari in mai putin de 15minute.
Daca nu stii la ce ma refer, iti explic. Este varianta rudimentara a ceea ce acum se numeste "launch control" (nu "lunch control" pentru ca ala se refera la masa de pranz si de cat de mult manaci acolo; conteaza si ala, dar prea putin in ecuatia noastra): tragi frana de mana, turezi motorul (3500-4000rpm, aici tu trebuie sa stii) si incepi sa ridici de pe ambreiaj pana cand masina "da sa plece". Acolo te opresti din ridica si astepti startul. Cand vine, in momentul in care ridici de tot de pe amreiaj lasi si frana de mana jos. Poate ca pare complicat in scris, dar in practica e foarte simplu. Ceea ce face este ca iti permite sa fii cu ambreiajul mult mai sus ceea ce inseamna ca timpul pana cupleaza este mai mic. Pe 400m un avantaj obtinut la start conteaza foarte mult.
Nu incerca sa faci o sesiune intensiva de "antrenament" cu astfel de plecari. Poti sa incerci, dar rar (2, maxim 3 plecari pe zi, timp de maxim 3 zile). Daca incerci prea mutl de-o data atunci o sa vedem ca iti deschizi un topic in care sa ne intrebi de unde iti iei alt ambreiaj. Dar daca faci 2-3 plecari, nu ai nici o problema: se incinge ambreiajul, dar nu atat de rau incat sa nu isi revina dupa ce il lasi sa se raceasca.
Bafta multa si grija mare unde pui in practica liniutele!
PS: Cum scrie in semnatura mea, distractia nu e o linie dreapta. Nici chiar una de 400m.