Switch to full style
Care e mai buna? Comparatii intre diverse modele/marci de autoturisme.
Răspunde

FF2 2.0 TDCI vs Mondeo Mk 3 2.0 TDCI

26 Iul 2010, 12:11

Peste putin timp vreau sa plec in Germania pentru una din cele 2 modele.
Imi doresc focus datorita aerului tineresc(am 26 ani),iar mondeo pentru confortul oferit la drum lung si suspensia mai moale pentru strazile noastre.
Aleg motorul de 2000 cmc pentru focus deoarece are distributia pe lant si imi dorec in timp o resoftare si probabil anularea dpf-ului.
Ce as dorii sa stiu e daca focusul este mult mai rigid decat mondeo.
Imi doresc in timp sa arunc ceva bani in tuning daca as lua focus dar nu vreau sa am jante pe 17'' si sa imi tremure dintii la trecerea peste o denivelare pentru ca masina va mai fi folosita si pentru un drum de munte sau o plimbare mai lunga unde chiar ai nevoie de o suspensie nici moale dar nici rigida.

Re: FF2 2.0 TDCI vs Mondeo Mk 3 2.0 TDCI

26 Iul 2010, 13:00

Focus-ul nu este mult mai rigid decat Mondeo, dar este mai agil in trafic urban. Mondeo este insa superior ca si confort la drum lung.

Motorul de 2.0 TDCi de pe Focus este facut in colaborare Ford-PSA si este complet diferit si mai fiabil decat cel de pe Mondeo Mk3.

2.0 TDCi pe Mondeo Mk3 are doar lant la distributie.
2.0 TDCi pe Focus 2 are are distributie mixta: de la arbore la una dintre axele cu came vine o curea care trebuie schimbata, iar sus intre cele doua axe cu came este un lant mic.

Ca parere proprie si personala de posesor de Mondeo Mk3 sedan, masina asta nu prea se preteaza la tuning vizual. Pur si simplu mi se pare ca arata caraghios cu eleroane, praguri, samd.

Vezi ca s-a mai discutat despre Focus 2 vs. Mondeo Mk3:

viewtopic.php?f=149&t=48437
viewtopic.php?f=149&t=44433
viewtopic.php?f=149&t=46920
viewtopic.php?f=149&t=24189

Re: FF2 2.0 TDCI vs Mondeo Mk 3 2.0 TDCI

26 Iul 2010, 14:16

Iti multumesc pentru ajutor si imi cer scuze daca nu am cautat prea bine.
In mare parte imi faceam griji de suspensie , nu vreau sa fie rigida,de nesuportat.Daca stie cineva care sa fi avut probleme cu acest 2.0tdci 136 cp ,i-as fi recunoscator daca mi-ar putea ceva sfaturi chiar si de achizitie.
Si ar mai fi o intrebare pentru cunoscatori:cat de calitativ este sistemul audio Sony cu magazie de cd-uri care echipeaza mondeo mk3 dupa 2004-2005 si FF2 , fidelitate, probleme intalnite

Re: FF2 2.0 TDCI vs Mondeo Mk 3 2.0 TDCI

05 Aug 2010, 20:02

Nu sunt probleme deosebite cu 2.0/136 de la FF2 , nici cu motorul nici cu masina in general . Poate alternatorul ar fi de mentionat , dar asta e boala tuturor focoaselor.
Si eu tot Sh din De am luat-o in 2008 , si sunt multumit de alegere.
Asa cum a spus si DanielArdelian2 , motorul de pe FF2 nu are lant intre axe si vilbrochen , deci e o distributie "standard" pe curea.Mai multe info aici :
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Durat ... W_Based.29
Confirm rigiditatea destul de ridicata ( al meu are suspensie standard si roti 205/55/16 , si pe drumurile mai putin amenajate trebuie sa merg incet , altfel e destul de dezagreabil )
Sistemul audio Sony de la al meu FF2 e destul de mediocru , adica as reprosa o sensibilitate scazuta pe partea de semnal radio si zgomote destul de dubioase in portiere cu volumul la maxim ( de la bass ). Altfel e acceptabil , chiar ok as zice . Ca"+" pt audio : intrarea de AUX din torpedo si display-ul cu touch screen si navi inclus , e ceva cool pt acest segment .
Ca un ultim sfat : incearca sa gasesti ceva fara DPF .Chiar daca ai taxa mai mare , te scuteste de batai de cap pe viitor , mai ales daca vrei chip.
Bafta la achizitie si sa ne anunti ce ai hotarat

Re: FF2 2.0 TDCI vs Mondeo Mk 3 2.0 TDCI

30 Aug 2010, 10:41

Fugi de Mondeo MK3 2.0 TDCi fara sa te uiti inapoi!!!!

In maxim 6 luni de cand o aduci in tara te vedem pe forum cum intrebi de injectoare, pompa.

Ia Focus 2.0 TDCi.

Daca vrei Modeo MK3 neaparat ia benzina si e ok, mai putin consumul, dar asta e treaba ta.

Re: FF2 2.0 TDCI vs Mondeo Mk 3 2.0 TDCI

30 Aug 2010, 10:45

6 luni spui? de ce? esti sigur?
de ex, eu am un mondeo mk3, 2004, 2.0 tdci de 131 cai adus in tara in sept 2008 si pana acum nu am avut probleme nici cu injectoarele, nici cu pompa. daca pui motorina de la nelu galbenus de ex, e foarte posibil sa ai probleme cu injectoarele.

Re: FF2 2.0 TDCI vs Mondeo Mk 3 2.0 TDCI

30 Aug 2010, 11:06

Daca vorbesti la service cu cine trebuie afli adevarul...

Re: FF2 2.0 TDCI vs Mondeo Mk 3 2.0 TDCI

30 Aug 2010, 11:11

bezart,771698 scrie:Daca vorbesti la service cu cine trebuie afli adevarul...

fara suparare, dar sunt satul de service-urile asa zis profesioniste si de parerile mecanicilor, mai mult sau mai putin intemeiate. multi vorbesc si din auzite. nu te contrazic, au fost si sunt si mk3-uri cu probleme, dar nu trebuie generalizat.
eu iti spun din propria experienta. parerea mea este ca masina te tine in functie de cata grija porti fata de ea. eu unul, fac revizia completa la fiecare 10.000 km, incluzand aici si filtrul de motorina.

Re: FF2 2.0 TDCI vs Mondeo Mk 3 2.0 TDCI

30 Aug 2010, 11:18

Sorine, nu mai pune la suflet... asa e unii, invidiosi :D

Mondeo 3 2.0 TDCi 115cp - in tara din 11.2008, la mine de prin 04.2009, 20.000km de atunci, mai ca nu stiu unde sunt injectoarele 8-}.
Mondeo-urile 3, 2.0 TDCi, cu probleme dese pe partea de injectoare au fost cele fabricate in perioada 2001-2003, cod motor FMBA sau FMBB, in principal din cauza pompei de inalta care facea mult prea mult span.

Re: FF2 2.0 TDCI vs Mondeo Mk 3 2.0 TDCI

30 Aug 2010, 11:23

salut...parerea mea...ia un mondeo...dar tddi...au probleme doar cu volanta si cateodata cu pompa de joasa presiune...in rest...sunt foarte fiabile...am o cunostinta care are 480 de mii km cu acest model..si nu se simte.
Bafta in cautarea masinii(CLUJU te asteapta :)) )

Re: FF2 2.0 TDCI vs Mondeo Mk 3 2.0 TDCI

30 Aug 2010, 12:10

Nu sunt invidios, dar cam asta se spune si garantez ca afirmatiile sunt intemeiate (surse sigure). Fiecare acum face cum stie, eu doar mi-am exprimat punctul de vedere.

Re: FF2 2.0 TDCI vs Mondeo Mk 3 2.0 TDCI

30 Aug 2010, 14:16

Surse sigure gasesti in ETIS unde spune exact perioada in care au fost fabricate TDCI-urile alea sensibile si daca imi amintesc bine era pana prin 05.2002. Iar la sectiunea mondeo 3 daca intrii nu vezi atatea nasoale ca la Focus 2.
Se mai adauga si faptu ca Mondeo e alta clasa ..

Re: FF2 2.0 TDCI vs Mondeo Mk 3 2.0 TDCI

30 Aug 2010, 15:31

Daca ai avea de ales intre 2 masini cu acelasi nr de km si acelasi an de fabricatie ti-as sugera Mondeo mk3. E o alta clasa fata de Focus si nu ai sa regreti. Spatiu, confort, cum se aseaza la drum lung etc. La acelasi pret eu nu vad de ce ai alege Focus.
Tddi cod D6BA este cel mai fiabil dintre toate.

Re: FF2 2.0 TDCI vs Mondeo Mk 3 2.0 TDCI

30 Aug 2010, 17:23

sustin ce zice XIX....cele cu D6BA

Re: FF2 2.0 TDCI vs Mondeo Mk 3 2.0 TDCI

30 Aug 2010, 19:44

"cum se aseaza la drum lung etc."
da chiar, cum se aseaza la drum lung ? Dpdv al "alta clasa".

Re: FF2 2.0 TDCI vs Mondeo Mk 3 2.0 TDCI

30 Aug 2010, 19:48

bezart,771685 scrie:Fugi de Mondeo MK3 2.0 TDCi fara sa te uiti inapoi!!!!

In maxim 6 luni de cand o aduci in tara te vedem pe forum cum intrebi de injectoare, pompa.

Ia Focus 2.0 TDCi.

Daca vrei Modeo MK3 neaparat ia benzina si e ok, mai putin consumul, dar asta e treaba ta.


Uite ca eu merg din ianuarie 2007 cu"porcaria" de mondeo tdci si n-am nici o problema; 155k km in Germania si acum am 179k km!

Re: FF2 2.0 TDCI vs Mondeo Mk 3 2.0 TDCI

30 Aug 2010, 20:05

Cu parere de rau Cornele, dar la drum lung Mondeo este incomparabil mai confortabil decat orice din clasa compacta. Nu stiu exact de unde provine diferenta, poate din antifonare, poate din etajarea cutiei de viteze, poate din numarul si calitatea bucselor care izoleaza caroseria de vibratiile de la suspensie, poate prin alegerea dimensiunii coloanei de directie incat sa transmita cat mai putine vibratii in volan, samd. Acelasi lucru si despre pedale. Cred ca si setarea suspensiei iarasi joaca un rol important...In ansamblu, la aceeasi viteza, senzatia de viteza in Mondeo este mai redusa decat in Focus. In Mondeo, in treapta a V-a la 100 Km/h ai asa o senzatie ca s-ar tot duce si nu s-ar mai opri, parca toate zgomotele, vibratiile si rezonantele inceteaza si masina pluteste (evident, sa fie asfaltul bun). Focus, mai ales benzinar de 1.6, parca se simte un pic chinuit la viteza aia...
Desi Focus 2 este cel putin la fel de lat ca si Mondeo Mk3, nu stiu de ce dar in Mondeo, mai ales pe locul pasagerului din fata, te simiti mai lejer decat in Focus. Iar pentru pasagerii din spate, Mondeo Mk3 este foarte generos cu spatiul pentru genunchi iar sezutul banchetei este mai adanc si asta contribuie la senzatia de confort la drum lung.

In oras insa, parca as prefera un Focus hatchback cu motor pe benzina, dar din fericire eu nu merg chiar asa de mult prin oras. :D

Re: FF2 2.0 TDCI vs Mondeo Mk 3 2.0 TDCI

30 Aug 2010, 20:30

Scurt sumar al caracteristicilor care dau confortabilitate automobilului:

1. ecartament si ampatament mari;

2. frecvente de oscilatie proprie cat mai reduse 50-60 osc/min la clasa mare, 70-80 la medie si 90-120 la mica. Fracventele mici se obtin cu arcuri moi, ceea ce inseamna arcuri mari posibile numai la clasa mare. Se practica si arcuri cu caracteristica progresiva pentru a nu fi excesiva diferenta de garda de sol gol/incarcat. Arcurile moi se contraataca cu bare antiruliu, ca altfel e dezastru la curbe;

3. decuplarea dinamica a suspensiilor fata/spate, adica trecerea unei punti peste o denivelare nu induce oscilatii si la cealalta punte. Se realizeaza prin indeplinirea conditiei a x b = raza de inertie la patrat, unde a este distanta de la puntea fata la centrul de greutate si b de la puntea spate la centru. Nu are legatura neaparat cu clasa masinii, depinde de distributia de greutati.

Pentru maniabilitate:

1. suspensii independente;

2. raza de inertie la giratie cat mai mica, depinde tot de distributia de mase;

3. suspensii care mentin unghiul de cadere la dezbaterea rotii.

Re: FF2 2.0 TDCI vs Mondeo Mk 3 2.0 TDCI

30 Aug 2010, 20:34

prin cum se "aseaza la drum" eu intelegeam exact asa, cum sta pe drum, stabilitate, etc... la confort nu am nimic de zis. Exceptand ca la "incomparabil" am dubii, adica la cat de mare ar fi diferenta.

Re: FF2 2.0 TDCI vs Mondeo Mk 3 2.0 TDCI

30 Aug 2010, 20:37

si eu am aceleasi dubii, diferenta nu poate fi fabuloasa

Re: FF2 2.0 TDCI vs Mondeo Mk 3 2.0 TDCI

30 Aug 2010, 20:54

Eu prin "cum se aseaza la drum" m-am referit la senzatia aia ca se simte relaxat (oarecum ca pluteste) la viteze mari.

Ca stabilitate in curbe, nu stiu sa-ti spun daca e vreo diferenta pentru ca nu am fortat limita cu Mondeo, dar pot sa-ti spun ca Mondeo nu reactioneaza la fel de agil ca si Focus la manevre bruste (asta este unul dintre motivele pentru care in oras as prefera un Focus). Cred ca la o proba de jaloane, Focus ar iesi mult mai bine.

Re: FF2 2.0 TDCI vs Mondeo Mk 3 2.0 TDCI

30 Aug 2010, 21:20

Nu era vorba neaparat de curbe, ci si stabilitatea sau senzatia de siguranta la drum drept. Cum se lipeste de asfalt.

Re: FF2 2.0 TDCI vs Mondeo Mk 3 2.0 TDCI

30 Aug 2010, 21:23

Eu pot sa spun ca m-am intrecut cu un MK3 pe curbele de la Dealul Negru. Nu a facut fata, se inclina vizibil in raport cu Focusul. L-am lasat in urma, DAR nu stiu in ce stare avea amortizoarele si nici daca soferul a mers la limita. Mie mi-a intrat si ESp-ul de doua ori, dar ruliul caroseriei era foarte redus.

E si o chestie cu ruliul asta, ca daca e prea mic nu e bine pentru ca soferul poate realiza prea tarziu ca a ajuns la limita de aderenta. Unii constructori lasa deliberat o valoare a ruliului.

Re: FF2 2.0 TDCI vs Mondeo Mk 3 2.0 TDCI

30 Aug 2010, 21:51

Nu stiu ce masini ati mai condus voi si cu ce comparati. Eu am o lista de cel putin vreo 10 de modele, sa zicem...Nu refuz nici o ocazie de a conduce chiar si cateva sute de metri...

La Focus am remarcat o "scanteie" care il diferentiaza de celelalte, o senzatie de entuziasm cand vine vorba de viraje si manevre bruste. Parca ar alerga si ar zburda ca un pui de catel printre copii in parc.

La viteze mari pe drum drept insa, Focus mi s-a parut mai "aspru" chiar si decat alte masini de clasa compacta. In linie dreapta, senzatia de siguranta mi s-a parut inferioara chiar si fata de Renault Megane. Volanul preia vibratii de la drum, pedalele preiau vibratii de la motor, zgomotul de rulare este cum este, cred ca stiti voi mai bine ca mine...

In curbe insa, la Megane parca toata coloana de directie este din guma de mestecat, se simte facuta doar ca sa fie facuta, parca nu-i gandita deloc.

Focusurile cu care am mers eu erau cumparate din Romania. Poate la cele de import o fi situatia mai buna.

Re: FF2 2.0 TDCI vs Mondeo Mk 3 2.0 TDCI

30 Aug 2010, 22:03

Orice masina este o suma de compromisuri.

Apropo am mers pe A2 cu Toyota Corola , la viteze mari (peste 140) tot se balabanea, nici nu se compara cu Focus.

Nu am mers cu Mondeo, dar pot compara Focus cu Octavia. In linie drepta stau cam la fel, dar in curbe Focusul este superior.

Re: FF2 2.0 TDCI vs Mondeo Mk 3 2.0 TDCI

31 Aug 2010, 08:39

Este si normal pe undeva ca Focus-ul sa fie mai agil putin intrucat are si o masa proprie mai mica si console mai scurte. Insa la confort, senzatie la viteze mari , prelucrare, zgomot interior, antifonare etc este sub Mondeo cum este si normal.
Pentru oras este mai potrivit un Focus. Insa daca se circula mai mult extraurban e mai indicat Mondeo.

le: Daca se compara totusi mondeo mk3 cu Focus 1 diferenta este si mai mare. Am avut si una si alta si diferenta este enorma .

Re: FF2 2.0 TDCI vs Mondeo Mk 3 2.0 TDCI

02 Sep 2010, 09:38

Asta ar trebuie sa lamureasca problema:
Per global spus: cuplul de arcuri (cu anumite caracteristici elastice) si de amortizoare (cu anumite caracteristici dinamice) influenteaza raspunsul global al suspensiei. Exista trei criterii care se urmaresc:

1. Amplitudinea oscilatiilor masei suspendate, adica deplasarile verticale ale caroseriei in raport cu solul;

2. Caracteristica acceleratiilor verticale. La suspensiile mai sport deplasarile verticale sunt mici pentru stabilitate, dar de la acceleratii ti se face rau;

3. Caracteristica fortei dinamice la roata, adica cum variaza forta verticala de apasare a rotii pe calea de rulare in timpul mersului, foarte important pentru aderenta atat la tractiune cat si la franare.

CONCLUZII: cele trei criterii nu pot fi satisfacute simultan, orice suspensie este o suma de compromisuri. Compromisul optim se alege in functie de destinatia autovehicului. Incarcatura si distributia acesteia influenteza masiv caracteristicile.
Exista suspensii active. Intrucat este mai greu de intervenit asupra caracteristicilor elastice ale arcurilor, de obicei se intervine la amortizoare, vorbesc de amortizoarele controlate electric. Doar Citroen are suspensia aia hidraulica la care se modifica toate si pe hartie e ideala. Dar se pare ca nu e chiar asa perfecta in realitate, ca altfel ar fi fost adoptata de toti producatorii, in special pentru modelele de lux.

Re: FF2 2.0 TDCI vs Mondeo Mk 3 2.0 TDCI

02 Sep 2010, 18:16

Sper sa nu fie off-topic : suspensie activa stiu ca are si clasa S de la MB , si Audi (Allroad ,Q7,etc ) toate cu acelasi sistem hidraulic asemanator cu Citroen . La clasa S e aproape un must have * pt masini cu greutate de 2 tone care se vor atat confortabile cat si stabile .

Excelent postul lui @bezart , multe info cu nivel tehnic ridicat , asa cum ne dorim sa fie cat mai multe pe Club Ford.Bravo ;)

L.E. Revin cu propunerea mea de a infiinta o arie strict tehnica , cu thread-uri ce ar putea fi comune pt mai multe modele ( cum de ex este TDI forum pe VW...). Ar fi interesant de continuat discutia despre suspensii active pe un topic dedicat , ce ziceti ?

Re: FF2 2.0 TDCI vs Mondeo Mk 3 2.0 TDCI

03 Sep 2010, 09:54

Din ce stiu eu Mercedes si ceilalti producatori folosesc o suspensie pneumatica.
In tradevar am auzit de probleme la suspensia Citroen insa si la Mercedes si la tot producatorii exista astfel de probleme, cum exista si la Ford anumite probleme.
Chiar zilele trecute am oprit pe marginea unui drum si un tip cu un Citroen Xantia nu a mai avut loc .... a dat omu frumos de buton, s-a ridicat masina si s-a bagat pe aratura fain frumos. Masina avea cel putin 10 ani .. deci la unele .. rezista uleiul in instalate :)
Răspunde