Am avut ocazia sa conduc o Skoda Octavia 2 Combi cu motorul 1.4 TSI 122 CP (masa EU 1325 Kg). In masina eram eu si un pasager.
Am condus si Focus 3 hatch 1.6 Ecoboost 150 CP (masa EU 1333 Kg). In masina eram eu si inca 3 pasageri.
Stiu ca o sa sune a "fanatism", dar Ecoboost-ul de la Ford este mult peste TSI-ul de 122 CP. Se misca mult mai bine si suna mult mai placut. TSI-ul are un turbo lag neasteptat de mare, nu misca decat de la 2500 RPM pana pe la 3500 RPM, dupa care nu prea mai simti nici o accelerare.
La Ecoboost, desi masina era mai incarcata, lag-ul era aproape inexistent. La Ecoboost, de la 3000 RPM in sus parca simti un entuziasm al motorului, parca iti cere sa-i mai dai.
Dupa ce am vazut cat de mare este diferenta de comportament al motorului, incep sa suspectez ca poate cei de la Ford au "tunat" in vreun fel motorul de pe masina de drive-test. Parca nu-mi vine sa cred ca doar +25 CP si +0.2 litri fac o diferenta atat de mare. Iar daca chiar atat era diferenta, ma intreb cum o fi 1.6 Ecoboost 180 CP...
Senzatia generala la Skoda este ca masina e un mijloc de a ajunge din A in B, cu cat mai putina bataie de cap. Focus-ul este, ca tinuta de drum (ruliu, balans, directie) mult mai curat si mai precis, fara a fi inconfortabil. Desi servodirectia de pe Focus 3 a fost criticata ca fiind prea moale si cu feedback redus, ar trebui s-o vedeti pe cea de pe Skoda. De asemenea, cercul volanului de piele de pe Skoda pare rudimentar in comparatie cu cel de pe Focus 3.
La Skoda insa mi-a placut mai mult modul de organizare a spatiului interior. Desi masina este mai ingusta, ai o senzatie de spatiu mai mult. Bancheta spate la Skoda este mai confortabila pentru ca sezutul este mai lung. Un alt lucru care mi-a placut si care denota o atentie la detalii din partea producatorului este amplasarea filtrului de ulei la motorul 1.4 TSI. Totul in ideea de "mijloc de a ajunge din A in B, cu cat mai putina bataie de cap".
Ce n-am reusit sa inteleg la Focus 3: Masina este cu 1 cm mai lata decat Mondeo Mk3. Si totusi, cand trec din Mondeo in Focus am o senzatie de claustrofobie. Oh god, why?
Comparand motorul 1.4 TSI 122 CP 200 Nm cu cel de pe Mondeo (1.8i 125 CP 175 Nm), am ramas profund dezamagit. Ma asteptam la mult mai mult, ca deh, motor turbo...Dar daca tin cont si de lag-ul motorului, diferenta de performante este insesizabila. Pana se trezeste turbina, eu am retrogradat o treapta (sau am trecut de 3000 RPM in treapta actuala) si m-am dus.
Pe de alta parte sunt absolut sigur ca in aceleasi conditii de exploatare si la stilul meu de condus, 1.4 TSI ar consuma mai putin si ar polua mai putin. Dar, citind atatea articole pe net, aveam asteptari mai ridicate in ce priveste performantele.
Cand am comparat motorul 1.6 Ecoboost 150 CP 240 Nm cu cel de pe Mondeo (1.8i 125 CP 175 Nm) am plecat acasa cu ideea ca da, domnule, se vede un progres...
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]