Versus

2.0 PFi M5 , 145 PS sau 2.0 TDCi DPF M6, 143 PS

Care e mai buna? Comparatii intre diverse modele/marci de autoturisme.

Re: 2.0 PFi M5 , 145 PS sau 2.0 TDCi DPF M6, 143 PS

Mesajde adyamg » 05 Apr 2011, 21:31

Eu zic ca testele voastre facute pe autostrada nu prea au nici o relevanta. In special ca fiind pe autostrada ati putut verifica ... in un anume fel ... reprizele unde nu ai absolut nici o sansa in fata unui diesel de 105CP.
adyamg
1nsane Member
 
Mesaje: 8305
Membru din: 01 Apr 2008, 23:25
Maşina: Ford Focus 1.6 Zetec

Re: 2.0 PFi M5 , 145 PS sau 2.0 TDCi DPF M6, 143 PS

Mesajde andrey23 » 06 Apr 2011, 11:15

cum zici tu... :O) :-h
Use your head!
Avatar utilizator
andrey23
Member
 
Mesaje: 436
Membru din: 14 Iul 2007, 12:19
Localitate: Constanta
Maşina: Focus 2 `07, 1.6 100cp
VIN: WF04XXWPD47T61967

Re: 2.0 PFi M5 , 145 PS sau 2.0 TDCi DPF M6, 143 PS

Mesajde adyamg » 06 Apr 2011, 18:00

intradevar
adyamg
1nsane Member
 
Mesaje: 8305
Membru din: 01 Apr 2008, 23:25
Maşina: Ford Focus 1.6 Zetec

Re: 2.0 PFi M5 , 145 PS sau 2.0 TDCi DPF M6, 143 PS

Mesajde andreylungu » 06 Apr 2011, 23:01

Cum se poate pune problema ca un 1.6 benzina ASPIRAT de 100 cp (cuplu < 200NM) sa lase in urma un 1.9 TURBOdiesel 105 cp (cuplu > 200 NM) ? E absurd ... Ce sa mai zic de 2.0 TDI 140 cp ? Si mie imi plac Fordurile, dar nici chiar asa... :))
http://andreilungu.com/

Ex:
VW Passat 2.0 TDI 140 cp, 2009,
Focus 1.8 TDDI 90 cp, 2004,
Fiesta 1.4 TDCI 2004 68cp, 2 usi
Avatar utilizator
andreylungu
Member
 
Mesaje: 330
Membru din: 11 Feb 2008, 13:28
Localitate: Campina&Bucuresti
Maşina: Volkswagen Golf 2013, 2.0 TDI 140 cp
VIN: DryRieslingJidvei

Re: 2.0 PFi M5 , 145 PS sau 2.0 TDCi DPF M6, 143 PS

Mesajde DanielArdelian2 » 07 Apr 2011, 09:06

Motoare de pe FF2, 5 usi:
Cod: Selectaţi tot
Motor:       Cuplu:     0 - 100 Km/h
--------------------------------------
1.6 TDCi     215 Nm      12.60 sec
1.6i         150 Nm      11.90 sec


No' cum pana mea?
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: 2.0 PFi M5 , 145 PS sau 2.0 TDCi DPF M6, 143 PS

Mesajde andreylungu » 07 Apr 2011, 09:17

Tine cont ca 1.6 tdci are cu 10 cp mai putin decat 1.6 benzina, deci ar fi normal sa castige benzinarul, dar 1.9 tdi, pe langa cilindree mai mare, are si cativa cai in plus si un cuplu mult mai mare...

PS: 1.6 tdi 105 cp de pe Octavia face suta in 11.9 sec(m-am uitat acum pe site), deci ma gandesc ca 1.9 tdi(avand cilindree mai mare) ar putea sa bata acest timp... Dar poate gresesc eu...
http://andreilungu.com/

Ex:
VW Passat 2.0 TDI 140 cp, 2009,
Focus 1.8 TDDI 90 cp, 2004,
Fiesta 1.4 TDCI 2004 68cp, 2 usi
Avatar utilizator
andreylungu
Member
 
Mesaje: 330
Membru din: 11 Feb 2008, 13:28
Localitate: Campina&Bucuresti
Maşina: Volkswagen Golf 2013, 2.0 TDI 140 cp
VIN: DryRieslingJidvei

Re: 2.0 PFi M5 , 145 PS sau 2.0 TDCi DPF M6, 143 PS

Mesajde DanielArdelian2 » 07 Apr 2011, 09:27

andreylungu,891139 scrie:Tine cont ca 1.6 tdci are cu 10 cp mai putin decat 1.6 benzina

Asadar, o diferenta de 30% in plus la cuplu nu are nici un efect semnificativ asupra timpului 0 - 100 Km/h.
Insa o diferenta de 10 % in minus la putere, trebuie sa tinem cont de ea.
Deci...de fapt puterea conteaza? :-??
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: 2.0 PFi M5 , 145 PS sau 2.0 TDCi DPF M6, 143 PS

Mesajde andreylungu » 07 Apr 2011, 09:36

Eu cred ca trebuie analizat si cuplul ala MAXIM intre la ce turatii e disponibil, ca degeaba te baga in scaun la 2500 rpm si la peste 3000rpm e mort motorasul :D De aia, motorul ideal din punctul meu de vedere este cel turbobenzina (cuplu mare de la sub 2000rpm pana la 5-6000)
http://andreilungu.com/

Ex:
VW Passat 2.0 TDI 140 cp, 2009,
Focus 1.8 TDDI 90 cp, 2004,
Fiesta 1.4 TDCI 2004 68cp, 2 usi
Avatar utilizator
andreylungu
Member
 
Mesaje: 330
Membru din: 11 Feb 2008, 13:28
Localitate: Campina&Bucuresti
Maşina: Volkswagen Golf 2013, 2.0 TDI 140 cp
VIN: DryRieslingJidvei

Re: 2.0 PFi M5 , 145 PS sau 2.0 TDCi DPF M6, 143 PS

Mesajde DanielArdelian2 » 07 Apr 2011, 09:45

Aha, deci pana la urma demarajul nu depinde doar de cuplu ci si la ce turatii este produs acel cuplu.

Pai hai sa introducem o noua marime fizica prin care sa incercam sa captam si sa cuantificam simultan turatiile si cuplul si apoi sa le comparam.

Propun ca acea marime fizica sa o definim astfel:
Fr = C * RPM

Unde Fr = demarajul, masurat in forduri, C = Cuplul, masurat in Nm, iar RPM sa fie turatia in rotatii pe minut.

Ce parere ai? Oare ce rezultate s-ar obtine daca am compara numarul de forduri a doua motoare, la diverse turatii?
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: 2.0 PFi M5 , 145 PS sau 2.0 TDCi DPF M6, 143 PS

Mesajde andreylungu » 07 Apr 2011, 10:00

Nu mi-a placut niciodata fizica, tu esti inginerul... :D Pana la urma ce incerci sa demonstrezi, ca un FF1 de 10-11 ani 1.6i face un passat B6 1.9 tdi 105 cp ? Eu raman la parerea ca nu are nicio sansa, oricate formule fizice vei incerca tu sa inventezi :))

Nu pot continua discutia ce tine de fizica, pentru ca nu ma pricep, dar am condus destule masini si oricand as pune banii pe 1.9 tdi(chiar daca e diesel) in acest pariu

PS: nu cred ca poti inmulti Nm cu RPM si sa iti dea forduri =))
http://andreilungu.com/

Ex:
VW Passat 2.0 TDI 140 cp, 2009,
Focus 1.8 TDDI 90 cp, 2004,
Fiesta 1.4 TDCI 2004 68cp, 2 usi
Avatar utilizator
andreylungu
Member
 
Mesaje: 330
Membru din: 11 Feb 2008, 13:28
Localitate: Campina&Bucuresti
Maşina: Volkswagen Golf 2013, 2.0 TDI 140 cp
VIN: DryRieslingJidvei

Re: 2.0 PFi M5 , 145 PS sau 2.0 TDCi DPF M6, 143 PS

Mesajde DanielArdelian2 » 07 Apr 2011, 10:06

Haide, ca nu e greu...

Uite, incearca sa calculezi, de curiozitate, cate forduri produce fiecare dintre cele doua motoare date de mine drept exemplu mai sus, la 2000 RPM. Pentru asta, vei avea nevoie de niste grafice de dyno, dar se gasesc pe net.
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: 2.0 PFi M5 , 145 PS sau 2.0 TDCi DPF M6, 143 PS

Mesajde andreylungu » 07 Apr 2011, 10:27

Ar fi interesant(nustiu cat de relevant, insa, ptr ca obtii o valoare doar la un anumit moment) si un astfel de calcul, dar din pacate nu am timp acum sa caut grafice... Daca vrei, poti exemplifica tu, mai ales ca tu te pricepi mai bine la detalii tehnice. :D Hai sa vedem care masina ar castiga in conditiile in care fiecare sofer ar schimba treptele fie la turatia cuplului maxim, fie la turatia puterii maxime :D
http://andreilungu.com/

Ex:
VW Passat 2.0 TDI 140 cp, 2009,
Focus 1.8 TDDI 90 cp, 2004,
Fiesta 1.4 TDCI 2004 68cp, 2 usi
Avatar utilizator
andreylungu
Member
 
Mesaje: 330
Membru din: 11 Feb 2008, 13:28
Localitate: Campina&Bucuresti
Maşina: Volkswagen Golf 2013, 2.0 TDI 140 cp
VIN: DryRieslingJidvei

Re: 2.0 PFi M5 , 145 PS sau 2.0 TDCi DPF M6, 143 PS

Mesajde DanielArdelian2 » 07 Apr 2011, 22:33

Mai adaug una la tabel:

Cod: Selectaţi tot
Motor:                     Cuplu:          0 - 100 Km/h
----------------------------------------------------
FF2, 5 usi, 1.6 TDCi      215 Nm         12.60 sec
FF2, 5 usi, 1.6i          150 Nm         11.90 sec
Passat 1.9 TDI            250 Nm         12.10 sec


Deci, se vede clar ce mult conteaza cuplul...

andreylungu scrie:in conditiile in care fiecare sofer ar schimba treptele fie la turatia cuplului maxim, fie la turatia puterii maxime

Daca vrei demarajul maxim, ambele abordari sunt gresite.
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: 2.0 PFi M5 , 145 PS sau 2.0 TDCi DPF M6, 143 PS

Mesajde adyamg » 07 Apr 2011, 22:41

Cum testele se fac cel mai mult pe autostrada acilea ... ia sa vedem reprizele!!
Auzi una buna de polemica:
cuplu - acceleratie, puterea - viteza :))
adyamg
1nsane Member
 
Mesaje: 8305
Membru din: 01 Apr 2008, 23:25
Maşina: Ford Focus 1.6 Zetec

Re: 2.0 PFi M5 , 145 PS sau 2.0 TDCi DPF M6, 143 PS

Mesajde Mihootz82 » 27 Apr 2011, 13:02

Salut! Eu conduc un 2.0 tdci 143cp iar inainte de el am avut Avensis 2.0 vvt-i 147cp benzina. Deci pot sa zic cum sta treaba intre genul asta de motorizari. In materie de consum Avensisul putea fi economic dar Mondeo e si mai economic. Considerabil mai economic. Si motorul lui Avensis era cu injectie directa si distributie variabila. La Ford 2.0 benzina e MPI simplu. In materie de performante: la o liniuta sau pe o linie dreapta lunga Avensis era mai rapid(turatii mari si atinse mai repede). Exact unde Fordului i-am dat 203 pe bord la Toyota aveam 220(in conditiile in care aceste doua masini aveau viteza declarata de 210). Dar in materie de trafic normal, depasiri, drumuri de munte prefer dieselul clar. Si niciodata nu simt nevoia de putere mai mare cand am nevoie de ea. Si da, cand te dai la ea merge. Pe o sosea aglomerata Urziceni-Bucuresti am reusit sa tin piept unui ML420CDI in sensul ca desi ii dadeam amandoi ca nebunii nu reusea sa recupereze cei cativa zeci de metri dintre noi. Sincer? Cu Avensis nu reuseam. De ce? Pentru ca intr-o situatie ca asta ai nevoie de cuplu mult si rapid. Dar la un condus normal e chestie de preferinte ce alegi intre benzina si diesel. Eu personal am concluzionat ca benzina e mai rafinata ca feeling la volan dar strict in cazul de fata as merge pe diesel clar.
Mondeo 2.0TDCi 143cp Titanium X INK BLUE = Brittish Look
Avatar utilizator
Mihootz82
Incepator
 
Mesaje: 27
Membru din: 15 Apr 2010, 12:51
Maşina: Ford Mondeo 2008 2.0TDCi 143cp Titanium X
VIN: WF0EXXGBBE8L58157

Re: 2.0 PFi M5 , 145 PS sau 2.0 TDCi DPF M6, 143 PS

Mesajde bezart » 28 Apr 2011, 15:31

@andreylungu, demarujul maxim se obtine daca treptele se schimba la intersectia curbelor inverselor acceleratiilor. Daca se schimba mai repede atunci nu se folosesc posibilitatile treptei inferioare, daca se schimba mai tarziu nu se folosesc posibilitatile treptei superioare.

Evident ca nu ai aceste grafice in prospectele publice... Schimbatul la turatia de putere maxima dupa cum ai spus tu, este destul de apropiat de optim. Oricum pentru traficul obisnuit ajunge, pentru curse e alta poveste....

Cuplul este nerelevant, foarte multa lume face acesta confuzie, uitand ca acesta este la arborele cotit. Forta de tractiune de la roata depinde de cuplul motor, dar si de raportul treptei, raportul grupului final, raza rotii. Intotdeauna la diesel cutia e mai lunga decat la benzina, asa ca cuplul superior al dieselului se volatilizeaza.

Mai corect , trebuie exprimat in puteri. Conteaza puterea medie dezvolata in timpul demarajului....nimic altceva...mai trebuie tinut cont si de faptul ca forta de tractiune este limitata de aderenta... Asta e valabil fie pe carosabil ud sau motoare foarte puternice...
Avatar utilizator
bezart
1nsane Member
 
Mesaje: 1183
Membru din: 12 Sep 2008, 14:08
Maşina: Focus Mk2 1.6 Ti-VCT 2006, Opel Corsa 1.2 2012, Daewoo Matiz 2004

Re: 2.0 PFi M5 , 145 PS sau 2.0 TDCi DPF M6, 143 PS

Mesajde razvanclinciu » 29 Apr 2011, 21:05

Uitati un lucru Focus 1 e mai usor cu minim 200 Kg. Conteaza raportul Kg/CP. La o putere similara, Focusul e mult mai usor, deci eu nu cred ca un Passat 1.9 TDI 105 CP tine pasul cu un Focus 1.6 100 CP. Conditia e sa turezi Focusul la 5,500 - 6,000 rpm.
razvanclinciu
Member
 
Mesaje: 262
Membru din: 26 Apr 2011, 21:32
Maşina: Ford Focus Trend Collection 1.6 TDCi 90 CP 5 dr
VIN: WF05XXWPD57U34849

Re: 2.0 PFi M5 , 145 PS sau 2.0 TDCi DPF M6, 143 PS

Mesajde shakal1920 » 02 Mai 2011, 22:48

Salutari,

Vin cu ceva cifre dupa un drum de Romania-Germania. In pret sunt incluse si vignetele.

DE-RO
320 Euro
9.2 %
2250km
207 L

RO-DE
345 Euro
9.3% (computer bord) 9.5% (calculat)
2185km
208 L

numarul de persoane si greutatea bagajelor diferita in cele 2 cazuri.
Eu sut foarte multumist de achizitie. Net superioara anterioarei masini, Ford focus 2008 model 2007, 1.6 tot benzinar. Confort sporit, stabilitate si viteza.
Avatar utilizator
shakal1920
Incepator
 
Mesaje: 29
Membru din: 14 Sep 2009, 20:21

Re: 2.0 PFi M5 , 145 PS sau 2.0 TDCi DPF M6, 143 PS

Mesajde ionut vasile » 28 Aug 2011, 18:35

Salutam

Interesanta discutia , noi aici vorbim de puterea pus jos la roata nu ce scrie in talon inmultit cu 1.36 !
Sunt curios cati ati condus Passat ultimul model cu motor 1.6 tdi de 105 cp ...? eu da si pot spune linistit ca si un logan de 1.6 16 valve il face fara drept de apel . Asta in practica vorbind ...incat am vrut sa-i dau foc ..noroc ca este masina firmei si am avut o retinere . Passatul de care vorbiti , cel de 105 cp poate fi facut usor de un focus de 1.6 benzina daca si soferul vrea . daca nu, nu al face ! Vorbesc din practica si testat pe fostul meu Focus . Diferentele de cuplu obtinute de passat la turatii mai joase , ajutat de intercooler si turbina se duc repede atunci cand turezi un benzinar peste 3000 si terminand 6500-7000 rot/min . Passatul este o masina grea si zgomotoasa pana la tdi-ul de acum iar focusul este usoara , stabila cu o directie superba si foarte precisa . Am de servici passat 2007 2.0 tdi si 140 cp cu celebrul motor BKP si stiu ce poate un Passat . Am condus si Passatul nou cu 2.0 tdi si padele , cutie DSG si tot nu ma impresioneaza ca forta , cuplu , demaraj si confort asa cum o face un Mondeo diesel de 2.0
Pacat ca nu mai am acel focus de 1.6 benzina ca sa pot demonstra suprematia lui in fata tractorului numit Passat de 1.9 tdi . Din cifre nu se poate dar din practica ...sigur! Si Opel vectra de 1.8 benzina are 150 de cp dar numai pe hartie ..restul este comercial !

Ps. diferenta exista..... la consum ...evident .

Scuza de off topic .

Daca ar fi dupa mine as prefera oricand benzina sau benzina cu turbo , dar daca benzina nu curge la robinetul din bucatarie ,atunci sa fie tractor 2.0 tdci .

Cu respect D-lor
Suzuki SX4
Tourneo Connect
Avatar utilizator
ionut vasile
Member
 
Mesaje: 486
Membru din: 07 Apr 2009, 11:01
Localitate: Bucuresti
Maşina: Mercedes A class

Anterior

Înapoi la Versus

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 21 vizitatori

Cine este conectat

În total sunt 21 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 21 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 1283 pe 23 Apr 2024, 16:22

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 21 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login