Ideea ca "dieselul e mai fiabil" este ramasa de pe vremea cand benzinarele aveau carburator, delcou si platina, iar dieselurile aveau pompa de injectie mecanica, injectoare la 150 bar, turbina era considerata un lux iar motorina avea sulf de 5 ori mai mult si deci proprietati de ungere mai bune. Dar epoca asta s-a cam incheiat prin anul 2000, odata cu motoarele TD, cel mult TDDi.
Insa, ca orice lucru pe lumea asta, fiabilitatea si consumul redus al acestora nu vine pe gratis ci cu anumite sacrificii, care pentru unii sunt acceptabile, pentru altii nu. Dieselurile alea sunt motoare grele, cu vibratii mari, cu zgomot mare, cu raport putere / cilindree redus, cu powerband ingust, cu poluare mare, cu turbo-lag mare dupa standardele actuale, samd. Nu mai sunt reprezentative pentru cerintele actuale ale pietei de autoturisme.
Astazi dieselul are injectie common-rail la 2000 de bar, senzor de presiune in rampa care se schimba cu tot cu rampa si costa cat un sfert din valoarea masinii, injectoare care costa inca un sfert din valoarea masinii, turbina cu geometrie variabila comandata electronic care costa inca un sfert din valoarea masinii, valva EGR actionata electric, clapeta de acceleratie, filtru DPF cu inca doi senzori de presiune si unul de temperatura, samd. Mai multe componente, mai multi senzori, mai multe sanse de "castig" la loteria SH.
Daca de noua diferenta este de app. 1000 E intre benzina/diesel,
1500 EUR la FF2 in 5 usi, tocmai am verificat.
la mana a doua diferenta este insesizabila
Da, in conditiile in care una are 50.000 Km si cealalta 150.000 Km.
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]