Saptamana asta am facut un drum de Oradea - Kosice SK - Oradea; e primul drum pe autostrada pe care il fac cu masina. Ca si tinuta de drum se comporta exemplar atat la viteze mari cat si la depasiri. La dus viteza medie pe autostrada a fost 190 km/h si timp de 30 secunde - 1 minut 260 km/h. Producatorii au mintit cand au spus ca viteza maxima constructiva e 241 km/h
. Pana la 260 km/h masina a accelerat continuu fara sa dea semne de oboseala. Aceasta mica nebunie am facut-o pe o portine de autostrada cu trafic zero si drum drept fara curbe, urcusuri sau coborasuri. Senzatia de viteza maxima este de 160 - 170 km/k. La 190 km/h senzatia este de 120 km/h. Oradea - Kosice SK - 2 ore si 10 minute, consum mediu 12 l/100 km.
La intoarcere am venit in regim normal si in limitele legii, pe autostrada cu pilot automat setat la 130 km/h iar pe nationale cu 90 - 110 km/h depinzand de drum si trafic. Consumul mediu Kosice SK - Oradea a fost 8 l/100 km.
Motorul este fenomenal iar cei care parcurgeti pana in 20 000 km/ an neaparat sa il luati daca doriti un Mondeo si sunteti nehotarati ce sa alegeti. Este foarte rafinat si la un drum lung este relaxant sa il conduci. La 130 km/h se simte doar putin zgomotul produs de vant; motorul abia daca il percepi. La 190 km/h zgomotul vantului este destul de mare insa asta nu ma deranjeaza dat fiind faptul ca nu conduc in mod constant cu aceasta viteza. De data asta a fost un test insa ma limitez cam la atat. 130 km/h e suficient pe autostrada zic eu.
Masina sta lipita de sosea inclusiv la viteza ridicata. ESP-ul si sistemele de siguranta sunt acolo cand trebuie si isi fac treaba cu discretie atunci cand fortezi limitele fizicii.
In depasiri nu ai nicio problema in a te strecura rapid din spatele unei masini in fata acesteia. Singura problema este modul in care iti dozezi acceleratia. Chiar daca se merge in regim destul de alert la 100 km/h si efectuezi o depasire trebuie sa fii atent cand ridici piciorul de pe acceleratie pentru ca s-ar putea sa te uiti in oglinda si sa constati ca masina depasita e cam "mica" si ca tu ai pe bord o depasire a vitezei legale pentru care ti se suspenda permisul. Motorul de 240 cai e o racheta si dupa ce te obisnuiesti cu schimbatorul Powershift e o incantare permanenta sa fii la volanul lui Fordiţi asa cum il alint
.
Despre cutie am mai scris undeva intr-un topic: e chestie de obisnuinta si gust. Intarzierea de juma' de secunda este scuzabila dupa ce te obisnuiesti cu masina si stii cand si cum sa folosesti treptele de viteza si sa intuiesti felul in care masina urmeaza sa schimbe vitezele. Mi se pare o cutie corecta care nu se apropie nici pe departe de o cutie de curse care are raspuns instant insa nici nu deranjeaza cu timpi morti incat sa iti para rau ca ai ales-o.
Jantele si gumele de 18 cred ca ajuta foarte tare la stabilitatea masinii insa mi se pare ca din cauza lor se simt destul de bine orice pietre pe sosea ori gropi in asfalt. Pana acum n-am avut ocazia sa le indoi si sper sa nici nu o am.
Toate bune tuturor si ganditi-va de 2 ori inainte de a alege un diesel. Mie unul nu-mi mai trebuie curand...