Versus

Devalorizare Focus 2

Care e mai buna? Comparatii intre diverse modele/marci de autoturisme.

Re: De ce se devalorizeaza Focusul mai mult decat alte compa

Mesajde BV26CAT » 02 Oct 2012, 21:29

@claudiuvuta - daca nu aveai experienta fericita cu Fiesta (o masina simpla cu motor fiabil, deci posibilitati scazute de probleme) probabil schimbai marca si observai si deprecierea. Ramane de vazut daca Focusul asta cu mai multa electronica va fi la fel de fiabil. Pe tine nu te intereseaza valoare de revanzare pt ca iti place masina si nu vrei sa o vinzi. Esti un caz fericit. Altii vad masina doar ca un mijloc de transport si ii intereseaza numai sa fie fiabila si sa nu piarda mult la revanzare. Si asa ajung de exemplu la Skoda Octavia, o masina a carei prima generatie a fost o miscare geniala a VW. Au pus o caroserie cat de cat moderna sub care au bagat o platforma tehnica cu tot ce a a vut VW mai fiabil. Motoare de generatie veche, simple, testate ani la rand si fara probleme. De aici o explicatie de ce unele marci germane se depreciaza mai greu ca altele.
BV26CAT
Incepator
 
Mesaje: 96
Membru din: 04 Iul 2011, 13:10
Maşina: Honda Civic 2012 1.8 I-VTEC

Re: De ce se devalorizeaza Focusul mai mult decat alte compa

Mesajde danviorel » 02 Oct 2012, 21:50

tot ce s-a pus pe Skoda este vechi iar VW nu mai putea prosti piata la infinit.Au incercat ceva investitii,cateva noutati minore la motorizari si caroserie dar toata tehnologia veche a fost transferata pe masinile cehilor.Aceasi manevra a facut-o si Audi pe Seat, = tot nemti si astia!!! Nimic nu se pirde,totul se REVINDE!!! pai daca exista cerere!
1.6TDCI-90CP. FF1.8TDDI 2001-EX.
danviorel
Member
 
Mesaje: 454
Membru din: 09 Mar 2010, 11:29
Localitate: BUCURESTI
Maşina: focus, 2006,1560,90cp,trend.

Re: De ce se devalorizeaza Focusul mai mult decat alte compa

Mesajde claudiuvuta » 03 Oct 2012, 05:50

BV26CAT scrie:@claudiuvuta - daca nu aveai experienta fericita cu Fiesta (o masina simpla cu motor fiabil, deci posibilitati scazute de probleme) probabil schimbai marca si observai si deprecierea. Ramane de vazut daca Focusul asta cu mai multa electronica va fi la fel de fiabil.


Am cumparat Focusul in martie si de atunci am parcurs cam 17.500 de km, ma pregatesc deja pentru prima revizie. Dupa atatia kilometri, parcursi intr-o perioada destul de scurta pot spune ca masina este ok, nu mi-a facut probleme, din contra, nu am avut niciun fel de problema.
Daca acum as cumpara o noua masina, cu siguranta tot Ford va fi. Ma gandesc sa inlocuiesc Fiesta din 2007 cu una din 2012, tot pe benzina, dar ramane de vazut inca.
claudiuvuta
1nsane Member
 
Mesaje: 1756
Membru din: 11 Iul 2010, 10:36
VIN: WF0KXXGCBKBM75419

Re: De ce se devalorizeaza Focusul mai mult decat alte compa

Mesajde AlexMihai » 05 Oct 2012, 21:16

1. Unul dintre motivele pt care Focusul se devalorizeaza atat de repede este existenta pe piata romaneasca a unui numar foarte ridicat de masini sh aduse de afara cu multi km-reali sau nu-vandute sub pretul pietei.
2. Ar trebui totusi sa acceptati faptul ca sunteti extremi de subiectivi prin faptul ca detineti un Ford cand va referiti la marcile din grupul VAG. Eu accept ca lumea are o incredere mai mare in masinile VW, dar poate se datoreaza faptului ca au fost masini fiabile de-a lungul timpului.

3. Eu cu VW de nou si Ford de nou fix pana la acelasi nr de km-aprx 95.000 am avut probleme semnificativ mai multe la Focus (0 la Vw). Motiv pt care probabil nu o sa mai iau un Ford nou niciodata, chiar daca discountul oferit se duce spre 19% fata de maxim 3% la Vw.
AlexMihai
Incepator
 
Mesaje: 4
Membru din: 27 Mai 2012, 18:13
Maşina: Ford

Re: De ce se devalorizeaza Focusul mai mult decat alte compa

Mesajde zaboss » 06 Oct 2012, 21:25

Mai există un motiv pentru care maşinile din grupul VAG au o valoare de revânzare mai mare decât altele: politica de design. La exterior, nu există diferenţe majore între Octavia1 şi Octavia2, personal multă vreme nu am realizat prin ce se deosebesc, putând fiind interpretat şi ca un FL. Între Golf4 şi Golf6 diferenţele sunt destul de mici la exterior.
În schimb, de la Golf4, Ford a înlocuit Escort cu Focus, iar Focus3 nu prea mai are nici o legătură de design cu Focus 1 (valabil şi pentru Fiesta/Mondeo). Cam acelaşi lucru este valabil şi pentru alte mărci din zona populară (nu însă şi pentru Mercedes, BMW, Audi, Volvo - deşi aceasta din urmă a avut vreo 3 proprietari în ultimii 10 ani).
Salturile mari la preţurile maşinilor SH se produc în momentul apariţiei unui nou model - FL sau noua generaţie. Eu am trecut şi prin experienţa Kia, unde modelul iniţial de Cee'd a avut o viaţă de doar 5 ani (faţă de 7-8 la alte mărci), cu un FL la doar 2,5 ani distanţă. De aceea, un Cee'd cu doar 4 ani şi, în general, kilometri puţini, este undeva la 45% din preţul de nou (deci devalorizare şi mai mare ca la Ford), deşi mai este încă în garanţie încă 3 ani. În schimb, între Cee'd1 şi Cee'd2 nu este decât o legătură de nume, fiind o altă maşină.
Dacă fiecare model nou e o "revoluţie" nu e de mirare că valoarea modelului vechi scade mai mult.
Light travel faster than sound, that's why some people seem brighter until you hear them speak.
Avatar utilizator
zaboss
Gold Member
 
Mesaje: 964
Membru din: 14 Apr 2006, 00:21
Localitate: http eror 404: zaboss not found
Maşina: Waiting
VIN: rosusecrecesimult

Re: De ce se devalorizeaza Focusul mai mult decat alte compa

Mesajde zvony » 08 Noi 2012, 17:44

verga_Cip scrie:grupul VAG e fiabil, tot.

Ca la fiecare producator, sunt cazuri si cazuri. Daca as judeca doar din experienta proprie, mi-as lua numai Golf4 1.9 TDI 90cp si nu as vrea sa mai aud de Audi A6 sau VW Passat toata viata.
verga_Cip scrie:in maxim 1 an se va anunta un motor de 1.0 si la Toyota spre exemplu

Toyota are doar un 1.0 aspirat (69cp) si nu dezvolta nici un motor pe benzina turbo. Incepand insa cu 2013 vor aparea modele ce vor beneficia de motorizari in colaborare cu BMW si e posibil ca atunci sa apara ceva benzina-turbo sau, cel putin, diesel-uri mai puternice.

Nu stiu de ce se depreciaza Ford mai mult, dar clar nu mi se pare sub VW. In ceea ce priveste mitul VW, acesta exista si este intemeiat: colegul meu care se ocupa de vanzarea masinilor SH imi confirma ca cele din grupul VAG se vand mult mai repede decat orice altceva si, in plus, cumparatorii sunt mult mai putin sceptici in ceea ce priveste masina.
Daca este sa vorbim de fiabilitate, din experienta mea VAG-ul a pierdut-o de ceva vreme si, daca ar fi singurul criteriu dupa care mi-as alege o masina, atunci mi-as lua si eu Toyota. Din fericire, nu doar fiabilitatea ma intereseaza...
If in doubt... flat out! (Colin McRae)
'10 Ford Kuga '05 Ford Focus '01 Ford Focus
'06 Ford Focus ST
'89 Ford Escort RSturbo
'93 Ford Explorer Eddie Bauer (link)
'16 Ford Edge Sport
Avatar utilizator
zvony
 
Mesaje: 3917
Membru din: 18 Oct 2006, 19:07
Localitate: Pitesti
Maşina: Ford Focus Mk2 ST
VIN: WF05XXGCD56B06673

Re: De ce se devalorizeaza Focusul mai mult decat alte compa

Mesajde moro50 » 09 Noi 2012, 12:36

Toyota nu va lua decat doua motoare diesel de la BMW, cel putin pentru inceput. Peste cativa ani o sa mai vedem.
http://www.automarket.ro/stiri/oficial- ... 42044.html
FOCUS 2 - SEDAN; 2.0 TDCI - 136 CP.
moro50
1nsane Member
 
Mesaje: 1167
Membru din: 17 Ian 2011, 22:48
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus 2, 2.0 TDCI, 136 CP-SEDAN.

Re: De ce se devalorizeaza Focusul mai mult decat alte compa

Mesajde verga_Cip » 10 Noi 2012, 23:06

Zvony, motoare de 1.0 exista demult, ma refer la faptul ca multi vor aduce in oferta motorizari mici turbo, asemanatoare celor de la ford!
cat priveste fiabiltatea ai un pic dreptate, 1.9tdi a fost ceva mai ok ca primul 2.0. dupa s-a rezolvat. si da, depinde de la caz la caz. ...
Avatar utilizator
verga_Cip
1nsane Member
 
Mesaje: 12705
Membru din: 17 Apr 2006, 11:04
Localitate: Bacau
Maşina: Ford Focus Mk2 2.0 TDCi 100 kw 2005

Re: De ce se devalorizeaza Focusul mai mult decat alte compa

Mesajde bruno » 20 Noi 2012, 12:23

Am vazut citeva postari referitoare la calitatile unui ford(sint posesor de ff2 sedan)......incep o enumerare din ceea ce am vazut pina acum pe piata referitor la calitatile tehnice....batrinica mea are 1,8 cu 115cai si 10,2 secunde la suta cu o greutate de aproape 1500kg.......faceti o mica verificare in show room-uri si o sa vedeti cite masini se pot lauda cu asemenea performante,mai adaug la astea spatiul generos nivelul de dotare si modul cum se comporta pe sosea......sint un pragmatic si daca pina acum gaseam altceva mai convenabil mie as fi schimbat masina cu alta mai noua care sa imi garanteze alte conditii mai bune......sincer,nu am gasit,am condus si alte marci destul de bine cotate......nu au fost pe placul meu,nici financiar nici cum se comporta in momentul exploatarii.......ma incearca un pic o frustrare cind auzi un cocalar care te face praf in doua cuvinte cum ca ai fost fraier cumparind aceasta marca.......cred ca trebuie sa lasam pe fiecare sa moara pe limba lui,sint multumit de masina mea,mai ales ca nu a avut o viata usoara,sint multumit de garantia extinsa.......nu sint multumit de faptul ca e nitel cam zgomotoasa dupa gustul meu si parca prea betiva cind o inviorezi nitel la peste 150 km pe ora
Ford focus sedan 1,8/2007/115 caluti
Sint inofensiv dar gindul meu e criminal...
bruno
Member
 
Mesaje: 273
Membru din: 31 Iul 2007, 12:18
Localitate: Constanta

Re: De ce se devalorizeaza Focusul mai mult decat alte compa

Mesajde AzoiteiAndrei » 01 Mar 2013, 23:05

zaboss scrie:Mai există un motiv pentru care maşinile din grupul VAG au o valoare de revânzare mai mare decât altele: politica de design. La exterior, nu există diferenţe majore între Octavia1 şi Octavia2, personal multă vreme nu am realizat prin ce se deosebesc, putând fiind interpretat şi ca un FL. Între Golf4 şi Golf6 diferenţele sunt destul de mici la exterior.
În schimb, de la Golf4, Ford a înlocuit Escort cu Focus, iar Focus3 nu prea mai are nici o legătură de design cu Focus 1 (valabil şi pentru Fiesta/Mondeo). Cam acelaşi lucru este valabil şi pentru alte mărci din zona populară (nu însă şi pentru Mercedes, BMW, Audi, Volvo - deşi aceasta din urmă a avut vreo 3 proprietari în ultimii 10 ani).
Salturile mari la preţurile maşinilor SH se produc în momentul apariţiei unui nou model - FL sau noua generaţie. Eu am trecut şi prin experienţa Kia, unde modelul iniţial de Cee'd a avut o viaţă de doar 5 ani (faţă de 7-8 la alte mărci), cu un FL la doar 2,5 ani distanţă. De aceea, un Cee'd cu doar 4 ani şi, în general, kilometri puţini, este undeva la 45% din preţul de nou (deci devalorizare şi mai mare ca la Ford), deşi mai este încă în garanţie încă 3 ani. În schimb, între Cee'd1 şi Cee'd2 nu este decât o legătură de nume, fiind o altă maşină.
Dacă fiecare model nou e o "revoluţie" nu e de mirare că valoarea modelului vechi scade mai mult.


Cum poti spune ca nu exista diferenta majore intre Octavia I si Octavia II? Ai vazut cele doua masini? Ai vazut cum arata una si cum arata cealalta? Eu zic ca Octavia II e mult peste primul model, iar facelift-ul din 2009 arata chiar foarte bine!
AzoiteiAndrei
Incepator
 
Mesaje: 1
Membru din: 05 Feb 2013, 19:56
Maşina: ford
VIN: 12352765387446368

Re: De ce se devalorizeaza Focusul mai mult decat alte compa

Mesajde Smiley » 02 Mar 2013, 08:12

ia uimeste-ne cu o lista de diferente majore in ceea ce priveste aspectul exterior al celor 2 masini...
Focus C-Max Ghia 2.0 TDCI
Imagine
Smiley
 
Mesaje: 5457
Membru din: 04 Mar 2005, 21:30
Localitate: Bucuresti

Re: De ce se devalorizeaza Focusul mai mult decat alte compa

Mesajde 4vocatul » 10 Mar 2013, 03:13

Ma bag si eu, ca nah....
Asta cu " Exista mari diferente intre Octavia I si Octavia II" nu o sa duca la nici un rezultat. Cine e fan VW va aprecia ca fiind "diferenta majora" intre modele, orice linie de 2.5 cm a caroseriei diferita fata de "fostul" model. Exemplu CLAR si la indemana oricui (gol4-golf5-golf6-golf7). Frumusetea estetica nu o discut si nu o pun in discutie deoarece e foarte posibil ca ceea ce ii place unuia sa nu ii placa altuia si asa mai departe. Dar sa vi si sa spui ca sunt "diferente mari" asta e o aberatie. Atunci intre vechile si actualele modele de Volvo ce mai e ?? Sau Peugeot?? In fine...
Referitor la faza ca Ford-ul isi pierde din suma de revanzare sau ca de ce este mai scump VW decat Ford pot sa spun ca : Mi se pare normal. De ce ? De cele mai multe ori pretul reflecta oarecum produsul. E normal sa coste ceva mai mult si de noua dar si SH, o masina/producator care are anumite parti componente de o calitate mai buna fata alta masina/producator. Exemplu fictiv dar cu baze reale : Cum Dumnezeu sa nu fie mai scumpa( uneori si mai buna) o masina care are pe ea alternatoare Bosch decat una care are Dayco ??
Concluzie : Pretul unei masini este alcatuit in mare parte din pretul fiecarei particele din care este compusa. Daca unii folosesc componente mai bune/scumpe decar ceilalti mi se pare si normal si logic ca acel produs sa fie cu atat mai bun/scump decar celalalt, cu cat piesele componente sunt mai bune/scumpe.
IL-88-SLV [1.8 Tdci ~ 115 Cp]

Bibanu47 are nevoie de ajutorul nostru !!! viewtopic.php?f=180&t=89574
Avatar utilizator
4vocatul
Ford Freak
 
Mesaje: 225
Membru din: 22 Noi 2009, 03:36
Localitate: Bucuresti/Fetesti
Maşina: Ford Focus 2007 1.8 115 Cp
VIN: WF05XXGCD57L09825

Re: De ce se devalorizeaza Focusul mai mult decat alte compa

Mesajde Mihai L » 10 Mar 2013, 11:22

4vocatul scrie:...
Referitor la faza ca Ford-ul isi pierde din suma de revanzare sau ca de ce este mai scump VW decat Ford pot sa spun ca : Mi se pare normal. De ce ? De cele mai multe ori pretul reflecta oarecum produsul. E normal sa coste ceva mai mult si de noua dar si SH, o masina/producator care are anumite parti componente de o calitate mai buna fata alta masina/producator. Exemplu fictiv dar cu baze reale : Cum Dumnezeu sa nu fie mai scumpa( uneori si mai buna) o masina care are pe ea alternatoare Bosch decat una care are Dayco ??
...

Ti-a scapat esenta, cuvantul magic era "devalorizare".
Pe scurt, un Ford de 18.000 eur poate costa (sa zicem) 9.000 eur dupa 3 ani, iar un Golf de 20.000 eur se vinde dupa aceiasi 3 ani cu 14.000 eur.
Cum explici diferenta suplimentara de 3000 eur? Normal ar fi fost daca vindeai Fordul cu 12.000 eur, nu?
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Re: De ce se devalorizeaza Focusul mai mult decat alte compa

Mesajde claudiuvuta » 10 Mar 2013, 11:35

Volkswagen are o imagine de marca cu mult superioara concurentilor, ma repet "imagine de marca".
Nimeni nu intreaba, in momentul achizitiei, care este producatorul altrenatorului acelei masini sau a pompei de injectie.
Cumparatorii de Volkswagen achizitioneaza in primul rand o imagine solida.
Nu ma intelegeti gresit, nu spun ca VW este superior Fordului, spun doar ca imaginea lor este mai buna.
Ca sa va dau alt exemplu, de ce Peugeot-ul cu motorizari diesel se devalorizeaza mai repede ca Fordul cu aceleasi motorizari? Raspunsul este acelasi, imaginea de marca a Ford fiind superioara celei a Peugeot.
Daca intram in subiectul comparatiilor directe TDI vs HDI/TDCI, motoarele diesel ale VAG sunt mai slabe, insa se vand mai bine.
HDI/TDCI este cel mai bun motor diesel de pe piata, cu toate acestea TDI-ul are o imagine mai buna...
claudiuvuta
1nsane Member
 
Mesaje: 1756
Membru din: 11 Iul 2010, 10:36
VIN: WF0KXXGCBKBM75419

Re: De ce se devalorizeaza Focusul mai mult decat alte compa

Mesajde 4vocatul » 10 Mar 2013, 15:50

@ Mihai L : Diferenta aia de 3000 Eur apare deoarece, dupa parerea mea, este mai probabil sa se strice un Dayco decat un Bosch si atunci e normal sa dai bani mai multi pe ceva ce se presupune ca se strica mai greu/rar.
@ Claudiu : Sunt de acord cu tine cand spui ca TDCI/HDI sunt mai bune decat TDI. Ca si motoare. DAR, masina nu este compusa doar din motor asa cum sub capota nu avem decat motorul in sine ci mai sunt alte subansamble care conteaza destul de mult. Ideea e ca, dupa parerea mea, Fordul pacatuieste la aceste piese aferente motorului si masinii. Si ca de aici VW si-a facut usor usor o imagine de marca mai puternica decat Fordul sau altele.
IL-88-SLV [1.8 Tdci ~ 115 Cp]

Bibanu47 are nevoie de ajutorul nostru !!! viewtopic.php?f=180&t=89574
Avatar utilizator
4vocatul
Ford Freak
 
Mesaje: 225
Membru din: 22 Noi 2009, 03:36
Localitate: Bucuresti/Fetesti
Maşina: Ford Focus 2007 1.8 115 Cp
VIN: WF05XXGCD57L09825

Re: De ce se devalorizeaza Focusul mai mult decat alte compa

Mesajde Mihai L » 10 Mar 2013, 16:09

4vocatul scrie:@ Mihai L : Diferenta aia de 3000 Eur apare deoarece, dupa parerea mea, este mai probabil sa se strice un Dayco decat un Bosch si atunci e normal sa dai bani mai multi pe ceva ce se presupune ca se strica mai greu/rar...


Daca te-ai uita pe un forum VW sa vezi problemele, vei constata ca nu sunt diferite, ba chiar unele probleme mai serioase.

Si eu cred ca tot de imagine e problema. Iar daca te uiti prin jur, vei vedea oameni care iau orice cazatura cu conditia sa aibe sigla de VW pe ea...
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Re: De ce se devalorizeaza Focusul mai mult decat alte compa

Mesajde 4vocatul » 10 Mar 2013, 19:04

De acord cu tine. Dar eu din start nu ma refeream la genul aia de oameni. Nici nu ii iau in calcul. Cei care gandesc asa, cei care sunt ahtiati dupa VW, BMW, Audi luate SH cu jdemii de sute de km sunt SPECIALI, si cand spun speciali nu e nimic de bine.
Stiu ca nici VW nu se scalda in ape cristaline, cum nici Ford de altfel. Dar dintre ele doua, parca VW e mai aproape de premium decat Ford.
Nu vreau sa fiu inteles gresit. Conduc un Ford si zi de zi sunt impresionat placut de masina mea si de felul cum se conduce. Este o masina geniala care isi merita fiecare banut.
Culmea este ca problema Fordului nu este la ei in curte. Ei chiar ofera exact cat dai pe masina. Chestia e ca uneori aia 2-3 k de Eur chiar se justifica atunci cand iti iei un VW. Avem toti, sunt convins de asta, prieteni care au masini din grupul VAG si mai mereu noi avem la acelasi nr de km cu 10-15-20% mai multe probleme decat ei. Adevarat ca si ei dau cu 2-3 mii Eur mai mult decat noi, dar stiti cum e..Parca preferi sa dai un pic mai mult si sa ai probleme mai putine.
IL-88-SLV [1.8 Tdci ~ 115 Cp]

Bibanu47 are nevoie de ajutorul nostru !!! viewtopic.php?f=180&t=89574
Avatar utilizator
4vocatul
Ford Freak
 
Mesaje: 225
Membru din: 22 Noi 2009, 03:36
Localitate: Bucuresti/Fetesti
Maşina: Ford Focus 2007 1.8 115 Cp
VIN: WF05XXGCD57L09825

Re: De ce se devalorizeaza Focusul mai mult decat alte compa

Mesajde claudiuvuta » 10 Mar 2013, 20:58

Nu vreau sa intru intr-o polemica si nici nu vreausa fiu categoric cand spun "Nu ai dreptate". Iti ascult puncrul de vedere, dar nu ti-l inteleg.
O sa iti dau cel mai aproape de noi exemplu, anume motorul Ecoboost de 1.0 litri 100 cp/125 cp. Nu am auzit ca vreun coleg sa aiba o problema majora cu aceasta motorizare. Nu spun ca nu vor exista probleme in viitor, spun doar ca pana acum am auzit numai lucruri bune despre Ecoboost, motor care a iesit si "International Engine Of The Year" in 2012, chiar in fata motorului TSI al Volkswagen.
Daca facem o comparatie intre Ecoobost si 1.2 TSI al VAG, motorul Ford iese castigator de departe, mai ales la fiabilitate. La momentul aparitiei TSI-ul a avut grave probleme, atat la distributie cat si la injectie si turbo. S-au facut rechemari in service si cu toate acestea probleme lor nu au fost rezolvate in totalitate prin rechemari. La cca 3-4 ani de la lansare aceste motoare inca sunt sensibile si cu toate acestea sunt cele mai vandute propulsoare ale VAG.
Si inca o data, cei 3 mii de euro, care de fapt sunt vreo 1000-1500 de euro ii platesti in plus la achizitie, insa masina va avea o valoare reziduala mai ridicata.
claudiuvuta
1nsane Member
 
Mesaje: 1756
Membru din: 11 Iul 2010, 10:36
VIN: WF0KXXGCBKBM75419

Re: De ce se devalorizeaza Focusul mai mult decat alte compa

Mesajde 4vocatul » 11 Mar 2013, 01:04

Departe de mine gandul de a intra vreodata in polemica cu cineva de pe acest forum. Pur si simplu nu am de ce. Si eu, ca si toti de aici, nu fac altceva decat sa imi exprim punctul de vedere.
Sunt de acord cu tine Claudiuvuta, am spus si mai sus chestia asta. Dar desi lucrurile stau asa, lumea are incredere mai mare in VW. Ai spus ca acest lucru se datoreaza imaginii de marca. Perfect de acord cu tine. Dar oare imaginea asta de marca nu s-a format si ea in timp si s-a sedimentat usor usor in mintea cumparatorilor? Ca nu au avut niciodata vreo campanie publicitara agresiva sau ceva de genul asta. De ce crezi ca a cumparat lumea Octavia I in nebunie, in prostie, de nu mai stiau aia cum sa faca fata comenzilor? Pt simplul fapt ca VW era concernul din spatele Skoda si pentru ei era suficient acest lucru.
Nu vreau sa supar pe nimeni cu argumentele mele dar eu sunt de parere ca si cu masinile astea este ca si viata omului de zi cu zi. Cand ramai un pic in spate fata de contracandidati si nu mai esti asa de mult in lumina reflectoarelor, trebuie sa tragi un pic mai tare decat ceilalti ca sa le iei fata. Si Ford abia acum da semne ca pricepe chestia asta.
PS : Ford nici macar nu trebuia sa dea ocazia vreodata ca vreunul din modele ei sa fie puse in balanta cu marci precum Skoda sau Seat, marci care pana la trecerea lor sub aripa VW nu spuneau mare lucru.
IL-88-SLV [1.8 Tdci ~ 115 Cp]

Bibanu47 are nevoie de ajutorul nostru !!! viewtopic.php?f=180&t=89574
Avatar utilizator
4vocatul
Ford Freak
 
Mesaje: 225
Membru din: 22 Noi 2009, 03:36
Localitate: Bucuresti/Fetesti
Maşina: Ford Focus 2007 1.8 115 Cp
VIN: WF05XXGCD57L09825

Re: De ce se devalorizeaza Focusul mai mult decat alte compa

Mesajde stevethegreat » 11 Mar 2013, 11:39

Ford nu a stiut sa diversifice gama asa cum a facut VW: ei au 25 de modele in Europa iar Ford daca are vreo 8-9.
In China cea mai vanduta masina in 2012 cine a fost? Ford Focus, desi in top 10 apar vreo 5 modele de VW si, in afara de Focus, Ford nu mai are nimic.
VW vinde in China vreo 10 modele, toate aproape identice, gen mai pui 1.000 $ si iti iei alt model.
IN SUA si Canada Ford e lider, VW nici nu misca. In Israel iar Focus e pe locul 2 la vanzari, in UK Focus e cea mai vanduta masina.
Problemele apar in tarile vorbitoare de limba germana - Germania, Austria, Elvetia, unde VW are un mk shr urias si Ford nu prea misca.
de asemenea, Ford are probleme in tarile francofone (Franta, Belgia) + Olanda unde sta iar prost (nu inteleg de ce)
Focus 1.0 ecoboost 125, Candy Red, 2012
ex Focus C-MAX, 1.6i, 2006
stevethegreat
Ford Freak
 
Mesaje: 233
Membru din: 30 Mar 2006, 18:07
Localitate: BUCURESTI
Maşina: C-Max, 2006, 1.6i

Re: De ce se devalorizeaza Focusul mai mult decat alte compa

Mesajde claudiuvuta » 11 Mar 2013, 11:59

Daca te uiti pe vanzarile din Europa, cea mai vanduta masina este VW Golf, urmat de Ford Fiesta. Focusul este pe locurile 5-6. Asa cum spuneai tu, VAG vinde foarte bine in Europa.
In 2012 Ford a avut probleme cu vanzarile in Europa, insa profiturile uriase din US si Canada au salvat firma. In 2008 Ford a fost singura firma americana ce nu a cerut falimentul, tocmai pentru ca a in Europa a mers cat de cat bine, plus ca a vandut Aston Martin, Land Rover, Jaguar si Volvo.
In America de nord VW este vazuta ca masina saracului si nu exagerez cu nimic afirmand asta. O firma ca Skoda sau Seat ar aduce grave pierderi financiare concernului VAG daca s-ar lansa in US.
Ford a venit in ultimii 2-3 ani cu produse inovative, iar aici ma refer la modelul B-Max, motorul de 1 litru Ecoboost, filosofia One Ford, precum si noua Fiesta, model care reprezinta referinta clase mini.
Ce lipseste firmei Ford in Europa? Raspuns: o imagine mai solida ca a VAG, precum si o gama cat mai diversificata de modele.
Si altceva, se spune ca produsele VAG sunt cu mult mai scumpe ca produsele Ford. Am fost acum 2-3 saptamani la un dealer. Focusul 1.6 85 cp costa 15.500 de euro, nu mi se pare chiar putin pentru cel mai ieftin Focus. Mondeo 2.0 TDCI 140 cp este 25.000 de euro, iar Fiesta 1.4 96 cp era 13.000 de euro (varianta titanium).
claudiuvuta
1nsane Member
 
Mesaje: 1756
Membru din: 11 Iul 2010, 10:36
VIN: WF0KXXGCBKBM75419

Re: De ce se devalorizeaza Focusul mai mult decat alte compa

Mesajde 4vocatul » 11 Mar 2013, 15:42

Exact la miscari de genu celor amintite de tine mai sus (facute in ultimii 2-3 ani) ma refer si eu cand spun ca Ford trebuie sa faca, sa miste cu ceva imaginea astea indestructibila a VW. Am citit in revista Top Gear Romania (nr.Octombrie 2012) ca Ford, in ciuda scepticismului altor constructori cu privire la Europa, vor investii masiv si nu vor da inapoi cu nimic. Vor grabi " One Ford" si vor devenii mai agresivi pe piata. ASA DA !! Astea sunt genul de actiuni, care odata puse in practica, ridica imaginea de brand pe cele mai inalte culmi.
Ca si o paralela, acum 3 ani, cand Ford se zbatea efectiv sa supravietuiasca, disponibiliza angajati, etc ......din Germania veneau rapoarte conform carora VW a depasit targetul pe pare si l-a propus si ca mareste salariile. Atunci cum sa ne mai mire ca au imaginea de marca mai buna??
Trebuie sa arati forta, inteligenta, dinamism in piata.
IL-88-SLV [1.8 Tdci ~ 115 Cp]

Bibanu47 are nevoie de ajutorul nostru !!! viewtopic.php?f=180&t=89574
Avatar utilizator
4vocatul
Ford Freak
 
Mesaje: 225
Membru din: 22 Noi 2009, 03:36
Localitate: Bucuresti/Fetesti
Maşina: Ford Focus 2007 1.8 115 Cp
VIN: WF05XXGCD57L09825

Re: De ce se devalorizeaza Focusul mai mult decat alte compa

Mesajde claudiuvuta » 11 Mar 2013, 15:57

Da, cam, asta este ideea. Vii in piata cu un produs de calitate, la un pret bun, ai o strategie agresiva, masini de calitate si apoi cuceresti piata respectiva. Daca in US pot face asta, iar piata americana este cu mult mai mofturoasa decat cea europeana, de ce nu le-ar iesi si in Europa?
Pana la urma esti Ford, o firma ce a impus tehnologii in piata si idei care au revolutionat industria auto. Unii compara Skoda cu Ford. Sa-mi fie cu iertare, dar Skoda nu a inventat nimic in industria auto, poate doar plasele de prindere din portbagaj (nu sunt ironic cand spun asta), dar in rest, absolut nimic.
Nu putem compara Ford cu Seat sau Skoda, marci de caruta ale VAG. Si cu toate ca suntem subiectivi uneori, ar trebui sa vedem totusi ca Ford este marca nr. 2 din Europa, iar concurenta este Volkswagen si Opel, ca marci de masa, nu Skoda sau Seat.
claudiuvuta
1nsane Member
 
Mesaje: 1756
Membru din: 11 Iul 2010, 10:36
VIN: WF0KXXGCBKBM75419

Re: De ce se devalorizeaza Focusul mai mult decat alte compa

Mesajde 4vocatul » 11 Mar 2013, 19:12

Perfect...perfect..perfect de acord cu tine. Asta este si "durerea" mea, ca si posesor de Ford. Concurenta trebuie sa fie constituita din VW si Opel, masini cu istorie si renume, nu toate pseudo germanele facute prin Spania sau Cehia.
IL-88-SLV [1.8 Tdci ~ 115 Cp]

Bibanu47 are nevoie de ajutorul nostru !!! viewtopic.php?f=180&t=89574
Avatar utilizator
4vocatul
Ford Freak
 
Mesaje: 225
Membru din: 22 Noi 2009, 03:36
Localitate: Bucuresti/Fetesti
Maşina: Ford Focus 2007 1.8 115 Cp
VIN: WF05XXGCD57L09825

Re: De ce se devalorizeaza Focusul mai mult decat alte compa

Mesajde shalimar189 » 13 Mar 2013, 12:52

In primul rand emblema vinde, VW vinde, dupa auzite, masini fiabile, bune, construite atent. Skoda Seat vand pt ca sunt VW in alte haine. Iar piata americana nu e mai mofturoasa ca cea europeana, poate doar la clasa de masini, dar ca o masina per general, uita-te ce rahaturi fac americanii pentru ei, si apoi ai sa vezi ca europenii sunt mai destupati.
shalimar189
Gold Member
 
Mesaje: 526
Membru din: 14 Dec 2008, 13:20
Maşina: Focus&LandCruiser
VIN: 7mai1986FINALISTI

Re: De ce se devalorizeaza Focusul mai mult decat alte compa

Mesajde kaevox » 13 Mar 2013, 22:48

4vocatul scrie:...Concurenta trebuie sa fie constituita din VW si Opel, masini cu istorie si renume, nu toate pseudo germanele facute prin Spania sau Cehia.

Ma intreb eu: cine mai pleaca azi sa-si ia masina gandindu-se la istoria marcii?...

Firma unde lucrez o sa ia in curand niste masini in leasing operational, cu intretinere inclusa. Eu m-am ocupat de strangerea ofertelor si am cerut (pentru Ford Focus si concurente de la Skoda, Opel si Seat) aceleasi specificatii (motorizari si nivele de echipare echivalente, aceleasi optionale la toate).
O multinationala specializata in leasing operational care activeaza si la noi mi-a dat un pachet cu oferte la toate marcile cerute de mine si am inceput sa le compar...

Ce sa vezi... cu toate ca Octavia e mai scumpa cu 390 Euro decat Focusul, chiria lunara oferita pentru ea este cu 57 de Euro mai mica decat la Focus, asta inseamna la 4 ani de contract o suma de 2736 de Euro per masina.
Tot cei de la multinationala (care nu-s de azi de ieri pe piata) mi-au dat raspunsul la mirarea mea: conteaza costurile de intretinere pe perioada contractului si valoarea de revanzare. Firma de leasing trebuie sa scape la final de contract de o masina de 4 ani si cu 200000 km la bord.
"Skoda se vinde ca painea calda", mi-au spus ei...
In cazul de fata nu conteaza rapoartele DEKRA prentru masini sub 50000 km (care oricum sunt in garantie) cu care se lauda Opel si Ford... ci conteaza cati bani iei pe piata SH de pe o masina cu 200000 km.
kaevox
Ford Freak
 
Mesaje: 133
Membru din: 14 Aug 2009, 10:59
Maşina: Ford Focus 2008 1.6 TDCi 109 CP

Re: De ce se devalorizeaza Focusul mai mult decat alte compa

Mesajde Mihai L » 14 Mar 2013, 09:44

Nu vii cu nimic nou, te invarti in acelasi cerc. Fiind valoarea de revanzare mai mare, isi pot permite o chirie mai mica.
Iar daca gasesc usor si client, asta este.
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Re: De ce se devalorizeaza Focusul mai mult decat alte compa

Mesajde 4vocatul » 14 Mar 2013, 18:09

@ kaevox
Legat de prima parte a postului tau, te contrazic un pic. TOCMAI datorita istoriei si renumelui VW vinde atat de mult si si-au construit o imagine de marca atat de puternica astfel incat sa se poate vinde si in "alte haine", asa cum bine zice colegul nostru Shalimar. Tu crezi ca ia cineva o Skoda, pentru ca e Skoda? Nuuuu...toti posesorii de Skoda considera ca si-au luat un VW la bani mai putini. Deci tot la istorie si renume ne intoarcem.

Legat de restul postarii tale, nu pot decat sa te cred pe cuvant. Este rezultatul stiintei celor de la VW de a face masini, nu mai bune , ci mai aproape de ce are omul nevoie de la masina lui, in functie de clasa materiala/sociala din care face parte. Si aici as vrea sa dau un exemplu : Cum sa aiba o oglinda de Megane aproximativ acelasi pret cu una de Seria 3 sau Passat? Alt exemplu : Eu am dat 1300 lei pe volanta cu masa dubla pt masina mea. M-am uitat de curiozitate sa vad cat costa una de VW Golf 5 sau 6. Am ramas tampit : 900-1000 lei.
Asa cum am mai spus si in postarile anterioare, uneori cei 2-3 mii de euro in plus pe un VW sunt justificati. Ba ca ai plasticele mai bune, ba ca nu pica atat de multe nimicuri ca la altele, ba ca ai unele piese de care te loveste frecvent la preturi mai bune...Cert e ca nu au fost niciodata net superiori celorlalti constructori de volum, dar mereu au fost cam primii la vanzari. ( Noi sau SH)
IL-88-SLV [1.8 Tdci ~ 115 Cp]

Bibanu47 are nevoie de ajutorul nostru !!! viewtopic.php?f=180&t=89574
Avatar utilizator
4vocatul
Ford Freak
 
Mesaje: 225
Membru din: 22 Noi 2009, 03:36
Localitate: Bucuresti/Fetesti
Maşina: Ford Focus 2007 1.8 115 Cp
VIN: WF05XXGCD57L09825

Re: De ce se devalorizeaza Focusul mai mult decat alte compa

Mesajde kaevox » 14 Mar 2013, 23:32

In afara forumurilor (mai ales) exista o gramada de lume (si de firme) care isi aleg masinile intr-un mod pragmatic, stiind bine ce vor de la masina... nu conteaza de fapt sigla de pe capota, cata vreme le ofera ce vor... poate fi la fel de bine Skoda, Ford sau Hyundai...

Iar pe piata de SH, care determina valoarea de revanzare, este extrem de importanta fiabilitatea perceputa de potentialul cumparator... si in nici un caz nu poti pacali prea mult timp piata...

Daca VW vinde Golful foarte bine, este pentru ca e o masina fiabila si in prezent, nu doar acum 20 de ani...

Eu cred ca atunci cand Ford Focus o sa fie peste Golf in rating-urile de fiabilitate la masini cu peste 100.000 km, valoarea de revanzare o sa fie una care sa-i multumeasca si pe fanii "ovalului albastru".
kaevox
Ford Freak
 
Mesaje: 133
Membru din: 14 Aug 2009, 10:59
Maşina: Ford Focus 2008 1.6 TDCi 109 CP

Re: De ce se devalorizeaza Focusul mai mult decat alte compa

Mesajde valyca » 18 Mar 2013, 11:57

Sunt fan Ford, pana acum am avut Fiesta 5 ( de la servici ), Focus 1 ( personal ), Focus 2 ( de la servici ) si acum conduc Fiesta 6 ( personal ).
Tinand cont ca am experienta in ceea ce priveste intretinerea reviziile efectuandu-le atat la reprezentanta cat si la service non reprezentanta consider ca diferenta care se constata la revanzare intre Ford si auto din VAG este data de preturile mari la piese ( ex. filtru motorina la Focus/Fiesta 170 de lei, la Passat 40 de lei, etc )
Cu toate acestea nu voi renunta la Ford - "the best"
valyca
Ford Freak
 
Mesaje: 104
Membru din: 02 Mai 2011, 11:58
Localitate: Constanta
Maşina: Fiesta, 1.4 TDCi, 1399 cm, 2007
VIN: WFOHXXGAJH7E27217

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Versus

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 5 vizitatori

Cine este conectat

În total sunt 5 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 5 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 1197 pe 04 Aug 2014, 15:23

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 5 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login