Versus

Devalorizare Focus 2

Care e mai buna? Comparatii intre diverse modele/marci de autoturisme.

Devalorizare Focus 2

Mesajde adipelcz » 26 Sep 2012, 09:11

Cum urmeaza sa-mi vand Focusul 2, ma uitam prin anunturi diverse. Ceea ce observ este ca Focus 2-ul este in general mai ieftin decat Golf V cu aproximativ 1000 Euro la acelasi dotari aproximative, an si km, si chiar cu 1500-2000 Euro mai ieftin decat Octavia.

Adica Focus 2 din 2005-2006 cu 100.000 - 150.000 km la bord, benzina costa pe la 4000-5000 Euro, media situandu-se pe la 4500.

Golf V cu aceleasi caracteristici se vinde pe la 5000-6000 Euro, media fiind pe la 5500.

Octavia II (spre surprinderea mea de altfel) se vinde cu 5500-7000 Euro.

Imi e greu sa inteleg fenomenul. Daca citesc review-uri gen Focus vs. altele, Mondeo vs. altele, foarte multe articole indica atat Focus 3 cat si actualul Mondeo ca fiind in topul claselor lor (la bataie cu VW in general). Totusi, desi teoretic sunt in topul clasei lor, se devalorizeaza foarte mult. Adica de ce Volkswagen Golf si Skoda Octavia isi pastreaza mai bine valoarea in timp si ajung sa fie mai scumpe cu 20-40% fata de Focus? Sunt motive intemeiate sa fie asa, sau e vorba de obsesia romanilor pentru VAG?

Vroiam sa iau un Ford Focus 3, apoi am urcat putin spre Mondeo, unde povestea e cam aceeasi. Mondeo e la pret de Octavia pe piata SH. Deci....care e explicatia? Sunt Ford masini mai proste decat cele din grupul VAG, e snobismul nostru pentru masinile alea, ce ziceti?

Apropo, am cautat pe forum daca s-a mai discutat aspectul asta (era un topic "de ce nu place lumii Ford", dar era de prin 2007). S-au schimbat lucrurile in ultimii ani semnificativ, ne putem astepta la o schimbare peste 5-6 ani cand o veni vremea sa vindem masinile astea (gen Focus 3, Mondeo IV)?
adipelcz
Member
 
Mesaje: 373
Membru din: 02 Mar 2009, 14:03
Localitate: Germania
Maşina: Ford S-Max 2 (2.0 TDCi 210 CP Powershift, Titanium)

Re: De ce se devalorizeaza Focusul mai mult decat alte compa

Mesajde Mihai L » 26 Sep 2012, 10:01

Am impresia ca si la masinile noi sunt aceleasi diferente, asa ca de ce nu s-ar pastra?

Poti privi partea buna a lucrurilor, si anume ca te costa mai putin sa-ti iei un Ford SH... :D
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Re: De ce se devalorizeaza Focusul mai mult decat alte compa

Mesajde adipelcz » 26 Sep 2012, 10:10

Pai da, dar scaderea de pret e din cauza ca-s prea multe pe piata la vanzare, e ca se strica mai mult si mai des dupa o anumita varsta, e ca nu e marca privita prea bine de oameni...sau e o combinatie intre toate motivele astea?
adipelcz
Member
 
Mesaje: 373
Membru din: 02 Mar 2009, 14:03
Localitate: Germania
Maşina: Ford S-Max 2 (2.0 TDCi 210 CP Powershift, Titanium)

Re: De ce se devalorizeaza Focusul mai mult decat alte compa

Mesajde Mihai L » 26 Sep 2012, 10:55

E discutabil...
1) daca la masinile noi un Golf este mai scump cu 1-2000 EUR (sa zicem, nu am date exacte) fata de un FF, cu relativ aceleasi dotari, peste 3 ani acea diferenta ar trebui sa se pastreze intr-un fel si se vede la valoarea de revanzare (la cumparare insa nu pui problema la fel...? :D )
2) masinile din grupul VAG sunt mai bine privite in RO, dar pretul nu este intotdeauna justificat...
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Re: De ce se devalorizeaza Focusul mai mult decat alte compa

Mesajde SKY29 » 26 Sep 2012, 10:56

Cred ca si datorita unor idei preconcepute intalnite cu precadere pe meleagurile mioritice, ex " Iti iei masina noua? , De care? ...Ford ...aaaa, de ce nu-ti iei W Golf? ...e mai bun, Fordul nu face masini asa bune"
Acest "trend" se mentine si cand tu vrei sa vinzi masina second in piata.
SKY29
Member
 
Mesaje: 456
Membru din: 04 Oct 2010, 17:16
Maşina: Ford Focus 3 Sport 1.6 EcoBoost 150CP

Re: De ce se devalorizeaza Focusul mai mult decat alte compa

Mesajde adipelcz » 26 Sep 2012, 14:56

Pai asta e clar ca e un "trend". Dar sunt fondate aceste idei cum ca Fordurile sunt mai proaste. Sa luam de exemplu Skoda vs Ford. Sunt Octaviile mult mai fiabile decat Focusurile? Sau astea-s legende urbane.

Daca ma apuc sa intreb oamenii despre masini, indiferent ca e noua si are 2-3 ani, sau ca e un junghi de 15 ani, luat SH si rulat 2-3 ani de posesor, raspunsul e mereu acelasi "merge brici, de 2-3 ani n-am bagat decat benzina/motorina si ulei"....sa fie asa oare, sau fiecare din noi incearca sa nu vorbeasca despre problemele cu masina proprie, cumva din dorinta de a arata altora ce buna masina are?
adipelcz
Member
 
Mesaje: 373
Membru din: 02 Mar 2009, 14:03
Localitate: Germania
Maşina: Ford S-Max 2 (2.0 TDCi 210 CP Powershift, Titanium)

Re: De ce se devalorizeaza Focusul mai mult decat alte compa

Mesajde verga_Cip » 27 Sep 2012, 08:00

grupul VAG e fiabil, tot. Insa este si un mit urban romanesc ca VW e mai bun. Iar Skoda fiinda are motor de VW e foarte buna. De parca doar motorul ar conta! dar asta e alta discutie.

Personal tu te afli acum de cealalta parte a baricadei, pentru ca vinzi. Eu daca as fi cumparator m-as bucura. 1 ca dau banii pe o masina BUNA (ford) alta ca nu dau bani in plus pt VW care din punctul meu de vedere NU FACE!
Avatar utilizator
verga_Cip
1nsane Member
 
Mesaje: 12705
Membru din: 17 Apr 2006, 11:04
Localitate: Bacau
Maşina: Ford Focus Mk2 2.0 TDCi 100 kw 2005

Re: De ce se devalorizeaza Focusul mai mult decat alte compa

Mesajde adipelcz » 27 Sep 2012, 08:56

Nu sunt de cealalta parte a baricadei cu totul. Adica si vand, si cumpar.

M-am uitat la preturi la Skoda (nu pe site, ci la dealer). Octavia iese mai scumpa cu vro 3000-3500 Euro fata de un Focus dotat similar. Asta in mare masura datorita discount-ului mare la dealerul Ford fata de un 2% oferit de Skoda (chiar 3% daca vorbim cu directorul si e ceva chiar deosebit masina)....Deci pana una alta, mai bine dau 3000 in minus la achizitie si pierd 1500 la revanzare, ca tot pe plus ies :). Eu eram mai degraba curios daca valoarea asta de revanzare mica e datorata unei proaste fiabilitati in timp, a faptului ca masinile din grupul VAG sunt indestructibile si Fordurile-s facute din carton...intrebari de genul. Mie personal mi se pare ca toate masinile astea sunt facute cam la fel in ansamblu, diferentele sunt mici intre ele. Toate au plusuri si minusuri.
adipelcz
Member
 
Mesaje: 373
Membru din: 02 Mar 2009, 14:03
Localitate: Germania
Maşina: Ford S-Max 2 (2.0 TDCi 210 CP Powershift, Titanium)

Re: De ce se devalorizeaza Focusul mai mult decat alte compa

Mesajde claudiuvuta » 27 Sep 2012, 09:40

Orice om normal la cap se intreaba acelasi lucru. Si de asemenea, orice persoana care gandeste obiectiv nu intelege de ce VAG costa in Romania mai mult decat Ford. Raspunsul cred ca este reprezentat de catre snobismul romanilor, care prefera o marca comuna (Volkswagen) sau o marca depasita dpdv tehnologic din momentul achizitiei (Skoda), in detrimentul Ford.
Personal nu as da vreodata Focusul pe un VW Golf sau Skoda.
claudiuvuta
1nsane Member
 
Mesaje: 1756
Membru din: 11 Iul 2010, 10:36
VIN: WF0KXXGCBKBM75419

Re: De ce se devalorizeaza Focusul mai mult decat alte compa

Mesajde Melphas » 27 Sep 2012, 09:56

In RO daca nu ai bmw sau audi adus SH nu ai facut nimic.
Avatar utilizator
Melphas
Gold Member
 
Mesaje: 692
Membru din: 06 Feb 2012, 09:32
Localitate: Craiova
Maşina: Focus Hatchback 1.6 TDCI 115cp Titanium

Re: De ce se devalorizeaza Focusul mai mult decat alte compa

Mesajde claudiuvuta » 27 Sep 2012, 10:19

Nu vreau sa par ironic sau subiectiv, dar de aceea ii consider pe posesorii de Ford mai inteligenti decat media nationala a posesorilor de autovehicule :)
claudiuvuta
1nsane Member
 
Mesaje: 1756
Membru din: 11 Iul 2010, 10:36
VIN: WF0KXXGCBKBM75419

Re: De ce se devalorizeaza Focusul mai mult decat alte compa

Mesajde SKY29 » 27 Sep 2012, 12:25

Melphas scrie:In RO daca nu ai bmw sau audi adus SH nu ai facut nimic.

Cel mai mare adevar... :))
SKY29
Member
 
Mesaje: 456
Membru din: 04 Oct 2010, 17:16
Maşina: Ford Focus 3 Sport 1.6 EcoBoost 150CP

Re: De ce se devalorizeaza Focusul mai mult decat alte compa

Mesajde SKY29 » 27 Sep 2012, 12:33

Mie mi s-a sugerat de multe persoane sa iau sh chiar Golf 4 sau Golf 3.., sunt cele mai bune, maine daca ar face VW prin absurd cea mai cea masina si mai fiabila nush daca mi-as cumpara-o, nu am nimic cu aceasta marca chiar am studiat ofertele cand am comandat focusul (Jetta, Golf) dar pur si simplu nu mai suport mentalitatea romanilor viz- a-viz de aceasta marca, si sunt pline si strazile de VW...las' sa creada ei ca au masini mai bune decat a mea...daca-i intrebi pe posesorii sau fanii marcii nici macar nu stiu ca de ceva ani incoace, motoarele diesel sunt CR si nu vechile PD, o trag in continuu numai cu TDI PD ,atata stiu...
SKY29
Member
 
Mesaje: 456
Membru din: 04 Oct 2010, 17:16
Maşina: Ford Focus 3 Sport 1.6 EcoBoost 150CP

Re: De ce se devalorizeaza Focusul mai mult decat alte compa

Mesajde claudiuvuta » 27 Sep 2012, 12:44

SKY29, ai dreptate de la A la Z. Exact aceleasi motive m-au determinat sa ma indrept care Ford si nu alte marci.
Extrapoland putin pot spune ca in Romania cele mai dorite telefoane sunt iPhone, cele mai minunate masini sunt cele din grupul VAG, Nike si Puma Rules si vacantele la 5 stele all inclusive in extrasezon si zborurile low-cost sunt cel mai bun lucru inventat in turism :))
claudiuvuta
1nsane Member
 
Mesaje: 1756
Membru din: 11 Iul 2010, 10:36
VIN: WF0KXXGCBKBM75419

Re: De ce se devalorizeaza Focusul mai mult decat alte compa

Mesajde BV26CAT » 27 Sep 2012, 22:53

Aceeasi diferenta se intalneste si pe alte piete. In mare parte nu e vorba de snobismul romanului, ar insemna ca si nemtii, italienii si austriecii sunt snobi. Daca am reusi sa scapam putin de mentalitatea de pe forumurile auto "am o masina produsa de X, deci X e cel mai tare din parcare doar din acest motiv" ar fi mai bine. Totusi sa stiti ca am observat ca din toate forumurile pe care ma uit de cand caut sa schimb pejoul, si anume (ford, honda, mazda), cam aici la ford focus am dat de cei mai mari fanatici. Inchidem paranteza.

E normal ca Ford sa se devalorizeze mai repede decat VW (comparam numa cu astia, ca ei sunt lupii ai mai rai) dintr-un singur motiv important. Restul sunt detalii.
Ford nu imparte platforma tehnica cu nici un alt producator (sau ma rog, cu nici unul important care sa faca volume mari la vanzari). Nu punem la socoteala piata din America. Modelele sunt diferite. Volumele mari la vanzari inseamna posibilitatea de a negocia cantitati mari de piese cu subcontractorii. Ceea ce rezulta in preturi mai mici la piesele de schimb. Volumele mari la vanzari inseamna ca multi producatori de subansamble sunt interesati sa cumpere licente si sa produca piese. De aici din nou, concurenta si preturi scazute.
VW are acceasi platforma folosita la WV, Audi, Seat, Skoda...faceti un calcul cate piese de schimb se produc. Placutele de frana la Pejo sunt la acelasi pret cu cele de Audi, si in plus la Audi ai mai multe firme din care sa alegi. E normal ca cine isi cumpara masina second-hand sa fie interesat in primul rand de costurile de intretinere.
BV26CAT
Incepator
 
Mesaje: 96
Membru din: 04 Iul 2011, 13:10
Maşina: Honda Civic 2012 1.8 I-VTEC

Re: De ce se devalorizeaza Focusul mai mult decat alte compa

Mesajde claudiuvuta » 28 Sep 2012, 05:43

Nu vreau sa mai vad spioni pe forum :)
Hai sa iti spun eu de ce astia care mergem cu Focusul suntem mai "fanatici". Simplu, ca am iesit din sfera de gandire "VAG Rulez" si ne-am dus exact in partea cealalta, catre o marca de traditie, care isi auto-impune directia in piata. VAG lanseaza o gramada de modele si trimite haita respectiva de modele in piata, niste clone.
Luati-va fratilor VW si apoi nascociti motive pentru care VW e numarul 1, 2, 3 si 4 :))
claudiuvuta
1nsane Member
 
Mesaje: 1756
Membru din: 11 Iul 2010, 10:36
VIN: WF0KXXGCBKBM75419

Re: De ce se devalorizeaza Focusul mai mult decat alte compa

Mesajde verga_Cip » 28 Sep 2012, 09:07

ce spioni? aici orice argument solid conteaza.
si eu am scos din cal acea fraza cu VAG rules, dar sa nu subestimam VAG. Fac masini bune ...
Avatar utilizator
verga_Cip
1nsane Member
 
Mesaje: 12705
Membru din: 17 Apr 2006, 11:04
Localitate: Bacau
Maşina: Ford Focus Mk2 2.0 TDCi 100 kw 2005

Re: De ce se devalorizeaza Focusul mai mult decat alte compa

Mesajde DanielArdelian2 » 28 Sep 2012, 09:15

BV26CAT scrie:E normal ca cine isi cumpara masina second-hand sa fie interesat in primul rand de costurile de intretinere.

Fals.
Iar asta se reflecta asupra intregului argument.
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: De ce se devalorizeaza Focusul mai mult decat alte compa

Mesajde Mihai L » 28 Sep 2012, 09:19

La costurile de intretinere se uita si cine isi ia masina doua, de pilda, asa ca nu as considera-o conditie de baza la achizitia unui SH.
Mai degraba ma intereseaza starea masinii ca sa fiu nevoit sa investesc cat mai putin. In cazul in care ma pricep la reparatii sau am cunostinte care fac asta cu bani putini, pot sa mai scad din pretul masinii prin achizitia uneia cu probleme remediabile cu costuri mici.
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Re: De ce se devalorizeaza Focusul mai mult decat alte compa

Mesajde claudiuvuta » 28 Sep 2012, 10:19

Acum punand punand punctul pe "i" si virgula sub "ț" trebuie sa admitem ca Ford nu este o marca scumpa la intretinere. Reviziile sunt comparabile la pret cu cele ale Daciei Logan/Sandero. O revizie la Focus 3 costa maxim 520 de lei (inclusiv cu filtrul de habitaclu schimbat) - varianta 1.6 105 cp benzina, asa ca este un bun argument a achizitiona Ford, mai ales prin prisma costurilor de intretinere.
In legatura cu piesele de origine, de asemenea, acestea sunt mai ieftine ca acelea produse de catre alte firme concurente.
claudiuvuta
1nsane Member
 
Mesaje: 1756
Membru din: 11 Iul 2010, 10:36
VIN: WF0KXXGCBKBM75419

Re: De ce se devalorizeaza Focusul mai mult decat alte compa

Mesajde Y-GreK » 30 Sep 2012, 15:16

Aceeasi discutie am mai intalnit si pe ClubOpel, legata de devalorizarea modelelor concurente cu cele ale grupului VAG.Nu se va schimba prea curand mentalitatea aceasta, mereu posesorii de Ford, Opel, FIAT si alte marci din afara sferei de influenta VAG vor fi marginalizati si considerati fanatici, care nu reprezinta o "amenintare" sa-i zic asa marcilor supreme gen VW, Audi, Skoda, SEAT.Eu n-am fost si n-o sa fiu niciodata fan al acestui concern, nu am suportat niciodata ideea de a achizitiona o masina gen Skoda sau SEAT care sunt bazate pe aceeasi platforma cu modelele de la VW, avand aceleasi motorizari, dar mai ieftine calitativ si ca pret.Pur si simplu intervine intrebarea, de ce?
Totodata, s-a implementat gandirea cum ca VW e cea mai fiabila si mai buna marca auto existenta la noi, faptul ca putem achizitiona un Astra sau un Focus dotate si probabil mai noi decat un Golf la aceeasi bani, nu face decat sa confirme toate ideile sustinute in acest topic.
Problema e ca deja modelele consacrate ale VAG au devenit monotone si banale in tara noastra, nu exista zi in care sa nu vad Golfuri, Skode, Passaturi and so on, imaginea exclusivista de a fi posesor al unei marci VAG a apus demult.
Y-GreK
Ford Freak
 
Mesaje: 131
Membru din: 20 Sep 2012, 22:21
Maşina: Ford

Re: De ce se devalorizeaza Focusul mai mult decat alte compa

Mesajde xetix » 30 Sep 2012, 15:53

Melphas scrie:In RO daca nu ai bmw sau audi adus SH nu ai facut nimic.


Deci cum zicea si colegu un adevar mai mare nu am auzit si chiar e de ras =))
http://www.helpioana.ro

Binecuvantat este cel care nu asteapta recunostinta, caci acela nu va fi dezamagit.
Avatar utilizator
xetix
Gold Member
 
Mesaje: 803
Membru din: 31 Aug 2008, 10:03
Localitate: Sibiu/Friedrichshafen
Maşina: Ford Mondeo (B5Y) 2004 1.8l 125 cp
VIN: WF05XXGBB54A52019

Re: De ce se devalorizeaza Focusul mai mult decat alte compa

Mesajde claudiuvuta » 30 Sep 2012, 16:13

Colegu', din pacate nu e de ras...
Adica noi putem rade de ei, dar oare ei inteleg de ce radem noi? :)
claudiuvuta
1nsane Member
 
Mesaje: 1756
Membru din: 11 Iul 2010, 10:36
VIN: WF0KXXGCBKBM75419

Re: De ce se devalorizeaza Focusul mai mult decat alte compa

Mesajde xetix » 30 Sep 2012, 16:34

De mentalitatea asta romanească.Ca sunt multe persoane care își cumpăra mașina care nu și-o permit numa ca sa vadă lumea sau ca vai Doamne cine sunt ei și dacă te duci la ei în casa cade mobila pe tine.
http://www.helpioana.ro

Binecuvantat este cel care nu asteapta recunostinta, caci acela nu va fi dezamagit.
Avatar utilizator
xetix
Gold Member
 
Mesaje: 803
Membru din: 31 Aug 2008, 10:03
Localitate: Sibiu/Friedrichshafen
Maşina: Ford Mondeo (B5Y) 2004 1.8l 125 cp
VIN: WF05XXGBB54A52019

Re: De ce se devalorizeaza Focusul mai mult decat alte compa

Mesajde sofocle » 02 Oct 2012, 11:57

Una e sa intri intr-un cotet si alta intr-o sala de bal. Am exagerat ca sa se inteleaga. VW e mai aproape de clasa premium decat Ford si asta conteaza pentru majoritatea clientilor care nu sunt interesati de detalii tehnice. Ford a facut economie la stil si asta conteaza. Dealtfel se vede ca incearca sa recupereze cu fiecare nou model. Conduc FF2 si vad pe unde s-a facut economie inutil. Asa ca si Ford trebuie sa umble la mentalitate putin.
"Well, gentlemen, when the shit hits the fan, some guys run and some guys stay."
Lt. Col. Slade
Avatar utilizator
sofocle
Ford Freak
 
Mesaje: 215
Membru din: 20 Sep 2008, 02:49
Maşina: Ford Focus 2008 1.8tdci 115hp trend

Re: De ce se devalorizeaza Focusul mai mult decat alte compa

Mesajde verga_Cip » 02 Oct 2012, 12:33

Conceptual Ford nu vizeaza clasa premium! Acum s-a concentrat pe motoare mici, turbo (pe benzina, ma refer) cu un consum si noxe de invidiat! motorul de 2.5 de pe mondeo (V6-le) nu-l mai vad prin oferta si cred ca s-a renuntat la el, la fel si cel de 2.0 aspirat!
Costurile sunt alt tel, VW incearca sa le tina sub control dar nu intotdeauna reuseste.

LE: personal cred ca in maxim 1 an se va anunta un motor de 1.0 si la Toyota spre exemplu, Kia/Hyundai, si de ce nu VW. Motorul de 1.4 a avut niste critici insa a ramas, insa acum vor avea motive sa schimbe ceva!

Asta e parerea mea..
Avatar utilizator
verga_Cip
1nsane Member
 
Mesaje: 12705
Membru din: 17 Apr 2006, 11:04
Localitate: Bacau
Maşina: Ford Focus Mk2 2.0 TDCi 100 kw 2005

Re: De ce se devalorizeaza Focusul mai mult decat alte compa

Mesajde Mihai L » 02 Oct 2012, 14:43

sofocle scrie:... Conduc FF2 si vad pe unde s-a facut economie inutil.

De ce crezi ca s-a facut inutil economie...? Te-ai gandit ca daca aveai cateva chestii in plus si te costa cu 2000 EUR mai mult probabil nu ti-ai mai fi luat Focus, ci eventual Golf?

Uita-te la Logan ce bine a prins la nemti tocmai prin prisma pretului suficient de mic astfel incat sa-i faca sa uite de facilitatile Golfului... =))
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Re: De ce se devalorizeaza Focusul mai mult decat alte compa

Mesajde BV26CAT » 02 Oct 2012, 19:59

Deprecierea asta nu e intalnita numai pe piata romaneasca. Aceeasi situatie e si in UK, si in Germania, si Italia. Sunt multe articole in presa din UK in care in teste facute cu Focus sau Astra la puncte negative e trecuta deprecierea accentuata. Nici francezii nu stau mult mai bine cu ale lor marci. Asa ca partea cu mentalitatea romaneasca "VW sau Audi sau BMW second ca altceva nu conteaza" nu prea sta in picioare. Eu sunt curios de urmatoarele (poate a ar trebui sa deschid un poll):
- cati din posesorii de Focus de pe forumul asta l-au cumparat de nou.
- cati l-au cumparat de nou si si-au propus la achizitie ca in 5 ani sa-l schimbe cu alta masina. Asta inseamna ca atunci cand l-au cumparat stiau cat vor pierde la revanzare si cat costa reviziile pe perioada garantiei.
- cati l-au cumparat de nou si au de gand sa-l tina toata viata (10 ani sa zicem)
- cati l-au cumparat de second si s-au bucurat ca e mai ieftin ca un Golf
- cati l-au cumparat pentru ca Ford e o companie care iese din tipare si si-a ales un drum unic si maret in lumea asta snoaba si prin asta ii reprezinta ca personalitati deosebit de puternice unice si multilateral dezvoltate.
- cati au descoperit ca Ford e compania aia de mai sus iar ei sunt personalitatile alea de mai sus dupa ce au detinut un model anterior produs de acceasi companie.

Deci, terminand cu gluma, cred ca cine isi ia o masina noua (indiferent de marca) in ziua de astazi ar trebui sa fie constient de depreciere. Ar trebui ca toate calculele privind deprecierea si alte costuri sa se faca inainte de achizitie, si in functie de venitul fiecaruia. Daca cineva isi face credit pe 15 de ani ca sa cumpere o masina prea scumpa pentru posibilitatile lui iar apoi calculeaza cat a pierdut din depreciere + cost credit + cost intretinere masina, s-ar putea sa nu iasa deloc in avantaj la vanzare. Dar daca masina aia reprezinta castigul pe un an jumate sa zicem....pai nu mai prea conteaza ca se pierd cu 3000 de euro mai mult ca la un Golf.

Eu ca si potential cumparator de masina second caut o masina care sa-mi placa si care sa fie cat mai fiabila, sa aiba costuri de exploatare scazute. M-a contrazis cineva si a zis ca cine isi cumpara masina second nu e interesat de costurile de exploatare - il rog sa-mi enumere atunci care sunt elementele de interes, sa ma ajute si pe mine in decizia pe care sa o iau.
Deocamdata, referitor la FF3, pana nu se descopera ce are caseta aia de directie, daca e un defect de proiectare/fabricatie, nu ma mai gandesc la el ca la o varianta posibila.
BV26CAT
Incepator
 
Mesaje: 96
Membru din: 04 Iul 2011, 13:10
Maşina: Honda Civic 2012 1.8 I-VTEC

Re: De ce se devalorizeaza Focusul mai mult decat alte compa

Mesajde claudiuvuta » 02 Oct 2012, 21:03

Hai sa iti raspund:

1. Am cumparat Focusul nou
2. Nu tin sa-l schimb in urmatorii 5 ani pentru ca imi place masina asta si costurile de intretinere sunt mici
3. Nu stiu daca o sa-l tin toata viata. Deja sunt la a treia masina in ultimii 5 ani.
4. Am spus deja ca l-am cumparat nou, nu sh, insa iti pot spune ca a fost mai convenabil la achizitie ca un Golf, insa nu cu mult. Valoarea de revanzare nu ma intereseaza. Ideea e ca am vrut Focus, nu VW Golf.
5. Faptul ca Ford este o companie care isi urmeaza propriul drum este ceva de apreciat si da, personal consider ca VW e o marca comuna
6. Sunt la al doilea Ford. Am achizitionat Focusul si prin prisma experientei fericite pe care am avut-o cu Fiesta

Cele bune
claudiuvuta
1nsane Member
 
Mesaje: 1756
Membru din: 11 Iul 2010, 10:36
VIN: WF0KXXGCBKBM75419

Re: De ce se devalorizeaza Focusul mai mult decat alte compa

Mesajde adipelcz » 02 Oct 2012, 21:06

Eu mi-am luat si primul Focus de nou si il iau si pe asta la care tocmai am dat comanda de nou. Ambele in leasing. Calculul meu e simplu: pret de achizitie + cost leasing (taxe, dobanzi) + costuri intretinere + asigurari si impozite - valoare revanzare = cost total cu detinerea (acel total cost of ownership din engleza). Impart suma asta la un numar estimativ de luni cat tin masina (sa zicem ca 5-7 ani e ceea ce consider eu ca eficient, la un rulaj de 20-25k pe an) si imi rezulta un cost lunar pe care il am sa ma dau cu masina (exceptand combustibilul). Totul este sa iti permiti acel cost lunar.

Valoarea de revanzare la 5-7 ani nu influenteaza acest cost lunar cu mare lucru. Un cost de achizitie mai mic cu 3-4 mii de euro e de preferat unei valori de revanzare mai mare cu 2000 euro.

Pana una-alta, daca la Ford pot lua un Focus ce are pret de lista de 24.000 euro cu 20.000 si il vand cu 5000, in timp ce la VW iau un Golf dotat similar cu 24.000 (redus de la 25.000) pe care il vand cu 7000, prefer Ford pentru ca 20-5=15 fata de 24-7 care face 17. Situatia asta e valabila acum, pentru ca Ford acorda reduceri considerabil mai mari fata de grupul VAG.
adipelcz
Member
 
Mesaje: 373
Membru din: 02 Mar 2009, 14:03
Localitate: Germania
Maşina: Ford S-Max 2 (2.0 TDCi 210 CP Powershift, Titanium)

Următorul

Înapoi la Versus

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori

Cine este conectat

În total sunt 2 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 2 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 1197 pe 04 Aug 2014, 15:23

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login