Switch to full style
Care e mai buna? Comparatii intre diverse modele/marci de autoturisme.
Răspunde

Focus 3 1.0l 125 cai vs 1.6tdci 95cai

17 Dec 2012, 16:25

Intre cele doua motoare 1.0l 125 cai si 1.6tdci 95cai diferenta de pret este de 700euro. Din ce am vazut pana acum cele doua motoare par a se comporta asemanator cu un avantaj pentru cel pe benzina care urca mai mult in ture si suna mai sportiv.
Diferenta de consum am vazut ca este in jur de 1l/100km adica 150l/15000km, cam cat fac eu pe an.
Despre revizii nu am vazut nimic pana acum; stiu ca la benzina nu trebuie schimbat filtru de combustibil decat foarte rar, dar in rest nu mai stiu.
Scopul meu ar fi sa fac un calcul pentru costurile de utilizare pentru 5 ani sa vedem care ar fi mai economic.

Re: Focus 3 1.0l 125 cai vs 1.6tdci 95cai

17 Dec 2012, 16:34

Eu as merge pe 1.0

Re: Focus 3 1.0l 125 cai vs 1.6tdci 95cai

17 Dec 2012, 16:42

Si eu as merge tot pe 1.0l, desi nu am avut timp sa fac drive test sa ma conving, insa din ce am vazut cred ca mi-ar placea mult. Si in plus dupa 4 ani de condus masini diesel parca simt nevoia ca din cand in cand sa aud motoul urland intre 4000 si 6000 ture :D
Daca as putea vedea o lista comparativa cu pretul primelor 5 revizii as putea alege motorul castigator!!

Re: Focus 3 1.0l 125 cai vs 1.6tdci 95cai

17 Dec 2012, 16:57

1.0 nu consuma mult pe autostrada? banuiesc ca 1.6 diesel e mult mai relaxat la viteze mari.

Re: Focus 3 1.0l 125 cai vs 1.6tdci 95cai

17 Dec 2012, 17:02

la 130 are 7 cu a.c. pornit, mai mult decat rezonabil iar reviziile sunt cu siguranta mai ieftine decat la diesel

Re: Focus 3 1.0l 125 cai vs 1.6tdci 95cai

17 Dec 2012, 17:17

Cati km mergi pe an?

Re: Focus 3 1.0l 125 cai vs 1.6tdci 95cai

17 Dec 2012, 17:19

a scris in primul post ~15000

Re: Focus 3 1.0l 125 cai vs 1.6tdci 95cai

17 Dec 2012, 17:21

Mi-a scapat, scuze... La km aia 1.0 ar fi o alegerea. Motorul este mai dinamic, insa daca o calci va consuma proportional cu talpa. Diesel-ul este mai economic, insa doar daca faci drumuri medii spre lungi. La drumuri scurte, cu motorul rece consumul la diesel este mai maricel. Nu uita de DPF, deci ceva griji in plus. Reviziile nu sunt mult mai ieftine la benzina turbo.

Cel mai bine ar fi sa conduci ambele motorizari si sa vezi care iti place...
Ultima oară modificat de razvann pe 17 Dec 2012, 17:35, modificat 1 dată în total.

Re: Focus 3 1.0l 125 cai vs 1.6tdci 95cai

17 Dec 2012, 17:34

7%? :shock:
mie cu motorul de 1.6i 100cp la 130-140 km/h ,cu AC pornit,imi ia 5,5-5,8% consum instantaneu la mers constant.si are cutie cu 5+1 trepte(ff2).la 1.0 125 cp parca are 6+1 trepte,asa ca mi se pare enorm 7%.
reviziile la benzinare sunt 50% fata de diesel.iar in motorul de 1.0 intra muult mai putin ulei,care e cam cel mai scump dintre consumabile.
important e sa faci un drive test sa simti masina,sa nu fii dezamagit pe urma.si important e la ce folosesti preponderent masina.eu fac multe drumuri scurte (dus dimineata "odorul" la scoala,luat uneori de la scoala si dus la antrenamente),de multe ori nici n-apuca motorul sa se incalzeasca.
si eu as merge tot pe 1.0.

Re: Focus 3 1.0l 125 cai vs 1.6tdci 95cai

17 Dec 2012, 17:37

nici la vale nu-ti ia atat, 1.6 benzina iti ia cam 8.5 - 9 la 130 - 140

dar hai sa nu vorbim aici de consumul ff2 1.6 benzina

Re: Focus 3 1.0l 125 cai vs 1.6tdci 95cai

17 Dec 2012, 17:38

Consumul instantaneu nu este relevant, deoarece este influentat de multi factori. Pentru o imagine mai corecta ar trebui sa mergi 100km la 130-140km/h.

Nu prea poti compara consum si revizii la benzina turbo cu benzina aspirata...

Re: Focus 3 1.0l 125 cai vs 1.6tdci 95cai

17 Dec 2012, 17:56

Pentru 15000 km:
cu 6%*5.93(diesel/l) rezulta 5337ron
cu 7%*5.78(benzina/l) rezulta 6069
Deci cu motorul de 1.0l cheltui cu 732 ron/15000km mai mult.
Intre 1.0 si 1.6 avem: 165(RCA) + 20 (impozit)=185 ron~40Euro/an.
Asta inseamna 540ron/an cost suplimentar pentru benzina fara a tine cont de diferenta de pret a reviziei.

In Belgia pentru RCA nu pot calcula insa pentru impozit sunt 127Euro/an diferenta, deci cred ca ar fi mai ieftina varianta pe benzina.
Masina as cumpara-o din Romania sigur, deoarece e mai ieftina cu vreo 2000Euro minim, insa nu stiu daca o sa fiu nevoit sa o inmatriculez in Belgia sau nu.

Re: Focus 3 1.0l 125 cai vs 1.6tdci 95cai

17 Dec 2012, 18:07

Nu stiu de unde ati scos voi consumul extra-urban la motorul de 1 litru de 7.....cand el este dat de producator de 4.2.....deci niste aberatii absurde sa il comparari cu cel de 1.6 100cp la consum.

Referitor la afirmatia colegului "addy2002":
addy2002 scrie:1.0 nu consuma mult pe autostrada? banuiesc ca 1.6 diesel e mult mai relaxat la viteze mari.

1.0 EcoBoost 125CP are viteza maxima constructiva de 193 km/h iar 1.6 TDCi 95CP are viteza maxima de 180....de unde rezultam ca motorul de 1.0 se simte mai il largul lui la viteze mai mari.

Re: Focus 3 1.0l 125 cai vs 1.6tdci 95cai

17 Dec 2012, 18:18

laurashgeo:in urmatori 2-3 ani motorina o sa fie mai scumpa cu 30-40% fata de benzina......deja de la 1 ianuarie accizele la motorina vor creste de la 130 la 150 euro pe baril iar cele la benzina vor ramane neschimbate....si dupa cum spune tratatul cu FMI pe fiecare an vor trebui sa creasca.Deci in urmatori ani diferenta de 3-4% intre consumul la diesel si benzina nu va mai fi simtita din cauza pretului extrem de mare al motorinei.

Plus ca in calculul tau nu ai luat in seama si costul de intretinere al unei masini diesel si cel al unei masini pe benzina....unde diferenta este semnificativa.

Re: Focus 3 1.0l 125 cai vs 1.6tdci 95cai

17 Dec 2012, 18:47

Defineste ce inseamna "semnificativa"

Re: Focus 3 1.0l 125 cai vs 1.6tdci 95cai

17 Dec 2012, 19:06

In primul rand Filtrul de motorina de la 1.6 tdci costa cat toate consumabilele de la motorul de 1.0....plus ca din cate am auzit la motorul de 1.0 ar intra un maxim de 3 litri de ulei spre deosebire de cei 4 litri si 200-300grame de la 1.6.....deci mai reducem si 2 litri de ulei la revizie.

Iar daca vorbim pe termen lung se stie problemele cu injectoarele la motoarele diesel.

Re: Focus 3 1.0l 125 cai vs 1.6tdci 95cai

17 Dec 2012, 20:23

Adrian_Rujan scrie:Iar daca vorbim pe termen lung se stie problemele cu injectoarele la motoarele diesel.

Cu injectoarele n-au prea mai fost probleme, dar au fost cu EGR-ul si cu DPF-ul.
Iar regenerarea DPF-ului este o chestie enervanta.

Re: Focus 3 1.0l 125 cai vs 1.6tdci 95cai

17 Dec 2012, 20:44

Nu prea am auzit de probleme cu DPF-ul nou, fara aditiv. Insa daca se merge preponderant urban, cu drumuri scurte, DPF-ul este o grija in plus. La o exploatare normal DPF-ul ar trebui sa tina cam 200.000km (cifra am gasit-o intr-un press release Ford).

Motorul Ecoboost 1.0 este foarte nou si nu se stie nimic despre fiabilitate. Injectoare, volanta dezechilibrata (parca e tot cu masa dubla ?), etc. TDCI-ul este ultra folosit si se cam stie la ce te poti astepta de la el. Adica unul este mai dinamic, mai placut la condus, dar nu sti mai nimic despre el in afara de ce ne spun cei de la marketing, celalalt este ceva mai economic dar iarna se incalzeste mai greu si este putin mai pretentios.

Ambele au avantaje si dezavantaje. Una peste alta pe o masina compacta de 1300Kg, la o medie de 15000km/an parca are mai mult sens un motor benzina. Benzina turbo e si mai bine...
Ultima oară modificat de razvann pe 17 Dec 2012, 20:57, modificat de 2 ori în total.

Re: Focus 3 1.0l 125 cai vs 1.6tdci 95cai

17 Dec 2012, 20:51

Daca mai luam in calcul si problemele care la au in general iarna masinile diesel eu zic ca balanta se inclina vizibil spre motorul de 1.0.

Pana la urma singurul avantaj al motoarelor diesel este sau era consumul.....daca o masina pe benzina iti poate oferi un consum asemnator eu zic ca nu exista absolut nici un motiv sa stai pe ganduri.

Re: Focus 3 1.0l 125 cai vs 1.6tdci 95cai

17 Dec 2012, 21:49

Ai uitat de cuplu. In cazul reprizelor este important, iar la reprize o cilindree mica este in dezavantaj. Un drive test poate fi edificator...

Re: Focus 3 1.0l 125 cai vs 1.6tdci 95cai

17 Dec 2012, 22:17

200Nm/1800rpm nu cred ca este un cuplu mic iar in combinatie cu cei 125cp/6000rpm este mult peste motorul de 1.6 tdci care la peste 3600rpm incepe sa se plafoneze.
Singurul lucru care nu imi place este greutatea exagerata a masini....are 1260kg au ingreunato exagerat.
Am inteles ca va aparea Fiesta facelift cu acest motor de de 1 litru si 125 cp insa datorita greutati mai mici de pana in 1100 kg va avea un consum mai mic si masina va fi mult mai rapida>>>din datele celor de la ford masina va face 0-100km/h in 9.4 secunde.

Re: Focus 3 1.0l 125 cai vs 1.6tdci 95cai

17 Dec 2012, 22:36

De asta spuneam ca un drive test este recomandat. Conteaza ce asteptari are cel care cumpara masina. Ce mie mi se pare o mororizare cu reprise foarte bune lui poate sa i se para doar una decenta. Nu am condus diesel-ul de 95cp, insa conform datelor de pe hartie la reprize motoarele sunt comparabile.

Re: Focus 3 1.0l 125 cai vs 1.6tdci 95cai

18 Dec 2012, 10:41

Va multumesc la toti pentru sfaturi. Credeti-ma ca m-am gandit deja la toate cele spuse de voi aici. Singura necunoscuta este costul primelor 5 revizii. Am intrebat pe zona Comerciala, si astept raspunsuri de acolo.

Re: Focus 3 1.0l 125 cai vs 1.6tdci 95cai

18 Dec 2012, 10:50

Sa ne ti si pe noi la curent.

Re: Focus 3 1.0l 125 cai vs 1.6tdci 95cai

18 Dec 2012, 22:18

laurashgeo scrie:Pentru 20000 km:
cu 6%*5.93(diesel/l) rezulta 7116ron
cu 7%*5.78(benzina/l) rezulta 8092ron
Deci cu motorul de 1.0l cheltui cu 976 ron/20000km mai mult.
Intre 1.0 si 1.6 avem: 165(RCA) + 20 (impozit)=185 ron~40Euro/an.
Asta inseamna 790ron/an~172Euro cost suplimentar pentru benzina fara a tine cont de diferenta de pret a reviziei.

Am primit si raspuns la intrebarile mele de la Tiriac Auto; preturile sunt in euro fara TVA.
Revizie Km..1.0l 125 cai...........1.6tdci
20.000......140.........................211
40.000......315(160=4bujii).........241
60.000......140.........................211
80.000......315(160=4bujii).........241
100.000......140........................211
120.000 352(distributie) 537(distributie)
Total 6ani 1402+24%=1739E 1652+24%= 2049E
Deci diferenta ar fi de 310Euro/6ani=>52Euro/an e mai ieftina revizia la benzina.
172-52=120euro/an cost suplimentar la benzina fata de diesel.
Deci sa concluzionez pentru 5-6 ani cat ma gandesc sa tin o masina noua costurile la varianta pe benzina sunt mai mari cu 600-700euro.
Diferenta la achizitie intre 1.0 125cai vs 1.6tdci 115cai este de 1200 euro~care se recupereaza din diferenta la intretinere in 10 ani.
Benzina este viitorul!!!!!
PS:Toate aceste calcule sunt facute netinand cont de faptul ca motorina se va scumpi mult mai mult ca benzina, asta incepand cu 01 ianuarie.

Re: Focus 3 1.0l 125 cai vs 1.6tdci 95cai

18 Dec 2012, 22:36

Dai in .... ..... nu e posibil sa coste 4 bujii 160 euro(880lei).Hai sa fim seriosi cele mai bune bujii de la NGK cele cu iridium costa 50 euro.
Sa nu mai zic ca e bataie de joc sa dai 140 euro adica 770 lei pe 3 litri de ulei si 2 filtre(ulei si aer)....>Crede-ma ca aici tu ai o problema daca te duci la ei si accepti sa isi bata joc de tine.

Re: Focus 3 1.0l 125 cai vs 1.6tdci 95cai

18 Dec 2012, 22:58

Preturile atat pentru benzina cat si pt diesel sunt de la acelasi dealer, deci e foarte bine sa le compari!
Am primit si oferta de la Neste pentru primele 3 revizii si e aceeasi diferenta de ~50Euro/revizie in favoarea benzinei!

Re: Focus 3 1.0l 125 cai vs 1.6tdci 95cai

18 Dec 2012, 23:30

laurashgeo scrie:
laurashgeo scrie:
Benzina este viitorul!!!!!


ca sa nu mai spunem ca daca ai benzina, dupa ce iti iese din garantie poti sa iti pui GPL pe ea si costurile cu combustibilul vor fi mai mici decat la diesel.

Re: Focus 3 1.0l 125 cai vs 1.6tdci 95cai

18 Dec 2012, 23:40

Asta daca iti place sa mergi cu butelia dupa tine....Eu personal nu agreez ideea.

Re: Focus 3 1.0l 125 cai vs 1.6tdci 95cai

19 Dec 2012, 00:30

Eu am Focus 2 1.6 TDCi 90 CP, deci performante similare cu Focusul 3 de 95 CP. Am avut o saptamana un Focus 1.0 EcoBoost de 125 CP. Pot sa va spun ca e muuult mai nervoasa si mai placuta la condus decat masina mea. Cand m-am urcat dupa o saptamana in masina mea (care are 30,000 Km, nu e un jaf) mi se parea ca abia se misca. Motorul EcoBoost e foarte economic daca mergi usor, dar consumul creste daca mergi tare.
Mai e un lucru de care trebuie sa ti cont: taxa de prima inmatriculare, impozitul si asigurarile.
La 15,000 de km pe an cred ca iesi mai ieftin cu EcoBoost-ul. In plus e si mai placut de condus.
Din cate am citit EcoBoost-ul de 1.0 are curea de distributie in ulei, care se schimba la 240,000 Km. Sa nu fie o greseala.
Eu as merge pe EcoBoost, motorul m-a uimit, a fost mult peste asteptarile mele.
Răspunde