de Y-GreK » 15 Mar 2014, 13:25
Intre Focus MK2 si Astra J...as lua Astra J fara nici-o ezitare.Am avut Focus MK2 1.8i Titanium X, o masina foarte dotata si sportiva, dar nu mi-a dat impresia unei masini "inchegate" sa zic asa, ca sa nu mai zic ca acum s-a devalorizat foarte mult acest model, si ar cam trebui sa tii cont si de acest aspect.Nu prea gasesti un Astra J decent la pret de Focus MK2 din aceeasi ani, iar acest fapt spune multe.Calitatea unei masini se reflecta si in pretul de revanzare, dar daca esti Ford-ist convins, MK2 este o alegere BUNA, mai buna decat Astra H, dar nu mai buna fata de Astra J.
O comparatie corecta este cea dintre Focus MK3 si Astra J unde se schimba macazul.Noul Focus este mai bine antifonat, mult mai confortabil fata de generatia precedenta, dar cel mai mult imi place ca nu si-a pierdut din sportivitate.Designul este discutabil, dar inveti sa o adori din ce in ce mai mult pe zi ce trece.Eu cand am vazut MK3 in poze mi s-a parut destul de ciudat si mi-a lasat un gust amar, dar toate acestea s-au schimbat cand am vazut-o pe viu.Pentru Astra J este dezamagitor faptul ca nu are suspensie independenta spate, unde este penalizata grav la tinuta de drum in cazul in care... sa zicem ca ne place viteza.Un alt dezavantaj pentru J este greutatea mai mare fata de MK3, acest dezavantaj se reflecta in consum si demaraj.Astra se descurca onorabil doar cu motoare de 1.7 diesel in sus (min. 125 cai)
Observatie : Astra J cu motor de 1.3CDTI nu este o alegere inteleapta.
Nu ne-ai zis de ce buget dispui, oricum, trecand peste acest detaliu "minor", as alege Astra J in detrimentul Focusului MK2 oricand, indiferent de cat de sport este si ce tinuta de drum are. Eu inteleg ca Focusul cu asta se lauda cu primele 2 generatii in clasa compacta, dar nu a fost de-ajuns sa detroneze Golful si Astra, iar acest fapt s-a resimtit cel mai mult, odata cu aparitia Focusului MK3, unde se vede ca Ford a invatat din greseli, iar acest model chiar a spart gheata in clasa compacta, imbinand calitatea si performantele in vederea crearii unei masini de succes.