De la Audi la Ford (Focus MK3) ... and probably back.
Din noiembrie 2013 sunt si eu proprietarul unui Ford Focus 3, de 1600 cmc TDCi si 115 cai putere. Am tot cautat anul trecut sa imi schimb masina si am dorit sa fie una noua, intrucat nu aveam incredere in ce se vinde pe piata. Stiti foarte bine cu totii ca ce gasesti pe mobile.de la 200.000 de km si pret X, il gasesti la acelasi pret in Romania dar la jumate de km in bord. Nimeni nu stie sa iti spuna nimic despre masina, ca e al nu stiu catelea vanzator. Cu exceptia cazului in care iei masina second din reprezentata nu ai un istoric de incredere, dar si pretul de reprezentata e altul.
Am cautat deci masini noi, iar in gama de pret pe care il puteam aloca, nu prea am vazut decat Focusul, Skoda Rapid, Skoda Octavia, Dacii (Dusterul era o optiune), Kia Sportage, Renault Captur si cam atat. IN primul rand mi-ar fi placut Sportage-ul, dar la noi reducerea de pret fata de pretul de lista era prea mica si nu se incadra la pretul meu, iar preturile de pe mobile.de, care s-ar fi incadrat in bugetul meu, nu stiu daca erau reale, caci le-am scris la 2 dealeri pentru programare de test si eventual contract dar nu mi-au raspuns. Am fost sa intreb la Dacia de noul Duster si de Captur, dar desi era lansat de mai bine de o luna Dusterul, iar Capturul chiar mai mult de atat (la Captur chiar era zi de porti deschise pentru testare, dar ei nu aveau masina- la Oradea era asta), nu aveau nimic in reprezentata, nici pentru drive test, dar nici macar expus sa poti vedea cum arata, de ce spatii de pasageri si bagaje beneficiezi, confort, etc… Skoda mi-a placut, atat versiunea Rapid, cat si Octavia. Rapidul se incadra usor in buget dar era mai mic decat masina de familie pe care mi-o doream, iar la Octavia nu faceau chiar atat de mari reduceri pe cat mi-as fi dorit sa ma pot incadra si cu ceva optionale.
Asa am ajuns la Ford, la care mi-a placut din prima aspectul exterior, bordul la interior, marimea portbagajului, consumul (declarat) si discountul mare care se facea inca de la producator. Cu discounturi de la producator deci, impreuna cu discountul de la reprezentanta si cu programul rabla am reusit sa configurez o masina cu pret de lista de 22.650 euro, al carui pret final a fost 15.900 euro. Masina a sosit intr-o saptamana intrucat exista pe stoc in tara, iar discutia cu reprezentatul de vanzari de la configurare si pana la predarea masinii a fost foarte buna.
Pana aici toate bune si frumoase. Inainte sa trec mai departe fac precizarea ca inainte de aceasta masina am avut un Audi A4 break, 90 de cai, euro 3 din 1999, luat in 2007 si vandut anul trecut, dupa ce a facut la mine in 6 ani circa 75 de mii de km.
Acum revenind la Ford, trebuie sa spun ca in cele 2 luni si 2000 de km efectuati am mai multe nemultumiri la care nu ma asteptam de la o masina noua. In primul si in primul rand consumul. Oricum as conduce, si in oras si in afara, nu reusesc sa ma apropii la mai putin de 1 litru de consumul declarat de Ford. Am consum in oras de 7,2 % in oras si de 4,7-5,3 in afara (astea sunt consumuri din luna noiembrie cand era cald, pentru cei care vor sa puna pe seama frigului acest consum). Acest consum il aveam si cu Audi-ul din 1999, cu motor de 90 de cai, euro 3 si mai greu cu 40 de kilograme decat Fordul de acum si obtineam consumurile alea, fara a avea computer de bord care sa ma faca sa conduc in frana de motor, sa il calc mai putin agresiv la accelerare ca sa nu vad consum de 35 de litri instantaneu, deci in general consumuri cu mai putina grija din partea mea in privinta condusului sportiv. Pai dupa 14 ani de progres tehnologic, nu reuseste Ford cu noile turbine si injectoare si pompe de injectie, grile fata de inchidere automata si mai stiu eu cate sa scoate un consum mai bun decat Audiu-ul de acum 14 ani. Sau oare minciunile astea trecute in cartile tehnice in privinta consumului sunt practicate de toti producatorii. Totusi, in 2010 am ami cumparat o Toyota Yaris care se incadreaza la consum (marja de maxim 0,5 litri), la fel, fara prea mare deranj din partea mea in privinta stilului de condus.
Trecem de consum si mergem mai departe. De multe ori, cand pornesc de pe loc (deci nu cand bag in treapta intai) se aude un zgomot metalic, asa ca de arc sau foaie de tabla care vibreaza. Am vazut ca si altii au problema aceasta si nu prea i-au dat de cap. Voi merge cu urmatorul drum la Oradea sa verifice masina, caci la telefon cum le-am explicat nu pareau sa stie cam ce ar fi problema.
Alta problema: cat de mare trebuie sa fie costul la un amarat de lampa de plafoniera, de nu ii pui si intrerupator la cea de la pasagerii din spate? Adica daca aia din spate vor sa se uite peste ceva, sa citeasca ceva, sau copiii sa se joace cu ceva la un drum mai lung, trebuie sa imi bata si mie, soferului lumina in ochi? Si mai mult de atat, la lampa asta de la sofer, nu puteau sa ii puna si un led la intrerupatorul ala sa nu bajbai dupa el pe intuneric si sa ma enervez si sa ma distraga de la drum? Masina asta e facuta la Koln, dar se pare ca sunt alta foaita de nemti decat cei de la Audi, BMW sau Mercedes.
Mai am doar 2 nemultumiri, deci va rog sa aveti rabdare: capacul de la rezervor, de ce nu se inchide atunci cand inchizi masina? Chiar avem nevoie de surprize sa ne bage cine stie cine, cine stie ce prin rezervoare? Era si ala un effort prea mare sa ii faca incuietoare?
Iar ultima nemultumire ar fi in privinta spatiului pentru picioare a pasagerului din dreapta si a ergonomiei tetierei, care il tine pe pasager cu capul in piept, lucru inconfortabil si la drumuri mai scurte, daramite la drumuri de concedii facute la mii de kilometri. Masina asta are cu 8 centimetri mai mult decat Audi-ul vechi, iar motorul este mai mic, doar 1,6 la Ford fata de 1,9 la Audi si totusi la Audi puteam intinde picioarele la maxim chiar si eu la 1,80 metri, dar la Ford nici macar nevasta de 1,70 nu poate, decat daca da scaunul in spate de nu mai lasa loc pentru pasagerul din spate de pe bancheta. Cat despre tetiera … ce sa mai si zic; mare chestie inginereasca sa o faca flexibila sa o poti aseza dupa cum iti place. Cine vrea sport sa si-o aplece in fata, cine vrea confort si sta stea cu capul drept sa o lasa mia pe spate (iar zic, probabil v-ati saturat deja, dar la Audi asa era, de acum 14 ani).
Astea le-am constatat la mine. Mai vad pe altii ca se plang pe aici pe forum de multe chestii. Cineva zicea chiar de pete de rugina pe dedesubt dupa 2 ani de utilizare. Sper sa fie caz izolat, chiar singurul, ca totusi la Audi nici dupa 14 ani nu aveam pic de rugina pe dedesubt. Desi daca ma gandesc la vecinul care are Ford din 2000 si anul trecut i-a sudat alte praguri si ceva la podeaua de la pasager parca nu de la sofer, poate ca totusi ar trebui sa ne asteptam si la din astea.
Acuma intelegeti de ce topicul se numeste asa cum se numeste. Stiu ca sunteti multi fani carora nu o sa va placa faptul ca, sigur, putin denigrez aici marca, dar nu pot sa nu refulez din nemultumirile astea, la care nu ma asteptam dupa 14 ani intre o generatie si cealalta. Ca materialele nu sunt la interior cum erau in Audi, sigur, nici pretul nu e la fel. Tabla nu trebuie peticita nici dupa 14 ani; sigur, nici pretul nu e la fel. Ca atunci cand trec peste denivelari nu se aude zgomotul acela infundat, de directie solida, nu un zgomot de bucsaraie de Dacie; sigur, nici pretul nu e la fel.
Dar sunt lucruri care imi plac, pentru a termina intr-o nota mai optimista si pentru a mai tempera multele injuraturi la care ma astept sa mi le aud: masina e mai stabila in curbe (Audi-ul nu avea nici ESP, nici alte sisteme de stabilitate, doar un banal ABS); am 8 airbaguri, fata de doar 4 la Audi; Fordul trage mai bine, caci are 115 cai, nu doar 90; portbagajul e mai mare cu ceva, atat cat sa conteze pentru mine; am N-Sync, foarte comod de vorbit la telefon in timpul mersului si chiar sunt surprins ca functioneaza bine; se aude si sunt auzit excelent. Si de ce sa nu spun, masina e mai frumoasa decat modelul din 1999 al Audi-ului.
Cam asta ar fi asa pe scurt experienta mea de pana acum cu Focusul 3. Nu prea incurajator pentru viitor, dar va fi masina mea pentru urmatorii 10 ani, cel putin la nivel estimativ. Dupa … daca nu voi avea buget de masina noua si probabil nu voi avea, caci oricum nu vreau sa investesc intr-o masina cat intr-o casa aproape, chiar daca am banii, decat daca voi ajunge sa ma arunce banii afara din casa, va fi un second Audi (Q3, A4-A6 combi / allroad). Voi mai scrie despre Focus incercand sa tin un jurnal de bord, poate util si pentru altii. Numai bine.
- mirceaZL
- Incepator
- Mesaje: 89
- Membru din: 01 Dec 2013, 23:48
- Maşina: Ford Focus 1.6 TDCI 115 CP, Trend