Switch to full style
Prezentari cu masini, poze, biografii, liste
Răspunde

Focus 1.8TDCI Turnier

04 Mai 2015, 21:39

Salutare. Am aterizat si eu printre voi. Cu putin efort am reusit sa achizitionez in luna februarie a lui 2015 un Focus II din 2006, 1.8 TDCI, 115CP. Sa incep peripetiile:
Oscilam intre Golf IV Variant( suma mea de maxim 4.000 euro, nu-mi oferea un an mai bun de 2000-2001), Passat Variant, Focus II Turnier. Le-am condus pe toate, m-am decis cu greu la Ford, tinand cont de anul masinii, stabilitate, si starea generala a celor incercate.
Cand am achizionat masina, avea aprox. 233.000 km ( Reali presupun ca avea cam 280.000, avand in vedere ca am gasit peste cateva zile, o hartie de la ITP-ul facut cu o luna in urma si scria acolo 280.000km la bord, unicul propietar in Romania, probabil scazand 50.000, a sperat la un pret mai bun. Cartea service avea date pana la 140.000km, am gasit insa mai multe chitante/facturi cu revizii facute ulterior in Italia. Nu prea reusesc sa inteleg traseul masinii, dar nu ma mai stradui.
Inainte de a o cumpara, am fost la cateva constatari si se prezenta cu urmatoarele probleme:
-pivot stanga fata
-bucse bascula fata ( la constatare am observat o imbatranire generala a cauciucului bucselor, semn ca masina statuse ceva timp, dupa cum mi-a spus si vanzatorul, vechea poveste cu soferul de TIR):))
-maner interior dreapta fata defect, se deschidea usa actionand manerul mic, ce blocheaza usile

Avand in vedere ca in rest masina se prezinta cat de cat bine, am negociat de la 3650 E la 3250E.

Dupa rezolvarea problemelor cu care am cumparat-o, au inceput sa apara altele:
-fulie alternator (sunet ciudat in zona distributiei, scartait la relanti)
-trepidatii in volan la franare, apoi si in mers
-"soricei" in portbagaj
Avand in vedere ca ultimul schimb al distributiei a fost la 146.000km, am decis sa schimb distributia, fulia alternatorului, si tot ansamblul acela de curele/role, etc. Intrand in service, am zis sa-i fac si revizia desi a fost facut la "230.000" si acum are 238.000.
Am cumparat piesele, acum stau dupa programul mecanicului, care e exagerat de aglomerat.
Am tot cautat un mecanic la care sa apelez mereu, dar din pacate nu reusesc sa gasesc unul indeajuns de serios.

In cele 2 luni de cand o am, am parcurs aproximativ 5-6000 km, sunt multumit in general de masina, se misca bine, e stabila, are "nerv"( se simte diferenta intre cei 75cp ai golfului 3 Variant Benzina pe care l-am avut si cei 115 ai acestui TDCI). Ca si consum as zice ca e putin cam mare comparativ cu ce consum declara alti posesori. Cel mai mic consum extern pe care l-am putut scoate a fost de 5,4 l/100km extraurban, 2 pasageri fara bagaje, pe ruta Iasi-Buzau, mers intins de 110-130km/h), iar in oras 7,6 l/100km.
In prezent, mergand mai mult in oras, consumul bate la 8 l/100km.Condus normal, rareori accelerari mai in forta.Un consum mediu as zice 7 l/100km.
Am ales un diesel datorita kilometrilor numerosi pe care ii fac zilnic si momentan nu imi pare rau.
Ca planuri pe termen scurt:
-rezolvarea problemei cu distributia/transimisia si ce mai e pe acolo
-am observat de cateva zile o bataie in timpul virarii si accelerarii in curbele la stanga, pe drum denivelat, probabil un cap de planetara
-schimbarea celor 2 bucse tip fluture ale puntii spate

Wishlist:
-carena stanga fata care este sparta
-carcasa calculator
-brat stanga fata (pare un pic curbat, distanta un pic mai mare intre roata si aripa fata de dreapta)
-jante si cauciuri de vara
Dupa ce o pun la punct d.p.d.v tehnic, mi-ar placea sa-i pun un subwoofer precum cel de ST, sau ceva mai subtil, sa nu ocupe prea mult loc sau sa incomodeze in vre-un fel, un player Sony-modelul oval, sau ceva AM cu aspect clasic.
Cam asta e romanul Fordului meu. Bani si chef sa fie, ca usor usor le pun la punct pe toate. Sper doar sa nu apara alte probleme mai grave, care sa-mi taie cheful de masina asta.
Imagine

Re: Focus 1.8TDCI Turnier

06 Mai 2015, 09:53

Salutare,

Si bun venit, la mai multi km si cat mai putine probleme, sa il stapanesti sanatos,

Re: Focus 1.8TDCI Turnier

07 Mai 2015, 10:23

Motorul duce mult si bine, am vazut logan dci taxi cu 600.000 km si mergea f bine. De consumabile sa nu-ti bati capul.. astea se schimba la orice masina.

Re: Focus 1.8TDCI Turnier

07 Mai 2015, 11:36

Pregateste-te de ambreiaj (ma gandesc la trepidatiile alea, desi poate ia noroc si dispar dupa ce lucrezi la suspensie), dar partea buna va fi ca te va mai tine vreo 200k km. Bafta.

Re: Focus 1.8TDCI Turnier

07 Mai 2015, 16:37

$1 scrie:$2regateste-te de ambreiaj (ma gandesc la trepidatiile alea, desi poate ia noroc si dispar dupa ce lucrezi la suspensie), dar partea buna va fi ca te va mai tine vreo 200k km. Bafta.


Trepidatiile am observat ca se amplifica odata cu viteza, indeferent daca este cuplata vreo treapta de viteza sau nu. Sper doar sa fie o janta stramba, un plumb sarit. In weekend sper sa rezolv cu distributia, transmisia si revizie si poate are timp Nea Mecanicu' sa verifice si aspectul asta.
$1 scrie:$2alutare,

Si bun venit, la mai multi km si cat mai putine probleme, sa il stapanesti sanatos,


Bine v-am gasit.

$1 scrie:$2otorul duce mult si bine, am vazut logan dci taxi cu 600.000 km si mergea f bine. De consumabile sa nu-ti bati capul.. astea se schimba la orice masina.

Nu cred ca sunt aceleasi motoare... 1.5dci de la Renault si 1.8tdci de la Ford, dar sper sa tina la fel de mult.

Re: Focus 1.8TDCI Turnier

07 Mai 2015, 16:51

Bine ai venit pe forum si multi km in continuare fara probleme !
$1 scrie:$2otorul duce mult si bine, am vazut logan dci taxi cu 600.000 km si mergea f bine. De consumabile sa nu-ti bati capul.. astea se schimba la orice masina.

Nu cred ca exista termen de comparatie intre dci-ul de pe logan si tdci-ul de pe ford. Cunosc cel putin 5 cazuri printre
apropiati care desi au intretinut ca la carte masinile niciunul nu a trecut de 200.000 km fara reparatii majore la motor, injectoare, pompe de injectie , turbo sau alte defecte! Cred ca din acel motor cu 600.000 km de pe logan nu a mai ramas decat chiulasa, restul Dumnezeu cu mila. Atat cu off topicul , sa nu poluam topicul omului !

Re: Focus 1.8TDCI Turnier

07 Mai 2015, 23:12

Revin cu doua update-uri.
1. Parbrizul avea o crapatura cand am cumparat masina, l-am schimbat in Iasi. Am cautat la cateva firme, am gasit preturi de la 270 lei AM( cu montaj inclus) pana la 550lei OEM+ 100lei montaj. Am ales AM, avand in vedere ca oricand se poate crapa de la vreo piatra sarita. Am fost surprins sincer de diferenta de preturi. Mentionez ca este modelul simplu, fara senzori.

2. Am observat ca antena statiei CB imi zgarie plafonul. Am gasit pe net varianta cu autocolantul, dar l-am aplicat pe talpa antenei si mi se parea ca aluneca, la vant, umezeala si 120+km/h cred ca se ducea usor spre spate, neavand in ce sa se opreasca deoarece nu am nici o antena in spate sau denivelare in care sa se opreasca. Cei care mai folositi statii pe Focus, cum ati prins antena cu talpa magnetica? Momentan am apelat la o metoda groteasca, cu o boneta de unica folosinta cu elastic, pana gasesc o solutie mai eleganta. Mai citisem pe undeva, ca unii si-au lipit o bucata de autocolant transparent, in zona in care pun antena... dar "nu prea ma coafeaza" :))

Si facem un update la wishlist:
-prelungire bara fata, care este foarte zgariata+ suportul de proiector stanga fata
-carena stanga fata care este sparta
-carcasa calculator
-brat stanga fata (pare un pic curbat, distanta un pic mai mare intre roata si aripa fata de dreapta)
-jante si cauciuri de vara

Re: Focus 1.8TDCI Turnier

08 Mai 2015, 11:23

La statia CB:
- sa nu pui chestia din aia magnetica (http://www.auto100.ro/images/products/img_10633_2.jpg) ca se lipeste de tabla si pe urma le spui numai de bine alora de au inventat chestia aia( eu asa am facut)
- aia cu folie/autocolant nu sta ...mi-a zburat la 130 si a ramas agatata in fir lovind partea spate a masinii...am avut un noroc enorm ca nu a lovit geamurile .

Am ramas la o talpa magnetica foarte lata (cea mai lata pe care am gasit-o) care are si un cauciuc pe ea (ceva in genul http://www.e-statiicb.ro/Talpi-Magnetic ... torm-170PL) testata la 180 km/h cu spic de 2m ..sta ok

Re: Focus 1.8TDCI Turnier

08 Mai 2015, 15:43

DragosHP, ai considerat tu ca e off topic? Daca nu stii sa citesti printre randuri vezi-ti de drum. Te pomenesti ca esti si tu vreun moderator...

Ca si ON TOPIC orice motor intretinut corespuzator duce mult si bine. Nu va mai dati rotunzi cu TDCi-urile astea ca nu sunt cu nimic mai presus decat dci-ul..zici ca parca ai avea w16 de bugatti...

Re: Focus 1.8TDCI Turnier

08 Mai 2015, 18:15

Asta era unul din motivele pentru care am amânat deschiderea acestui topic întrucât nu-mi plac comentariile răutăcioase. Haideți să fim mai buni unii cu altii si sa transformam discutiile astea din contradictorii in constructive. Nu se da nimeni rotund cu tdci sau dci. E doar un alt tip de motor pe care orice propietar si-l îndrăgește sau nu, in functiede ce bătăi de cap ii da. Tata a lucrat pe mai multe Clio 1.5 dci si la aproximativ jumătate din flota de 10 masini, au schimbat piese majore dupa 200-250k km. (turbine, injectoare) dar nu despre este vorba aici.
Personal, nu ma pot pronunta nici despre Tdci. Il am de doar 6k km.... Nu stiu cat e de problematic, cum a fost întreținut, etc. Eu unul l-am ales pentru ca in ciuda kilometrilor din bord, se comporta bine. Prima problema a fost una la care ma așteptam, pt ca am inteles ca e frecventă si anume fulia alternatorului...
O comparatie relevantă Tdci vs dci am putea face doar cu acelasi sofer, 200k km pt ambele motoare, aceeasi motorină, si reviziile la timpul recomandat de producătorul fiecăruia.
Revenind la discutiile anterioare despre focus, astăzi am observat un miros ciudat când am pornit clima, parca ma sufoca asa, posibil praf. S-ar rezolva asta prin schimbul filtrului de polen? Sau e necesara o curatare a instalatiei cu ozon sau ce alte nebunii mai sunt acum?

Re: Focus 1.8TDCI Turnier

08 Mai 2015, 19:08

$1 scrie:$2ragosHP, ai considerat tu ca e off topic? Daca nu stii sa citesti printre randuri vezi-ti de drum. Te pomenesti ca esti si tu vreun moderator...

OFFtopic(din nou): Se pare ca cel care nu stie sa citeasca printre randuri esti chiar tu, pentru ca eu am folosit termenul de off-topic strict pentru postarea mea, daca tu ai inteles altceva si te-ai simtit lezat e problema ta, nu asta mi-a fost scopul! Discutia dci vs tdci nu isi are sens aici, daca vrei sa preaslavesti marca autohtona exista daciaclub.ro, sau se poate deschide un topic dci vs tdci aici pe club ford, unde sa povestesti cum ti-ai vazut tu odata de drum intr-un logan taxi dci cu 600.000km la bord. Eu inchei aici orice discutie cu tine pentru ca nu vreau sa-mi iau pauza pe clubford.ro din cauza unui flame iscat de tine, pentru ca nu, nu sunt vreun moderator.
On topic, legat de mirosul degajat de AC, poti incerca pentru inceput sa inlocuiesti filtrul de polen,( la mine a mers, dupa ce am omis sa-l schimb la o revizie de 15.000 km, crezand ca duce pana la urmatoarea),daca mirosul insa persista si dupa, va trebui sa apelezi la un serviciu specializat de curatare a instalatiei de AC.
Numai bine !

Re: Focus 1.8TDCI Turnier

08 Mai 2015, 21:36

OFF Topic - TDCI= turbo diesel common rail injection , DCi = diesel common rail injection.
in multe din cazuri aceste motoare impartasesc practic acelasi tip de pompa de inalta presiune si injectoare. Aici vb de bosch, siemens delphi. Cu ce sunt diferite aceste motoare??
Masinile de flota nu sunt intretinute... Ideea era ca daca un logan dci duce de ce n-ar duce un focus tdci.
Nu laud DCI sau TDCI, le-am avut pe ambele 1.9 dci 107 cp pe laguna 2 si 1.6 tdci 90 cp pe c-max, de bune ce sunt am renuntat la ambele. Nu ca as fi avut vreo problema cu ele sunt doar niste tractoare...
Singurul diesel common rail care mi-a placut e cel de pe e46 FL 320d. Ala da!!!

ON TOPIC - schimba filtru de polen si incearca o igienizare a instalatiei de climatizare.

Re: Focus 1.8TDCI Turnier

09 Mai 2015, 02:40

Va rog sa incheiem discutia dci vs tdci. Nu isi are locul aici.

Luni sunt programat pt schimbul distributiei si transmisiei respectiv pt revizie. As vrea sa schimb tot ce e de schimbat, sa nu mai vizitez prea curand service-ul. Preventiv, mi-am facut abonament RATP, ca sunt mort fara mijloc de transport :))

Re: Focus 1.8TDCI Turnier

09 Mai 2015, 16:48

Imagine
Pe vremea cand afisa un consum decent... Dupa ultimul plin i-am dat reset si am mers numai in oras, la ore de varf, pe distante scurte incat abia apuca sa se incalzeasca motorul si ajungeam deja la destinatie. Acum imi afiseaza 9-10 l/100km. Cam mult, chiar si pentru un oras aglomerat.

Imagine

Imagine
Poza de dupa gratarul de 1 mai. In actiune soferul de rezerva :))

Re: Focus 1.8TDCI Turnier

11 Mai 2015, 09:05

Imi place ca in poza in care se vede masina din laterala sunt 3 masini toate din judete diferite...Diversitate mare la voi la Iasi acolo :)

Re: Focus 1.8TDCI Turnier

11 Mai 2015, 10:16

$1 scrie:$2mi place ca in poza in care se vede masina din laterala sunt 3 masini toate din judete diferite...Diversitate mare la voi la Iasi acolo :)

E poza de pe Splai, de langa facultati, unde este o intensa varietate de specii :))

Re: Focus 1.8TDCI Turnier

14 Mai 2015, 08:46

Am rezolvat problema cu transmisia, distributia si revizia. Pentru piese am optat pt INA, iar pt revizie am optat pentru filtre BOSCH si ulei MOBIL 1 Super 3000 Formula FE.
Pana aici, distractia m-a costat aproximativ 1300 RON cu tot cu manopera.
Desfacand roata si carenajul, am mai gasit doua mici probleme:
telescopul dreapta fata a fost schimbat, iar cel nou nu a a mai avut loc de prindere pentru furtunul de frana, care a atins cauciucul si s-a tocit destul de tare. Asadar trebuie sa-l schimb urgent.
A doua problema, o bieleta antiruliu putin stramba. Maine sper sa o schimb si pe asta impreuna cu furtunul. Spre sfarsitul lunii sper la discuri si placute( ATE) pe fata, respectiv bucsele bratelor tip fluture pe spate si d.p.d.v tehnic se apropie de finish. Pentru bucsele bratelor stiti cumva daca trebuie desfacut tot trenul de rulare spate? Sau exista alta modalitate mai usoara de a le inlocui?

Imagine
In Iunie poate ii iau un set de jante pe 16 si gume de vara.
Răspunde