Salutare,
Cu rusine prezint masina asta abia cand m-am decis sa o vand pentru ca nu prea o folosesc si am zis ca daca tot stau sa scriu anunturile de ce sa nu fac in sfarsit si o prezentare.
Masina este un Ford Mondeo Trend 1.8 TDCi fabricat in a 10-a 2008 (deci ar putea fi considerat 2009 dupa noua "moda"). Este modelul de 125 CP si cu cutie in 6 viteze si are o gramada de optionale pe el.
Nu o sa va mint, nu credeam ca voi cumpara un Ford, eu eram cu fixurile mele de BMW Mercedes sau (in cel mai rau caz) Audi, insa efortul depus de ei la acest Mondeo se simte de prima data cand il conduci, e complet alta masina fata de precedentul model si as risca sa spun ca tinde mult spre segmentul premium ca si actualul Accord.
Masina am luat-o la aprox. 30.000 km de la primul proprietar care este director la o firma de constructii (suna a vrajeala dar chiar asa-i, demonstrabil hehe) si si-a luat-o pentru sufletul lui (citat) iar treaba asta .. se simte. Tipul a dat 28 mii pe ea noua, initial mi s-a parut cam mult pentru un Trend dar cand adaugi optionalele, cam iese. Nu stiu daca as fi luat alt Mondeo, culoarea si pachetul sport o fac superba la exterior (in ochii meicel putin), si arata chiar mai bine in realitate decat in poze. Interiorul era perfect pastrat, fara zgarieturi si altele, ca nou, era clar ca omul avuse grija de masina.
Ca sa intelegeti mai bine eu am plecat dupa un BMW Seria 5 E60 dar dupa ce am vazut cateva si eram gata sa plec am pus ochii pe Mondeo asta si a fost dragoste la prima vedere

Dupa ce am facut si un test-drive era clar ca trebuia sa fie a mea.
Pentru cine nu a condus Mondeo cu pachet sport va pot spune ca bate la fun multe masini cu pretentii la handling, si nu o spun doar eu o spune si presa. Are directia foarte scurta si precisa si extrem de comunicativa, imi aduce aminte de japonezele sport aici. Dupa ce te obisnuiesti cu ea mai toate celelalte directii pe care pui mana par ... invechite cumva.
Suspensia este excelenta, ceva mai dura fiind pachet sport insa ramane confortabila. Masina asta sta in curbe nesimtit de bine, mai ales incaltata cu Potenza-urile de fabrica.
Spatiul interior este cavernos, in special in spate. In pozele de mai jos nu am mutat scaunele fata asa cum obisnuiesc samsarii si eu sunt un tip destul de mare. Nu e chiar cat un Superb in spate dar oricum, surprinzator de incapatoare. Portbagajul nu mai vorbesc, e imens. Ma rog, cam toata masina e mare si impunatoare, e mai mare decat E60, A6, E etc. sa nu mai vorbim de Passat si altele din clasa ei. Spatiul interior este important pentru mine, unul.
Nu am avut nici o problema cu ea in cei aprox. 8000km facuti, si nici nu m-as astepta sa am la o masina zic eu inca noua.
La drum intins este foarte confortabila si relaxanta, infipta bine pe sosea si iti da senzatia de siguranta chiar pana la viteza maxima, sasiul clar poate mult mai mult. Am incercat o singura data de curiozitate in Germania pe o portiune delimitata si am ajuns pana la 210 indicat, deci cam acei 200 declarati de producator. Si nu, nu mai "aveam pedala".
Ca si consum ma declar foarte multumit, poate unii nu ma vor crede dar se cam apropie de datele declarate de fabricant daca se merge civilizat. Eu in mare parte din timp merg cuminte in limitele de viteza ca sa-mi mai "strang" niste karma pentru momentele in care merg pe 2 roti sau masinile de "fuga".
Probabil nu ma crede nimeni dar am scos 4.1 la drum intins Brasov-Iasi mers incetisor ca aduceam o masina care nu era tocmai safe. Si cu AC pornit cam jumate din timp ca am plecat dimineata si spre dupa-masa s-a cam incalzit. Consum verificat la pompa (pe BC era 4 in cap). In mod normal mers asa mai taricel scot cam 5.5 cu AC ceea ce nu e rau deloc pentru o masina asa mare. In oras cam intre 7 si 8 in functie de cat e de aglomerat si cat merg noaptea insa nu prea am mers cu ea in oras.
De "tras" nu va castiga curse insa are cuplu foarte bun si se misca gagica daca stii cum sa o conduci. Nu am simtit nevoie de mai multa putere de aia (+ garantie) l-am si lasat in pace.
In esenta e o masina care arata foarte bine si modern, e foarte incapatoare, fiabila, super misto de condus, confortabila si cu consum mic. Nu e masina ideala sau ceva, dar e un compromis al naibii de bun.
Nu stiu ce sa mai zic, deja am scris imens de mult ... daca sunt persoane interesate de detalii despre model puteti posta si raspund cu mare placere, am ajuns sa-l cunosc destul de bine.
Din pacate vreau sa o vand pentru ca sta degeaba, nu prea o folosesc, si e pacat sa se devalorizeze in parcare.
Dotari standard:- Aer conditionat automat cu doua zone
- Airbag-uri : 7 (frontale, laterale, cortina, genunchi sofer)
- Functie Follow me Home (lumini)
- Scaun sofer reglabil electric pe inaltime
- Geamuri actiunate electric (toate 4)
- Inchidere centralizata cu telecomanda pe cheie
- Volan si schimbator imbracate in piele
- Sistem auxiliar de incalzire (sirocou)
- ABS + EBD
- IVD, sistem dinamic interactiv care contine
* ESP - sistem de control al stabilitatii
* EBA - sistem de asistenta a franarii
* TCS - sistem de control al tractiunii
+ toate optiunile mai micute (lumini avarie frana urgenta | 5 tetiere | centuri in 3 puncte pretensionate, inertiale, cu reglaj pe inaltime si monitorizate | imobilizator electronic, puncte prindere ISOFIX | 8 difuzoare, suna calitativ si tare | bancheta rabatabila 60/40 | plafoniera spate | reglaj lombar scaun sofer | cotiera spate cu locas depozitare si suport pentru pahare | volan reglabil in inaltime si profunzime | stergatoare cu interval intermitenta ajustabil | faruri de ceata | covorase de fabrica fata/spate)
Dotari optionale incluse + Pret original la cumparare :- Pachet Sport, continutul mai jos | 1.406€
* Tapiterie piele/textil mixta cu cusaturi albe expuse
* Suspensie sport (nu se inclina mai deloc in curbe dar tot ramane confortabila)
* Jante 17" 5 spite in Y
* Anvelope Bridgestone Potenza 050A (f. performante)
- Convers+, ecran color in bord cu multiple functii (audio/computer bord/diagnoza etc.), fara el nu cred ca as fi luat masina, o face sa se simta mult mai premium | 650 €
- Oglinzi electrice, incalzite si cu functie de pliere (rabatare) electrica | 125 €
- Pornire keyless Ford Power la buton + 2 chei erm .. keyless | 250 €
- aparatori noroi fata/spate | 78€
- SONY MP3 CD Changer cu 6 discuri in bord ICE 82 (original Ford, pus de mine, cand l-am luat avea CD Player care inca il mai am si pot scadea la pret daca-l vreti in locul changer-ului) | 469 €
- Torpedou climatizat | 118 €
- Spoturi pentru citit | 31 €
- Folie de fabrica pe geamurile laterale si luneta | 118 €
- Vopsea Frozen White | 150 €
- Eleron portbagaj (care-l face sa arate asa de bine fata de Mondeo stock, au mai reparat
asta la face-lift) | 300 €
- incalzire in scaunele fata (aftermarket) | 105 €
- senzori parcare (parktronic - aftermarket) | 60 €
- Garantie extinsa de 4 ani/100.000 km (mai are aproape 2 ani) | 1150 €
Total cam 5010 euro (~6000 cu TVA) in optionale, ceeea ce nu e deloc rau pentru un Trend, daca se mai poate numi Trend.
Specificatii tehnice producator :Motor : 1.8 turbo diesel, Commonrail, cu functie overboost, distributie lant
Putere : 125 CP
Cuplu : 340Nm
0-100 km/h : 10.7s
Viteza maxima : 200km/h
Consum urban : 7.5 l/100km
Consum extraurban : 4.8 l/100km
Consum mixt : 5.8 l/100km
Ca mentiune la cele de mai sus, pe dyno (complet stock fara modificari sau soft) a scos 133CP si 372Nm ceea ce nu e deloc rau. Probabil ca Ford a vrut oficial sa fie diferenta mai mare pe hartie intre 1.8 si 2.0. In fine.
Si acum, pozele cu agregatul :










Si dyno sheet-ul de la masurarea facuta la Dyno Power Iasi :
Multa bafta,
Octav