Switch to full style
Prezentari cu masini, poze, biografii, liste
Răspunde

Balenutza

22 Feb 2005, 10:53

Asta e Balenutza mea: Ford Scorpio 2.9 24V (Cosworth), noiembrie 1995, Ghia.
Putere: aproximativ 205 CP la 6000 rot/min. Spun "aproximativ" pentru ca in talon am 152 kW, in TIS am doua valori: 151,4 respectiv 154 kW, iar in pliantele de prezentare de la Ford scrie cind 207, cind 210 cai. Deci nu stiu care e cea adevarata. :D
Cuplu maxim: 281 Nm la 4250 rot/min.
Viteza maxima: 225 km/h, limitata electronic. Fara limitator este estimata la vreo 240 km/h, dar dupa stiinta mea n-a incercat nimeni pina acum sa vada daca e adevarat. Oricum, pentru mine si 225 e mai mult decit suficient, pentru ca nu cred ca o sa ajung vreodata pina acolo.
Transmisie: spate, bineinteles :D. Cutie automata in patru trepte, controlata complet electronic.

Deocamdata pozele astea sint singurele pe care le am, pentru ca nu stiu ce naiba am facut dar am pierdut CD-ul cu poze si, culmea, am pierdut si filmul, asa ca a trebuit sa ma multumesc cu scanarea citorva fotografii pe care le-am mai gasit :(. Vor veni insa in curind poze cu motorul si cu interiorul.

22 Feb 2005, 13:00

cat consuma? marfa rau balenutza :)

cand ne intalnim sa ma joc si eu cu ea? :lol:

22 Feb 2005, 14:01

17,5 in oras si 10 afara.
Ne intilnim, dar mai la primavara, sa fie ziua mai lunga, ca acuma cind ies de la serviciu e deja noapte. :)

22 Feb 2005, 16:10

@VladSoare: super utilajul... din specificatiile tehnice se recomanda a fi o balenutza ucigasha! Si arata si bine... mie imi place mult modelul acesta cu aer de USA... Bravo! Sa te bucuri de ea! Mai asteptam poze... eu as vrea sa vad compartimentul motor... :D

22 Feb 2005, 17:36

e v6 ? :? oricum consuma nu gluma...

23 Feb 2005, 09:28

Da, e V6. Pe vremea aia nu se faceau motoare L4 mai mari de 2 litri. Motorul de 2.3 litri de pe Scorpio a fost o exceptie si multa lume s-a minunat ca Ford a reusit sa faca un L4 atit de mare si atit de bine echilibrat.
Acum au aparut materiale mai usoare si au inceput si altii sa faca L4 mai mari (mi se pare ca exista un 2.4 la VW, dar nu sint sigur), dar la 2.9 sau mai sus nu cred ca mai vezi vreun L4.

Consumul e normal pentru puterea si greutatea masinii. Ce sa-i faci, nu poti sa ai 200+ cai cu consum de Tico. De fapt chiar si un motor de Tico pus pe un monstru de 1600 de kg, presupunind prin absurd ca ar fi in stare sa traga, tot 17 ar consuma. Ba poate chiar mai mult. :D

Mie imi place ca e ca un lup in blana de oaie. Cind o vezi, iti vine sa zici: "a, o balena greoaie", dar daca se supara dispare la orizont pina sa-ti dai seama ce s-a intimplat. :D
(bine, nu vorbim de cazurile in care ai o Impreza STi sau un RX8, ca atunci normal ca dispari tu primul ;))

23 Feb 2005, 09:35

$1 scrie:$2ie imi place mult modelul acesta cu aer de USA

Da, asta mi-a placut si mie. Si ma bucur ca e primul model, dinainte de face-lift, pentru ca prin 1997 au uritit-o un pic: au renuntat la cromul din spate si partial si la cel din fata (au facut conturul grilei mult mai subtire), sigla Ford, care la mine e pe conturul grilei, a fost mutata in centrul grilei ca la celelalte Forduri, etc.
Dar mie imi place mai mult asa.

A, si imi place la nebunie cum miriie motorul la ralanti, daca e liniste in jur. Face chiar ca o americana. :)

23 Feb 2005, 13:20

asta probabil e si farmecu masini, nu seamana deloc a europeana...cel putin spatele e superb :)

p.s vlade sti ce ar merge la ea? niste jante 19' cromate :D

23 Feb 2005, 20:59

um adica nu se faceau L4 mai mari de 2000 in anii aia ???

In anii 30 Ford avea motoare de 3.2 L de 4 cyl

In anii 70-80 citroen avea motoare de 2.5 de 4 cyl

In anii 90 . . . Opel are 2.4 4 cyl Citroen acelasi 2.5 4 cyl

Porsche 2.5 4 cyl . . . .

Mai documenteaza-te :wink:

24 Feb 2005, 08:55

Da, stiu ca existau, ca am avut si eu un Citroen CX de 2.5 litri, insa alea erau exceptii.
Ca si acum, de altfel.

Iar la 2.9 litri deja nu prea mai sint atitea exemple. Mi se pare ca s-au facut si niste incercari de 3.0 L4, insa nu neaparat pentru vreun avantaj practic, ci mai degraba din vanitate, pentru a demonstra ca se poate.

De alea din anii 30 nu vorbim, ca pe vremea aia trebuiau sa fie imense ca sa aiba o putere decenta, iar lumea nu era chiar atit de sensibila la vibratii ca astazi. :)

28 Feb 2005, 17:36

Nice car... Sunt foarte curios de ce au renuntat baietii la productie asa de timpuriu. Mie imi place, dar se pare ca nu prea a prins la public.

01 Mar 2005, 01:34

este o masina cu o estetica discutabila dar compensata prin niste calitati mecanice pe care putine masini le au. . . . este o super masina d.p.d.v. mecanic . . .se apropie de mercedes

01 Mar 2005, 19:41

super masina; s-o "porti" sanatos :D

02 Mar 2005, 10:56

excelenta masina si te felicit pentu ea...

imi place mult design e foarte legat si inspira forta si eleganta...

cu motorul ala, sigur spulberi concurenta...

vorba aia: "intrec adversarul cu V6 "...

as vrea niste poze de pe la motor...

intrebare: suspensia fata cum rezista ? nu e greu motorul ? e fain ca ai tractiune spate...e de pe vremea cand si Omega era masina, iar Passat era un jeg in comparatie cu astea....

PS..E una break exact culoarea asta in ct si arata demential...e imensa...

majoritatea modelul asta am vazut ca sunt ori visinii, ori culoarea ta...


sa faci fericit km cu ea...!

02 Mar 2005, 16:27

Suspensia pare sa reziste foarte bine. I-am schimbat toate amortizoarele cind am luat-o, insa in rest nu mai avea nimic defect la suspensie. Unghiurile de cadere sint in limitele normale, deci masina pare sa nu se fi cracanat in timp (spun "pare" pentru ca la mine unghiul de cadere e reglabil, deci nu pot sti cu siguranta daca s-a modificat caroseria in timp sau nu).

Tractiunea pe spate imi place si mie, dar numai pe uscat. Pe noroi e un dezastru, iar pe zapada fara pneuri de iarna e masochism curat, mai ales ca are pneuri de 225. Chiar simt in curbe ca impinge spatele in loc sa traga fata. Nu ma refer la curbe luate cu viteza mare la limita aderentei, pentru ca eu nu fac din astea, cu atit mai mult cu cit limita ei de aderenta e cam mare pe uscat, avind 1600 de kile si pneuri late si cu talon ingust. Nu, ma refer chiar la condusul de zi cu zi, in cazurile in care accelerez in curba, sau mai ales atunci cind plec de pe loc in curba accelerind un pic mai tare. Masina se inscrie excelent in curba, mult mai natural decit Clio de exemplu (cu Clio mi-e cel mai usor sa fac comparatia, pentru ca le conduc pe amindoua alternativ). Simt ca si cum masina s-ar roti in jurul meu.
Plus ca rotile de directie se bracheaza mai mult decit la alte masini, sau cel putin asa mi se pare. Nu stiu de ce, dar probabil ca este din cauza ca puntea din fata nu mai este nevoita sa faca si tractiune, probabil ca de-aia directia isi permite sa aiba cursa mai lunga, ca nu mai trebuie sa faca compromisuri din cauza tractiunii. Acelasi lucru l-am observat si la Mercedesul unui coleg, care e tot pe spate. Poate o fi o coincidenta, poate nu...

Mie cel mai mult imi place fie albastrul meu, fie negru. Pe combi nu arata bine negru, e ca un dric, insa sedanul negru e nebunie. Au existat patru feluri de albastru pe el, din care am vazut pe viu doar doua. A mea nu e chiar cum a iesit in poza, e un bleumarin cam ca ala de Cielo sau Clio Symbol. Am mai vazut si un albastru aproximativ cum mi-a iesit in poza, cam ca cel de pe Symbolurile de la Dialog. Celelalte doua feluri de albastru nu le-am vazut niciodata, stiu doar ca au existat.
Am mai vazut si gri deschis, insa mi se pare ca nu prea se potriveste. Mie masinile mari imi plac in culori inchise.
Si visiniu e frumos, am vazut de citeva ori.

Mi s-a intimplat cindva o chestie misto: eram la OMV-ul de pe Vasile Milea, iar in timp ce alimentam, exact la aceeasi pompa dar pe partea opusa, era unul identic cu al meu, exact aceeasi culoare, cu numar de corp diplomatic. Bine, ca luat la bani marunti nu mai era chiar identic, ca avea motorul de 2.3, nu avea piele inauntru si avea jante de 16 toli si cu alt model (dar tot din aliaj). Cutia nu mai stiu daca era automata sau manuala. Ce chestie, o masina atit de rara, si sa se nimereasca doua chiar de aceeasi culoare simultan la aceeasi pompa. Imi venea sa intru in vorba cu soferul, insa am renuntat, pentru ca avea o figura serioasa si dura, nu parea sa fie genul cu care sa intri in vorba asa, aiurea.

Poze cu motorul sint pe drum. :)

02 Mar 2005, 16:52

In lipsa altor poze, am gasit unele pe care le-am facut acum un an cind mi-am schimbat regulatorul de presiune. Documentarea intregii operatii, cu tot cu poze, este la http://www.fordscorpio.co.uk/fuelreg.

Din poze lipseste capacul de plastic al motorului, pentru ca pozele au fost facute cu scop de documentare, nu de prezentare, iar documentatia era facuta pentru posesorii de Scorpio, care se presupune ca stiu deja cum arata motorul cu capacul pus. :)
Peste caracatita aia mare (galeria de admisie) vine un capac negru pe care scrie Ford Cosworth 24V.

02 Mar 2005, 17:03

Caracatita este galeria de admisie, cu ramuri individuale pentru fiecare cilindru. Fiecare ramura este in interior impartita in doua (una pentru fiecare supapa de admisie), una dintre ele avind o valva de tip fluture care se inchide la turatii mici si se deschide la turatii mari.

In poza 1, in partea din fata, dinspre noi, a caracatitei, se vede o piesa prinsa cu cite doua coliere pe fiecare parte, care leaga jumatatea din stinga a caracatitei de cea din dreapta. Aia este supapa VIS (variable inlet system), care este comandata de o capsula de vacuum si care la rindul ei comanda inchiderea sau deschiderea valvelor despre care vorbeam mai sus.

Ceea ce se vede in spatele motorului, tubuletul acela plasat transversal pe partea din spate a caracatitei, este supapa de ralanti.

Firul albastru este cablul de acceleratie. In centru, unde tubul ala negru de plastic se termina, este clapeta de aer, iar in stinga ei se vede mufa de la senzorul de pozitie a clapetei.

In poza 3, tubul acela negru care se termina in stinga cu un colier rosu este bypass-ul. Pe acolo aerul ocoleste clapeta de acceleratie si intra in supapa de ralanti.

In poza 2, in fund, in dreapta rezervorului de lichid de directie, se vede un dreptunghi argintiu. Este senzorul de presiune de la EGR.

02 Mar 2005, 17:38

Ce monstru, ce dihanie!!! Arata dur de tot... si cred ca si "timbrul" e unul de zile mari!!!
Respect!!!

02 Mar 2005, 23:16

Cum te descurci acum, cu gerul si zapada de afara? Nu am inteles din posturi daca ai sau nu cauciucuri de iarna...
Eu am numai pe fata - dar oricum se vede clar diferenta. Am reusit sa urc o panta in Poiana Brasov pe care doi prieteni cu pneuri stock au ramas patinand dupa 10-15 m!

03 Mar 2005, 08:26

Timbrul intr-adevar e super. Are un miriit gros, suparat. :)

N-am pneuri de iarna, ca am stat foarte prost cu bugetul in ultimul timp. Cind e zapada merg cu Clio (care nici el n-are pneuri de iarna, dar macar are tractiunea pe fata si la nevoie are si lanturi), sau cu metroul.

Cu pneuri de iarna cred ca n-as avea nici o problema iarna. Insa vreau sa mi le iau cu jante de tabla pe 15 toli, asa ca pretul va fi dublu. Acum am 225/45 R 17, iar de iarna mi-as lua 195/65 R 15. Sper ca pina la iarna viitoare sa rezolv si problema asta.

03 Mar 2005, 09:21

vlad, excelenta masina !!!!!!!

e dementiala !!!!

imi place foarte mult motorul asa fara capac...arata brutal....

nu pot sa-ti spun decat ca ai o bijuterie si sa te tii de ea, ca nu se mai fac masini de genul asta...as vrea sa vii cu ea la intalnire, sa o audi si sa "salivez" langa motor... :D

03 Mar 2005, 10:08

$1 scrie:$2um te descurci acum, cu gerul si zapada de afara?

Vreau sa raspund si eu la intrebare, desi nu mi-a fost adresata personal :oops: - sunt si eu in gashka RWD... Ei bine, eu am pe Sierra (in sezonul rece) jentzi de tabla incaltzate cu GoodYear Ultra Grip 6 185/60 R14, acelasi tip de gume cu care BV75NOR a atacat zapezile aproape off-road si a cunoscut un succes deplin. Nu acelashi lucru il pot spune despre mine - cat timp e zapada proaspata sau bine inghetzata, totul e OK, Sierrescu merge sigur pe el etc.; cand apare zapada framantata sau gheatza, masinutza da in balbaiala iar Ultra Grip-urile isi uita meseria. Noroc cu saculetzii de nisip (lest) pe care ii port in portbagaj, atent dozati (intre 1 si 3) in fct. de "calitatea" drumurilor. De asemenea, nu ma despart de un set de lantzuri Konig-Thule (pe care inca nu le-am folosit, din fericire).

03 Mar 2005, 11:31

cand aveam eu Sierra, foloseam pe spate un set de roti de iarna Michelin cu cuie....

nu am ramas niciodata impotmolit, decat unde era zapada f mare...

in rest sapau bine./...

03 Mar 2005, 11:46

Poate in BV merge chestia asta dar in Buc nu...
Asta pt ca zapada e curatata repede pe arterele mari, si acolo ti se tocesc imediat caucioacele. N-ai cum sa mergi doar pe zapada (decat poate in prima zi de ninsoare)

03 Mar 2005, 14:04

da, eram in bv si cum a dat primavara le-am schimbat cu rotile de vara...faceau si zgomot serios...

03 Mar 2005, 16:01

Eu folosesc roti iarna 165 SR 13 Michelin pe Fordul taunus si nu am nici o problema. imi place f. mult iarna cu tractiune spate. din pacate in ultimii 3-4 ani nu am mai scos masina aceea iarna din motiv ca incerc sa o feresc de umezeala/sare etc.

05 Mar 2005, 09:19

vlad mi se pare k ti-am vazut mashina odata prin bucuresti. de la cine ai cumparat-o?

07 Mar 2005, 08:33

Am luat-o in 2003 de la cineva care si-o adusese in tara in 2001 (exact la timp, pentru ca pe urma n-ar mai fi putut, din lipsa de Euro 3) si care dupa ce si-a adus-o a constatat ca intretinerea e cam scumpa (mai avea nevoie si de niste reparatii), iar consumul cam mare. Asa ca si-a luat o Astra diesel in locul ei.
Omul era foarte incintat de masina, dar nu-si mai permitea s-o pastreze.
Cel putin asta e varianta oficiala :). Totusi, n-am motive sa n-o cred, pentru ca era un domn mai in virsta, serios, nu era genul de bisnitar, plus ca intr-adevar dupa un timp l-am vazut intimplator in trafic cu Astra diesel.

Eu n-aveam de gind sa-mi iau alta masina. Mergeam linistit pe strada, cind am dat peste ea parcata pe trotuar, cu anuntul de vinzare in geam. M-am hotarit pe loc. :)

07 Mar 2005, 10:03

asta se numeste sa fii la locul potrivit in momentul potrivit...nici ca se poate mai bine...

07 Mar 2005, 10:11

off-topic: Lucru tot mai rar, in ziua de astazi, sa nimeresti o masina "pe bune". S-au inmultzit samsarii de mashini de zici ca nu e adevarat; de asemenea, s-au si "profesionalizat" mult - aud poveshti despre tzepe de raman mut...
Răspunde