Intre timp au mai fost investiti niste bani in masina dupa cum urmeaza:
168000km: schimbat lichid frana (ate sl) - total 70RON
inlocuit emblema fata-70RON
169400km: inlocuit pivot stanga fata -140RON
169400km: inlocuit bucsi bara stabilizatoare fata: 36RON +manopera 100RON
169400km: revizie (ulei, filtru aer,ulei,combustibil,polen)-450RON
169000km: reconditionat injectoare -2600RON (nu imi palpaia bujia in bord sau sa am pierderi de putere, insa la rece mai ales iarna scotea fum albastru timp de vreo 30 de secunde, si ma ingrozeam ca vine iarna din nou si am mersul neregulat pana se incalzeste, asa ca nu am mai amanat si le-am reconditionat)
170000km: inlocuit termostate (mic si mare - originale) 250RON - in sfarsit ajunge temperatura la 90 de grade si ramane acolo
170000km: inlocuit alternator cu unul sh - 300RON + 100RON manopera- s-a ars chiar inainte de Craciun si vacante de revelion. Nu mai aveam nici bani nici timp sa il inlocuiesc cu unul nou.
170000km: oglinzi pliabile electric (150RON oglinzile + 80 RON buton + 150RON releu) 380RON
171000km: tavita portbagaj cauciuc - 150RON
172000km: inlocuit tampon antirasturnare cu unul de rover cu bucsi noi poliuretanice(detalii mai jos) - 500RON
Total costuri pentru 8 luni si aproximativ 9000km =~5200RON
La astea se mai adauga si asigurare si impozit de aproximativ 1700RON impreuna + maruntisuri pe care nu le-am notat.
In urmatoarele saptamani vor mai urma niste mici bunatati, unele cumparate deja dar pana nu este totul gata si montat pe masina, nu le pun inca pe lista.
Cam scumput

, dar unele au fost mofturi iar altele nu necesitau reparatie imediata, insa mai bine stau linistit in privinta lor.
Acum detalii referitor la tampon. Deoarece tampoanele care se gasesc pe piata sunt ori ieftine si proaste, ori scumpe fara sa valoreze cu adevarat atat, m-am inspirat de la colegii nostri englezi si am inlocuit tamponul antirasturnare un unul de rover care avea aceeasi distanta intre centrele gaurilor ca si cel de mondeo insa bucsile au dimensiunile diferite.
Pentru tamponul de rover se gasesc bucsi poliuretanice mult mai longevive decat cele standard si cred ca sunt si o imbunatatire fata de cele standard. Dupa schimbare pot sa spun ca transmisia, schimbarea treptelor, acceleratiile si franele de motor se realizeaza fara nici cel mai mic soc, foarte lin.
Pentru ca tamponul sa se potriveasca a trebuit ca din bucsa mare (cea rosie) si axul aferent care vine montat pe mijloc sa fie taiat aproximativ 3.5 mm din fiecare laterala, iar pentru bucsa mica s-a confectionat la strungar un nou ax interior cu distantier inclus in partea dreapta de 7mm si inca un distantier de 7mm pe partea stanga ca in desenul de mai jos.
Si acum poze pentru cei care vor sa se inspire si posibil sa faca acelasi lucru:
- FiÅŸiere ataÅŸate
-

-

-

-
