mondeo99 scrie:aia cu 10.000 e baliverna,pentru ca nu e dacie 1300 a lu bunicu,sa o dai la vecinu paraipan sa ii faca rodaju,motoarele alea sunt pornite si rodate,pina sa ajunga pe masina,nu sunt doar ansanbmlate si hopa sus pe caruta,doar nu este asta.O fii epoca de consum,si masini facute la norma,dar chiar asa sa nu fie testate motoarele la ford ,nu cred .
Incep prin a spune de ce in primii 10.000 de km vreau sa protejez masina:
Stiu ca masina are un rodaj facut din fabrica si ca teoretic(posibil si practic) poti sa adopti un stil de condus normal inca de la primul km. Din experienta pe care eu o am cu masini noi, inclusiv Dacia 1310, pot sa spun ca daca protejez masina in primele mii de km(sa nu turez masina peste 3000 de ture, un demaraj lin, etc.) o sa ai satisfactia sa mergi cateva sute de mii de km fara a avea nici un fel de probleme majore.
In conditiile de exploatare amintite mai sus, cu un FF2-2007 am facut 255.000 de km fara absolut nici un fel de probleme la motor si cutia de viteze, fara sa fi completat niciodata ulei intre schimburi.
Nu spun ca ce fac eu este bine, dar avand in vedere experientele anterioare, consider ca este normal sa continui in acelasi fel.
canutza scrie:@mondeo99 E alegerea posesorului, nu recomandarea producatorului.
Nici eu nu cred ca sunt necesari cei 10000 de km pentru efectuarea rodajului, din contra cred ca ii fac rau unui diesel mersul cu 110 km/h timp de 10000 de km. Se recomanda rularea pe cat posibila in toate treptele de viteze, nu neaparat extraurban. Ba chiar este de evitat un rulaj extraurban la viteze constante.
Eu ti-as recomanda si sa schimbi uleiul dupa 1000 de km.
Astea sunt recomandarile mele pe baza a ceea ce am citit pe internet si cartile de la Ford.
Sa o stapanesti sanatos.
Pentru inceput, multumesc pentru urari.
Cum am spus si mai sus, nu inseamna ca merg 10.000 de km ca sa ii fac rodajul.
Intradevar, se recomanda rularea in toate treptele de viteza, cu turatii diferite. Avand in vedere ca eu am cutie automata, evit pe cat posibil sa se schimbe viteza la o turatie mai mare de 2500 de turatii.
Nu inseamna ca 110 km/h inseamna o viteza constanta pentru cei 10.000 de km, deoarece merg si prin localitati cu 70-80 sau chiar mai putin.
In ceea ce priveste schimbatul uleiului la 1000 de km, din cate stiu eu in fabrica se face un rodaj(chimic), iar dupa acest rodaj se schimba uleiul. Nu faci nici un rau motorului daca il schimbi la 1000 de km, dar este o cheltuiala inutila, din punctul meu de vedere, deoarece eventualul span rezultat in urma frecarii ramane oricum in filtrul de ulei.