Mondeo 4 din Germania. Detalii complete. Astept impresii.
Salut!
INTRO
Sunt proaspatul posesor unui Ford Mondeo MK4, diesel 140 CP, break, din 2009 - 138.000 km. Masina a fost adusa din Dusseldorf - Germania (Dealerul e Autec, rog admin sa scoata daca se considera publicitate, dar sper ca nu), e echiparea Trend + ceva optiuni extra. Pe site era prezentata ca Turnier Trend, nu stiu exact ce inseamna asta. Trend inteleg ca e nivelul de echipare, dar Turnier nu stiu. Am doar de marti masina, imi place foarte tare si sper sa fie la fel de fiabila si usor de intretinut pe cat e de frumoasa si dotata.
Ca optiuni are, pentru mine cel putin, dupa 9 ani de Octavia complet cheala (dar o masina ft ft buna altfel), foarte multe: Keyless start, oglinzi piabile la incuiarea masinii, ceva lumini ambientale exterioare la oglinzi, senzori fata / spate, senzori ploaie, cruise control, scaune incalzite, geamuri fumurii pe spate, conectare telefon prin bluetooth, etc.
As vrea sa stiu orice detalii despre masina, orice sfaturi, idei, la ce sa ma astept etc. M-am uitat in Etis (am postat si in rubrica VIN - date despre masina btw) unde am vazut o mare lista de optiuni, n-am inteles prea multe. Inteleg ca e facuta in Belgia pentru Germania. Btw, nu inteleg de ce mai sunt trecute in Etis chestiile pe care NU le are, care din cate vad incep cu "Less". Va rog postati orice credeti ca e relevant, cat de putin!
IMPRESII (repet, am masina doar de 2 zile, m-am plimbat doar prin oras cu ea):
+
1. E mare.
2. E frumoasa. RAU
3. E MARE!
4. Primesti foarte multe pentru pretul platit, deci raport pret calitate excelent.
5. Finisaje de calitate.
6. Despre tinuta de drum, stabilitate etc. nu pot sa spun prea multe pt ca nu am scos-o afara, dar din ce am condus pana acum (Octavia Tour 9 ani, in general VAG) pare sa stea ft bine la capitolele astea.
-
1. Parca, repet PARCA, intra putin cam greu in viteze, mai ales in a 2-a, mai ales cand e motorul rece. Poate nu m-am obisnuit eu cu cutia inca, e mai bine pe zi ce trece ce-i drept.
2. Asta nu e un minus al masinii in sine, e o chestie personala dar o trec: masina a venit fara presuri de la dealurul din Germania.
3. Iarasi, o chestie care presupun ca tine de varianta de echipare: nu are roata de rezerva. Are nu stiu ce chit cu ceva solutie si un compresor cu care poti sa iti faci pana. Acum, nu stiu cat de folositor e kitu asta, habar n-am cum se foloseste de fapt, dar s-ar putea sa fie un avantaj daca e usor de folosit si chiar merge, pt ca nu mai tre sa dai roata jos.
4. E mare
asta e un plus si un minus ... e fain ca e mare, ofera incredere, stabilitate etc., dar in oras ...
5. Soferul care a venit cu ea din Dusseldorf zice ca Octavia e mai stabila in curbe. Eu am auzit exact contrariul de la toata lumea, so I don't know.
CAUTARE / ACHIZITIE
Poveste lunga si aici
Printr-o cunostina comuna am luat legatura cu un tip care aduce masini din Germania (sunt din Cluj btw), hotarat fiind sa iau o Octavia 2, si sa merg cu el in Germania sa vad masina personal. Tipu a zis sa imi caut masina pe cel mai popular site auto din DE (ca sa nu fac reclama) si plecam dupa ea, sau alta daca gasim acolo, el consultandu-ma din experienta lui in schimbul unui comision. In timp am observat ca la Ford primesc mai multe pentru aceeasi bani, si am inceput sa cer pareri despre Mondeo 4 si Ford in general. Feedback-ul a fost bun, deci m-am axat pe asta.
Partea interesanta e ca in timp ce cautam, am observat ca gasesc in Romania (pe cel mai popular site din RO de data asta), masini proaspat aduse din Germania, la aceeasi bani sau mai ieftine decat ce gaseam eu pe site-ul din Germania, si culmea, cu optiuni mai multe. Suspicios din fire la chestii cazute din cer, ba chiar paranoic ar zice unii, mai ales ca nu era vorba de un caz izolat ci de mai multe, am inceput sa ma interesez cum se poate una ca asta. O explicatie primita, plauzibila de altfel, e ca baietii astia care aduc masini din Germania sa le vanda aici, au ponturi la dealerii de acolo, ei merg si iau masina direct cand ajunge la dealer, ea neapucand sa ajunga pe site-ul din DE.
Bun! Cred ca e evident pt toata lumea de ce anume erau legate suspiciunile mele, asa ca am inceput sa ma interesez cum pot verifica km masinii. Am inteles ca primul lucru pe care trebuie sa il cer este cartea de service a masinii, si VIN-ul, cu care se pot verifica anumite lucruri. Dupa cateva telefoane date in RO, in care vanzatorii se fastaceau ca nu a avut masina carte service, ca nu imi da VINu ca nu stiu ce ii fac la masina etc., m-am convins. Am gasit intr-un final o masina, care inca mai e pe site-ul auto din RO de care ziceam, a carei proprietar a fost dispus sa imi dea VINu fara probleme. Am dat unei cunostinte VINu, si, banuielile paranoide mi-au fost confirmate: masina din 2008, care cica avea 100.000 de km acum, a avut o inteventie pe garantie (care am aflat ulterior ca se vede in Etis de cei care platesc licenta) in 04.2010, cand masina avea 130.000 de km. Probabil a respectat media si in urmatorii 2 ani, si masina avea 250.000 acum. Nici nu conteaza de fapt, cine da km in spate nu ii da cu 10.000. Sau cu 20. Sau cu 50.
Evident n-am mai vrut si nici nu mai vreau sa aud de astfel de deal-uri si am continuat sa caut in Germania. Cu aceeasi atitudine paranoida!!! Dupa ce am ratat cateva masini la mm., in sensul ca le vedeam seara, sunam a 2-a zi si imi zicea ca e rezervata / vanduta / etc., sau vedeam ca nu e serios dealer-ul, in sensul ca zicea ca pune poze cu masina in 2h si in 2 ZILE tot nu erau, caz in care renuntam la dealerul respectiv, am gasit una care se potrivea ca bani, km etc. N-am stat la povesti fara VIN, pe care l-am primit fara probleme, m-a ajutat cunostinta de care ziceam care licenta la Etis si a putut deduce ca masina face in media aprox. 40.000 de km / an, lucru care batea cu nr. de km afisati. Sunat la dealer, rezervat masina, baiatul de care ziceam ca aduce masini a plecat dupa ea a 2-a zi. De fapt, a trebuit sa trimita un sofer, profesionist de altfel, pt ca lui intre timp i-au luat permisul intre timp. Pentru viteza
. Urmatoarea zi a ajuns la masina, am discutat la telefon despre ea putin, totul parea in regula, mai putin ca nu avea presuri, nu avea roata de rezerva si avea cu 2.000 de km mai mult decat cei afisati pe site. A luat-o si a plecat cu ea spre RO, ajungand cu masina direct la mine la scara. Au urmat formalitatile si am intrat in posesia masinii. Mentionez ca toata treaba asta cu cautatul a durat vreo ... 2 luni, ceva de genul.
CIFRE
Masina era pe site 7.555 de EUR + TVA (cu TVA cred ca era 8900, pe acolo), baiatul de care ziceam mi-a negociat-o la 7400 + TVA.
Comisionul lui, care a inclus absolut tot: drum dus-intors, numere de DE, telefoane pe care le-a dat in Germania etc., PLUS, foarte important, scutirea de TVA, pt ca a luat masina pe firma lui si n-a platit TVA-ul (ma rog, nu stiu detalii, daca stiti ceva despre asta let me know btw), a fost de 900 de EUR. Deci eu i-am platit lui pretul FARA TVA al masinii, el a luat-o pe firma, si mi-a vandut-o mie ulterior dupa ce a adus-o in tara. De mentionat ca mi-a negociat 150 EUR la masina, si a trebuit sa plateasca un sofer sa mearga dupa ea, lucru cu care am fost de acord in prealabil.
Intelegerea a fost clara ca daca masina nu e ok, imi cauta alta acolo, si daca nu gaseste vine inapoi fara, urmand ca eu sa suport cheltuielile (mai bine decat sa ma trezesc cu o masina NOT-ok).
TAXA DE PRIMA INMATRICULARE
Pentru taxa de prima inmatriculare am luat legatura cu un avocat care a castigat procese pentru mai multe cunostinte de ale mele in aceeasi situatie. Aici sunt 2 situatii:
1. Platesti taxa si ulterior dai statul in judecata ca sa ti-o recuperezi. Si o recuperezi la un moment dat, dar dureaza.
2. Pornesti o actiune in instanta prin care sa obtii o decizie judecatoreasca in baza careia inmatriculezi masina fara sa platesti taxa. Partea negativa aici e ca poate sa dureze mai mult de 3 luni, perioada pe care poti sa iti iei numere rosii. Deci poti sa ramai fara masina o perioada.
Avocatul mi-a recomandat optiunea 2, spunand ca sunt sanse de 70% sa imi inscriu masina fara taxa inainte de cele 3 luni. Onorariul lui: 800 de lei. Bani pe care nu ii recuperezi de la stat btw.
Mentionez ca asta e intamplarea mea proprie si personala! Nu vreau sa acuz vanzatorii din Romania de buna credinta ca "umbla" la masini, dar asta e caz concret. Si inca ceva, motivul pentru care am hotarat sa nu mai merg in Germania cu soferul dupa masina a fost ca pe parcursul cautarii mi-am dat seama ca tipul asta e serios si se pricepe la treaba asta. Mi-a zis ce dealeri sa ocolesc, m-a sfatuit sa nu cumpar anumite masini pe care eu eram hotarat sa le iau, si sa mai astept pentru ca mirosea el ca ceva nu e ok la masina respectiva, etc.
Sper sa va ajute toate aceste informatii, sa apreciati ca le-am share-uit, si sper la fel de mult sa veniti cu orice reply-uri care sa ma ajute intr-un fel sau altul. Sfaturi, idei, la ce sa ma astept luand in calcul cele spuse, orice informatie catusi de putin relevanta.
Take care!
INTRO
Sunt proaspatul posesor unui Ford Mondeo MK4, diesel 140 CP, break, din 2009 - 138.000 km. Masina a fost adusa din Dusseldorf - Germania (Dealerul e Autec, rog admin sa scoata daca se considera publicitate, dar sper ca nu), e echiparea Trend + ceva optiuni extra. Pe site era prezentata ca Turnier Trend, nu stiu exact ce inseamna asta. Trend inteleg ca e nivelul de echipare, dar Turnier nu stiu. Am doar de marti masina, imi place foarte tare si sper sa fie la fel de fiabila si usor de intretinut pe cat e de frumoasa si dotata.
Ca optiuni are, pentru mine cel putin, dupa 9 ani de Octavia complet cheala (dar o masina ft ft buna altfel), foarte multe: Keyless start, oglinzi piabile la incuiarea masinii, ceva lumini ambientale exterioare la oglinzi, senzori fata / spate, senzori ploaie, cruise control, scaune incalzite, geamuri fumurii pe spate, conectare telefon prin bluetooth, etc.
As vrea sa stiu orice detalii despre masina, orice sfaturi, idei, la ce sa ma astept etc. M-am uitat in Etis (am postat si in rubrica VIN - date despre masina btw) unde am vazut o mare lista de optiuni, n-am inteles prea multe. Inteleg ca e facuta in Belgia pentru Germania. Btw, nu inteleg de ce mai sunt trecute in Etis chestiile pe care NU le are, care din cate vad incep cu "Less". Va rog postati orice credeti ca e relevant, cat de putin!
IMPRESII (repet, am masina doar de 2 zile, m-am plimbat doar prin oras cu ea):
+
1. E mare.
2. E frumoasa. RAU

3. E MARE!
4. Primesti foarte multe pentru pretul platit, deci raport pret calitate excelent.
5. Finisaje de calitate.
6. Despre tinuta de drum, stabilitate etc. nu pot sa spun prea multe pt ca nu am scos-o afara, dar din ce am condus pana acum (Octavia Tour 9 ani, in general VAG) pare sa stea ft bine la capitolele astea.
-
1. Parca, repet PARCA, intra putin cam greu in viteze, mai ales in a 2-a, mai ales cand e motorul rece. Poate nu m-am obisnuit eu cu cutia inca, e mai bine pe zi ce trece ce-i drept.
2. Asta nu e un minus al masinii in sine, e o chestie personala dar o trec: masina a venit fara presuri de la dealurul din Germania.
3. Iarasi, o chestie care presupun ca tine de varianta de echipare: nu are roata de rezerva. Are nu stiu ce chit cu ceva solutie si un compresor cu care poti sa iti faci pana. Acum, nu stiu cat de folositor e kitu asta, habar n-am cum se foloseste de fapt, dar s-ar putea sa fie un avantaj daca e usor de folosit si chiar merge, pt ca nu mai tre sa dai roata jos.
4. E mare

5. Soferul care a venit cu ea din Dusseldorf zice ca Octavia e mai stabila in curbe. Eu am auzit exact contrariul de la toata lumea, so I don't know.
CAUTARE / ACHIZITIE
Poveste lunga si aici

Partea interesanta e ca in timp ce cautam, am observat ca gasesc in Romania (pe cel mai popular site din RO de data asta), masini proaspat aduse din Germania, la aceeasi bani sau mai ieftine decat ce gaseam eu pe site-ul din Germania, si culmea, cu optiuni mai multe. Suspicios din fire la chestii cazute din cer, ba chiar paranoic ar zice unii, mai ales ca nu era vorba de un caz izolat ci de mai multe, am inceput sa ma interesez cum se poate una ca asta. O explicatie primita, plauzibila de altfel, e ca baietii astia care aduc masini din Germania sa le vanda aici, au ponturi la dealerii de acolo, ei merg si iau masina direct cand ajunge la dealer, ea neapucand sa ajunga pe site-ul din DE.
Bun! Cred ca e evident pt toata lumea de ce anume erau legate suspiciunile mele, asa ca am inceput sa ma interesez cum pot verifica km masinii. Am inteles ca primul lucru pe care trebuie sa il cer este cartea de service a masinii, si VIN-ul, cu care se pot verifica anumite lucruri. Dupa cateva telefoane date in RO, in care vanzatorii se fastaceau ca nu a avut masina carte service, ca nu imi da VINu ca nu stiu ce ii fac la masina etc., m-am convins. Am gasit intr-un final o masina, care inca mai e pe site-ul auto din RO de care ziceam, a carei proprietar a fost dispus sa imi dea VINu fara probleme. Am dat unei cunostinte VINu, si, banuielile paranoide mi-au fost confirmate: masina din 2008, care cica avea 100.000 de km acum, a avut o inteventie pe garantie (care am aflat ulterior ca se vede in Etis de cei care platesc licenta) in 04.2010, cand masina avea 130.000 de km. Probabil a respectat media si in urmatorii 2 ani, si masina avea 250.000 acum. Nici nu conteaza de fapt, cine da km in spate nu ii da cu 10.000. Sau cu 20. Sau cu 50.
Evident n-am mai vrut si nici nu mai vreau sa aud de astfel de deal-uri si am continuat sa caut in Germania. Cu aceeasi atitudine paranoida!!! Dupa ce am ratat cateva masini la mm., in sensul ca le vedeam seara, sunam a 2-a zi si imi zicea ca e rezervata / vanduta / etc., sau vedeam ca nu e serios dealer-ul, in sensul ca zicea ca pune poze cu masina in 2h si in 2 ZILE tot nu erau, caz in care renuntam la dealerul respectiv, am gasit una care se potrivea ca bani, km etc. N-am stat la povesti fara VIN, pe care l-am primit fara probleme, m-a ajutat cunostinta de care ziceam care licenta la Etis si a putut deduce ca masina face in media aprox. 40.000 de km / an, lucru care batea cu nr. de km afisati. Sunat la dealer, rezervat masina, baiatul de care ziceam ca aduce masini a plecat dupa ea a 2-a zi. De fapt, a trebuit sa trimita un sofer, profesionist de altfel, pt ca lui intre timp i-au luat permisul intre timp. Pentru viteza

CIFRE
Masina era pe site 7.555 de EUR + TVA (cu TVA cred ca era 8900, pe acolo), baiatul de care ziceam mi-a negociat-o la 7400 + TVA.
Comisionul lui, care a inclus absolut tot: drum dus-intors, numere de DE, telefoane pe care le-a dat in Germania etc., PLUS, foarte important, scutirea de TVA, pt ca a luat masina pe firma lui si n-a platit TVA-ul (ma rog, nu stiu detalii, daca stiti ceva despre asta let me know btw), a fost de 900 de EUR. Deci eu i-am platit lui pretul FARA TVA al masinii, el a luat-o pe firma, si mi-a vandut-o mie ulterior dupa ce a adus-o in tara. De mentionat ca mi-a negociat 150 EUR la masina, si a trebuit sa plateasca un sofer sa mearga dupa ea, lucru cu care am fost de acord in prealabil.
Intelegerea a fost clara ca daca masina nu e ok, imi cauta alta acolo, si daca nu gaseste vine inapoi fara, urmand ca eu sa suport cheltuielile (mai bine decat sa ma trezesc cu o masina NOT-ok).
TAXA DE PRIMA INMATRICULARE
Pentru taxa de prima inmatriculare am luat legatura cu un avocat care a castigat procese pentru mai multe cunostinte de ale mele in aceeasi situatie. Aici sunt 2 situatii:
1. Platesti taxa si ulterior dai statul in judecata ca sa ti-o recuperezi. Si o recuperezi la un moment dat, dar dureaza.
2. Pornesti o actiune in instanta prin care sa obtii o decizie judecatoreasca in baza careia inmatriculezi masina fara sa platesti taxa. Partea negativa aici e ca poate sa dureze mai mult de 3 luni, perioada pe care poti sa iti iei numere rosii. Deci poti sa ramai fara masina o perioada.
Avocatul mi-a recomandat optiunea 2, spunand ca sunt sanse de 70% sa imi inscriu masina fara taxa inainte de cele 3 luni. Onorariul lui: 800 de lei. Bani pe care nu ii recuperezi de la stat btw.
Mentionez ca asta e intamplarea mea proprie si personala! Nu vreau sa acuz vanzatorii din Romania de buna credinta ca "umbla" la masini, dar asta e caz concret. Si inca ceva, motivul pentru care am hotarat sa nu mai merg in Germania cu soferul dupa masina a fost ca pe parcursul cautarii mi-am dat seama ca tipul asta e serios si se pricepe la treaba asta. Mi-a zis ce dealeri sa ocolesc, m-a sfatuit sa nu cumpar anumite masini pe care eu eram hotarat sa le iau, si sa mai astept pentru ca mirosea el ca ceva nu e ok la masina respectiva, etc.
Sper sa va ajute toate aceste informatii, sa apreciati ca le-am share-uit, si sper la fel de mult sa veniti cu orice reply-uri care sa ma ajute intr-un fel sau altul. Sfaturi, idei, la ce sa ma astept luand in calcul cele spuse, orice informatie catusi de putin relevanta.
Take care!
- dare
- Incepator
- Mesaje: 5
- Membru din: 05 Noi 2012, 15:45
- Localitate: Cluj
- Maşina: Ford Mondeo MK4 2009