Salutare! Proaspat membru al comunitatii Ford, m-am gandit sa postez si eu impresiile de inceput pozitive si negative, poate in folosul cuiva pe viitor.
Din diverse motive am cumparat un Ford C-Max 1, Gri, 90cp, Titanium din 2010 cu 64000 de km la bord. Vechea masina era un Opel Astra 2.0 DTI 101cp.
Cateva poze (o sa mai pun):


Ca si impresie generala dupa aprox 2000km parcursi - imi place, nu la modul incantare dar e o masina ok. Imi place mai ales modul in care se conduce desi sincer nu prea pot compara cu altele, fiind primul monospace pe care il conduc.
Motorul de 90cp e surprinzator de reactiv pentru dimensiunea masinii. Sincer cred ca e destul pentru un condus linistit si e si econom. Ca si consum pana acum - 5.8l in oras, 5.2l pe drumuri nationale, pe autostrada banuiesc ca scoate si mai putin. In viraje masina se comporta bine, suprinzator de bine si mi se pare ca are un cerc de viraj destul de ok. La inceput mi se parea ca omor motorul destul de usor la pornire dar m-am obisnuit (cred).
Ca si confort sunt multumit. As zice chiar ca e o masina care ii privilegiaza pe oamenii mari, impresie care o am cand imi reglez cotiera, sau volanul in raport cu restul masinii.
Si acum partea nasoala cu plusuri si minusuri, lista incompleta bineinteles:
+ e destul de silentioasa masina, poate fi si mai si. De multe ori aud doar zgomotul de rulaj al rotilor
+ scaunele sunt ok pana la urma, la inceput am fost socat de faptul ca sunt putin cam dure
+ copiii pot vedea pe geam (in sfarsit)

+ comenzile in bord sunt bine plasate si un pic pe modelul german, totul a fost familiar
+ imi place cotiera desi ar putea fi mai avansata spre schimbatorul de viteze
++ oglinda retrovizoare anti-orbire care se inchide la culoare daca e o lumina puternica in spatele masinii
+ oglinda de supraveghere a copiilor
+ imi plac scaunele individuale pe spate
+ imi place ca pot bloca geamurile electrice de pe spate pt copii
+ spatii de depozitare in podea in spate
+ portbagajul jos si voluminos, ceea ce e super cand ai un carucior dublu
+ stiu ca sunt gadget-uri dar imi plac si senzorii de parcare fata-spate si imi plac si senzorii de ploaie si lumina

- podeaua in fata partea de pasager si sofer nu e uniforma. La piciorul drept la sofer si stang la pasager e ca un fel de ridicatura (tare as vrea sa stiu de ce

). E partea care ma enerveaza cel mai mult
- tableta din spatele scaunelor (deasupra portbagaj-ului) din spate super moale, nu pot sa pun nimic pe ea ca se indoaie
- nici un semnal de alarma cand uit cheia in contact si deschid usa (la opel din 2002 aveam chestia asta)
- am impresia ca plasticul se zgarie destul de usor mai ales in portbagaj si cred ca ar putea fi mai de calitate si in interiorul masinii, plasticul stralucitor de langa schimbator cred ca se zgarie super usor
- mi se pare in unele locuri fragila si am impresia ca multe lucruri la masina asta se pot strica foarte usor la partea de plastic - asta o pot sti doar cei care au aceasta masina de mult timp
- accesul la schimbator jenat de cotiera
- in portbagaj nu e loc de roata de rezerva adevarata doar de roata temporara
- spatiile de depozitare sunt ok in fata, dar in spate lipsesc din usi ceea ce mi se pare ciudat. La noul C-Max au adaugat ceva din cate am vazut si in usi. Revenind la spatii, in fata sunt unele spatii complet ilogice ca de exemplu cele din lateral de langa scaune
- scaunele pe spate sunt culisante doar in diagonala (diagoflex) cand scoti scaunul din mijloc dar nu fata-spate. Totodata scaunele pe spate nu sunt inclinabile spre spate.
- bluetooth-ul merge doar pt telefon nu si pentru muzica (6000CD). In plus nu am nici mp3 si nici conector usb.
- pedala de ambreiaj apasata pana jos ajunge si freaca mocheta masinii. Is curios cum arata o mocheta de asta la 200000 de km cu pedala care se tot freaca de ea. Cred ca se gaureste.
- climatizarea pe spate nu se face decat de sub scaunele din fata in loc sa fie pe mijloc sau in stalpii usilor. Pentru ca sa functioneze trebuie sa activez aerul spre picioare
Concluzie - daca ne uitam pe net vedem ca sunt multe masini de astea cu kilometrii multi deci masina poate. Ca si fiabilitate cred ca nu e nici mai bine nici mai rau ca altele. Eu fac maxim 10000 km pe an cu majoritatea facandu-i pentru mers la lucru - cam 18 km dus-intors, deci un motor pe benzina poate ca era mai potrivit pentru mine. Ca si pret cei 10000eur pe care i-am dat eu, mi se par cam multicei

avand in vedere alternative la acelasi pret un pic mai "prietenoase" pt familie ca si Renault Scenic 3 sau Citroen C4 Picasso (care ar avea in plus si muzica prin bluetooth, gps). Un alt lucru ce nu l-am luat in considerare e faptul ca noul C-Max si-a inceput productia tot prin 2010. Deci cred ca la revanzare pierd un pic mai mult decat cu un scenic de exemplu.
Totusi pentru a termina intr-o nota mai pozitiva cred ca masina e reusita, pozitia de condus e excelenta, iar design-ul excelent chiar daca dateaza din 2007.