Totul despre membri

Ford focus mk2 1.6 tdci

Prezentari cu masini, poze, biografii, liste

Moderator: Cornel001

Ford focus mk2 1.6 tdci

Mesajde LauCalin » 04 Mar 2020, 23:56

Va salut!
De câteva zile am mașina cu pricina. Nu căutam neapărat așa ceva, dar în urma unor împrejurări, ne-am "cunoscut". :)
Pe scurt, 1.6 tdci, 2011, bănuiesc că E5, 170000 de km f reali, carte service la zi și pe bune, revizii doar la reprezentanta. Este fosta mașina a unei rude. Ea a făcut update și am ajuns la concluzia că ar fi păcat să se vândă pe OLX. :D
Este primul meu diesel. Sincer mi se pare că are un motor cam pretențios. Eu as vrea sa țin până pe la 240-250000 de km. Daca până atunci nu mă bagă in faliment, e perfect. Adică nu sunt absurd, mă aștept să mai schimb una, alta. Dar sper sa nu pice chestii scumpe sau f scumpe.
Singurele lucruri deosebite care s-au schimbat pe mașina sunt compresor ul ac anul trecut și egr-ul acum 2 ani. Mașina mai mereu a fost folosita in trafic urban mediu sau lejer și extraurban.
Ce îmi place:
-trage f bine
-cutia e precisa
-tinuta de drum și feedbackul direcției sunt f bune
-dotarile bune raportate la preț

Ce nu îmi place:
-are câteva puncte de rugina in portbagaj. Nu cred că are rost sa amintesc de ce e pe sub ea. :)
-e cam zgomotoasa, mai ales la rece

Acum vin marile mele dileme. Tot incerc sa invat mașina și să mă comport cat mai bine cu ea. Deci daca considerați că greșesc, va rog sa spuneți.
-cand e rece motorul sau înainte de oprire, măcar un minut la relanti sa o las
-cat mai mult ținută la peste 2000 rpm, schimbat treptele pe la 3000
-motorina cat mai buna (cel mai mult s-a folosit OMV)
-consumabile DOAR recomandate de constructor
-tre sa fiu f atent la nu știu ce sita de la turbina și la saibele de ardere. Habar nu am ce sunt alea, dar am auzit ca atenție, că se întâmplă!

Acum, cei care aveți motorizarea asta și le-ați dus la.peste 250000 de km fara sa anulați dpf (care apropo, cum se întreține? ), cu turbina și injecție originale, cum ați procedat? Practic, cum ați reușit să faceți sute de mii de km sau zeci de mii de km cu motorul asta, fără probleme?
Săptămâna viitoare vreau să-i schimb uleiul, filtrele și cureaua de accesorii. In afara de saibele și sita de mai sus, la ce sa mai fiu atent in mod deosebit?
Va mulțumesc. :)
PS: poze promit sa pun zilele următoare.
LauCalin
Incepator
 
Mesaje: 44
Membru din: 11 Oct 2010, 10:30
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus MK 2.5 1.6 tdci 109 CP

Re: Ford focus mk2 1.6 tdci

Mesajde LauCalin » 05 Mar 2020, 15:13

Iata si cateva poze.
Azi am comandat uleiul (Motul 5w30 norma Ford), filtrele si cureaua de accesorii. Sper sa am timp saptmana viitoare sa ajung la mecanic.
Mai tre sa fac rost de o antena, pentru ca nu prinde prea bine posturile, si de capacelul din spoiler, pentru carligul de remorcare, care a fost furat. :)
Fişiere ataşate
IMG_20200303_093730.jpg
IMG_20200303_093714.jpg
IMG_20200303_093833.jpg
LauCalin
Incepator
 
Mesaje: 44
Membru din: 11 Oct 2010, 10:30
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus MK 2.5 1.6 tdci 109 CP

Re: Ford focus mk2 1.6 tdci

Mesajde LauCalin » 11 Mar 2020, 14:50

Luni i-am schimbat uleiul (Motul 5W30 norma Ford), filtrele de aer, ulei si polen. Cel de combustibil am zis ca-l schimb data viitoare, pentru ca a fost schimbat la penultima revizie.
Nu a fost chiar usor de schimbat filtrele de ulei si polen... pedala data jos, un furtun care vine fix pe traseul de pozitionare a filtrului de ulei... bine gandit compartimentul motor 8-} .
Am pus-o si pe tester, totul e in parametri.
Luna viitoare vreau sa schimb saibele de foc si sa verific nu stiu ce sita de la turbina. Nu am avut timp de ele acum.
Marea problema este ca antena a fost cumva rupta de acolo si a ramas filetul, asa cum se vede in poza. Nu stiu care este solutia. Trebuie sa ma interesez.
Apoi mai este furtunul din poza, care este cam imbatranit. Tre' sa am in vedere sa-l schimb si pe ala.
In rest, multumit de masina... in cei 250 de km. :D

Inca mai caut info legate de turbina, de la ce turatie isi face "prezenta" si care e cel mai potrivit mod de exploatare a masinii.
Fişiere ataşate
IMG_20200309_123320.jpg
IMG_20200309_124400.jpg
IMG_20200309_120445.jpg
IMG_20200309_124849.jpg
LauCalin
Incepator
 
Mesaje: 44
Membru din: 11 Oct 2010, 10:30
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus MK 2.5 1.6 tdci 109 CP

Re: Ford focus mk2 1.6 tdci

Mesajde Le9 » 15 Mar 2020, 10:34

Sa o stapanesti sanatos! Batranul meu 1.6TDCI pe care il detin din 2005 nu mi-a facut probleme. Este fara DPF ce-i drept, dar in mare se aplica aceleasi "reguli" de exploatoare.
Motorul se simte bine in turatii mari, cand merg cu ea exclusiv prin Bucuresti vreo 500km in regim de trafic infernal, se simte la prima talpa grea de la 2000rpm pana la linia rosie pe autostrada. Se lasa cu un mic puf vizibil in oglinda de fum negru. O tin asa vreo 5-10km si scap de fum :D
Furtunul acela care intra in filtrul de aer, turbo si capac culbutori se gaseste relativ usor nou si parca nu e asa scump.
Kitul de "reparatie" pentru injectoare consta in saibe de foc si o-ringuri din cate imi amintesc, nu schimbi doar saiba sau doar oringul. Cat timp nu pufaie vreun injector, lasa-l in pace.
Turbina o simt ca intra de pe la 1800rpm, pierde putere motorul fix dupa 4000rpm (se simte cum se chinuie sa ajunga la linia rosie).
Nu mai baga doar motorina extra, e foarte uscata in comparatie cu cea standard. Baga de la Petrom, e si cam cea mai ieftina si motorul meu se simte cel mai bine cu motorina de la ei.
In bucuresti iti pot recomanda un mecanic foarte ok care se ocupa in mare doar de forduri, fiind foarte recomandat pe grupurile de Focus 2 de pe facebook.
Avatar utilizator
Le9
Ford Freak
 
Mesaje: 121
Membru din: 25 Mai 2019, 13:57
Maşina: Ford Focus MK2 1.6TDCi, 90cp, 2005, Moondust Silver --- Ford Kuga MK2 1.5 Ecoboost, 150cp, Ruby Red

Re: Ford focus mk2 1.6 tdci

Mesajde LauCalin » 22 Mar 2020, 14:25

Mulțumesc frumos pentru sfaturi. Cert e că motorina a văzut doar cea mai ieftina de la Petrom și OMV.
La faza cu saibele de foc, m-am linistit. Le las in pace, pentru că am văzut cam ce simptome ar fi din cauza lor si la mine nu e cazul.
Aveam de gând să mă văd ieri cum mecanicul meu, dar datorita virusului vietii, am lăsat-o baltă. Oricum merg destul de puțin cu mașina în perioada asta. Și cand voi avea ocazia, voi verifica sita de la turbina. Unii zic sa o sparg. Alții zic sa o scot de tot. Alții zic sa o curat cu benzina și în nici un caz sa NU renunț la ea. Habar nu am cum e mai bine. Poți să-mi lași un mesaj privat cu datele acelui mecanic, te rog? Pe al meu îl am de câteva luni. A văzut mașina, mi-a zis și de bune și de rele despre ea, nu pare un om care bate câmpii. Dar asta nu înseamnă că încă o părere, caz de nevoie, ar fi ceva greșit.


Și ca un mic update, zilele trecute mi-am făcut puțin de cap, dandu-i o talpa" zdravănă pe autostrada. Mașina se tine bine la viteze f mari, la care nu cred că voi mai ajunge vreodată. Am zis sa o fac de dragul artei".
LauCalin
Incepator
 
Mesaje: 44
Membru din: 11 Oct 2010, 10:30
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus MK 2.5 1.6 tdci 109 CP

Re: Ford focus mk2 1.6 tdci

Mesajde LauCalin » 08 Apr 2020, 20:11

Azi am trecut la cauciucurile de vara, Dunlop... nu știu cum. Ca ideea, la viteze de peste 100 de km/h mi se pare o idee mai silențioasă și parcă se și infige puțin mai bine.
Am schimbat și antena. Am cumpărat una universala de pe autokarma... care nu se potrivește la soclul de Ford. Motiv pentru care a trebuit să pun un fel de adaptor ca sa pot sa o fixez. Nu e prea estetic, dar radioul merge perfect. O sa caut o antenă originala și gata.
Jantele erau varza. Am găsit o vulcanizare in Voluntari care mi-a cerut pentru schimb, echilibrare, schimbat ventile și chirie pt cauciucurile de vara, 400 de lei. E mult, e puțin, nu stiu. Fosta mașina avea cauciucuri all season.
La vară as vrea sa cumpăr 4 jante de tabla pentru anvelopele de iarna. Ținând cont că nu mă voi baza f mult pe ele, in sensul că nu voi folosi f mult mașina iarna și nu voi abuza de ele, mă gândeam să iau unele din dezmembrări, dar de le Focus.
Am ajuns la 1709xx km. I-am mai dat o talpa cu 130 km/h timp de 35-40 de km, ca sa o mai curat pe interior. Mașina merge f ok și sper să rămână așa cât mai mult timp.
Am vorbit azi cu mecanicul meu și mi-a zis că, atâta timp cât mașina e bine, sa nu umblu la nimic. Nici măcar la "celebra" sita de la turbina.
LauCalin
Incepator
 
Mesaje: 44
Membru din: 11 Oct 2010, 10:30
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus MK 2.5 1.6 tdci 109 CP

Re: Ford focus mk2 1.6 tdci

Mesajde LauCalin » 06 Mai 2020, 21:53

Cu chiu, cu vai am facut 1500 de km. Si asta pentru ca noaptea, dupa ce ies de la munca, ii mai dau o talpa pe A3, pana la Moara Vlasiei si inapoi. Ca daca ar fi sa o folosesc doar cand am nevoie, cred ca faceam mai putin de 1000 de km.
Ca impresii pana acum, masina merge perfect, imi place cum se aseaza pe sosea la peste 100-110 km/h si sta bine pe viraje. Boxele, desi am inteles ca sunt cele originale, se aud f bine pentru niste standarde de acum vreo 15 ani. :D
Ce nu imi place deloc, este volanul. Un volan mai urat nu am vazut in viata mea.
Urmeaza ca saptamana viitoare sa schimb furtunul. L-am gasit pe original la 190 de lei, la Custom Automobile. Nu au avut timp sa mi-l si monteze.
Am cumparat si un fel de tester... o jucarie ca sa-mi satisfac un moft. Merge destul de ok, asa, in mare... citeste erorile, poti sa vezi diferiti parametri, nu stiu daca poate si sterge erorile. Am inteles ca poate vedea si starea filtrului de particule, asta m-ar interesa. Nu am descoperit inca.
Si deja incep sa ma calce pe bec tot felul de sfaturi legate de exploatarea motului. Mai nou mi s-a spus ca mersul constant la 2000-2200 rpm (cum obisnuiesc sa merg) este subturat. Si cica sa merg numai la 2500 rpm, indiferent de treapta... deci cu a V-a tre' sa merg doar cu 130 km/h. Cu o viteza mai mica, treapta a IV-a, ca sa nu merg cu a V-a subturat. Si omul parea hotarat, mai ales ca se mandrea ca a desfacut si modificat multe motoare la viata lui... 8-} :-??
Luna asta sper sa fac un drum de Galati. Masina asta parca imi "cere talpa".
Fişiere ataşate
IMG_20200314_180908.jpg
Screenshot_20200506_020418_ro.emag.android.jpg
LauCalin
Incepator
 
Mesaje: 44
Membru din: 11 Oct 2010, 10:30
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus MK 2.5 1.6 tdci 109 CP

Re: Ford focus mk2 1.6 tdci

Mesajde Le9 » 07 Mai 2020, 14:05

Nici eu nu dau a 5-a mai devreme de 100km/h, indiferent de situatie. Eu la 70-80 merg cu a 3a, apoi dau a 4a, asa mi s-a parut mie ca motorul se simte mai in largul lui. :-??
Avatar utilizator
Le9
Ford Freak
 
Mesaje: 121
Membru din: 25 Mai 2019, 13:57
Maşina: Ford Focus MK2 1.6TDCi, 90cp, 2005, Moondust Silver --- Ford Kuga MK2 1.5 Ecoboost, 150cp, Ruby Red

Re: Ford focus mk2 1.6 tdci

Mesajde LauCalin » 08 Mai 2020, 00:07

Să știi că după discuția aia și după ce ai spus și tu același lucru, am incercat și eu. Nu pare a fi nici un fel de problema. Din contra. Deși turația de 2500 rpm la 100 km/h pare cam mare, motorul se simte f bine. Cred că îmi voi schimba stilul și voi merge ceva mai turat.
Am instalat ForScan Lite din Google play. Zilele astea vreau sa vad daca reușesc să verific starea filtrului de particule. Un pitic de pe creierul meu e obsedat de verificarea lui. :)
LauCalin
Incepator
 
Mesaje: 44
Membru din: 11 Oct 2010, 10:30
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus MK 2.5 1.6 tdci 109 CP

Re: Ford focus mk2 1.6 tdci

Mesajde The29041993 » 11 Mai 2020, 17:33

Salut,
Felicitari pentru achizitie si cat mai multi km fara probleme. Incearca sa iti faci timp sa rasfoiesti paginile topicului, au cam fost atinse toate subiectele mentionate de tine. Din punctul meu de vedere, grupurile de facebook sunt bune doar pentru poze,in rest...multi bat campii pe acolo. De multe ori mi se pare amuzant.

Sa stii ca motorul asta e super robust, tine multi multi km fara probleme, in special euro 5-ul. DPF-ul uscat duce peste 300.000km, mai ales exploatat cum trebuie. Nu ii place foarte mult orasul, dar eu zic ca o data pe saptamana o plimbare mai vioaie pe autostrada face minuni. Cu oringurile la injectoare nu trebuie sa ai treaba, mai ales daca nu ai ulei in partea de sus a motorului. La fel si cu sita de la turbina. Schimburi la 10.000, ramai pe motul, filtre originale si daca mai bagi si un engine flush din cand in cand si nu ai probleme. Sita se infunda de la ulei slab calitativ, neschimbat la timp, filtre slabe care nu retin mizeria. Volanul mi se pare foarte ok, nu m-am indurat sa il schimb pe al meu. Ti-ar sta bine cu niste ceasuri cu ecran mare :))
Daca ai nevoie de ajutor sau intrebari, poti sa imi dai un mesaj. In limita timpului ajut cat pot.

Multi km inca odata! :)
Proiectul meu - ALX
viewtopic.php?f=15&t=100837
Avatar utilizator
The29041993
1nsane Member
 
Mesaje: 1876
Membru din: 12 Sep 2013, 00:20
Localitate: Dristor
Maşina: Ford Focus II Sedan 1.6 tdci 90cp (~130cp)
VIN: WF04XXWPD46A03182

Re: Ford focus mk2 1.6 tdci

Mesajde LauCalin » 12 Mai 2020, 18:55

Mulțumesc frumos de mesaj. :)

Am cumpărat ForScan și tot degeaba. Nu arata nici aia mare lucru. In fine. :)
Azi am schimbat furtunul vieții. Mi-am luat țeapă. Se prinde in doua cleme. Nu ai cum sa dai gres. Trebuia să îl schimb singur. Aia e.
Dar în ultima săptămână mi s-a părut că aud o bătaie pe dreapta - fata la trecerea prin denivelări. Destul de rar, dar se aude cat de cat. Concluzia după o verificare: amortizorul din dreapta cam umed. La o simpla verificare pe autokarma, unele bune sunt cam 600 de lei. Hmmm. Sincer cam mult pentru un Focus 2. Dar ai mașina, plătești. Aia e.
Apoi, tre' sa am in vedere și schimbul plăcuțelor și discurilor pe pe spate. Originale vin pe Ate din câte am aflat. Pe fosta am avut TRW și am fost mulțumit. Mai vedem. Oricum până prin iulie, august am cu totul alte planuri. In rest, merge bine "târâtura".
LauCalin
Incepator
 
Mesaje: 44
Membru din: 11 Oct 2010, 10:30
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus MK 2.5 1.6 tdci 109 CP

Re: Ford focus mk2 1.6 tdci

Mesajde Le9 » 12 Mai 2020, 19:07

Dar la ce brand de amortizoare te-ai uitat de ti-a dat 600 de lei? :))
2 amortizoare KYB nu ar trebui sa te coste mai mult de 500 de lei. Cu flansele si rulmentii (SKF) ajungi la 650.

Si eu urmeaza sa schimb discurie si placutele spate cu TRW, pana acum vad ca au fost Bosch si si-au terminat viata de mult timp. Sunt curios cum se comporta.
Avatar utilizator
Le9
Ford Freak
 
Mesaje: 121
Membru din: 25 Mai 2019, 13:57
Maşina: Ford Focus MK2 1.6TDCi, 90cp, 2005, Moondust Silver --- Ford Kuga MK2 1.5 Ecoboost, 150cp, Ruby Red

Re: Ford focus mk2 1.6 tdci

Mesajde LauCalin » 12 Mai 2020, 19:31

M-am uitat la un brand care m-a dezamăgit, dar care e lăudat peste tot: Sachs. Uite că de flanșe & stuff nu mi-a zis mecanicul nimic.
Bosch am avut la fosta mașina. După 30000 de km erau ok. Niciodată nu au scârțâit și prindeau bine indiferent de împrejurări. Le-am schimbat o data cu discurile, care erau destul de uzate. Din fabrica mașina venise cu trw. Am zis sa continui cu discuri tot trw + plăcute tot de la ei. Dar cat am avut Bosch, nu am avut nici o problema.
LauCalin
Incepator
 
Mesaje: 44
Membru din: 11 Oct 2010, 10:30
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus MK 2.5 1.6 tdci 109 CP

Re: Ford focus mk2 1.6 tdci

Mesajde LauCalin » 17 Mai 2020, 21:02

Primul drum mai lung, de 500 de km... București - Galați și inapoi. Mașina s-a comportat f bine.
Regim de mers: centura 90-100 km/h, A3 pana la Drajna 120-130 km/h, Drajna - Galati 110-120 km/h. Sau mai bine spus, m-am luat după turometru încercând pe cât posibil sa o țin între 2200 și 2500 rpm. Excepție făcând A3 unde mai mers cât de mult am putut cu 2500 rpm, adică 130-135 km/h in treapta a V-a.
Am scos o viteza medie de 65 km/h și un consum mediu de 5 l/100 km. Hai sa fie real 5.5 și eu zic că tot e bine. Am ajuns la 172 xxx km.
LauCalin
Incepator
 
Mesaje: 44
Membru din: 11 Oct 2010, 10:30
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus MK 2.5 1.6 tdci 109 CP

Re: Ford focus mk2 1.6 tdci

Mesajde LauCalin » 02 Iun 2020, 23:55

Luni am dat o fugă până la mare.
La plecarea de acasă am resetat computerul de bord. Când am ajuns acasă, am verificat și am avut așa: viteza medie 80 km/h, consum mediu 4.8%.
Condiții: 2 persoane , un copil mic în scaun plus bagaje medii, aer condiționat pornit cam 400 de km. Nu am prins blocaje, doar mers in coloana și la viteze reduse unde se lucra pe autostrada.
Singurul reproș pe care îl am este legat de cotiera ușii, care e dintr-un plastic tare și neplăcut la atingere. E un disconfort la drum lung. Nu ar fi fost rău dacă acolo era un plastic moale.
Cât despre mașina, s-a comportat f bine. Am ajuns la 173xxx de km , iar in weekend urmează un drum de 500 de km.
LauCalin
Incepator
 
Mesaje: 44
Membru din: 11 Oct 2010, 10:30
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus MK 2.5 1.6 tdci 109 CP


Înapoi la Totul despre membri

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

cron

Cine este conectat

În total există 1 utilizator conectat :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 1 vizitator (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 1197 pe 04 Aug 2014, 15:23

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login