20% Ford & 80% Jaguar
Salut,
Dupa mai bine de zece ani de activitate pe acest forum, am gasit timp sa astern cateva randuri de prezentare a masinii actuale. Username-ul e posibil sa fie cunoscut celor ce au comandat unul, doua sau mai multe filtre de polen de la mine in ultimii sase ani. Pentru cei interesati, inca mai am pe stoc filtre de polen iar oferta pentru toata perioada anului 2018 este succinct descrisa mai jos (Mai multe detalii in linkuil anuntului: viewtopic.php?f=209&t=62369&start=810 ).
2 x filtre de polen marca OEP compatibile cu Ford Focus MK2/MK3, C-Max, Mondeo MK4, S-Max, Galaxy MK2 pentru doar 69 ron cu toate taxele incluse cu livrare prin Posta Romana cu plata ramburs.
Dar sa revenim la titlul topicului si la evenimentele care au dus la achizionarea unui model care e doar 19-20% conceput de Ford.
Motivul principal pentru care mi-am facut cont pe acest forum a fost achizitionarea unui Ford Focus MK2, 1.6TDCI in echiparea Sport, culoare gri metalizat, in varianta de caroserie Tournier/Estate in August 2007 de la Automarkt-Grossbothen, Grimma in apropiere de Leipzig. Masina era fabricatie 2006 iar dealerul in cauza era specializat in revanzare de flote. La momentul respectiv, masina avea la bord putin peste 41.000km si prezenta o fisura la teava de intercooler (o problema foarte des intalnita la motorizarea de 1.6TDCI 90CP) motiv pentru care am obtinut o reducere de 1000 de euro din pretul adisat. La intoarcerea in tara, uleiul, toate filtrele si teava fisurata au fost schimbate la dealerul Ford din Bacau. La sfarsitul acestor proceduri am primit si o intrebare care mi-a facut inima sa tresara - Cat ati platit domnilor pe masina asta? In mintea mea deja imi imaginasem cum am cumparat si importat o epava care necesita reparatii destul de serioase. Cateva secunde mai tarziu, am fost asigurati ca masina in ciuda celor 41.000 de km (acoperiti in putin peste un an de cand se afla in circulatie), se prezenta in conditii excelente. Din pacate, acesta nu urma sa fie singurul moment in care vom primi aceasta intrebare.
Pentru aproape 1 an, timp in care am fost foarte incantati de masina proaspat achizitionata, in vara lui 2008, am decis sa ne mutam in Marea Britanie. Initial masina a ramas in tara dar, cateva luni mai tarziu, am decis sa o luam cu noi in Anglia, urmand a fi folosita in principal pentru deplasari in interes de servciu pe o ruta care se potrivea de minune unui motor diesel (Milton Keynes - Dundee si retur - pentru un total de aproximativ 850 mile). Trebuie mentionat faptul ca aceste deplasari care aveau loc de doua ori pe luna. Fiind cel mai mic motor diesel din gama Ford instalat pe un Ford Focus la acel moment, acesta asigura un consum excelent pe autostrada in cadrul acestor deplasari - in medie 4 litri pentru fiecare suta de km (la o viteza maxima destul de redusa de 70/75 mph). In timp de 6 ani de la momentul achizitiei, masina a acoperit alti 110.000km si in tot acest timp singurele piese schimbate au fost garniturile de la injectoare (la 120000km), alternatorul si bateria (la 150.000km, cea din urma ca o masura de precautie). In afara acestor piese, consumabilele (ulei, filtre, discuri si placate de frana) au fost schimbate la fiecare 9 luni de catre un service specializat pe marca Ford). Steve, proprietarul si singurul angajat de la Independent Ford (address: Unit 2 Sherington Bridge Farm, Sherington, Newport Pagnell, Buckinghamshire, MK16 9JA) a fost incantat de fiecare data sa lucreze pe o masina care se prezenta in conditii excelente. Tot la acelasi service am effectual si o incarcare a sistemului de aer conditionat pe la aproximativ 145.000km. Tot de la Steve am primit a doua oara intrebarea: Cat ati platit domnilor pe masina asta si de cat timp o aveti? Trebuie sa recunosc cu mana pe inima ca iar mi-a stat inima in loc. Intrebarea si comentariile sale ulterioare mi-au confirmat o banuiala, cum ca britanicii in general trateaza masinile ca pe consumabile. Bineinteles, nu vreau sa generaliz, dar in marea majoritatea a cazurilor, masinile care ajungeau la el in service trebuiau reparate; prea putine erau cele care veneau pentru intretinere preventive.
In decembrie 2013, am decis ca ne-am distrat destul de mult timp circuland pe parte corecta a drumului cu volanul montat pe partea gresita si am decis sa ne cumparam o alta masina. Focusul nu valora foarte multi bani, asa ca am decis ca va ramane in familie si l-am predat tatalui meu care-l inca foloseste in general pentru deplasari extraurbane pe ruta Roman-Iasi si ocazional Roman-Bucuresti. In momentul de fata, Focusul a ajuns in momentul de fata la 210.000 km. A avut distributia schimbata si de asemenea un set de amortizoare fata si consumabilele obisnuite (filtre si inca un set de placate de frana) – toate fiind piese de origine Ford de la unul din furnizorii de piese de pe forum.
Reveniti in UK, la inceputul lui 2014, am inceput cautarile pentru o noua masina. Astfel ca pret de cateva saptamani, ne-am petrecut weekend-urile in zona Milton Keynes cautand in anunturile locale, ebay, dealerii din zona.
Cum am fost foarte incantati de Ford Focus, am decis initial sa cautam o masina identica si poate la fel de fiabila. Problema a aparut cand am realizat ca motorul de 90CP pentru modelele Ford Focus fabricate pentru piata britanica a fost instalat doar pe variantele cu echiparea LX (un nivel de echipare sub Trend sau cam tot pe acolo). LX nu e foarte apetisant pentru o masina care urmeaza sa o conduci cel putin cinci ani. Cum celelalte motorizari 1.6 diesel si 2.0 diesel prezentau filtru de particule, am decis sa le evitam din start. Am gasit cateva focusuri cu motorul de 1.8 TDCI dar erau destul de muncite si nu aveau nici un istoric de service. Fiind destul de dezamagiti de oferta disponibila in acel moment, am decis ca urmatoarea oprire sa fie Ford Mondeo MK3 un model foarte popular in UK - sigur ati auzit de expresia Mondeo Man (care ulterior a devenit BMW Seria 3 Man). Testasem masina de serviciu utilizata de Steve (un Mondeo 2.0TDCI 2004 in echiparea Ghia X) si eram foarte incantati de tinuta de drum, spatiul interior, practicabilitatea caroseriei hatchback. Varianta Mondeo MK3 Tournier/Estate a fost exclusa din cautari din start; pur si simplu nu ne place design-ul (poate doar un ST Estate in culoarea speciala de albastru oderita de Ford). Fiabilitatea nu intra in discutie pentru acest model pentru ca puteam citi 185.000 mile in ceasul de bord al acelui Mondeo si stiam ca urmand o intretinere corecta, acest motor poate acoperi usor asemenea distante fara interventii majore. In cautarile nostre, am tintit sus: echipari Ghia X, Titanium si Titanium X fabricatie 2006/2007 dar majoritatea masinilor vazute aveau cel putin 3-4 fosti proprietari si se simtea ca fusesera exploatate destul de mult plus ca interioarele la marea majoritate erau absolut intr-o conditie dezgustatoarea (poate nu am avut noroc, nu am cautat destul). O buna incercare la adresa noastra a fost un Mondeo MK3 2005 2.0 TDCI Zetec 2005 (echivalent Sport) cu doar 15.000 de mile. Mirosea a nou, era practic nou dar se afla la vanzare la astronomica suma de £5500 fix (ianuarie 2014), cee ace ni s-a parut cam mult pentru o masina veche de 9 ani.
Cateva saptamani mai tarziu, urmand sfaturile mecanicului Steve si scanand oferta dealerului Ford din Milton Keynes, am identificat un Jaguar X-Type 2006 2.0 Diesel si tot citind ca e fabricat pe platforma lui Mondeo am decis sa facem un testdrive. Vazut, condus, placut dar nu si cumparat. Motivul fiind unul destul de hilar in fata agentului de vanzari: bancheta spate nu se rabata. Am aflat ulterior, ca aceasta optiune se putea instala ulterior. Tot atunci, am decis ca un model in varianta Estate cu facelift-ul realizat in 2008 arata mult mai bine, asadar aveam un nou set de setari pentru filtrele cautarilor noastre. Weekendul urmator am vizitat Dove House Jaguar (un centru destul de mic dar specializat in vanzari de X-Type-uri). Am vazut, condus si cumparat un Jaguar X-Type 2.2D Estate fabricat in 2008 cu 75.000 mile si un singur proprietar. Anterior, pentru cateva luni, masina fusese demo car la un dealer Jaguar din zona asa ca venea in echiparea Sport Premium (singurele optiuni lipsa fata de un Sovereign (echiparea de top a acestui model fiind trapa, insertiile de lemn si sistemul de sunet Alpine cu amplificare si sub-woofer in portbagaj). Dupa achizitie, masina a beneficiat de un schimb complet de filtre, ulei, discuri si placute de frane toate acestea fiind realizate cu piese de origine Jaguar (desi unele sunt filtre marca FoMoCo in ambalaj Jaguar) in cadrul aceluiasi service Independent Ford de catre Steve. Din cate am inteles, motorul este identic cu cel instalat pe MKdeo MK3 si Mondeo MK3 ST (beneficiind de 152CP, 366Nm cu un consum foarte apropiat de cifrele producatorului 8.3L/100km Urban, 4.7L/100km Extra-Urban, 6L/100km mix ).
O descriere mai amanuntita conform VIN-ului oferita cu ceva vreme in urma de ford etis. Informatiile de mai jos sunt un extras care-l salvasem cu ceva vreme in urma. La momentul editarii acestui post am observant ca sistemul etis nu mai recunoaste VIN-ul masinii.
Primary Features
Build Date: 29.02.2008
Vehicle Line: Jaguar X400
Body Style: 4 Door Estate
Version: Series 65
Engine: 2.2L Duratorq 16V TC (150PS) - Puma
Transmission: 6 Speed Manual Transaxle - MMT6
Drive: RHD FWD
Axle Ratio: 4.07
Emission: Stage IV Emissions
Air Conditioning: Automatic Air Conditioning
Minor Features
• Less Diesel Particulate Filter
• Halewood Plant
• Marketing Level 1
• Less Decal
• Less Warning Display
• Power Rear Window One Shot Up/Down
• With Heated Windscreen
• Front Floor Carpet Mats
• With Illuminated Sunvisor-Passenger
• With Load Retention Net
• Grille-Chrome Surround/Mesh Insert
• Roof Rack Without Crossbars
• With Black Door Frame Moulding
• Less Spoiler
• Power/Heated/Memory Fold Back Mir
• With Drivers Heated Seat
• With Driver 10 Way Pwr Seat Adjust
• With Pass 10 Way Power Seat Adjust
• With Programmable Driver Seat
• With Headlamp Washer
• Chrome Bumper Inserts
• With Driver Air Bag
• With Mini Steel Spare Wheel
• Limited Service Mini Spare Tyre
• With Performance Suspension
• 4.07
• 4 Wheel Anti-Lock Braking System
• With Anti-Spin Traction System
• Filter Cowl Intake - Odour
• With Electrically Enhanced Heater
• With Onboard Vapour Recovery System
• With Diesel Fuel Capability
• With Power Steering (Variable Ratio)
• With Manual Tilt/Slide Stg Column
• Leather Steering Wheel
• With Navigation System
• Navigation Disc - Euro
• With Reverse Proximity Sensor
• With Perimeter Anti-Theft
• With Interior Scanning Alarm
• Less Vehicle Tilt Sensing
• With Front Parking Aid
• With CD Player Autochanger
• Blue Tooth Interface Connect
• Less Upgraded Sound System
• Voice Activated Module - British
• Voice Input System
• With Cigar Lighter
• With Halogen Headlamp
• Less Daytime Running Lamps
• With Side Repeat Flashers
• With Front Fog Lamps
• Less CP Prototype Build
• With Rear Fog Lamps
• With Manual Headlamp Levelling
• (+)"GB"
La cateva luni dupa achizitia ei, in vara lui 2014, ne-am mutat in Scotia si din acel moment masina a folosita in special pentru deplasarile extraurbane. In tot acest timp, incepand din 2009, am avut doua in posesie si o “buburuza” Toyota Yaris 1.0 prima din 2002 (din 2009-2016) si a doua din 2005 ( aceasta din urma, fiind achizionata acum doi ani cu doar 37.000 mile la bord beneficiind de oferta de buy-back pentru vechea Toyota Yaris oferita de un dealer din Aberdeen) iar acestea au fost folosite in special pentru toate deplasarile urbane si/sau pe distante scurte/foarte scurte. Chiar daca este o concluzie care nu va interesa pe multi in cadrul acestui forum, va pot spune ca motorul 1.0 benzina de la Toyota e absolut indestructibil.
Revnind la Jaguar X-type, dupa cei patru ani de exploatare, va pot confirma ca a fost o alegere foarte buna in special prin prisma faptului ca masina a avut valva EGR, ambreiajul si volanta cu masa dubla schimbate de fostul proprietar in cadrului dealerului Jaguar din zona. Toate aceste trei componente cedeaza dupa un anumit numar de KM si sunt larg dezbatute de forumul Jaguar din UK in sectiunea dedicata acestui model. In afara de consumabile obisnuite in acesti patru ani si aproximativ 40.000mile am schimbat un arc fata, un rulment fata si garniturile de la bara antiruliu pe puntea spate.
Pentru cei pasionati de marca Jaguar si acest model in particular, aveti mai jos un link care prezinta, destul de detaliat, deciziile luate in cadrul procesului de design al modelului X-Type, cand marca Jaguar era inca detinuta de grupul Ford.
https://www.aronline.co.uk/cars/jaguar/ ... ar-x-type/
De asemenea, am adaugat si cateva linkuri continand cateva imagini cu X-Type-ul aflat in posesia noastra, facute in urma cu aproximativ 2 ani. Stiu, mi-a luat ceva sa scriu textul. Va rog sa scuzati jantele ruginite de tabla cu anvelope de iarna, era un sfarsit de februarie la momentul respectiv. Vara, masina ruleaza pe un set de jante originale Jaguar, modelul Abaco de 18 inch.
Recomand cu caldura modelul (in special variant 2.2D cu cutie manuala in 6 trepte), ca fiind o masina foarte confortabila pe distante lungi. Nu as vrea sa conduc zilnic acest model cu cutie manuala si motor atat de mare. L-as cumpara din nou? Absolut, dar doar in aceasta configuratie (Sport Premium), eventual poate si mai dotat in echiparea Sovereign si chiar cu un motor de 3.0 benzina si tractiune integrala (in principal datorita faptului ca circul mult mai putin atat in interes de serviciu cat si personal).
https://postimg.org/gallery/3d4g4e3nw/
Sper ca nu v-am plictisit cu aceste randuri si daca aveti intrebari, o sa incerc sa raspund in cadrul acestui topic.
Inchei cu inca un link continand o brosura de prezentare a faceliftului din 2008.
http://australiancar.reviews/_pdfs/Jagu ... 200809.pdf
Numai bine,
Octav
Dupa mai bine de zece ani de activitate pe acest forum, am gasit timp sa astern cateva randuri de prezentare a masinii actuale. Username-ul e posibil sa fie cunoscut celor ce au comandat unul, doua sau mai multe filtre de polen de la mine in ultimii sase ani. Pentru cei interesati, inca mai am pe stoc filtre de polen iar oferta pentru toata perioada anului 2018 este succinct descrisa mai jos (Mai multe detalii in linkuil anuntului: viewtopic.php?f=209&t=62369&start=810 ).
2 x filtre de polen marca OEP compatibile cu Ford Focus MK2/MK3, C-Max, Mondeo MK4, S-Max, Galaxy MK2 pentru doar 69 ron cu toate taxele incluse cu livrare prin Posta Romana cu plata ramburs.
Dar sa revenim la titlul topicului si la evenimentele care au dus la achizionarea unui model care e doar 19-20% conceput de Ford.
Motivul principal pentru care mi-am facut cont pe acest forum a fost achizitionarea unui Ford Focus MK2, 1.6TDCI in echiparea Sport, culoare gri metalizat, in varianta de caroserie Tournier/Estate in August 2007 de la Automarkt-Grossbothen, Grimma in apropiere de Leipzig. Masina era fabricatie 2006 iar dealerul in cauza era specializat in revanzare de flote. La momentul respectiv, masina avea la bord putin peste 41.000km si prezenta o fisura la teava de intercooler (o problema foarte des intalnita la motorizarea de 1.6TDCI 90CP) motiv pentru care am obtinut o reducere de 1000 de euro din pretul adisat. La intoarcerea in tara, uleiul, toate filtrele si teava fisurata au fost schimbate la dealerul Ford din Bacau. La sfarsitul acestor proceduri am primit si o intrebare care mi-a facut inima sa tresara - Cat ati platit domnilor pe masina asta? In mintea mea deja imi imaginasem cum am cumparat si importat o epava care necesita reparatii destul de serioase. Cateva secunde mai tarziu, am fost asigurati ca masina in ciuda celor 41.000 de km (acoperiti in putin peste un an de cand se afla in circulatie), se prezenta in conditii excelente. Din pacate, acesta nu urma sa fie singurul moment in care vom primi aceasta intrebare.
Pentru aproape 1 an, timp in care am fost foarte incantati de masina proaspat achizitionata, in vara lui 2008, am decis sa ne mutam in Marea Britanie. Initial masina a ramas in tara dar, cateva luni mai tarziu, am decis sa o luam cu noi in Anglia, urmand a fi folosita in principal pentru deplasari in interes de servciu pe o ruta care se potrivea de minune unui motor diesel (Milton Keynes - Dundee si retur - pentru un total de aproximativ 850 mile). Trebuie mentionat faptul ca aceste deplasari care aveau loc de doua ori pe luna. Fiind cel mai mic motor diesel din gama Ford instalat pe un Ford Focus la acel moment, acesta asigura un consum excelent pe autostrada in cadrul acestor deplasari - in medie 4 litri pentru fiecare suta de km (la o viteza maxima destul de redusa de 70/75 mph). In timp de 6 ani de la momentul achizitiei, masina a acoperit alti 110.000km si in tot acest timp singurele piese schimbate au fost garniturile de la injectoare (la 120000km), alternatorul si bateria (la 150.000km, cea din urma ca o masura de precautie). In afara acestor piese, consumabilele (ulei, filtre, discuri si placate de frana) au fost schimbate la fiecare 9 luni de catre un service specializat pe marca Ford). Steve, proprietarul si singurul angajat de la Independent Ford (address: Unit 2 Sherington Bridge Farm, Sherington, Newport Pagnell, Buckinghamshire, MK16 9JA) a fost incantat de fiecare data sa lucreze pe o masina care se prezenta in conditii excelente. Tot la acelasi service am effectual si o incarcare a sistemului de aer conditionat pe la aproximativ 145.000km. Tot de la Steve am primit a doua oara intrebarea: Cat ati platit domnilor pe masina asta si de cat timp o aveti? Trebuie sa recunosc cu mana pe inima ca iar mi-a stat inima in loc. Intrebarea si comentariile sale ulterioare mi-au confirmat o banuiala, cum ca britanicii in general trateaza masinile ca pe consumabile. Bineinteles, nu vreau sa generaliz, dar in marea majoritatea a cazurilor, masinile care ajungeau la el in service trebuiau reparate; prea putine erau cele care veneau pentru intretinere preventive.
In decembrie 2013, am decis ca ne-am distrat destul de mult timp circuland pe parte corecta a drumului cu volanul montat pe partea gresita si am decis sa ne cumparam o alta masina. Focusul nu valora foarte multi bani, asa ca am decis ca va ramane in familie si l-am predat tatalui meu care-l inca foloseste in general pentru deplasari extraurbane pe ruta Roman-Iasi si ocazional Roman-Bucuresti. In momentul de fata, Focusul a ajuns in momentul de fata la 210.000 km. A avut distributia schimbata si de asemenea un set de amortizoare fata si consumabilele obisnuite (filtre si inca un set de placate de frana) – toate fiind piese de origine Ford de la unul din furnizorii de piese de pe forum.
Reveniti in UK, la inceputul lui 2014, am inceput cautarile pentru o noua masina. Astfel ca pret de cateva saptamani, ne-am petrecut weekend-urile in zona Milton Keynes cautand in anunturile locale, ebay, dealerii din zona.
Cum am fost foarte incantati de Ford Focus, am decis initial sa cautam o masina identica si poate la fel de fiabila. Problema a aparut cand am realizat ca motorul de 90CP pentru modelele Ford Focus fabricate pentru piata britanica a fost instalat doar pe variantele cu echiparea LX (un nivel de echipare sub Trend sau cam tot pe acolo). LX nu e foarte apetisant pentru o masina care urmeaza sa o conduci cel putin cinci ani. Cum celelalte motorizari 1.6 diesel si 2.0 diesel prezentau filtru de particule, am decis sa le evitam din start. Am gasit cateva focusuri cu motorul de 1.8 TDCI dar erau destul de muncite si nu aveau nici un istoric de service. Fiind destul de dezamagiti de oferta disponibila in acel moment, am decis ca urmatoarea oprire sa fie Ford Mondeo MK3 un model foarte popular in UK - sigur ati auzit de expresia Mondeo Man (care ulterior a devenit BMW Seria 3 Man). Testasem masina de serviciu utilizata de Steve (un Mondeo 2.0TDCI 2004 in echiparea Ghia X) si eram foarte incantati de tinuta de drum, spatiul interior, practicabilitatea caroseriei hatchback. Varianta Mondeo MK3 Tournier/Estate a fost exclusa din cautari din start; pur si simplu nu ne place design-ul (poate doar un ST Estate in culoarea speciala de albastru oderita de Ford). Fiabilitatea nu intra in discutie pentru acest model pentru ca puteam citi 185.000 mile in ceasul de bord al acelui Mondeo si stiam ca urmand o intretinere corecta, acest motor poate acoperi usor asemenea distante fara interventii majore. In cautarile nostre, am tintit sus: echipari Ghia X, Titanium si Titanium X fabricatie 2006/2007 dar majoritatea masinilor vazute aveau cel putin 3-4 fosti proprietari si se simtea ca fusesera exploatate destul de mult plus ca interioarele la marea majoritate erau absolut intr-o conditie dezgustatoarea (poate nu am avut noroc, nu am cautat destul). O buna incercare la adresa noastra a fost un Mondeo MK3 2005 2.0 TDCI Zetec 2005 (echivalent Sport) cu doar 15.000 de mile. Mirosea a nou, era practic nou dar se afla la vanzare la astronomica suma de £5500 fix (ianuarie 2014), cee ace ni s-a parut cam mult pentru o masina veche de 9 ani.
Cateva saptamani mai tarziu, urmand sfaturile mecanicului Steve si scanand oferta dealerului Ford din Milton Keynes, am identificat un Jaguar X-Type 2006 2.0 Diesel si tot citind ca e fabricat pe platforma lui Mondeo am decis sa facem un testdrive. Vazut, condus, placut dar nu si cumparat. Motivul fiind unul destul de hilar in fata agentului de vanzari: bancheta spate nu se rabata. Am aflat ulterior, ca aceasta optiune se putea instala ulterior. Tot atunci, am decis ca un model in varianta Estate cu facelift-ul realizat in 2008 arata mult mai bine, asadar aveam un nou set de setari pentru filtrele cautarilor noastre. Weekendul urmator am vizitat Dove House Jaguar (un centru destul de mic dar specializat in vanzari de X-Type-uri). Am vazut, condus si cumparat un Jaguar X-Type 2.2D Estate fabricat in 2008 cu 75.000 mile si un singur proprietar. Anterior, pentru cateva luni, masina fusese demo car la un dealer Jaguar din zona asa ca venea in echiparea Sport Premium (singurele optiuni lipsa fata de un Sovereign (echiparea de top a acestui model fiind trapa, insertiile de lemn si sistemul de sunet Alpine cu amplificare si sub-woofer in portbagaj). Dupa achizitie, masina a beneficiat de un schimb complet de filtre, ulei, discuri si placute de frane toate acestea fiind realizate cu piese de origine Jaguar (desi unele sunt filtre marca FoMoCo in ambalaj Jaguar) in cadrul aceluiasi service Independent Ford de catre Steve. Din cate am inteles, motorul este identic cu cel instalat pe MKdeo MK3 si Mondeo MK3 ST (beneficiind de 152CP, 366Nm cu un consum foarte apropiat de cifrele producatorului 8.3L/100km Urban, 4.7L/100km Extra-Urban, 6L/100km mix ).
O descriere mai amanuntita conform VIN-ului oferita cu ceva vreme in urma de ford etis. Informatiile de mai jos sunt un extras care-l salvasem cu ceva vreme in urma. La momentul editarii acestui post am observant ca sistemul etis nu mai recunoaste VIN-ul masinii.
Primary Features
Build Date: 29.02.2008
Vehicle Line: Jaguar X400
Body Style: 4 Door Estate
Version: Series 65
Engine: 2.2L Duratorq 16V TC (150PS) - Puma
Transmission: 6 Speed Manual Transaxle - MMT6
Drive: RHD FWD
Axle Ratio: 4.07
Emission: Stage IV Emissions
Air Conditioning: Automatic Air Conditioning
Minor Features
• Less Diesel Particulate Filter
• Halewood Plant
• Marketing Level 1
• Less Decal
• Less Warning Display
• Power Rear Window One Shot Up/Down
• With Heated Windscreen
• Front Floor Carpet Mats
• With Illuminated Sunvisor-Passenger
• With Load Retention Net
• Grille-Chrome Surround/Mesh Insert
• Roof Rack Without Crossbars
• With Black Door Frame Moulding
• Less Spoiler
• Power/Heated/Memory Fold Back Mir
• With Drivers Heated Seat
• With Driver 10 Way Pwr Seat Adjust
• With Pass 10 Way Power Seat Adjust
• With Programmable Driver Seat
• With Headlamp Washer
• Chrome Bumper Inserts
• With Driver Air Bag
• With Mini Steel Spare Wheel
• Limited Service Mini Spare Tyre
• With Performance Suspension
• 4.07
• 4 Wheel Anti-Lock Braking System
• With Anti-Spin Traction System
• Filter Cowl Intake - Odour
• With Electrically Enhanced Heater
• With Onboard Vapour Recovery System
• With Diesel Fuel Capability
• With Power Steering (Variable Ratio)
• With Manual Tilt/Slide Stg Column
• Leather Steering Wheel
• With Navigation System
• Navigation Disc - Euro
• With Reverse Proximity Sensor
• With Perimeter Anti-Theft
• With Interior Scanning Alarm
• Less Vehicle Tilt Sensing
• With Front Parking Aid
• With CD Player Autochanger
• Blue Tooth Interface Connect
• Less Upgraded Sound System
• Voice Activated Module - British
• Voice Input System
• With Cigar Lighter
• With Halogen Headlamp
• Less Daytime Running Lamps
• With Side Repeat Flashers
• With Front Fog Lamps
• Less CP Prototype Build
• With Rear Fog Lamps
• With Manual Headlamp Levelling
• (+)"GB"
La cateva luni dupa achizitia ei, in vara lui 2014, ne-am mutat in Scotia si din acel moment masina a folosita in special pentru deplasarile extraurbane. In tot acest timp, incepand din 2009, am avut doua in posesie si o “buburuza” Toyota Yaris 1.0 prima din 2002 (din 2009-2016) si a doua din 2005 ( aceasta din urma, fiind achizionata acum doi ani cu doar 37.000 mile la bord beneficiind de oferta de buy-back pentru vechea Toyota Yaris oferita de un dealer din Aberdeen) iar acestea au fost folosite in special pentru toate deplasarile urbane si/sau pe distante scurte/foarte scurte. Chiar daca este o concluzie care nu va interesa pe multi in cadrul acestui forum, va pot spune ca motorul 1.0 benzina de la Toyota e absolut indestructibil.
Revnind la Jaguar X-type, dupa cei patru ani de exploatare, va pot confirma ca a fost o alegere foarte buna in special prin prisma faptului ca masina a avut valva EGR, ambreiajul si volanta cu masa dubla schimbate de fostul proprietar in cadrului dealerului Jaguar din zona. Toate aceste trei componente cedeaza dupa un anumit numar de KM si sunt larg dezbatute de forumul Jaguar din UK in sectiunea dedicata acestui model. In afara de consumabile obisnuite in acesti patru ani si aproximativ 40.000mile am schimbat un arc fata, un rulment fata si garniturile de la bara antiruliu pe puntea spate.
Pentru cei pasionati de marca Jaguar si acest model in particular, aveti mai jos un link care prezinta, destul de detaliat, deciziile luate in cadrul procesului de design al modelului X-Type, cand marca Jaguar era inca detinuta de grupul Ford.
https://www.aronline.co.uk/cars/jaguar/ ... ar-x-type/
De asemenea, am adaugat si cateva linkuri continand cateva imagini cu X-Type-ul aflat in posesia noastra, facute in urma cu aproximativ 2 ani. Stiu, mi-a luat ceva sa scriu textul. Va rog sa scuzati jantele ruginite de tabla cu anvelope de iarna, era un sfarsit de februarie la momentul respectiv. Vara, masina ruleaza pe un set de jante originale Jaguar, modelul Abaco de 18 inch.
Recomand cu caldura modelul (in special variant 2.2D cu cutie manuala in 6 trepte), ca fiind o masina foarte confortabila pe distante lungi. Nu as vrea sa conduc zilnic acest model cu cutie manuala si motor atat de mare. L-as cumpara din nou? Absolut, dar doar in aceasta configuratie (Sport Premium), eventual poate si mai dotat in echiparea Sovereign si chiar cu un motor de 3.0 benzina si tractiune integrala (in principal datorita faptului ca circul mult mai putin atat in interes de serviciu cat si personal).
https://postimg.org/gallery/3d4g4e3nw/
Sper ca nu v-am plictisit cu aceste randuri si daca aveti intrebari, o sa incerc sa raspund in cadrul acestui topic.
Inchei cu inca un link continand o brosura de prezentare a faceliftului din 2008.
http://australiancar.reviews/_pdfs/Jagu ... 200809.pdf
Numai bine,
Octav
2008 Jaguar X-Type Estate Sport Premium, Diesel, 2.2/155 CP
-
octavniculita - Member
- Mesaje: 377
- Membru din: 04 Mar 2007, 14:16
- Localitate: Glasgow, UK
- Maşina: Jaguar X-Type, Estate, Sport Premium, 2008, 2.2D