Re: De la Audi la Ford (Focus MK3) ... and probably back.
Tocmai pentru a argumenta fiecare parere am scris mult , altfel ziceam si eu "nu cred ca e asa " ca sa fie usor "citibil" DAR neargumentat si neconcludent . Am vrut sa fiu cat se poate de explicit ca sa inteleaga toata lumea care citeste , asta bineinteles daca si vrea sa inteleaga . Nu poti combate argumentele , chiar si "puerile" cu "eu nu cred ca e asa" , de altfel acesta nefiind un argument ci doar o impresie .
( Chiar daca nu trebuie sa facem lectie de gramatica aici:
LIZÍBIL, -Ă, lizibili, -e, adj. Care poate fi citit (cu ușurință); citeț
LIZÍBIL adj. v. citeț, clar, deslușit
mesaj "citibil" chiar daca incorect gramatical = usor de citit , deslusit , clar ...si se poate inlocui cu lizibil fara probleme , nu trebuie neaparat sa ne referim la un scris de mana cand folosim lizibil ... exista si alte variante pentru "citibil" dar nici "lizibil" nu e gresit spus. Un text ilizibil poti avea si pe monitor sau telefon daca ai o rezolutie foarte proasta sau probleme la display ... si toate astea fara sa fie scris de mana .
Declar subiect inchis "citibil"-lizibil pentru ca e muuult offtopic. )
Ciuntesti 2 mesaje sa ajungi la concluzia ca aberez eu cand de fapt e exact invers .
Tu: "Optionale de inclus in pret mi se par sisteme de sonorizare mai bune, trapele electrice, o tapiterie de piele, scaune incalzite, volan cu sistem de ventilatie, piele, nu ce am enumerat eu."
Eu am raspuns: "Daca ar fi pus optionalele tale in pret ar fi sarit la 20.000E"
Sunt eu vinovat ca nu stiu sa scriu sau tu ca nu stii sa citesti/intelegi ???
Din pacate exista o vorba "Romanul e bun la toate!" ... asa suntem noi romanii , credem ca le stim pe toate fara sa ne informam in prealabil ... asta pana la proba contrarie . Ar trebui sa citim mai mult si sa ne dam cu parerea mai putin.
Aia 50-100-200-300E cat costa detaliile inseamna o alta pierdere suplimentara si deja sunt rau de tot pe minus ... ei se bazeaza pe vanzarea de piese peste X ani ca perspectiva de viitor a firmei ... daca ar fi cheltuit cateva sute de E suplimentar probabil ar fi pus de ex. un ambreiaj mai prost ca sa isi recupereze banii dupa 4 ani nu dupa 5 ani din piesa A si sa compenseze piesa B ... pe o firma care vinde in profit ai tot dreptul sa fii suparat ... raman cu 3000E din start la o masina vanduta si se calicesc la un led ... aici la ford e deja stransa cureaua muuult .
-Daca sistemul dezaburire e pe alta parte si se putea monta corect , atunci da e o eroare sau o prostie ... aici pot sa fiu de acord ... daca insa au existat alte motive atunci e discutabil.
-Despre consum erai ferm convins ca te minte ford tot din nestiinta . Pe langa diferentele de consum practica vs declarat ce sunt logice in anumite situatii , exista si diferenta masina noua vs rulata (rodaj) ... dupa primii 5.000km mai scade consumul in general. Ma bucur ca esti multumit acum si te-ai lamurit. Metodologia consumului declarat(NEDC) o sa se schimbe in curand si datele din fise vor fi mai aproape de realitatea din practica. Asta nu e vina fordului ci a celor care au lansat o metoda proasta de calcul a consumului , in mod uzual in practica ai consum declarat + 20-30% (accelerezi mai brusc,uneori franezi...etc) ...dar se poate ajunge si la consumul declarat pe fisa , mai greu e insa sa gasesti toate conditiile favorabile si sa accelerezi ca un melc obosit.
-Despre tetiere sper ca te-ai lamurit ca sunt facute "incomode" cu un scop , chiar daca probabil se puteau face mai multe s-a tinut cont intai de siguranta, daca erau facute mai drept(confortabile) trebuia intarit si scaunul(sa ajunga la acelasi joc la impact) si erau alte costuri ... sunt tot felul de "detalii" de genul asta considerate "puerile" din nestiinta.
Probabil o sa te lamuresti si despre restu' aspectelor pe parcurs , in timp ce te informezi...asta daca o sa vrei sa te informezi.
Admit ca exista "scapari" la orice producator , nu doar la ford, si mereu e loc de mai bine ... calitate mai buna , spatiu mai mare interior in aceleasi dimensiuni exterioare DAR trebuie si tu sa te informezi sa vezi de cati factori trebuie sa tina cont un producator , atunci o sa intelegi de ce au crescut asa mult dimensiunile masinilor fata de acum 10-15ani si inca mai cresc , de ce a scazut vizibilitatea interior-exterior ...si altele . Poate nici mie nu imi convin multe dar ma informez si incerc sa inteleg de ce au fost luate aceste decizii. Daca pana nu demult lucrau la caroserie doar ca aspect , acum e extrem de stricta aerodinamica , extrem de stricta siguranta pasagerilor ... si ca sa fie tacamul complet trebuie sa fie extrem de sigura siguranta pietonilor pe care ai putea sa ii lovesti la un moment dat ... practic cel putin 3 aspecte de baza enorm de importante la proiectare , pe langa care se mai adauga vreo 10-20 mai mici ... in '94 cand aparea acel audi pe care il aveai tu ecuatia era extrem de simpla pentru producator spatiu pasageri+bagaje + aspect ok ... e normal cand te concentrezi doar pe 1-2 aspecte nu pe inca 20 sa ai o eficienta mai buna la acele aspecte.
Dimensiunile masinilor au crescut in ultimii 10-15 ani in medie 20-30cm , tocmai pe criterii de siguranta+aerodinamica+dotari disponibile ... in mod normal toate aspectele conteaza dar fiecare producator are "scapari" la 2-3 aspecte ... nu exista perfect ci perfectibil. In general trebuie sa analizezi aspectele ce conteaza pentru tine si sa iti alegi modelul in functie de aceste aspecte , e oarecum normal sa vrei totul perfect dar trebuie sa fii realist ca nu exista asa ceva , indiferent de buget/pret platit la achizitie .
Cu cat asteptarile sunt mai mari cu atat dezamagirile sunt mai mari ... poti cumpara masini de 30-40-50k euro sa vezi acolo dezamagiri la unele aspecte , mai ales cand te gandesti ca ai platit suma x si ai crezut ca e masina perfecta . Si in clasa premium exista probleme si uneori mult mai frecvente si mai costisitoare pentru ca ei sunt pionierii tehnologiilor in general ... sa vezi dezamagire atunci cand iti cade un sistem nou implementat ce costa vreo 3000E la o masina premium si simti ca ai fost cobai nu client premium al unei masini de 30-50k E ... in rest nimic de zis confort, materiale premium , lufturi mici si egale , fara greierasi sau oricum apar destul de rar , spatii de depozitare ... DAR nici macar pretul mare platit la achizitie nu garanteaza fiabilitatea sau masina perfecta. Un luft , un greieras,un led ...etc astea sunt lucruri de trecut cu vederea daca masina e ok tehnic ... inevitabil problemele or sa apara indiferent de marca pentru ca ford sau alti producatori auto nu fabrica ei toate piesele ci au contract cu firmele X,Y,Z si muuulti alti furnizori pentru fiecare piesa ... daca un lot a fost slab calitativ la furnizorul X pentru marca Y atunci apar problemele ... vina teoretic e a celor de la ford ca ei au pus stanta pe piesa furnizorului si se presupune ca au verificat aceasta piesa dar practic vina e a furnizorilor ce au fabricat piese slab calitative . Concurenta exista si pe piata furnizorilor si daca producatorul auto incearca sa reduca la max costurile pieselor ca sa ofere un pret de vanzare accesibil inevitabil va opta pentru piese accesibile venite de la furnizori ... urmeaza mana de lucru care trebuie platita altfel si selectata pentru un rezultat bun ... si urmeaza si strategia producatorului sau cat profit vrea si cum isi doreste sa il obtina. Aici vw pare o firma ce doreste profit la max , lucreaza mult la aspect interior pentru a te atrage dar pe partea tehnica au scazut mult calitatea in ultimii 10ani ... la ford e altfel , nu te minte nimeni cu un ambalaj colorat , mai scartaie una alta uneori , lufturile mai mari si alte culori intre plastice DAR s-au concentrat o idee mai mult la partea tehnica/fiabilitate ... si sa nu mai zic si pretul cu >2000E mai mic la ford cu dotari egale ... focus are avantaje pret mic achizitie/aspect placut/fiabilitate ... vw are calitate la interior ... eu si altii am ales ford stiind ce cumparam , chiar daca probabil am avut si avem pretentia ca ford sa creasca mult si la calitate+imbinari ... si ford la mk3 a crescut putin calitatea si la interior ... si probabil or sa o mai creasca in limita bugetului disponibil pentru a putea mentine un pret decent de achizitie.
Repet , nu sunt fanatic ford dar am ales ford pentru ceea ce ofera ford si ii accept si defectele alea relativ mici pe care le are . Cunosc foarte bine si defectele celorlaltor marci si asta ma va face(probabil) sa imi inlocuiesc cele 2 ford-uri cu altele 2 mai noi, chiar daca stiu ca ford nu e masina perfecta . Ca design sunt si masini mai frumoase decat focus mk3 , poate si cu un interior mai calitativ dar au alte defecte mai greu de trecut cu vederea.
Din pacate producatorul nu obisnuieste sa isi justifice fiecare decizie luata la proiectarea masinii catre fiecare potential client ... e constient ca sunt multi care nu pot/nu vor sa o inteleaga si oricum are si alte lucruri mai bune de facut , respectiv alte masini . Ei primesc feedback din piata , estimeaza nr. vanzari si daca nu isi fac targetul isi dau seama ca au gresit destul de mult la proiectare ... uneori in functie de parerile unor oameni avizati corecteaza si cateva aspecte la noile modele chiar daca vanzarile au fost bune (ex. multe butoane si mici la focus mk3 -> la face-lift au corectat , antifonare slaba mk2-> mk3 are un plus aici...etc) . In general la orice model daca o sa cumperi varianta face-lift ai sanse mai mari sa fii multumit si sa eviti "bolile copilariei" , cand cumperi primul ceva nou aparut(model masina) nu exista inca TSB-uri pentru el si esti expus ... unele probleme se rezolva pe parcurs iar restul se rezolva la face-lift . Cu toate astea mereu mai raman cateva lucruri de pus la punct si la ford dar si la altii .
Dvd+statie nu prea am vazut ... cu atat mai greu e sa gasesti si dedicat focus mk3 . Statia in general ocupa ceva spatiu si probabil e mai greu de integrat ... dar nimic nu e imposibil .
Navigatie dedicata cu tot ce vrei in afara de statie ... camera pentru R , Tvtuner DVB-T, internet, BT , USB/SD ...etc o sa gasesti destul de usor . Uite un ex intamplator: http://www.dvd-navigatii.ro/navigatie-w ... model-2013
- Fişiere ataşate
-
FordFocus-Specifications_EU.pdf
- Specificatii Ford Focus 3
- (683.13 KiB) Descărcat de 276 ori
- cip02
- Gold Member
- Mesaje: 663
- Membru din: 25 Iun 2008, 01:02
- Localitate: Bucuresti
- Maşina: FOCUS 2 FACELIFT 2008 1.6i 100cp trend+ ,FIESTA FACELIFT 2006 1.4i 80cp ghia
- VIN: 11111111111111111