Banuiesc ca te referi la consum mixt 130+150 o perioada la acel 10,8-10,9 ... in caz contrar daca la 130 constant are 10 fix la 150 constant nu are sanse sub 11,2-11,5 (de la 130 in sus consumul la 1.6 creste cu peste 0,5L % la +10kmh din cauza frecarii mari cu aerul si a turatiilor ridicate... avand in vedere ca vorbim de GPL peste 0,6L % ).
In general la viteze de autostrada(130kmh+) diferenta de consum la GPL vs benzina creste ... probabil la mers constant cu turatii mari si nevoie de cuplu+putere e mai putin eficienta instalatia decat la mers "la consum" sau "normal".
Eu am reusit consum extraurban de 5,1-5,3% cu focus 1.6 100cp pe CB ... iar cel real era 5,3-5,5% ... e drept am mers exemplar ... am o mica pasiune pentru viteza
(am reusit drajna-bucuresti aprox 95km in aprox 35min cu viteza de 180-190(limitarea) pe cb, e drept ma grabeam rau, vedeam consum ceva gen 13-14% pe CB la mers constant la aprox 180) DAR si cand vine vorba de mers incet ma claxoneaza biciclistii in extraurban
... cand vreau sa testez ceva ma straduiesc sa ma abtin de la tentatii. Consumul minim e la 75-80kmh la 99% din masini in cea mai mare treapta disponibila si mers constant. In acest mod iti garantez ca reusesti consumul scris pe fisa tehnica ... si spargi 2 pungi de seminte , fumezi 3 pachete de tigari si bei 4 cafele incercand sa nu te plictisesti si sa te ia somnu' ... DAR se poate !
Ori esti putin agresiv si cand mergi incet , ori masina ta consuma ceva mai mult (batranetea,bujiile...etc) ... oricum consum mai mare se atinge usor DAR in mod sigur se poate si mult sub acel 6,2 . Valabil si la ce am zis in mesajul anterior daca la 130 ai 10% si consuma cu 15% mai mult => pe benzina ai 8,7 @130 => masina ta are o problema de consuma asa mult Aici vorbim de mers constant cu viteza constanta deci eliminam toate variabilele demaraj,frana,sofer DECI consumul o sa fie la fel indiferent de utilizator .
Daca nu ma insel masina ta teoretic are consum de 5,5-5,6 in timp ce a mea are 5,5 ... e cam acelasi motor 1.6 100cp iar "tehnologia" (catalizator...etc) din acea vreme , chiar daca era teoretic mai slaba in privinta consumului , e compensata de faptul ca masinile erau mai usoare cu 100-150kg . De ex. chiar daca al tau consum declarat e de 9,3-9,4 urban(la mine e 8,7) e foarte probabil in practica , multumita greutatii mici (avantaj in special la demaraj), sa consume mai putin masina ta . In testele de consum e minimul absolut ... sau ceva de genul , deci nu e relevant la consumul din practica ci doar pentru a compara mai multe modele (intre ele) .
Cu consumul de GPL sa zicem ca mi se pare realist 8,5-10%(mers normal nu "la consum") in functie de sofer,drum si viteza.
Acum revenim la benzina(aici e buba) unde in acelasi regim de localitate + cateva sprinturi 120-130 eu iti spun ca nu e normal sa iti consume 7,5% pe benzina DAR depinde de sofer si de numar franari inutile ! Un consum la mers normal cu focus 1.6 16v e 6,2-6,9% ... pentru >=7,5% trebuie sa fii destul de agresiv si sa atingi des viteze de autostrada ... sau sa faci depasiri turate cu a3-a in loc sa le faci lejer cu a4-a sau chiar a5-a cand e loc si esti deja lansat.
Ca exemplu eu consum cam 8% +/- (la pompa) (si 7,4-7,7% pe CB) in regim de autostrada cu 130-140kmh uzual (foarte des pe pilot) ... am mers destul de tare si pe DN dar nu am reusit sa am o medie de 8% (nu pun aici orase sau tr1+2) ... DAR tu teoretic reusesti 8,7% (pe benzina, conform calculelor tale) la un regim sub cel de autostrada ... unde probabil ar fi fost normal sa consume 6,7% . Eu zic sa iei in calcul ca e posibil sa consume cam mult pe benzina masina ta daca toate calculele tale sunt corecte !
Eu am avut drumuri in care am mers relaxat fara sa ma stresez neaparat pentru un consum bun(am facut depasiri si am sarit frecvent de 100kmh) si am reusit pe CB(-0,2 -0,3L vs real) 5,7... 5,9 ...6,2 ...6,5 ... chiar tind sa cred ca un focus 1.6 in stare tehnica buna are un consum la mers "normal" pe intervalul 6,2 - 6,9L % ... cam asta vad eu media la mers "normal" in extraurban . 7,5% deja reprezinta condus agresiv/ greseli in exploatare motor / franari inutile ... sau mici probleme tehnice .
Cu fiesta 1.4 80cp am reusit 5,1% consum la pompa(plin-plin) dupa aprox 600km in conditiile in care am trecut prin slobozia-urziceni-ploiesti-brasov-urcat in poiana si retur ... si folosit si AC pentru o perioada ... e drept am condus "la consum" 60-a4a comune si 80 a5-a exceptand orasele unde am prins putin trafic in ploiesti si brasov... am vrut doar sa vad daca se poate scoate consumul declarat daca reusesti sa anticipezi perfect si sa mergi incet ... concluzia e ca se poate (fiesta mea are 5 sau 5,1 consum declarat). In general nu am rabdare sa merg asa deci imi consuma aprox 6L % in extraurban la mers "normal".
Concluzia: daca estimarile tale sunt exacte => verifica masina (consumul mare pe benzina) ... daca si ea e perfecta => verifica soferul
@martini La "momentele de acceleratie mai puternica" ma refeream cu "furat benzina" ... poate rezervorul tau scade ceva mai repede decat cel al colegilor si atunci consumul de GPL e mai mic dar cel de benzina ceva mai mare ... trebuie sa faca si masina putere din ceva ... vorba aia "Nu poti sa faci din rahat bici!" . Stiu ca spuneai ceva de implementarea asta si de amestecatul GPL cu benzina ... poate asta e cauza consumului mic ... sau poate estimarea inexacta .
Atata timp cat dai 3 lei pe GPL poa' sa consume si 13-15% ca tot faci economie ... ai tot timpul din lume sa faci calcule DAR nu uita sa calculezi si consumul de benzina pentru ca ... in cazul in care consuma mai putin gaz e de bine dar in cazul in care consuma benzina ca diferenta nu mai e chiar "de bine" pentru portofel .
Referitor la trafic te declar norocos ... eu parcurg cei 300m pana ies de pe strada mea in aprox 10-15min pentru ca mereu e "bara la bara cu 2 benzi/sens" ... practic stau din start de 10 ori la primul semafor ... ies direct in "macel" ... 10:30-12:30 , 15-16 sau 21-7 sunt singurele ore la care pot sa trec de primul semafor cu doar 1-2-3 opriri ... traficul din CT ramane decent , chiar si cand vin ceva turisti .