Intre timp, cu ajutorul lui
madix87 am reusit sa instalez ultimul firmware pentru ceasurile de bord si sa mai activez una alta. Ii multumesc inca o data
Cu aceasta ocazie, fiindca consumul mediu a fost resetat o data cu resetarea ceasurilor am putut sa urmaresc si evolutia consumului din Bucuresti (undeva prin Militari, pana in Ploiesti). Consumul ar fi cam asa:
- la iesirea din Bucuresti, pe la Baneasa: 8,6l/100km
- la intrarea in Ploiesti: 5,6l/100km si 5 petale la anticipare
- cand am ajuns acasa: 5,7l/100km cu 52km/h viteza medie (anticiparea a scazut la 4 petale)
Ca precizari : trafic relativ lejer in Bucuresti (la arcul de triumf am stat la semafor de 3 ori, in rest vreo 3-4 semafoare), DN-ul liber, trafic f. aglomerat in Ploiesti. In masina eram 4 persoane (putem considera 3, ca au fost doi copii

). Am mers cu lumini, radio, si AC pe jumatate din distanta (tot Bucurestiul si DN-ul pana la Potigrafu), dupa accea doar cu ventilatie pe 22 grade.
Am atasat mai jos poza facuta in parcare la sosire.
Ca planuri pentru viitorul apropiat:
1.revizia de 4 ani + ITP (revizia "mare": cu schimb de filtre+ulei+bujii+lichid de frana+verificare bucsaraie, placute, etc.)
2.montarea unei instalatii GPL (BRC - secventiala 24.11, cu noile injectoare INO3 MY09) - sunt programat pe 12.10.2012
Despre GPL, ce pot spune: am tot analizat si studiat parerile pro si contra, toate miturile posibile si imposibile si pana la urma, in conditiile actuale balanta a inclinat spre montajul instalatiei GPL. Am ales-o pe cea BRC, chiar daca e mai scumpa, cu gandul ca aceasta este de montaj fabrica la Ford. Oricum, sunt sigur ca toate instalatiile isi fac treaba; mai important fiind montatorul si nu instalatia. O instalatie corect montata si calibrata asigura rulaj fara probleme multe zeci de mii de km. Oricum am de gand sa stau langa ei la montaj pentru a verifica ce fac la fiecare pas, inclusiv la calibrare, harti, test de relanti, etc.
Singura incertitudine la acest moment este pretul GPL vs pret benzina. Sper ca cel putin un an de acum in colo raportul intre pretul benzinei si cel al GPL-ului sa fie mai mare de 1,5 - in aces fel dupa aprox. 20.000km instalatia ar fi amortizata, inclusiv reviziile ei. deocamdata raportul este intre 1,81 si 2,01 (depinde de statiile de GPL: pretul variaza inre 2.99 la LUK si 3,34 la MOL). Apropo e bun gazul de la LUK? Eu benzina am pus doar de la Rompetrol de cad am masina. A facut cineva alimntarea cu GPL de la LUK in mod constant si apoi a verificat filtrele? Stiu ca benzina si motorina de la LUK sunt f. proaste? GPL -ul o fi la fel?
