Prezentari cu masini, poze, biografii, liste
Răspunde

15 Ian 2008, 13:16

ce ghinion....aiurea...

15 Ian 2008, 13:19

Imi pare rau pentru accident, sper sa se insanatoseasca furnicutza atomica cat mai repede! :D

Vad ca luna asta a fost ghinionista pentru brasoveni...

21 Ian 2008, 22:01

Si eu am bara din spate sparta :D
Dar o mai las un pic asa , poate poate imi da vreunu RCA-ul lui ca sa nu fiu nevoit sa apelez la CASCO :D
Mariane pe cand o intalnire ?

21 Ian 2008, 22:10

$1 scrie:$2m fost astazi la service ... m-au programat abia peste 10 zile pentru constatare
posibil prin martie sa fie gata reparatia :(


wow..10 zile doar pentru constatare..maine trebuie sa merg si eu pe la service si ma gandeam totusi sa imi faca constatarea pe loc..la mine e doar bara la tine probabil e mai complex si de aceea.

21 Ian 2008, 23:05

Imi pare rau pentru accidentul tau. :( Cam nasol cu piesele la noi, iti spun de pe acum. Eu am avut de 1 decembrie accident si am mers zilele alea la CASCO si la Ford..

Pe 12 decembrie s-a facut comanda pt piese (fara constatare la Ford, au mai adaugat ei vreo 2 piese care cica trebuie schimbate in situatii ca asta, sper sa nu mai fie si altceva stricat), abia acu cateva zile au venit. Si abia saptamana viitoare intru in service. Doua luni doar de la accident pana la intrarea in service. Cat m-or tine si acolo nu stiu..:( Ca sa nu mai zic ce intarzieri ar fi daca intr-adevar mai trebuie si altceva inlocuit...

Asa ca..rabdare..:(

22 Ian 2008, 12:52

nici nu s-au uitat la masina cand m-au programat pe 25 ianuarie. pur si simplu mi-au zis ca nu au cum inainte.

23 Ian 2008, 01:14

din pacate stiu cum e cu piesele..am asteptat si eu o luna si ceva odata pentru 2 faruri si o bara. am fost azi, dar am ajuns prea tarziu din cauza traficului si deja se pregateau de inchidere..spalasera pe jos si cu toate ca am insistat ca nu vreau sa se mai uite la ea, ca e doar bara si 2 accesorii nu au vrut sa o lase asa si m-au chemat si maine dimineata sa dea bara jos si sa vada exact daca mai are si altceva.. sper pana la sfarsitul lui februarie sa am si eu bara pe masina :)

@bmarianr: e aiurea sa te programeze asa tarziu doar ca sa se uite la ea..in ct astepti putin la receptie, dar macar iti face constatarea pe loc.

24 Ian 2008, 21:13

Razvane...Sa transmit si eu public condoleantele mele pt furnicutza?! :D Oricum noi sintem pe mess permanent... :D Sorry de necaz.... E bine ca ai casco la Allianz..ai sa vezi ce inseamna firma serioasa...nu fac figuri la inlocuit, totul se pune nou..acum sa fie si manopera facuta profesionist. Ce ma surprinde, n-ai putut sa bagi dosarul de dauna si sa comanzi macar ce se vede lovit? Pina intra la reparat, veneau macar o parte din piese..Ia vezi cui dai si cit poate se misca ceva... :wink: Sa cistigi timp.

24 Ian 2008, 21:49

dosarul de dauna e facut
dar trebuie desfacuta bara, sa se mai uite odata cei de la asigurare ...

oricum, maine dimineata merg cu ea la doctor

nu ma astept sa se termine prea repede, noroc ca ma pot deplasa cu ea

28 Ian 2008, 16:54

Salut la toti.

Vreau sa comand o Fiesta ST(alba) pt. sotie(si pt. mine cand vreau sa ma distrez).As vrea sa stiu daca au fost probleme majore.Am citit pe sarite si nu am gasit nimic semnificativ.
ST-ul care vreau sa-l iau a fost comandat de dealer si imi vine pe la sf. lui martie.Este totusi o mica problema nu are ESP-ul pe ea...:(, in schimb are clima auto., jante pe 17", etc.
A simtit careva lipsa/ajutorul ESP-ului?

PS:Masinile pe care le detin sunt echipate cu ESP...si daia nu pot sa-mi dau seama daca este obligatoriu.

28 Ian 2008, 18:26

Fiesta ST fără ESP ? La o așa mașină mi se pare obligatoriu.

28 Ian 2008, 18:27

Vezi ca ai un topic dedicat Fiesta ST..gasesti acolo informatii...daca mai ai intrebari, anytime:)

A mea nu are esp..pt ca nu m-a interesat...prefer puterea bruta..demarajele in fortza..oricum, daca mergi sportiv, dezactivezi esp-ul. Pt o femeie insa, nu stiu ce sa zic..nu e chiar masina de dama..:)

29 Ian 2008, 22:39

$1 scrie:$2iesta ST fără ESP ? La o așa mașină mi se pare obligatoriu.


Pai faza e ca daca astept dupa ESP atunci nevasta-mea o sa conduca prin august :( .

29 Ian 2008, 23:07

@bmarianr:Tu ce jante ai pe ea?
16' sau 17"?

29 Ian 2008, 23:52

Better safe than sorry ... Pune și ESP, e totuși o mașină sportivă.

30 Ian 2008, 13:21

eu am de 16, si sunt f multumit de decizia luata
talonul e deja de 45 si se simte strada f bine

+ ca diferenta de pret la cauciucuri e considerabila

30 Ian 2008, 14:08

..Plus ca din pacate in Romania nu gasesti cauciucuri de iarna la dimensiunea asta pe 16....Noroc cu Razvan-Marian ca a gasit firma asta pe net! Razvan si cu mine am apelat la o firma din Germania... Daca erau pe 17, cred ca trebuia sa le cautam la capatul lumii... :D Iar pretul nu e chiar mic...un cauciuc de iarna pe 16 e acum la aceasta firma 5.500.000 cu TVA si transport. Pt 4 bucati te duci in 22 milioane...si ca sa faci manevra asta din 2 in 2 ani...trebuie sa iti faci niste calcule. Nici cele de vara nu duc f. mult, fiind Pirelli P Zero nero..cauciucuri de top, dar recunoscute pt faptul ca se maninca f. repede. ST-ul iti ofera performantza, sportivitate, dar nu e o masina usor de intretinut...

30 Ian 2008, 14:14

Da' cele le faci de te tin cauciucurile de iarna doar 2 ani (2 sezoane)?

30 Ian 2008, 14:21

Nimic...dar fiind balon pe 45 si fiind pirelli, se maninca destul de repede...In plus nu prea are ce sa se manince..ca de la 45, pina la jeanta ai 2 degete :D Nu compara cu dimensiunea de pe fiestuta ta si structura cauciucului de pe fiesta normala. Astea sint de iarna dar si sportive..elastice. Ia in calcul ca puterea motorului e alta, frecarea e alta..si nu mergi numai pe zapada-gheata....Sa nu mai zic ca orice cauciuc imbatrineste...In al 3lea an nu cred ca te mai tine sa le pui pe masina si sa-i dai sportiv! Zmeu-zmeu..dar nici sa o iei pe aratura... :D

Inca ceva...poate e o impresie, dar cele de vara la mine, se tocesc vazind cu ochii... zici ca sint din radiera..si nu fac demaraje cu scirtiit de rotzi...chestii teribiliste.

30 Ian 2008, 14:30

bre, :lol: lasa explicatia aia cu balonu' ca sunt inginer si nu tine! :lol: rad si curcile! :P
Balonul anvelopei n-are nici o legatura cu tocitul, pentru ca toata treaba o face profilul anvelopei care e la fel indiferent de 45, 50 sau 65-ul anvelopei.
Ca tragi mai mult de ele si ca sunt solicitate in mod diferit, sau ca mergi 10000 km pe sezon, da, astea sunt explicatii viabile.
Da' la urma urmei e societate de consum. Tre' sa mai traiasca si astia care vand anvelope. :lol:

30 Ian 2008, 15:01

durata de viata a unui cauciuc depinde de 2 chestii
1 - compozitie si solicitare
2 - balon pentru preluarea socurilor (gropi, borduri)

195 * 45 R16 inseamna un talon de 87.75 mm

Astea de iarna pirelli au o compozitie mai moale care iti ofera ceva performante dar se mananca repede.
Asta daca nu se deterioreaza peretii inainte... desi sunt ranforsati.
Si oricum dupa 2-3 ani nu isi mai fac treaba ca la inceput.

De retinut ca un cauciuc nu mai e bun de nimic dupa 5 ani, chiar daca nu e folosit.

30 Ian 2008, 15:06

repet:
$1 scrie:$2alonul anvelopei n-are nici o legatura cu tocitul
cu viata generala a anvelopei, nu constest, dar discutam stict de tocitul profilului

toate anvelopele de iarna sunt mai moi. asta e si ideea! :wink:

30 Ian 2008, 15:10

ei, cele de iarna sport sunt si mai moi ;)

30 Ian 2008, 15:35

$1 scrie:$2i, cele de iarna sport sunt si mai moi ;)


ahaaa, am inteles! :D Deci portofelu' gros va urez!

30 Ian 2008, 15:42

Domnu inginer... Ai vazut cum arata un Pirreli de vara si unul de iarna pt ST? Cele de vara au un profil sportiv, de viteza, coeficient de viteza ridicat, undeva spre 230km/h. Adincimea profilului insa e infima...Din balonul ala de 45..nu stiu daca ai max 1 cm adincime de profil...cred ca undeva la 0,7-0,8....sint cam cum sint slickurile...ceva in genul ala. Ce pot eu sa iti spun din experienta e ca anvelopa se maninca f. repede...chiar daca nu am un stil de condus cu demaraje in tromba sau burntout si profilul dispare vazind cu ochii...

Cele de iarna insa, au cum se spune in popor "carne"..adincimea profilului este mult mai mare... si asta vizibil. Adincimea profilului pt acelasi balon de 45 e peste 1 cm....Profilul e altul, logic, cu o suprafata de contact mai redusa ca la cele de vara, cu o elasticitate mai mare ..si asa cum a spus si Razvan, ia in calcul ca sint cauciucuri de iarna...sint moi..dar si sport..adica si mai elastice...avind coeficientul de viteza tot f. ridicat.

Nu vad cum ai putea duce in siguranta mai mult de 2 sezoane cu ele..mai ales ca repet..portiunile de zapada alterneaza cu cele uscate..din noiembrie pina in martie le ai permanent pe masina si uzuzra lor pe asfalt, beton e cu siguranta f. mare...

30 Ian 2008, 16:04

Bre, recunosc ca n-am vazut cauciucuri de ST. Nu de aproape. Si recunosc ca te-am simtit mai umanist :P si te-am luat la misto, da' mi s-a intors! :lol: Asa imi trebuie!

Da' io tot nu vad legatura dintre balon si "carnea" cauciucului, care dupa capul meu ar trebui sa fie la fel, pentru anvelope normale.
Si nu, nu imi mai explica cum e cu alea de iarna, ca stiu si eu ca sunt mai moi si ca au profilu' mai nu stiu cum si tra la la. Am si eu unele.

Sa ramanem la baloane!
:lol:

30 Ian 2008, 16:37

Dom injiner...acu fara suparare, oi fi eu de formatie filolog, dar la capitolul auto, mai stiu cite ceva..si din experientza, nu de pe u tube :wink:

Tu crezi ca eu n-as vrea sa ma tina cauciucurile alea o viata?! Dar daca tot intrebase omu ce si cum e cu jantele 16-17, e bine sa stie la ce sa se astepte. Pt unii 22 mil din 2 in 2 ani e mult, pt altii sint bani de o cafea...depinde de venituri..dar e bine sa iti faci temele inainte..si sa nu ai surprize. Eu de ex stiam ca aceste cauciucuri iarna de ST sint scumpe, stiam la ce sa ma astept dar nu mi-am imaginat ca nimeni in Romania nu le aduce nici macar pe comanda...Apropos, le fac doar 2 fabricanti in lume..pirelli si continental..dar una bucata continental era ultima data la firma respectiva 9 mil bucata! :D

Problema cu balonul de 45 si uzura ti-a explicat-o Razvan...socurile se simt altfel, uzura e ridicata, fiecare bordura e un potential pericol...gilme...etc....daca ai mers cu masini sport, stii la ce ma refer....Nu prea ai cum sa pui "carne" pe un balon de 45..adica sa duca muuult....dar si sa pastrezi calitatile sportive....coeficient de viteza mare....stabilitate....aderentza....Chestiile astea 2 nu se pupa! Pt ca profilul e in asa fel facut ca suprafata de contact cu solul sa fie cit mai mare...din acest motiv profilul nu are multe striatii si cele care sint au adincime redusa. Se tocesc repejor datorita compozitiei dar si datorita faptului ca adincimea e redusa..si gata..altele la rind.

Lamurit acum? Pt un filolog sper ca am fost destul de explicit... :D

PS: cauciucurile tale de iarna crede-ma ca-s niste cauciucuri normale..sa nu zic banale..nu le compara cu cele de iarna pt masinile sport. Ce stii tu e pt cauciucuri normale....E una sa mergi cu niste cauciucri de iarna cu 170km/h..si alta sa mergi cu 210km/h..sa ai stabilitate, aderenta, distanta de frinare redusa. Nu degeaba costa unul de iarna sport cit 4 de iarna normale. Iar de produs, doar 2 firme se inhama..dar 2 firme de virf...nu le fac sava, debica..etc.

30 Ian 2008, 16:55

Parerea mea este ca se exagereaza putin pe subiectul cauciucuri de iarna. Orice cauciuc ti-ai cumpara masina tot asa se misca. Diferentele sunt foarte greu de sesizat.
Eu am pe masina marangoni de iarna si merge perfect masina. La munte am probat pe fata cauciucuri cu cuie... acolo se vedea diferenta.

Ca si concluzie performantele unui cauciuc de iarna sunt date in primul rand de latime (care trebuie sa fie cat mai mica), de talon (recomandat sa fie ceva mai mare decat in mod normal pentru a amortiza prin deformare a peretilor laterali socurile de la pornire)m si profilul care trebuie sa fie cat mai adanc pentru a putea sapa in zapada.

Cauciuc de iarna garantat la viteze de peste 200 mi se pare aberant... este degeaba. De cate ori mergeti cu 210 in conditii de iarna sau temperaturi sub 0 grade?

PS
Ce specificatii au cauciucurile pirelli? S, M+S...?

30 Ian 2008, 17:24

http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp ... +SnowSport
http://www.tirerack.com/tires/BigPic.js ... +SnowSport

30 Ian 2008, 19:11

Atack...cauciucurile de iarna nu au treaba numai cu zapada..ci si cu temperatura..adica de la 7 grade cu plus in jos, se trece pe cauciucuri de iarna pt ca cele de vara isi pierd din caracteristici si performantze la temperaturi scazute. Deja la zero grade un cauciuc de vara, chiar si pe suprafete uscate, asfalt, are probleme de aderentza. Acum mai mir ca tu nu stii asta, mai ales ca ai ST si in echiparea initiala toate au venit cu pirelli zero nero...care sint senzationale vara..dar la frig sint plastic....pui frina si te duci sanie chiar si pe uscat..pe zapada nici nu se mai pune problema pt ca abia daca poti sa pleci de pe loc :D Eu am avut citeva experiente amuzante iarna asta...si crede-ma, nu imi mai doresc...pe zapada intra abs-ul la cea mai mica atingere a frinei....iar cind era frig si nu zapada ziceai ca am cauciucurile date cu parafina...nu aveam aderentza...devenisera f. zgomotoase, rigide.

Nimeni nu spune sa mergi prin zapada cu 200km/h....ar fi chiar dificil..dar in conditii de carosabil uscat, chiar si la temperaturi scazute, poti sa o calci linistit cu cauciucuri de iarna performante, cu un coeficient de viteza ridicat. Plus ca sint intervale iarna cind nu e frig, nu e zapada..ce fac, scot cauciucurile de vara din pod pt citeva zile pina la urmatoarea zapada sau pina cind temperaturile scad iar?

Banuiesc ca tu ai schimbat si jantele..nu cred ca marangoni face 195/45/16....pe 16 sau 17 doar pirelli si continental fac cauciucuri de iarna..cred ca ai pus jante de 15...dar ma indoiesc ca acum, fiind uscat, mai ai stabilitatea pe care o aveai cu pirelli si jante de 16 sau 17.


PS: cred ca linkurile lui Razvan nu mai au nevoie de comentarii...punctajul obtinut de cauciucul acesta este EXCELENT!

PS1: pt dl inginer...acum cred ca ati inteles diferenta dintre cauciuc de iarna (ce aveti dvs pe masina) si cauciuc de iarna-sport...e alta mincare de peste! Nasol sa fii inginer si sa iti explice un filolog cum stau treburile in domeniu! :wink:

PS3: scuze Razvane ca ti-am killerit topicul furnicutzei...revenind, cum se mai simte furnica? Cind e gata? :D
Răspunde