Prezentari cu masini, poze, biografii, liste
Răspunde

Re: Focoasa mea roscata

23 Dec 2009, 18:53

Un scut de motor metalic? Am fost si eu la arat prin zapada, dar scutul e mai jos decat burta masinii.

Re: Focoasa mea roscata

23 Dec 2009, 19:38

Mda, ar fi o idee, pentru bugetul de 2010 :)
Crezi ca-mi verifica cineva CB-ul la verificarea asta? Imi ureaza drum bun, alaturi de Mihai :D

Re: Focoasa mea roscata

25 Dec 2009, 10:56

radu_v8,
Cred ca la masina ta si kilometrajul functioneaza pe baza semnalelor de la senzorii ABS, nu are senzor de viteza pe cutia de viteze. Asa s-ar explica intamplarea de mai sus cand ti-au aparut liniutele pe ecran.

Iar eroarea de la ABS poate sa fi aparut din cauza zapezii.

Re: Focoasa mea roscata

25 Dec 2009, 11:06

Deci nu ar fi ceva de care sa-mi fie frica, da? Adica eu tind sa cred ca am cat de cat grija de ea, unde o parchez, cum o conduc, etc. N-as vrea sa mai patesc d-astea 8-|

Re: Focoasa mea roscata

25 Dec 2009, 11:24

Pai nu cred ca ai de ce sa-ti faci griji, dar...tavalitul prin zapada nu este punctul forte al acestei masini.

Re: Focoasa mea roscata

25 Dec 2009, 12:45

E cam sensibilă pe dedesubt. Toate mațele articulațiilor sunt la vedere, la unele mașini sunt ascunse de diverse plastice, cei drept modele/echipări peste mediu.

Dacă mergi cu grijă n-ai probleme.

Re: Focoasa mea roscata

16 Ian 2010, 19:47

In primul rand, la multi ani tuturor!
De ceea ce m-am ferit tot 2009 n-am scapat in 2010...
Dupa cum se vede si din poza, las si eu masina o zi acasa, si surpriza!
Evident, am facut crize spume si imi venea sa omor pe cineva! Cine vede masina, zice ca am luat carnetu pe blat...
Ma rog, am facut uz de o spalatorie buna, creionul corector si niste ceara de import, din state, ceva mai buna. Evident ca nu am cum s-o fac pe casco, imi creste rata de ma jupoaie, si nu se merita, pentru ca nu e indoita arcada aripii, culmea...
Deci, aveti inainte si dupa. Stiu ca se mai vede, dar numai de aproape, si doar pentru cine stie ;)
FiÅŸiere ataÅŸate
DSC00854.jpg
DSC00853.jpg
Este o adevarata capodopera! O parte din alb este grundul meu, cealalta parte este vopseaua zdrentei care m-a sters...

Re: Focoasa mea roscata

16 Ian 2010, 20:38

Si eu am gasit o zgarietura pe aripa, doar lacul e luat ca la tine. Avem aceeasi culoare, imi poti da mai multe detalii despre creionul corector si despre ceara folosita?

Re: Focoasa mea roscata

16 Ian 2010, 20:41

Mai bine ne intalnim, si-ti arat si exemplific si rezolvam si la tine ;) Iti explic tot atunci
PM me

Re: Focoasa mea roscata

16 Ian 2010, 22:32

Crezi ca iese si cheia mea de la far pana la stop?

Re: Focoasa mea roscata

16 Ian 2010, 22:42

Eu zic da. Dar, trebuie mers in Vitan, luat creionul, preparat, etc, si dupa aia ne ocupam :) Cand vrei, imi zici si o rezolvam! ;)

Re: Focoasa mea roscata

16 Ian 2010, 22:55

ma dispera rau cheia aia de pe laterala reapta. si am 2 puncte pe capota unde de la pietre a sarit si vopsea si grund si tot :D deja incepe sa se vada tabla ruginita ... 2-3 mm in diametru.

Re: Focoasa mea roscata

15 Noi 2010, 12:08

Revin cu "prospaturi" dupa 11 luni de aventuri.
Una bucata "stersatura" pe aripa stanga fata, evident, in parcare, unii care este, nu stie sa faca manevre, si deh, s-a gandit ca poate am nevoie de putina culoare alba pe atata rosu. Evident, nu se poate retusa decat prin revopsire. E de vis.... Cine ma vede, zice ca am luat carnetul la Pitesti...
Anyway, o zgarietura cu tenta de accident...cedam trecerea intr-un scuar, si ploua torential. Un idiot retardat si handicapat (gata, am terminat cu alintarile), hotaraste el ca "am plecat" si ma sterge lateral. Restul conversatiei este greu de postat aici, deoarece ar fi cenzurata instant. Singura satisfactie, daca pot sa-i zic asa, ar fi ca el are aripa si usa, zgariate si sterse bine de tot, iar eu am o liniuta mica doar pe bara, tabla scapand. Sa-i rugineasca!
Si iata, am pastrat ce-i mai bun la sfarsit!!
A venit timpul reviziei de 2 ani! Cum nu am facut 30.000 de km, ci doar 25.000, m-am dus voios si voinic sa fac revizia, si anume: schimb ulei, filtru de ulei, schimb filtru aer, filtru de polen, filtru de benzina nu era necesar, deoarece ala este in rezervor si se schimba odata la 7-10 ani, depinde cat de varza e benzina, bujiile nu le-am schimbat, o sa le inlocuiesc la 30.000, pentru ca sunt in parametri si sunt FoMoCo, deci foarte bune, si lichidul de frana, fara placute, deoarece erau jumatate uzate, deci mai rezista in 5000 de km cu succes.
Asadar, revizia am ales s-o fac la Romcar, din motive mai mult sau mai putin personale. Zis si facut, baietii de la receptie au fost amabili incat sa ma lase sa stau langa mecanic, si am inceput!
Ulei, filtre restu, le stiam, rutina, fascinant si usor. Partea misto era schimbul de lichid de frana, care dupa cum stiti, este si lichidul ambreiajului. Da, rezervor comun, circuit cat de cat comun, pompa comuna. Daca nu schimbi la 2 ani lichidul, cum recomanda producatorul, risti sa pierzi garantia sistemului de franare.
S-a drenat lichidul de frana, cu pompa vacuum, s-a scurt prin alta supapa partea cu lichid al ambreiajului (evident a curs lichid gri, reprezentand uzura ambreiajului din ultimii 2 ani) si s-a purces la aerisirea instalatiei, prin diverse supape surub situate la fiecare roata si langa motor.
Toate bune si frumoase, fascinant si interesant.
DAR!! dupa cateva zile, avand prostul obicei de a ma uita la motor, si sa verific starea diverselor lichide ale acestuia, am constatat cu stupoare, ulterior ramanand socat, ca nivelul uleiului (verificat la rece, cu masina pe suprafata plana) era nu peste maxim, ci la curbura superioara a jojei!! Adica nu erau 4 litri, ci vreo 5 litri de ulei in motor!! Ah, si da, incepea sa refuleze pe langa capacul de sus al motorului, pe unde torni uleiul. De ce? Din cauza presiunii! E de vis deocamdata...Evident, telefon, dus acolo, golit pana la 4 litri, acum e la maxim, e ok.
Buuun!! Peste aproape o luna, dupa ce am fost la drum lung, plimbare, alea alea, am executat o manevra de intoarcere destul de agresiva, rezultand un mare mesaj pe ecranul calculatorului de bord, prin care ma avertiza ca nivelul lichidului de frana este sub minim. Evident, am ramas socat, putin speriat. Ca deh, poti sa ramai fara frana oricand. Da, stiam ca primul semn inainte de a ramane fara frana, este ca nu mai poti sa schimbi vitezele. DAR, chiar nu voiam sa ajung naibii prin copaci...
Ma rog, ajung acasa, cu salata de morcovi aferenta, parchez si incep sa fac poze pe sub masina, in dreptul supapelor de la roti. SURPRIZA!! in dreapta spate, ditamai balta, anvelopa stropita pe interior, arcul, bratul de suspensie, etc. Mda...morti, raniti, etc.
A doua zi, bag lichid de frana in rezervor, ca sa am cu ce sa ajung pana la Romcar, si plec. Ajung ok, cu morcovul, evident, si odata ajuns, intra pe elevator, si surpriza, curgea si acolo! Dar, cica era strans surubul. Vine seful de garaj, observa, si decide sa-l desfaca putin...evident, presiunea circuitului si-a spus cuvantul si l-am improscat pe mecanicul geniu (o mica satisfactie >:) ) . Desface usor, curge, strange la loc..si minune! Nu mai curge! Motivul: domne, n-a prins bine garnitura aia mica, dar nici nu poti sa-l strangi prea tare, ca se rupe, ca e antimoniu ca la dacie... :|
Am plecat, am iesit, m-am dus dracului, si alta data, NU mai calc nici mort la Romcar!!
In rest, toate bune, masina m-a renegat odata, nu a mai vrut sa raspunda la comenzile cheii, deschidere, inchidere si geamuri. A trebuit sa iau cheia de rezerva pentru a o "reactiva". Nu stiu nici pana azi de ce, dar na, cred ca s-a saturat de mine.
Hai pa, va mai tin la curent!

Re: Focoasa mea roscata

15 Noi 2010, 12:21

daca nu asculti de oamenii binevoitori care ti-am zis de atatea ori: nu te duce bah la ROMCAR. de exemplu, niciodata!!!!

Re: Focoasa mea roscata

23 Dec 2010, 20:24

salut, am avut si eu probleme la romcar cu focusul de la firma la care am lucrat in 2008. teroare, dar, cand se termina cu bine.....

Re: Focoasa mea roscata

23 Dec 2010, 21:09

Nefericitule...asta e, bine ca scapam cu bine toti, si mai ales masinile. Morala: verifica-ti fluidele, si ce poti sa inspectezi mai lejer, conteaza!! Eu si acum ma uit odata pe saptamana la rezervorul de frana, la cel de servodirectie, si la ulei. Mi-ar fi placut sa am cum sa vad si cat lichid (nu) mai e in rezervorul pentru spalat geamurile, dar, poate la Focus 3 o sa rectifice si treaba asta :)
Ca tot am pofta de scris, mi-am cumparat cauciucuri de iarna, doar pe fata, Michelin Pilot Alpin, 205/55/R16 V94, DAR, second hand, de la un turc (da, ati auzit bine, turc) din comuna Cornetu, putin mai incolo de Bragadiru. 120 de lei bucata, montajul moka, echilibratul 10 lei. Anvelopele sunt putin uzate, dar sunt din Germania, deci nu suporta comparatie, au fost rulate pe drumuri, nu pe camp, ca la noi...nu prezinta crapaturi, sunt inspectate de ei acolo (au marcaje specifice) si au destula carne pe ele. Am optat Michelin pentru ca pe spate am ramas cu Primacy-urile. Ma rog, asta a fost in creierul meu neexperimentat cu anvelopele. In realitate, la zapada de curand din Bucuresti, fata s-a comportat impecabil, neasteptat chiar, o surpriza super placuta. Insa la o curba luata cu 20 la ora, spatele a fugit si am tras un 180 de grade elegant, fara sa vreau...deci, chiar daca n-am ESP, tot merita sa montez 4 roti de iarna, nu doar 2...asta e, am invatat lectia, la anu' mai iau doua si o sa fie bine :)
Da, deci, foarte multumit de noua achizitie. Insa o chestie nu mi-a placut...jantele, s-au "sudat" de partea metalica in care sunt fixate suruburile (mentionez ca nu au fost demontate de cand am cumparat-o, deci 2 ani si ceva luni)...da, am ramas putin socat, a scos prezoanele si era ca si cum le aveam in continuare...cum nu avea cum sa traga de roata, a luat un ciocan lat si a inceput sa loveasca in anvelopa...EVIDENT, loviturile nu au avut efect mare, insa, banuiesc ca s-au transmis (intr-o maniera negativa) in caseta de directie...de atunci parca simt ceva in volan cand cotesc putin pe loc...ceea ce e sec pentru mine, pentru ca am impresia ca s-ar putea sa mi-o fi facut singurel...dar, asta e. Urmarim fenomenul, si sper sa fie doar din cauza anvelopelor de iarna... :-S Vorba aia, speranta moare ultima...
Au dat jos rotile pornind motorul, cupland prima viteza, accelerand si franand brusc. Dupa 3-4 frane, s-a dezlipit...miraculosul adeziv e o combinatie de mizerie de pe drum, pulbere de placute de frana, apa, saruri de pe drumuri (2 ierni) solutii de spalat masina, etc..ati prins ideea. Toate au fuzionat si a rezultat asta...aiurea!!
Hai gata, ca v(m)-am plictisit :D Sarbatori Fericite, si sa ne vedem sanatosi!! Aveti grija de voi si de masinutele voastre, ca si ele vor avea grija de voi :)

Re: Focoasa mea roscata

24 Dec 2010, 08:24

Se sudeaza si intre sezoane. Ai sa vezi! Asa face toate deci nu e de speriat. E nasol totusi cum se dau jos rotile. Eu iarna trecuta am stat 30minute cu 2 tuburi de WD40 sa pot sa mai scot janta de tabla fata dreapta.

Re: Focoasa mea roscata

14 Ian 2011, 20:34

Cu wd nu prea faci nimic. Foloseste spray degripant cand mai patesti.
Oricum pentru a evita problema inainte de a monta rotile pune pe flansa si pe inelul de centrare vaselina. Nu o sa mai ai probleme. Ai grija sa nu ajunga pe disc, ca sa iasa fum si miros la prima franare.
Cand a lovit cu ciocanul a lovit sus jos sau si stanga dreapta. Daca lovea sus jos nu prea puteau sa apara probleme.

Re: Focoasa mea roscata

14 Ian 2011, 21:39

A lovit doar jos...plus ca eu fiind in masina la a doua roata, se zmucea volanul intr-un fel in care nu doresc nimanui sa descopere...am zis ca las dracului caseta p-acolo...violenta treaba, si sincer cam ciobaneala...noroc ca nu am probleme, si mai uit de momentul ala...
Da, e o idee cu vaselina aia, DAR, nu am nici un control asupra ei ca nu se scurge vara cumva si ajunge ori pe la placute, sau si mai bine, la senzorii de abs...o sa apelez la spray degripant cand mai am ganduri d-astea necurate sa dau jos rotile...
Merci de pont! ;)

off-topic....frate, pe vremea asta imputita, cred ca doar cu anvelope cu dinti, din alea de raliu pe gheata poti sa ai aderenta...am plecat mai cu pofta de la un stop si s-au invartit rotile alea, ca dracii...avansam ca melcul, si acul de turometru tot urca....nici nu vreau sa ma gandesc cum e la o frana brusca :-S
ce tara de cacat, atata pamant pe sosele, praf si nisip! degeaba avem asfalt, ca in compozitia lui de mixtura asfaltica nu e prevazuta si argila! bleah...

Re: Focoasa mea roscata

15 Ian 2011, 01:40

Eu am pus vaselina de doi ani, fara nici un fel de probleme, in afara de faptul ca primavara trecuta am uitat sa pun la o roata si m-am chinuit jumatate de ora cu roata aia.

Re: Focoasa mea roscata

15 Ian 2011, 10:51

Cred ca o sa incerc :) Oricum, cand se va termina vremea asta infecta, gen martie, o sa fac o alba neagra cu toate rotile. Te anunt atunci :D

Re: Focoasa mea roscata

15 Ian 2011, 21:22

la mine cand mi-au schimbat cauciucurile au folosit spray degripant si o ranga cu care au facut parghie. Au iesit repede.

Ma gandesc totusi daca faci o pana si esti nevoit sa pui rezerva cum scoti o roata blocata la marginea drumului? Daca te apuci sa-i dai picioare si e pe cric... :)) senzatii tari

Re: Focoasa mea roscata

15 Ian 2011, 21:26

Oo da, e de vis chiar!! Na, ca la asta nu m-am gandit...am scos ieri roata de rezerva...frate, e ATAT de curata si frumoasa ;)) este superba! Mi-e si mila cand ma gandesc ca poate intr-o zi, o sa fiu nevoit s-o folosesc...

Re: Focoasa mea roscata

08 Mar 2011, 22:43

Salutare tuturor, mai ales celor care nu s-au plictisit să citească aventurile mele!
Da, după 27,898 de km, iată, constat cu tristeţe, la 2 grade Celsius, că-mi fluieră ambreiajul, cu motorul pornit, nu neapărat la ralanti, fluieratul constând într-un sunet ca de turbină, un fluierat/şuierat dacă vreţi, cu pedala neapăsată. Dacă vreau să accentuez puţin sunetul, doar turez puţin motorul, până în 2,000 de ture. Peste 2,000 sunetul e acoperit de zgomotul motorului. Deci, nu e ceva extraordinar de zgomotos, dar ştiu din experienţă că e un semn de uzură.
Evident, dacă apăs pedala, sunetul dispare, chiar dacă turez puţin motorul. Cum o las liberă, cum reapare. Motor rece, cald, după drum, nu contează. Acuma na, să nu credeţi că am făcut curse cu ea, că am dat drumul la ambreiaj ca din pod sau că am tras rulote, remorci sau altele. Da, recunosc, am tractat un Opel Kadett în ianuarie, dar nu a fost pentru mult timp/mare distanţă, şi a fost imperios necesar...Să fie oare atât de sensibilă încât să fie de la asta? Nu am fost decât eu în Ford, şi şoferul în Kadett, fără extra sarcini. Şi am avut şi cauciucuri de iarnă, deci relativ normal, zic eu. Părerea mea...
Sugestii? Iar garanţie? Să păţesc altele după ce am rămas aproape fără frâne? Cum îl conving eu p-ăla că după 28k km fluieră ambreiajul (discul, rulmentul, whatever the fuck că nici nu ştiu ce poate fi)??? O să zică "hai bă nene, dă-i drumu' d-aici, ţi se pare", sau legendarul "aşa face toate"...Ce pot face eu în această situaţie? :-S

Re: Focoasa mea roscata

09 Mar 2011, 07:00

fluiera si in sarcina?
ca si a mea fluiera, de km buni, si inca nu am verificat daca e de la ambreiaj sau de la cutie

Re: Focoasa mea roscata

09 Mar 2011, 07:18

Fluieră şi în frâna de motor, când frânez, e şi în frână de motor, şi încep s-o aud când scade sub 2,000, pâââână la 1,000, se aude, parcâ ar fi o turbină....
Nu s-ar simţi de parcă ar fi de la cutie...sau nu ştiu...mă enervează că nu mă pricep, trebuie să intuiesc ca robotzii ăia...poate o fi un intelectual, poate sunt doi intelectuali...poate sunt coarde pentru instrumentul meu de suflat... :-??

Re: Focoasa mea roscata

09 Mar 2011, 07:31

deci la fel e si la mine :)

Re: Focoasa mea roscata

09 Mar 2011, 08:21

Păi, dacă lucrurile stau aşa, ce e de făcut? Pentru că sincer, mi se pare dubios să înceapă să facă aşa doar de la 28k de km....nu e dacie, for fuck sake... :|

Re: Focoasa mea roscata

09 Mar 2011, 09:01

asa fac astea rosii mai radule =))
da io am 85,000 km ... fluieratu a aparut acum 5-6000, nu mai stiu exact ... sau acum 10,000 naiba stie ...

Re: Focoasa mea roscata

09 Mar 2011, 09:02

Mi fri ... ca sa zic asa :) si am ajuns la 52.000 and counting. Cum a zis si adispanu, face de ceva vreme dar ma complac in situatia asta momentan. Pana la mijlocul lui Iunie cred ca ajung la 60.000 cu dansa. :)
Răspunde