Re: Noua mea masina ford focus 1.6 100cp
Salut , si eu am probleme cu acul care nu sta la jumate doar ca la mine e celalalt de la benzina ... suspectez ca e de la pedala de acceleratie ... mereu cand o apas se deranjeaza acul . 
Acum , dupa cum spunea un prost in viata (inca) " iarna nu-i ca vara " ... sa zici mersi ca nu e diesel ca simteai altfel frigu' in ea dimineata . Au fost nopti cand a scazut la -12 -13 in Buc , de altfel -5 e o temperatura optimista pentru ora 7 dimineata 31.12.2015 ... as pune pariu ca in momentul pornirii era mai frig cu cel putin 2-3 grade .
In general daca stai mult pe loc sau la viteze foarte mici termometrul tinde sa arate cu cateva grade mai mult fiind putin influentat de caldura acumulata si lipsa degajarii corespunzatoare .
E normal ca de la -10 grade la +25 in interior e ceva de munca ... si probabil dureaza 10-15min ... la altele poate dura sesizabil mai mult , exista insa si modelele mai vechi de ford sau alte marci ce nu au in soft implementat un management al temperaturilor ... unele fiind ajutate si de LIPSA "climatronicului".
In lupta pentru un consum cat mai mic si pentru un motor cu o viata cat mai lunga (fie el si turbo) au introdus "schema" sa nu iti dea drumul la caldura pe calorifer pana cand motorul(temp apei) nu ajunge la temperatura X . Motorul se incalzeste si ajunge mai repede la temperatura optima deci o sa consume mai putin si va avea viata mai lunga ... soferul insa apeleaza la incalzire in scaune , incalzire auxiliara si/sau coldrex (dupa posibilitati) .
Temperatura lichidului de racire este foarte normal sa fie la 87-88grade ... acum problema e ca "Softul" iti arata ca e tot acolo chiar si cand e mai mica sau mai mare ... o "minune inginereasca" a dus la eliminarea afisarii temperaturii reale citite de senzor si au introdus maxim 3-4-5 pasi ai acului intre care comuta intr-un interval de temperaturi .
Ex: daca ai 94 grade temperatura citita de senzor o sa ai pe ceasul analog tot 87 afisat ... nu mai stiu exact valoarea dar parca abia pe la 103-105 grade iti modifica pozitia acului .
Partea buna este ca nu prea au avut probleme la capitolul racire deci poti sa fii sportiv in urcare pe transalpina ca tot nu atingi 103 grade si o sa vezi acul tot acolo la 87 , chiar daca in mod sigur ai peste 92 grade .
Nu stiu daca ai observat ce "ireal" creste acul de la 60 la 90grade , cu un foarte mic hop pe la 70-75 grade unde suspectez ca incepe sa dea drumul la caldura catre interior . Pana ajunge acul pe la 70 grade e bine sa nu bagi ventilatia prea tare ca nu faci decat sa bagi aer rece ... asta desigur in limitele dezaburirii . Daca pana la acel hop simti ca parca vine doar rece incepand de atunci parca vine un val de aer cald si se face foarte cald in max 2-3min .
In mod normal orice masina se incalzeste mai repede cu caloriferul inchis , in practica insa e mai greu de realizat ... aburirea geamurilor si aerul foarte rece fiind doua lucruri "deranjante" iarna ... daca o pornesti intai pana sa dai zapada e mai eficient sa o lasi cu clima pe off pana se ridica acul la apa sau pana sa ai nevoie sa vezi ceva prin geamuri ... o sa micsorezi cu 20-30% timpul de incalzire al motorului in aceleasi conditii EX: -10 grade pe loc clima off vs -10 grade pe loc clima on .
In comparatie cu focus mk2.5 (2008-2011) , fiesta mk6.5 2006 cu aeroterma normala (fara clima) ... probabil si cu un soft(management temperaturi) mai vechi fiind model proiectat in 2001... DA caldura in mod treptat si acul creste mult mai credibil ! ... pana ajunge acul la 70 grade (sa zicem pe intervalul 50-70)e deja caldut aerul suflat pe gurile de aerisire ... un lucru pe care il apreciez este ca ma incalzesc si eu concomitent cu motorul nu se incalzeste el primul ca un mare egoist si cand termina el partial (aprox 70) incepe sa imi "scuipe" si mie .
Parca si focus mk2 fara climatronic baga caldura o idee mai repede decat cel cu clima .
Din pacate trendul tinde catre ECO (cu sacrificii financiare sau de confort) deci prioritizarea incalzirii rapide a motoarelor e necesara , cu atat mai mult la euro5 , euro6 sau mai sus ... foarte probabil ne vom plange si de modelele mai noi ca baga caldura mai greu pe viitor ... vor lucra la turatii cat mai mici (turbo), cutiile vor avea trepte cat mai lungi , normele vor fi stricte si motorul tre' sa ajunga cat mai repede la temperatura optima de functionare la care in mod normal degaja cele mai putine noxe .
Din pacate trendul ne duce si catre rezistente ...scaune incalzite , parbriz, oglinzi , volan , motor , interior ... si cand zic din pacate ma refer la poluare , o baterie fiind MULT mai daunatoare mediului decat 0,5L % in plus la consumul de benzina . Valabil si in cazul start-stop cu motorul oprit la semafor , economisim benzina sa fim ECO si dam banii pe o baterie "speciala" mult mai mare si mai scumpa ce o sa polueze mult mai adanc mediul .
Pe scurt:
- acul de temperatura sta fix acolo unde trebuie sa stea , asa e setat din soft
- focus mk2.5 cu clima nu este masina care sa se incalzeasca incredibil de rapid (se poate si mai bine) DAR se poate si mult mai rau ...
Sper ca nu ti-am "poluat" prea rau topicul , un an cu drumuri mai bune si bani mai multi de benzina sa ai !

Acum , dupa cum spunea un prost in viata (inca) " iarna nu-i ca vara " ... sa zici mersi ca nu e diesel ca simteai altfel frigu' in ea dimineata . Au fost nopti cand a scazut la -12 -13 in Buc , de altfel -5 e o temperatura optimista pentru ora 7 dimineata 31.12.2015 ... as pune pariu ca in momentul pornirii era mai frig cu cel putin 2-3 grade .
In general daca stai mult pe loc sau la viteze foarte mici termometrul tinde sa arate cu cateva grade mai mult fiind putin influentat de caldura acumulata si lipsa degajarii corespunzatoare .
E normal ca de la -10 grade la +25 in interior e ceva de munca ... si probabil dureaza 10-15min ... la altele poate dura sesizabil mai mult , exista insa si modelele mai vechi de ford sau alte marci ce nu au in soft implementat un management al temperaturilor ... unele fiind ajutate si de LIPSA "climatronicului".
In lupta pentru un consum cat mai mic si pentru un motor cu o viata cat mai lunga (fie el si turbo) au introdus "schema" sa nu iti dea drumul la caldura pe calorifer pana cand motorul(temp apei) nu ajunge la temperatura X . Motorul se incalzeste si ajunge mai repede la temperatura optima deci o sa consume mai putin si va avea viata mai lunga ... soferul insa apeleaza la incalzire in scaune , incalzire auxiliara si/sau coldrex (dupa posibilitati) .
Temperatura lichidului de racire este foarte normal sa fie la 87-88grade ... acum problema e ca "Softul" iti arata ca e tot acolo chiar si cand e mai mica sau mai mare ... o "minune inginereasca" a dus la eliminarea afisarii temperaturii reale citite de senzor si au introdus maxim 3-4-5 pasi ai acului intre care comuta intr-un interval de temperaturi .
Ex: daca ai 94 grade temperatura citita de senzor o sa ai pe ceasul analog tot 87 afisat ... nu mai stiu exact valoarea dar parca abia pe la 103-105 grade iti modifica pozitia acului .
Partea buna este ca nu prea au avut probleme la capitolul racire deci poti sa fii sportiv in urcare pe transalpina ca tot nu atingi 103 grade si o sa vezi acul tot acolo la 87 , chiar daca in mod sigur ai peste 92 grade .
Nu stiu daca ai observat ce "ireal" creste acul de la 60 la 90grade , cu un foarte mic hop pe la 70-75 grade unde suspectez ca incepe sa dea drumul la caldura catre interior . Pana ajunge acul pe la 70 grade e bine sa nu bagi ventilatia prea tare ca nu faci decat sa bagi aer rece ... asta desigur in limitele dezaburirii . Daca pana la acel hop simti ca parca vine doar rece incepand de atunci parca vine un val de aer cald si se face foarte cald in max 2-3min .
In mod normal orice masina se incalzeste mai repede cu caloriferul inchis , in practica insa e mai greu de realizat ... aburirea geamurilor si aerul foarte rece fiind doua lucruri "deranjante" iarna ... daca o pornesti intai pana sa dai zapada e mai eficient sa o lasi cu clima pe off pana se ridica acul la apa sau pana sa ai nevoie sa vezi ceva prin geamuri ... o sa micsorezi cu 20-30% timpul de incalzire al motorului in aceleasi conditii EX: -10 grade pe loc clima off vs -10 grade pe loc clima on .
In comparatie cu focus mk2.5 (2008-2011) , fiesta mk6.5 2006 cu aeroterma normala (fara clima) ... probabil si cu un soft(management temperaturi) mai vechi fiind model proiectat in 2001... DA caldura in mod treptat si acul creste mult mai credibil ! ... pana ajunge acul la 70 grade (sa zicem pe intervalul 50-70)e deja caldut aerul suflat pe gurile de aerisire ... un lucru pe care il apreciez este ca ma incalzesc si eu concomitent cu motorul nu se incalzeste el primul ca un mare egoist si cand termina el partial (aprox 70) incepe sa imi "scuipe" si mie .
Parca si focus mk2 fara climatronic baga caldura o idee mai repede decat cel cu clima .
Din pacate trendul tinde catre ECO (cu sacrificii financiare sau de confort) deci prioritizarea incalzirii rapide a motoarelor e necesara , cu atat mai mult la euro5 , euro6 sau mai sus ... foarte probabil ne vom plange si de modelele mai noi ca baga caldura mai greu pe viitor ... vor lucra la turatii cat mai mici (turbo), cutiile vor avea trepte cat mai lungi , normele vor fi stricte si motorul tre' sa ajunga cat mai repede la temperatura optima de functionare la care in mod normal degaja cele mai putine noxe .
Din pacate trendul ne duce si catre rezistente ...scaune incalzite , parbriz, oglinzi , volan , motor , interior ... si cand zic din pacate ma refer la poluare , o baterie fiind MULT mai daunatoare mediului decat 0,5L % in plus la consumul de benzina . Valabil si in cazul start-stop cu motorul oprit la semafor , economisim benzina sa fim ECO si dam banii pe o baterie "speciala" mult mai mare si mai scumpa ce o sa polueze mult mai adanc mediul .
Pe scurt:
- acul de temperatura sta fix acolo unde trebuie sa stea , asa e setat din soft
- focus mk2.5 cu clima nu este masina care sa se incalzeasca incredibil de rapid (se poate si mai bine) DAR se poate si mult mai rau ...
Sper ca nu ti-am "poluat" prea rau topicul , un an cu drumuri mai bune si bani mai multi de benzina sa ai !
- cip02
- Gold Member
- Mesaje: 663
- Membru din: 25 Iun 2008, 01:02
- Localitate: Bucuresti
- Maşina: FOCUS 2 FACELIFT 2008 1.6i 100cp trend+ ,FIESTA FACELIFT 2006 1.4i 80cp ghia
- VIN: 11111111111111111