Totul despre membri

Focus 2.0 sTDCI - Unknown Orange !

Prezentari cu masini, poze, biografii, liste

Moderator: Cornel001

Re: Focus 2.0 sTDCI - Unknown Orange !

Mesajde db50rin » 27 Sep 2014, 19:01

Maine "fratili" vostru se dusmaneste cu barbarii conducatori de vw la cupa Bucovat. Pentru competitia asta am pregatit masina complet, alte roti, alta suspensie si alt soft fata de etapa din aprilie. Timpul meu atunci a fost de 1:23:xxx . Un timp extrem de mare tinand cont ca grupa diesel s a castigat cu 1:12:xxx cu un Audi A3 de 300 cp. Acum target ul meu este sub 1:20, mai exact undeva la 1:16 1:17. Chiar daca ma dau street, adica interior pe masina, nu profi adica golita ca a3 ul despre care vorbeam. Eu sunt destul de optimist, mai ales ca am un sfatuitor de nadejde cu mine, Mr Brown. (O sa pun poze cu el).

Revin cu poze maine seara, sper la un loc pe podium, sau daca vin ozn uri, macar sa mi bat personal best ul.
Avatar utilizator
db50rin
Incepator
 
Mesaje: 61
Membru din: 13 Apr 2008, 10:30
Maşina: Ford Focus Mk II

Re: Focus 2.0 sTDCI - Unknown Orange !

Mesajde cip02 » 27 Sep 2014, 22:16

Va dorim "succesuri" , asfalt uscat si mare atentie in viraje !
cip02
Gold Member
 
Mesaje: 663
Membru din: 25 Iun 2008, 01:02
Localitate: Bucuresti
Maşina: FOCUS 2 FACELIFT 2008 1.6i 100cp trend+ ,FIESTA FACELIFT 2006 1.4i 80cp ghia
VIN: 11111111111111111

Re: Focus 2.0 sTDCI - Unknown Orange !

Mesajde db50rin » 28 Sep 2014, 19:06

Super etapa, distractie maxima, revin cu poze si filmulete ;)
Avatar utilizator
db50rin
Incepator
 
Mesaje: 61
Membru din: 13 Apr 2008, 10:30
Maşina: Ford Focus Mk II

Re: Focus 2.0 sTDCI - Unknown Orange !

Mesajde mihaibre » 28 Sep 2014, 22:02

hai spune cum stam cu timpul? eu cred ca o sa ploua :))
Power is nothing without control!
Actual car: FORD FOCUS ST 2.0 ECOBOOST
Ex car: FORD FOCUS ST 2.0 TDCI
Avatar utilizator
mihaibre
1nsane Member
 
Mesaje: 2609
Membru din: 30 Oct 2009, 23:24
Localitate: BUCURESTI
Maşina: FORD FOCUS 2.0 ECOBOOST

Re: Focus 2.0 sTDCI - Unknown Orange !

Mesajde cip02 » 28 Sep 2014, 22:49

Mai asteapta ca inca nu a ajuns la finish :))
cip02
Gold Member
 
Mesaje: 663
Membru din: 25 Iun 2008, 01:02
Localitate: Bucuresti
Maşina: FOCUS 2 FACELIFT 2008 1.6i 100cp trend+ ,FIESTA FACELIFT 2006 1.4i 80cp ghia
VIN: 11111111111111111

Re: Focus 2.0 sTDCI - Unknown Orange !

Mesajde db50rin » 29 Sep 2014, 07:49

Am ajuns ma am ajuns.

Sa incep cu plecarea. Am pornit spre Craiova la 04:45. Mort de somn impreuna cu Golful 2 GTI usurat despre care am mai vorbit. Am incercat sa mergem cat mai constant, incercand 100 km/h viteza medie, am avut 88 km/h medie ceea ce a insemnat undeva la 2 ore si un sfert pana la Craiova. Acolo ideea era sa ne intalnim la ACR cu ceilalti sa plecam incolonati. Erau informatii ca ne asteapta RAR-ul la poalele bucovatului pentru a ne incuraja si felicita pentru luarea taloanelor. Ajungem pana in 8 la ACR, si la 8 fix se pleaca spre bucovat. Au fost foarte multe masini 40, dintre care max 5 de strada, restul "conserve" usurate, majoritatea 1.6 aspirat si 2.0 aspirat, Golf 2, Golf 3, Suzuki, Peugeot dar si un Ferrari 458 Italia, un Porsche Panamera GTS si 3 Subaru dintre care unul modificat grav.
Eu la clasa mea am fost cu un audi a3 de vreo 270 cp diesel si un Alfa 1.9 jtd, parca 156 era modelul. Targetul meu era sub 1:23 cat aveam data trecuta, avantaje erau suspensia si jantele, erau sperante sa scot chiar sub 1:20.
Si plecam noi in coloana, strabatem un cartier destul de interesant cu case din aur si masini roz, si ajungem la un parc ??? nu ii stiu numele unde ne astepta un filtru mare de RAR, baietii stateau expres pentru noi. Refuz sa cred ca pur intamplator intr-o duminica ei aveau plan sa stea fix acolo. Acum, pe cine credeti voi ca opreste RAR-ul, dintre toate masinile, fara faruri, fara capote, fara usi, fara evacuari, fara nimic ???? Pe mine....., eram prima masina dupa platforma ACR. Dupa ce imi ia actele si imi spune ca urmeaza un control tehnic, organizatorul ii baga mintile in cap si imi da actele si plecam mai departe. Chiar era interesant cum puteam sa raman tocmai eu fara talon. Daca imi lua talonul, jur ca ii ziceam sa pastreze si permisul ca oricum miercuri il predau. Ajungem la locul faptei, montam repede jantele pe 16 (215/40/16), aratau evident ca un circ dar pana la urma nu asta conta. Fac niste teste pe stradutele de pe acolo, masina statea si tragea super bine si consideram ca sunt gata sa rup norii.
Imi vine randul la start, la prima proba care nu era din cate stiam cronometrata, ci doar de incalizre, si cunoscand traseul, mai ales ca sambata seara am studiat on-board-uri pentru trasele ideala zic sa vad cat si cum pot sa o conduc la limita, ca era antrenament si vroiam sa stiu cat pot sa merg si unde pot sa merg tare. Zis si facut, 3,2,1 START, gaz, prima curba la dreapta stransa, intru puternic in curba (cauciucurile reci, ora 9 si cam 8 grade afara), masina cam iese de pe trasa mea, o redresez repede, line dreapta, gaz maxim, curba la stanga stransa (toate sunt stranse acolo) franez brutal, franele fac fata exemplar, gaz maxim, masina desi avea tendinte sa iasa de pe trasa, suspensia isi face treaba si ma tin pe trasa si asa pana sus. Distractia era maxima, nu mai conta timp sau altceva, pur si simplu eram cu zambetul pe buze si nimic nu mai conta. Era bilbic, epic, maxim, cum vreti voi. Ajung sus, si merg la post sa intreb timpul, speram mult sub 1:23, asa din prima. Ajung acolo, aflu ca timpii nu se dau decat la sfarsit, sa nu mai stau ca se considera ca influentez arbitrii si sa ma duc la masina. Deja nu mai imi placea, pentru ca nu stiam cum stau si unde pot sa mai lucrez, unde pierd timp. Era cam..... orbeste.
Jos aflu altceva, ca urcarea a fost cronometrata, masna 1 si ca mai sunt inca 3. Ciudat....... dar oricum am mers bine asa ca nu era pb. Marea pb era ca nu stiam timpii, lucru standard la orice competitie auto din lumea asta, sa aflii cum stai. Aici nu.... ma rog. Mansa 2, vroiam sa mai scad din presiunea din cauciucuri, dar cum nu stiam ce am facut in prima mansa decid sa las asa, mai ales ca se cam incalzea. Pe la 10 plec in M2, erau vreo 11 grade, masina mai stabila, era cald si uscat, gresesc la curba 2 (am franat prea devreme), recuperez la curba 4 unde am intrat muuult mai tare si masina a stat cum trebuie si ajung la finish. Timpiii sufletul. Asta e..... Mansa 3, incepe cu intarziere, au iesit multi in decor, ursulet, mazda rx8 si multi altii. Cum facem sa avem un timp mai bun ???? Mergem mai tare, evident. Acum, la AMCKART am invatat ca ideea e sa nu mergi tare ci constant cu o viteza cat mai mare. Sa cari viteza cum zic pilotii. Eu tot in stil brutal scoteam 1:33 acolo iar dupa ce am invatat sa merg am scos 1.27.9. Stiam ca nu trebuie sa mergi blana, cu ruperi de ritm ci constant. Dar, nestiind cum stau, nu puteam sa risc sa merg constant, pentru ca nu stiam ce inseamna constant ca timp. Mansa 3 incep ca din tun, blana blana blana, incerc si mai tare, dar gresesc trasa la ultima curba, cu toate ca am mers mai repete la primele. Timpi indisponibili. Mansa 4 incerc sa fac una cat mai tare dar si constanta. Zis si facut, urc jos bine bine, sus, gresesc putin ca am intrat prea tare si am iesit de pe trasa ajung sus si zic aia e. Sigur sub 1:23 scot.
Acum, nu ma bateam cu cei din grupa pentru ca acolo, marele avantaj este sa cunosti traseul, cum bucovat este un concurs de mare traditie, baietii din craiova si imprejurimi il cunosc ca pe Tatal Nostru si scot constant (audi A3 diesel 1:14, Solenta lui Nea Dan 1:16 cu motor de 1.4 si suspensii facute de el, nu mai zic de golfurile usurate care scot 1:12, 1:10. Baietii stiu exact unde sa stea si cel mai important unde sa iasa. Dar..... targetul meu de 1:20 trebuia batut. Mergem la ACR, unde se afiseaza timpii, vorbesc cu Adi Sotangeanu, pilot la nationale pe un subaru si imi spune ca cu masina mea trebuie sa scot sub 1:17, la 170 cp si suspensie buna, ca el a scos 1:08 cu subarul lui de strata STI. Acum....... macar 1:20 si e bine ii zic. Ma intreaba cum am abordat virajele. ii zic ca tare, tare peste tot. Ca la AMCKART ma intreaba ? Fac legatura si zic zic da, ezitant. Nasol zice el.

Vin timpi........ Grupa 4, Golf 2 GTI al amicului meu, 1:14 cel mai bun timp. Ohoo, zic e bine, mai ales ca eu ca si el terminam cu 140 km/h la finish. Deci..... se anunta o surpriza.
Grupa 7, locul 1, Audi A3 de Craiova, 1:14, locul 2, Alfa tot de Craiova 1:21 ..... deja era ceva ciudat ca nu eram pe 2, speram sa bat alfa aia, chiar daca era de acolo, era ditamai salupa, dar mai mult speram sa am in jur de 1:20, locul 3, Eu, .........................1:23:xxx.

Morala: La curse, ideea nu e sa mergi blana, cox, gaz ci constant, sa cari viteza cum zic specialistii. Eu am mers maxim, cat am putut. Desi CLAR, am mers mai repede ca la etapa din aprilie, am scos acelasi timp. Nu vreau sa contest timpii, departe de mine, cu toate ca atunci au fost ceasuri sincronizate, acum fotocelule. Nu zic ca pe linia dreapta aveam infinit mai mare viteza cu jante de tabla decat atunci cu jante pe 17 grele. Nu pot sa imi imaginez cum cu suspensie sport, bilstein b12 cu care masina nu se clintea de pe trasa am scot exact identic timp cu cel unde franam pana la 50 pentru ca imi atingeau jantele in contra aripi. Nu inteleg cum acum, aveam viteza de iesire de 140 km/h iar atunci stiu sigur ca abia treceam de 120 km/h. Abia abia. Si totusi, la fel, undeva, ceva a functionat prost. O cauza sunt eu pentru ca desi stiam cum sa ma dau, am preferat sa ma dau tare si la distractie. Adrenalina de moment te face sa uiti de ce ai vazut pe net, sau cum iti zic altii sa te dai. Pur si simplu te dai si atat. Te bazezi pe fier, te bazezi pe gume, te bazezi pe frane si atat. Esti tu si masina, apoi iti aduci aminte de ce si cum. Asta evident daca esti pilot amator, un profi le are in sange.

Una peste alta eu m-am dat de fun, a fost distractie mare, cele 4 urcari au facut toti banii, multe poze de pe margine, mult fum scos in gaz maxim, vreme buna, peripetii cu Rar-ul, top speed pe autostrada, oprit politie autostrada, facut poze cu masina, plecat, oprit golf 2 gti pe autostrada, dat amenda ca nu avea farurile aprinse :)) erau fani Ford :)) ce sa mai, o duminica superba. Raman cu tristetea ca nu am imbunatatit timpul.... cu toate ca am toate argumentele din lume ca am mers mai bine..... . Data viitoare luam lectii de pilotaj, facem meditatii si obligatoriu imbunatatim. Concluzia invatata ?

Sa scoti timp bun nu inseamna obligatoriu sa mergi TARE ci CONSTANT.

.........revin cu poze, filmulete
Avatar utilizator
db50rin
Incepator
 
Mesaje: 61
Membru din: 13 Apr 2008, 10:30
Maşina: Ford Focus Mk II

Re: Focus 2.0 sTDCI - Unknown Orange !

Mesajde cip02 » 30 Sep 2014, 00:53

Te entuziasmezi prea repede cu jantele alea usoare ... ti-am zis ca mare lucru nu castigi ;) .

Foarte probabil nu ai luat in calcul diferenta de diametru si nici nu cred ca ai facut calibrarea pe 215-40-16 ...citez: " Nu inteleg cum acum, aveam viteza de iesire de 140 km/h iar atunci stiu sigur ca abia treceam de 120 km/h. " ... aproape ca ai dreptate aici(fara sa vrei :D ) DAR problema nu e la cronometrul lor ci la kilometrajul tau NEcorelat cu rotile ... practic atunci cand aveai 128kmh (pe ceasuri) cu 205-55-16(sau altele omologate) chiar aveai aproape atat DAR cu 215-40-16 la 128kmh o sa iti indice 140kmh pe ceasuri (+9.2%) ... cam d-aici vine "senzatia de viteza" dar tot 128kmh aveai :D .

Daca o luam logic o roata usoara e logic ca se invarte usor DAR asta e ultra-evident cand roata e suspendata ... cand punem 1300/4 kg(aprox) pe acea roata acele 2-3 kg in minus sunt o picatura intr-un ocean ... poate daca usurezi toata masina sa scoti cate 2-3kg de la fiecare element si faci curse de 4-5h o sa simti ceva la timp dar in cazul tau e greu sa ai un plus remarcabil din jantele mai usoare .
Am zis si sustin ca cele 2-3kg in plus la jante sunt irelevante ... cel putin in trafic sau in curse scurte de amatori ... pentru 0.00x sec la 0-100kmh(sau nici atat) nu cred ca merita efortul . (consider un mit jantele grele)

Despre anvelope e o treaba "complexa" tip/model/dimensiune adaptare la greutatea masinii , la puterea ei , la cuplul la roata din tr1 , la traseu ...etc .
ex: poti pierde la sprint de pe loc(tractiunea/forta de frecare mai mare) cat castigi ca timp/stabilitate pe viraje (daca sunt late) ...
Despre anvelope sunt de parere ca pot face diferenta daca sunt de calitate si daca au dimensiunile ideale pentru acea masina raportate si la concursul in care urmeaza sa participe .
Aici e dificil de ales ... ai nevoie si de sprint si rezistenta redusa la inaintare a anvelopei DAR ai nevoie si de stabilitate in linie dreapta la viteze mari sau in viraje ... e greu de gasit un compromis ca dimensiune ideala general valabila... probabil un 205-215 cu 50-45 si 16" e suficient pentru ce ai tu nevoie.
Faptul ca e anvelopa lata si lucreaza mai putin cauciucul nu e un lucru 100% bun (ci doar 80-90%) ... mai ai nevoie si de tractiune+aderenta uneori ... nu e suficient mereu sa "te tii" pe asfalt ... uneori trebuie si sa "te agati" de el .
Anvelopele chiar conteaza ! ... poate ai exagerat putin cu 215-40-16 si aici ai pierdut timp ... sau nu ai castigat . Conteaza si presiunea pentru aderenta.

Daca suspensia e prea tare si talonul prea mic poti ajunge la subvirare ... te pacaleste ca nu se mai inclina dar linia virajului se modifica putin ... focus are un setup destul de bun si pe standard-sport(de fabrica) in ceea ce priveste abordarea curbelor in viteza ... poate chiar supravireaza uneori ... e loc de mai bine dar nu prea mult ca risti sa cazi in extrema cealalta si , chiar daca in interior o sa stea paharul plin cu apa pe bord , timpul din concurs o sa fie mai slab ... ma refer la genul de concurs "bucovat" .
Daca aveai un RS alta era treaba in viraje :D ... si cred ca si in linie dreapta tragea putin mai bine ca un tdci :))

"Sa scoti timp bun nu inseamna obligatoriu sa mergi TARE ci CONSTANT."
Voiai sa zici: "Sa scoti timp bun inseamna obligatoriu sa mergi CONSTANT TARE " :) ... sa fii un pilot bun trebuie sa vezi imediat limitele masinii si limitele virajelor(trasa ideala) ... pentru un timp bun trebuie sa mergi "la limita" sau cat mai aproape de ea ... cum depasesti limita cum franezi/pierzi secunde/derapezi/ pierzi "trasa ideala" ...etc

Masina trebuie echilibrata inainte de viraj ... daca te duci prea tare si franezi prea tarziu ii cresti ruliu (spre exterior) din tangaj ... greutatea se duce mult pe roata fata din exterior ... avand ruliu mai mare la aceeasi viteza te inclini mai mult si virezi mai greu ... asta iti zicea "nenea pilotu" si aici cred ca ai pierdut cel putin 2-3 sec ... cu jantele nu ai castigat nimic , cu anvelopele nu sunt sigur daca nu e "prea putin 215-40" , suspensia iti da un mic plus DAR toate aceste mici plusuri sunt pistol cu apa pe langa "ABORDAREA VIRAJELOR" .

Daca intri prea tare strici tot ... o sa reduci mai mult decat era cazul cand dai de ruliu si ai 90% sanse sa scoti timp mai slab decat unul care a intrat prea incet , sa nu mai zic de cel care a intrat perfect la limita .

Morala : trebuie sa iti perfectionezi "abordarea virajelor" ... restu' e CAN-CAN !
cip02
Gold Member
 
Mesaje: 663
Membru din: 25 Iun 2008, 01:02
Localitate: Bucuresti
Maşina: FOCUS 2 FACELIFT 2008 1.6i 100cp trend+ ,FIESTA FACELIFT 2006 1.4i 80cp ghia
VIN: 11111111111111111

Re: Focus 2.0 sTDCI - Unknown Orange !

Mesajde db50rin » 30 Sep 2014, 07:01

Ai perfecta dreptate cand vorbesti despre perfectionare. Suntem perfectbili in ceea ce facem, iar practica de multe ori bate tehnica (adica fieru). A fost o placere sa vad acea generatie, inca activa de piloti old school, 50+ ani care cu solenta si dacia super nova de 1.4 scoteau timpi senzationali raportat la masinile cu care veneau.

Particip la evenimentele de genul acesta pentru distractie si chiar te distrezi maxim, mai ales prefer sa conduc masina la maximum doar in evenimente legal organizate si intentionez sa ma duc la cat mai multe.

Referitor la roti, exact asa spunea si Ady, amicul care participa la nationale, ca sunt prea mici, ca la coasta iti trebuiesc roti mari. Teoretic este corect DAR, ce nu intelegeti voi este urmatorul lucru:

Jantele pe 17 pe care le am sunt grele, foarte grele, ceea ce imi taie din demaraj. Acum, la o cursa de genul bucovat sau amckart unde reprizele de accelerare nu sunt lungi ai nevoie de toata viteza pe care o poti lua. Nu intamplator majoritatea masinilor veneau cu roti pe 15, 14 sau chiar 13. Repet, jantele pe 17 sunt grele, aveam nevoie de ceva usor. Referitor la dimensiuni, atunci aveam 225/45, iar acum am avut 215/40. Diferenta de "talpa de rulare" este insesizabila, la drum iar masina este logic si chiar o simti altfel cu jantele de tabla. Deci cand zici mit, ar trebui sa stai in masina si sa vezi diferentele si gandesti altfel ai sa vezi.

Daca aveam un ST sau RS probabil ca jantele nu reprezentau un avantaj, din contra, un dezavantaj cand la o putere mare le invarteai in gol tot drumul DAR la 170 cp cu interiorul in ea, ai nevoie aceste detalii care sa faca diferenta, roti si gume.

Si inca ceva, cred ca e un sentiment de mandrie personala cand eu cu un Ford Diesel de 136 cp la origine particip, la nivel de amatori fireste, dar particip, ma dau, distrez, INVAT, si sunt acolo...... pe cand cei cu ST, RS stau probabil la Eurosport sau se "trag" pe strada cu altii risca sa produca evenimente rutiere sau in cel mai fericit caz vin la Expouri (am RS..... sunt zeu). Si spun asta ca la niciun eveniment din RO (drag, autoslalom, coasta VTM, coasta Regionala, coasta Amatori) nu am mai vazut vreun ST, RS (poate doar la Brasov aparea episodic Rs-ul celui din localitate). Sa le tina in fata blocului si sa mearga la paine cu ele, eu unul cu ce am, si daca aveam 1.4i tot mergeam ca nu merg sa castig in prima faza, merg sa invat.


"Sa scoti timp bun nu inseamna obligatoriu sa mergi TARE ci CONSTANT."
Un handicap pentru cei ca mine care sunt la al doilea bucovat a fost faptul ca nu vezi timpii, ceea ce e foarte important. Exista o trasa ideala pe care daca mergi pe ea, te scoate ideal pentru a aborda urmatorul viraj. Trasa asta o cunosti doar daca o iei din aproape in aproape cu ochii pe timpi si incerci multe variante de trase pana scoti timpul ideal pentru masina cu care esti. Cei cu experienta o viseaza, cei incepatori o cauta. DAR, cum sa stii cum mergi daca aflii la sfarsit timpii ? E ca si cum esti scriitor, faci o gramada de greseli de ortografie, dar nu verifici inante de tiparire ci doar cand faci 1000 de exemplare, adica la sfarsit. Ce mai poti, corecta, indrepta, perfectiona.

Ziceai de Tare vs constant. La Amkcart mergeam tare, dar ca sa definim tare, spun reprize brutale cu scartait de roti, dupa care frana brusca la intrarea in viraj si atunci iarasi gazul la podea in viraj de iti scartaiau rotiile si te scotea pe o trasa nu prea buna dupa care iar blana si frana si accelerare in curba la podea. Asta este un stil gresit de a conduce pe care evident il corectezi in timp. Dupa ca am scos 1.34 am luat in masina un pilot vtm care mi-a aratat cum sa ma dau si am scos 1.27.9, in ultima tura. Daca mai erau ture sigur scadeam mai mult. Secretul consta in cat mai putine pierderi de aderenta si sa mergi cu o viteza constanta si cat mai mare, nu sa accelerezi/franezi/bruschezi.
La mine stilurile diferite s-au vazut in timpii afisati.

Concluzie:
Consider ca portocala a mers la maxima capacitate (motor/frane/gume/suspensie), ca este pregatita la nivel de amatori pentru orice competitie (bucovat si autoslalom), acum mai trebuie experienta, care se capata numai cand participi. Cred ca trebuie sa imi mai cumpar 2 scaune scoica cu sustinere laterala si niste bari de rigidizare/torsiune.
Avatar utilizator
db50rin
Incepator
 
Mesaje: 61
Membru din: 13 Apr 2008, 10:30
Maşina: Ford Focus Mk II

Re: Focus 2.0 sTDCI - Unknown Orange !

Mesajde R Z F » 30 Sep 2014, 09:13

ia-ti scaune de la FK, pentru inceput sunt ok...
Asta-i tot, ne vedem pe strazi / Te las sa iti combini mashina cu ce crezi
avem doua roti la sol, mereu e una dintre ele / avem un motor si-o viata intreaga fara portiere
avem demnitate, ingenunchiem doar in viraj / avem urlete-n pistoane, in loc de basi in portbagaj
R Z F
Gold Member
 
Mesaje: 906
Membru din: 02 Feb 2010, 00:48
Localitate: Sector 3
Maşina: Ghia X RS-look
VIN: wf05xxgcd57s01178

Re: Focus 2.0 sTDCI - Unknown Orange !

Mesajde cip02 » 30 Sep 2014, 09:40

1. La jante conteaza latimea si off-set-ul (et) ... cu astea intinzi anvelopa si formezi "bratul fortei" ce iti da cuplu la roata ... un brat mai mare(et) amplifica puterea si iti da stabilitatea .
Greutatea jantei nu conteaza ... conteaza ROATA per total ca diametru si suprafata de contact ... si cum "lucreaza" anvelopa acelei roti ... dimensiunile/forma/presiunea/calitatea anvelopei conteaza !

2. Cand zic mit ma refer la fix aceeasi anvelopa pe janta mai grea ... o sa vezi ca nu simti nimic in masina . De la 45% din 225 la 40% din 215 e ceva diferenta ... testeaza ca timp si o sa vezi ca mult mai mult pierzi din anvelopa (frecare) . Impresia ca trage mai usor e si de la kilometrajul necorelat ... daca la 100 aveai 100 pe default ... acum ajungi mai repede la 100 dar ai aprox 90kmh ... te pacaleste acul ca urca mai usor si crezi ca trage de rupe .
Diferenta de 2kg de la o janta e cel mult de 0.0x (sau chiar 0.00x) sec pe 0-100 si nu ai sanse sa o simti din masina ...in schimb daca ai 6 j in loc de 6.5 sau 7j o sa simti "altfel" si aceeasi anvelopa(pe alte jante) ... dar nu e de la greutatea jantei , e de la ceilalti factori .
Nu trebuie sa imi dai dreptate , testeaza si o sa te lamuresti .

3. La rs nu cred ca ii pui 16" :) ... eu ma refeream doar la acel L.S.D. de la RS ce te ajuta ca eficienta pentru a scoate un timp bun .

4. Ai dreptate , e mai greu sa evoluezi daca nu vezi timpii .
cip02
Gold Member
 
Mesaje: 663
Membru din: 25 Iun 2008, 01:02
Localitate: Bucuresti
Maşina: FOCUS 2 FACELIFT 2008 1.6i 100cp trend+ ,FIESTA FACELIFT 2006 1.4i 80cp ghia
VIN: 11111111111111111

Re: Focus 2.0 sTDCI - Unknown Orange !

Mesajde db50rin » 30 Sep 2014, 09:46

La 2 trebuie testat cu cronometrul in mana. Chiar o sa fac pe o distanta masurata de 1 km 3 incercari cu jantele pe 16 si 3 cu jantele pe 17. O fac in we asta si postez rezultatul. Chiar as vrea sa facem un poll. Pana duminica vreau sa vedem cine are mai multi "adepti" :)) RZF, tu cu cine votezi ?
Avatar utilizator
db50rin
Incepator
 
Mesaje: 61
Membru din: 13 Apr 2008, 10:30
Maşina: Ford Focus Mk II

Re: Focus 2.0 sTDCI - Unknown Orange !

Mesajde cip02 » 30 Sep 2014, 12:00

Ce nu ai inteles din aceleasi dimensiuni si greutate diferita ... sa traduc ;) ... daca ai 6.5J , et xx cu 16 pe tabla ... pui aceeasi janta de aliaj 6.5J et xx cu 16 pe aceeasi anvelopa ... iti garantez ca nu prea sunt diferente ... mai ales la un 2.0tdci pe 1km sau sprint gen "bucovat"... si mai ales sa "simti diferenta din masina" .

Tu comparatia aia o faci cu alte ROTI ca diametru , alte anvelope si jante cu alt J si alt ET pe langa alta greutate ... ma si intreb cum ai dedus ca greutatea jantei era vinovata de diferente .
Eu zic ca toate astea (diametru roata, dimensiune anvelopa, J+ET janta) conteaza MULT mai mult ... greutatea jantei te poate si ajuta ca presiune pe anvelopa DAR ca timp cronometrat o sa ai diferente cam ca si la greutatea masinii cu acele kg in minus ... si cam ce diferente ai daca pui 2 sticle de cola in masina ? Aproape 0.00sec sau fix atat . Daca nu sunt diferente peste 50kg nu prea le vezi pe cronometru , mai ales la 1km sau traseu de 1-2min.

Testeaza DOAR greutatea jantei daca vrei teste si o sa te lamuresti ca nu acolo e diferenta ci la celelalte aspecte . ;)
cip02
Gold Member
 
Mesaje: 663
Membru din: 25 Iun 2008, 01:02
Localitate: Bucuresti
Maşina: FOCUS 2 FACELIFT 2008 1.6i 100cp trend+ ,FIESTA FACELIFT 2006 1.4i 80cp ghia
VIN: 11111111111111111

Re: Focus 2.0 sTDCI - Unknown Orange !

Mesajde db50rin » 30 Sep 2014, 17:34

CIP, te contrazici singur :))

"Ce nu ai inteles din aceleasi dimensiuni si greutate diferita ... sa traduc ;) ... daca ai 6.5J , et xx cu 16 pe tabla ... pui aceeasi janta de aliaj 6.5J et xx cu 16 pe aceeasi anvelopa ... iti garantez ca nu prea sunt diferente ... mai ales la un 2.0tdci pe 1km sau sprint gen "bucovat"... si mai ales sa "simti diferenta din masina" .

Eu nu compar jante 6.5J tabla vs 6.5J aliaj, pe aceeasi anvelopa, e logic sa nu fie diferente :))) eu compar tabla 6.5 J pe 16 cu aliaj 7.5J pe 17 (masive, grele), iar pentru asta nu trebuie sa imi garantezi nimic, se simt clar diferente, defapt este si logic. E ca si cum te pun sa alergi in bocanci sau in adidasi.

Te iau altfel atunci, daca imi spui ca nu este diferenta intre 6.5J pe 16 si 7.5J pe 17 presupun ca folosind aceeasi analogie nici intre 17 si 19 cele de RS (cand abia se misca masina) nu este nicio diferenta nu ?

In seara asta o sa fac test cu golful 2 gti sa vad cum stau cu el si cu jante 17 si cu jante 16.

Sincer, desi argumentezi frumos, tu tot ce faci este un sofism, aparent ai dreptate dar in realitate nu se adevereste.

Atunci, de ce golfurile 1 si 2 de coasta au jante pe 13 si 14 ?

Dar o sa verific si apoi pot confirma sau infirma.
Avatar utilizator
db50rin
Incepator
 
Mesaje: 61
Membru din: 13 Apr 2008, 10:30
Maşina: Ford Focus Mk II

Re: Focus 2.0 sTDCI - Unknown Orange !

Mesajde cip02 » 01 Oct 2014, 01:03

Nu ma contrazic deloc ... cand am zis "aceeasi janta" ma refeream la celelalte caracteristici identice DAR greutate diferita . Asa se testeaza daca greutatea conteaza .

Am explicat in mesajul anterior ca tu pe langa greutate janta modifici si ET si J si anvelopa si diametru roata DECI si bratul fortei si suprafata de contact . Daca o sa recitesti mesajul o sa vezi ca eu m-am legat strict si DOAR de greutatea jantei ... daca acum duci discutia la 6.5J vs 7.5J o duci la latimea jantei ... daca o duci la 16 vs 17 o duci la diametrul jantei ...etc . Am scris deja mai sus ca ceilalti factori sunt mult mai importanti decat greutatea.

Un top in factorii cu influenta mica la demaraj:
1. Greutatea jantelor (+1 / +2kg nu se simt)
2. ET ( el conteaza dar nu il poti modifica prea mult cu caroseria+rotile stock fara sa iti atinga ...te ajuta mai mult prin stabilitatea pe viraje)
....
....
.....
999. J-ul jantei , diametrul total al rotii (janta+anvelopa), dimensiunea anvelopelor si cat sunt intinse pe janta (pata de contact) ... astea conteaza peste 95% , nu greutatea in kg a jantei ! Din astea se formeaza tractiunea si cu cat pata de contact este mai ingusta, cu atat reduci forta de frecare anvelopa-asfalt si rezulta eficienta sporita la plecarea de pe loc DAR si un consum o idee mai mic (in special in oras unde ai multe plecari de pe loc).

E normal ca la jante 7.5 J in loc de 6.5 J sa castigi stabilitate si eficienta in franare DAR sa pierzi la demaraj ... logic pana puterea e prea mare(mai exact cuplul la roata in tr1) pentru 6.5j si te chinui sa pleci de pe loc ...atunci incepi sa castigi eficienta latind "pata de contact"(J-ul jantei si latimea anvelopei).

"Eu nu compar jante 6.5J tabla vs 6.5J aliaj, pe aceeasi anvelopa, e logic sa nu fie diferente"
Pana acum ai zis ca greutatea conteaza ... acum nu mai sunt diferente ... si tot eu "ma contrazic" ???

Cred ca nu faci diferenta intre greutate(kg) si dimensiuni(inch) ...eu imi mentin parerea ca dimensiunile janta+anvelopa rezolva peste 95% din eficienta ...cu 3 plumbi pe janta sau fara ei iesi tot p-acolo ;) ...cand te prind o sa iti lipesc 2kg de plumbi pe jante sa vezi ca tot x.x sec faci pe 0-100kmh ;) .
 
Hai sa ti-o ridic la fileu ...din cauza dimensiunilor , jantele late (J mare) pot fi considerate "grele" pentru masina DAR asta pentru ca implica o forta de frecare mai mare, nu pentru ca au ele +1kg . Tehnic ele raman jante late dar daca tu le spui "jante grele" te iert ;) .

"daca imi spui ca nu este diferenta intre 6.5J pe 16 si 7.5J pe 17... "
R: Niciodata nu am spus asta , eu m-am legat de greutate NU de dimensiuni .Greutatea jantelor conteaza prea putin spre deloc , dimensiunile jantelor si a anvelopelor conteaza maxim !
Te rog reciteste si nu spune ca ti-am spus ce nu ti-am spus niciodata ... de la 6.5j la 7.5j e diferenta vizibila si evidenta , e normal sa simti asta si din masina .

"Atunci, de ce golfurile 1 si 2 de coasta au jante pe 13 si 14 ? "
R: J-ul mic reduce frecarea (anvelopa sta mai adunata intre buze 5J=5inch)si castigi la sprinturi ... cauta tu jante de 16-17 cu 5 - 5,5j sa vezi ce repede gasesti :) .
Pe de alta parte golf 1 si 2 erau si prevazute cu 13-14 ... sunt masini usoare , au alta greutate ce se lasa pe anvelope in viraje ... aceleasi roti pe o masina de 1400kg in loc de 900kg or sa se comporte diferit , e foarte probabil sa fie sub limita si sa penalizeze stabilitatea mai mult decat bonuseaza demarajul.
cip02
Gold Member
 
Mesaje: 663
Membru din: 25 Iun 2008, 01:02
Localitate: Bucuresti
Maşina: FOCUS 2 FACELIFT 2008 1.6i 100cp trend+ ,FIESTA FACELIFT 2006 1.4i 80cp ghia
VIN: 11111111111111111

Re: Focus 2.0 sTDCI - Unknown Orange !

Mesajde db50rin » 01 Oct 2014, 07:21

Neatza. Am verificat diferentele intre jante+cauciucuri 16 si 17.

Am pus 16 si m-am dat cu un A3 coupe 2.0 TDi, masina pe care o admir din ce in ce mai mult. M-am mai dat o data cu el cu rotile pe 17 si l-am facut dar era acolo, langa mine, fapt destul de ciudat pentru un 2.0 Tdci de 167 cp vs 2.0 Tdi de 140 cai pt ca era stock al lui. Concluzia mea a fost ca jantele erau grele si ca daca avea 16 ca el il faceam mai rau. Asadar, pun gumele pe 16, incerc sa le incalzesc putin si plecam de la verde.Tr.1 isi ia avans, Tr2 ia avans, Tr3 il prind Tr.4 ma duc. Ciudat ? Mai mai sa ii dau dreptate lui Cip, am plecat amandoi identic, numai ca el isi lua avans pe 1 si 2. Hai sa ne mai dam inca o data. Acum gumele erau deja calde. Verde, plec bine, iau avans la 1, iau la 2, la 3 deja era in spate, la 4 deja a franat. Era ce trebuie. Ii zic si amicului cu Gti usurat sa ne dam, oricum nu aveam sanse 150 cp / 850 kg, dar merita. Ne asezam la Rosu, se face verde si plecam amandoi perfect. Tr 1 imi iau avans putin, nu imi venea sa cred, Tr 2 se pastreaza avansul de o jumate de masina, la jumatea T3 se apropie, la T4 suntem paraleli cu putin avans din partea lui iar T5 se duce, efectiv cand am dat 5 a decolat de langa mine. Una peste alta, nu ma asteptam sa ma tin atat de bine, in ideea ca Gti-ul a spulberat un Vr6 de 170 cp cu cateva zile inainte. Miza mea este acum acel 528i E39 care mi-a dat jumate de masina cu 17. Nu a venit ieri, dar zilele astea tot se da portocala cu el. Chit ca nu mai conduc eu ca nu mai am permis de astazi dar tot le punem una langa alta. E dementiala cu rotile pe 16.

Iar viteza maxima prinsa a fost de 215 km/h, dar aici ii dau dreptate lui Cip ca nu era o viteza sincronizata cu CB.

Urmeaza acum revansa cu Fst, Focus St 1, 170 cp aspirat. Cu el pe 17 am rezistat pana in Tr2, dupa care a plecat. O sa vin cu rotile 16 dupa mine, le pun in bucuresti si ma dau cu el, doar ca sa demonstrez ca dieselul poate sa bata un ST, fie el si 1.
Avatar utilizator
db50rin
Incepator
 
Mesaje: 61
Membru din: 13 Apr 2008, 10:30
Maşina: Ford Focus Mk II

Re: Focus 2.0 sTDCI - Unknown Orange !

Mesajde R Z F » 01 Oct 2014, 08:39

RZF nu se baga in polemici ptr ca n-are minte multa si dupa epuizarea argumentelor, incepe sa isi bage... :)))

cu alte cuvinte, unde e polemica, incerc sa ma abtin ca n-are rost...
Asta-i tot, ne vedem pe strazi / Te las sa iti combini mashina cu ce crezi
avem doua roti la sol, mereu e una dintre ele / avem un motor si-o viata intreaga fara portiere
avem demnitate, ingenunchiem doar in viraj / avem urlete-n pistoane, in loc de basi in portbagaj
R Z F
Gold Member
 
Mesaje: 906
Membru din: 02 Feb 2010, 00:48
Localitate: Sector 3
Maşina: Ghia X RS-look
VIN: wf05xxgcd57s01178

Re: Focus 2.0 sTDCI - Unknown Orange !

Mesajde db50rin » 01 Oct 2014, 11:11

Am predat permisul. Ma simt curat sufleteste, ma uit la bicicleta mea cea alba, MTB, ce cauciucuri sa ii pun CIP ? :)))
Avatar utilizator
db50rin
Incepator
 
Mesaje: 61
Membru din: 13 Apr 2008, 10:30
Maşina: Ford Focus Mk II

Re: Focus 2.0 sTDCI - Unknown Orange !

Mesajde R Z F » 01 Oct 2014, 12:08

enduro :)))
Asta-i tot, ne vedem pe strazi / Te las sa iti combini mashina cu ce crezi
avem doua roti la sol, mereu e una dintre ele / avem un motor si-o viata intreaga fara portiere
avem demnitate, ingenunchiem doar in viraj / avem urlete-n pistoane, in loc de basi in portbagaj
R Z F
Gold Member
 
Mesaje: 906
Membru din: 02 Feb 2010, 00:48
Localitate: Sector 3
Maşina: Ghia X RS-look
VIN: wf05xxgcd57s01178

Re: Focus 2.0 sTDCI - Unknown Orange !

Mesajde cip02 » 01 Oct 2014, 12:48

Eu zic sa ii mai scoti 2-3 spite ca sa faci jantele mai usoare :)) ... si sa vezi demaraj ...
cip02
Gold Member
 
Mesaje: 663
Membru din: 25 Iun 2008, 01:02
Localitate: Bucuresti
Maşina: FOCUS 2 FACELIFT 2008 1.6i 100cp trend+ ,FIESTA FACELIFT 2006 1.4i 80cp ghia
VIN: 11111111111111111

Re: Focus 2.0 sTDCI - Unknown Orange !

Mesajde db50rin » 01 Oct 2014, 14:40

Ceva poze :)
Fişiere ataşate
20140928_141536.jpg
20140928_135257.jpg
20140928_092228.jpg
20140928_085120.jpg
Avatar utilizator
db50rin
Incepator
 
Mesaje: 61
Membru din: 13 Apr 2008, 10:30
Maşina: Ford Focus Mk II

Re: Focus 2.0 sTDCI - Unknown Orange !

Mesajde db50rin » 01 Oct 2014, 15:02

Pe sistemul How low can you go ?
Fişiere ataşate
sorin 1.JPG
sorin 2.JPG
Avatar utilizator
db50rin
Incepator
 
Mesaje: 61
Membru din: 13 Apr 2008, 10:30
Maşina: Ford Focus Mk II

Re: Focus 2.0 sTDCI - Unknown Orange !

Mesajde R Z F » 02 Oct 2014, 12:24

nu ai ras tot ce ai sub ea de asfalt?
Asta-i tot, ne vedem pe strazi / Te las sa iti combini mashina cu ce crezi
avem doua roti la sol, mereu e una dintre ele / avem un motor si-o viata intreaga fara portiere
avem demnitate, ingenunchiem doar in viraj / avem urlete-n pistoane, in loc de basi in portbagaj
R Z F
Gold Member
 
Mesaje: 906
Membru din: 02 Feb 2010, 00:48
Localitate: Sector 3
Maşina: Ghia X RS-look
VIN: wf05xxgcd57s01178

Re: Focus 2.0 sTDCI - Unknown Orange !

Mesajde db50rin » 02 Oct 2014, 19:25

Nu, imi era frica pe frane brutale dar nu se clintea. Nici ruliu nici tangaj.
Avatar utilizator
db50rin
Incepator
 
Mesaje: 61
Membru din: 13 Apr 2008, 10:30
Maşina: Ford Focus Mk II

Re: Focus 2.0 sTDCI - Unknown Orange !

Mesajde db50rin » 03 Oct 2014, 10:57

Primul meu Focus. Trend Collection 2007, luat de nou odata cu RZF-ul, 17.717 E, 1.8 TDCI 115 cp.
Fişiere ataşate
S4022008.JPG
S4022006.JPG
Avatar utilizator
db50rin
Incepator
 
Mesaje: 61
Membru din: 13 Apr 2008, 10:30
Maşina: Ford Focus Mk II

Re: Focus 2.0 sTDCI - Unknown Orange !

Mesajde R Z F » 03 Oct 2014, 23:36

nu mai stim de ce ai renuntat la el, dar poti sa ne reimprospatezi memoria :)
Asta-i tot, ne vedem pe strazi / Te las sa iti combini mashina cu ce crezi
avem doua roti la sol, mereu e una dintre ele / avem un motor si-o viata intreaga fara portiere
avem demnitate, ingenunchiem doar in viraj / avem urlete-n pistoane, in loc de basi in portbagaj
R Z F
Gold Member
 
Mesaje: 906
Membru din: 02 Feb 2010, 00:48
Localitate: Sector 3
Maşina: Ghia X RS-look
VIN: wf05xxgcd57s01178

Re: Focus 2.0 sTDCI - Unknown Orange !

Mesajde db50rin » 04 Oct 2014, 07:54

BAAAAAAANG !!!! Un taximetrist nu a acordat prioritate si mi-a dat dauna totala. Ceea ce nu a fost rau de loc, in conditiile in care chiar vroiam sa scap de el.
Fişiere ataşate
13052008452.jpg
13052008449.jpg
Avatar utilizator
db50rin
Incepator
 
Mesaje: 61
Membru din: 13 Apr 2008, 10:30
Maşina: Ford Focus Mk II

Re: Focus 2.0 sTDCI - Unknown Orange !

Mesajde cip02 » 04 Oct 2014, 23:27

AHA ... pe principiul: "si taximetristul s-a bagat dar nici tu nu te-ai grabit sa franezi" :))

... si ... drept urmare , dupa logica: "daca eram mai rapid cu 2-3 sec nu mai apuca sa iasa taxiul in fata mea" , ai realizat ca ai nevoie de o masina mai puternica :D .
cip02
Gold Member
 
Mesaje: 663
Membru din: 25 Iun 2008, 01:02
Localitate: Bucuresti
Maşina: FOCUS 2 FACELIFT 2008 1.6i 100cp trend+ ,FIESTA FACELIFT 2006 1.4i 80cp ghia
VIN: 11111111111111111

Re: Focus 2.0 sTDCI - Unknown Orange !

Mesajde The29041993 » 05 Oct 2014, 02:40

Pacat de el. L.ai dat la remat? Vad ca asta avea jante pe 16 in 5 spite, de tabla...pacat ca le.ai dat cu totul la cat te.ai chinuit sa le gasesti pe urma.
Ca o mica paranteza, ca tot era discutia aia aprinsa cu o pagina in urma. Normal erau 205/55/r16. Tu ai pus 40/r16? Parca asa citisem. Deaia ziceau colegii ca iti indica mai multi km/h, roata mai mica face mai multe rotatii pe aceeasi distanta. Problema e ca daca nu sunt niste cauciucuri bune cu perete lateral tare pierzi la aderenta pe curbe, adica ce iti trebuie tie. Ideal ar fi sa gasesti niste jante de competitie, tari si usoare pe care sa pui cauciucuei subtiri si o idee late, >16. Era mai demult un articol despre jantele de carbon in care explicau importanta duritatii jantei in conditiile in care ea e supusa la forte foarte mari si tinde sa flexeze:p. Stiu ca atunci au vorbit si despre cauciucuri.
Ps: sper sa nu fiu pe langa subiect:d
Proiectul meu - ALX
viewtopic.php?f=15&t=100837
Avatar utilizator
The29041993
1nsane Member
 
Mesaje: 2402
Membru din: 12 Sep 2013, 00:20
Localitate: Sector 3
Maşina: Ford Focus II Sedan 1.6 tdci 90cp (stg 2 ~195cp)
VIN: WF04XXWPD46A03182

Re: Focus 2.0 sTDCI - Unknown Orange !

Mesajde db50rin » 05 Oct 2014, 07:53

Neatza.

Cip - faza e ca masina asta a fost luata in leasing si a inceput rata de la 600 roni si a ajuns in 8 luni de zile undeva la 1100 roni/luna. Pentru un student nu prea era rentabil. Am primit scrisori lunar "din cauza indicelui ..... rata dvs se mareste cu XXX desigur, decum scade acel indice si rata dvs se corecteaza conform......" vrajeala. Am luat masina in vara lui 2007 iar in data de 13.05.2008 s-a intamplat accidentul. Eu eram un sofer foarte teribilist, mergeam cu viteza, faceam toate prostiile, deh, pusti la 19 ani cu masina (cei drept platita de mine nu de parinti).
In momentul accidentului a fost prima data cand am facut 2 lucruri: NU am purtat centura si am mers sub 50 pe drumul acela. Un taximetrist fara atestat si permis nu a vazut stop si a intrat in intersectie, eu intram la randul meu si aveam prioritate , dar in fractiunea aceea de secunda pe care am crezut ca tine o vesnicie nu am facut decat sa strang de volan. Atat, am intrat in el si m-a deviat intr-un drum lateral. Masina a fost declarata dauna totala, si mi-am luat banii pe ea integral (scazand ratele platite). A fost o afacere rentabila din punctul meu de vedere, pentru ca la cum crestea sigur ajungeam sa nu mi o mai pot permite. Referitor la jante si ce mai avea pe masina nu am putut sa iau nimic, s-a vandut epava la un baiat dintr-o primarie de sector din bucuresti si cu asta basta. S-a dus epava, intre noi fie vorba, daca nu era ford si piesele nu erau atat de scumpe, sigur nu era dauna totala, daca era golf 5 o aveam si acum. Bine ca a fost scumpa in draci reparatia :))

Alx - Nu vorbesti deloc offtopic, de aceea este forum, sa se discute orice despre orice, stai linistit, orice parere conteaza.
Jantele de competitie sau din carbon sunt foarte scumpe, iar eu daca le vroiam repete trebuia sa le iau de noi si nu se renteaza. Inca nu am ajuns sa spun ca nu mai pot progresa, ca am ajuns sa conduc la prerfectiune si imi trebuie alta tehnica de concurs. Asadar, inaintea investitiilor de orice fel prefer sa invat sa ma dau, pentru ca toata lumea crede ca stie, evident, dar acolo, sa cunosti trasele ideale plus multi alti factori, inseamna multa practica.

Stiu articolul despre care vorbesti, :))) decat sa imi iau acele jante, la aceiasi bani pe care ii dau pe jante imi iau un Renault Megane 1, 2.0i 16v - 147 cp (coupe) Coach si il golesc si scot infinit mai bun timp.

Problema cu jantele a plecat de la faptul ca ce aveam eu de "bune" sunt niste jante foarte grele si imi trebuiau ceva usor si ieftin relativ. Ieftin pentru ca deja mai aveam 3 seturi acasa de jante si daca dadeam multi bani pe inca un set era cam prostie din partea mea. Au costat in jur de 400 roni si nu cred ca a fost o suma imensa, jante pe 16, 6.5 J. Eu le-am luat sa pun niste semi-slick-uri pe ele, si era suficient 6.5J pentru ca un 195 de semi-slick incalzit face cat 225 de cauciuc normal, poate chiar mai 235. Problema a fost ca la Bucovat,care era ultima etapa a anului, cu semi-slick-urile nu faceai nimic, pentru ca stateai la start si nu le incalzeai (poate fata daca faceai un burn o mai incalzeai) dar spatele era rece pana la ultimul viraj de sus. Un cauciuc tip semi-slick rece face mai mult rau decat un cauciuc de strada rece care se incalzeste mult mai repede. Asadar fara incalzitoare de gume (care sunt exagerat de scumpe) nu faci nimic cu semi-slick-uri pe trasee de genul Bucovat, doar pe circuit unde faci multe ture, m-am orientat la ceva cu balon mic dar late.

Rotile+cauciucurile necesare la evenimente gen coasta pentru amatori trebuie sa fie in principiu mici si late, cat mai late, eu pe 6.5J nu pot pune mai mult de 215, asadar am cam maxim din ce pot pune. Am nevoie de roti usoare pentru a avea un demaraj foarte bun la iesirea din curbe si la start, sa plece tare, curbele fiind stranse si gandite sa nu ai o viteza prea mare, rezisti cu cauciucuri de strada dimensiunile mele. Unde sunt probleme, pot spune pe circuitul de la Adancata, care este un circuit de viteza, si DA, sustinerea laterala o sa lase de dorit, se intra cu 120+ in anumite viraje, iar eu nu o sa ma mai bazez pe aceste cauciucuri ci pe semi-slick-uri de la anul.

Concluzie:

Bucovat sau evenimente cu curbe stranse si traseu scurt - jante pe 16 cat mai usoare
Circuit cu multe ture - jante 16 cu semi-slickuri
Avatar utilizator
db50rin
Incepator
 
Mesaje: 61
Membru din: 13 Apr 2008, 10:30
Maşina: Ford Focus Mk II

Re: Focus 2.0 sTDCI - Unknown Orange !

Mesajde db50rin » 06 Oct 2014, 19:29

Un intelept batran, sa i zicem pur intamplator (cip) spunea sa schimb carburantul. Am studiat si imi pare o idee buna asa ca vreau sa imi pun GPL pe masina. Pareri ?
Avatar utilizator
db50rin
Incepator
 
Mesaje: 61
Membru din: 13 Apr 2008, 10:30
Maşina: Ford Focus Mk II

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Totul despre membri

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 5 vizitatori

Cine este conectat

În total sunt 5 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 5 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 2573 pe 30 Sep 2024, 17:07

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 5 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login